AK kommer med et løb retvendt mod mål, mens Ene var på ved ud mod baglinjen. Uanset hvad, er det helt ekstremt, at han rammer stolpen.Søgaard skrev:AK, der helt fri smider den direkte på keeperen sekundet inden? AK, der rammer den med skinnebenet et par minutter tidligere, på kanten af den lille felt?A_Strandfelt skrev:Jeg er stadig ikke kommet mig over Enevoldsens afbrænder. Den mand er helt uden skarphed. AK havde lagt den ind, hvis ikke Ene havde ødelagt den for ham.
AK spiller godt, men han mangler også lidt skarphed.
Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, søndag d. 31. maj 2015
-
A_Strandfelt
- Allstar

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, søndag d. 31. maj 2015
- Supersystem
- 2. div

- Favoritspiller: Maldini
- Geografisk sted: Østerbro
- Kontakt:
Det jo FULDSTÆNDIG ligegyldigt. Hvis vi ender udenfor top 6, så er det AaBs egen skyld. Ikke FCMs manglende evne til at vinde ude over FCN.Arendt skrev:Det er forfærdeligt, at de ikke vinder over Nordsjælland. Det betyder, at hvis vi taber til Nordsjælland og Hobro vinder over FCK i næste runde, så mister vi top 6 placeringen!Supersystem skrev:Buzz Killington skrev:Dejligt, ser ud til vi traekker fra Hobro. Og FCM har godt nok faaet gummiben paa det sidste, som forventeligt. En skam det ikke kunne saette ind tidligere.
Det er dejligt at se dem tabe igen :-)
Glæder mig til at høre undskyldningen for nederlaget. Men mange af deres sidste kampe, som JEG har set, bl.a. den mod os, hvor Poulsen score MEGA lotto til sidst, sådan slags udfald har de haft mange af i år. Men jeg håber deres Kian Hansen penge, bliver smidt tilbage i vores klubkasse :-)
Abraham Lincoln sagde engang, at mennesker er lige så glade, som de beslutter sig for at være.
Det handler nemlig ikke om hvad du har, og egentlig heller ikke om, hvem du er med. Det handler om hvem du er, og hvad du gør med det du møder på din vej
Det handler nemlig ikke om hvad du har, og egentlig heller ikke om, hvem du er med. Det handler om hvem du er, og hvad du gør med det du møder på din vej
Het enig. Vi har kun os selv at takke for, hvad der er gået galt i denne sæson. En helt igennem elendig indsats i første halvleg mod OB. En lige så pinlig kamp mod FCKs andet hold i Parken, en heldig overtidssejr mod Esbjerg. Og det er bare denne måned. Vi har ingen andre end os selv at bebrejde for denne sæsons forløb.Supersystem skrev:
Det jo FULDSTÆNDIG ligegyldigt. Hvis vi ender udenfor top 6, så er det AaBs egen skyld. Ikke FCMs manglende evne til at vinde ude over FCN.
- Provst i Brovst
- Allstar

- Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.
Fin kamp. Flot spil. For få mål men det er underordnet.
Helenius MOM.
Helenius MOM.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
Helenius! Ja hvad skal man sige, men to assist er vel okay, men hold da kæft han var ringe resten af tiden!
Var i Silkeborg og havde Jønsson som bedste mand.
Igen en ringe modstander, men i dag virkede offensiven struktureret og planlagt, hvor den sidste gang virkede tilfældig.
Var i Silkeborg og havde Jønsson som bedste mand.
Igen en ringe modstander, men i dag virkede offensiven struktureret og planlagt, hvor den sidste gang virkede tilfældig.
Det er uden tvivl vores egen skyld. Den præmis kan jeg sagtens købe. Den præmis og holdning, som jeg er fuldstændig uenig i, er at vi skal glæde os over at FCN vinder over FCM, når det på ingen måde er til vores fordel.Supersystem skrev:Det jo FULDSTÆNDIG ligegyldigt. Hvis vi ender udenfor top 6, så er det AaBs egen skyld. Ikke FCMs manglende evne til at vinde ude over FCN.Arendt skrev:Det er forfærdeligt, at de ikke vinder over Nordsjælland. Det betyder, at hvis vi taber til Nordsjælland og Hobro vinder over FCK i næste runde, så mister vi top 6 placeringen!Supersystem skrev:Buzz Killington skrev:Dejligt, ser ud til vi traekker fra Hobro. Og FCM har godt nok faaet gummiben paa det sidste, som forventeligt. En skam det ikke kunne saette ind tidligere.
