KEP vs Thelander

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
degn
1. div
1. div
Geografisk sted: nordjylland

KEP vs Thelander

Indlæg af degn » 22. okt 2013, 10:42

Det er mig helt ubegribeligt at KEP spiller i stedet for Thelander. Thelander har vel stort set været banens bedste i de kampe han har deltaget i. er der sket noget uden for banen som vi ikke har hørt om??? har KN en datter som Thelander har nakket eller???

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: KEP vs Thelander

Indlæg af le Cid » 22. okt 2013, 10:46

degn skrev:Det er mig helt ubegribeligt at KEP spiller i stedet for Thelander. Thelander har vel stort set været banens bedste i de kampe han har deltaget i. er der sket noget uden for banen som vi ikke har hørt om??? har KN en datter som Thelander har nakket eller???
Jeg tror, at noget af årsagen til KNs valg er, at KEP lidt er hans opfindelse - han kender ham jo helt tilbage fra deres tid i AC Horsens. Sådan er det vel nogle gange, at en træner har sine egne favoritter, som de stoler 100% på. I dette tilfælde vil jeg dog mene, at det er en lidt dum prioritering!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 22. okt 2013, 11:18

le Cid skrev:
degn skrev:Det er mig helt ubegribeligt at KEP spiller i stedet for Thelander. Thelander har vel stort set været banens bedste i de kampe han har deltaget i. er der sket noget uden for banen som vi ikke har hørt om??? har KN en datter som Thelander har nakket eller???
Jeg tror, at noget af årsagen til KNs valg er, at KEP lidt er hans opfindelse - han kender ham jo helt tilbage fra deres tid i AC Horsens. Sådan er det vel nogle gange, at en træner har sine egne favoritter, som de stoler 100% på. I dette tilfælde vil jeg dog mene, at det er en lidt dum prioritering!
Helt enig - vi bør satse på Thelander. KEP har vel alt i alt været en skuffelse i AaB. Han er aldrig blevet så god som vi havde troet/håbet, da han blev hentet tilbage i de gode tider. Han er en ok spiller, men ikke noget særligt. Han har det ret tit med bare at stå og se fodbold, hvilket koster en del mål (f.eks. i udekampen mod FCM i foråret). Derudover koster hans temperamt som regel nogle dumme karantænedage i stortset hver sæson. Har stor tiltro til Thelander som fremtidens mand, men er godt nok træt af, at det er Lasse og ikke KEP som har udløb til sommer. Jeg synes virkelig det må være en prioritet at få hentet en ny stopper ind til sommer som kan være makker med Thelander, men Kent vil det nok anerledes.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 22. okt 2013, 12:22

Det er ikke kun dig, Degn.
Det er helt igennem ubegribeligt og direkte uklogt.
Vores defensive stabilitet er jo markant svækket efter Kent foretog det uforståelige bytte.

Lecid har svare på hvorfor - men det må Kent altså sætte sig ud over. En kæmpe brøler.

Derfor: Thelander er med fra start næste gang, ellers får Kent ørene i maskinen og i øvrigt skal kontraktsforhandlingerne med Thelander tages op lige med det samme så der kan blive forlænget ud over næste sommer, ellers får Gaarde ørene i maskinen. Thelander er det største aktiv vi har i truppen, målt på salgspotentiale.

Sæt i gang.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 22. okt 2013, 12:32

astonvilla skrev:
Vores defensive stabilitet er jo markant svækket efter Kent foretog det uforståelige bytte.

Lecid har svare på hvorfor - men det må Kent altså sætte sig ud over. En kæmpe brøler.

Derfor: Thelander er med fra start næste gang, ellers får Kent ørene i maskinen og i øvrigt skal kontraktsforhandlingerne med Thelander tages op lige med det samme så der kan blive forlænget ud over næste sommer, ellers får Gaarde ørene i maskinen. Thelander er det største aktiv vi har i truppen, målt på salgspotentiale.

Sæt i gang.
Jeg synes sgu den LEP/Thelander-debat er noget ensporet.

KEP har haft en længere skadesperiode og har da klart nogle kompetencer som Thelander ikke har. En forsvarer skal ikke kun kunne dække op, og jeg er enig med Kent i at KEP er langt bedre end Thelander når vi selv har bolden. Ikke nødvendigvis (og det var heller ikke det Kent sagde i interviewet da han forklarede sig inden Viborg-kampen) fordi han er bedre teknisk, men fordi han forsøger nogle ting i det fremadrettede spil, som Thelander ikke gør.

I FCK-kampen var det ikke KEP der kostede mål. To af dem stod Dalsgaard for (han er bestemt heller ikke med på holdet for sine evner i forsvaret, nærmere på trods af) og ved det tredje fik FCK lov til at være fem mod fire i vores straffesparksfelt, mens hele midbanekæden fint holdt afstanden mellem kæderne udenfor.

