Årsrapport 2013

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
9000AaB
Superliga
Superliga
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Årsrapport 2013

Indlæg af 9000AaB » 11. mar 2014, 15:01

Er det kun mig der undre sig over årsrapporten for 2013 ikke er kommet ud i dag?........

Det kan kun betyde dårlig ting efter hvad jeg har læst mig frem til.....

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Årsrapport 2013

Indlæg af Pastorius » 11. mar 2014, 15:02

9000AaB skrev:Er det kun mig der undre sig over årsrapporten for 2013 ikke er kommet ud i dag?........

Det kan kun betyde dårlig ting efter hvad jeg har læst mig frem til.....
Det er standard at den udkommer efter børsen er lukket, så tidligst 16:30.
Med venlig Hilsen
--
Robert

jensemand57
Allstar
Allstar

Indlæg af jensemand57 » 11. mar 2014, 17:14

Så er årsrapporten klar. Ikke nogen yderligere overraskelser, men heller ikke noget nyt om investorer.
http://www.aabsport.dk/nyheder/2014/03/ ... nskab.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 11. mar 2014, 17:19

jensemand57 skrev:Så er årsrapporten klar. Ikke nogen yderligere overraskelser, men heller ikke noget nyt om investorer.
http://www.aabsport.dk/nyheder/2014/03/ ... nskab.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Det er der da:

"Der er 11. marts 2014 afgivet støtteerklæring fra moderklubben AaB af 1885 til AaB A/S om at stille kapital/ likviditet til rådighed."

Mon ikke det er nok til at sikre ret til fortsat at skrive kontrakter så der er ro til at lave kapitaludvidelsen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

jensemand57
Allstar
Allstar

Indlæg af jensemand57 » 11. mar 2014, 17:21

Pastorius skrev:
jensemand57 skrev:Så er årsrapporten klar. Ikke nogen yderligere overraskelser, men heller ikke noget nyt om investorer.
Det er der da:

"Der er 11. marts 2014 afgivet støtteerklæring fra moderklubben AaB af 1885 til AaB A/S om at stille kapital/ likviditet til rådighed."

Mon ikke det er nok til at sikre ret til fortsat at skrive kontrakter så der er ro til at lave kapitaludvidelsen.
Enig. Den havde jeg overset.

Brugeravatar
Peter A.
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Stone Cold Steve Austin
Geografisk sted: Nordenfjords

Indlæg af Peter A. » 11. mar 2014, 18:33

Tja..det er ret hurtigt efter at de gør det..efter Hr. Møller ellers sidst understregede at det var en én-gangs forestilling.
Hey AaB!

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Indlæg af Spanky » 11. mar 2014, 18:47

Håber der er et par regnskab kyndige som kan hjælpe med at skabe klarhed over et par ting:

Side 4; Kan det aflæses direkte her, at vi fik 9,2 mill. for Helenius ? Mindes ikke vi solgt andre spillere sidste år.

Side 4/5; Hvad er forskellen mellem nøgletallene på de to sider ? Altså "NORMALISEREDE HOVEDTAL FOR KONCERNEN" og "HOVEDTAL FOR KONCERNEN" - jeg kan se resultat af primær drift er +34.000 kr. på side 4, men -5,8 mio. på side 5.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 11. mar 2014, 21:00

Det er vel en smule mere positivt, samlet set, end man havde kunnet frygte/forvente ikke?

- Der er balance i den primære drift før transfers, for første gang i MANGE år.

- Den ansvarlige lånekapital, de 5 mio. i lånetilsagn fra 2012 og tilsagnet fra moderklubben gør vel at vi kan sove noget mere roligt på den korte bane.

- Der budgetteres igen med balance på den primære drift før transfers til næste år, og man kan have et lyserødt håb om at vi fremover kan stå i en situation hvor gevinsten ved salg af vores guldkorn rent faktisk kan geninvesteres i truppen, fremfor at være brugt allerede før vi sælger.

Men lad os så iøvrigt krydse fingre for at vi snart ser en nyhed om en kapitaltilførsel, i en eller anden form, på noget der ligner 50 mio., så ser det efterhånden ganske fornuftigt ud.

Må jeg iøvrigt lige sige at jeg synes det er enormt stærkt gået at man har solgt vores topscorer i sommer, og reelt set har et hold der ser betydeligt stærkere ud nu, samtidig med at man har lavet et resultat hvor driften inkl. transfers giver et overskud på 9,2 mio.

