Hvorfor hade FCM 2

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
damp
Allstar
Allstar

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af damp » 6. feb 2009, 10:12

Nu tror jeg vi ser, hvorfor FCM ikke handlede ind i dette vindue.
De har lige afleveret et halvårs regnskab, med et overskud på 24 millioner.
Det lyder da meget godt, men det er kun holdt oppe af transfer penge.
Driften kører med underskud på 10 millioner på et halvt år.
De forventer også kun et års overskud på 3-5 millioner.
Svigtende sponsorer og tilskuertal får skylden.
Hvis de så får et par år uden europæisk deltagelse, så begynder det at se skidt ud på heden.
De har altså ikke så mange store talenter tilbage, og finanskrisen kan mærkes i alle klubber, så tror ikke de lige skyder spillere af til 30-40 millioner igen i nærmeste fremtid.

Tror FCM har taget munden for fuld :thumbsup:
Sex er ligesom pizza, selv når det er dårligt, så er det stadig ret godt

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Indlæg af Califfen » 6. feb 2009, 12:03

JSJ skrev:Hvad fanden sker der.." Du kan sgu da ikke tælle de neg*** med - Og som Lynge siger, så skal det være på niveau med det som AaB gør - Det er jo netop IKKE på niveau med AaB, at tælle rn 6-7 sorte spillere med som man har hentet i Afrika.. For satan da!

/Jesper
Helt enig. Deres afrikanere bør ikke tælle med.

Men lige for at gøre sammenligningen fair. Hvem kan liste AaB's spillere af egen avl? 11 stk. Synes det lyder af meget, hvis det handler om spillere i truppen til dags dato.

Augu
Risgård
Martin P (Lynge udtalte sig vel før salget)
Enevoldsen
Patrick K
Stenild

Det er vel kun de 6 spillere, der har slået igennem på førsteholdet indtil videre. De næste i rækken må være:

Ronni Schwartz
Lasse Nielsen

Stadig kun oppe på 8 :) . Men ok, det er efter min mening mere end hvad FCM kan prale af.

Eller er det mig, der har misforstået det, og er der bare tale om spillere i bruttotruppen. Så kan man yderligere tilføje:

JKS
Haucke
DC

Total: 11.

Hehe det var nok det Lynge mente.

Men så er du jo gal på den, Mr Larsen. Det handler ikke om spillernes niveau.

Til gengæld er FCM også gal på den. Negrene tæller squ ikke med.

Konklusion: Nej Lynge, du skylder ikke de sypiger en skid!

Brugeravatar
Dr. Pop_me_up
1. div
1. div
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Dr. Pop_me_up » 6. feb 2009, 12:22

Så er det endegyldigt fastslået. Glen Riddersholm er ganske simpelthen idiot.

Endvidere er påstanden om, at FCM's trænerpar er Danmarksturneringens ulækkerste nogensinde, ophævet til fakta.
MARK IT ZERO

Brugeravatar
Dr. Pop_me_up
1. div
1. div
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Dr. Pop_me_up » 6. feb 2009, 12:38

damp skrev:Nu tror jeg vi ser, hvorfor FCM ikke handlede ind i dette vindue.
De har lige afleveret et halvårs regnskab, med et overskud på 24 millioner.
Det lyder da meget godt, men det er kun holdt oppe af transfer penge.
Driften kører med underskud på 10 millioner på et halvt år.
De forventer også kun et års overskud på 3-5 millioner.
Svigtende sponsorer og tilskuertal får skylden.
Hvis de så får et par år uden europæisk deltagelse, så begynder det at se skidt ud på heden.
De har altså ikke så mange store talenter tilbage, og finanskrisen kan mærkes i alle klubber, så tror ikke de lige skyder spillere af til 30-40 millioner igen i nærmeste fremtid.

Tror FCM har taget munden for fuld :thumbsup:
Interessant læsning. Indavlskompagniet forventer altså at tabe ca. 20 mil. i løbet af de næste 5-6 måneder.
Man kan desuden læse på bold.dk: Ydermere har man afventet salg af profiler, da prisniveauet i øjeblikket, efter klubbens opfattelse, er for lavt.
Hvor længe har man mon råd til at vente? Der er ikke noget i stjerne og måne, som peger i retning af højere prisniveau i den næste håndfuld transfervinduer.
Farvel FC Midtjylland, du infantile perversitet. Parentes slut.
MARK IT ZERO

Alfons Aalborg
1. div
1. div
Favoritspiller: Siyabonga Nomvethe
Geografisk sted: Aalborg, Vestbyen

Indlæg af Alfons Aalborg » 6. feb 2009, 13:31

Califfen skrev:
JSJ skrev:Hvad fanden sker der.." Du kan sgu da ikke tælle de neg*** med - Og som Lynge siger, så skal det være på niveau med det som AaB gør - Det er jo netop IKKE på niveau med AaB, at tælle rn 6-7 sorte spillere med som man har hentet i Afrika.. For satan da!

/Jesper

Men lige for at gøre sammenligningen fair. Hvem kan liste AaB's spillere af egen avl? 11 stk. Synes det lyder af meget, hvis det handler om spillere i truppen til dags dato.

