Kontraktudløb

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Kontraktudløb

Indlæg af astonvilla » 12. nov 2012, 13:19

Kzpr skrev:Har Dalle ikke allerede forlænget sin kontrakt?
Det har du sku da ret i !
Det havde jeg helt svedt ud. Sorry, sorry.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 12. nov 2012, 13:47

astonvilla skrev:Man må sige, at der er løbet svar ind til Lynge, de seneste par uger, omkring hvem der skal forlænges med.
Meget afhænger naturligvis af hvilke krav spillerne stiller - og såfremt deres krav er yderst beskedne, kan alene dét give en kontraktsforlængelse.

30/6-13:
KEP - såfremt beskedne krav, kan en forlængelse komme på tale. Vi skal ikke gå over-board på dyr kontrakt her.
Bøge - Er væk desværre.
Gotfredsen - Ej forlængelse
PK - Har absolut ikke overbevist om han skal forlænges med. I disse uger hvor skader mv har gjort at han skulle træde i karakter, har han absolut ikke gjort dette.
Due - Har gjort det godt, og selv givet udtryk for i pressen at han meget gerne vil forlænge, hvilket også kunne indikere at han ikke stiller høje løn-krav. OK.
Würtz - Forlæng!
Wichmann - Ej forlængelse. Evighedstalent. Synes han har været ringe.
Kusk - Forlæng. Han har spillet som en pose nødder de seneste 5-6 kampe (så ikke pokalkampen), men tror han har godt salgspotentiale.
Toft - Blank. Har ikke set ham nok til at vurdere. Umiddelbart gør han det lisså godt som Curth.
Kayke - Skal ikke forlænges. Trænerne tror heller ikke på ham (bruger ham ikke).
Carsten Christensen - Forlæng.
Kent Nielsen - Er stor KN fan. Men han er faldet igennem de seneste kampe, med dårlige game-plans og dårlig spillermotivation (her har Kuhn også et ansvar). Han SKAL ha en ordentlig game-plan klar til Horsenskampen og jeg vil se top-motiverede spillere til den kamp. Ellers begynder der at komme tvivl ind over mht forlængelse. Jeg har tidligere anført at han skulle forlænges med asap - men synes faktisk nu at Lynge gør det rigtig i lige og vente og se om Kent/Kuhn formår at vende skuden i en svær tid.

31/12-12:
Hallur - Ja, han greb jo ikke ligefrem chancen i Parken. MEN det er ikke fair at vurdere ham på den ene kamp. Trænerne må tro på ham + han er billig (tror jeg). Så ok med forlængelse..måske.

31/12-13:
Augo - projekt til sommeren.
Jeg synes, du i din skuffelse over de seneste resultater glemmer en væsentlig faktor: Kan vi få noget bedre for pengene i stedet? Altså spillere - på fri transfer - der til tilsvarende lønninger ville kunne udfylde pladserne for de vragede spillere på bedre vis?
Og husk nu på, at det ikke bare er piece of cake at hoppe ind på et nyt hold i forhold til spillestil, aftaler og indre og ydre sociale forhold.

Min vurdering ville være at forlænge med i hvert fald både Wichmann, Toft, Patrick, Kusk, Due og KEp - Og selvfølgelig Kent Nielsen. Fodbold handler rigtig meget om stabilitet. Det får vi ikke ved at skifte både træner og 8-10 mand ud!!

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 12. nov 2012, 14:02

BoT skrev:
astonvilla skrev:Man må sige, at der er løbet svar ind til Lynge, de seneste par uger, omkring hvem der skal forlænges med.
Meget afhænger naturligvis af hvilke krav spillerne stiller - og såfremt deres krav er yderst beskedne, kan alene dét give en kontraktsforlængelse.

