5. runde. AaB - EFB - HJEMME - Lørdag - 16.08.2014 kl. 18.00
-
jensemand57
- Allstar

Re: 5. runde. AaB - EFB - HJEMME - Lørdag - 16.08.2014 kl. 1
Når kampen mod Esbjerg er færdig, er det sgu lige før, at Kent skal droppe al træning og kun få skadede spillere gjort klar inden kampen onsdag. Det er sgu under træningen at skaderne sker. 
-
Reyad
- Allstar

- Favoritspiller: Ib Simonsen
- Geografisk sted: 5500
Skaderne bliver ved med at hagle ned over os. Og det plejer som oftest først at blive værre, når der er midtuge-kampe hver uge. Derfor kan det være nødvendigt med mere end kun en venstre back. Ellers skal breddespillerne steppe endnu mere op.
Jeg frygter kampen mod Esbjerg. Vores forsvar er ikke stærk nok til at holde dem fra chancer, og de kan ikke blive ved med at brænde så mange chancer, som de har gjort i de tidligere kampe.
Vi må sætte vores lid til at vores offensiv er stærkere end deres. Kom så AK og Helenius.
Jeg frygter kampen mod Esbjerg. Vores forsvar er ikke stærk nok til at holde dem fra chancer, og de kan ikke blive ved med at brænde så mange chancer, som de har gjort i de tidligere kampe.
Vi må sætte vores lid til at vores offensiv er stærkere end deres. Kom så AK og Helenius.
- Larstyndskid
- 1. div

Det ENESTE rigtige at gøre er at spille med U19 holdet i morgen. De må være kede af ikke at skulle spille onsdag og vi kan spare spillerne til onsdag. Derudover vinder vi ALDRIG over Esbjerg hjemme og til sidst, men ikke mindst har vi vigtige folk ude i morgen (Thomsen, Thelander) så vi taber sikkert alligevel. U19 på banen!
Ja, sådan kan man faktisk godt se på det, hvis man tager skaderne i betragtning. Omvendt er ovenstående ikke et hold, der kommer til at spille med om medaljer. Særligt bekymrende er Nicolai Thomsens skadeshistorie. Ovenpå tabet af Kusk og med Jönsson fortsat skadet er vores offensive midtbane pt. helt ordinær, og vores defensiv kan ingenlunde kompensere for det offensive kvalitetstab.white splash skrev:Jeg syntes det er en vild opstilling, specielt når man tænker på alle vores skader.Hovedet skrev:Puha, det er ikke ligefrem nogen overbevisende startopstilling. Det er noget hø, at Nicolaj Thomsen ikke snart får noget kamptræning og nu er hel- eller halvskadet på anden måned. I det hele taget er AaB altså nødt til at reagere og få tilført spillertruppen noget kvalitet udefra. Samtidig skal man måske også til at kigge lidt på måden, man træner på - jeg kan simpelthen ikke mindes noget fortilfælde, hvor en klub får så mange skader på så kort tid. Hvad værre er, er flere af disse skader enten længerevarende eller meget langvarige.AaB1978 skrev:Thomsen og Thelander ikke med i truppen.
http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2014 ... r-AaB.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Mon ikke det bliver følgende opstilling, da jeg ikke tror, Dalsgaard er klar til en startplads endnu:
Nicolai - PK, KEP, Kasper P., Blåbjerg - Børsting, Würtz, Risgaard, Ene - AK, Helenius
Der går bogstavelig talt ikke en uge mellem vi skal læse om 2 eller 3 (langtids)skadede profiler i AaB, og denne situation har stået på gennem halvanden måned nu. I næste uge vil jeg gerne læse nyheder om tilførsel og ikke tab af kvalitet!
Enig, vores største problem i de første kampe er vi ikke have skabt nok offensivt, modsat sidste sæson hvor vores offensiv sprudlede, det er en naturlig konsekvens af de mange skader og folk er ikke er helt oppe i gear endnu, samt salget af kusk.Hovedet skrev:Ja, sådan kan man faktisk godt se på det, hvis man tager skaderne i betragtning. Omvendt er ovenstående ikke et hold, der kommer til at spille med om medaljer. Særligt bekymrende er Nicolai Thomsens skadeshistorie. Ovenpå tabet af Kusk og med Jönsson fortsat skadet er vores offensive midtbane pt. helt ordinær, og vores defensiv kan ingenlunde kompensere for det offensive kvalitetstab.white splash skrev:Jeg syntes det er en vild opstilling, specielt når man tænker på alle vores skader.Hovedet skrev:Puha, det er ikke ligefrem nogen overbevisende startopstilling. Det er noget hø, at Nicolaj Thomsen ikke snart får noget kamptræning og nu er hel- eller halvskadet på anden måned. I det hele taget er AaB altså nødt til at reagere og få tilført spillertruppen noget kvalitet udefra. Samtidig skal man måske også til at kigge lidt på måden, man træner på - jeg kan simpelthen ikke mindes noget fortilfælde, hvor en klub får så mange skader på så kort tid. Hvad værre er, er flere af disse skader enten længerevarende eller meget langvarige.AaB1978 skrev:Thomsen og Thelander ikke med i truppen.
http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2014 ... r-AaB.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Mon ikke det bliver følgende opstilling, da jeg ikke tror, Dalsgaard er klar til en startplads endnu:
Nicolai - PK, KEP, Kasper P., Blåbjerg - Børsting, Würtz, Risgaard, Ene - AK, Helenius
Der går bogstavelig talt ikke en uge mellem vi skal læse om 2 eller 3 (langtids)skadede profiler i AaB, og denne situation har stået på gennem halvanden måned nu. I næste uge vil jeg gerne læse nyheder om tilførsel og ikke tab af kvalitet!
Jeg er sikker på Kent og Kuhn nok skal få offensiven til at flyde igen men er bange for der går noget tid, og indtil da håber jeg vi er stærke nok til at slå apoel over to kampe
- Erasmus Montanus
- Allstar

