Middelfart - AaB den 1. november 2025

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
gwailo
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aarhus N

Re: Middelfart - AaB den 1. november 2025

Indlæg af gwailo » 1. nov 2025, 16:05

RicoBR02 skrev:
1. nov 2025, 15:57
Sapiens skrev:
1. nov 2025, 15:54
Helt vildt vi vinder den her kamp, det dårligste hold på banen. For første gang nogensinde er Müller afgørende og redder de 3 point, ros til ham. Ellers var godt nok dårligt, jeg synes vi burde være langt mere dominerende
Vi er dominerende hele kampen og middelfart er vel kun i nærheden af point fordi vi laver for mange fejl. Det er jo ikke fordi de vader i chancer.. Muller ❤️
Vi dominerede spillet de første 10 minutter i hver halvleg. Resten er 1. halvleg var chanceløs.
I anden giver vi dem fuldstændig initiativet efter 10 minutter. De havde ikke mange chancer men når man får mulighed for så mange indlæg så skal der jo komme en chance eller to.
Vi blev reddet af det hurtige 2-1 mål og derefter var det total panik...
// gwailo

Sapiens
1. div
1. div

Indlæg af Sapiens » 1. nov 2025, 16:08

Gentleman Finn skrev:
1. nov 2025, 16:02
Smash and grab, dejlige 3 point i en ringe kamp. Alt for mange dårlige afleveringer på en ringe bane. Vi manglede noget koncentration også.

Men hvad helvede laver dommeren i dag? Ekstremt tyndt rødt kort til sidst i en almindelig kamp om bolden, og et mærkværdigt straffe vi fik imod, en helt almindelig nærkamp ved et hjørne hvor de river i hinanden. Han havde besluttet sig for at fløjte så snart de skød hjørnet 😅

Jeg vil dog også give Middelfart lidt ros, de ser bedre på deres hjemmebane, og deres gameplan lykkedes på deres noget ringe bane, de skabte en enkelt stor chance til sidst men kæmpede med kvaliteten til sidst, de spillede dog godt mellem de to felter, kæmpede hårdere også, men fik ikke skabt nok. Jeg tror godt de kan få nogle flere point hjemme
Enig, det virkede til at han havde besluttet sig allerede inden hjørnet var sat igang, meget mærkværdigt. Jeg synes i øvrigt også det røde til Håpnes er en kæmpe fejldom

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 1. nov 2025, 16:10

Sauer skrev:
1. nov 2025, 16:03
RicoBR02 skrev:
Sapiens skrev:
Helt vildt vi vinder den her kamp, det dårligste hold på banen. For første gang nogensinde er Müller afgørende og redder de 3 point, ros til ham. Ellers var godt nok dårligt, jeg synes vi burde være langt mere dominerende
Vi er dominerende hele kampen og middelfart er vel kun i nærheden af point fordi vi laver for mange fejl. Det er jo ikke fordi de vader i chancer.. Muller ❤️
Synes godt nok, vi var langt fra at dominere noget som helst i dag. Meget ringe kamp af os. Men alligevel helt unødvendigt, at det igen skal blive så spændende.
Vi dominerer ikke, men de ville ikke ret meget med bolden selvom de havde den en del, først til sidst kommer der lidt tryk på med høje bolde ind i feltet.
Det bliver en uskøn kamp en forfærdelig bane, så det blev på deres præmisser, hvor vi vinder på at have den afgørende kvalitet.

Men vi er simpelthen for tynde på den centrale midt, specielt i sådan en kamp som denne, hvor der skal bruges lidt fysik.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 1. nov 2025, 16:10

Er godt nok rystet over at vi er så ringe på bolden..vi har jo ingen kontrol. Både i dag og mod Lyngby er vi markant ringere på bolden og blir udspillet på possession.

Vi gør det satme svært synes jeg.

Men vi vidner og det er kun pga vores individualister.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 1. nov 2025, 16:13

Pivelendigt. Presset totalt i bund af Middelfart hele anden halvleg. Forrygende dårligt.
Dommeren helt grotesk.
Müller godt nappet straffe.
Gode mål af Normann og John.
Stærk opbakning. Især af dem,der lagde maksimalt pres på den ene linjenummer.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 1. nov 2025, 16:16

troelsh skrev:
1. nov 2025, 16:10
Sauer skrev:
1. nov 2025, 16:03
RicoBR02 skrev:
Sapiens skrev:
Synes godt nok, vi var langt fra at dominere noget som helst i dag. Meget ringe kamp af os. Men alligevel helt unødvendigt, at det igen skal blive så spændende.
Vi dominerer ikke, men de ville ikke ret meget med bolden selvom de havde den en del, først til sidst kommer der lidt tryk på med høje bolde ind i feltet.
Det bliver en uskøn kamp en forfærdelig bane, så det blev på deres præmisser, hvor vi vinder på at have den afgørende kvalitet.

