Tv penge

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
seamann

Re: Tv penge

Indlæg af seamann » 24. mar 2014, 09:13

Stem med fødderne - følg nedenstående dogmeregler for TV og Webadfærd:

1. Lad være med at se MOTW medmindre dit eget hold spiller
2. Se ikke Onside eller FUF - du får ikke noget ud af det, medmindre du er københavner
3. Lad være med at bruge Onside.dk. Kamp klip kommer på aabsport.dk eller dr.dk
4. På alle nyhedssites - Lad være med at trykke på links med bif/ps&e nyheder/emner
5. Hvis du følger Premier League, så se det på 6'eren i stedet for 3+ (SBS frem for Viasat)
6. Udbred disse regler med formålet at få sat en stopper for Viasat og københavnerpressens ødelæggelse af dansk fodbold

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 24. mar 2014, 10:35

seamann skrev:Stem med fødderne - følg nedenstående dogmeregler for TV og Webadfærd:

2. Se ikke Onside eller FUF - du får ikke noget ud af det, medmindre du er københavner
5. Hvis du følger Premier League, så se det på 6'eren i stedet for 3+ (SBS frem for Viasat)
Der er ingen der ved hvad du ser på dit TV, muligvis kun hvis du har TV over bredbånd ala waoo, men bliver det brugt og registreret??
seamann skrev: 3. Lad være med at bruge Onside.dk. Kamp klip kommer på aabsport.dk eller dr.dk
4. På alle nyhedssites - Lad være med at trykke på links med bif/ps&e nyheder/emner
6. Udbred disse regler med formålet at få sat en stopper for Viasat og københavnerpressens ødelæggelse af dansk fodbold
Disse regler er OK.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

seamann

Indlæg af seamann » 24. mar 2014, 10:53

Provst i Brovst skrev:
seamann skrev:Stem med fødderne - følg nedenstående dogmeregler for TV og Webadfærd:

Der er ingen der ved hvad du ser på dit TV, muligvis kun hvis du har TV over bredbånd ala waoo, men bliver det brugt og registreret??
seamann skrev: 3. Lad være med at bruge Onside.dk. Kamp klip kommer på aabsport.dk eller dr.dk
Disse regler er OK.
Masser af folk ser TV over internettet - om føje tid er der ikke meget andet tilbage. Og så kan du bande på det bliver registreret (om ikke andet af NSA).

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 24. mar 2014, 15:11

Provst i Brovst skrev:

Det er stadig et statement at gøre som foreslået, og noget som jo kunne bredde sig.

"Jeg ser ikke MOTW, fordi jeg ikke mener Viasats ensidige fokus på seertal fremfor udvikling af det samlede superligaprodukt, er godt for dansk fodbolds fremtid"

- Eller:

"Jeg vælger at se Premier League på 6eren, fordi jeg ikke ønsker at støtte Viasat pga. deres ensidige dækning af dansk fodbold".

Det er ikke stemninger som Viasat kan være særlig interesserede i spreder sig hos det danske fodboldpublikum.

InsideMa
Miniput
Miniput

Indlæg af InsideMa » 24. mar 2014, 16:25

Et lille skriv om Viasats københavneri. http://insidemaj.blogspot.dk/2014/03/fu ... vneri.html

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 30. mar 2014, 15:00

Spændende tv-tal for denne uge. Vi spiller på 3+ mod FCK! mens BIF spiller på canal9. Vi burde ifølge pressen og BIF ses af stort set ingen. Sådan tror jeg ikke det kommer til at gå, særlig ikke når Liverpool-Tottenham spiller samme tid som BIF. Altså stort set samme setuppet som for 14 dage siden, hvor vi mødte FCM og fik mediesmæk pga. For få seere.