- Favoritspiller: Kasper Risgård
Børsting som første målscorer!
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
MJ er ikke med for esbjergenserne. Det tegner godt hvis han afløses af Daniel Stenderup.
- Supersystem
- 2. div

- Favoritspiller: Maldini
- Geografisk sted: Østerbro
- Kontakt:
Hvordan forholder folket sig til vi nu pludselig har Enevoldsen og helenius, der er mere tilbøjelige til bare at skyde udefra, i forhold til sidste sæson, hvor angrebet fandt hinanden i hullerne/felterne/kanten??
Abraham Lincoln sagde engang, at mennesker er lige så glade, som de beslutter sig for at være.
Det handler nemlig ikke om hvad du har, og egentlig heller ikke om, hvem du er med. Det handler om hvem du er, og hvad du gør med det du møder på din vej
Det handler nemlig ikke om hvad du har, og egentlig heller ikke om, hvem du er med. Det handler om hvem du er, og hvad du gør med det du møder på din vej
- Flower
- Allstar

- Favoritspiller: Soren Evigglad
- Geografisk sted: Aalborg
Stille og roligt. Tror på det når jeg ser boldene flyve i mål.Supersystem skrev:Hvordan forholder folket sig til vi nu pludselig har Enevoldsen og helenius, der er mere tilbøjelige til bare at skyde udefra, i forhold til sidste sæson, hvor angrebet fandt hinanden i hullerne/felterne/kanten??
- Winning doesn't really matter as long as you win.
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Det skal bruges med måde. Det bliver hurtigt stereotypt hvis vi slet ikke har nogen der kan afslutte udefra. Men Kent må alligevel lige banke ind i knolden på dem at vi altså i 9/10 tilfælde skal prøve at spille chancen større.Supersystem skrev:Hvordan forholder folket sig til vi nu pludselig har Enevoldsen og helenius, der er mere tilbøjelige til bare at skyde udefra, i forhold til sidste sæson, hvor angrebet fandt hinanden i hullerne/felterne/kanten??
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
- Supersystem
- 2. div

- Kontakt:
Bed mærke i ovenstående i forrig kamp, begge spillere havde tilbøjeligheder til at tage noget skudtræning i stedet for det spil, som vi var kendte for sidste sæsonMHJ skrev:Det skal bruges med måde. Det bliver hurtigt stereotypt hvis vi slet ikke har nogen der kan afslutte udefra. Men Kent må alligevel lige banke ind i knolden på dem at vi altså i 9/10 tilfælde skal prøve at spille chancen større.Supersystem skrev:Hvordan forholder folket sig til vi nu pludselig har Enevoldsen og helenius, der er mere tilbøjelige til bare at skyde udefra, i forhold til sidste sæson, hvor angrebet fandt hinanden i hullerne/felterne/kanten??
Abraham Lincoln sagde engang, at mennesker er lige så glade, som de beslutter sig for at være.
Jeg er mest af alt spændt på, om vi denne gang er koncentrerede. Vi så mod FCN, at vi fuldstændig tabte vores koncentration i 2. halvleg hvilket første til et hav af store personlige fejl. I denne uge har ALT så handlet om konflikten og dennes indflydelse på kampen mod Apoel. Man skal være naiv for at tro, at vi har kunnet forberede os optimalt på denne kamp mod Esbjerg, som vi står ret dårligt til på Aalborg Stadion. De kan få lov at spille det kontraspil, som de er bedst til. Samtidig skal vi så igen igen igen rokere meget på holdet pga. skader.
Med fare for at være Mr. Negative, så har min mavefornemmelse det ikke alt for godt med kampen i morgen må jeg sige
Med fare for at være Mr. Negative, så har min mavefornemmelse det ikke alt for godt med kampen i morgen må jeg sige
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Jeg har sgu også en dårlig fornemmelseHanga skrev:Med fare for at være Mr. Negative, så har min mavefornemmelse det ikke alt for godt med kampen i morgen må jeg sige
Ikke kun pga skaderne, men også fordi Esbjerg er noget af en skrækmodstander for os.
Er det blevet nævnt, at vi ikke har vundet en eneste af de sidste 6 hjemmekampe mod dem?
7 kampe hvis man tæller pokalturneringen med.
Og i de 7 kampe har AaB kun scoret et sølle mål
Og om få dage spiller klubben en sindssyg vigtig Europa Cup kamp.
Håber godt nok, spillerne kan holde fokus.
- Supersystem
- 2. div

