AaB - FCN, Superliga r. 18 (16., februar 2025)

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
jonas386
Allstar
Allstar

AaB - FCN, Superliga r. 18 (16., februar 2025)

Indlæg af jonas386 » 12. feb 2025, 20:58

Superligaen kører igen. Svært startprogram, og pointmæssigt er der måske ikke så meget at komme efter, men jeg håber vi kan tage spillet fra træningskampene med ind i ligaen, og se det samme chanceskabende spil og skarphed foran mål. Tror på følgende

Müller
Jørgensen-Kramer-Pudel-Nielsen
Aarøen-Davidsen-Widell
Ross-John-Jørgensen

Der blev i starten af sæsonen snakket om Bruus og Kapser Jørgensens samspil i højresiden, så måske vi ser ham inde. Både Nielsen og John har virket til at spille med mere selvsikkerhed i opstarten, så tror de også starter inde. Håber selvfølgelig på tre point, men vil helst bare se et godt offensivt spil, og se Jørgensen, Isak og Widell fungere sammen, og få syn for om John faktisk er blevet en bedre spiller over pausen og faldet bedre til, eller om det var mere tilfældigt med de fine præstationer imod Horsens og Bodø
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar

Re: AaB - FCN, Superliga r. 18 (16., februar 2025)

Indlæg af Kokkefar » 12. feb 2025, 21:09

jonas386 skrev:
12. feb 2025, 20:58
Superligaen kører igen. Svært startprogram, og pointmæssigt er der måske ikke så meget at komme efter, men jeg håber vi kan tage spillet fra træningskampene med ind i ligaen, og se det samme chanceskabende spil og skarphed foran mål. Tror på følgende

Müller
Aarøen-Davidsen-Widell
Ross-John-Jørgensen

Der blev i starten af sæsonen snakket om Bruus og Kapser Jørgensens samspil i højresiden, så måske vi ser ham inde. Både Nielsen og John har virket til at spille med mere selvsikkerhed i opstarten, så tror de også starter inde. Håber selvfølgelig på tre point, men vil helst bare se et godt offensivt spil, og se Jørgensen, Isak og Widell fungere sammen, og få syn for om John faktisk er blevet en bedre spiller over pausen og faldet bedre til, eller om det var mere tilfældigt med de fine præstationer imod Horsens og Bodø
Baseret på træningslejeren tror jeg bestemt ikke det bliver Marc Nielsen fra start. Han sejlede mod Seattle og var også erstattet af Bruus mod Bodø.
Ellers tror jeg du rammer den.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 12. feb 2025, 21:35

Kokkefar skrev:
12. feb 2025, 21:09
jonas386 skrev:
12. feb 2025, 20:58

Müller
Aarøen-Davidsen-Widell
Ross-John-Jørgensen

Baseret på træningslejeren tror jeg bestemt ikke det bliver Marc Nielsen fra start. Han sejlede mod Seattle og var også erstattet af Bruus mod Bodø.
Ellers tror jeg du rammer den.
Har kun set highlights fra vores træningskampe, men vil umiddelbart også forvente, at Bruus er foran Marc Nielsen.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 13. feb 2025, 06:11

Jeg har vendt og drejet den kamp i hovedet utallige gange de seneste måneder. Alle gange med samme udfald. Vi vinder.

Tror Nordsjælland får svært ved at lukke hullet efter Jeppe Tverskov. At de så ovenikøbet har sagt farvel til Daniel Svensson, Marcus Ingvartsen og Lucas Hey gør ikke min tro mindre.

I deres seneste test mod AIK stillede de op således:

Andreas Hansen
Peter Ankersen - Kian Hansen - Tobias Salquist - Lucas Høgsberg
Caleb Yirenkyi - Justin Janssen - Mario Dorgeles
Benjamin Nygren - Milan Iloski - Sindre Walle Egeli

AIK vandt kampen 1-0
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Dennis Nielsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Dennis Nielsen » 13. feb 2025, 09:22

Allerede i gang med sæsonen igen. Det bliver godt.

