Økonomitråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
DenSataniskeHest
Allstar
Allstar
Indlæg: 1216
Tilmeldt: 12. apr 2023, 22:47
Favoritspiller: Frank

Re: Økonomitråden

Indlæg af DenSataniskeHest » 9. apr 2026, 16:32

https://bold.dk/fodbold/nyheder/million ... for-et-ar/

Nu begynder bold også at bruge lidt tid på vores elendighed

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3959
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Økonomitråden

Indlæg af Hovedet » 9. apr 2026, 17:38

DenSataniskeHest skrev:
4. apr 2026, 11:22
Jakobsen skrev:
4. apr 2026, 11:13
Hajen skrev:
4. apr 2026, 09:59
Jeg forstår ikke rigtig, hvorfor tyskerne skulle gøre, som mange anklager dem for.

De har puttet egne penge ( ikke mange, men dog egne...) i klubben, så hvorfor skulle de skynde sig at trække dem ud igen ? Det er indskudt kapital, som de til enhver tid, i en solvent situation, kan trække ud igen.

Jeg kunne måske forstå det, hvis AaB tjente penge (og ja, nu er vi virkelig ude i det fantasifulde), så de måske kunne lave nogle krumspring skattemæssigt, men der er vi jo langtfra i AaB.

Er de bare forudseende, og ude i en red-hvad-reddes-kan manøvre
Nu er/var SSE22 jo en broget flok af tyskere. Langt fra alle pengene kom fra familien Peters omend de har magten. Pengene betalt til BPTC ryger derimod kun i kassen hos Peters. Der er stadig alle mulige gode grunde til, at alt der er betalt til BPTC skal frem i lyset.
Du er desperat for at give dem skylden for alle AaBs provlemer, det er sku komisk.
Jeg forstår simpelthen ikke den bizarre trang til at skulle gå i forsvarsposition for det foretagende - i hvert fald ikke, hvis man er fan af AaB. Det er fuldstændig indiskutabelt, at AaB på alle planer - sportsligt og økonomisk - befinder sig på et mange gange værre sted, end klubben nogensinde har befundet i al sammenlignelig tid fra omkring 1990 til og med 2023. Det er ligeledes fuldstændig indiskutabelt, at ansvaret for denne enorme og lynhurtige deroute alene skal placeres hos ejerkredsen. Der var ingen, der tvang SSE 22 til at gå ind i klubben, og de havde oceaner af forberedelsestid til due diligence, hvorfor den idiotiske traver om "tidligere ledelser" - ser man lige bort fra den tidligere ledelse, der bragte dette rakkerpak til klubben naturligvis (!) - ikke har nogen gang på jord. I så fald måtte man jo have meldt ud, at man ikke så noget perspektiv i klubben.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 6757
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Økonomitråden

Indlæg af Jakobsen » 9. apr 2026, 17:53

Hovedet skrev:
9. apr 2026, 17:38
DenSataniskeHest skrev:
4. apr 2026, 11:22
Jakobsen skrev:
4. apr 2026, 11:13
Hajen skrev:
4. apr 2026, 09:59
Jeg forstår ikke rigtig, hvorfor tyskerne skulle gøre, som mange anklager dem for.

De har puttet egne penge ( ikke mange, men dog egne...) i klubben, så hvorfor skulle de skynde sig at trække dem ud igen ? Det er indskudt kapital, som de til enhver tid, i en solvent situation, kan trække ud igen.

Jeg kunne måske forstå det, hvis AaB tjente penge (og ja, nu er vi virkelig ude i det fantasifulde), så de måske kunne lave nogle krumspring skattemæssigt, men der er vi jo langtfra i AaB.