Augu
Risgård
Enevoldsen
Patrick K
Stenild

Det er vel kun de 6 spillere, der har slået igennem på førsteholdet indtil videre. De næste i rækken må være:

Ronni Schwartz
Lasse Nielsen

Stadig kun oppe på 8 :) . Men ok, det er efter min mening mere end hvad FCM kan prale af.

Eller er det mig, der har misforstået det, og er der bare tale om spillere i bruttotruppen. Så kan man yderligere tilføje:

JKS
Haucke
DC

Udover, at jeg (blindt) holder med Lynge i hans battle vs FCM, og at jeg derudover elsker AaB og til tider også godt kan blive fristet af denne hadetråd, må jeg indrømme at JEG BRÆKKER MIG! over denne "debat"! Jeg fatter simpelthen ikke, hvordan man kan være så arrogant og barnlig, til tider vel nærmest indet mindre end rascistisk i sine udtalelser omkring farvede spillere!

Jeg som troede, det hørte til på gfs debatforum, tog (desværre) fejl - IGEN! :thumbsdown: Jeg er godt rasende og efterhånden fuld af foragt for de debattører, der i dette, vores elskede klubs debatforum, anvender vendinger og nedsættende ord som neger osv!
Dette er sku da en joke og burde efter min personlige mening medføre, hvis ikke en decideret annullering af deres brugerkonto, så som minimum en seriøs påtale for misbrug af AaB-fans navn og omdømme! Det er utroligt, hvad man kan slippe afsted med i denne anonyme (hvilket måske er problemet i dette tilfælde) cyber-verden!

Jeg ved godt, at vi har ytringsfrihed bla bla, men hvis denne skamferende opførsel ikke bliver taget mere seriøst fremover, vil jeg anmode om, at disse "hadetråde" må som minimum nedlægges- og gerne makuleres sammen med de førnævnte debattørers brugerkonti! Dette er generelt en pinlig tråd, men ophøre må som minimum disse verbalt diskriminerende klamhuggeres frihed til fortsat at ødelægge min og mange andre anstændige fans' stolthed over at være "born to support AaB"!

Regner med 99,9 procents opbakning herindefra! Alt andet vil ødelægge min selvopfattelse.... :'(
Billede

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 6. feb 2009, 13:39

Alfons Aalborg skrev:
Udover, at jeg (blindt) holder med Lynge i hans battle vs FCM, og at jeg derudover elsker AaB og til tider også godt kan blive fristet af denne hadetråd, må jeg indrømme at JEG BRÆKKER MIG! over denne "debat"! Jeg fatter simpelthen ikke, hvordan man kan være så arrogant og barnlig, til tider vel nærmest indet mindre end rascistisk i sine udtalelser omkring farvede spillere!

Jeg som troede, det hørte til på gfs debatforum, tog (desværre) fejl - IGEN! :thumbsdown: Jeg er godt rasende og efterhånden fuld af foragt for de debattører, der i dette, vores elskede klubs debatforum, anvender vendinger og nedsættende ord som neger osv!
Dette er sku da en joke og burde efter min personlige mening medføre, hvis ikke en decideret annullering af deres brugerkonto, så som minimum en seriøs påtale for misbrug af AaB-fans navn og omdømme! Det er utroligt, hvad man kan slippe afsted med i denne anonyme (hvilket måske er problemet i dette tilfælde) cyber-verden!

Jeg ved godt, at vi har ytringsfrihed bla bla, men hvis denne skamferende opførsel ikke bliver taget mere seriøst fremover, vil jeg anmode om, at disse "hadetråde" må som minimum nedlægges- og gerne makuleres sammen med de førnævnte debattørers brugerkonti! Dette er generelt en pinlig tråd, men ophøre må som minimum disse verbalt diskriminerende klamhuggeres frihed til fortsat at ødelægge min og mange andre anstændige fans' stolthed over at være "born to support AaB"!

Regner med 99,9 procents opbakning herindefra! Alt andet vil ødelægge min selvopfattelse.... :'(
Jeg er ved at knække mig over folk der mener at ordet neger er racistisk....
Der er da for fanden ikke nogen herinde der mener at den hvide race er bedre/kønnere end den sorte (undskyld, farvede!).

Det minder om dengang på det gamle debatforum hvor jeg blev beskyldt for at være nazist fordi jeg kaldte en jøde for en jøde. SUK!!!!!
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar

Indlæg af Califfen » 6. feb 2009, 13:52

slettet

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar

Indlæg af Califfen » 6. feb 2009, 13:57

Alfons Aalborg skrev:
Califfen skrev:

/Jesper

Augu
Risgård
Enevoldsen
Patrick K
Stenild

Ronni Schwartz
Lasse Nielsen

JKS
Haucke
DC

Rolig nu mester.

Pointen er, at vi ikke mener, at fcm kan tillade sig at kalde deres afrikansk-importerede spillere for "spillere af egen avl". Og det kan squ være lige meget hvor de importerer deres unge spillere fra. Det har bare ikke noget med "egen avl" at gøre.
Hvis vi følger Ridderholms teori, så kan vi også kalde Jeppe Curth og Michael Jakobsen for spillere af egen avl, men det gør vi jo ikke.