Der findes vel ikke et bedre tidspunkt for at møde med fcn.

De har skiftet meget og virker ikke til at have helt samme styrke som før. En kold dag i Aalborg, på rigtig græs og ikke kunstgræs.

Det er, for mig, sådan en kamp, der kan gå i alle retninger, og det samme gør sig gældende med selve spillet.

Jeg krydser fingre for, at vi snupper en sejr.

Nu har de haft et par mdr til at arbejde med holdet og det håber jeg tydeligt kan ses. Jeg vil meget gerne se forbedringer ift vores presspil, offensive mønstre og tempoet i omgangen med bolden.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 13. feb 2025, 09:52

I har nok ret med Marc Nielsen, synes bare han var god imod Horsens, og vil så gerne han kan lykkedes i AaB. Hvis ikke han kan erobre en startplads i løbet af foråret, kunne man måske overveje at hente Bruus på en længere aftale.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar

Indlæg af Kokkefar » 13. feb 2025, 10:06

jonas386 skrev:
13. feb 2025, 09:52
I har nok ret med Marc Nielsen, synes bare han var god imod Horsens, og vil så gerne han kan lykkedes i AaB. Hvis ikke han kan erobre en startplads i løbet af foråret, kunne man måske overveje at hente Bruus på en længere aftale.
Han var katastrofal mod Seattle. Han kunne slet ikke dække bagrummet i sin side, hvor de spillede sig igennem gang på gang. Desuden har jeg svært ved at se, hvad han bidrager med offensivt udover en ok indlægsfod, hvilket ikke rigtig er en hjørnesten i vores taktik. Hans manglende fart trækker mere ned end hans styrker i min optik. Jeg tror Noel overtager VB på sigt og så tror jeg man undersøger muligeden for at hente Bruus permanent til HB når KJ skal videre.

Brugeravatar
Nestor
1. div
1. div

Indlæg af Nestor » 13. feb 2025, 12:04

Dennis Nielsen skrev:
13. feb 2025, 09:22
Allerede i gang med sæsonen igen. Det bliver godt.

Der findes vel ikke et bedre tidspunkt for at møde med fcn.

De har skiftet meget og virker ikke til at have helt samme styrke som før. En kold dag i Aalborg, på rigtig græs og ikke kunstgræs.

Det er, for mig, sådan en kamp, der kan gå i alle retninger, og det samme gør sig gældende med selve spillet.

Jeg krydser fingre for, at vi snupper en sejr.

Nu har de haft et par mdr til at arbejde med holdet og det håber jeg tydeligt kan ses. Jeg vil meget gerne se forbedringer ift vores presspil, offensive mønstre og tempoet i omgangen med bolden.
FCN har ikke nogen imponerende statistik på udebane i denne sæson og har kun vundet ude i Vejle og Sønderjyske.
Så jeg lugter da point(s) i den første hjemmekamp i forårssæsonen. Og jeg tror, at det kan blive en målrig kamp,

:aabfan:

Sønderhof
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Indlæg af Sønderhof » 13. feb 2025, 12:19

Kasper skrev:
13. feb 2025, 06:11
Jeg har vendt og drejet den kamp i hovedet utallige gange de seneste måneder. Alle gange med samme udfald. Vi vinder.

Tror Nordsjælland får svært ved at lukke hullet efter Jeppe Tverskov. At de så ovenikøbet har sagt farvel til Daniel Svensson, Marcus Ingvartsen og Lucas Hey gør ikke min tro mindre.

Andreas Hansen

AIK vandt kampen 1-0
Man må forvente at Mark Brink starter på den midtbane der. Det ænder ikke på at det utvivlsomt er et svækket FCN-hold, vi møder. De har mistet tre erfarne superligaprofiler, og det må alt andet lige skinne igennem på deres niveau.
FCN hold nu og her, bør ikke være bedre end vores.