Glæder mig til at høre undskyldningen for nederlaget. Men mange af deres sidste kampe, som JEG har set, bl.a. den mod os, hvor Poulsen score MEGA lotto til sidst, sådan slags udfald har de haft mange af i år. Men jeg håber deres Kian Hansen penge, bliver smidt tilbage i vores klubkasse :-)
Vi kunne have tabt i sidste runde og stadig have opnået vores målsætning. Nu er vi pine og død nødt til at spille uafgjort eller vinde. Kan du ikke forklare mig, hvordan i kan glæde jer over det nederlag?
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.
- Poker-One-Kenobi
- Allstar

Arendt skrev:Det er uden tvivl vores egen skyld. Den præmis kan jeg sagtens købe. Den præmis og holdning, som jeg er fuldstændig uenig i, er at vi skal glæde os over at FCN vinder over FCM, når det på ingen måde er til vores fordel.Supersystem skrev:Det jo FULDSTÆNDIG ligegyldigt. Hvis vi ender udenfor top 6, så er det AaBs egen skyld. Ikke FCMs manglende evne til at vinde ude over FCN.Arendt skrev:Det er forfærdeligt, at de ikke vinder over Nordsjælland. Det betyder, at hvis vi taber til Nordsjælland og Hobro vinder over FCK i næste runde, så mister vi top 6 placeringen!Supersystem skrev:Buzz Killington skrev:Dejligt, ser ud til vi traekker fra Hobro. Og FCM har godt nok faaet gummiben paa det sidste, som forventeligt. En skam det ikke kunne saette ind tidligere.
Vi kunne have tabt i sidste runde og stadig have opnået vores målsætning. Nu er vi pine og død nødt til at spille uafgjort eller vinde. Kan du ikke forklare mig, hvordan i kan glæde jer over det nederlag?
- Supersystem
- 2. div

- Favoritspiller: Maldini
- Geografisk sted: Østerbro
- Kontakt:
Jeg forstår godt, hvad du skriver, men ærligt talt, så føler jeg, at vi er på vej ud i en ligegyldig debat, hvor vi udelukkende skal agree to disagree. Altså bevares om jeg har misset det - Men er det AaBs klare udmelding for 2014/2015, at man skal lande i top 6 i år?Arendt skrev:Det er uden tvivl vores egen skyld. Den præmis kan jeg sagtens købe. Den præmis og holdning, som jeg er fuldstændig uenig i, er at vi skal glæde os over at FCN vinder over FCM, når det på ingen måde er til vores fordel.Supersystem skrev:Det jo FULDSTÆNDIG ligegyldigt. Hvis vi ender udenfor top 6, så er det AaBs egen skyld. Ikke FCMs manglende evne til at vinde ude over FCN.Arendt skrev:Det er forfærdeligt, at de ikke vinder over Nordsjælland. Det betyder, at hvis vi taber til Nordsjælland og Hobro vinder over FCK i næste runde, så mister vi top 6 placeringen!Supersystem skrev:Buzz Killington skrev:Dejligt, ser ud til vi traekker fra Hobro. Og FCM har godt nok faaet gummiben paa det sidste, som forventeligt. En skam det ikke kunne saette ind tidligere.
For det første - Så synes jeg en målsætning om top 6, som mesterhold er pisse uambitiøst, men det er ikke her vi skal debattere dette.
For det andet - Jeg glæder mig fordi, at jeg ikke mener, der er sammenhæng mellem FCMs aktuelle niveau, og så deres konstante og vedvarende argumenter.(DNA, vindermentalitet, "Vi gør alt bedre end andre", "Grunden til vi taber er pga." Alle i DK kunder til FCM kommunikative kunnèn.