Jeg er ikke tæt nok på til at vurdere om Kent Nielsens valg er det korrekte, men der er i hvert fald flere parametre i spil, end der gives udtryk for her, og selvom jeg ikke er udpræget KEP-fan, så anerkender jeg at det i hvert fald er et close call, hvem af dem der skal spille.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 22. okt 2013, 12:49

Pastorius skrev:
astonvilla skrev:

Sæt i gang.
Jeg synes sgu den LEP/Thelander-debat er noget ensporet.

KEP har haft en længere skadesperiode og har da klart nogle kompetencer som Thelander ikke har. En forsvarer skal ikke kun kunne dække op, og jeg er enig med Kent i at KEP er langt bedre end Thelander når vi selv har bolden. Ikke nødvendigvis (og det var heller ikke det Kent sagde i interviewet da han forklarede sig inden Viborg-kampen) fordi han er bedre teknisk, men fordi han forsøger nogle ting i det fremadrettede spil, som Thelander ikke gør.

I FCK-kampen var det ikke KEP der kostede mål. To af dem stod Dalsgaard for (han er bestemt heller ikke med på holdet for sine evner i forsvaret, nærmere på trods af) og ved det tredje fik FCK lov til at være fem mod fire i vores straffesparksfelt, mens hele midbanekæden fint holdt afstanden mellem kæderne udenfor.

Jeg er ikke tæt nok på til at vurdere om Kent Nielsens valg er det korrekte, men der er i hvert fald flere parametre i spil, end der gives udtryk for her, og selvom jeg ikke er udpræget KEP-fan, så anerkender jeg at det i hvert fald er et close call, hvem af dem der skal spille.
Der kan i hvert fald ikke eksistere ret stor tillid til vores træner, hvis man er af den overbevisning, at han holder en langt bedre spiller ude af startopstillingen alene på den baggrund, at han tidligere har trænet ham og der med tilside sætter både holdets og klubbens interesser.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 22. okt 2013, 14:12

Jeg er enig med Pastorius. At sige, at vores defensiv har sejlet siden KEP blev valgt i stedet for Thelander, er direkte dumt. Mod Viborg tillod vi i princippet ikke en eneste chance - og Thelander havde ikke hindret en eneste af de mål, FCK fik i Parken.

Så kan man jo diskutere, hvad der er mest perspektiv i, men KEP er i mine øjne en stabil centerforsvarer, der passer rigtig godt sammen med Lasse. Lad os nu ikke glemme, at Thelander stadig er ung og urutineret, og han har altså også været en del af et vakkelvorent AaB-forsvar i denne sæson (fx i Randers).

BoomZ0R
Allstar
Allstar

Indlæg af BoomZ0R » 5. nov 2013, 08:25

For mig at se er Thelander en alt for dygtig og lovende spiller til at lade ham sidde på bænken. Han gik ind og tog ansvar i midterforsvaret, noget som jeg synes vi har savnet lidt fra Lasse den seneste tid. Thelander kan blive en klippe i det midterforsvar, men det kræver han får spilletid og jeg frygter han finder et andet sted at spille, hvis ikke han får tilliden på holdet.

Remark
1. div
1. div
Geografisk sted: Amager

Indlæg af Remark » 5. nov 2013, 09:08

Jeg ser nu mere for mig, at det er fremtidens midterforsvar i AaB. Lasse er væk, muligvis allerede her til vinter. Så er det oplagt at lade Thelander overtage den plads. Mon ikke også det er planen?

Skulle vi ikke glæde os over, at vi har tre meget kvalificerede stoppere og nogle potentielle afløsere i Blåbjerg og Kasper Pedersen. Jeg synes ihvert fald ikke, at KEP har svækket holdets muligheder. KEP har spillet fire SL-kampe denne sæson, heraf to med clean sheet, en 3-1 sejr over Viborg og så det sædvanlige nederlag i FCK. 4 kampe 9 point tyder da ikke på en katastrofal svækkelse af holdet.

