Optaktstråd. AaB - OB den 21. marts kl. 17.00.

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Julgranen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Optaktstråd. AaB - OB den 21. marts kl. 17.00.

Indlæg af Julgranen » 20. mar 2021, 17:30

Ibiza Polar skrev:
20. mar 2021, 17:26
Wow, det er dumt.
Har du et eneste tegn på, at du har ret i din (over)fortolkning?

AaB har udtaget alle for at holde kortene tæt. The end.
Det nytter ikke noget, at gå i rette med FlæskeFrank. Det er endnu et af hans indlæg der er hevet ind fra fjerneste galakse, hvor han lige krydrer en sviner med noget floskel-tungt. Det giver absolut ingen mening at lægge så meget i en trupudtagelse.

Bocajunior1
Junior
Junior
Favoritspiller: Peter Rasmussen

Indlæg af Bocajunior1 » 20. mar 2021, 17:31

Håbløst at udtage 25 mand, når man ser den her artikel kl 1345 idag. En træner der famler i blinde.
https://nordjyske.dk/nyheder/sport/AaB- ... 9fd6f5bdc7

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 20. mar 2021, 17:35

Patmand skrev:
20. mar 2021, 17:29
Du lyver - jeg har citeret Benjamin Leander korrekt fra mediano's preview til runde 22:

37:45 "jeg skal bare spille AaB og det er til nærmest hvilken som helst pris det skal være"
41:10 "går ud og kører OB over"
42:32 "jeg lægger også gerne hovedet på blokken her og kalder 4-0 til AaB"

Vil du ikke godt stoppe med dine løgne?

I øvrigt i dit link giver han netop udtryk for at han tror AaB vinder. Her handler det bare om at odds på AaB sejr ifølge ham ikke er attraktive nok.
Haha, modent. Jeg har ikke hørt Mediano, jeg skriver bare hvad han anbefaler.
Han skriver intet sted om AaB-sejr. Han skriver at Oddset på AaB-sejr ikke frister. Han skriver at det eneste der gælder for AaB er en sejr.
Hvis han troede på 4-0, havde han vel anbefalet et spil på sejr med et eller flere mål :-)

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 20. mar 2021, 17:35

Bocajunior1 skrev:
20. mar 2021, 17:31
Håbløst at udtage 25 mand, når man ser den her artikel kl 1345 idag. En træner der famler i blinde.
https://nordjyske.dk/nyheder/sport/AaB- ... 9fd6f5bdc7
Junta, kan vi snart få luget ud i de her dobbelt-brugere?

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Indlæg af Moen » 20. mar 2021, 17:37

Patmand skrev:
Julgranen skrev:
20. mar 2021, 17:06
Patmand skrev:
20. mar 2021, 17:00
AaB er KÆMPE favoritter.
Hvis Leander mente det, så havde han nok anbefalet et spil på det. Og det gør han ikke. Han henviser bl.a. til at vi spillemæssigt ikke har været oppe at ringe.

https://www.spilxperten.com/nyheder/Ben ... .aspx#gref
Du lyver - jeg har citeret Benjamin Leander korrekt fra mediano's preview til runde 22:

37:45 "jeg skal bare spille AaB og det er til nærmest hvilken som helst pris det skal være"

I øvrigt i dit link giver han netop udtryk for at han tror AaB vinder. Her handler det bare om at odds på AaB sejr ifølge ham ikke er attraktive nok.
Det er satme en billig citering på 37:45. Helt vildt endda. Han siger, at hvis man ikke har kendskab til Superligaen, ville man tænke sådan og siger lige efter at kampen er sådan en han ikke tør gisne om.

Ved 42:32 fniser han selv at sit kald..

edit: Du cutter endda citatet da han siger "men det kan man jo bare ikke rigtigt".

Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand » 20. mar 2021, 17:40

Julgranen skrev:
20. mar 2021, 17:35
Patmand skrev:

Haha, modent.
Han skriver intet sted om AaB-sejr. Han skriver at Oddset på AaB-sejr ikke frister. Han skriver at det eneste der gælder for AaB er en sejr.
Hvis han troede på 4-0, havde han vel anbefalet et spil på sejr med et eller flere mål :-)
Ha ha, modent.
Når vi taler om en mediano podcast - og hvad han helt faktuelt udtaler om AaB, så hiver du et link ud af røven som jeg egentlig ikke gider forholde mig til.