For det tredje - Så forstår jeg ikke dit argument mht. "Nu er vi pine og død nødt til at spille uafgjort eller vinde." Der er kun èn ting der er fakta her, og det er at det er spillernes/trænerens skyld, at vi er hvor vi er. Holdet har ikke leveret stabilt i år, og der har været ALT for mange kampe, hvor vi har formået, at synke til endnu lavere bundniveau. Og jeg er personlig af den holdning, at JEG ALDRIG vil gå indtil noget for at tabe( Altså sat på spidsen, så siger du jo faktisk, at hvis vi var sikret et bestemt resultat/placering, så kan vi jo bare gå ud at tabe.)
At vi "Nu er vi pine og død nødt til at spille uafgjort eller vinde", jamen hvis vi er det, så forventer jeg da, så sørme også at spillerne går ud, og levere det de får penge for. Hvis man vil have den top 6 placering, så må man tage den i stiv arm og græde sig selv i søvn over at man ikke har formået at hive de rigtige resultater hjem noget før.
Abraham Lincoln sagde engang, at mennesker er lige så glade, som de beslutter sig for at være.
Ja det er vores målsætning, at vi ender i top 6 i år. Det hænger sammen med præmissen vedrørende talentudvikling og vores spillerlønninger, således at vores drift går i 0. På denne baggrund kan vi have en sund forretning. Hvorvidt hver enkelt er enig i dette, vil jeg ikke diskutere nærmere.Supersystem skrev:Jeg forstår godt, hvad du skriver, men ærligt talt, så føler jeg, at vi er på vej ud i en ligegyldig debat, hvor vi udelukkende skal agree to disagree. Altså bevares om jeg har misset det - Men er det AaBs klare udmelding for 2014/2015, at man skal lande i top 6 i år?Arendt skrev:Det er uden tvivl vores egen skyld. Den præmis kan jeg sagtens købe. Den præmis og holdning, som jeg er fuldstændig uenig i, er at vi skal glæde os over at FCN vinder over FCM, når det på ingen måde er til vores fordel.Supersystem skrev:Det jo FULDSTÆNDIG ligegyldigt. Hvis vi ender udenfor top 6, så er det AaBs egen skyld. Ikke FCMs manglende evne til at vinde ude over FCN.Arendt skrev:Det er forfærdeligt, at de ikke vinder over Nordsjælland. Det betyder, at hvis vi taber til Nordsjælland og Hobro vinder over FCK i næste runde, så mister vi top 6 placeringen!Supersystem skrev:Buzz Killington skrev:Dejligt, ser ud til vi traekker fra Hobro. Og FCM har godt nok faaet gummiben paa det sidste, som forventeligt. En skam det ikke kunne saette ind tidligere.
For det første - Så synes jeg en målsætning om top 6, som mesterhold er pisse uambitiøst, men det er ikke her vi skal debattere dette.
For det andet - Jeg glæder mig fordi, at jeg ikke mener, der er sammenhæng mellem FCMs aktuelle niveau, og så deres konstante og vedvarende argumenter.(DNA, vindermentalitet, "Vi gør alt bedre end andre", "Grunden til vi taber er pga." Alle i DK kunder til FCM kommunikative kunnèn.
For det tredje - Så forstår jeg ikke dit argument mht. "Nu er vi pine og død nødt til at spille uafgjort eller vinde." Der er kun èn ting der er fakta her, og det er at det er spillernes/trænerens skyld, at vi er hvor vi er. Holdet har ikke leveret stabilt i år, og der har været ALT for mange kampe, hvor vi har formået, at synke til endnu lavere bundniveau. Og jeg er personlig af den holdning, at JEG ALDRIG vil gå indtil noget for at tabe( Altså sat på spidsen, så siger du jo faktisk, at hvis vi var sikret et bestemt resultat/placering, så kan vi jo bare gå ud at tabe.)
At vi "Nu er vi pine og død nødt til at spille uafgjort eller vinde", jamen hvis vi er det, så forventer jeg da, så sørme også at spillerne går ud, og levere det de får penge for. Hvis man vil have den top 6 placering, så må man tage den i stiv arm og græde sig selv i søvn over at man ikke har formået at hive de rigtige resultater hjem noget før.
