Han roser også vores nye U17 træner, hvilket tegner rigtig godt for foråret på U17 holdet.Søgaard skrev:Her et blogindlæg
http://tipsbladet.dk/blog/tonssercom/bl ... li-AaB-u17
Virker som en ret ambitiøs ung mand, der skal da vist gå meget galt, hvis ikke han får chancen på SL-holdet en dag..
U19, U17 og U15 tråden
Re: U19, U17 og U15 tråden
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Lyder som en fornuftig gut med den rette kombination af ambition og ydmyghed. Kunne være fedt hvis der kom endnu mere fokus ungdomsbold fra AaB's side. Jeg ved godt det også er et spørgsmål om tid og penge, men jeg gad godt se man lagde klip på AaBtv fra u17/19/reserve samt fortalte lidt mere om talentudviklingen. Der er i øjeblikket stor fokus på AaB's talentudvikling udefra, så hvorfor ikke ride videre på den hype? Det kan i sidste ende gøre det nemmere at tiltrække talenter til klubben.Søgaard skrev:Her et blogindlæg
Virker som en ret ambitiøs ung mand, der skal da vist gå meget galt, hvis ikke han får chancen på SL-holdet en dag..
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
-
Jesper Schmidt
- Halftime

- Geografisk sted: Aalborg
Enig, og man kan sagtens skabe lidt mere fokus/hype omkring talentområdet uden der nødvendigvis skal gå FCM i den. Det er dog en god begyndelse at man er begyndt at lægge U17 og U19 kampreferater på aabsport.dk, men der måtte gerne komme meget mere. Et skridt kunne være videoportrætter af nyoprykkede spillere, men det kunne også være at man f.eks. brugte de unge til at promovere at man er nordjyllands hold, ved at tage snakke med knægte fra rundt omkring i landsdelen, hvis vi snakker noget der kan ramme lidt bredere.Buzz Killington skrev:Lyder som en fornuftig gut med den rette kombination af ambition og ydmyghed. Kunne være fedt hvis der kom endnu mere fokus ungdomsbold fra AaB's side. Jeg ved godt det også er et spørgsmål om tid og penge, men jeg gad godt se man lagde klip på AaBtv fra u17/19/reserve samt fortalte lidt mere om talentudviklingen. Der er i øjeblikket stor fokus på AaB's talentudvikling udefra, så hvorfor ikke ride videre på den hype? Det kan i sidste ende gøre det nemmere at tiltrække talenter til klubben.Søgaard skrev:Her et blogindlæg
Det kunne også være interessant hvis man havde faste ledere, eller dagbøger/videodagbøger på måske månedlig basis fra ledende skikkelser i trænergruppen, om det så er Figo, PEA eller ungdomstrænerne. En præsentation af de nye U17/U19 trænere ville også være fint.
det har i hvert fald altid undret mig, at AaB ikke offentliggør, når de skriver kontakt med U-spillerne.
For det første er det da flot af de unge knægte, der kommet så langt, og for det andet er det som fan da meget rart at vide hvad vi har i pipelinen og hvilke talenter AaB umiddelbart satser på.
Det irriterer mig også voldsomt, at når de så udtages til et U-landshold, så skriver AaB næsten aldrig, hvilken position de spiller.
For det første er det da flot af de unge knægte, der kommet så langt, og for det andet er det som fan da meget rart at vide hvad vi har i pipelinen og hvilke talenter AaB umiddelbart satser på.
Det irriterer mig også voldsomt, at når de så udtages til et U-landshold, så skriver AaB næsten aldrig, hvilken position de spiller.
In verbis simus faciles
Magnus Christensen og Morten Rokkedal er udtaget til U19-landsholdets træningskamp mod Belgien.
Truppen indeholder spillere fra PSV Eindhoven, Ajax Amsterdam, Borussia Dortmund og Schalke 04. 97 -og 98 årgangen ser meget stærk ud.