FCM
Landshold
Landshold

Indlæg af FCM » 11. mar 2014, 21:43

Spanky skrev: Side 4; Kan det aflæses direkte her, at vi fik 9,2 mill. for Helenius ? Mindes ikke vi solgt andre spillere sidste år.
Hvis han var eneste salg fik I 11,694 mio for ham. Det kan ses i note 9 på s. 53.

I øvrigt fremgår det, at man ikke er enige om beløbet i feriepengesagen, og de 17 mio må derfor anses for at være minimumsbeløbet man skal af med.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 11. mar 2014, 21:52

FCM skrev:
Spanky skrev: Side 4; Kan det aflæses direkte her, at vi fik 9,2 mill. for Helenius ? Mindes ikke vi solgt andre spillere sidste år.
Hvis han var eneste salg fik I 11,694 mio for ham. Det kan ses i note 9 på s. 53.

I øvrigt fremgår det, at man ikke er enige om beløbet i feriepengesagen, og de 17 mio må derfor anses for at være minimumsbeløbet man skal af med.
Det er ellers eksplicit udtalt at det var det man maksimalt kunne forvente at komme af med - men lige med de her feriepenge vil jeg ikke holde på noget som helst før jeg har hørt både AaB og Øland lukke den.
Med venlig Hilsen
--
Robert

FCM
Landshold
Landshold

Indlæg af FCM » 11. mar 2014, 21:58

Pastorius skrev:
FCM skrev: I øvrigt fremgår det, at man ikke er enige om beløbet i feriepengesagen, og de 17 mio må derfor anses for at være minimumsbeløbet man skal af med.
Det er ellers eksplicit udtalt at det var det man maksimalt kunne forvente at komme af med - men lige med de her feriepenge vil jeg ikke holde på noget som helst før jeg har hørt både AaB og Øland lukke den.
Bare lige for at gøre det helt præcist: Der står ikke ordret, at det er minimumsbeløbet. Men der står man er uenig om beløbet, og eftersom Spillerforeningen nok ikke vil forhandle beløbet under de 17 mio der er afsat, så er det min konklusion, at de 17 er et minimumsbeløb.

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kunji » 11. mar 2014, 22:04

Til fremtidig diskussioner er det også værd at notere, at vi forventer et nul-resultat i 2014 ud fra forventninger om ingen spillersalg/køb i sommervinduet, ingen europæisk fodbold og TV-penge ud fra placeringer som 3., 6. og 6.

Såfremt at hr. Schoors/bestyrelsen kan leve op til det, er vi godt kørende.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 11. mar 2014, 22:05

FCM skrev:
Pastorius skrev:
FCM skrev: I øvrigt fremgår det, at man ikke er enige om beløbet i feriepengesagen, og de 17 mio må derfor anses for at være minimumsbeløbet man skal af med.
Bare lige for at gøre det helt præcist: Der står ikke ordret, at det er minimumsbeløbet. Men der står man er uenig om beløbet, og eftersom Spillerforeningen nok ikke vil forhandle beløbet under de 17 mio der er afsat, så er det min konklusion, at de 17 er et minimumsbeløb.
Det behøver ikke at betyde andet end det vi allerede vidste, nemlig at spillerforeningen endnu ikke har fremsat et krav da de ikke selv har gennemgået alle sagerne endnu. Så da der endnu ikke er sagt god for de 17 millioner, er der naturligvis ikke enighed.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 11. mar 2014, 22:06

FCM skrev:
Pastorius skrev:
..og det kunne så lige så godt være den modsatte logik. Vi er uenige om beløbet, så vi har sat det værst mulige af. Rent faktisk kunne det faktisk stadig være et scenarie at det kun er 4 millioner vi skal af med. Pointen er at det forbliver rent gætværk indtil vi får noget reelt at vide.