Jeg er, ligesom dig, heller ikke særlig begejstret for kommunikationen fra FCM og deres kommunikation udadtil i pressen. De har vundet et mesterskab, og det har været overlegent i år, men de bliver udfordret med europæiske kampe næste år.
Jeg skriver helt nøjagtigt, at hvor vi før kunne tåle et nederlag til FCN i sidste runde, hvis FCM havde fået 1 point eller vundet, skal vi nu spille uafgjort eller vinde, hvis vi skal være sikker på en plads i top 6. Vi kan, hvis alt går imod os i næste runde, blive nr. 7 hvis Hobro vinder over FCK, og FCN slår os i næste runde. Du har fuldstændig misforstået, det jeg skriver, når du skriver, at jeg skriver at AaB går ind til en kamp for at tabe.
Du må dog godt citere mig for, at hvis vi var blevet mestre, så ville det ret beset ikke gøre mig noget, at vi tabte sidste runde på hjemmebane.
Vi er da fuldstændige enige om, at AaB indstillingsmæssigt skal være forberedt på at kæmpe røven ud af bukserne og vil revanchere de dårlige kampe. Hele kernen i mit indlæg er, at forudsætningerne for at komme i top 6 ville være bedre, hvis FCM havde spillet uafgjort. Jeg vil nu vende tilbage til problemstillingen, hvor jeg som udgangspunkt fryder mig over hvert eneste nederlag til FCM, men i dette tilfælde gør jeg en undtagelse, da nederlaget medfører, at vores forudsætninger for at komme i top 6 er blevet dårligere.
Jeg synes herfor, at FCM gerne må vinde, når det er til vores fordel. Jeg har derfor et problem, når du glæder dig over en sejr til FCN, når det ikke er til vores fordel på nogen måde.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.
-
andreasaab89
- Allstar

Det var rigtig spændende at se Jönsson som kantspiller og i det store og hele var det en god indsats fra ham.
Jeg kan godt blive lidt bange for at det kan blive lidt tyndt defensivt når vi møder topholdene (FCM, BIF, FCK) hvis vi har Jönsson og måske Bruhn/Børsting på den anden kant. Omvendt leverede Jönsson faktisk nogle gode defensive aktioner i går.
Det er dog et rigtig godt våben at have når vi møder midter/bundholdene at kunne sætte en kreativ spillende type som Jönsson længere ned i banen. Det er så dejligt at have en der holder godt på bolden og har et godt drive med dem. Og selvom han scorede i dag så vi jo han skulle have scoret 1 til i første halvleg.
Og med AK som jeg syntes virkelig blomstrer pt. en Helenius vi måske beholder og en Spalvis vi jo gerne skulle have tilbage i topform så er der jo nærmest heller ikke plads til Jönsson oppe i front. Til gengæld bliver vi med salget af Thomsen tynde på kanterne og derfor virker en omskoling af vores kreatør som et helt naturligt valg.
Spalvis, Jönsson, AK, Helenius. Syntes ikke vi kan tilladde os at have 2 af disse på bænken hver kamp hele næste sæson. Derfor er det godt at Jönsson kan fungerer på kanten selvom det måske ikke helt vil gå mod de aller bedte hold.
Jeg kan godt blive lidt bange for at det kan blive lidt tyndt defensivt når vi møder topholdene (FCM, BIF, FCK) hvis vi har Jönsson og måske Bruhn/Børsting på den anden kant. Omvendt leverede Jönsson faktisk nogle gode defensive aktioner i går.
Det er dog et rigtig godt våben at have når vi møder midter/bundholdene at kunne sætte en kreativ spillende type som Jönsson længere ned i banen. Det er så dejligt at have en der holder godt på bolden og har et godt drive med dem. Og selvom han scorede i dag så vi jo han skulle have scoret 1 til i første halvleg.
Og med AK som jeg syntes virkelig blomstrer pt. en Helenius vi måske beholder og en Spalvis vi jo gerne skulle have tilbage i topform så er der jo nærmest heller ikke plads til Jönsson oppe i front. Til gengæld bliver vi med salget af Thomsen tynde på kanterne og derfor virker en omskoling af vores kreatør som et helt naturligt valg.