Heri er Kasper Dolberg fra Ajax Amsterdam, Lasse Askou Mikkelsen fra PSV Eindhoven, Daniel Iversen fra Leicester FC og Mathias Bonde fra PSV Eindhoven end ikke udtaget.
Truppen indeholder spillere fra PSV Eindhoven, Ajax Amsterdam, Borussia Dortmund og Schalke 04. 97 -og 98 årgangen ser meget stærk ud.
Heri er Kasper Dolberg fra Ajax Amsterdam, Lasse Askou Mikkelsen fra PSV Eindhoven, Daniel Iversen fra Leicester FC og Mathias Bonde fra PSV Eindhoven end ikke udtaget.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Hvis der kommer 6 spillere op fra U19 til sommer, så må vi vel også forvente rigtig imponerende resultater hos u19 i foråret.
I første runde slog de førende fra FCN, som det første hold i denne sæson, og indtager selv 3. pladsen. I weekenden venter AGF.
Hvis vi skriver med et halvt hold til seniorholdet, så må man vel forvente et rigtig stærkt forår fra holdet.
I første runde slog de førende fra FCN, som det første hold i denne sæson, og indtager selv 3. pladsen. I weekenden venter AGF.
Hvis vi skriver med et halvt hold til seniorholdet, så må man vel forvente et rigtig stærkt forår fra holdet.
- FlæskeFrank
Umiddelbart logisk - men ikke nødvendigvis tilfældet.FlæskeFrank skrev:Hvis der kommer 6 spillere op fra U19 til sommer, så må vi vel også forvente rigtig imponerende resultater hos u19 i foråret.
I u17 og 19 er man reelt umiddelbart fuldstændig lige glade med resultaterne, det eneste der tæller er individuel udvikling for spillerne.
Så dårlige resultater betyder ikke nødvendigvis ret meget
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
-
FlæskeFrank
- Allstar

Jeg kan godt følge dig, hvis 2-3 kom op i superligatruppen, men der er ikke en undskyldning når 6 spillere gør det. Så rummer holdet simpelthen for meget kvalitet til, at selvom de spiller for sjovt så skal de stadig præstere væsentlig højere end gennemsnitlig.Maglau skrev:Umiddelbart logisk - men ikke nødvendigvis tilfældet.
I u17 og 19 er man reelt umiddelbart fuldstændig lige glade med resultaterne, det eneste der tæller er individuel udvikling for spillerne.
- FlæskeFrank
Det er jo ikke fordi man spiller en helt anden sportsgren på U17 og U19-niveau. Det er stadig sådan at det hold, der har de bedste spillere, som regel vinder. Derfor skal vores nuværende U19-hold selvfølgelig ligger med i toppen, hvad de da også gør. Hvordan de lykkedes med at slå FC Nordsjælland 4-1 går over min forstand, men det er altså et kvalitetsstempel, der vil noget.Maglau skrev: Umiddelbart logisk - men ikke nødvendigvis tilfældet.
Resultater ER vigtige i ungdomsfodbold. Det er gode resultater og præstationer, der giver adgang til de mest udviklende turneringer og i sidste ende vurderer man altså også i høj grad spillerens evne til at præstere og eksekvere i en kampsituation, hvilket for mange er en meget svær disciplin.
Måske, men jeg har bare ved selvsyn set hvordan man har sammensat ungdomshold med eksempelvis flere årgange, ikke udfra at stille med det pt stærkeste hold men for spille med de drenge man "satser" på i de yngre årgange. Det er det jeg mener med at man ikke nødvendigvis satser på resultaterne men mest på udvikling.Yankee skrev:Det er jo ikke fordi man spiller en helt anden sportsgren på U17 og U19-niveau. Det er stadig sådan at det hold, der har de bedste spillere, som regel vinder. Derfor skal vores nuværende U19-hold selvfølgelig ligger med i toppen, hvad de da også gør. Hvordan de lykkedes med at slå FC Nordsjælland 4-1 går over min forstand, men det er altså et kvalitetsstempel, der vil noget.Maglau skrev: Umiddelbart logisk - men ikke nødvendigvis tilfældet.