Men vi er simpelthen for tynde på den centrale midt, specielt i sådan en kamp som denne, hvor der skal bruges lidt fysik.
Nej, vi har klart et bedre hold end Middelfart. Men vi burde ha’ lukket den her kamp i løbet af den første halve time. Skræmmende at vi igen bliver så presset. Tak til Müller i dag.

RicoBR02
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Strandli

Indlæg af RicoBR02 » 1. nov 2025, 16:21

Sejren var jo aldrig for alvor i fare hvis ikke dwt havde været for det helt håbløse straffe vi giver dem. Middelfart havde bolden men det blev jo aldrig til noget. Vores offensiv er blevet så effektiv at vi vinder den her slags kampe. Men kønt var det ikke, så meget vil jeg godt give jer..

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 1. nov 2025, 16:40

3 point og videre.
Middelfart er ikke noget godt hold.
Men de er bøvlet at spille i mod på den bane.

De har kun tabt klart en gang på hjemmebane (0-3 til Horsens)
De har tabt med 1 til os, Hillerød, Silkeborg og Esbjerg.
Så har de spillet uafgjort mod Lyngby, Århus Fremad og HB Køge.
Og vundet over Kolding.

Så selvom vi forventer mere. Så er det altså ikke bare et sted man tager hen og vinder klart, kan man se på deres resultater.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Gentleman Finn » 1. nov 2025, 16:52

Gaarde6 skrev:
1. nov 2025, 16:40
3 point og videre.

Og vundet over Kolding.

Så selvom vi forventer mere. Så er det altså ikke bare et sted man tager hen og vinder klart, kan man se på deres resultater.
Nogle forventede vel en walkover, men det eneste grund til Horsens vandt 3-0 den kamp, var fordi de fik 2 røde kort. Men de er på ingen måder en prygelknappe, alle andre hold har også bøvlet med dem. Hvidovre spillede 2-2 med dem på udebane her for nyligt. De mangler bare kvalitet i felterne, de minder mig lidt om Køge der har samme problem. Men det er stadig en kamp vi burde have taget fat i, og punkteret der er altid en vis risiko til sidst med en 1 måls føring. Men vi kom da igennem det helskinnet. Jeg vil dog se en bedre præstation mod Hvidovre, med mere gnist i øjnene også

AalborgLife
Drenge
Drenge
Favoritspiller: Bjarne Pudel

Indlæg af AalborgLife » 1. nov 2025, 17:04

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 1. nov 2025, 17:15

Gentleman Finn skrev:
1. nov 2025, 16:52
Gaarde6 skrev:
3 point og videre.

Og vundet over Kolding.

Nogle forventede vel en walkover, men det eneste grund til Horsens vandt 3-0 den kamp, var fordi de fik 2 røde kort. Men de er på ingen måder en prygelknappe, alle andre hold har også bøvlet med dem. Hvidovre spillede 2-2 med dem på udebane her for nyligt. De mangler bare kvalitet i felterne, de minder mig lidt om Køge der har samme problem. Men det er stadig en kamp vi burde have taget fat i, og punkteret der er altid en vis risiko til sidst med en 1 måls føring. Men vi kom da igennem det helskinnet. Jeg vil dog se en bedre præstation mod Hvidovre, med mere gnist i øjnene også
Forventede egentlig ikke en walkover. Men selvom vi havde tydeligt mere kvalitet på bolden, stoppede vi med at spille fodbold tidligt i kampen og overlod alt for meget initiativ til Middelfart. Der kræves helt sikkert en bedre indsats mod Hvidovre.

Reyad
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Indlæg af Reyad » 1. nov 2025, 17:29

Havde mine to børn på stadion (6 og 3). De er nu kæmpe fans af Vincent Müller og Kelvin John. Sidstnævnte var klar med High fives til sidst.

Men sikke en jammerlig præstation. Starten var glimrende - men ellers elendigt.
Jeg tror ikke Håpnes bliver nogen succes i AaB. Lang tid siden jeg har set Bomholt så dårlig. Jasson gør mange ting fint - men er også lidt/meget usikker.
Den centrale midt er klart der vi bør styrkes - og måske på venstre back. Selvom Nielsen spiller en fin nok kamp.

