Kamptråd Horsens - AaB den 30. november

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Belwas
2. div
2. div

Re: Kamptråd Horsens - AaB den 30. november

Indlæg af Belwas » 30. nov 2025, 16:50

Haha, Horsens fans har lige kåret Delac til man of the match. Han har haft 0 redninger. Fint statement ift. det Horsens har leveret på banen.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 30. nov 2025, 16:50

Vigtig scoring af Aarhus Fremad
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 30. nov 2025, 16:57

Funky skrev:
30. nov 2025, 16:50
DenSataniskeHest skrev:
30. nov 2025, 16:48
Kunji skrev:
30. nov 2025, 16:44
Helenius er vores klart bedste opspilsstation og afslutter. Men i alle andre facetter er han simpelthen ikke god nok længere. Vi mangler virkelig en ny spidsangriber.
Han er for langsom, så han satte et par spiller, men de indhenter ham igen let som ingen ting,...
Igen, der er nødt til at være nogle løb omkring ham. Det har vi ikke set meget af.
Altså helt ærligt. Man må godt være bare lidt bedre til at deltage i spillet. Han har flere gange, hvor den ender til en gul eller den slet ik får nok fart.
Han er virkelig tung og vi skriger på er alternativ.

Sapiens
1. div
1. div

Indlæg af Sapiens » 30. nov 2025, 16:59

Rigtig fin første halveg. Jeg er voldsomt skuffet over anden halveg, vi er jo ikke engang tæt på at skabe en chance, det er for dårligt.
Vores bedste mand i dag: Marcus Bonde. Wauw, vanvittigt flot af den unge knægt, god fysik, god placeringsevne og boldomgang.

Det er dog bekymrende at vores bedste er en U-19 spiller, holdet skriger stadig på kvalitet, erfaring og lederskab

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 30. nov 2025, 16:59

0-0, mere end jeg turde håbe på, skuffende efter 1. halvleg. Horsens er virkelig et skodhold.

Kampens spiller: Unge Bonde.

Kampens overraskelse: At midtbanen ikke blev totalt most.

Kampens skuffelse: Manglende skarphed i opspil og afslutninger.

Kampens duo: Makolli og Tiedemann.

Kampens mangel: Normann.

Kampens tilbagevendende, nagende tanke: Tænk, hvis man havde vundet hjemme over Kolding...

Godkendt herfra til dommeren. Jeg synes, han klarede det helt okay.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 30. nov 2025, 17:00

Kristian skrev:
30. nov 2025, 16:57
Funky skrev:
30. nov 2025, 16:50
DenSataniskeHest skrev:
30. nov 2025, 16:48
Kunji skrev:
30. nov 2025, 16:44
Helenius er vores klart bedste opspilsstation og afslutter. Men i alle andre facetter er han simpelthen ikke god nok længere. Vi mangler virkelig en ny spidsangriber.
Han er for langsom, så han satte et par spiller, men de indhenter ham igen let som ingen ting,...
Igen, der er nødt til at være nogle løb omkring ham. Det har vi ikke set meget af.
Altså helt ærligt. Man må godt være bare lidt bedre til at deltage i spillet. Han har flere gange, hvor den ender til en gul eller den slet ik får nok fart.
Han er virkelig tung og vi skriger på er alternativ.
Jeg siger ikke, det var en genial indsats af ham overhovedet, og han spiller vel 30 minutter mere, end han har fysik til efterhånden. Men der var ingen mukken fra ham, han arbejdede fra start til slut for holdet.
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Jonas_K
2. div
2. div
Favoritspiller: Kusk

Indlæg af Jonas_K » 30. nov 2025, 17:01

Stor fejl med Børsting ind på midten, han skabte
Absolut ingenting.

Også mangler vi virkelig et alternativ til Kelvin John, han havde 90 fuldstændig anonyme minutter.

Meget fin 1. halvleg, også taber vi fuldstændig teten i 2. halvleg. Steffen Højer skal altså være bedre til at ændre, når vi taber teten. Han skifter Håbnes alt for sent

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 30. nov 2025, 17:02

En juleferie der lige nøjagtigt rækker til top6.
6 point til oprykning, 8 point til nedrykning.

Det er uhyre tæt stadigvæk.