Det er lige så barnligt som når der skrives kritik af Kusk og du svarer igen med et indlæg der for 75% vedkommende handler om Børsting(!)

Du kan forholde dig til mediano's podcast hvor Benjamin Leander udtaler sig om hvordan han tror kampene vil forløbe i runde 22.
Det er et andet virke når han skal guide folk til at spille på de bedste odds.

Sidder du i Cifuentes pyjamassen? Jysk har dem allerede i deres rodekasse.

Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand » 20. mar 2021, 17:40

Dobbelt

Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand » 20. mar 2021, 17:44

Prica22 skrev:
20. mar 2021, 17:37
Patmand skrev:
Julgranen skrev:
20. mar 2021, 17:06
Patmand skrev:
AaB er KÆMPE favoritter.
Hvis Leander mente det, så havde han nok anbefalet et spil på det. Og det gør han ikke. Han henviser bl.a. til at vi spillemæssigt ikke har været oppe at ringe.

https://www.spilxperten.com/nyheder/Ben ... .aspx#gref

Det er satme en billig citering på 37:45. Helt vildt endda. Han siger, at hvis man ikke har kendskab til Superligaen, ville man tænke sådan og siger lige efter at kampen er sådan en han ikke tør gisne om.

Ved 42:32 fniser han selv at sit kald..

edit: Du cutter endda citatet da han siger "men det kan man jo bare ikke rigtigt".
Så du er altså oprigtig i tvivl om Leander tror AaB vinder efter at have hørt den podcast?

I øvrigt, hvor jeg citerer ordret så har du lavet om på hvad han siger, og det får derfor en helt anden mening.

Her er det korrekte citat: "vi kan tale om at spillene måske vil sige øøøhh hvad fanden laver vores sportschef pludselig hernede - men det bliver gisninger.

Intet om at Leander ikke tør gisne om resultatet. Lad nu være med at lyve lige som julegran.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 20. mar 2021, 18:03

Patmand skrev:
Buzz Killington skrev:
19. mar 2021, 12:57
Dalbjerg skrev:
19. mar 2021, 12:19
Forstår ikke hvor optimismen kommer fra..

Langt bedre tendenser i de sidste to kampe... Meeeeeeen det var godt nok også et lavt udgangspunkt..

Jeg tror at den her kamp bliver afgjort med et mål den ene eller anden vej, og bagefter vil man sige at det lige så godt kunne have blevet uafgjort..

OB er såret ja, men med den normale mentale tilstand i AaB, så tror jeg at den selvtillid som to sejre har givet, hurtigt kan forsvinde som dug, hvis båden bliver gynget lidt med..

4-0 til AaB som citeret i Mediano, er helt på månen!!!
Som andre også har påpeget, så blev de 4-0 til AaB fremsat som en joke.
Øhhh nej, det blev overhovedet ikke fremført som en joke af Benjamin Leander. Inden han lægger hovedet på blokken og kalder de 4-0 til AaB har han allerede sagt, at en sejr til AaB er det mest oplagte bet han længe har set og derefter udtaler han, at han forventer at AaB går ud og kører OB over. Først derefter kommer han med anekdoten om det britiske hold der mistede deres træner og efterfølgende tabte 5-0.
I øvrigt så er andre flertal - og det er udelukkende jonas386 der på mærkværdig vis kan få det til at være en joke.
Helt generelt så joker de overhovedet ikke med hvordan de tror kampene vil forløbe i deres preview podcasts. Så var der lige som ingen grund til at lave dem.

Jeg er med på det virker helt vanvittigt for en stor del af nordjyderne at blive gjort til storfavoritter, for det strider uendelig meget imod deres mentalitet - men det er de. Godnat og sov godt.

Og ja jeg er enig med Benjamin Leander her, ikke at det nødvendigvis bliver 4-0 men at AaB selvfølgelig vinder. AaB har alt at spille for, OB har intet og der er totalt kaos i OB i øjeblikket. Holdet faldt fra hinanden i sidste kamp osv.