Er de bare forudseende, og ude i en red-hvad-reddes-kan manøvre
Nu er/var SSE22 jo en broget flok af tyskere. Langt fra alle pengene kom fra familien Peters omend de har magten. Pengene betalt til BPTC ryger derimod kun i kassen hos Peters. Der er stadig alle mulige gode grunde til, at alt der er betalt til BPTC skal frem i lyset.
Du er desperat for at give dem skylden for alle AaBs provlemer, det er sku komisk.
Jeg forstår simpelthen ikke den bizarre trang til at skulle gå i forsvarsposition for det foretagende - i hvert fald ikke, hvis man er fan af AaB. Det er fuldstændig indiskutabelt, at AaB på alle planer - sportsligt og økonomisk - befinder sig på et mange gange værre sted, end klubben nogensinde har befundet i al sammenlignelig tid fra omkring 1990 til og med 2023. Det er ligeledes fuldstændig indiskutabelt, at ansvaret for denne enorme og lynhurtige deroute alene skal placeres hos ejerkredsen. Der var ingen, der tvang SSE 22 til at gå ind i klubben, og de havde oceaner af forberedelsestid til due diligence, hvorfor den idiotiske traver om "tidligere ledelser" - ser man lige bort fra den tidligere ledelse, der bragte dette rakkerpak til klubben naturligvis (!) - ikke har nogen gang på jord. I så fald måtte man jo have meldt ud, at man ikke så noget perspektiv i klubben.
Enig, man kan ikke fratages ansvar for at tænde ild til benzin. Ja der var sygdomme inden SSE, men de har accelleret det mangefoldigt fremfor at fixe tingene og de kom aldrig med en i dybden god løsning.
Apropos den famøse due diligence tog den jo i øvrigt vanvittigt længe og satte også klubben i en delvis handlingslammelse i en meget kritisk periode. Der blev jo taget mange kortsigtede valg fordi man stod i stampe indtil nye ejere var på plads.
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 15958
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Økonomitråden

Indlæg af Hanga » 9. apr 2026, 17:58

Der er jo ingen pånær nogle ganske få brugere der forsvarer SSE22 - det er teorierne om at der er foregået noget "fordækt" som skydes ned.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

DenSataniskeHest
Allstar
Allstar
Indlæg: 1216
Tilmeldt: 12. apr 2023, 22:47
Favoritspiller: Frank

Re: Økonomitråden

Indlæg af DenSataniskeHest » 9. apr 2026, 18:38

Hovedet skrev:
9. apr 2026, 17:38
DenSataniskeHest skrev:
4. apr 2026, 11:22
Jakobsen skrev:
4. apr 2026, 11:13
Hajen skrev:
4. apr 2026, 09:59
Jeg forstår ikke rigtig, hvorfor tyskerne skulle gøre, som mange anklager dem for.

De har puttet egne penge ( ikke mange, men dog egne...) i klubben, så hvorfor skulle de skynde sig at trække dem ud igen ? Det er indskudt kapital, som de til enhver tid, i en solvent situation, kan trække ud igen.

Jeg kunne måske forstå det, hvis AaB tjente penge (og ja, nu er vi virkelig ude i det fantasifulde), så de måske kunne lave nogle krumspring skattemæssigt, men der er vi jo langtfra i AaB.

Er de bare forudseende, og ude i en red-hvad-reddes-kan manøvre
Nu er/var SSE22 jo en broget flok af tyskere. Langt fra alle pengene kom fra familien Peters omend de har magten. Pengene betalt til BPTC ryger derimod kun i kassen hos Peters. Der er stadig alle mulige gode grunde til, at alt der er betalt til BPTC skal frem i lyset.
Du er desperat for at give dem skylden for alle AaBs provlemer, det er sku komisk.
Jeg forstår simpelthen ikke den bizarre trang til at skulle gå i forsvarsposition for det foretagende - i hvert fald ikke, hvis man er fan af AaB. Det er fuldstændig indiskutabelt, at AaB på alle planer - sportsligt og økonomisk - befinder sig på et mange gange værre sted, end klubben nogensinde har befundet i al sammenlignelig tid fra omkring 1990 til og med 2023. Det er ligeledes fuldstændig indiskutabelt, at ansvaret for denne enorme og lynhurtige deroute alene skal placeres hos ejerkredsen. Der var ingen, der tvang SSE 22 til at gå ind i klubben, og de havde oceaner af forberedelsestid til due diligence, hvorfor den idiotiske traver om "tidligere ledelser" - ser man lige bort fra den tidligere ledelse, der bragte dette rakkerpak til klubben naturligvis (!) - ikke har nogen gang på jord. I så fald måtte man jo have meldt ud, at man ikke så noget perspektiv i klubben.
Hvad hjælper det af opdigte scenarier? Er det en måde at mentalt kunne håndtere den elendighed klubben bliver kørt med?

Jeg fatter ikke du kan læse noget forsvar af sse22 blot fordi jeg påpeger at sse22 ikke har drænet klub kassen for penge beløb I de størrelser som nogle påstår og jeg syntes det er dybt useriøst at påstå sådan noget.