(og nu vil jeg så lige have skimmet den årsrapport igennem for at se om der gemmer sig nogle djævle i detaljerne).
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 11. mar 2014, 22:19

FCM skrev:

Mjae...
Transferindtægter omfatter selskabets nettoandel af transfersummer for solgte kontraktrettigheder, her- under efterfølgende performancebaserede betalinger. I posten indgår endvidere lejeindtægter på udle- jede spillere.
Så vidt jeg husker var Helenius én af dem der var pant i dengang vi fik et lån for at undgå nedrykning. Det kan ikke huske det har været nævnt om vi allerede inden Helenius-salget havde indfriet alle forpligelser i den henseende. Beløbet er det overskud selskabet har fået ud af handlen. Hvis en del af beløbet var en klausul fx for hans første spillede minutter i Villa, er det også indregnet, men der kan så vidt jeg kan se godt staidg hænge klausuler der ikke er indfriet.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 11. mar 2014, 22:27

Kunji skrev:Til fremtidig diskussioner er det også værd at notere, at vi forventer et nul-resultat i 2014 ud fra forventninger om ingen spillersalg/køb i sommervinduet, ingen europæisk fodbold og TV-penge ud fra placeringer som 3., 6. og 6.

Eller måske skal vi bare være rigtig gode for at få to 6. pladser uden tilgang af spillere efter RJ, og de andre udløb.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kunji » 11. mar 2014, 22:52

Pastorius skrev:
Kunji skrev:Til fremtidig diskussioner er det også værd at notere, at vi forventer et nul-resultat i 2014 ud fra forventninger om ingen spillersalg/køb i sommervinduet, ingen europæisk fodbold og TV-penge ud fra placeringer som 3., 6. og 6.

Eller måske skal vi bare være rigtig gode for at få to 6. pladser uden tilgang af spillere efter RJ, og de andre udløb.
Måske. Jeg tror, at glasset er halvt fyldt. Men det kan hurtigt vende. ;)
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 12. mar 2014, 03:14

Pastorius skrev:

Jeg kan altså godt li hvordan man tilsyneladende er begyndt at lægge budgettet efter noget der er tæt på worst case scario. Vi kan ikke ende dårligere end nr. 3. ved regnskabsårets første uddeling af tv-penge, hvor 2. pladsen vel trods alt faktisk er det mest realistiske... en 6. plads ved sæsonafslutningen skal vi godt nok også fucke ualmindeligt voldsomt op i det for ikke at kunne opnå, mens der selvfølgelig er noget mere tvivl om hvor vi vil ligge efter 11 runder i den kommende sæson.

Jeg synes iøvrigt det er for tidligt at afskrive en yderligere aftale med Jönsson af den ene eller anden slags, og jeg ser det heller ikke som givet at Kusk og Thomsen er væk til sommer... jeg tror det kommer meget an på hvad denne sæson ender med. Derudover er der vel en risiko for at man har fået tilført ny kapital inden den nye sæson, og jeg kunne da måske godt få øje på et scenarie, hvor lånegarantier kunne veksles til en investering i en spiller som Jonsson...hvem ved?

Udover det kommer der da sikkert lidt af en åreladning af marginalspillere. Curth og Due er naturligvis væk til sommer, og mon ikke Wichmann, Augo (desværre!), Søren Frederiksen og Rolf Toft kommer til at gøre dem selskab, måske nogle af dem på låneaftaler. Så skal der vel hentes et par stykker ind, men vi har også stadig Bruhn, Rye og Gilli i kulissen, plus Viktor Ahlmann, som vel rykkes op til sommer og som jeg har fidus til ret hurtigt bliver fast inventar. Rye og Bruhn bør absolut være klar til at spille større roller efter ferien, jeg tror meget på de to, og på at de kan være med til at vi kan videreføre den spillestil vi har set på det seneste... og måske endda gøre den kan udvikles yderligere. Som Lynge på et tidspunkt sagde, er det ikke forbudt for de spillere vi allerede har at blive bedre... Vi skal i den forbindelse huske at vi har mange spillere som stadig udvikler sig eksplosivt, blandt andet en uslebet diamant ved navn Spalvis, som jeg tror rigtigt meget på.

