Forventninger forår 2013

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Since
1. div
1. div

Forventninger forår 2013

Indlæg af Since » 23. feb 2013, 11:10

Hvad er forventningerne til foråret 2013? Fcn ser svækkede ud, er 2. pladsen realistisk? Eller er top 4 det man kan forvente? Ingen tvivl om at pladserne 2-6 ser meget jævnbyrdige ud, men hvad er jeres forventninger?
Jeg tror AaB bliver nr. 3 og dermed omsider får medaljer igen.

12mand
Allstar
Allstar
Favoritspiller: ene
Geografisk sted: 9000

Re: Forventninger forår 2013

Indlæg af 12mand » 23. feb 2013, 11:24

vi har en (på papiret) rigtig sjov opstart.
silkeborg (ude)
odense (hjemme)
esbjerg )hjemme)
nordsjælland (hjemme)
horsens (ude)
esbjerg (ude)
silkeborg (hjemme)

kan vi fortsætte den godt stime, vi har været inde i, kan vi få et sted mellem 12-15 point bare i de kampe.
og er det tilfældet, må vi formodes at ligge god afstand til nummer 4.
men jeg frygter altid det værste, og frygter vi ryger langt ned i tabellen.
tror rigtig meget afhænger af silkeborg ude, hvor vi stiller med en masse nye, og uprøvede spillere. tager vi 3 point der, er jeg MEGET optimistisk.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 23. feb 2013, 11:55

Superligaen er meget tæt, og sølv- og bronzemedaljerne er meget åbne i mine øjne. Jeg tror AaB kan blive alt fra nr. 2 til nr. 6, og det gælder sådan set for alle 5 klubber, der besidder disse pladser lige nu.

FCN: Et rigtig stærkt hold, der umiddelbart er favoritter til 2. pladsen. Præstationerne i superligaen har lidt lidt under, at de har haft fokus på Champions League, og alligevel ligger de nr. 2 på nuværende tidspunkt. Jeg forventer derfor et mere fokuseret og motiveret FCN mandskab i foråret. De har skiftet rigtig meget ud på holdet, og hentet flere spillere, som jeg ikke har hørt om før, så det skal blive spændende at se, om de mange udskiftninger gør et udslag.

AaB: Vi starter i modstæning til FCN op med næsten samme trup, som vi afsluttede med. Ud er gået Bøgelund og Gotfredsen, og ind er kommet Søren Frederiksen, der har overrasket mig positivt i de 2 træningskampe jeg har set. Vi er meget afhængige af, at vores profiler får et godt forår. Nicklas og Kusk skal gerne fortsætte målscoringerne i samme stil, Würtz og Augu skal være den velsmurte motor, og Lasse og KEP skal være det solide midterforsvar, der afviser det meste. Rammer vores drenge en god stime, kan vi bestemt godt nappe en medalje, hvilket vil være en fantastisk bedrift, for det hold der uden tvivl består af flest egen udviklede spillere. Noget fodbold-danmark burde anerkende mere højlydt! Vi har dog nok den klart tyndeste trup af de 5 klubber, og vi ser jo allerede nu, at en enkelt karantæne og skade i forsvaret, efterlader os med ret store problemer. Så vi er også meget afhængige af, at vi ikke får skader.

OB: De har et stærkt hold på papiret, og er nok det hold, der har de bedste fysiske forudsætninger. Man har fundet en bedre rytme under Troels Bech, men man virker fortsat noget svingende i præstationerne. En profil som Rasmus Falk laver mange lækre detaljer i løbet af en kamp, men han skal blive mere kampafgørende end han hidtil har været. Jeg ser ham som en ret væsentlig nøgle til deres succes, da han ubetinget er deres mest kreative og teknisk velfunderet spiller. Hvis han kan løfte sit niveau yderligere, så han i højere grad laver og skaber mål, så ser det godt ud for OB.

Randers: Colin Todd har formået at forvandle et svagtspillende Randers hold, der havde store problemer med at rykke op, til et yderst solidt hold der kæmper 110% hver gang. De spiller meget britisk, med højt aggressivt pres og meget direkte angrebsspil. Vores gamle ven Ronnie udfolder endelig det potentiale, som vi vidste han indeholdte. Han bliver i høj grad en vigtig brik for dem, da han ubetinget er deres farligste spiller. Jeg tror ikke Randers kan præstere meget bedre, end det de leverede i efteråret, men hvis de når samme høje niveau, kan de bestemt godt kandidere til medaljerne.