Resultater ER vigtige i ungdomsfodbold. Det er gode resultater og præstationer, der giver adgang til de mest udviklende turneringer og i sidste ende vurderer man altså også i høj grad spillerens evne til at præstere og eksekvere i en kampsituation, hvilket for mange er en meget svær disciplin.
AaB - BIF 13/4 2014
Det har du helt ret i. Men hvis vi lå nr. sidst i U19-ligaen med et hold af rene 2. års og så ville gøre seks af dem til Superliga-spillere så ville det være på sin plads at være skeptisk.Maglau skrev:
Måske, men jeg har bare ved selvsyn set hvordan man har sammensat ungdomshold med eksempelvis flere årgange, ikke udfra at stille med det pt stærkeste hold men for spille med de drenge man "satser" på i de yngre årgange. Det er det jeg mener med at man ikke nødvendigvis satser på resultaterne men mest på udvikling.
Seks mand op fra U/19 er godt nok mange. Håber bestemt at der enten er 1-2 exceptionelle talenter og det ikke er meningen at mere end 1-2 skal ind omkring startopstillingen/bænken i den første sæson. VI er ved at have en voldsom ubalance med alt for mange unge. Det tipper snart til den gale side og så går det galt, hvis vi KUN satser på at hive et håndfuld U19 spillere op hvert år. Derudover er ungdomsspillere jo ikke i sig selv en løsning. Vi kan altid hive nogen op fra ungdomsholdet - kunsten er at det også skal være relativt færdige spillere som Lucas, Kusk, Helenius og Lasse der hurtigt etablerer sig. Siden Kusk/Thomsen er det reelt kun Børsting der har markeret sig for alvor. Bruhn har været usynlig 95% af tiden, Kasper P er en meget tvivlsom stopper og det eneste der taler for er efterhånden , Blåbjerg overbeviser sjældent og Abildgaard er det endnu for tidligt at udtle sig om selvom jeg endnu har til gode at være imponeret.
Jacob Friis bekræfter i Supporteren, at der rykkes 6 U19-spiller op i superligatruppen. Han nævner også, at det ikke er sikkert at de alle bliver ligaspillere.
Altså 6 spillere op på lærlingekontrakter, hvor klubben har mulighed for at se, om de kan klare sig, når de bliver udfordret på fysik og højere tempo. I mine øjne er det meget fornuftigt, at man stanger lærlingekontrakter ud til de spillere, der har været inde omkring U-landshold.
Samtidig kan jeg ikke se, at det har noget som helst at gøre med, hvorvidt AaB skal forstærke sig med profiler. Selvfølgelig skal vi have en general ind til forsvaret, selvfølgelig skal vi vurdere om Ahlmann har bentøj til venstre back eller der skal en ny spiller ind, selvfølgelig skal vi have afklaret om Spalvis' erstatning er Helenius eller en ny spiller udefra og selvfølgelig skal vi se på, om der er nogle af vores mange kantspillere, der kan løfte arven efter Thomsen eller om vi skal have nyt ind.
Truppen skal trimmes, når der kommer 6 nye U-spillere op, men det skal udover afgangen af Spalvis og KEP være blandt marginalspillerne, såsom Lille-Ahlmann, Pohl, Bust, Kakeeto, Thrane og Bruhn. I hvert fald tre af disse spillere bør få løbepas, så de kan komme videre i karrieren.
Altså 6 spillere op på lærlingekontrakter, hvor klubben har mulighed for at se, om de kan klare sig, når de bliver udfordret på fysik og højere tempo. I mine øjne er det meget fornuftigt, at man stanger lærlingekontrakter ud til de spillere, der har været inde omkring U-landshold.
