Kamptråd: Club Brügge - AaB, torsdag d. 26. februar kl. 21.05

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Kamptråd: Club Brügge - AaB, torsdag d. 26. februar kl. 21.05

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 26. feb 2015, 22:35

I seks af de seneste syv udekampe i Europa har vi slet ikke scoret og er kollapset - i hvert fald spillemæssigt. Det SKAL der bare findes en årsag til. Det er pinligt.
Fodbold skal ses med hjertet!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 26. feb 2015, 22:36

Kunji skrev:Helenius har da været noget nær vores bedste spiller i de første to kampe, og han har vel ikke gjort meget forkert i dag? At vi så er elendige til at bringe vores angribere i skudsituationer er vel mest af alt et problem, som hele holdet kæmper med.

Det er altså ikke ret godt lavet, det der. Nicolai Larsen tager ikke meget lige for tiden, og på forunderlig vis så præsterer verdens største angriber at skjule sig for KEP.
Han skjuler sig ikke - han løber bare fra ham, plain and simple, selv om KEP har et par meters forspring. Og bevares - det er da også okay skudt ind, når nu Larsen heller ikke rigtigt vil vise noget.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Aabwibz
Superliga
Superliga
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Indlæg af Aabwibz » 26. feb 2015, 22:38

AaB 85 95 99 08 skrev:I seks af de seneste syv udekampe i Europa har vi slet ikke scoret og er kollapset - i hvert fald spillemæssigt. Det SKAL der bare findes en årsag til. Det er pinligt.
En af årsagerne er vel at spillerne allerede før kampen i dag har sagt at der måske kun er 2% chance for at gå videre. Håbløs indstilling at gå til kamp med, og så at proklamerer det til samtlige medier de snakker med.
Lorte mentalitet, lorte kamp og lorte præstation.
Football. Fucking football. Imagine not being into it. Those poor, poor half-alive bastards.
19/5/12

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 26. feb 2015, 22:38

Vores landsholdmålmand har ikke vist meget landsholdsklasse siden udtagelsen. :oops:

Kom igen Larsen! :danmarkfan:
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 26. feb 2015, 22:39

Og 3-0. Thomsen ophæver offside - men jeg kan ikke lige vurdere, om det er hans skyld, eller centerforsvarerne, som dummer sig. Samlet set er det samtale bare ringe at se på, og jeg synes altså ikke at Brügge er SÅ skræmmende. Vi har ingen profiler.
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kunji » 26. feb 2015, 22:40

Selvom Kent skal have ære og hæder for vores sidste sæson, så skal han altså have ris for denne. Ja, vi har mistet kreative spillere. Ja, vi har mistet Spalvis, som var det nærmeste en goalgetter, vi havde. Men vi spiller noget anonymt og ideforladt fodbold, og vi bliver udstillet europæisk.

Jeg synes absolut, at vi har materialet til mere. Ikke til at slå Brügge ud, men absolut til større præstationer, end hvad vi har vist i størstedelen af denne sæson, og det peger mod trænerbænken.

Det passer mig glimrende, at vi skal have ny træner til sommer.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

svendpoulsen
2. div
2. div

Indlæg af svendpoulsen » 26. feb 2015, 22:40

Der er sku ikke megen vilje til sejr fra AaB spillerne :-(

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar

Indlæg af troelsh » 26. feb 2015, 22:41

Tror egentlig sådan en kamp kan være sund nok i ny og næ, specielt for vores unge spillere med længsel til at komme udenlands, for hvor har vi bare utrolig meget at lære når vi sammenligner os med et hold som Brügge, de er ganske simpelt skarpere over hele linjen, skulle vi slå dem over to kampe ville det kræve mere end held!

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 26. feb 2015, 22:42

Kunji skrev:Selvom Kent skal have ære og hæder for vores sidste sæson, så skal han altså have ris for denne. Ja, vi har mistet kreative spillere. Ja, vi har mistet Spalvis, som var det nærmeste en goalgetter, vi havde. Men vi spiller noget anonymt og ideforladt fodbold, og vi bliver udstillet europæisk.

Jeg synes absolut, at vi har materialet til mere. Ikke til at slå Brügge ud, men absolut til større præstationer, end hvad vi har vist i størstedelen af denne sæson, og det peger mod trænerbænken.

Helt enig. Kenth har i den grad fejlet i denne season. Vores tomgang i superligaen viser dette, og vores udebane kampe europæisk viser dette. Hans hang til at konstant at bruge Kenneth emil, selv om han alene har kostes os 6-9 point bare i den danske liga siger alt.

Jeg håber vi finder en erstatning for ham til sommer, for han er godt nok blevet mere og mere elendig.

