Heldigvis fik vi sparet et par spillere i går, men uagtet det så venter der helt sikkert en svær kamp mod FCK. Københavnerne har ganske vist skuffet resultat- og spillemæssigt hidtil i forårssæsonen, men de har nogle spidskompetencer som altid gør ondt på os. Vi har problemer mod mange hold fysisk og på dødbolde, hvilket tydeligst er kommet til udtryk mod FCK. Jeg kan godt blive lidt nervøs ved tanken om dødbolde og indlæg til FCK. De er ualmindelig stærke på dødbolde og i luftspillet med spillere som Cornelius Blisand, Toutouh, Mellberg og Stadsgaard. Her er vi overmatchet, hvorfor vi selvfølgelig skal forsøge at minimere antallet af dødbolde til FCK.
Kan vi få spillet over på vores præmisser og ned på græsset så ser jeg udmærkede muligheder. FCK har vist svagheder teknisk og deres midterforsvar er bestemt ikke uden svaghedstegn, når bolden kommer ned på græsset. Kan vi få iscenesat Kusk, Thomsen og Jönsson så får FCKs forsvar problemer. Københavnernes centrale midtbane er bestemt heller ikke hvad den engang var hvor de kværnede al modstand til side.
Startopstillingen giver vel nærmest sig selv:
Larsen
Patrick - Thelander - KEP - Ahlmann
Kusk - Würtz - Risgård - Thomsen
RJ - Spalvis
Thelander havde problemer i Haderslev, men vi kan sagtens få brug for Thelanders hovedstøds- og nærkampsstyrke på søndag. Alle på stadion søndag aften. Vejrudsigten ser formidabel ud årstiden taget i betragtning.
Da jeg altid gætter AaBs resultater forkert så må jeg hellere skrive at jeg tror at vi taber.