Forhåbentlig bliver optakten til foråret god ved os på skadesfronten, vi har brug for at få Kallesøe, Andersson og Makoli ind fast. Og så gerne få et par tilgange der kan flytte os, men jeg tror også at det vil kræve afgange. Her er John og Bomholt naturligvis de bedste bud.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 30. nov 2025, 17:06

Det er så ubeskriveligt vigtigt at Makolli er tilbage, ham og Tiedemann er altså bomsolide dernede, helt anden defensiv med han på holdet.

Bonde var rigtig god så længe kræfterne rækkede

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 30. nov 2025, 17:08

Hanga skrev:
30. nov 2025, 17:02
En juleferie der lige nøjagtigt rækker til top6.
6 point til oprykning, 8 point til nedrykning.

Det er uhyre tæt stadigvæk.

Forhåbentlig bliver optakten til foråret god ved os på skadesfronten, vi har brug for at få Kallesøe, Andersson og Makoli ind fast. Og så gerne få et par tilgange der kan flytte os, men jeg tror også at det vil kræve afgange. Her er John og Bomholt naturligvis de bedste bud.
John, ja, han har været ret god for os i denne halvsæson, men jeg synes egentlig ikke, vi bruger ham rigtigt ude på kanten - han er faktisk bedre som spids. Tænk, hvis han havde ligget inde i midten i dag og løbet om kap med Horsens-forsvaret. Men nu skal han til ANC, og det kunne med lidt held godt blive et fint udstillingsvindue for ham.

Bomholt, I doubt it. Ville en udenlandsk klub ikke se på hans efterår og tænke, at der vist er go' plads til noget mere modning, før man kan være sikker på, hvad man henter?

Så er der Ross - det ville være godt for begge parter at få ham videre.

Og Jasson, skal han ikke hjem til over there igen...

martinaalborg
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af martinaalborg » 30. nov 2025, 17:50

Funky skrev:
30. nov 2025, 16:59
0-0, mere end jeg turde håbe på, skuffende efter 1. halvleg. Horsens er virkelig et skodhold.

Kampens tilbagevendende, nagende tanke: Tænk, hvis man havde vundet hjemme over Kolding...

:thumbsup: meget enig...

Det eneste der mangler er

AaB Fans: :aabfan: virkelig god opbakning, ærgerligt at de forkælede små drenge igen skal ødelægge det for flertallet....

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 30. nov 2025, 18:22

Vi er tættere på toppen end jeg havde regnet med tidligere i efteråret. Dog et minus at så mange klubber blander sig.

Forhåbentlig kan der komme mere ro på og bygget en solid organisation op på banen krydret med et par profiler udefra.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Alpa Chino
Superliga
Superliga

Indlæg af Alpa Chino » 30. nov 2025, 18:31

Vi skal have en ny stopper i januar. Arnorsson er ikke god nok som 3. stopper.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 30. nov 2025, 19:54

Alpa Chino skrev:
30. nov 2025, 18:31
Vi skal have en ny stopper i januar. Arnorsson er ikke god nok som 3. stopper.
Som 3. stopper, jo, det ville jeg nok turde. Hvis altså de to startende, Tiedemann og Makolli, kan starte langt de fleste kampe. Men jeg er også en af dem, som glæder sig til, at der Pudel er tilbage.

Jeg var positivt overrasket over, hvor godt han gjorde det på venstre back i dag. Synd han måtte udskiftes. det var en af hans bedste kampe, synes jeg. Men jeg vil stadig mene, han ER central forsvarsspiller.

Brugeravatar
Njak
Landshold
Landshold
Geografisk sted: Voldum

Indlæg af Njak » 30. nov 2025, 21:25

martinaalborg skrev:
30. nov 2025, 17:50
Funky skrev:
30. nov 2025, 16:59

:thumbsup: meget enig...

Det eneste der mangler er

AaB Fans: :aabfan: virkelig god opbakning, ærgerligt at de forkælede små drenge igen skal ødelægge det for flertallet....
Det frustrerer mig grænseløst man ikke kan gøre noget ved de idioter. Vagterne kan jo intet stille op, selv hvis man udpegede dem - det er jo ingen sag at gøre hvis det ledte til noget. Hvad render bøden i dag op på? 100.000-200.000? Det er sgu noget svineri.

Reyad
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Indlæg af Reyad » 30. nov 2025, 21:47

Efter mange dårlige præstationer i træk var denne fin og solid. Med lidt held havde vi vundet.
Holdets mangler er stadig tydelige, men shit hvor det pynter med en rigtig 6’er. Bonde ser god ud. Om han er god nok til at vi kan rykke op er lidt sværere at se.