Men den omvendte historie er nok ikke så spændende.
- FlæskeFrank

9520AaB
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Indlæg af 9520AaB » 30. mar 2014, 21:47

Mine kilder siger, at Viasat er ved at lave det helt store set-up med timelange udsendelser til den store bronzekamp. The new Firm. Slaget om København. Nu der ikke er guld på spil, opfinder Viasat til lejligheden, kampen om flest primetime sendinger i næste sæson. Jow jow det er ganske sikkert.
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 30. mar 2014, 21:49

Nu hvor Yousee har åbnet op for, at man selv kan designe sin TV-pakke overvejer jeg kraftigt at skille mig af med TV3+. Kunne være fedt, hvis alle med muligheden gjorde det. Så kan man vel altid tage på pub og se kampene når vi en sjælden gang er valgt til MOTW, hvis man ikke kan komme på stadion eller away.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 30. mar 2014, 21:51

thomasjn skrev:Nu hvor Yousee har åbnet op for, at man selv kan designe sin TV-pakke overvejer jeg kraftigt at skille mig af med TV3+. Kunne være fedt, hvis alle med muligheden gjorde det. Så kan man vel altid tage på pub og se kampene når vi en sjælden gang er valgt til MOTW, hvis man ikke kan komme på stadion eller away.
Man kan vist se kampene hjemmefra på sin compjåter, hvis man bruger det der Bing.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 31. mar 2014, 15:15

AaB-FCK blev set af 198.000 seer ifl. Gallup.

Til sammenligning blev Brøndby-OB i sidste weekend set af 210.00 seer og da AaB spillede ude imod Brøndby tidligere på sæsonen blev det set af 178.000 seer.

Er der nogen der, der har nogen anelse om man kan finde ud af hvad seertallet var til Viborg-Brøndby?
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 2. apr 2014, 13:27

3. Lad være med at bruge Onside.dk. Kamp klip kommer på aabsport.dk eller dr.dk
Saadan noget skal organiseres. Man maa kunne danne en fodboldforbrugerpolitisk interesseorganisation, der slaar et slag for fair mediedaekning. Kun gennem en koordineret indsats kan man sanktionere mod den skaeve daekning, der giver oestsjaellandske fodboldklubber en unfair fordel. Det kraever naturligvis en smule arbejde, og foerste og fremmest skal man blive enige om hvad formaalet helt praecist er, i.e. hvad hvordan ville det se ud i den perfekte verden?

Jeg kunne godt tage et slaeb i opbygningen af den slags, hvis der var bredere interesse. Et eller andet skal der goeres, inden det ender som i Spanien, hvor alt fokus er paa top 2 klubberne, og hvor dette har givet dem magten til at skabe den mest ulige tv-aftale i europa.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 2. apr 2014, 13:40

http://www.superstats.dk/news/seertal" onclick="window.open(this.href);return false;

Faktisk fin oversigt de har valgt at bringe her....

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 2. apr 2014, 17:53

hje1980 skrev:http://www.superstats.dk/news/seertal

Helt korrekt, men desværre mangler vi de meget væsentlige seertal fra Canal 9 søndag kl. 17. Er der nogen, der kender seertallet til Viborg-Brøndby i søndags?

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kunji » 2. apr 2014, 18:48

Hovedet skrev:

Helt korrekt, men desværre mangler vi de meget væsentlige seertal fra Canal 9 søndag kl. 17. Er der nogen, der kender seertallet til Viborg-Brøndby i søndags?
Jeg ved ikke, hvor han har tallet fra, men i AaB-tråden på bold.dk skrives der:

198.000 til AaB - København.
107.000 til Viborg - Brøndby.
90.000 til FCN - AGF.
84.000 til OB - Sønderjyske.
65.000 til Esbjerg - FCV.
60.000 til Randers - FCM.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Geografisk sted: DK

Indlæg af Halil » 3. apr 2014, 08:43

Kunji skrev:
Hovedet skrev:

Jeg ved ikke, hvor han har tallet fra, men i AaB-tråden på bold.dk skrives der:

198.000 til AaB - København.
107.000 til Viborg - Brøndby.
90.000 til FCN - AGF.
84.000 til OB - Sønderjyske.
65.000 til Esbjerg - FCV.
60.000 til Randers - FCM.
Tv2 sender, for some reason, kanal 9s seertal. Her kan de fåes. Underligt, at Gallup ikke også gør det.

http://omtv2.tv2.dk/index.php?id=205&tx ... 2014-03-30" onclick="window.open(this.href);return false;

Med lidt mere snilde end den jeg besidder kunne man sikkert få nogle lidt smartere lister end den daglige liste.

edit: Ganske spændende, så har tv2 en "total share" af seerne. 12 % kl. 19 på 3+ = 182.500 seer.

11 % kl. 17 på kanal 9 = 107.000 seere.