AGF: Lidt overraskende for mig, er det lykkes dem rimelig godt at lave et større generationsskifte på holdet. De har jo de sidste mange sæsoner haft en trup næsten udelukkende bestående spillere i deres efterår. Kasper Povlsen og Casper Sloth giver holdet en meget velfungerende midtbane. Af uforklarlige årsager lykkedes det for den ellers middelmådige angriber Aron, at blive efterårets klare topscorer. Han er væk nu, og spørgsmålet er selvfølgelig, om de har tilstrækkelige offensive kræfter, til at tage over på målscoringsfronten. De har hentet en række gustne østeuropæere, som jeg ganske enkelt ikke har et indtryk af. Jeg har lidt svært ved at se, hvem det er i AGF, der skal løfte dem højere op i tabellen, men hvis de kommer ind i en god stime, skal de bestemt ikke afskrives.

Jeg har en idé om at FCN muligvis skal bruge lidt tid på at fordøje de mange udskiftninger. Omvendt må jeg sige jeg er imponeret over, hvor relativt godt de har klaret sig i superligaen, selvom de spillede europæisk... Vi kan jo godt huske, hvordan det gik AaB i ligaen, da vi var i vores europæiske eventyr. De har uden tvivl et godt hold, men jeg har nu fidus til, at AaB og OB kan drille dem i kampen om 2. pladsen. Jeg må indrømme, at jeg måske har OB som svag favorit.

Når det så er sagt, så handler det i mine øjne MEGET om at få en god start, og komme ind i en bølge af gode resultater. Vi skal starte i Silkeborg, hvor vi har det notorisk svært!!! I modsætning til "12mand", synes jeg ikke vores start ser specielt nem ud. Vi plejer f.eks. også at døje med hold som Esbjerg og FCN i Aalborg.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 23. feb 2013, 12:16

Meget enig med Hanga. Vores helt store fordel er at vi møder Silkeborg og Esbjerg to gange, hvor OB eksempelvis har FCK to gange og både AGF og Randers skal møde Brøndby to gange, hvilket godtnok er lidt af en ubekendt. Samtidig har vi altså en hjemmekamp i hånden og har vist god form i de to kampe i Portugal. Desuden er det en klar fordel at vi ikke skal til Parken, Brøndby eller Farum, hvilket godt kan være tre hede steder at spille i foråret - af vidt forskellige årsager.

Disse små programmæssige fordele spiller helt klart til vores fordel, men det bliver stadig rigtig svært at få medaljer. Jeg synes OB's hold ser rigtig stærkt ud med folk som Kadrii, Ruud, Vadocz, Silberbauer, Rasmus Falk, Emil Larsen og Marcus Pedersen. Heldigvis har Rasmus Falk vanen tro været knæskadet i vinterpausen, og OB har kun hentet et par lottokuponer.

Randers og AGF er jeg ikke så bange for. Colin Todd har aldrig været en mand til det lange træk og længeresigtet udvikling, og jeg har meget svært ved at se hvem der skal score Aron Johanssons 14 mål i AGF. Jeg tror vi har gode chancer for at komme i top-4 - jeg vurderer chancerne til at være omtrent 50/50.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 23. feb 2013, 13:09

Yankee skrev:Meget enig med Hanga. Vores helt store fordel er at vi møder Silkeborg og Esbjerg to gange, hvor OB eksempelvis har FCK to gange og både AGF og Randers skal møde Brøndby to gange, hvilket godtnok er lidt af en ubekendt. Samtidig har vi altså en hjemmekamp i hånden og har vist god form i de to kampe i Portugal. Desuden er det en klar fordel at vi ikke skal til Parken, Brøndby eller Farum, hvilket godt kan være tre hede steder at spille i foråret - af vidt forskellige årsager.

Disse små programmæssige fordele spiller helt klart til vores fordel, men det bliver stadig rigtig svært at få medaljer. Jeg synes OB's hold ser rigtig stærkt ud med folk som Kadrii, Ruud, Vadocz, Silberbauer, Rasmus Falk, Emil Larsen og Marcus Pedersen. Heldigvis har Rasmus Falk vanen tro været knæskadet i vinterpausen, og OB har kun hentet et par lottokuponer.