Jeg håber at de gode takter fra opstarten overføres til kampen. Det vigtigste for mig, er at vi levere en stærk indsat, hvor vi kan kontrollere kampen langt hen ad vejen. De perioder af kampen hvor FCN er mest på bolde, må det ikke bliver powerplay, hvor de cirkler rundt om vores felt, som vi så i perioder af efteråret. Når vi har initiativet skal vi spille hurtigt og med den rette tålmodighed. Netop her synes jeg vi forbedrede os markant fra sommerferien til nu, og opstarten har vist os at vi har nogle unge spilllere der spilforståelse som kan bryde kæderne med både løb og afleveringer.

Jeg tror godt vi kan vinde kampen, men uafgjort vil være ok. Indsatsen er for mig vigtigere end resultatet.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 13. feb 2025, 12:56

Sønderhof skrev:
13. feb 2025, 12:19
Kasper skrev:

Andreas Hansen

AIK vandt kampen 1-0
Man må forvente at Mark Brink starter på den midtbane der. Det ænder ikke på at det utvivlsomt er et svækket FCN-hold, vi møder. De har mistet tre erfarne superligaprofiler, og det må alt andet lige skinne igennem på deres niveau.

Jeg håber at de gode takter fra opstarten overføres til kampen. Det vigtigste for mig, er at vi levere en stærk indsat, hvor vi kan kontrollere kampen langt hen ad vejen. De perioder af kampen hvor FCN er mest på bolde, må det ikke bliver powerplay, hvor de cirkler rundt om vores felt, som vi så i perioder af efteråret. Når vi har initiativet skal vi spille hurtigt og med den rette tålmodighed. Netop her synes jeg vi forbedrede os markant fra sommerferien til nu, og opstarten har vist os at vi har nogle unge spilllere der spilforståelse som kan bryde kæderne med både løb og afleveringer.

Jeg tror godt vi kan vinde kampen, men uafgjort vil være ok. Indsatsen er for mig vigtigere end resultatet.
Jeg er sgu ikke helt enig, vi må alt andet end lige være underdogs, endda med en rimelig margen. Dette er odds også enige i, i skrivende stund giver den 4,3 på AaB sejr og 1,75 på Nordsjælland sejr.

Når det er sagt, er jeg helt enig i, at vi bestemt ikke er uden mulighed for at få et godt resultat, også set i lyset af, at vi i vores første møde med FCN faktisk på ingen måde blev spillet ud af banen, og jeg vurderer vi er blevet væsentlig stærkere siden, og de er blevet svækket.

Så det bliver spændende, og lad os håbe vi overasker og vinder 3-1 :aabfan:

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 13. feb 2025, 13:49

Men nu er odds-sætningen vel også helt sort. Det hold, som har mistet mest kvalitet og skal på udebane er jo åbenbart kæmpestore favoritter.

At de er favoritter er vel OK, men heller ikke mere.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 13. feb 2025, 14:06

Müller

K. Jørgensen, Kramer, Diakhite, Bruus

Kung Melker, Davidsen, Isak

M. Jørgensen, John, Oli Ross

Synes Pudlen har været ustabil i opstarten så jeg hælder til at gå med Diakhite fra starte.
Jeg synes det har set spændende ud med Mathias Jørgensen og Kelvin John så derfor holder vi den offensive kæde.
Derudover håber jeg virkelig Oli Ross snart slår igennem og magter ikke mere Adedeji.
RAUS RAUS SSE!

Pollack2
Allstar
Allstar

Indlæg af Pollack2 » 13. feb 2025, 14:10

troelsh skrev:
13. feb 2025, 12:56
Sønderhof skrev:
13. feb 2025, 12:19
Kasper skrev:

Andreas Hansen

AIK vandt kampen 1-0

Jeg er sgu ikke helt enig, vi må alt andet end lige være underdogs, endda med en rimelig margen. Dette er odds også enige i, i skrivende stund giver den 4,3 på AaB sejr og 1,75 på Nordsjælland sejr.