Spalvis, Jönsson, AK, Helenius. Syntes ikke vi kan tilladde os at have 2 af disse på bænken hver kamp hele næste sæson. Derfor er det godt at Jönsson kan fungerer på kanten selvom det måske ikke helt vil gå mod de aller bedte hold.
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud
-
Jesper Schmidt
- Halftime

- Geografisk sted: Aalborg
Én ting er sikkert: Jo flere boldberøringer vi kan give Jönsson, jo bedre bliver vores offensiv. Lige nu er en anden stor fordel ved at lade ham spille på en position hvor han er meget mere med i spillet, at vi hurtigere får ham i gear - jeg synes det er tydeligt at der stadig er et stykke vej, også fysisk, før han er trimmet og helt i topform. Men stærk indsats af ham i går, og det var vel i virkeligheden første gang i mindst et år, at vi så den Jönsson som potentielt er ligaens bedste spiller. Og så synes jeg selvfølgelig også det var dejligt at blive bekræftiget i at han kan blive en stor gevinst i en af siderne på vores midtbane... men lad os nu se hvordan vi skal spille efter ferien.andreasaab89 skrev:Det var rigtig spændende at se Jönsson som kantspiller og i det store og hele var det en god indsats fra ham.
Hvad angår kampen, så skulle vi selvfølgelig have scoret 3-4 mål yderligere, og den skarphed skal der saftsuseme gøres noget ved. Det samme gælder skarpheden i forsvaret, hvor jeg synes man også i den grad kan tillade sig at være skuffet over at Silkeborg, på trods af at være spillet ud af banen det meste af kampen, både får lov til at score, og faktisk har chancer til at de kunne have vundet kampen...det må altså ikke være muligt i en kamp vi dominerer så stort.
Spillemæssigt er der heldigvis fremgang, ikke mindst når det gælder at producere mange chancer, og det er bestemt ikke uvæsentligt at vi får sluttet godt af frem mod næste sæson. Vi skal meget gerne hente mange point i starten af turneringen, hvis det står til mig. Jeg tror det er rigtigt vigtigt at komme godt fra start.
For ikke mere end en uge siden skrev jeg i transfertråden at Jønsson burde spille kant, og der gik det ikke længe før flere fik påpeget at han ikke var hurtig nok, han var for god en angriber til at sætte på kanten, han ville ikke fungere på den plads og det ville være spild.
Godt at se at Jønsson havde en rigtig god kamp igår og det bekræfter bare hvad jeg allerede vidste, at han ville gøre det godt på den plads. Håber stadig på Jønsson bliver permanent højrekant. Med det drev og flair han har med bolden vil han blive en kæmpe gevinst på den plads. Han er Kusk med mindre fart men bedre teknik og flair.
Kusk var heller ikke god defensivt, så hvorfor det skulle blive et problem hvis Jønsson spiller der, kan jeg ikke se. Og slet ikke med den kvalitet man møder i Superligaen. Måske i Europa.
Godt med en sejr, men igen viser vi hvorfor vi ligger som vi gør. Kamp på kamp kommer vi frem til kæmpe chancer, men (specielt AK) brænder på det skammeligste, og vi skal bruge 5 100% chancer for at score bare et enkelt.
Glæder mig til Spalvis tilbage fra starten af næste sæson, hvis vi er så heldige. En boksspiller der kan scorer på bare halvdelen af de chancer vi får i løbet af kampene, og vi spiller med i toppen igen.
Godt at se at Jønsson havde en rigtig god kamp igår og det bekræfter bare hvad jeg allerede vidste, at han ville gøre det godt på den plads. Håber stadig på Jønsson bliver permanent højrekant. Med det drev og flair han har med bolden vil han blive en kæmpe gevinst på den plads. Han er Kusk med mindre fart men bedre teknik og flair.
Kusk var heller ikke god defensivt, så hvorfor det skulle blive et problem hvis Jønsson spiller der, kan jeg ikke se. Og slet ikke med den kvalitet man møder i Superligaen. Måske i Europa.