Randers og AGF er jeg ikke så bange for. Colin Todd har aldrig været en mand til det lange træk og længeresigtet udvikling, og jeg har meget svært ved at se hvem der skal score Aron Johanssons 14 mål i AGF. Jeg tror vi har gode chancer for at komme i top-4 - jeg vurderer chancerne til at være omtrent 50/50.
Jeg er delvist enig ang. kampprogrammet, men man skal altså ikke glemme, at niveauet i superligaen er så tæt, at der ikke er nogen nemme kampe. Ligeledes vil jeg da godt pointere, at netop Silkeborg og Esbjerg, som vi skal møde 2 gange, er hold vi har haft det svært imod. Deres måde at spille på, passer os ikke ret godt. Jeg ser det ikke umiddelbart som en fordel, at skulle møde dem 2 gange, og ville da langt hellere møde Brøndby, som vi har en rigtig god statistik imod. Den absolut største fordel ved vores program, er som du selv siger, at vi ikke skal i Parken. Det er den eneste kamp i sæsonen, hvor udfaldet næsten er givet på forhånd for vores vedkommende.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 23. feb 2013, 14:13

Since skrev:Hvad er forventningerne til foråret 2013? Fcn ser svækkede ud, er 2. pladsen realistisk? Eller er top 4 det man kan forvente? Ingen tvivl om at pladserne 2-6 ser meget jævnbyrdige ud, men hvad er jeres forventninger?
Jeg tror AaB bliver nr. 3 og dermed omsider får medaljer igen.
Spændende emne. Det blir et vildt forår hvor vi for første gang i årevis skal kæmpe i den rigtig sjove ende af tabellen! Kampprogrammet kommer til at få afgørende indflydelse på forløbet. Vores kampprogram ser ud som følger:

Silkeborg - AaB
AaB - OB (den udsatte "snevejrs kamp")
AaB - Esbjerg
AaB - FC Nordsjælland
AC Horsens - AaB

Esbjerg - AaB
AaB - Silkeborg
OB - AaB
AaB - FC København
FC Midtjylland - AaB

Sønderjyske - AaB
AaB - Brøndby
AGF - AaB
AaB - Randers

Jeg anser de 4 første kampe som meget afgørende for forårssæsonen. Premieren i Silkeborg efterfulgt af
3 hjemmekampe i træk mod henholdsvis nedrykningstruede Esbjerg, samt 2 direkte top dueller mod OB og
FC Rødvin. Det bliver en god indikator af hvor vi står i medaljekampen. Det er vitalt at vi i det mindste ikke taber de direkte dueller på hjemmebane om et par uger mod vores konkurrenter OB og fcn. Hvis vi samtidig kan vinde i Silkeborg samt hjemme over Esbjerg så ser det fornuftigt ud. Men det er selvfølgelig lettere sagt end gjort!

For mig at se kommer vi til at hente en del point i hjemmekampene, mens jeg tror at vi får det rigtig svært i udekampene. Vi skal møde OB og AGF på udebane i direkte topkampe, mens vi også skal møde bundholdene Horsens, Silkeborg, Sønderjyske, FC Midtjylland og Esbjerg på udebane. Vi har det notorisk svært på udebane mod bundhold, der kæmper for deres overlevelse. Når det er sagt så skal vi heldigvis ikke møde
FC København og FC Rødvin på udebane.

Det vil være enormt overraskende hvis vi opnår en medalje. Vores direkte konkurrenter (FC Rødvin, OB og AGF) har bedre økonomi og bredere trupper end vi har. Randers tror jeg ikke så meget på.
Hvis vi skal kæmpe om medaljer så er det afgørende at vi undgår skader til nøglespillerne samt formnedgang. Den smalle trup kan godt gå hen og blive afgørende. Se bare på situationen pt. hvor vi er tæt på at være fucked fordi KEP har karantæne og Augu måske heller ikke kan deltage i premieren i Silkeborg. Denne situation illustrerer med al tydelighed hvor tyndt besat vi er.
Især på den centrale midtbane ser det tyndt ud. Wichmann, Nicolai Thomsen, Hallur og Patrick kan godt spille på den centrale midtbane, men defensivt sejler vi totalt når enten Würtz eller Augu mangler.