Når det er sagt, er jeg helt enig i, at vi bestemt ikke er uden mulighed for at få et godt resultat, også set i lyset af, at vi i vores første møde med FCN faktisk på ingen måde blev spillet ud af banen, og jeg vurderer vi er blevet væsentlig stærkere siden, og de er blevet svækket.

Så det bliver spændende, og lad os håbe vi overasker og vinder 3-1 :aabfan:
Selvfølgelig er vi underdogs - så meget svækkede er FCN altså heller ikke. Og nu har de lige hentet Gustav Wikheim som sikkert også kommer i spil til søndag. Men +4 i odds er dog fristende....

Jeg så kampen i Farum, og jeg synes netop vi til tider blev udspillet. Godt illustreret af Iredale, der lignede det han jo var: en dingo i et spil kegler.

Men man glæder sig til søndag!

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 13. feb 2025, 14:15

Jakobsen skrev:
13. feb 2025, 14:06
Müller

K. Jørgensen, Kramer, Diakhite, Bruus

Kung Melker, Davidsen, Isak

M. Jørgensen, John, Oli Ross

Synes Pudlen har været ustabil i opstarten så jeg hælder til at gå med Diakhite fra starte.
Jeg synes det har set spændende ud med Mathias Jørgensen og Kelvin John så derfor holder vi den offensive kæde.
Derudover håber jeg virkelig Oli Ross snart slår igennem og magter ikke mere Adedeji.
enig i start 11eren - isak og widell bytter dog side. hele optakten har været med isak og MJ i samme opspilsside og Widell og Ross i samme opspilsside
men fred med det, det blir sån de starter og syns det på papiret er bedre end længe - blir satme spændende

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 13. feb 2025, 14:42

“Nicklas Helenius sluttede efteråret med en langvarig skade, men i opstarten har den tidligere Superliga-topscorer set skarp ud. Pludselig faldt han til jorden ved dagens iskolde træning. Det lignede en ny fiberskade.
Herefter udspillede sig rørende scener, hvor Helenius tydeligt berørt blev liggende og bankede i kunstgræsset, mens størstedelen af både spillere og trænere ilede til med trøst. Også dem, der var tydeligt berørte over uheldet.”

https://sport.tv2.dk/live/fodbold/2024- ... sk-fodbold

haghdk
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Robbie Fowler
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af haghdk » 13. feb 2025, 15:28

Sauer skrev:
13. feb 2025, 14:42
“Nicklas Helenius sluttede efteråret med en langvarig skade, men i opstarten har den tidligere Superliga-topscorer set skarp ud. Pludselig faldt han til jorden ved dagens iskolde træning. Det lignede en ny fiberskade.
Herefter udspillede sig rørende scener, hvor Helenius tydeligt berørt blev liggende og bankede i kunstgræsset, mens størstedelen af både spillere og trænere ilede til med trøst. Også dem, der var tydeligt berørte over uheldet.”

NEJ NEJ NEJ! Hvis det er en lang skade igen, så var det nok den karriere! Trist! Håber det bedste!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 13. feb 2025, 15:45

Sauer skrev:
13. feb 2025, 14:42

Virkelig trist nyt.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

andrii
1. div
1. div
Favoritspiller: Frank Strandli

Indlæg af andrii » 14. feb 2025, 23:57

Trist for Helenius, men hvor har han dog bare været en gennemført dårlig investering i denne, forventeligt, sidste omgang i AaB.. :S

haghdk
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Robbie Fowler
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af haghdk » 15. feb 2025, 07:54

En vigtig pointe er at Menno jo har karantæne. Jeg håber ikke det får den store betydning under kampen. Tænker de har forberedt sig grundigt.

Brugeravatar
bedstefar
Landshold
Landshold

Indlæg af bedstefar » 15. feb 2025, 14:52

Gentagelse af kampen i 13 mod dem? Arg nok ikke, håber på mere fodbold i morgen :D 2–1, John og Isak på tavlen :aabfan:

Besvar