Godt med en sejr, men igen viser vi hvorfor vi ligger som vi gør. Kamp på kamp kommer vi frem til kæmpe chancer, men (specielt AK) brænder på det skammeligste, og vi skal bruge 5 100% chancer for at score bare et enkelt.
Glæder mig til Spalvis tilbage fra starten af næste sæson, hvis vi er så heldige. En boksspiller der kan scorer på bare halvdelen af de chancer vi får i løbet af kampene, og vi spiller med i toppen igen.
Football. Fucking football. Imagine not being into it. Those poor, poor half-alive bastards.
19/5/12
19/5/12
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Nu var jeg en af dem, som var imod Jönsson på kanten, men han var en fornøjelse at følge i går.Aabwibz skrev:For ikke mere end en uge siden skrev jeg i transfertråden at Jønsson burde spille kant, og der gik det ikke længe før flere fik påpeget at han ikke var hurtig nok, han var for god en angriber til at sætte på kanten, han ville ikke fungere på den plads og det ville være spild.
- FlæskeFrank
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Jeg er enig i det meset af hvad du skriver, men der er altsaa ingen grund til det matyrhalloej. Der er flere inklusiv jeg selv der har argumenteret for det samme. Dette er er debatsiden, og folk er ofte uenige, kom videre. Vi er ikke specielle snusfornuftige snefnug der kaemper mod fordummelsen bare fordi vi har ret en gang imellem.Aabwibz skrev:For ikke mere end en uge siden skrev jeg i transfertråden at Jønsson burde spille kant, og der gik det ikke længe før flere fik påpeget at han ikke var hurtig nok, han var for god en angriber til at sætte på kanten, han ville ikke fungere på den plads og det ville være spild.
Godt at se at Jønsson havde en rigtig god kamp igår og det bekræfter bare hvad jeg allerede vidste, at han ville gøre det helt fint på den plads
Derudover saa er det i mine ojne ikke saa vigtigt for Jonssons praestationer hvor han spiller, da han helt automatisk optager en noget naer fri rolle grundet sin enorme bevaegelighed. Specielt naar man har Dalle som ejer kanten offensivt og defensivt mod halvsloeje hold som Silkeborg. Mod ligaens tophold kan det dog blive vigtigt at have en defensivt staerkere spiller paa floejen hvis vi ikke forventer at vaere i kontrol fra start til slut. Omvendt er en boldsikker spiller paa floejen ogsaa en forudsaetning for at kunne bevare kontrollen.
Derudover var det fedt at se hvor meget plads han skabte for sine medspillere i gaar med hans finurlige og boldsikre ryk mellem modstanderen, som var til stor hjaelp for specielt Helenius, der igen i gaar viste proever paa hans gamle niveau.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Jeg synes Jönsson på kanten giver god mening. AK/Helenius på toppen synes jeg på papiret er en rigtig stærk duo, og hvis Jönsson kan få en fri rolle bag de to synes jeg det ser fornuftigt ud offensivt.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Det har ikke noget med martyrhalløj at gøre, jeg skriver bare præcis det samme som jeg har skrevet tidligere og stiller mig uforstående overfor de holdninger der var til forslaget med Jønsson på kanten tidligere. Især når han tidligere har spillet på samme plads i sidste sæson og gjorde det fremragende.Buzz Killington skrev:Jeg er enig i det meset af hvad du skriver, men der er altsaa ingen grund til det matyrhalloej. Der er flere inklusiv jeg selv der har argumenteret for det samme. Dette er er debatsiden, og folk er ofte uenige, kom videre. Vi er ikke specielle snusfornuftige snefnug der kaemper mod fordummelsen bare fordi vi har ret en gang imellem.Aabwibz skrev:For ikke mere end en uge siden skrev jeg i transfertråden at Jønsson burde spille kant, og der gik det ikke længe før flere fik påpeget at han ikke var hurtig nok, han var for god en angriber til at sætte på kanten, han ville ikke fungere på den plads og det ville være spild.