FCN har godt nok skiftet meget ud på holdet, men de har en fast spillestil der kommer til at resultere i mange point til dem. Det skal heller ikke glemmes at fcn nu har en økonomi så de kan gå målrettet ud og hente etablerede spillere, som passer ind i deres koncept. Fcn har en fuldtidsansat scout til at holde øje med udenlandske ligaer/spillere, hvilket er enormt afgørende i forhold til at rekruttere de rigtige spillere. Se bare på hvilken succes Laudrup har haft med indkøbene i Swansea, det er ikke en tilfældighed men skyldes bl.a. at Laudrup/Larsen har en fast filosifi i forhold til spillerindkøb (teknik mv.)
Endelig betyder "plastic banen" at fcn kommer til at score rigtig mange point på hjemmebane, det er en urimelig fordel de har her.

AGF har et rigtig spændende hold og en mildt sagt karismatisk træner, der kræver meget af sine omgivelser. Det skal ikke være nogen hemmelighed at jeg anser Peter Sørensen som en rigtig god træner, i sin tid havde jeg håbet at Lynge havde hentet Peter S. fremfor Kent. AGF har med stor succes gennemført et generationsskifte hvor de ældre spillere som Graulund, Søren Larsen, Håland, Hjalte Nørregaard, Martin J og Søren Berg er erstattet af yngre og meget talentfulde spillere.
Vi har fået stor ros for vores ungdomsafdeling, men reelt set halter vi lidt efter århusianerne på dette felt. Casper Sloth og Kasper Poulsen er et af superligaens bedste centrale midtbanepar, jeg anser dem som værende noget bedre end Würtz/Augu (især offensivt). Derudover har agf en meget klar spillestil med en kompakt defensiv, aggressivt genpres samt lynhurtige kontraangreb. Det er en cocktail som kommer til at give gode resultater.

OB har på papiret et rigtig spændende hold, men det er nok først fra sommer at fynboerne for alvor går all in i jagten på fck. Økonomisk har OB altid været urimeligt priviligeret, hvorfor det er imponerende at vi i flere år har formået at distancere fynboerne. OB har et spændende mix af rutinerede og unge spillere. Hvis fynboerne rammer niveau så har de et rigtig godt hold med spillere som Jesper C., Daniel Høgh, Kadrii, Ruud, Silberbauer, Vadocz, Emil Larsen, Rasmus Falk, Skoubo og Marcus Pedersen. På papiret vil jeg mene at fynboerne har ligaens næst bedste hold.

Randers tror jeg ikke så meget på. De fik det optimale ud af efterårssæsonen, men modstanderne må efterhånden have afluret randrusianerne. Tabet af midtbanemotoren Sane kan også få betydning, han var en afgørende profil for dem i efteråret. Vanen tro har Randers´ sportschef Jacob Nielsen hentet en bunke spillere i transfervinduet, men det betyder at de endnu engang skal til at integrere nye spillere på holdet.

Samlet set tror jeg at fcn napper 2. pladsen, mens 3. pladsen bliver en duel mellem OB og AGF. Jeg frygter at vi får det svært i foråret og må "nøjes" med en 5. plads :(
Vores smalle trup kan blive meget kostbar i et sammenpresset kampprogram. Vores direkte konkurrenter har mere kvalitet ude på bænken, det kan få afgørende betydning. Jeg synes også at vi har nogle svære udekampe at se frem til, her tror jeg at vi vil få svært ved at hente gode resultater.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 23. feb 2013, 15:52

Vores smalle trup er som i andre siger det største problem. Er dog rimeligt optimistisk, hvis vi kan komme nådigt fra kampen i Silkeborg og komme godt i gang hjemme mod OB. Ser nok lidt anerledes på nogle af holdene.

FCN: Jeg tror faktisk, at de skuffer i foråret. Dels tror jeg godt de kan risikere at spillerne har svært ved at vende sig til virkeligheden efter CL som vi jo selv så i AaB. Derudover har de jo skiftet meget ud og noget af snakken er gået på, at de vil skifte spillesystem til 3-4-3, hvilket nok vil tage tid for dem. De har f.eks. mistet Parhkurst, Beckmann og Adu fra idealopstillingen ligesom mange af deres gode breddespillere er smuttet. Derudover er de nye indkøb for tre af dems vedkommende udenlandske ubeskrevne spillere, som godt kan vise sig at være lottokuponer uden gevinst + en udviklingsspiller i Uffe Bech og Conor O'Brien som jeg aldrig har været så imponeret af. Jeg tror FCN mister momentum og, at de måske endda selv planlægger lidt efter at de nu skal spille et nyt hold sammen til næste sæson.