Samtidig kan jeg ikke se, at det har noget som helst at gøre med, hvorvidt AaB skal forstærke sig med profiler. Selvfølgelig skal vi have en general ind til forsvaret, selvfølgelig skal vi vurdere om Ahlmann har bentøj til venstre back eller der skal en ny spiller ind, selvfølgelig skal vi have afklaret om Spalvis' erstatning er Helenius eller en ny spiller udefra og selvfølgelig skal vi se på, om der er nogle af vores mange kantspillere, der kan løfte arven efter Thomsen eller om vi skal have nyt ind.
Truppen skal trimmes, når der kommer 6 nye U-spillere op, men det skal udover afgangen af Spalvis og KEP være blandt marginalspillerne, såsom Lille-Ahlmann, Pohl, Bust, Kakeeto, Thrane og Bruhn. I hvert fald tre af disse spillere bør få løbepas, så de kan komme videre i karrieren.
In verbis simus faciles
-
FlæskeFrank
- Allstar

Jeg er ikke sikker på, at truppen nødvendigvis bliver trimmet meget til sommer. Der skal altid bruges ekstra folk om efteråret.Rams skrev:Truppen skal trimmes, når der kommer 6 nye U-spillere op, men det skal udover afgangen af Spalvis og KEP være blandt marginalspillerne, såsom Lille-Ahlmann, Pohl, Bust, Kakeeto, Thrane og Bruhn. I hvert fald tre af disse spillere bør få løbepas, så de kan komme videre i karrieren.
Bust står vel svagest. Han har vel ikke været udtaget til truppen endnu, så kommer V.Ahlmann som har været udlejet. Jeg kender dog for lidt til de to spillere som typer, så om de står svagt er jo uklart. Men Bust kæmper vel med Kakeeto og Kakeeto har spillet, da Würtz ikke var med.
Jeg tror Thrane er for målfarlig til, at man tør slippe ham. Så der bliver forlænget, hvis han vil. Bruhn er ved at udvikle sig til en Wichmann. Wichmann havde 6 sæsoner i AaB, Bruhn har haft 3. Tror hans type får minimum en sæson mere.
Uden at starte mælketænderdiskussionen, så skal man huske på, at truppen er slanket med Blomquist i januar og Augu forsvinder til sommer.
Pohl er man ikke klar til at slippe - særligt ikke med den uklare angrebskonstellation. Han har reelt ikke fået chancen endnu.
- FlæskeFrank
Mange af u-spillerne har allerede lærligekontrakter, det er ikke noget de først får, når de rykkes op på seniorniveau. Alt andet lige tror jeg de vil få almindelige deltids- eller fuldtidskontrakter - nok mest det sidste.Rams skrev:
.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
-
Gamen
Jeg ved ikke helt, hvad det er med den hype omkring Thrane. Nu er han mere eller mindre ude af truppen igen, og alligevel er der nogen der stædigt holder fast i at han skal have forlænget. Hvad er det helt præcist vi skal bruge ham til? Han har jo intet vist endnu, og er så blevet overhalet af Bassogog.FlæskeFrank skrev: Jeg tror Thrane er for målfarlig til, at man tør slippe ham. Så der bliver forlænget, hvis han vil. Bruhn er ved at udvikle sig til en Wichmann. Wichmann havde 6 sæsoner i AaB, Bruhn har haft 3. Tror hans type får minimum en sæson mere.
Uden at starte mælketænderdiskussionen, så skal man huske på, at truppen er slanket med Blomquist i januar og Augu forsvinder til sommer.
Pohl er man ikke klar til at slippe - særligt ikke med den uklare angrebskonstellation. Han har reelt ikke fået chancen endnu.
Når man tilknytter en divisionsspiller som ungt talent, så skal det være fordi der er perspektiv i det. Er der vitterligt det i Mathias Thrane? Udover at han sikkert kan lave pæne driblinger, så synes jeg at stort set alle hans indhop i Superliga-regi viser at han mangler slutprodukt. Alt for mange la la-aktioner. Han er simpelthen for febrilsk.