Godt at se at Jønsson havde en rigtig god kamp igår og det bekræfter bare hvad jeg allerede vidste, at han ville gøre det helt fint på den plads
Derudover saa er det i mine ojne ikke saa vigtigt for Jonssons praestationer hvor han spiller, da han helt automatisk optager en noget naer fri rolle grundet sin enorme bevaegelighed. Specielt naar man har Dalle som ejer kanten offensivt og defensivt mod halvsloeje hold som Silkeborg. Mod ligaens tophold kan det dog blive vigtigt at have en defensivt staerkere spiller paa floejen hvis vi ikke forventer at vaere i kontrol fra start til slut. Omvendt er en boldsikker spiller paa floejen ogsaa en forudsaetning for at kunne bevare kontrollen.
Derudover var det fedt at se hvor meget plads han skabte for sine medspillere i gaar med hans finurlige og boldsikre ryk mellem modstanderen, som var til stor hjaelp for specielt Helenius, der igen i gaar viste proever paa hans gamle niveau.
Football. Fucking football. Imagine not being into it. Those poor, poor half-alive bastards.
19/5/12
19/5/12
Ro på. Nu var kampen i går en kamp mod ligaens klart svageste hold og de havde absolut intet at spille for. Enlig svale gør ingen sommer.Aabwibz skrev:For ikke mere end en uge siden skrev jeg i transfertråden at Jønsson burde spille kant, og der gik det ikke længe før flere fik påpeget at han ikke var hurtig nok, han var for god en angriber til at sætte på kanten, han ville ikke fungere på den plads og det ville være spild.
Godt at se at Jønsson havde en rigtig god kamp igår og det bekræfter bare hvad jeg allerede vidste, at han ville gøre det godt på den plads. Håber stadig på Jønsson bliver permanent højrekant. Med det drev og flair han har med bolden vil han blive en kæmpe gevinst på den plads.
Man behøver vist blot at henvise til euforien omkring Blåbjerg som venstre back i starten af sæsonen.
Jeg var vist ikke en af dem der kritiserede dit foreslag men jeg var/er ganske skeptisk over for at placere Jönsson på kanten.
Jeg har set flere herinde postulere at Jönsson er den bedste angriber i Superligaen. Sådan noget kan altid diskuteres men i mesterskabssæsonen leverede han gode præstationer som angriber. Så virker det jo lidt mærkværdigt at pille ham væk fra angrebet og placere ham på fløjen.
Man skal se på helheden. Alternativet til at sætte Jönsson på fløjen for at kunne spille med Helenius på toppen, er at lade Helenius finde en anden klub og bruge de penge på en profil til højrekanten (eller en anden position). Det giver i min verden mere mening end at forsøge at omskole Jönsson, der allerede har bevist sit værd som angriber.
Som jeg også skrev i transfertråden, så var den eneste grund til at Jønsson skulle spille højre kant, var hvis vi beholdte Helenius. Så har vi Helenius/AK/Spalvis og Jønsson til toppen. Derfor, for at udnytte de spillere vi har bedst muligt, kunne vi jo sætte ham på kanten. AK+Spalvis på toppen med Helenius som reserve. Jønsson på kanten. (Dette forudsætter dog Spalvis er på toppen). Så kan Jønsson altid agere backup til toppen hvis det skulle være vi bliver ramt af skader+karantæne.Patmand skrev:Ro på. Nu var kampen i går en kamp mod ligaens klart svageste hold og de havde absolut intet at spille for. Enlig svale gør ingen sommer.Aabwibz skrev:For ikke mere end en uge siden skrev jeg i transfertråden at Jønsson burde spille kant, og der gik det ikke længe før flere fik påpeget at han ikke var hurtig nok, han var for god en angriber til at sætte på kanten, han ville ikke fungere på den plads og det ville være spild.
Godt at se at Jønsson havde en rigtig god kamp igår og det bekræfter bare hvad jeg allerede vidste, at han ville gøre det godt på den plads. Håber stadig på Jønsson bliver permanent højrekant. Med det drev og flair han har med bolden vil han blive en kæmpe gevinst på den plads.
Man behøver vist blot at henvise til euforien omkring Blåbjerg som venstre back i starten af sæsonen.
Jeg var vist ikke en af dem der kritiserede dit foreslag men jeg var/er ganske skeptisk over for at placere Jönsson på kanten.
