KongGulerod skrev: ↑4. jul 2025, 16:22
Sauer skrev: ↑4. jul 2025, 16:07
KongGulerod skrev: ↑4. jul 2025, 15:51
Kokkefar skrev: ↑4. jul 2025, 14:44
I den seneste Mediano mener Egelund at vide, at SSE ønsker Søren Henriksen og Henrik Pedersen, mens processen på Hornevej er gået i retning af Fredberg.
De fortæller desuden, at Wichmann havde præsenteret for bestyrelsen, hvilken kvalitet han rent faktisk mente man kunne få for AaBs lønramme (læs: fx for den løn man gav Diakithé), hvilket jo var en indirekte kritik af SSEs ageren på markedet. Det havde resulteret i at Bernhard Peters havde fyret ham - ikke bestyrelsen, Peters.
Selvfølgelig en kæmpe overreaktion af Peters, hvis det er sandt, men det lyder da også som mærkelig opførsel af Wichmann. Vi stod overfor en række sindssygt vigtige kampe for overlevelse og så bruger han tid på at kritisere den forhenværende transferstrategi udenfor transfervinduets åbning. Der havde jeg nok brugt min tid anderledes. Desto mere jeg hører om Wichmann, desto mere synes jeg der tegner sig et billede af en utroligt konfrontatorisk, bedrevidende og dominerende person.
Hvad er der galt med, at træneren præsenterer sin analyse af truppen ifm. sportslige evalueringsmøder inden transfervinduet og den kommende sæson? Som jeg har forstået det, fandt de møder sted, efter nedrykningen var en realitet.
Jeg er hverken særligt pro- eller anti-Wichmann, men det lyder helt naturligt for mig. Ville først finde det mærkeligt, hvis ikke træneren bragte den slags op.
Timingen i det er selvfølgelig altafgørende. Hvis det var formålet med mødet, så ser jeg intet problem i det. Tværtimod.
Hvis man er pro Wichmann, vil det man vælge tillægsord som ærlig, tydelig og analytisk om den tilgang han arbejde ud fra.
AaB vidste godt, at de i Wichmann fik en træner med en meget ligefrem personlighed, som har en holdning til startegier og stiller krav til menneskene omkring sig.
Jeg er overbevist om at den gode Bernhard Peters har følt sig intimideret, over denne unge træner, der efter kort tid, tillader sig at kritisere SSE22 og deres strategi.
Det er helt fair, at man ikke mener Wichmann ikke var den rigtige, men det skriger til himlen, at man ansætter ham på en 4-årig kontrakt, og fyrer ham en måned senere. Selvfølgelig er der ingen etablerede navne, der ønsker at tiltræde stillinger i en organisation når der (stadigvæk) sidder en mavesur Godfather nede i Hamborg.