Tidspunkt er helt ligegyldigt...
Uden Synd Ingen Frelse

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 3. apr 2014, 09:13

Det lugter jo bare så LANGT væk af at det både VIASHIT og Brøndby går og tror, at BIF er de bedste til at tiltrække seere ikke holder vand...
Det handler udelukkende om spille tidspunkt og kanal... intet andet.

Og så bør de ændrer deres titel med "match of the week"... hvis ikke en kamp mellem nr. 1 og 2 kan være "match of the week"... så er der noget galt!!!!

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 3. apr 2014, 09:23

Hvorfor står der INTET om rundens TV tal i medierne? Det var jo åbenbart vigtigt, da det kunne understrege mediernes pointe...!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 3. apr 2014, 09:40

Det kunne være interessant om man også kunne konkludere udfra seertallene, at Brøndby ikke ligger markant højere end de andre hold så snart deres kampe er rykket væk fra 3+, og det sendetidspunkt hvor folk også er blevet vænnet til at vide de kan se se dem.

Jeg er sikker på at vanens magt også spiller en stor rolle her, udover hvordan Viasat hyper Brøndby, og kører voldsomt mange reklamer for deres "kl. 19" kampe på 3+, som har langt flere seere generelt end de andre kanaler.

EDIT: Måske skulle jeg snarere have skrevet at det kunne være interessant, hvis Brøndby spillede nok kampe på andre tidspunkter til at man kunne konkludere noget som helst. Det er dog interessant nok at Brøndby har spillet 1 mandagskamp i år, men den var ikke den mest sete. Ifølge superstats var det AaB - FCN.

En enkelt fredagskamp har der også været, som kun med nød og næppe sniger sig op som den mest sete.

Problemet er også at det bliver svært at sammenligne direkte, når man lægger f.eks. en topkamp som den i Herning i weekenden, på det dårligste tv tidspunkt, som lørdagskamp.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Geografisk sted: DK

Indlæg af Halil » 3. apr 2014, 10:11

Måske skulle jeg snarere have skrevet at det kunne være interessant, hvis Brøndby spillede nok kampe på andre tidspunkter til at man kunne konkludere noget som helst. Det er dog interessant nok at Brøndby har spillet 1 mandagskamp i år, men den var ikke den mest sete. Ifølge superstats var det AaB - FCN.

En enkelt fredagskamp har der også været, som kun med nød og næppe sniger sig op som den mest sete.

Problemet er også at det bliver svært at sammenligne direkte, når man lægger f.eks. en topkamp som den i Herning i weekenden, på det dårligste tv tidspunkt, som lørdagskamp.
Enig. Der er ikke nok info til at man kan sige noget konkret om, hvordan det forholder sig.

Selvfølgelig er bif en af de mest sete, men trækker de flere tv-seere pga. brand eller pga. tidspunkt?

Med oplysninger som "totalshare", så peger pilen en del mod tidspunktet er det afgørende. Umiddelbart ligger kampene relativt stabilt på 8-14 % af totalshare værdien.

Skulle bif trække flere seere burde totalshare værdien være markant højere ved bif kampe. Det kan man ikke med rimelighed konkludere.
Uden Synd Ingen Frelse

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 3. apr 2014, 10:27

Halil skrev:
Måske skulle jeg snarere have skrevet at det kunne være interessant, hvis Brøndby spillede nok kampe på andre tidspunkter til at man kunne konkludere noget som helst. Det er dog interessant nok at Brøndby har spillet 1 mandagskamp i år, men den var ikke den mest sete. Ifølge superstats var det AaB - FCN.

Enig. Der er ikke nok info til at man kan sige noget konkret om, hvordan det forholder sig.

Selvfølgelig er bif en af de mest sete, men trækker de flere tv-seere pga. brand eller pga. tidspunkt?

Med oplysninger som "totalshare", så peger pilen en del mod tidspunktet er det afgørende. Umiddelbart ligger kampene relativt stabilt på 8-14 % af totalshare værdien.

Skulle bif trække flere seere burde totalshare værdien være markant højere ved bif kampe. Det kan man ikke med rimelighed konkludere.
Jeg tror heller ikke man skal underkende det faktum at folk er blevet vænnet til Brøndbys kampe bliver sendt på samme tidspunkt, og at 3+ har langt flere seere at rette reklamer for kampene direkte mod. Hvor mange reklamer for Match of the week (for Brøndby) kører de f.eks. ikke når de viser F1, CHL og Premier League?

Besvar