AaB er KÆMPE favoritter.
Det var langt. Orkede ikke at læse din detaljerede analyse. Jeg gengav blot hvad andre (kun jonas? Ok så) skrev. Er ikke investeret i det, forsøgte blot at være hjælpsom. Knus.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 20. mar 2021, 18:03

Julgranen skrev:
20. mar 2021, 17:35

Da ikke hvis det er et lavt odds??
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 20. mar 2021, 18:05

FlæskeFrank skrev:
20. mar 2021, 17:13
Julgranen skrev:
20. mar 2021, 16:57
FlæskeFrank skrev:
20. mar 2021, 16:53
Hvad fanden er det for noget pjat. Vi udtager en bruttotrup og udelader dermed ingen! Men selvfølgelig er jeg glad for, at Lucas er med i (brutto)truppen igen!!!
Ja, sikke noget pjat, at modstanderne først 1 time før kampen ved hvilket hold de skal spille mod.

CIFUENTES RAUS!

Det er da bedøvende ligegyldigt om han udtager 19 eller 25. Jeg ser det som et signal om, at alle mand skal krige den her hjem. Uanset om de er på banen, bænken eller tribunen.
Kom så, AaB!
Det er lige præcis det, som du bliver beskyldt for og som du ikke selv kan se. Fuldstændig blind, ukritisk og ubetinget opbakning til dem, som du synes om. De gør altid det fuldstændige rigtige.

Hvis Feher havde gjort det samme i sidste kamp inden julepausen, så var du stadig ikke færdig med at lave indlæg om dette.

Det er ikke sejt, men fjollet og måske i yderst konsekvens devaluerende ift. en træner, som man kan se op til - har han ikke en plan endnu ? En gang kan man selvfølgelig godt gøre det. Ligesom man kan sige, at fodbold bare er fodbold og noget andet i livet er vigtigere. Men oplever spillere gang på gang en træner sige det, så løber man nok ikke de sidste meter (for det betyder jo ikke noget i det store billede).
Sjældent har jeg set nogle skyde så meget forbi mål som dig med dette indlæg. Cifuentes har udtaget alle mand. Og hvad så? Jeg nægter simpelthen at tro, at du vitterligt mener du kan udlede noget som helst ud fra det, andet end at man holder kortene tæt inde til kroppen.

“Fjollet og måske i yderste konsekvens devaluerende”. Forsøger du at trolle?
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 20. mar 2021, 18:11

doukas skrev:
20. mar 2021, 18:03
AaB -1 Asian giver i skrivende stund 3.10, den rene sejr 2.1. Hos Cashpoint 2.2.

Hvis Leander vitterligt mente at AaB kører OB over, så havde han taget det spil uden at kny.

Bookmakerne giver altså AaB 44 % chance for at vinde. Det er et valuebet af dimensioner, hvis han vitterligt mente at det er en sikker sejr.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 20. mar 2021, 18:19

Julgranen skrev:
20. mar 2021, 18:11
doukas skrev:
20. mar 2021, 18:03
AaB -1 Asian giver i skrivende stund 3.10, den rene sejr 2.1. Hos Cashpoint 2.2.

Hvis Leander vitterligt mente at AaB kører OB over, så havde han taget det spil uden at kny.

Bookmakerne giver altså AaB 44 % chance for at vinde. Det er et valuebet af dimensioner, hvis han vitterligt mente at det er en sikker sejr.
Jamen, kan du svare på Leanders vegne, hvor mange % sandsynligheden for en sejr skal være før den er “sikker”? Synes i øvrigt 3,1 for Asian -1 lyder af lidt set i lyset af, at AaB har 2 sejr i de sidste 34 kampe med mere end 1 mål

Her til sidst, der er vel også en forskel på at udtale sig som oddsekspert og bare fodboldekspert. Tror ikke nødvendigvis man kan koble måden kampene omtales på 1:1.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 20. mar 2021, 18:26

Julgranen skrev:
20. mar 2021, 16:57
FlæskeFrank skrev:
20. mar 2021, 16:53
Hvad fanden er det for noget pjat. Vi udtager en bruttotrup og udelader dermed ingen! Men selvfølgelig er jeg glad for, at Lucas er med i (brutto)truppen igen!!!
Ja, sikke noget pjat, at modstanderne først 1 time før kampen ved hvilket hold de skal spille mod.

CIFUENTES RAUS!