30/6-13:
KEP - såfremt beskedne krav, kan en forlængelse komme på tale. Vi skal ikke gå over-board på dyr kontrakt her.
Bøge - Er væk desværre.
PK - Har absolut ikke overbevist om han skal forlænges med. I disse uger hvor skader mv har gjort at han skulle træde i karakter, har han absolut ikke gjort dette.
Due - Har gjort det godt, og selv givet udtryk for i pressen at han meget gerne vil forlænge, hvilket også kunne indikere at han ikke stiller høje løn-krav. OK.
Würtz - Forlæng!
Kusk - Forlæng. Han har spillet som en pose nødder de seneste 5-6 kampe (så ikke pokalkampen), men tror han har godt salgspotentiale.
Toft - Blank. Har ikke set ham nok til at vurdere. Umiddelbart gør han det lisså godt som Curth.
Kayke - Skal ikke forlænges. Trænerne tror heller ikke på ham (bruger ham ikke).
Kent Nielsen - Er stor KN fan. Men han er faldet igennem de seneste kampe, med dårlige game-plans og dårlig spillermotivation (her har Kuhn også et ansvar). Han SKAL ha en ordentlig game-plan klar til Horsenskampen og jeg vil se top-motiverede spillere til den kamp. Ellers begynder der at komme tvivl ind over mht forlængelse. Jeg har tidligere anført at han skulle forlænges med asap - men synes faktisk nu at Lynge gør det rigtig i lige og vente og se om Kent/Kuhn formår at vende skuden i en svær tid.

31/12-12:
Hallur - Ja, han greb jo ikke ligefrem chancen i Parken. MEN det er ikke fair at vurdere ham på den ene kamp. Trænerne må tro på ham + han er billig (tror jeg). Så ok med forlængelse..måske.

31/12-13:
Jeg synes, du i din skuffelse over de seneste resultater glemmer en væsentlig faktor: Kan vi få noget bedre for pengene i stedet? Altså spillere - på fri transfer - der til tilsvarende lønninger ville kunne udfylde pladserne for de vragede spillere på bedre vis?
Og husk nu på, at det ikke bare er piece of cake at hoppe ind på et nyt hold i forhold til spillestil, aftaler og indre og ydre sociale forhold.

Min vurdering ville være at forlænge med i hvert fald både Wichmann, Toft, Patrick, Kusk, Due og KEp - Og selvfølgelig Kent Nielsen. Fodbold handler rigtig meget om stabilitet. Det får vi ikke ved at skifte både træner og 8-10 mand ud!!
Jamen så er vi jo temmelig enige!
Den eneste fra din liste hvor vi ikke rigtig er enige er sådan set omkring Wichmann. Han har (tror jeg vi kan blive enige om) aldrig fået sit gennembrud, trods utallige chancer. Mellemvaren er PK - simpelthen fordi han (som du også siger det om min helt generelle sindstilstand) har skuffet mig helt utroligt meget på det seneste. Han skulle lissom gribe chancen nu han har fået den - og det har han ikke. Mht Toft, Kusk, Due og KEP, så synes jeg også vi skal forlænge. Så længe der er tale om rimelige lønkrav naturligvis!
Det er derfor dybest set kun Wichmann vi skal finde en erstatning for (og måske PK). Og han render rundt nede i Silkeborg. Silkeborg tror jeg rykker ned, og så kunne vi passende tage den gamle Aalborg dreng hjem (off-topic - dette skal ikke udvikle sig til en transfertråd).
Dybest set vil jeg også gerne have en forlængelse med Kent/Kuhn (er som nævnt stor fan af Kent). Men trænerduoen har altså også skuffet meget over de seneste kampe. De skal bevise noget over de næste kampe i hvert fald.
Bienvenu Bassogog!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 12. nov 2012, 14:17

30/6-13:
Bøge - Er væk desværre.
Würtz - Forlæng!

31/12-12:

31/12-13:
Truppen trænger virkelig til nyt blod, hvorfor det er alletiders at mange af spillerne snart har kontraktudløb. Naturligvis har den dårlige økonomi stor indvirkning, men det bliver altså ikke ved med at gå udelukkende at hente unge spillere op fra talentafdelingen samt hente breddespillere, der kræver en lang tilvænningsperiode før de måske er superligaklar. Lynge er snart i den fordelagtige situation at mange af de løntunge har kontraktudløb, jeg håber virkelig at anledningen benyttes til at lave en ordentlig udrensning i truppen. Det er virkelig tiltrængt!