På ingen steder har jeg forsvaret sse22 jeg var sku en af de første til at påpjeje at se sagde de korrekte ting men de penge de kom med var for lidt og allerede stort set blev spist med nedrykning første gang. At deres flotte snak meget deres fokus på planlægning osv var falsk fandt vi alle så ud af efter et års tid hvor transfer var i elendige

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 6757
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Økonomitråden

Indlæg af Jakobsen » 14. apr 2026, 23:33

Så røg en større sponsor. Complea stopper som sponsor jf deres egen Facebook side.
RAUS RAUS SSE!

DenSataniskeHest
Allstar
Allstar
Indlæg: 1216
Tilmeldt: 12. apr 2023, 22:47
Favoritspiller: Frank

Re: Økonomitråden

Indlæg af DenSataniskeHest » 15. apr 2026, 14:14

Der er flere sponsorer der ikke forlænger eller tegner lige så store aftaler..

martinaalborg
Allstar
Allstar
Indlæg: 1375
Tilmeldt: 12. jun 2007, 11:11
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: Aalborg

Re: Økonomitråden

Indlæg af martinaalborg » 15. apr 2026, 18:26

Jakobsen skrev:
14. apr 2026, 23:33
Så røg en større sponsor. Complea stopper som sponsor jf deres egen Facebook side.
Ja, sådan går det jo en gang imellem.
Tænker ikke det er en katastrofe - vi skal sgu nok finde en anden ellers tror jeg at AaB ville have meldt noget ud 👍 VÆK med alle rygklappere .. og velkommen til alle dem der er med på nedturen...og tager med os på vejen op igen

DenSataniskeHest
Allstar
Allstar
Indlæg: 1216
Tilmeldt: 12. apr 2023, 22:47
Favoritspiller: Frank

Re: Økonomitråden

Indlæg af DenSataniskeHest » 15. apr 2026, 19:48

martinaalborg skrev:
15. apr 2026, 18:26
Jakobsen skrev:
14. apr 2026, 23:33
Så røg en større sponsor. Complea stopper som sponsor jf deres egen Facebook side.
Ja, sådan går det jo en gang imellem.
Tænker ikke det er en katastrofe - vi skal sgu nok finde en anden ellers tror jeg at AaB ville have meldt noget ud 👍 VÆK med alle rygklappere .. og velkommen til alle dem der er med på nedturen...og tager med os på vejen op igen
Ikke til samme penge

RufusTheDog
2. div
2. div
Indlæg: 190
Tilmeldt: 20. aug 2024, 07:21

Re: Økonomitråden

Indlæg af RufusTheDog » 16. apr 2026, 01:08

martinaalborg skrev:
15. apr 2026, 18:26
Jakobsen skrev:
14. apr 2026, 23:33
Så røg en større sponsor. Complea stopper som sponsor jf deres egen Facebook side.
Ja, sådan går det jo en gang imellem.
Tænker ikke det er en katastrofe - vi skal sgu nok finde en anden ellers tror jeg at AaB ville have meldt noget ud 👍 VÆK med alle rygklappere .. og velkommen til alle dem der er med på nedturen...og tager med os på vejen op igen
SPONSORØNSKER!…

Men du har fuldstændig ret, gamle Jas. Vi skal fokusere på dem, der hjælper os i svære tider – og glemme dem, der forlader os, når det brænder på. Og især dem, der har sat os i den her situation.
Så kan de bagkloge sidde og gokke til deres “hvad sagde jeg” og svælge i AaB’s nedsmeltning.
Es ist nie zu früh für Frühburgunder und nie zu spät für Spätburgunder.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 6757
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Økonomitråden

Indlæg af Jakobsen » 16. apr 2026, 08:28

RufusTheDog skrev:
16. apr 2026, 01:08
martinaalborg skrev:
15. apr 2026, 18:26
Jakobsen skrev:
14. apr 2026, 23:33
Så røg en større sponsor. Complea stopper som sponsor jf deres egen Facebook side.
Ja, sådan går det jo en gang imellem.
Tænker ikke det er en katastrofe - vi skal sgu nok finde en anden ellers tror jeg at AaB ville have meldt noget ud 👍 VÆK med alle rygklappere .. og velkommen til alle dem der er med på nedturen...og tager med os på vejen op igen
SPONSORØNSKER!…