Jeg synes efterhånden vi er tyndest offensivt.
Helenius er ikke god nok som starter længere. John og Normann har brug for reel konkurrence. Og vi har ikke andre kantspillere. Personligt synes jeg også John er bedre på 9’eren.
Så hvis jeg kunne vælge to signings, ville det være en hurtig kantspiller (Kubel) og en god 9’er med fysik og fart (Inge konkrete bud - og svært at finde)

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 30. nov 2025, 21:58

Reyad skrev:
30. nov 2025, 21:47
Efter mange dårlige præstationer i træk var denne fin og solid. Med lidt held havde vi vundet.
Holdets mangler er stadig tydelige, men shit hvor det pynter med en rigtig 6’er. Bonde ser god ud. Om han er god nok til at vi kan rykke op er lidt sværere at se.

Jeg synes efterhånden vi er tyndest offensivt.
Helenius er ikke god nok som starter længere. John og Normann har brug for reel konkurrence. Og vi har ikke andre kantspillere. Personligt synes jeg også John er bedre på 9’eren.
Så hvis jeg kunne vælge to signings, ville det være en hurtig kantspiller (Kubel) og en god 9’er med fysik og fart (Inge konkrete bud - og svært at finde)
Vi er det hold der har scoret næstflest mål i rækken. Til gengæld er vi sammen med Esbjerg det hold i top6 der har lukket flest ind. For mig at se har vi de største individuelle kvaliteter i offensiven. Den har i hvert fald vundet flere point end defensiven. Her skal det dog tages med i ligningen at vi har været udfordret med skaderne i bagkæden. Jeg kunne godt tænke mig at vi kunne sætte os mere igennem i kampene, det virker til at vi ofte taber midtbanen. Håpnes og Kaasa har ikke været de forstærkninger som man håbede, med sidstnævnte er det ret skuffende bedømt ud fra CV'et. Så jeg håber først og fremmest på forstærkninger der gør os mere robuste på midtbanen, og kan vi sende Ross afsted, så er jeg enig i at der forhåbentlig også kan findes plads til en angriber.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Gentleman Finn » 1. dec 2025, 11:55

Efter 1. Halvleg burde vi have været foran, men vi kommer ikke med nok punch fra bænken, vi skal have 2 stærke spillere til det her hold på midtbanen og angreb. Er imponeret af hvordan Bonde kom ind på holdet dog, så ham ser jeg som en der har kæmpet sig til en startplads når vi starter op

Vi har 3 kampe på hjemmebane ud af 4 når vi starter op, generelt der hvor vi har præsteret bedst. Kan ikke klage over tidspunktet for pausen, vi har behov for at evaluere alting her over pausen og Steffen må i gang med at se de sidste 10 kampe på repeat, hvad der skal justeres til når de mange 6 pointskampe kommer, og hvor der er behov for ændringer i truppen. Det eneste gode ved det her format er 6 pointskampene, formen i foråret afgør alting.

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kunji » 1. dec 2025, 12:06

Jeg forstår simpelthen ikke Kaasa-casen. Hvordan fuck kan Børsting komme på i stedet Kaasa i går?

Jeg er med på, at han ikke er kommet ind på det niveau, som vi troede, men jeg synes klart han viser potentiale, når han får chancen. Jeg fatter det simpelthen ikke.

Nu spiller Håpnes faktisk en okay kamp i går, men jeg synes klart at midtbanen bør bestå af Bomholt, Bonde og Kaasa.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 1. dec 2025, 12:11

Kunji skrev:
1. dec 2025, 12:06
Jeg forstår simpelthen ikke Kaasa-casen. Hvordan fuck kan Børsting komme på i stedet Kaasa i går?

Jeg er med på, at han ikke er kommet ind på det niveau, som vi troede, men jeg synes klart han viser potentiale, når han får chancen. Jeg fatter det simpelthen ikke.

Nu spiller Håpnes faktisk en okay kamp i går, men jeg synes klart at midtbanen bør bestå af Bomholt, Bonde og Kaasa.
Tror det var fordi, at Højer prioriterede at få mere duelstyrke ind i slutfasen.
Bare mit bud.

I øvrigt meget enig i din undren og set i bakspejlet var Børsting nok ikke det rigtige valg.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Besvar