Jeg tror han er færdig til sommer.
Og så ved jeg ikke helt hvad det er for noget vås med, at der altid er brug for flere spillere i efteråret. Nu skal vi selvfølgelig lige afvente de udestående kontraktforhandlinger, men vores trup ER for stor til sommer. Der skal i hvert fald minimum 1-2 mand ud, udover dem vi er blevet lovet afløsere for.
Jeg håber der sker lidt kvalitetsmæssigt med vores indkøb denne gang, for ellers ligner det igen lidt af en grønskollinge-trup hvor antallet af ledertyper kan tælles på én finger. Og det er ikke nok.
-
FlæskeFrank
- Allstar

Nu er det tilladt, at du ikke ser det store i Thrane. Jeg er enig i, at han kan virke febrilsk/overivrig og derfor kan man godt være tvivlende overfor slutproduktet. Men fysisk, teknisk og taktisk er han vel ikke ringere end Bassogog, Bruhn eller et kommende talent. De to andre navne har også nogle udfordringer, som skal løses eller kan vi ligeså godt lade dem få fripas.Gamen skrev:Jeg ved ikke helt, hvad det er med den hype omkring Thrane. Nu er han mere eller mindre ude af truppen igen, og alligevel er der nogen der stædigt holder fast i at han skal have forlænget. Hvad er det helt præcist vi skal bruge ham til? Han har jo intet vist endnu, og er så blevet overhalet af Bassogog.
Når man tilknytter en divisionsspiller som ungt talent, så skal det være fordi der er perspektiv i det. Er der vitterligt det i Mathias Thrane? Udover at han sikkert kan lave pæne driblinger, så synes jeg at stort set alle hans indhop i Superliga-regi viser at han mangler slutprodukt. Alt for mange la la-aktioner. Han er simpelthen for febrilsk.
Jeg tror han er færdig til sommer.
Men som jeg skriver har man i Thrane en målfarlig midtbanespiller(det ses bl.a. på reserveholdskampene) og det er der altså ikke ret mange klubber, som ikke er interesseret i. Problemet med vores egen enøjede spiller eller Rasmus Falk er jo netop, at de tidligere har været enormt ineffektive foran mål og derfor ikke solgt for mange millioner.
Jeg tror ikke, at Thrane havner i HIK igen, hvis vi ikke forlænger med ham. Han bliver samlet op af en noget større klub for potentialet er der, men kan det forløses er spørgsmålet.
- FlæskeFrank
- Buzz Killington
- Allstar

Hvad mener du med "alt andet lige" her? Unskyld hvis det er aabenlyst, men jeg forstaar ikke hvad du skriver.Hanga skrev:Mange af u-spillerne har allerede lærligekontrakter, det er ikke noget de først får, når de rykkes op på seniorniveau. Alt andet lige tror jeg de vil få almindelige deltids- eller fuldtidskontrakter - nok mest det sidste.Rams skrev:
.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Jeg skriver egentlig bare at jeg tror de får udskiftet deres nuværende lærlingekontrakter med en fuldtidskontrakt (eller måske deltidskontrakt for nogles vedkommende).Buzz Killington skrev: Hvad mener du med "alt andet lige" her? Unskyld hvis det er aabenlyst, men jeg forstaar ikke hvad du skriver.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
- Buzz Killington
- Allstar

Ah, ok. Tak.Hanga skrev:Jeg skriver egentlig bare at jeg tror de får udskiftet deres nuværende lærlingekontrakter med en fuldtidskontrakt (eller måske deltidskontrakt for nogles vedkommende).Buzz Killington skrev: Hvad mener du med "alt andet lige" her? Unskyld hvis det er aabenlyst, men jeg forstaar ikke hvad du skriver.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus