Blæsten går frisk...
Blæsten går frisk...
Dejligt at se AaBs nyeste reklamevideo - jeg bliver sq helt rørt! Var det ikke Køllen, der på et tidspunkt plæderede for, at netop denne sang skulle bruges som en slags nationalmelodi på Aalborg Stadion?
Edit: Ok - jeg kan så ikke få et direkte YouTube link til at fungere... :-/
Edit af Debatjuntaen: Nu skulle YouTube indlejringen virke. :-)
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index
Re: Blæsten går frisk...
Det er sgu ok det der. Der er da sket lidt i AaB siden Metax-reklamernes tid.le Cid skrev:Dejligt at se AaBs nyeste reklamevideo - jeg bliver sq helt rørt! Var det ikke Køllen, der på et tidspunkt plæderede for, at netop denne sang skulle bruges som en slags nationalmelodi på Aalborg Stadion?
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Jovist er den lokalpatriotisk, men jeg synes slet at dette reklamespot holder. Når man bruger denne sang og kun kan høre den de første cirka 4/5 af videoen aner man jo i realiteten ikke, hvad der reklameres for. Det synes jeg især er problematik i det omfang, at spottet nok skal bruges i radioen. Når man bare hører "blæsten går frisk over Limfjordends vande" kunne det lige så godt handle om så meget andet.
Derudover er det jo ikke for alvor professionelle sangere som giver den gas i spottet og det lyder mere som en random 50 års fødselsdag, der er blevet indsynge sangen på bånd. Hvis den derimod var sunget med lidt mere sjæl af en/nogen der kunne synge ville det måske hjælpe en smule.
Derudover har det fungereret meget bedre med at opbygge en stemning op til de andre halvsæsoner som kunne lokke folk på stadion. Det synes jeg ikke den video bidrager voldsomt til.
"Ta' med på opturen" var med til at minde folk om klubbens betydning og samle os omkring den.
"Ta' med AaB mod nye mål" var for at vise, at man satte pris på den støtte der bliver givet holdet.
"Hele Nordjyllands hold" handlede igen om at tiltrække fans.
Den sidste nævner, at man skal blæse med AaB, men dybest er fokus for meget på fællessang og lydsiden falder til med igennem.
Derudover er det jo ikke for alvor professionelle sangere som giver den gas i spottet og det lyder mere som en random 50 års fødselsdag, der er blevet indsynge sangen på bånd. Hvis den derimod var sunget med lidt mere sjæl af en/nogen der kunne synge ville det måske hjælpe en smule.
Derudover har det fungereret meget bedre med at opbygge en stemning op til de andre halvsæsoner som kunne lokke folk på stadion. Det synes jeg ikke den video bidrager voldsomt til.
"Ta' med på opturen" var med til at minde folk om klubbens betydning og samle os omkring den.
"Ta' med AaB mod nye mål" var for at vise, at man satte pris på den støtte der bliver givet holdet.
Den sidste nævner, at man skal blæse med AaB, men dybest er fokus for meget på fællessang og lydsiden falder til med igennem.
-
seamann
Meget afhænger vel af hvordan modtageren ser det.
Jeg kunne fx ikke fordrage de 2 foregående - en med fede Duncan og en med Waehler der kysser et klubemblem - klamt.
Den nye her har derimod lidt distance, lidt humor - og fortsat rod i det Nordjyske. Jeg syntes den er rigtig god.
Jeg kunne fx ikke fordrage de 2 foregående - en med fede Duncan og en med Waehler der kysser et klubemblem - klamt.
Den nye her har derimod lidt distance, lidt humor - og fortsat rod i det Nordjyske. Jeg syntes den er rigtig god.
Dine "problemer" er jo kun relevante, hvis man skulle brande AaB fra scratch. Jeg tror trygt de kan gå ud fra at målgruppen, godt ved hvad AaB er i forvejen, og at de fleste fodboldinteresserede nordjyder efter ganske kort tid forbinder de første strofer af sangen med fodbold på Aalborg stadion (uanset hvad slipsedyrene har navngivet det).thomasjn skrev:Jovist er den lokalpatriotisk, men jeg synes slet at dette reklamespot holder. Når man bruger denne sang og kun kan høre den de første cirka 4/5 af videoen aner man jo i realiteten ikke, hvad der reklameres for. Det synes jeg især er problematik i det omfang, at spottet nok skal bruges i radioen. Når man bare hører "blæsten går frisk over Limfjordends vande" kunne det lige så godt handle om så meget andet.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Okay, jeg er ikke vild med den. Jeg er enig i, at det er en kunstig omgang at se på (ligesom de foregående), og jeg savner at man bruger nogle videoklip med rigtige kampsituationer og stadionoptagelser, i stedet for noget som er så opstillet, at det ligner et fraklip til en BIVA-reklame.
Jeg kan kun håbe AaBs marketing folk har styr på deres målgrupper. P.t. sidder jeg febrilsk og leder efter "erase & forget"-knappen på den mentale harddisk.
Jeg kan kun håbe AaBs marketing folk har styr på deres målgrupper. P.t. sidder jeg febrilsk og leder efter "erase & forget"-knappen på den mentale harddisk.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
- Larstyndskid
- 1. div

Er det ikke den forkerte tekst? Hørte ikke : VI HADER DE SVIN FRA KØBENHAVN.
Eller er det i 2. vers? nogen der har teksten?
Eller er det i 2. vers? nogen der har teksten?
- viper_dk
- Ynglinge

- Favoritspiller: Jozo
- Geografisk sted: Aarhus
- Kontakt:
AaB-salmen
Mel.: Blæsten går frisk over Limfjordens vande
AaB vi elsker dig mer’ end du aner
Stolthed står skrevet i dit navn
Toppen af Jylland med ære formaner
Vi hader de svin fra København!
9000 Aalborg du vil bestå
Sønner af dig vi må forgå
http://www.tifokaos.dk/sangbog/
Mel.: Blæsten går frisk over Limfjordens vande
AaB vi elsker dig mer’ end du aner
Stolthed står skrevet i dit navn
Toppen af Jylland med ære formaner
Vi hader de svin fra København!
9000 Aalborg du vil bestå
Sønner af dig vi må forgå
http://www.tifokaos.dk/sangbog/
"Nu vil jeg ikke sige, at du lyver, men det er jo direkte usandt det du står og siger"
- AaBlover4ever
- Allstar

- Favoritspiller: Thomas Augustinussen, Søren Frederiksen
- Geografisk sted: Aalborg
- Kontakt:
Den helt gamle fra 1937 (lidt nostalgisk har man da lov at være):
Blæsten går frisk over Limfjordens vande,
rusker dem op til vågen flugt,
jager dem mellem de favnende strande,
fylder med toner hver en bugt.
Og sømanden synger bag sit rat
på krydstogt fra Nordsø til Kattegat.
Dagen står høj over Limfjordens vande,
bredning og sund og krinklet vig!
Sallingland, Thyland og andre lande
hilser hverandre med mågeskrig.
Og bonden går på sin agerjord
med blikket forynget af luft og fjord.
Lyset slår blink over Limfjordens vande,
tindrer og ler i et stridigt spil.
Bølgerne kaster med flammende brande
vikingedrømmenes hvide ild.
Og ungdommen føler fjordens magt,
en udvé fjernt over verden strakt.
Længsel er saltet i Limfjordens vande.
Her fik jeg fartens glød på kind,
her blev med kølige stænk mod min pande
viet til uro mit sejlersind.
Ja, Limfjord, jeg elsker dit blå humør
i kuling fra Hals og til Harboør.
Blæsten går frisk over Limfjordens vande,
rusker dem op til vågen flugt,
jager dem mellem de favnende strande,
fylder med toner hver en bugt.
Og sømanden synger bag sit rat
på krydstogt fra Nordsø til Kattegat.
Dagen står høj over Limfjordens vande,
bredning og sund og krinklet vig!
Sallingland, Thyland og andre lande
hilser hverandre med mågeskrig.
Og bonden går på sin agerjord
med blikket forynget af luft og fjord.
Lyset slår blink over Limfjordens vande,
tindrer og ler i et stridigt spil.
Bølgerne kaster med flammende brande
vikingedrømmenes hvide ild.
Og ungdommen føler fjordens magt,
en udvé fjernt over verden strakt.
Længsel er saltet i Limfjordens vande.
Her fik jeg fartens glød på kind,
her blev med kølige stænk mod min pande
viet til uro mit sejlersind.
Ja, Limfjord, jeg elsker dit blå humør
i kuling fra Hals og til Harboør.
AaB vi står sammen om dig (Klik for video)
Vi rykker ALDRIG ned
Vi rykker ALDRIG ned
Det er en virkelig smuk sang. Intet mindre.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
-
Fabbe
- Allstar

- Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
- Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra
Smuk? Det er bonderomantisk 30'er-vitalisme. kitsch på linje med amarhylder og små søde porcelænshunde. Ikke sådan en kongelig én, som koster 5000 kroner på Lauritz.com, men sådan en, der koster en femmer i Uganda Genbrug.
Denne skolemorgensang får mig altid til at tænke på en brysk skoleinspektør, som slår takten med højre arm, mens de stakkels børn tvinges til at synge den.
Sømanden der synger på arbejdet. Det er jo så dejligt at være sømand.
Bondens blik, der forynges af den underfulde fjordluft. Uuhmm!
Vikingedrømmenes hvide ild! Uhauha.
Jeg tror, jeg holder mig til at synge AaB-psalmen. Den med "hader de svin..."
Denne skolemorgensang får mig altid til at tænke på en brysk skoleinspektør, som slår takten med højre arm, mens de stakkels børn tvinges til at synge den.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam
- Walther
- 1. div

- Favoritspiller: Med venstre, om morgenen.
- Geografisk sted: 9000
Så, stop så med alt galden.Fabbe skrev:Smuk? Det er bonderomantisk 30'er-vitalisme. kitsch på linje med amarhylder og små søde porcelænshunde. Ikke sådan en kongelig én, som koster 5000 kroner på Lauritz.com, men sådan en, der koster en femmer i Uganda Genbrug.
Det her er jo åbenlyst AaBs svar på Liverpools "You'll never walk alone". Nu varer det to år og så er "Blæsten går frisk over limfjordens vande" skrevet ind i logoet.
Hvis AaB da stadig har åbent til den tid..
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe."
- Albert Einstein
- Albert Einstein