Følgende spillere håber jeg IKKE får forlænget deres kontrakter:

Bøge - Har annonceret karrierestop til vinter. Flot at 100 kamps jubilaren selv har erkendt at karrieren er slut. Her spares der uden tvivl en meget stor lønudgift
KEP - Har ikke udviklet sig som forventet. Blev købt meget dyrt i Horsens, men har ikke levet op til forventningerne. Kontrakten bør ikke forlænges
Gotfredsen - Hverken AaB eller Gotfredsen er formentlig interesseret i en forlængelse. Han har simpelthen ikke niveauet
PK - Er virkelig i tvivl. Er truppens allround spiller hvilket godt kan ses, da han er en meget anonym spiller. Bør ikke forlænges
Due - Er ved at blive gammel. Dødboldene og indlæggene er ikke hvad de har været. Enorm hæmsko med en fløjspiller der er langsom og som ikke kan udfordre. Det er forhåbentlig slut til sommer
Toft - Er ung men har ikke overbevist når han er blevet indskiftet
Kayke - Brasilianeren virkelig totalt umotiveret. Hvad er der blevet af niveauet fra foråret 2011?
Hallur - Har på ingen måde overbevist i de få spilleminutter han har fået på banen.
Würtz - Spiller med store mangler. Intet overblik, tempo og teknik. Vi må kunne finde en bedre central midtbanespiller til den høje løn som Würtz utvivlsomt får

Kent Nielsen - Han reddede os med nød og næppe i sæsonen 2010/2011, men det er snart tid til at slutte samarbejdet. Kent er en udmærket træner, men han evner ikke at skabe et offensivt koncept for et hold, hvilket har været meget tydeligt i de seneste kampe.

Håber at følgende spillere får forlænget deres kontrakter:

Wichmann - Er meget i tvivl. Kan frygte at han er et evighedstalent der får svært ved at slå afgørende igennem. Kort kontraktforlængelse
Kusk - Efterårets åbenbaring. Er faldet i niveau den seneste tid, men han er utvivlsomt et meget stort talent.
CC - Reservemålmand med yderst begrænset spilletid. Spørgsmålet er om han vil søge fast spilletid i en anden klub
Augu - Holdets vigtigste spiller. Har ikke niveauet fra mesterskabssæsonen/CL dagene, men er stadigvæk altafgørende for holdet

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 12. nov 2012, 14:36

frederikshavneren skrev:

30/6-13:
Bøge - Er væk desværre.
Würtz - Forlæng!

31/12-12:

31/12-13:
Truppen trænger virkelig til nyt blod, hvorfor det er alletiders at mange af spillerne snart har kontraktudløb. Naturligvis har den dårlige økonomi stor indvirkning, men det bliver altså ikke ved med at gå udelukkende at hente unge spillere op fra talentafdelingen samt hente breddespillere, der kræver en lang tilvænningsperiode før de måske er superligaklar. Lynge er snart i den fordelagtige situation at mange af de løntunge har kontraktudløb, jeg håber virkelig at anledningen benyttes til at lave en ordentlig udrensning i truppen. Det er virkelig tiltrængt!

Bøge - Har annonceret karrierestop til vinter. Flot at 100 kamps jubilaren selv har erkendt at karrieren er slut. Her spares der uden tvivl en meget stor lønudgift
KEP - Har ikke udviklet sig som forventet. Blev købt meget dyrt i Horsens, men har ikke levet op til forventningerne. Kontrakten bør ikke forlænges
Gotfredsen - Hverken AaB eller Gotfredsen er formentlig interesseret i en forlængelse. Han har simpelthen ikke niveauet
PK - Er virkelig i tvivl. Er truppens allround spiller hvilket godt kan ses, da han er en meget anonym spiller. Bør ikke forlænges
Due - Er ved at blive gammel. Dødboldene og indlæggene er ikke hvad de har været. Enorm hæmsko med en fløjspiller der er langsom og som ikke kan udfordre. Det er forhåbentlig slut til sommer
Kayke - Brasilianeren virkelig totalt umotiveret. Hvad er der blevet af niveauet fra foråret 2011?
Hallur - Har på ingen måde overbevist i de få spilleminutter han har fået på banen.
Würtz - Spiller med store mangler. Intet overblik, tempo og teknik. Vi må kunne finde en bedre central midtbanespiller til den høje løn som Würtz utvivlsomt får

Kent Nielsen - Han reddede os med nød og næppe i sæsonen 2010/2011, men det er snart tid til at slutte samarbejdet. Kent er en udmærket træner, men han evner ikke at skabe et offensivt koncept for et hold, hvilket har været meget tydeligt i de seneste kampe.