Arendt
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Indlæg af Arendt » 26. feb 2015, 22:44

Funky skrev:Og 3-0. Thomsen ophæver offside - men jeg kan ikke lige vurdere, om det er hans skyld, eller centerforsvarerne, som dummer sig. Samlet set er det samtale bare ringe at se på, og jeg synes altså ikke at Brügge er SÅ skræmmende. Vi har ingen profiler.
Håbløst forsvarsspil af KEP. Det var ikke Thomsens skyld. Jeg håber virkelig, at vi snart sælger KEP og finder en anden forsvarsspiller. Rasmus Thelander har spillet lysår bedre end ham og har et langt større potentiale.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 26. feb 2015, 22:44

troelsh skrev:Tror egentlig sådan en kamp kan være sund nok i ny og næ, specielt for vores unge spillere med længsel til at komme udenlands, for hvor har vi bare utrolig meget at lære når vi sammenligner os med et hold som Brügge, de er ganske simpelt skarpere over hele linjen, skulle vi slå dem over to kampe ville det kræve mere end held!
Groft sagt så har de vel på intet tidspunkt sat turbo på i kampene mod os. Det har været ren cruise control hele vejen

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar

Indlæg af troelsh » 26. feb 2015, 22:50

frederikshavneren skrev:
troelsh skrev:Tror egentlig sådan en kamp kan være sund nok i ny og næ, specielt for vores unge spillere med længsel til at komme udenlands, for hvor har vi bare utrolig meget at lære når vi sammenligner os med et hold som Brügge, de er ganske simpelt skarpere over hele linjen, skulle vi slå dem over to kampe ville det kræve mere end held!
Groft sagt så har de vel på intet tidspunkt sat turbo på i kampene mod os. Det har været ren cruise control hele vejen
Det må man desværre sige!

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 26. feb 2015, 22:52

Aabwibz skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:I seks af de seneste syv udekampe i Europa har vi slet ikke scoret og er kollapset - i hvert fald spillemæssigt. Det SKAL der bare findes en årsag til. Det er pinligt.
En af årsagerne er vel at spillerne allerede før kampen i dag har sagt at der måske kun er 2% chance for at gå videre. Håbløs indstilling at gå til kamp med, og så at proklamerer det til samtlige medier de snakker med.
Det forklarer ikke kollapset i Georgien, på Cypern, i Rumænien, i Portugal og til dels i Ukraine.
Fodbold skal ses med hjertet!

Aabwibz
Superliga
Superliga
Kontakt:

Indlæg af Aabwibz » 26. feb 2015, 22:54

AaB 85 95 99 08 skrev:
Aabwibz skrev:
Det forklarer ikke kollapset i Georgien, på Cypern, i Rumænien, i Portugal og til dels i Ukraine.
Også derfor jeg skrev "en af årsagerne" :thumbsup:
Football. Fucking football. Imagine not being into it. Those poor, poor half-alive bastards.
19/5/12

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 26. feb 2015, 22:56

frederikshavneren skrev:
Enig. Men ift. hvor meget tid vi har haft til at forberede os, har vi også præsteret en meget ringe gameplan.

Synes vi har spillet nogle grimme kampe, under niveau. Er lidt skræmt over især denne kamp - for vi er ved at have folk tilbage og burde klare det bedre. Jeg forstår ikke Kents gameplan igen i aften - og hvorfor sidder Jönsson ude? Håber fokus ret hurtigt kommer på ligaen og vi finder et højere niveau.

Husk nu på, hvor flot det er at vi er kommet så langt i EL. Vi har mødt overmagten i dag. Det er self. en skam, at vi smider det på en måde, som i disse to kampe. Men ift. hvad jeg gik og tænkte for 1½ år siden, om hvordan det så skidt ud for klubben, så er det altså vildt at vi er med i EL-feltet her til aften. Lortekamp i dag, op på hesten igen i morgen. Eller kutteren om i vil, Esbjerg på mandag!
Aalborg BK 1885!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 26. feb 2015, 23:00

Søgaard skrev:
frederikshavneren skrev:
Enig. Men ift. hvor meget tid vi har haft til at forberede os, har vi også præsteret en meget ringe gameplan.

Synes vi har spillet nogle grimme kampe, under niveau. Er lidt skræmt over især denne kamp - for vi er ved at have folk tilbage og burde klare det bedre. Jeg forstår ikke Kents gameplan igen i aften - og hvorfor sidder Jönsson ude? Håber fokus ret hurtigt kommer på ligaen og vi finder et højere niveau.

Husk nu på, hvor flot det er at vi er kommet så langt i EL. Vi har mødt overmagten i dag. Det er self. en skam, at vi smider det på en måde, som i disse to kampe. Men ift. hvad jeg gik og tænkte for 1½ år siden, om hvordan det så skidt ud for klubben, så er det altså vildt at vi er med i EL-feltet her til aften. Lortekamp i dag, op på hesten igen i morgen. Eller kutteren om i vil, Esbjerg på mandag!
Det var dybt imponerende at vi gik videre fra en svær EL gruppe, men som bekendt så er det ofte det seneste indtryk ser står tydeligst.
Vi er blevet kørt ud på røv og albuer mod Club Brugge.

Håber at holdet har lært rigtig meget af disse kampe.

