Det der er blevet sagt er at vi har solgt for knap 100 mil. I 2025, Og det er jo bare med reference til de beløb medier har angivet.Pontoppi skrev: ↑14. aug 2025, 16:26jeg vil tro at det bl.a. handler om eventualforpligtelser altså at vi er nødt til at bogføre f.eks løn udgifter som der kan blive ændret på hvis f eks en spiller finder en ny klub, træner finder ny klub osvJimmy1 skrev: ↑14. aug 2025, 16:13Er der nogen der kan forklare mig det her i det netop præsenterede regnskab:
“Omkostningerne i første halvår i 2025 udgør 64,5 millioner kroner, som er en markant stigning fra de 47,8 millioner kroner i 2024. Det skyldes personaleomkostninger samt kamp- og spilleromkostninger”.
Hvordan i hele helvede kan vi have øget omkostninger fra 24 til 25? Ja, vi har fyret nogle folk. Men vi er også sluppet af med alle de dyre spillerlønninger. Uanset kan jeg ikke få det til at blive minus 17 millioner
de skriver selv at det har haft betydelig indflydelse
dejligt at regnskabet også viser at vi ikke har kunnet kalkulerer med 100 mio kr - derimod under det halve inden Jørgensen-salget som ikke er med i dette regnskab. men vi til gengæld har en række betalinger som senere kan indregnes i regnskabet under kortfristede aktiver
så fik vi aflivet den myte som nogen har turneret med
jeg ville dog ønske en kvalificeret neutral revisor kunne gennemgå regnskabet for jeg tror vi stort set alle udtaler os om noget vi ikke har forstand på
personale omkostninger kan være mange ting og ser jeg ned over denne liste så virker det til at der er noget flere ansatte end tidligere:
https://aabsport.dk/akademiet/holdene/stab/
Vi ved vel også at der er blevet ansat flere i administration + omkring førsteholdet.
Otoa 25 mil
Widell 30 mil
Davidsen 15 mil
KJ 3 mil
MJ 22,5 mil.
Så det er jo korrekt nok når der skrives vi har solgt for det beløb i 2025.
At de reelle transferindtægter i regnskabet så er ca. 50 mil uden salget af MJ skyldes flere ting, bl.a senere bonusser der udløses ved spillede kampe, procenter til tidligere klubber, agenthonarar mv.
Men sådan er det jo for alle klubber, og ændrer jo ikke på vi har haft et historisk godt år transferindtægtsiden.
Det virkelig interessante er jo hvorfor har vi markant højere personaleudgifter end eksempelvis Viborg der har et noget større spillerbudget? Og hvorfor er personaleudgifterne steget yderligere med hele 10 mil. på er halvt år.
Jeg er enig i en journalist burde grave i dette.