Men du har fuldstændig ret, gamle Jas. Vi skal fokusere på dem, der hjælper os i svære tider – og glemme dem, der forlader os, når det brænder på. Og især dem, der har sat os i den her situation.
Så kan de bagkloge sidde og gokke til deres “hvad sagde jeg” og svælge i AaB’s nedsmeltning.
Både og. Det er jo bare noget lort, at AaB mister sin relevans som partner for de store virksomheder. Den del er jo stadig business-drevet hvad end vi kan lide det eller ej. Jeg synes ikke bare vi kan sidde og være pigesure og sige, at folk er nogle dårlige mennesker.
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
Hajen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1365
Tilmeldt: 4. dec 2009, 16:10

Re: Økonomitråden

Indlæg af Hajen » 16. apr 2026, 09:13

RufusTheDog skrev:
16. apr 2026, 01:08
martinaalborg skrev:
15. apr 2026, 18:26
Jakobsen skrev:
14. apr 2026, 23:33
Så røg en større sponsor. Complea stopper som sponsor jf deres egen Facebook side.
Ja, sådan går det jo en gang imellem.
Tænker ikke det er en katastrofe - vi skal sgu nok finde en anden ellers tror jeg at AaB ville have meldt noget ud 👍 VÆK med alle rygklappere .. og velkommen til alle dem der er med på nedturen...og tager med os på vejen op igen
SPONSORØNSKER!…

Men du har fuldstændig ret, gamle Jas. Vi skal fokusere på dem, der hjælper os i svære tider – og glemme dem, der forlader os, når det brænder på. Og især dem, der har sat os i den her situation.
Så kan de bagkloge sidde og gokke til deres “hvad sagde jeg” og svælge i AaB’s nedsmeltning.
Måske man alligevel skulle fokusere lidt på dem der smutter, og prøve at forstå HVORFOR de smutter. Gider de bare ikke mere 1. division, eller leverer AaB profileringsmæssigt bare ikke det forventede/lovede.
Complea flytter jo sponsoratet over i Gigantium, og det er jo nærmest indlysende hvorfor....
"He’s a former gambling addict who earned the nickname “Casino Jimmy” back in Denmark, and he still has the occasional smoke after training. In short, he’s human"

RufusTheDog
2. div
2. div
Indlæg: 190
Tilmeldt: 20. aug 2024, 07:21

Re: Økonomitråden

Indlæg af RufusTheDog » 16. apr 2026, 09:55

Jakobsen skrev:
16. apr 2026, 08:28
RufusTheDog skrev:
16. apr 2026, 01:08
martinaalborg skrev:
15. apr 2026, 18:26
Jakobsen skrev:
14. apr 2026, 23:33
Så røg en større sponsor. Complea stopper som sponsor jf deres egen Facebook side.
Ja, sådan går det jo en gang imellem.
Tænker ikke det er en katastrofe - vi skal sgu nok finde en anden ellers tror jeg at AaB ville have meldt noget ud 👍 VÆK med alle rygklappere .. og velkommen til alle dem der er med på nedturen...og tager med os på vejen op igen
SPONSORØNSKER!…

Men du har fuldstændig ret, gamle Jas. Vi skal fokusere på dem, der hjælper os i svære tider – og glemme dem, der forlader os, når det brænder på. Og især dem, der har sat os i den her situation.
Så kan de bagkloge sidde og gokke til deres “hvad sagde jeg” og svælge i AaB’s nedsmeltning.
Både og. Det er jo bare noget lort, at AaB mister sin relevans som partner for de store virksomheder. Den del er jo stadig business-drevet hvad end vi kan lide det eller ej. Jeg synes ikke bare vi kan sidde og være pigesure og sige, at folk er nogle dårlige mennesker.
Jeg forbeholder mig retten til at mene, er SSE er dårlige mennesker. Pigesur kan ikke gøre det, jeg er decideret pissed.
Es ist nie zu früh für Frühburgunder und nie zu spät für Spätburgunder.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3460
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Økonomitråden