BoomZ0R
Allstar
Allstar

Indlæg af BoomZ0R » 18. dec 2013, 15:09

Zee skrev:For mig at se er Thelander en alt for dygtig og lovende spiller til at lade ham sidde på bænken. Han gik ind og tog ansvar i midterforsvaret, noget som jeg synes vi har savnet lidt fra Lasse den seneste tid. Thelander kan blive en klippe i det midterforsvar, men det kræver han får spilletid og jeg frygter han finder et andet sted at spille, hvis ikke han får tilliden på holdet.
For lige at citere mig selv, så ser det ud til at min frygt godt kunne blive en realitet.
http://www.bold.dk/nyt/AaB-stopper-i-taenkeboks" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 18. dec 2013, 15:49

Zee skrev:
Zee skrev:For mig at se er Thelander en alt for dygtig og lovende spiller til at lade ham sidde på bænken. Han gik ind og tog ansvar i midterforsvaret, noget som jeg synes vi har savnet lidt fra Lasse den seneste tid. Thelander kan blive en klippe i det midterforsvar, men det kræver han får spilletid og jeg frygter han finder et andet sted at spille, hvis ikke han får tilliden på holdet.
For lige at citere mig selv, så ser det ud til at min frygt godt kunne blive en realitet.
http://www.bold.dk/nyt/AaB-stopper-i-taenkeboks" onclick="window.open(this.href);return false;
Hvis ikke han kan regne ud at pladsen i centerforsvaret er hans når Lasse smutter så er han for dum til at spille i AaB.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 18. dec 2013, 15:54

Provst i Brovst skrev: Hvis ikke han kan regne ud at pladsen i centerforsvaret er hans når Lasse smutter så er han for dum til at spille i AaB.
Uden at have tjekket mine facts, vil jeg mene at den helt afgørende forskel på om vores forsvar fungerer eller ej, ikke er om KEP eller Thelander spiller (selvom det ser ud til at resultaterne med KEP er en smule bedre). Det der gør forskellen er om Lasse er med eller ej.

Det tror jeg også Thelander kan se, og forhåbentlig også AaB. Derfor ville det være en mindre katastrofe, hvis Lasse forsvandt (jeg vil hellere undvære Kusk i foråret end Lasse), og forhåbentlig ville det betyde at der kommer en erstatning for Lasse ind, ikke fordi vi mangler gode midterforsvarere, men fordi vi ikke har en enste der er hurtigt.

Jeg tror Thelander kæmper om sin plads med KEP (ikke med Lasse), og jeg tror han har ret i at KEP er foran ham.

...men derfor kan det sagtens være at situationen er sådan at det snadsynligste er at vi må nøjes med at erstatte Lasse med Thelander i startopstillingen. Jeg tror bare ikke der kommer meget godt ud af det.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Gentleman Finn » 18. dec 2013, 17:02

Jeg kan ikke lige komme på så mange fejl fra KEPs side her i efteråret, så folk må dømme ham lidt på andre sæsoner. KEP og Lasse havde en svipser imod FCN, ellers ikke det store. Det sagt, så greb Thelander klart chancen her i efteråret. Han havde et par mindre gode kampe, hvorefter KEP så tog over. Begge spillede reelt et flot efterår. Thelander får chancen igen for at overbevise Kent, når sæsonen starter op igen, for der er ikke meget der adskiller ham og KEP.

Mht. kontraktforhandlingerne, så er Thelander jo tiltænkt en rolle som første eller anden violin i forsvaret for fremtiden, med garanti allerede fra juli, og formentlig i foråret også. Så motivationen for at underskrive burde være til stede.

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 21. dec 2013, 12:20

Det kan jeg nu godt forstå at han har svært ved at se.
Der er to lyntog på vej mod toppen, Kasper Pedersen, der lige har forlænget med AaB til udgangen af 2016, og Jacob Blåbjerg, der har kontrakt til udgangen af 2015. De to presser sig voldsomt på, og Thelander er langt den svageste i boldomgangen af alle vores 5 midterforsvarere. Jeg tror overhovedet ikke at Rasmus Thelander har nogen chance for at blive førstevalg når vi kommer frem til sommer og Lasse Nielsen fordufter.
Provst i Brovst skrev:
Hvis ikke han kan regne ud at pladsen i centerforsvaret er hans når Lasse smutter så er han for dum til at spille i AaB.

Brugeravatar
Konsulenten
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Steve-Dave
Geografisk sted: Frederiksberg

Indlæg af Konsulenten » 21. dec 2013, 16:26

Freddie skrev:Det kan jeg nu godt forstå at han har svært ved at se.
Der er to lyntog på vej mod toppen, Kasper Pedersen, der lige har forlænget med AaB til udgangen af 2016, og Jacob Blåbjerg, der har kontrakt til udgangen af 2015. De to presser sig voldsomt på, og Thelander er langt den svageste i boldomgangen af alle vores 5 midterforsvarere. Jeg tror overhovedet ikke at Rasmus Thelander har nogen chance for at blive førstevalg når vi kommer frem til sommer og Lasse Nielsen fordufter.
Provst i Brovst skrev:
Seriøst? Thelander er da langt bedre end Kasper Pedersen, der er skreget alt for højt op af en del herinde. Han har i mine øjne slet ikke superligaklasse. Endnu i hvert fald.
"MYYYYYY ONLY AaB MY ONLY AaB, YOU ALL I LIFE FOR YOU MAKE ME HAPY NO EVER TALKING MY AaB AVAY!"