Jeg er sgu meget fortrøstningsfuld når det gælder vores fremtidige trup, også hvad angår den situation man kan stå i med eventuelle salg salg af Kusk og/eller Thomsen, men det er efter min mening altafgørende at vi kommer i en situation hvor man kan geninvestere en stor del af de penge man sparer og får ind ved transfers, i nye spillere, således at vi kan hente spillere ind af en kaliber som kan være en forstærkning af de 16-17 første, og ikke bare fylde op antalmæssigt.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 12. mar 2014, 03:32

Pastorius skrev:
Mjae...
Transferindtægter omfatter selskabets nettoandel af transfersummer for solgte kontraktrettigheder, her- under efterfølgende performancebaserede betalinger. I posten indgår endvidere lejeindtægter på udle- jede spillere.
Så vidt jeg husker var Helenius én af dem der var pant i dengang vi fik et lån for at undgå nedrykning. Det kan ikke huske det har været nævnt om vi allerede inden Helenius-salget havde indfriet alle forpligelser i den henseende. Beløbet er det overskud selskabet har fået ud af handlen. Hvis en del af beløbet var en klausul fx for hans første spillede minutter i Villa, er det også indregnet, men der kan så vidt jeg kan se godt staidg hænge klausuler der ikke er indfriet.
Eftersom man bruger ordlyden "selskabets nettoandel", kan det vel næsten kun betyde at andre også har fået penge, ellers ville man vel ikke have brugt den formulering, mon? Jeg tror bestemt du har ret i at Helenius var en af de spillere, som jeg er ret overbevist om også talte Lasse og Wichmann. Men om de performancebaserede betalinger kun vedrører Helenius, er vel til gengæld ret beset umuligt at vide. Der kunne sagtens også være faldet noget af fra salget af Lucas, som vel både fik debut i Æresdivisionen og CHL i 2013.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 12. mar 2014, 07:24

Jesper Schmidt skrev:
Pastorius skrev:

Jeg kan altså godt li hvordan man tilsyneladende er begyndt at lægge budgettet efter noget der er tæt på worst case scario. Vi kan ikke ende dårligere end nr. 3. ved regnskabsårets første uddeling af tv-penge, hvor 2. pladsen vel trods alt faktisk er det mest realistiske... en 6. plads ved sæsonafslutningen skal vi godt nok også fucke ualmindeligt voldsomt op i det for ikke at kunne opnå, mens der selvfølgelig er noget mere tvivl om hvor vi vil ligge efter 11 runder i den kommende sæson.

Jeg synes iøvrigt det er for tidligt at afskrive en yderligere aftale med Jönsson af den ene eller anden slags, og jeg ser det heller ikke som givet at Kusk og Thomsen er væk til sommer... jeg tror det kommer meget an på hvad denne sæson ender med. Derudover er der vel en risiko for at man har fået tilført ny kapital inden den nye sæson, og jeg kunne da måske godt få øje på et scenarie, hvor lånegarantier kunne veksles til en investering i en spiller som Jonsson...hvem ved?

Udover det kommer der da sikkert lidt af en åreladning af marginalspillere. Curth og Due er naturligvis væk til sommer, og mon ikke Wichmann, Augo (desværre!), Søren Frederiksen og Rolf Toft kommer til at gøre dem selskab, måske nogle af dem på låneaftaler. Så skal der vel hentes et par stykker ind, men vi har også stadig Bruhn, Rye og Gilli i kulissen, plus Viktor Ahlmann, som vel rykkes op til sommer og som jeg har fidus til ret hurtigt bliver fast inventar. Rye og Bruhn bør absolut være klar til at spille større roller efter ferien, jeg tror meget på de to, og på at de kan være med til at vi kan videreføre den spillestil vi har set på det seneste... og måske endda gøre den kan udvikles yderligere. Som Lynge på et tidspunkt sagde, er det ikke forbudt for de spillere vi allerede har at blive bedre... Vi skal i den forbindelse huske at vi har mange spillere som stadig udvikler sig eksplosivt, blandt andet en uslebet diamant ved navn Spalvis, som jeg tror rigtigt meget på.

Jeg er sgu meget fortrøstningsfuld når det gælder vores fremtidige trup, også hvad angår den situation man kan stå i med eventuelle salg salg af Kusk og/eller Thomsen, men det er efter min mening altafgørende at vi kommer i en situation hvor man kan geninvestere en stor del af de penge man sparer og får ind ved transfers, i nye spillere, således at vi kan hente spillere ind af en kaliber som kan være en forstærkning af de 16-17 første, og ikke bare fylde op antalmæssigt.
Mon ikke det hænger sammen med (den nye) låne garanti fra moderklubben? Det kan da godt være at de fortsætter den stil efterfølgende men mon ikke der er de samme krav på pengene som der var første gang.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Besvar