Jeg har set flere herinde postulere at Jönsson er den bedste angriber i Superligaen. Sådan noget kan altid diskuteres men i mesterskabssæsonen leverede han gode præstationer som angriber. Så virker det jo lidt mærkværdigt at pille ham væk fra angrebet og placere ham på fløjen.
Man skal se på helheden. Alternativet til at sætte Jönsson på fløjen for at kunne spille med Helenius på toppen, er at lade Helenius finde en anden klub og bruge de penge på en profil til højrekanten (eller en anden position). Det giver i min verden mere mening end at forsøge at omskole Jönsson, der allerede har bevist sit værd som angriber.
Imo har Jønsson alle de egenskaber en kant skal have, måske lige udover hurtighed, hvilket der med Dalsgaard bagved ikke er lige så stort behov for på lige den plads. Og Jønsson er jo alligevel ikke decideret langsom.
Han har et fantastisk drev med bolden og kan snildt køre fra midten og op til feltet alene med bolden samt vision, overblik og super teknik.
Jeg håber personligt at han bliver prøvet meget mere af på kanten, hvis vi beholder Helenius, som jeg også håber vi gør.
19/5/12
19/5/12
-
Jesper Schmidt
- Halftime

- Geografisk sted: Aalborg
Jönsson er i mine øjne 10'er, når han er bedst er han manden der skaber spillet og det kan han præcist lige så godt gøre fra kanten (som jeg iøvrigt synes mange af jeg fejlagtigt sammenligner med en kantposition i en "normal" 4-4-2, jeg vil snarere bare kalde positionen højre offensiv midtbane), præcist som Kusk gjorde det i sidste sæson.
Hvad angår AK, så er jeg da enig i at han er en af de store skurke, når det kommer til afbrændere. Men på den anden side har manden altså scoret et tocifret antal superligamål nu, og kommer frem til et stort antal chancer udover det... jeg synes faktisk det har været en rigtig lovende sæson af AK.
Helenius synes jeg stadig mangler rigtigt meget, selv om han i glimt viser sine gamle styrker, bl.a. med to assists i går. Men jeg synes stadig der bliver taget for mange forkerte beslutninger, og at der er et pænt stykke vej til tidligere tiders skarphed både hvad angår afslutninger og sammenspillet med de andre. Jeg synes det er fint hvis vi signer ham (hvis han ikke er for dyr), men jeg må sige at jeg ser Helenius som 3-4 valg til angrebet, hvis Spalvis kommer op på sit gamle niveau, og afhængigt af om Jönsson skal spille helt fremme... så han skal jo afgjort ikke være lønførende.
Hvad angår AK, så er jeg da enig i at han er en af de store skurke, når det kommer til afbrændere. Men på den anden side har manden altså scoret et tocifret antal superligamål nu, og kommer frem til et stort antal chancer udover det... jeg synes faktisk det har været en rigtig lovende sæson af AK.
Helenius synes jeg stadig mangler rigtigt meget, selv om han i glimt viser sine gamle styrker, bl.a. med to assists i går. Men jeg synes stadig der bliver taget for mange forkerte beslutninger, og at der er et pænt stykke vej til tidligere tiders skarphed både hvad angår afslutninger og sammenspillet med de andre. Jeg synes det er fint hvis vi signer ham (hvis han ikke er for dyr), men jeg må sige at jeg ser Helenius som 3-4 valg til angrebet, hvis Spalvis kommer op på sit gamle niveau, og afhængigt af om Jönsson skal spille helt fremme... så han skal jo afgjort ikke være lønførende.
Enig i alt hvad du skriver - hvis vi kunne få AK til at score på 1/3 af de kæmpe chancer han har brændt i den her sæson, så har vi en 15 måls skytte gemt i ham. Han skal nok blive giftig!Jesper Schmidt skrev:Jönsson er i mine øjne 10'er, når han er bedst er han manden der skaber spillet og det kan han præcist lige så godt gøre fra kanten (som jeg iøvrigt synes mange af jeg fejlagtigt sammenligner med en kantposition i en "normal" 4-4-2, jeg vil snarere bare kalde positionen højre offensiv midtbane), præcist som Kusk gjorde det i sidste sæson.
19/5/12
19/5/12