- Kontakt:
Jeg har ingen anelse mht resultat. Begge hold er amputeret. Mest af alt Esbjerg, der er helt væk i forhold til sidste år. Vi må se. Hjertet håber på sejr.Hanga skrev:Jeg er mest af alt spændt på, om vi denne gang er koncentrerede. Vi så mod FCN, at vi fuldstændig tabte vores koncentration i 2. halvleg hvilket første til et hav af store personlige fejl. I denne uge har ALT så handlet om konflikten og dennes indflydelse på kampen mod Apoel. Man skal være naiv for at tro, at vi har kunnet forberede os optimalt på denne kamp mod Esbjerg, som vi står ret dårligt til på Aalborg Stadion. De kan få lov at spille det kontraspil, som de er bedst til. Samtidig skal vi så igen igen igen rokere meget på holdet pga. skader.
- doukas
- Allstar

- Favoritspiller: Børsting
- Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.
Jeg tror vi får at se en kampe med en masse mål, hvilket egentlig ikke er for vane når AaB møder EFB
Begge hold har kun 1 (!) spiller i den normale bagkæde fra sidste sæson i truppen (KEP og Knudsen), og jeg synes EFB's bagkæde har set rigtigt sløj ud.
Vi kommer nok til at stille: PK, KEP, Pedersen, Blåbjerg.
EFB kommer nok til at stille: Ryan Laursen, Gomes, Stenderup/Askou, Knudsen.
Det burde udløse noget usikkerhed på begge mandskaber, og kampen kunne godt blive afgjort af hvem af makkerparrene, Würtz/ Risgård og HHA/Lekven der er bedst til at beskytte forsvaret.
Begge hold har kun 1 (!) spiller i den normale bagkæde fra sidste sæson i truppen (KEP og Knudsen), og jeg synes EFB's bagkæde har set rigtigt sløj ud.
Det burde udløse noget usikkerhed på begge mandskaber, og kampen kunne godt blive afgjort af hvem af makkerparrene, Würtz/ Risgård og HHA/Lekven der er bedst til at beskytte forsvaret.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"
- Køllen I Møllen
- Allstar

Jeg tror tværtimod på en 0-0'er idag. Tror Kent Nielsen vil have pudset defensiven af før APOEL og jeg synes vores offensiv er ret tandløs (bortset fra AK som er fantastisk).doukas skrev:Jeg tror vi får at se en kampe med en masse mål, hvilket egentlig ikke er for vane når AaB møder EFB
Janteloven eksisterer IKKE!
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Tror på sejr. Esbjerg ser usikre ud, men kan godt følge den med afprøvning med defensiven ift. CL-kampen
- FlæskeFrank
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
EFB kan det hele paa banen, lige bortset fra at score, og holde buret rent. Det skal bare svinge en milimeter til deres side, og saa er de et tophold. Det er Kent's opgave at lukke ned for dem, og sikre at det ikke er i dag de kommer i gang. Jeg vil vaere tilfreds med en 0-0'er og overlykkelig for en 1-0.
Haaber Helenius og AK bygger mere paa deres samarbejde, for der er sgu potentiale i det makkerpar.
Haaber Helenius og AK bygger mere paa deres samarbejde, for der er sgu potentiale i det makkerpar.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Er det bare mig der er mere bekymret for at det er KEP og Paddy der ikke kan holde fokus i det forsvar. Tror ikke vi ser kæmpe brølere fra Pedersen og Blåbjerg.
Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
- NIN
- Allstar

- Favoritspiller: Glenn Hoddle
- Geografisk sted: Vestbyen
- Kontakt:
Jeg er ked af at ødelægge stemningen, men jeg tror vi spiller som et mesterhold og kører en professionel og småkedelig 2-0 sejr hjem.