OB: Ser jeg på nogle punkter som stærkere end. Hvis man ser på idealopstillingen har de Falk og Emil Larsen på kanterne, hvor vi har Kusk og Due, hvor jeg til enhver tid hellere vil have Larsen end Duen. Deres motorrum med Vadocz og Silber er stærkt, men nok jævnbyrdigt med vores eget med Augu og Würtz - dog bedre offensivt. I angrebet ser jeg det som jævnbyrdigt - de har Pedersen, vi har Helenius og begge hold roder lidt med 2. angriber pladsen hvor det vil ligger til hhv. Bodul og Frederiksen. Defensivt synes jeg vi er bedre end OB. Mener ikke Daniel Høgh ville spille fast i AaB og Anders Møller er også på vej ned i niveau så anser vores forsvar som bedst. Ruud er nok lidt bedre end Dalsgaard, men omvendt ville jeg bestemt ikke være trygt ved Bashim Kadrii som back og ville foretrække Ahlmann (Kadrii er en bedre fodboldspiller, men ikke nogen god back). OBs bredde er heller ikke så imponerende, men de er nok lidt bedre stillet end os, men jeg mener ikke de er lysår foran os.

AGF: Jeg tror, at AGF falder et par pladser ned i foråret for hvem skal på magisk vis bombe dem op i toppen nu hvor Aron er væk. Derudover virker det heller ikke som en klub, der er der i deres selvforståelse, hvor de for alvor tror på eller går efter medaljer. Mener deres hold er ret anonymt udover Casper Sloth. Deres kanter ville jeg ikke se i AaB, Stephan Petersen spiller en god kamp pr. sæson og Osama er også noget op og ned. Kasper Povlsen ser jeg ikke som bedre end vores egne defensive folk. I angrebet står kampen og pladserne imellem Søren Larsen og en flok georgiere - både georgierne og Larsen mangler at vise, at de er Superligaprofiler. Deres forsvar er solidt, men ikke imponerenede - Pasanen ville nok gøre sig i AaB, men Sorin, Eckersley og Kirkeskov kan jeg ikke se bedre end vores egne. Synes ikke AGF spiller vildt godt og de mangler manden der laver målene - derudover synes jeg deres hold er ret anonymt. De har dog en ok bredde, hvilket kan give dem forskel. Nok er Hjalte Bo og Martin Jørgensen hhv. middelmådige og på vej ned, men det er stadig fine breddespillere. Men alt i alt har jeg ikke den store fidus til AGF.

Randers: Er ret enig med jer andre. Nu har de reddet sig fra nedrykning og modstanderne har nok læst dem. Tror bestemt heller ikke de kommer til at gøre det lige så imponerende i foråret. Derudover virker det som om, at Jacob Nielsen som altid har købt lidt ind i øst og vest uden større omtanke.

Alt i alt tror på følgende stilling, hvis klubberne holder sig fri af de væreste karantæner/skader.

FCK
OB
AaB
FCN
AGF
Randers
FC Midtjylland
Esbjerg
AC Horsens
Sønderjyske
Silkeborg
Brøndby

AaBs udfordringer
- Den smalle trup
- Er vi blevet bedre mod hold der pakker sig?
- Har vi bygget nok på til holdene ikke kan stække os med, hvad de har lært i efteråret?

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 23. feb 2013, 16:17

thomasjn skrev:Vores smalle trup er som i andre siger det største problem. Er dog rimeligt optimistisk, hvis vi kan komme nådigt fra kampen i Silkeborg og komme godt i gang hjemme mod OB. Ser nok lidt anerledes på nogle af holdene.

FCN: Jeg tror faktisk, at de skuffer i foråret. Dels tror jeg godt de kan risikere at spillerne har svært ved at vende sig til virkeligheden efter CL som vi jo selv så i AaB. Derudover har de jo skiftet meget ud og noget af snakken er gået på, at de vil skifte spillesystem til 3-4-3, hvilket nok vil tage tid for dem. De har f.eks. mistet Parhkurst, Beckmann og Adu fra idealopstillingen ligesom mange af deres gode breddespillere er smuttet. Derudover er de nye indkøb for tre af dems vedkommende udenlandske ubeskrevne spillere, som godt kan vise sig at være lottokuponer uden gevinst + en udviklingsspiller i Uffe Bech og Conor O'Brien som jeg aldrig har været så imponeret af. Jeg tror FCN mister momentum og, at de måske endda selv planlægger lidt efter at de nu skal spille et nyt hold sammen til næste sæson.