Arendt
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Indlæg af Arendt » 26. feb 2015, 23:02

Søgaard skrev:
frederikshavneren skrev:

Jeg forstår heller ikke udskiftningerne. Han skifter Würtz ud og Dalsgaard ud, mens han tager Augo og Thrane ind. Så sætter han Nikolaj Thomsen på højreback og Augo ind på hans sædvanlige plads. Hvorfor tager han ikke Andreas Bruhn ud, som fysisk på ingen måde kan sætte sig igennem i forhold til Brügge spillerne og sætter Thrane ind. Hvorfor tager han Würtz ud? Det er en af vores bedste spillere overhovedet. Nu kan jeg læse mig frem til at Børsting er syg, og det er helt klart, at han er foran Andreas Bruhn lige i øjeblikket.

Medmindre Jönsson rent fysisk ikke kan holde til 3 kampe på kort tid, så forstår jeg heller ikke, at han ikke starter inde. Han er klart vores bedste angriber til at gå ned i banen og gå i mellemrum. Nicklas Helenius skal sparke mere og være mere i boksen i stedet for at trække ned i banen hele tiden. Vi blev overmatchet og det er om at kigge videre mod Esbjerg, hvor vi møder en helt anden modstander. 3 point ville lune i en meget tæt Superliga.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 26. feb 2015, 23:06

Kunji skrev:Selvom Kent skal have ære og hæder for vores sidste sæson, så skal han altså have ris for denne. Ja, vi har mistet kreative spillere. Ja, vi har mistet Spalvis, som var det nærmeste en goalgetter, vi havde. Men vi spiller noget anonymt og ideforladt fodbold, og vi bliver udstillet europæisk.

Jeg er meget enig!

Og jeg kunne egentlig godt tænke mig at høre oplægget til aftenens kamp. Det virkede uhjælpeligt planløst.
Vi ville ikke noget fremad - men vi havde heller ikke fokus på at få lukket ned bagude. Det var kort sagt noget rod og sjusk.

Gaarde må gerne skynde sig langsomt med at finde Kents afløser.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 26. feb 2015, 23:20

Arendt skrev:
Søgaard skrev:
frederikshavneren skrev:

Jeg forstår heller ikke udskiftningerne. Han skifter Würtz ud og Dalsgaard ud, mens han tager Augo og Thrane ind. Så sætter han Nikolaj Thomsen på højreback og Augo ind på hans sædvanlige plads. Hvorfor tager han ikke Andreas Bruhn ud, som fysisk på ingen måde kan sætte sig igennem i forhold til Brügge spillerne og sætter Thrane ind. Hvorfor tager han Würtz ud? Det er en af vores bedste spillere overhovedet. Nu kan jeg læse mig frem til at Børsting er syg, og det er helt klart, at han er foran Andreas Bruhn lige i øjeblikket.

Medmindre Jönsson rent fysisk ikke kan holde til 3 kampe på kort tid, så forstår jeg heller ikke, at han ikke starter inde. Han er klart vores bedste angriber til at gå ned i banen og gå i mellemrum. Nicklas Helenius skal sparke mere og være mere i boksen i stedet for at trække ned i banen hele tiden. Vi blev overmatchet og det er om at kigge videre mod Esbjerg, hvor vi møder en helt anden modstander. 3 point ville lune i en meget tæt Superliga.
Som jeg ser det er alle udskiftninger begrundet i en nøgtern vurdering, at slaget var tabt, og de bedste skal spares til weekenden. Havde den stået 0-2 havde udskiftningerne nok set noget anderledes ud.

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 26. feb 2015, 23:30

seamann skrev:
frederikshavneren skrev:I 2007-09 havde vi nogle erfarne udenlandske profiler som hævede deres niveau i de europæiske kampe og på den måde var enormt vigtige (Prica og Greven).
Den type spillere har vi ikke mere og det ses især på udebane
Jow, jow, og Curth der scorede når han ville.
Prica var slet ikke i klubben, da vi spillede CL og efterfølgende UEFA Cup i 2008/2009. Det er skæbnens ironi, at vi besejrede Deportivo La Coruna med sammenlagt 6-1, da vi mødte dem i 1/16-finalen!

Ingen ædruelige mennesker havde vel regnet med, at AaB var gået videre i den her omgang. Derimod er det skuffende, at efterårets tristesse tilsyneladende kører videre med fuld hammer her i foråret. Vi er simpelthen ikke til at holde ud at se på, og jeg tror, at det bare gælder om at få overstået denne sæson og få spillet et slagkraftigt hold i stilling til sæsonen 2015/2016.

Offensiven har været det rene bras siden sæsonpremieren i Haderslev, men efterhånden synes jeg også, vi er ved at være der, hvor vi fordomsfrit skal kigge på, hvorvidt Nicolaj Larsen er det stensikre førstevalg i buret. Han er dalet voldsomt i niveau nu gennem længere tid, og Carsten Christensen har gjort det glimrende i hans fravær, senest mod Brøndby i søndags. Når vi tager i betragtning, at vi efterhånden er helt ude af stand til at score endsige tilspille os målchancer, vil det være ren katastrofe, om også det begynder at halte alt for meget blandt forsvarsspillere og målmand.

Besvar