Mellem sæson...

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
raekkeettre
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lars Thomsen

Mellem sæson...

Indlæg af raekkeettre » 5. aug 2015, 16:02

Der er kun en nedrykker i år - vi SKAL i næste sæson være mellem de 6 øverste. Hvorfor så ikke bruge den her sæson på at "spare sammen" - bringe en masse ungt talent i spil, se på øverste niveau hvem vi kan bruge i næste sæson og hvem skal ud, og være ligeglad med om vi blive 6 eller 10. For vigtigheden af at være der til sæson er så stor, at vi skal have fundet de talenter vi kan bruge, og så skal vi have pengene til at supplere op på de positioner hvor vi mangler. Så jeg tror, med mindre man hedder FCK, FCM og Brøndby - (Måske OB - fordi man har været så langt bagud i så lang tid, at de har brug for at vise noget), at alle andre vil satse vildt på deres talenter, og spare sammen til næste sæson. Eller jeg håber lidt AaB tænker sådan....

Hovedet
Allstar
Allstar

Re: Mellem sæson...

Indlæg af Hovedet » 5. aug 2015, 16:06

raekkeettre skrev:Der er kun en nedrykker i år - vi SKAL i næste sæson være mellem de 6 øverste. Hvorfor så ikke bruge den her sæson på at "spare sammen" - bringe en masse ungt talent i spil, se på øverste niveau hvem vi kan bruge i næste sæson og hvem skal ud, og være ligeglad med om vi blive 6 eller 10. For vigtigheden af at være der til sæson er så stor, at vi skal have fundet de talenter vi kan bruge, og så skal vi have pengene til at supplere op på de positioner hvor vi mangler. Så jeg tror, med mindre man hedder FCK, FCM og Brøndby - (Måske OB - fordi man har været så langt bagud i så lang tid, at de har brug for at vise noget), at alle andre vil satse vildt på deres talenter, og spare sammen til næste sæson. Eller jeg håber lidt AaB tænker sådan....
Jeg tror overhovedet ikke, du bør bekymret lige præcis på det punkt :aabfan:

raekkeettre
Allstar
Allstar

Indlæg af raekkeettre » 5. aug 2015, 16:10

Hovedet skrev:
raekkeettre skrev:Der er kun en nedrykker i år - vi SKAL i næste sæson være mellem de 6 øverste. Hvorfor så ikke bruge den her sæson på at "spare sammen" - bringe en masse ungt talent i spil, se på øverste niveau hvem vi kan bruge i næste sæson og hvem skal ud, og være ligeglad med om vi blive 6 eller 10. For vigtigheden af at være der til sæson er så stor, at vi skal have fundet de talenter vi kan bruge, og så skal vi have pengene til at supplere op på de positioner hvor vi mangler. Så jeg tror, med mindre man hedder FCK, FCM og Brøndby - (Måske OB - fordi man har været så langt bagud i så lang tid, at de har brug for at vise noget), at alle andre vil satse vildt på deres talenter, og spare sammen til næste sæson. Eller jeg håber lidt AaB tænker sådan....
Jeg tror overhovedet ikke, du bør bekymret lige præcis på det punkt :aabfan:
Det er godt - for en "dårlig" sæson placering - behøves jo ikke være en dårlig sæson....

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Indlæg af Ham der Emil » 5. aug 2015, 18:13

Nu er der jo en del penge på spil. Der er jo flere millioner til forskel, om vi slutter på 11.- eller 6. pladsen.
Et Hjerte - En Klub

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 5. aug 2015, 20:14

Hvis vi bliver nr. 10 i år er det vel ikke særlig god forberedelse til at spille i top-6 næste år?

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 5. aug 2015, 21:03

Yankee skrev:Hvis vi bliver nr. 10 i år er det vel ikke særlig god forberedelse til at spille i top-6 næste år?
Det afhænger jo af sæsonforløbet. Hvis vi starter ud med at fucke det hele, for derefter at hive nogle gode point i slutningen hvor er blevet udviklet en smule, så tegner det jo godt for næste år. Endnu bedre er det hvis vi sælger Thomsen, og bruger nogle af pengene på at hente spillere ind der er helt oppe at ringe næste år.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 5. aug 2015, 21:17

Buzz Killington skrev:
Yankee skrev:Hvis vi bliver nr. 10 i år er det vel ikke særlig god forberedelse til at spille i top-6 næste år?
Det afhænger jo af sæsonforløbet. Hvis vi starter ud med at fucke det hele, for derefter at hive nogle gode point i slutningen hvor er blevet udviklet en smule, så tegner det jo godt for næste år. Endnu bedre er det hvis vi sælger Thomsen, og bruger nogle af pengene på at hente spillere ind der er helt oppe at ringe næste år.
Personligt synes jeg ikke det er værdigt for en klub som AaB at tale om mellemsæsoner.

Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand » 5. aug 2015, 21:24

Jeg tror det er tydeligt for enhver, at der ikke er overensstemmelse mellem udmeldingen om at være med i toppen og hvordan man agerer i transfervinduet.
Kaptajnen er afmønstret og nu følger matroserne efter.

AaB er i gang med at nedruste.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 6. aug 2015, 00:47

Yankee skrev:
Buzz Killington skrev:
Personligt synes jeg ikke det er værdigt for en klub som AaB at tale om mellemsæsoner.
Det er dog en anden diskussion. Jeg kan dog ikke lige se problematikken, hvis vi ser på det som et "et skridt tilbage, to skridt frem" scenarie. For klubben handler det vel om hvordan man opnår den optimale langsigtet målsætning, ikke om hvad der er værdigt nu og her, uafhængigt af den målsætning.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Alexis
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Martin P

Indlæg af Alexis » 6. aug 2015, 01:55

Vi er i en klub som AaB nødt til at acceptere mellem sæsoner, hvis vi nogensinde vil spille med om guld. Vi kan da sikkert godt gøre som OB, Randers, FCM og Brøndby (med 1 outlier de sidste 10 år) længe har gjort og konsekvent bygge holdet op til at kunne blive nr 3-5 hvert eneste år. Men er vi virkelig villige til at ofre 1 mesterskab for 3 bronzemedaljer? Jeg er bestemt ikke. Mellem hellere bygge et hold op med to mellem sæsoner som nr 7 og 5 og så vinde, end at blive 3,3,3. Vi kommer ALDRIG til at have de bedste spillere fordi der simpelthen er 4 klubber som til evig tid vil have flere penge end os. Men vi kan søge mod at få det bedste "hold" en gang i mellem og så håbe der kan komme et mesterskab ud af det.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Indlæg af limey » 6. aug 2015, 08:20

Alexis skrev:Vi er i en klub som AaB nødt til at acceptere mellem sæsoner, hvis vi nogensinde vil spille med om guld. Vi kan da sikkert godt gøre som OB, Randers, FCM og Brøndby (med 1 outlier de sidste 10 år) længe har gjort og konsekvent bygge holdet op til at kunne blive nr 3-5 hvert eneste år. Men er vi virkelig villige til at ofre 1 mesterskab for 3 bronzemedaljer? Jeg er bestemt ikke. Mellem hellere bygge et hold op med to mellem sæsoner som nr 7 og 5 og så vinde, end at blive 3,3,3. Vi kommer ALDRIG til at have de bedste spillere fordi der simpelthen er 4 klubber som til evig tid vil have flere penge end os. Men vi kan søge mod at få det bedste "hold" en gang i mellem og så håbe der kan komme et mesterskab ud af det.
Det er ikke fordi, der ikke er noget rigtigt i det, du skriver. Jeg synes bare, at der nærmest nu bliver konkluderet af en mellemsæson nærmest er garanti for succes de følgende år, og det tror jeg ikke meget på. Selvfølgelig giver det mulighed for at køre unge spillere ind, men det gjorde vi jo allerede i stor stil sidste år - hvilket så må betyde at vi skal peake i år. Jeg tror på, at et langsigtet arbejde går hånd i hånd med at forsøge at yde sit allerbedste i hver sæson er den rette formel.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 6. aug 2015, 08:45

Buzz Killington skrev:
Yankee skrev:
Buzz Killington skrev:
Det er dog en anden diskussion. Jeg kan dog ikke lige se problematikken, hvis vi ser på det som et "et skridt tilbage, to skridt frem" scenarie. For klubben handler det vel om hvordan man opnår den optimale langsigtet målsætning, ikke om hvad der er værdigt nu og her, uafhængigt af den målsætning.
Hvorfor er det en anden diskussion? Jeg troede denne tråd handlede om mellemsæsoner for AaB.