Indlæg af Gnu » 16. apr 2026, 13:48

martinaalborg skrev:
15. apr 2026, 18:26
Jakobsen skrev:
14. apr 2026, 23:33
Så røg en større sponsor. Complea stopper som sponsor jf deres egen Facebook side.
Ja, sådan går det jo en gang imellem.
Tænker ikke det er en katastrofe - vi skal sgu nok finde en anden ellers tror jeg at AaB ville have meldt noget ud 👍 VÆK med alle rygklappere .. og velkommen til alle dem der er med på nedturen...og tager med os på vejen op igen
Hvis man ikke forstår, at det er temmelig kritisk, når en stor sponsor smutter, så har man ikke fattet ret meget af AaB's situation, herunder desperat mangel på indtægter og årtiers underpræstation i forhold til at tiltrække sponsorkroner.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3959
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Økonomitråden

Indlæg af Hovedet » 16. apr 2026, 17:18

Hajen skrev:
16. apr 2026, 09:13
RufusTheDog skrev:
16. apr 2026, 01:08
martinaalborg skrev:
15. apr 2026, 18:26
Jakobsen skrev:
14. apr 2026, 23:33
Så røg en større sponsor. Complea stopper som sponsor jf deres egen Facebook side.
Ja, sådan går det jo en gang imellem.
Tænker ikke det er en katastrofe - vi skal sgu nok finde en anden ellers tror jeg at AaB ville have meldt noget ud 👍 VÆK med alle rygklappere .. og velkommen til alle dem der er med på nedturen...og tager med os på vejen op igen
SPONSORØNSKER!…

Men du har fuldstændig ret, gamle Jas. Vi skal fokusere på dem, der hjælper os i svære tider – og glemme dem, der forlader os, når det brænder på. Og især dem, der har sat os i den her situation.
Så kan de bagkloge sidde og gokke til deres “hvad sagde jeg” og svælge i AaB’s nedsmeltning.
Måske man alligevel skulle fokusere lidt på dem der smutter, og prøve at forstå HVORFOR de smutter. Gider de bare ikke mere 1. division, eller leverer AaB profileringsmæssigt bare ikke det forventede/lovede.
Complea flytter jo sponsoratet over i Gigantium, og det er jo nærmest indlysende hvorfor....
Lige præcis. Det er jo fuldt forståeligt, at sponsorer - og i hastigt stigende omfang ligeledes tilskuere - ikke vil kyle penge i et udsigtsløst projekt. Ganske vist er jeg mangeårig AaB-fan, men jeg har de sidste par år slet ikke kunnet genkende min klub og betragter det nuværende foretagende som noget, der alene bærer AaBs navn - og det kunne jeg aldrig drømme om at støtte. Alene den administrerende direktørs bemærkninger om "3 til 5 år" - uden at i øvrigt at præsentere noget som helst konkret, der skulle finde sted i dette tidsrum, hvor han alligevel er over bjerge - er jo en direkte opfordring til sponsorer og tilskuere om at trække stikket.

Vi skal i hvert fald af med den nuværende ejerkreds, før der kan finde nogen som helst udvikling sted. Det var katastrofalt, at de ikke reelt trak sig i maj 2025, for på det tidspunkt stod klubben stadig til at redde.

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4116
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Økonomitråden

Indlæg af baresi » 17. apr 2026, 08:44

Hovedet skrev:
16. apr 2026, 17:18
Hajen skrev:
16. apr 2026, 09:13
RufusTheDog skrev:
16. apr 2026, 01:08
martinaalborg skrev:
15. apr 2026, 18:26
Jakobsen skrev:
14. apr 2026, 23:33
Så røg en større sponsor. Complea stopper som sponsor jf deres egen Facebook side.
Ja, sådan går det jo en gang imellem.
Tænker ikke det er en katastrofe - vi skal sgu nok finde en anden ellers tror jeg at AaB ville have meldt noget ud 👍 VÆK med alle rygklappere .. og velkommen til alle dem der er med på nedturen...og tager med os på vejen op igen
SPONSORØNSKER!…