Men 3 point er altafgørende - og nu skal der holdes fast de sidste kampe inden vinterpausen. Håber det bliver mere sammenspillet og sammenhængende derefter.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 1. nov 2025, 17:34

RicoBR02 skrev:
1. nov 2025, 16:21
Sejren var jo aldrig for alvor i fare hvis ikke dwt havde været for det helt håbløse straffe vi giver dem. Middelfart havde bolden men det blev jo aldrig til noget. Vores offensiv er blevet så effektiv at vi vinder den her slags kampe. Men kønt var det ikke, så meget vil jeg godt give jer..
Nu kunne jeg godt nok ikke se kampen, men jeg kan da se af highlights på bold.dk, at Middelfart kort efter det brændte straffespark har en kæmpe chance med fri afslutning på kanten af det lille felt. Når man både giver et straffe og så stor en chance væk, så skal man takke sit held for at det endte med 3 point.

Vi har generelt en klar tendens til at håndtere smalle føringer meget dårligt.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
morten-aab
1. div
1. div
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af morten-aab » 1. nov 2025, 17:56

Gaarde6 skrev:
3 point og videre.

Og vundet over Kolding.

Godt nok nye tider jeg (stadig) skal vænne mig til.

De 4-dobbelte Danmarksmestre har svært ved at håndtere bundproppen i 1. division.

Sapiens
1. div
1. div

Indlæg af Sapiens » 1. nov 2025, 17:59

Dækker TV2-Nord slet ikke AaB eller hvad sker der?

Deres referat lyder således:

"En vigtig men hårdt tilkæmpet sejr for AaB over sidstepladsen Middelfart på 2-1 har bragt klubben tættere på førstepladsen.

Sejren kom oveni ,at Hillerød, som lige nu har førstepladsen, spillede uafgjort.

Ifølge Bold var Vincent Müller kampens helt store helt, da han i slutningen af kampen reddede et straffespark, som den tidligere AaB-spiller Bardhec Bytyqi altså brændte."

Referer de seriøst til bold.dk?? Har de slet ikke set kampen, det er da lidt rystende. Eller dækker de kun Aalborg håndbold nu?

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 1. nov 2025, 18:11

Hanga skrev:
1. nov 2025, 17:34
RicoBR02 skrev:
Nu kunne jeg godt nok ikke se kampen, men jeg kan da se af highlights på bold.dk, at Middelfart kort efter det brændte straffespark har en kæmpe chance med fri afslutning på kanten af det lille felt. Når man både giver et straffe og så stor en chance væk, så skal man takke sit held for at det endte med 3 point.

Det gav os problemer da Andersson ikke kunne holde til mere og Maarup vikarierede på backen, det var ham de gik forbi ved 1-1 og ham de gik forbi ved deres største chance kort efter straffesparket.

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Indlæg af Lindmark » 1. nov 2025, 18:43

troelsh skrev:
1. nov 2025, 18:11
Hanga skrev:
1. nov 2025, 17:34
RicoBR02 skrev:

Det gav os problemer da Andersson ikke kunne holde til mere og Maarup vikarierede på backen, det var ham de gik forbi ved 1-1 og ham de gik forbi ved deres største chance kort efter straffesparket.
Simon Ydesen / Nordjyske var til stede. Og Viasat. Nok ikke andre større medier.
Lindmark / Vendelbokartellet

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 1. nov 2025, 19:01

Der var vist ikke meget kød på den historie.
Ædruelighedens stemme

Danni
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Indlæg af Danni » 1. nov 2025, 19:10

Pollack2 skrev:
1. nov 2025, 15:53
Jyden skrev:
1. nov 2025, 15:50
Flot Børsting! Det var unødvendigt.
Og Håpnes endnu værre...
Jeg skal ikke kloge mig på, hvad der står i dommerbogen i dag, men det er alligevel en markant ændring i reglerne over år. I 90’erne og 00’erne kunne en dommer aldrig drømme om at dømme så meget som et frispark til Fredericia i sådan en situation.
Længe leve arbejderklassen!

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 1. nov 2025, 19:14

Danni skrev:
1. nov 2025, 19:10
Pollack2 skrev:
1. nov 2025, 15:53
Jyden skrev:
1. nov 2025, 15:50
Flot Børsting! Det var unødvendigt.
Og Håpnes endnu værre...
Jeg skal ikke kloge mig på, hvad der står i dommerbogen i dag, men det er alligevel en markant ændring i reglerne over år. I 90’erne og 00’erne kunne en dommer aldrig drømme om at dømme så meget som et frispark til Fredericia i sådan en situation.
Det ville også være mærkeligt, når nu modstanderen var Middelfart.
Men ellers enig. En håbløs dommerpræstation i dag.
Ædruelighedens stemme

Besvar