Wichmann - Er meget i tvivl. Kan frygte at han er et evighedstalent der får svært ved at slå afgørende igennem. Kort kontraktforlængelse
Kusk - Efterårets åbenbaring. Er faldet i niveau den seneste tid, men han er utvivlsomt et meget stort talent.
CC - Reservemålmand med yderst begrænset spilletid. Spørgsmålet er om han vil søge fast spilletid i en anden klub
Augu - Holdets vigtigste spiller. Har ikke niveauet fra mesterskabssæsonen/CL dagene, men er stadigvæk altafgørende for holdet
Du mener altså simpelthen at holdet har gjort det så ringe i det sidste års tid, at der ikke er nogen grund til at udvikle videre på det nuværende hold, men at man skal starte fra bunden, med en halv ny trup og ny træner? Og at det skal foregå med den ikke helt uvæsentlige detalje i baggrunden som er, at AaB ret beset ikke ejer kongens mønt, og i hvert fald absolut ikke har råd til noget som bare lugter af forøget spillerbudget?

Jeg tror der er et par spillere i listen, som man vælger ikke at forlænge med. Derudover vil det ikke forbavse mig hvis der er en eller to spillere, hvor man simpelthen ikke har råd til at honorere lønkravene, mens jeg anser det for 100% sikkert at man forlænger med Kent Nielsen, som jeg på ingen måde kan forstå der skulle stilles spørgsmål ved... selv med gårsdagens blamage i mente.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 12. nov 2012, 14:47

Jesper Schmidt skrev:
frederikshavneren skrev:

30/6-13:
Bøge - Er væk desværre.
Würtz - Forlæng!

31/12-12:

31/12-13:

Du mener altså simpelthen at holdet har gjort det så ringe i det sidste års tid, at der ikke er nogen grund til at udvikle videre på det nuværende hold, men at man skal starte fra bunden, med en halv ny trup og ny træner? Og at det skal foregå med den ikke helt uvæsentlige detalje i baggrunden som er, at AaB ret beset ikke ejer kongens mønt, og i hvert fald absolut ikke har råd til noget som bare lugter af forøget spillerbudget?

Jeg tror der er et par spillere i listen, som man vælger ikke at forlænge med. Derudover vil det ikke forbavse mig hvis der er en eller to spillere, hvor man simpelthen ikke har råd til at honorere lønkravene, mens jeg anser det for 100% sikkert at man forlænger med Kent Nielsen, som jeg på ingen måde kan forstå der skulle stilles spørgsmål ved... selv med gårsdagens blamage i mente.
Nu er det selvfølgelig svært at være positiv her kort efter ydmygelsen i Parken, men holdet har gjort det over forventning her i efterårssæsonen. Når det er sagt så mener jeg virkelig at truppen trænger til nyt blod udefra. Prøv at se hvad et par skader gør, for ikke at snakke om når modstanderne har læst os. Så falder spillet mere eller mindre sammen, hvilket bl.a. hænger sammen med det lave niveau (især teknisk) spillere som KEP, Würtz, Due, Gotfredsen, PK mv. repræsenterer...

Det er klart at den anstrengte økonomi er en enorm hæmsko i forhold til at hente nye spillere udefra, men her overser du det ikke ubetydelige faktum, at der spares en temmelig stor lønudgift hvis der ikke forlænges med dyre spillere som KEP, Due og Würtz. Det er formentlig muligt at aflønne nogle ganske gode transferfrie spillere for den løn, som KEP, Due og Würtz får. Derudover sparer vi også snart Bøges løn.

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 12. nov 2012, 15:42

frederikshavneren skrev:
Jesper Schmidt skrev:
frederikshavneren skrev:

30/6-13:
Bøge - Er væk desværre.
Würtz - Forlæng!