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sønderholm

Indlæg af alithebeast » 21. dec 2013, 17:17

Konsulenten skrev:
Provst i Brovst skrev:
Seriøst? Thelander er da langt bedre end Kasper Pedersen, der er skreget alt for højt op af en del herinde. Han har i mine øjne slet ikke superligaklasse. Endnu i hvert fald.
Thelander har slet ikke superligaklasse når man ser på teknik og boldomgang. Det kommer til at koste mål i begge ender.
Hader København!

BoomZ0R
Allstar
Allstar

Re: Sv: KEP vs Thelander

Indlæg af BoomZ0R » 21. dec 2013, 20:01

alithebeast skrev:
Konsulenten skrev:
Provst i Brovst skrev:
Thelander har slet ikke superligaklasse når man ser på teknik og boldomgang. Det kommer til at koste mål i begge ender.
Det forstår jeg slet ikk du siger. Jeg synes han viser en ro og et godt overblik, som ikk ses hos så nye spillere. Det klart der vil være nogen fejl, men jeg synes virkelig det har været begrænset.

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 25. dec 2013, 21:40

Så er vi vel næsten enige. Thelander vil næppe forlænge til sommer, og Kasper Pedersen er et halvt år længere fremme i sin udvikling.
Jeg tror simpelthen ikke at AaB forlænger med Kasper Pedersen til udgangen af 2016 uden at han er tiltænkt en startplads. Den forlængelse opfatter jeg som et gigantisk vink med en vognstang til Rasmus Thelander.
Skal jeg begrunde det yderligere, synes jeg at Kasper Pedersen kan det meste af det, Thelander slet ikke kan, nemlig være styrende og spillende forsvarer. Han er en meget seriøs bejler til pladsen som Lasse Nielsens afløser.
Konsulenten skrev:
[/quote]

Seriøst? Thelander er da langt bedre end Kasper Pedersen, der er skreget alt for højt op af en del herinde. Han har i mine øjne slet ikke superligaklasse. Endnu i hvert fald.[/quote]

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 26. dec 2013, 00:14

Freddie skrev:Så er vi vel næsten enige. Thelander vil næppe forlænge til sommer, og Kasper Pedersen er et halvt år længere fremme i sin udvikling.
Jeg tror simpelthen ikke at AaB forlænger med Kasper Pedersen til udgangen af 2016 uden at han er tiltænkt en startplads. Den forlængelse opfatter jeg som et gigantisk vink med en vognstang til Rasmus Thelander.
Skal jeg begrunde det yderligere, synes jeg at Kasper Pedersen kan det meste af det, Thelander slet ikke kan, nemlig være styrende og spillende forsvarer. Han er en meget seriøs bejler til pladsen som Lasse Nielsens afløser.
Jeg lader mig gerne overraske, men udfra det jeg har set fra Kasper Pedersen, ser jeg ham på ingen måde som en spiller som kommer til at få en fast startplads i AaB, det potentiale synes jeg endda han er meget langt fra at have vist. Thelander synes jeg derimod har et kæmpe potentiale, og jeg forventer mig store ting fra hans side, om det så bliver i AaB eller et andet sted må de kommende måneder vise, men jeg er sikker på at han i løbet af få år er regnet for at være en af ligaens bedste forsvarsspillere. Den kritik der er af Thelanders boldomgang synes jeg iøvrigt er voldsomt overdrevet, jeg mener han er langt bedre med bolden end Lasse f.eks. er.

Thelanders evne til at være ham der altid står i vejen, og får standset modstanderens angreb, enten i luften eller ved jorden, er desuden helt eminent. Det eneste jeg kan få øje på som kan blive en grund til han ikke bliver en stor brik i fremtidens AaB, er hvis man ikke ser KEP og Thelander som en god kombination, og dermed ikke vil kunne stille ham en forholdsvis sikker startplads i udsigt frem mod en eventuel forlængelse.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 27. dec 2013, 14:49

Freddie skrev:Så er vi vel næsten enige. Thelander vil næppe forlænge til sommer, og Kasper Pedersen er et halvt år længere fremme i sin udvikling.
At Kasper Pedersen skulle have overhalet Thelander i hierarkiet stemmer bare ikke rigtigt overens med, at Thelander har været førstereserve siden han mistede sin startplads? Desuden vil AaB gerne forlænge med Thelander, og det tror jeg egentlig de fleste AaB'ere både forstår og håber på.

Besvar