Det er da bedøvende ligegyldigt om han udtager 19 eller 25. Jeg ser det som et signal om, at alle mand skal krige den her hjem. Uanset om de er på banen, bænken eller tribunen.
Kom så, AaB!
Åh, de kan da læse det i Nordjyske om lidt - sådan plejer det i hvert fald at være.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 20. mar 2021, 18:34

doukas skrev:
20. mar 2021, 18:19
Jamen, kan du svare på Leanders vegne, hvor mange % sandsynligheden for en sejr skal være før den er “sikker”? Synes i øvrigt 3,1 for Asian -1 lyder af lidt set i lyset af, at AaB har 2 sejr i de sidste 34 kampe med mere end 1 mål

Her til sidst, der er vel også en forskel på at udtale sig som oddsekspert og bare fodboldekspert. Tror ikke nødvendigvis man kan koble måden kampene omtales på 1:1.
En kamp er i hvert fald ikke “sikker”, når den ligger i det spænd.
Leander og andre leder ofte efter at vride bare 5-10 % værdi ud af en kamp. Her er der et kæmpe valuebet, hvis man retteligt mener at AaB burde være 1.25-1.30 favoritter. Det kan McMark nok fortælle bedre og mere præcist om end jeg.
Ved Asian -1, får du pengene retur ved 1-måls sejr.
Leander er analytiker - baserer sig ekstremt meget på stats og øvrig data fra bl.a. WyScout, også i hans måde at bette på, som han også gør på Twitter. Han har næppe heller overset hvad du peger på - og hvad enhver AaB-fan er bevidst om inden kampen i morgen. At der er meget, meget langt imellem at AaB vinder en sejr på overbevisende vis.

Legum Magister
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Indlæg af Legum Magister » 20. mar 2021, 19:15

Har der været et massivt cyberangreb, hvor bruger efter bruger har fået deres konto hacket? Det kunne måske forklare, hvorfor den her tråd har udviklet sig til en cirkulær henrettelsespeloton med personangreb og mere eller mindre perfide beskyldninger, i stedet for at handle om kampen mod OB...

On topic: Der er ikke megen tiltro til OB blandt deres egne fans,hvis deres pendant til debatside.dk skal stå til troendehttps://forum.ob.dk/forum/club-ob-s-deb ... post276643

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 20. mar 2021, 19:23

Dobbeltpost
- FlæskeFrank

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 20. mar 2021, 19:28

Forza skrev:
20. mar 2021, 18:05
Sjældent har jeg set nogle skyde så meget forbi mål som dig med dette indlæg. Cifuentes har udtaget alle mand. Og hvad så? Jeg nægter simpelthen at tro, at du vitterligt mener du kan udlede noget som helst ud fra det, andet end at man holder kortene tæt inde til kroppen.

Det er da håbløst. Modstanderen forbereder sig ikke på et angreb med O.Klitten og Nkada, fordi de er udtaget. Så det er fjollet og narre ingen.

O.Klitten tænker jo ikke, at han er kommet tættere på holdet, nu hvor han er udtaget til holdet. Du tror jo heller ikke Lucas er helbredt henover natten.

Det her er en Glen-handling og burde ikke være en Cifuentes-handling.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 20. mar 2021, 20:01

FlæskeFrank skrev:
20. mar 2021, 19:28
Forza skrev:
20. mar 2021, 18:05

Det er da håbløst. Modstanderen forbereder sig ikke på et angreb med O.Klitten og Nkada, fordi de er udtaget. Så det er fjollet og narre ingen.

O.Klitten tænker jo ikke, at han er kommet tættere på holdet, nu hvor han er udtaget til holdet. Du tror jo heller ikke Lucas er helbredt henover natten.

Det her er en Glen-handling og burde ikke være en Cifuentes-handling.
Jeg tror mere, det handler om at sende et signal til truppen om kampens vigtighed. Alle er udtaget, alle skal holde fuldt fokus.

Jeg har svært ved at forstå, at det skulle kunne pisse nogen af. Måske giver det noget, måske gør det ikke.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 20. mar 2021, 20:36

Man kunne også udtage hele klubben inklusiv kantinedamen, så vil hele klubben være skarpe og forstå alvoren.

Det giver jo ingen mening at udtage en bruttotrup, hvis ingen sorteres fra. Men lad os bare gøre det fremadrettet, det skærper jo spillerne!
- FlæskeFrank

Besvar