31/12-12:

31/12-13:

Nu er det selvfølgelig svært at være positiv her kort efter ydmygelsen i Parken, men holdet har gjort det over forventning her i efterårssæsonen. Når det er sagt så mener jeg virkelig at truppen trænger til nyt blod udefra. Prøv at se hvad et par skader gør, for ikke at snakke om når modstanderne har læst os. Så falder spillet mere eller mindre sammen, hvilket bl.a. hænger sammen med det lave niveau (især teknisk) spillere som KEP, Würtz, Due, Gotfredsen, PK mv. repræsenterer...

Det er klart at den anstrengte økonomi er en enorm hæmsko i forhold til at hente nye spillere udefra, men her overser du det ikke ubetydelige faktum, at der spares en temmelig stor lønudgift hvis der ikke forlænges med dyre spillere som KEP, Due og Würtz. Det er formentlig muligt at aflønne nogle ganske gode transferfrie spillere for den løn, som KEP, Due og Würtz får. Derudover sparer vi også snart Bøges løn.
Hvis jeg skal være helt ærlig, så tvivler jeg på at min enorme lyst og glæde ved at se AaB forbliver det samme hvis der forlænges med Curth og Due. I mine øjne er de så helt igennen elendige teknikkere at jeg hader at se deres kluntede pasningsspil og tæmninger, så hjælper det alts ikke at den ene prøver at arbejde sig ud af det og den anden stadig tror han messi og kun behøver at lave skruede indlæg.
Når de to er banen er på sammen med lige så boldmongolagtige Augo og Würtz så findes der i min verden ikke mindre seværdigt fodbold. Jeg ser selvfølgelig stadig alle kampene og er gennemført rød aalborg men fuck hvor gør det ondt at pine sig igennem serie 3 teknisk fodbold i +90 min. ALt i alt kan vi ikke forvente at de udvikler sig videre og deres nuværende niveau er ikke imponerende.
Jeg synes der skal på trods af hans åbentlyse mangler forlænges med Würtz, da hans defensive arbejde og sammenspil med Augo er altafgørende for at man kan satse på en teknisk stærk offensiv ala Chelsea pt - hvad ville Mata, Oscar, hazrd og Torres være uden boldmongolerne Mikkel og Ramires.
Væk med KEP - der må kunne findes en ligeså stærk markør men med bedre tekniske egenskaber.
Væk med Wichmann - samme teknik men mere fart må kunne findes. Udvikler sig ikke eksplosivt mere.
Væk med PK - Ingen grund til at forlænge med en bredde spiller
Folæng med Lasse - har form nedgang nu men er en habil liga spiller
Forlæng med Wúrtz - han skal være grundstammen på holdet
Forlæng med Kusk - fordi han er et kæmpe talent.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kunji » 12. nov 2012, 16:15

30/6-13:
KEP - Jeg er absolut ikke fan af Kenneth Emil. Jeg synes, han markerer for ringe, og han samtidig er for ringe teknisk. Han har dog ikke trukket nogle dumme gule kort på det seneste, men der bør ikke forlænges med ham i min optik. Vi står dog med en udfordring, hvis vi vælger at sælge Lasse, og vi ikke har forlænget med KEP. Lasse er dog umiddelbart ikke ligefrem i salgsform pt. Jeg håber, at Kenneth Emil er fortid til sommer.

Bøge - Åh, jeg har ondt af den mand, men fornuftigt, han selv trækker stikket. Desværre.

Gotfredsen - Væk. Han er en marginalspiller, og trænerteamet ser ikke den store fremtid i ham lader det til.

PK - Patrick er en svær spiller at vurdere. Han er vores førstereserve på næsten alle pladser, men jeg synes, han ofte sløver vores spil gevaldigt. Hvis økonomien var en anden, ville jeg gerne, han ikke var en del af holdet, men hvis han kan få en kontrakt til ikke ret mange penge, så er han en reserve, der kan dække ekstremt mange pladser. I mangel på bedre bør der forlænges med ham, såfremt dette kan gøres billigt.

Due - Jeg magter ham ikke mere. Han er langsom, ugidelig at se på, og han bidrager med meget, meget lidt efterhånden. Få ham væk!