OB: Ser jeg på nogle punkter som stærkere end. Hvis man ser på idealopstillingen har de Falk og Emil Larsen på kanterne, hvor vi har Kusk og Due, hvor jeg til enhver tid hellere vil have Larsen end Duen. Deres motorrum med Vadocz og Silber er stærkt, men nok jævnbyrdigt med vores eget med Augu og Würtz - dog bedre offensivt. I angrebet ser jeg det som jævnbyrdigt - de har Pedersen, vi har Helenius og begge hold roder lidt med 2. angriber pladsen hvor det vil ligger til hhv. Bodul og Frederiksen. Defensivt synes jeg vi er bedre end OB. Mener ikke Daniel Høgh ville spille fast i AaB og Anders Møller er også på vej ned i niveau så anser vores forsvar som bedst. Ruud er nok lidt bedre end Dalsgaard, men omvendt ville jeg bestemt ikke være trygt ved Bashim Kadrii som back og ville foretrække Ahlmann (Kadrii er en bedre fodboldspiller, men ikke nogen god back). OBs bredde er heller ikke så imponerende, men de er nok lidt bedre stillet end os, men jeg mener ikke de er lysår foran os.

AGF: Jeg tror, at AGF falder et par pladser ned i foråret for hvem skal på magisk vis bombe dem op i toppen nu hvor Aron er væk. Derudover virker det heller ikke som en klub, der er der i deres selvforståelse, hvor de for alvor tror på eller går efter medaljer. Mener deres hold er ret anonymt udover Casper Sloth. Deres kanter ville jeg ikke se i AaB, Stephan Petersen spiller en god kamp pr. sæson og Osama er også noget op og ned. Kasper Povlsen ser jeg ikke som bedre end vores egne defensive folk. I angrebet står kampen og pladserne imellem Søren Larsen og en flok georgiere - både georgierne og Larsen mangler at vise, at de er Superligaprofiler. Deres forsvar er solidt, men ikke imponerenede - Pasanen ville nok gøre sig i AaB, men Sorin, Eckersley og Kirkeskov kan jeg ikke se bedre end vores egne. Synes ikke AGF spiller vildt godt og de mangler manden der laver målene - derudover synes jeg deres hold er ret anonymt. De har dog en ok bredde, hvilket kan give dem forskel. Nok er Hjalte Bo og Martin Jørgensen hhv. middelmådige og på vej ned, men det er stadig fine breddespillere. Men alt i alt har jeg ikke den store fidus til AGF.

Randers: Er ret enig med jer andre. Nu har de reddet sig fra nedrykning og modstanderne har nok læst dem. Tror bestemt heller ikke de kommer til at gøre det lige så imponerende i foråret. Derudover virker det som om, at Jacob Nielsen som altid har købt lidt ind i øst og vest uden større omtanke.

Alt i alt tror på følgende stilling, hvis klubberne holder sig fri af de væreste karantæner/skader.

FCK
OB
AaB
FCN
AGF
Randers
FC Midtjylland
Esbjerg
AC Horsens
Sønderjyske
Silkeborg
Brøndby

AaBs udfordringer
- Den smalle trup
- Er vi blevet bedre mod hold der pakker sig?
- Har vi bygget nok på til holdene ikke kan stække os med, hvad de har lært i efteråret?
Omvendt så tror jeg heller ikke, Randers var specielt imponeret af os i dag.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 23. feb 2013, 16:57

Netop kommet hjem efter at ha' set testkampen i Randers. Må virkelig håbe at en dårlig generalprøve betyder en god premiere!
Fuck hvor var det koldt. Defensiven var ganske god, men offensivt var det elendigt! Kampen bekræftede desværre endnu engang, at vi har det enormt svært mod kompakte modstandere. Mod Randers blev der stort set ikke skabt en eneste chance, hvilket desværre bekræftede tendensen fra 2. halvdel af efterårssæsonen.

Modstanderne har læst os og der mangler i den grad løsninger mod kompakte hold. Uanset hvem der spiller på den centrale midtbane er der problemer offensivt. Det er bl.a. derfor, at jeg tror at vi får det svært i topstriden. Desværre tror jeg ikke at vi kan fastholde den nuværende flotte placering.

Besvar