Og jeg mener ikke en klub som vores bør have brug for at tage skridt tilbage. Det er skidt for klubbens renommé og tiltrækningskraft blandt sponsorer og tilskuere.

raekkeettre
Allstar
Allstar

Indlæg af raekkeettre » 6. aug 2015, 09:12

limey skrev:
Alexis skrev:Vi er i en klub som AaB nødt til at acceptere mellem sæsoner, hvis vi nogensinde vil spille med om guld. Vi kan da sikkert godt gøre som OB, Randers, FCM og Brøndby (med 1 outlier de sidste 10 år) længe har gjort og konsekvent bygge holdet op til at kunne blive nr 3-5 hvert eneste år. Men er vi virkelig villige til at ofre 1 mesterskab for 3 bronzemedaljer? Jeg er bestemt ikke. Mellem hellere bygge et hold op med to mellem sæsoner som nr 7 og 5 og så vinde, end at blive 3,3,3. Vi kommer ALDRIG til at have de bedste spillere fordi der simpelthen er 4 klubber som til evig tid vil have flere penge end os. Men vi kan søge mod at få det bedste "hold" en gang i mellem og så håbe der kan komme et mesterskab ud af det.
Det er ikke fordi, der ikke er noget rigtigt i det, du skriver. Jeg synes bare, at der nærmest nu bliver konkluderet af en mellemsæson nærmest er garanti for succes de følgende år, og det tror jeg ikke meget på. Selvfølgelig giver det mulighed for at køre unge spillere ind, men det gjorde vi jo allerede i stor stil sidste år - hvilket så må betyde at vi skal peake i år. Jeg tror på, at et langsigtet arbejde går hånd i hånd med at forsøge at yde sit allerbedste i hver sæson er den rette formel.
Det er jo svært at forudsige. Men taler historien ikke sit tydelige sprog her....

Dog mener jeg måden AaB har bygget sin strategi op, vil ændre sig når der bliver slutspil. Der er første mål ikke længere europæiske pladser, det er slutspillet. Og der har vi sgu ikke råd til mellem sæsoner hvis det betyder vi ikke er med i slutspillet. Det bliver en helt anden måde AaB skal agere og derfor synes jeg det er meget tydeligt at de kigger talenter og kigger økonomi I år for at stå stærkere til de næste år.

Så jeg tror vi skal se en masse svingninger i år...ingen indkøb og en masse talenter....og så skal vi nok regne med 5-8....

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 6. aug 2015, 09:57

Yankee skrev:
Buzz Killington skrev:
Yankee skrev:
Buzz Killington skrev:
Hvorfor er det en anden diskussion? Jeg troede denne tråd handlede om mellemsæsoner for AaB.

Og jeg mener ikke en klub som vores bør have brug for at tage skridt tilbage. Det er skidt for klubbens renommé og tiltrækningskraft blandt sponsorer og tilskuere.
Hvad der er god forberedelse til næsten sæson er en anden diskussion end hvad der er værdigt for en klub som AaB, uanset om begge diskussioner så passer ind i denne tråd. Med mindre du har et godt argument for at det er en og samme sag.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 6. aug 2015, 11:03

[
Yankee skrev:Personligt synes jeg ikke det er værdigt for en klub som AaB at tale om mellemsæsoner.
Helt enig med Yankee.

Jeg mener altså hele snakken om mellemsæsoner er forfejlet. Selvfølgelig arbejder AaB ikke med mellemsæsoner. Det tror jeg faktisk heller ikke nogen superligaklubber gør.

Det kan godt være, at der er nogle sæsoner, hvor man måske håber mere end tror på holdet(f.eks. holdet er godt nok, HVIS Bruhn og Børsting slår igennem). Ligesom man kan prioritere sund økonomi i stedet for sportslig succes, men det er ikke mellemsæson.

I så fald har FCM og Brøndby valgt mange års mellemsæsoner ift. økonomi.

AaB har siden superligaen startede kun fire gange(ud af 25 mulige) været udenfor top6 - så hvornår har AaB lige valgt en mellemsæson ??? Lige for statistiknørderne, så har vi 19 ud af 25 gange været i top5.

Sidste sæson var jo ikke valgt til en mellemsæson, men regnede nok ikke med at vinde guld igen. Hvis man tror, at forventningen var at blive 1 igen, så er det altså ens hoved, man skal have undersøgt og ikke AaB som er gal på den.