Würtz - Der skal forlænges. Würtz er næsten altid garant for fight, og selvom han ikke er nogen Xavi, eller såmænd bare Artim Sakiri, i pasningsspillet, så er han vigtig for balancen på vores midtbane på nuværende hold. Samtidig har han meget erfaring.

Wichmann - Han virker til at være en dygtig spiller, men han virker også til at være gået i stå på holdet DC-style. Jeg tror, det ville være godt for Wichmann at komme videre, og som det ser ud lige nu, kan jeg ikke se, hvorfor vi ikke skulle kunne finde et talent i egne rækker, der i løbet af et halvt år, kan nå samme niveau som Wichmann er på.

Kusk - Forlæng. Manden er i en downperiode, efter han troede, han kunne gå på vandet, men han har et stort potentiale.

Toft - Umiddelbart bør der gives en kort kontrakt. Jeg synes ikke, han har fået de chancer, han skal have, før vi kan sende ham videre.

Kayke - Han har åbenlyst ikke trænernes tiltro. Han skulle aldrig have været hentet tilbage, selvom jeg langt hen ad vejen synes, han står for noget, som vi mangler på holdet. Der må foregå noget til træning, som holder Kayke fra holdet.

Carsten Christensen - Hvis han vil forlænge, skal der bare forlænges.

Kent Nielsen - Han bliver aldrig min kop te, men han er umiddelbart stadig den træner, som vi har brug for. Jeg kan ikke se, hvem der skulle overtage posten som træner for et hold, hvor lønnen formentlig er i den mere beskedne ende af skalaen.

31/12-12:
Hallur - Han imponerede ikke i Parken, men det var også en svær kamp at præstere i for en ny spiller. Umiddelbart har han ikke niveauet, men hvad potentialet er, ved jeg ikke.

31/12-13:
Augu - Der skal forlænges. Bum.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 12. nov 2012, 17:00

Jeg kan såmænd sagtens følge argumenterne for at vi ikke skulle forlænge med flere spillere, for jeg er enig i at erfarne spillere som Due, KEP og Curth ikke altid løfter hvad man burde kunne forvente af dem, men jeg synes mange af jer glemmer en vigtig detalje:

Vi ved altså hvad vi får med de spillere vi har på holdet, og det er vel netop en af grundene til vi kan leve med at mangle noget bredde. Desuden tror jeg altså det kan blive svært at finde afløsere for mange af spillerne på samme niveau, til de samme penge som man evt. kan forlænge til. Personligt tror jeg at samtlige spillere kommer til at skulle gå ned i løn, medmindre der er flere profiler man ikke forlænger med... og jeg har altså svært ved at se vi kan få mere kvallitet ved at hente nye ind, samtidig med at der bliver sparet.

Som eksempel kan nævnes PK, som jeg bestemt ikke synes har grebet chancen her i efteråret, men hvis vi skal hente en afløser for ham, skal vi pludselig ud og hente både en venstreback og en central midtbane, og helst en der samtidig kan spille fløj. Ligeledes med Wichmann, som også dækker flere af de pladser hvor vi er sårbare. Vi skal altså med andre ord finde afløsere som både kan dække flere pladser, og som vi ved kan levere et niveau der er bedre, eller også skal der flere ind... samtidig formodentligt til færre penge.

Jeg tror som sagt at man forlænger med så mange som overhovedet muligt, minus Kayke og Gotfredsen, og så vil vi nok se truppen blive suppleret med et par af de unge talenter, plus en enkelt eller to breddespillere udefra... thats it. Jeg har uhyre svært ved at tro der skulle blive økonomi til ligefrem at forstærke truppen. Lad os nu også huske på at man har forpligtet sig til at fremlægge et budget på generalforsamlingen som viser sorte tal, med beskedne tv indtægter, og at der under alle omstændigheder stadig er et minus på driften som død og pine SKAL væk.