Men du har fuldstændig ret, gamle Jas. Vi skal fokusere på dem, der hjælper os i svære tider – og glemme dem, der forlader os, når det brænder på. Og især dem, der har sat os i den her situation.
Så kan de bagkloge sidde og gokke til deres “hvad sagde jeg” og svælge i AaB’s nedsmeltning.
Måske man alligevel skulle fokusere lidt på dem der smutter, og prøve at forstå HVORFOR de smutter. Gider de bare ikke mere 1. division, eller leverer AaB profileringsmæssigt bare ikke det forventede/lovede.
Complea flytter jo sponsoratet over i Gigantium, og det er jo nærmest indlysende hvorfor....
Lige præcis. Det er jo fuldt forståeligt, at sponsorer - og i hastigt stigende omfang ligeledes tilskuere - ikke vil kyle penge i et udsigtsløst projekt. Ganske vist er jeg mangeårig AaB-fan, men jeg har de sidste par år slet ikke kunnet genkende min klub og betragter det nuværende foretagende som noget, der alene bærer AaBs navn - og det kunne jeg aldrig drømme om at støtte. Alene den administrerende direktørs bemærkninger om "3 til 5 år" - uden at i øvrigt at præsentere noget som helst konkret, der skulle finde sted i dette tidsrum, hvor han alligevel er over bjerge - er jo en direkte opfordring til sponsorer og tilskuere om at trække stikket.

Vi skal i hvert fald af med den nuværende ejerkreds, før der kan finde nogen som helst udvikling sted. Det var katastrofalt, at de ikke reelt trak sig i maj 2025, for på det tidspunkt stod klubben stadig til at redde.
selvfølgelig er det da klart de ikke forlænger. produktet er blevet dyrere siden nedrykning, oplevelsen ringere, servicen og ydelsen dårligere. og man kan simpelthen ikke forvente at en organisation skal lægge hjertepenge i AaB.

DarkHorse9000
Landshold
Landshold
Indlæg: 822
Tilmeldt: 24. feb 2022, 10:30
Favoritspiller: Oscar Hiljemark

Re: Økonomitråden

Indlæg af DarkHorse9000 » 17. apr 2026, 09:12

baresi skrev:
17. apr 2026, 08:44
Hovedet skrev:
16. apr 2026, 17:18
Hajen skrev:
16. apr 2026, 09:13
RufusTheDog skrev:
16. apr 2026, 01:08
martinaalborg skrev:
15. apr 2026, 18:26
Jakobsen skrev:
14. apr 2026, 23:33
Så røg en større sponsor. Complea stopper som sponsor jf deres egen Facebook side.
Ja, sådan går det jo en gang imellem.
Tænker ikke det er en katastrofe - vi skal sgu nok finde en anden ellers tror jeg at AaB ville have meldt noget ud 👍 VÆK med alle rygklappere .. og velkommen til alle dem der er med på nedturen...og tager med os på vejen op igen
SPONSORØNSKER!…

Men du har fuldstændig ret, gamle Jas. Vi skal fokusere på dem, der hjælper os i svære tider – og glemme dem, der forlader os, når det brænder på. Og især dem, der har sat os i den her situation.
Så kan de bagkloge sidde og gokke til deres “hvad sagde jeg” og svælge i AaB’s nedsmeltning.
Måske man alligevel skulle fokusere lidt på dem der smutter, og prøve at forstå HVORFOR de smutter. Gider de bare ikke mere 1. division, eller leverer AaB profileringsmæssigt bare ikke det forventede/lovede.
Complea flytter jo sponsoratet over i Gigantium, og det er jo nærmest indlysende hvorfor....
Lige præcis. Det er jo fuldt forståeligt, at sponsorer - og i hastigt stigende omfang ligeledes tilskuere - ikke vil kyle penge i et udsigtsløst projekt. Ganske vist er jeg mangeårig AaB-fan, men jeg har de sidste par år slet ikke kunnet genkende min klub og betragter det nuværende foretagende som noget, der alene bærer AaBs navn - og det kunne jeg aldrig drømme om at støtte. Alene den administrerende direktørs bemærkninger om "3 til 5 år" - uden at i øvrigt at præsentere noget som helst konkret, der skulle finde sted i dette tidsrum, hvor han alligevel er over bjerge - er jo en direkte opfordring til sponsorer og tilskuere om at trække stikket.

Vi skal i hvert fald af med den nuværende ejerkreds, før der kan finde nogen som helst udvikling sted. Det var katastrofalt, at de ikke reelt trak sig i maj 2025, for på det tidspunkt stod klubben stadig til at redde.
selvfølgelig er det da klart de ikke forlænger. produktet er blevet dyrere siden nedrykning, oplevelsen ringere, servicen og ydelsen dårligere. og man kan simpelthen ikke forvente at en organisation skal lægge hjertepenge i AaB.
Skriver du her baggrund af egne eller bekendtes erfaringer?