I serie 2 er det måske underordnet om man bliver nr. 3 eller 10. Det er det ikke i superligaen. Der er rigtig store præmiepenge, nr. 3 kommer i Europa, nr. 1-6 får en ekstra hjemmekamp. Så der er ikke råd til, at spille et hold sammen får at klare sig godt næste år og så ligegyldig om man bliver nr. 3 eller 10.
- FlæskeFrank

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 6. aug 2015, 11:34

Mellemsæson er et kedeligt udtryk, men er da klart, at man til tider har byttet point for erfaring til de unge. Det så man mest tydeligt det forår hvor Henrik Dalsgaard fik lov at spille over Bøgelund, trods han ikke kunne forsvare sig imod en 7årig pige, og Kusk, Thomsen og Wichmann væltede sig i spilletid, trods pisse uens indsatser. Det var Kents valg, da nedrykning aldrig var et issue det år. På samme måde er det et næsten gratis år i år, med kun en plads ned, så man kan ikke fortæke LS og Gaarde i at ville prøve det samme.

Betyder det så, at vi får færre point? Helt sikkert.
Betyder det så, at vi får flere point året efter? Måske, men kun hvis man satser på de rigtigte.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Chris Rolfe

Indlæg af AllanPedersen » 6. aug 2015, 12:03

Hvordan er det i tror det her fungerer?
At vi kan spille dårligt i år.. og så spiller vi per automatik bedre næste år?

Der skal også gøres regnskab i år... vi skal også tjene penge i år.
Ellers har vi heller ikke noget til forstærkninger næste år..
Der er kæmpe økonomisk forskel på en 4. plads og en 9 plads.. specielt hvis vi kan få europæisk spil.
bare i tv penge.. er en 5. plads vs. en 9 plads..
en årlig forskel på 5-6millioner kr..
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 6. aug 2015, 12:06

AllanPedersen skrev:Hvordan er det i tror det her fungerer?

Der er kæmpe forskel på en 4. plads og en 9 plads.. specielt hvis vi kan få europæisk spil.
Det er vel ikke helt åndsvagt at unge spillere udvikler sig over tid, og dermed enten højner niveauet på førsteholdet, eller bliver salgsobjekter vi kan erstatte med stærkere kræfter hvis de ryger.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 6. aug 2015, 12:10

Buzz Killington skrev:
AllanPedersen skrev:Hvordan er det i tror det her fungerer?

Der er kæmpe forskel på en 4. plads og en 9 plads.. specielt hvis vi kan få europæisk spil.
Det er vel ikke helt åndsvagt at unge spillere udvikler sig over tid, og dermed enten højner niveauet på førsteholdet, eller bliver salgsobjekter vi kan erstatte med stærkere kræfter hvis de ryger.
Og det skal ikke fungere som supplement eller hvad? som de andre klubber gør
Skal det være sådan vi hvert 2. år.. sætter 11 u19 spillere ind og spiller 2 lorte sæsonner
før de så bliver gode og så sælger vi dem?
Er det den måde vi skal gøre det på ?

Nu har Bruun og Blåbjerg spillet over 30 kampe hver
en 5. plads vs. en 9 plads.. er bare i tv penge en million forskel.

Hvor mange kampe skal vi rode i midten før at Blåbjerg og Bruun og Børsting er de nye Kusk og Lucas Andersen?
Håbløs... håbløs uambitiøse udmeldinger herinde.

Forstår godt Kasper Risgaard ryster på hovedet.
Buzz Killington din forhåbning om at det er en start på en langsigtet løsning. (1 skridt tilbage 2 frem) siger du

hvor var den for 2 år siden?.. eller sidste år? :
Vi vandt DM med et hav af unge talenter.. og alt det faldte fra hinanden...
Hvordan ser du det her som en start på en ny løsning?

Vi har lige skrevet en hel stribe af kun 2 årige kontrakter.. og vi har en masse faste 'ældre' profiler på holdet.
hvem er det du ser skal bære os om 2 år?.. når Helenius, Enevoldsen, Jønsson har udløb
jeg ser slet ikke den plan du håber på

Slet ikke.. hvor er den? ... er det Bruun og Blåbjerg der er vores plan?

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 6. aug 2015, 12:14

Jeg synes simpelthen det er så pinligt at tråde som dem her overhovedet bliver oprettet på dette forum.

En tråd der handler om vi skal være glade for en mellemsæson.. fordi så sparer vi åbenbart point sammen
Og så i næste sæson er ANdreas Bruhn og Jakob Blåbjerg pludselig 2x Christian Eriksen.
Fordi hele vores hold afhænger af de to..

jeg har aldrig oplevet vores selvværd på et lavere plan end jeg ser den nu.

hvem er det mere vi sparer point sammen for? Blomquist?
Jannik Pohl som nok ikke får spille tid? Hvem er det der kører med klatten næste år?

Besvar