Hvis vi spiller næste sæson med den nuværende trup, som iøvrigt stadig rummer masser af udviklingspotentiale, vil jeg være mere end tilfreds... jeg tvivler ærlig talt på det lykkes. Vi skal håbe på at de nuværende unge folk bliver ved med at løfte sig, og at der kommer nye gennembrud som Helenius og Kusk (jeg tror Thomsen er godt på vej), og så er det ad den vej AaB igen skal løfte sig, uanset det er et sejt træk.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 12. nov 2012, 17:15

Det kan godt være jeg er ved at blive en gammel blød mand, men jeg synes generelt man er lidt hård i bedømmelsen af spillerne. Der er vel ikke mange af os, der for 3 måneder siden, havde regnet os som gode nok til en placering som nummer 3 på nuværende tidspunkt. Ja, vi har spillet 4 dårlige kampe, men med så ungt et hold, ved vi jo godt, at der vil komme udfald. Hvad angår kontraktforlængelserne har jeg kopieret Kunjis liste og indsat egne kommentarer.

30/6-13:
KEP - Har efter min mening spillet sin bedste halvsæson efter sommerferien. Han er blevet meget bedre med bolden, og han er god til at holde sammen på forsvaret. Der skal forlænges, hvis det er muligt for en rimelig pris.

Bøge - Er vel strengt taget fortid allerede til jul.

Gotfredsen - Virker ikke som en spiller der har trænernes tillid, så det vil nok være bedst for alle parter, hvis man ikke forlænger.

PK - Patrick er en meget vigtig spiller for holdet. Han kan spille samtlige pladser på banen pånær målmand. Han er vores eneste gardering på venstre back, og han gør det også godt på midtbanen. En så alsidig spiller hænger ikke på træerne, så der skal forlænges.

Due - Synes han har kæmpet bedre i dette efterår. I Esbjerg var han vel bedste mand rent offensivt, og vil han forlænge til en rimelig løn, synes jeg man skal gøre det.

Würtz - Der skal også forlænges, med mindre Wurtz har ublu lønkrav. Wurtz har en af de gamle kontrakter og skal betragteligt ned i løn. Det plejer ikke at være nemt, og der findes muligvis en anden klub, som vil give mere end vi har råd til.

Wichmann - Wichmann virker som en teknisk god spiller. Jeg er dog lidt i tvivl om han har det niveau, der skal til for, at han er en af dem man satser på i fremtiden. Bedømt kun på kampene hælder jeg nok til, at man ikke forlænger. Men trænerne kender hans topniveau meget bedre.

Kusk -I lighed med Würtz bør man forlænge med Kusk, såfremt han ikke er ublu med sine lønkrav. Jeg husker stadigvæk Bræmers gyldne halvår i klubben, og vi må acceptere, at der er en risiko for, at Kusk går efter guldet andre steder. På sin vis er det positivt, at Kusk i de sidste kampe er kommet lidt ned på jorden.

Toft - Baseret på det jeg har set, tror jeg ikke man skal forlænge, men omvendt er det jo ikke sådan han har fået tonsvis af chancer, og han skulle efter sigende have gjort det godt hos reserverne. Så måske kan man alligevel give ham en korttidskontrakt.

Kayke - Der skal ikke forlænges. Han har tydeligvis ikke trænernes tillid, og når han får chancen griber han den ikke. Senest havde han et usikkert indhop i Esbjerg som han kronede med et brændt straffespark.

Carsten Christensen - Kender ikke hans niveau.

Kent Nielsen - Den bedste træner vi kan få lige nu. Såfremt han vil, må man gerne give ham en lang kontrakt, så han kan få fred til at bygge noget op. Jeg tror på, at Kent og Kuhn sammen har medaljer i sig ;-)

31/12-12:
Hallur - Var rystende usikker i de første 40 minutter mod FCK. Jeg synes egentlig han spillede sig nogenlunde op, da FCK sænkede tempoet. Om han er god nok synes jeg er svært/unfair at bedømme på denne kamp.

31/12-13:
Augu - Holdets vigtigste spiller, der skal forlænges..

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Geografisk sted: DK

Indlæg af Halil » 13. nov 2012, 17:01

Hvordan man kan argumentere imod ikke at forlænge med PK er mig en gåde.

Den alsidighed han besidder er fabelagtig.

Med ham alene er der en fornuftig suppespiller på 3-4 pladser.

Spillere som ham hænger ikke på træerne og han burde være en stor prioritet at få forlænget med.

Uden ham ville AaB blive nødsaget til at hente 2-3 spillere ind som erstatning - Bare for at have dækning i form af spillere der kan spille pladsen.