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6760
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Økonomitråden

Indlæg af FlæskeFrank » 17. apr 2026, 12:10

Nu kan jeg, at Complea har været sponsor i 10 år. Vel også fair, at de vil prøve noget andet. Det betyder jo ikke, at ophøret skyldes ejerskab, manglende succes eller tumpefans. Blot de vil noget andet.

Men det er træls tidspunkt, at det sker på.
- FlæskeFrank

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3959
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Økonomitråden

Indlæg af Hovedet » 17. apr 2026, 14:29

baresi skrev:
17. apr 2026, 08:44
Hovedet skrev:
16. apr 2026, 17:18
Hajen skrev:
16. apr 2026, 09:13
RufusTheDog skrev:
16. apr 2026, 01:08
martinaalborg skrev:
15. apr 2026, 18:26
Jakobsen skrev:
14. apr 2026, 23:33
Så røg en større sponsor. Complea stopper som sponsor jf deres egen Facebook side.
Ja, sådan går det jo en gang imellem.
Tænker ikke det er en katastrofe - vi skal sgu nok finde en anden ellers tror jeg at AaB ville have meldt noget ud 👍 VÆK med alle rygklappere .. og velkommen til alle dem der er med på nedturen...og tager med os på vejen op igen
SPONSORØNSKER!…

Men du har fuldstændig ret, gamle Jas. Vi skal fokusere på dem, der hjælper os i svære tider – og glemme dem, der forlader os, når det brænder på. Og især dem, der har sat os i den her situation.
Så kan de bagkloge sidde og gokke til deres “hvad sagde jeg” og svælge i AaB’s nedsmeltning.
Måske man alligevel skulle fokusere lidt på dem der smutter, og prøve at forstå HVORFOR de smutter. Gider de bare ikke mere 1. division, eller leverer AaB profileringsmæssigt bare ikke det forventede/lovede.
Complea flytter jo sponsoratet over i Gigantium, og det er jo nærmest indlysende hvorfor....
Lige præcis. Det er jo fuldt forståeligt, at sponsorer - og i hastigt stigende omfang ligeledes tilskuere - ikke vil kyle penge i et udsigtsløst projekt. Ganske vist er jeg mangeårig AaB-fan, men jeg har de sidste par år slet ikke kunnet genkende min klub og betragter det nuværende foretagende som noget, der alene bærer AaBs navn - og det kunne jeg aldrig drømme om at støtte. Alene den administrerende direktørs bemærkninger om "3 til 5 år" - uden at i øvrigt at præsentere noget som helst konkret, der skulle finde sted i dette tidsrum, hvor han alligevel er over bjerge - er jo en direkte opfordring til sponsorer og tilskuere om at trække stikket.

Vi skal i hvert fald af med den nuværende ejerkreds, før der kan finde nogen som helst udvikling sted. Det var katastrofalt, at de ikke reelt trak sig i maj 2025, for på det tidspunkt stod klubben stadig til at redde.
selvfølgelig er det da klart de ikke forlænger. produktet er blevet dyrere siden nedrykning, oplevelsen ringere, servicen og ydelsen dårligere. og man kan simpelthen ikke forvente at en organisation skal lægge hjertepenge i AaB.
Og det udgør jo også hele humlen i mit indlæg. Selvfølgelig forsvinder både sponsorer og tilskuere fra dette foretagende, som kan fremvise massive besparelser på spillertrup og uhørt sportslig deroute, markante stigninger i personaleudgifter (!!!), astronomiske underskud, der stiger proportionalt med fald i omsætning - og ikke den blotte antydning af en konkret plan for at komme videre. Og så - om man må være lidt polemisk - under dække af "bæredygtighed"...

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3460
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Økonomitråden

Indlæg af Gnu » 17. apr 2026, 15:06

FlæskeFrank skrev:
17. apr 2026, 12:10
Nu kan jeg, at Complea har været sponsor i 10 år. Vel også fair, at de vil prøve noget andet. Det betyder jo ikke, at ophøret skyldes ejerskab, manglende succes eller tumpefans. Blot de vil noget andet.

Men det er træls tidspunkt, at det sker på.
Det er jo ikke sådan, at de bare er vågnet op en morgen og tænkt "hov vi må hellere prøve noget nyt." Der er naturligvis en grund til, at de ikke vil være med mere. Hvis de oplevede, at de fik værdi af det samarbejde, ville de jo ikke kyle det i lokummet.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Besvar