Jeg vil gerne starte en debat omkring AaB og dens potentiale.
Jeg har længe gået og spekuleret på, hvor stort et potentiale/opbakning er for AaB som klub.
AaB Ligger i Nordjylland med +575.000 Indbyggere og uden synderlig konkurrence fra andre fodboldklubber. Lidt ala OB. Dog er vi arealmæssigt nok dobbelt så stort som Fyn + vi har en dårligere infrastruktur. (veje til og fra Hovedbyen).
Vi er dog AaB og beliggende i landets 3. største kommune med +200.000 indbyggere.
Selvfølgelig kan man ikke bare tage det rå tal og sige værsgo, da der er rigtige mange faktorer der spiller ind.
Men når jeg læser at vi måske har landets 3. laveste budgetter, bliver jeg alligevel overrasket. Personligt synes jeg, at klubben har trædet vande og ikke udviklet sig synderlig siden CL deltagelsen. Ser dog et lys i talentarbejdet.
Selvfølgelig skal vi være opmærksom på klubbens økonomiske situation og evt. erhvervslivets, men lad det være lidt i baggrunden.
Hvordan er opbakningen fra erhvervslivet/sponsorerne i regionen? Ser den positiv ud? Gør klubben nok for at tiltrække disse og få fat i disse kroner?
Er vi blevet overhalet af ishockey og håndbold? Mister vi potentielle fans/investorer/sponsorer til disse 2 sportsgrene?
Brander og bliver vi markedsført nok? Når vi ud til fansene?
Interessen for fodbold og AaB i Nordjylland? Har vi brug for en succes historie ligesom i Farum, for at kunne skabe en eufori?
Er vi attraktive nok? by og klub?
Stadion? oplevelse?
Nye tiltag?
Ny bestyrelse? Mere slagkraftig og ambitiøs bestyrelse? Fornyelse af klubben?
Dette er bare eksempler på spørgsmål, som kunne være med til at skabe en dialog omkring AaB og dens potentiale og hvad der kan gøres for at nå potentialet.
AaB