Og med den økonomi som AaB har, er det ikke realistisk.
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 14. nov 2012, 09:50

Halil skrev:Hvordan man kan argumentere imod ikke at forlænge med PK er mig en gåde.

Den alsidighed han besidder er fabelagtig.

Med ham alene er der en fornuftig suppespiller på 3-4 pladser.

Spillere som ham hænger ikke på træerne og han burde være en stor prioritet at få forlænget med.

Uden ham ville AaB blive nødsaget til at hente 2-3 spillere ind som erstatning - Bare for at have dækning i form af spillere der kan spille pladsen.

Og med den økonomi som AaB har, er det ikke realistisk.
Du tager fejl. I stedet for Patrick, KEP, Würtz, Wichman, Kayke, Godtfredsen vil der ankomme fantastiske stjernespillere. Gratis.

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 15. nov 2012, 14:49

Forlæng med alle, der får nogenlunde regelmæssig spilletid. Tanken om Lynge, der skal ud på markedet og finde spillere til startopstillingen tiltaler mig ikke det mindste. Så vil jeg langt hellere beholde dem, vi har.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 15. nov 2012, 15:11

Selv om det efterhånden burde være en umulighed, så lykkedes det alligevel nu og da, at blive forundret over visse personers syn på vores økonomi og råderum.

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 15. nov 2012, 17:18

NIN den fromme skrev:Selv om det efterhånden burde være en umulighed, så lykkedes det alligevel nu og da, at blive forundret over visse personers syn på vores økonomi og råderum.
Synes nu folk er ganske fornuftige - langt de fleste forslag går endda ud på at spare penge ved ikke at forlænge, et kan næppe kaldes urealistisk
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kunji » 15. nov 2012, 17:38

Jeg kan heller ikke se, hvordan nogle er urealistiske omkring økonomien. Tankerne går vel netop på, hvorvidt vi får nok ud af vores begrænsede lønbudget.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 15. nov 2012, 17:38

Maglau skrev:
NIN den fromme skrev:Selv om det efterhånden burde være en umulighed, så lykkedes det alligevel nu og da, at blive forundret over visse personers syn på vores økonomi og råderum.
Synes nu folk er ganske fornuftige - langt de fleste forslag går endda ud på at spare penge ved ikke at forlænge, et kan næppe kaldes urealistisk
Jeg ytrede mig ikke om fleretallet. Men når man seriøs foreslår, at vi i vores situatiion skal skille os af med spillere som PK, Würtz, KP (Due) og Kent Nielsen. Og der med indirekte indikerer, at vi kan finde bedre ersatninger inden for vores økonomiske rammer (med mindre idéen selvfølgelig er at nedlægge holdet?). Ja, så tillader jeg mig fortsat at undre mig.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Geografisk sted: DK

Indlæg af Halil » 16. nov 2012, 14:37

Kunji skrev:Jeg kan heller ikke se, hvordan nogle er urealistiske omkring økonomien. Tankerne går vel netop på, hvorvidt vi får nok ud af vores begrænsede lønbudget.
Med den økonomi som AaB har, så er jeg meget godt tilfreds med en tredjeplads.

Med den blanding af en hel del unge spillere og nogle rutinerede, så kan man næppe opnå bedre resultater.

De 3-4 sidste kampe sidder for meget i hovedet på folk, som vil sige farvel til ganske mange.

F.eks. har KEP haft den bedste halvsæson i AaB trøjen i dette efterår. Men man husker kun fadæsen mod Fcm.
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 18. nov 2012, 13:47

Lynge i studiet i optakten til dagens kamp... Han er i dialog med alle der har kontraktudløb, og han håber at kunne melde 3 ud i næste uge.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

JacobKoustrup
1. div
1. div
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Indlæg af JacobKoustrup » 18. nov 2012, 14:06

Hanga skrev:Lynge i studiet i optakten til dagens kamp... Han er i dialog med alle der har kontraktudløb, og han håber at kunne melde 3 ud i næste uge.
Han indrømmede til sidst at det var Carsten Christensen, Kenneth Emil, Og så kan jeg ikke huske hvem den sidste var?

Besvar