Det har intet med racisme at gøre det her. Det handler om, at FCM ikke forstår Lynges defintion af "spillere af egen avl".

Neger, farvede, sorte, afrikanere...Whatever. Så længe debatten ikke omhandler racen konkret, så er der ingen grund til at fare op over sådan nogle småting.

JSJ
Allstar
Allstar

Indlæg af JSJ » 6. feb 2009, 14:04

Hahahaha - Så blev man også lige kaldt racist på sådan en høj hellig fredag! Slap dog af og tag dig en sukkermad! Blodsukkeret er da tydeligvis alt alt for lavt pt..

For lige at feje for egen dør før andre gør det for mig, så skrev jeg selv kun Neg*** - Hvad du så får det til, må du sgu selv rode med..! Hvem sagde "perle"?? ;-)

I øvrigt mener jeg ikke engang at de hvide spillere som FCM nævner der, alle sammen kan gå ind under "Lynges deffination".. Ups - Sagde jeg hvid?? Jamen det er jo det modsatte af sort.. Fy skamme Jesper! :innocent:

/Jesper
"Fodbold er en kampsport, og kan man ikke tåle mosten, så må man sgu spille ludo."

Citat: Preben Elkjær

FCM fans: Fodboldens svar på jehovas vidner...

www.clubnews.dk

Alfons Aalborg
1. div
1. div
Favoritspiller: Siyabonga Nomvethe
Geografisk sted: Aalborg, Vestbyen

Indlæg af Alfons Aalborg » 6. feb 2009, 14:11

Okay, Køllen... Du får så ikke det samme ud af den nedværdigende brug af ordet, som jeg gør!
Når man anvender ordet i en HADETRÅD- c'mon!, kan jeg bare ikke overbevise mig selv om, at brugen er iorden, beklager!
-Når gfs nye supportside (som jeg husker det) beklager brugen af ordet "indvandrer" ifb. med et kampsammendrag, efter megen kritik både inde- og udefra vel og mærke, bør min pointe vel også have sin eksistensberettigelse...

Du mener ikke, jeg har nogensomhelst pointe, hvis du læser nedenstående citat??

"Til gengæld er FCM også gal på den. Negrene tæller squ ikke med.
Konklusion: Nej Lynge, du skylder ikke de sypiger en skid!"

Ps. tak for et nogenlunde fair svar, Califfen! Ønsker bare ikke mere potentiel dårlig karma til mig, mine venner og mit hold!
Billede

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 6. feb 2009, 14:25

Alfons Aalborg skrev:Okay, Køllen... Du får så ikke det samme ud af den nedværdigende brug af ordet, som jeg gør!
Når man anvender ordet i en HADETRÅD- c'mon!, kan jeg bare ikke overbevise mig selv om, at brugen er iorden, beklager!
-Når gfs nye supportside (som jeg husker det) beklager brugen af ordet "indvandrer" ifb. med et kampsammendrag, efter megen kritik både inde- og udefra vel og mærke, bør min pointe vel også have sin eksistensberettigelse...

Ps. tak for et nogenlunde fair svar, Califfen! Ønsker bare ikke mere potentiel dårlig karma til mig, mine venner og mit hold!
Nej, jeg synes overhovedet ikke du har en pointe. For jeg mener ikke ordet "neger" er nedladende eller racistisk på nogen måde. Faktisk synes jeg at ordet "sypiger" er mere nedladende og racistsisk...

Kan heller ikke se at der er noget galt med at blive kaldt indvandrer. Problemet i AGF var jo at manden IKKE var indvandrer. Man kalder jo heller ikke en neger for hvid, eller en hvid for en neger...

Man skal passe på ikke at se spøgelser overalt og blive alt for overdrevet politisk korrekt. En jøde er en jøde, en neger er en neger og en hvid er en hvid. Alle er lige meget værd, men negrene er som regel bedre end os til sport :)

Brugeravatar
Slyboy
Allstar
Allstar

Indlæg af Slyboy » 6. feb 2009, 14:27

Køllen I Møllen skrev: Det minder om dengang på det gamle debatforum hvor jeg blev beskyldt for at være nazist fordi jeg kaldte en jøde for en jøde. SUK!!!!!
Løgn! Jeg sagde at du gik i små sko fordi du over en 8-10 indlæg konsekvent skrev jøderne fremfor Maccabi. ( Det kan selvfølgelig være en anden debat du henviser til)

Jeg opfatter dog ikke neger i denne sammenhæng som værende racistisk, det er jo et uskyldigt indspark i en harmløs debat.
Vilje slår teknik...

Brugeravatar
Dübelius
Landshold
Landshold
Geografisk sted: Syd for Sydafrika

Indlæg af Dübelius » 6. feb 2009, 14:31

Alfons Aalborg skrev:Okay, Køllen... Du får så ikke det samme ud af den nedværdigende brug af ordet, som jeg gør!

Vil det sige, at evt. brug af ordet nigger i "Det får smilet frem"-tråden svarer til et neger i "Det pisser mig af"-tråden..?!
GAIS, GAIS, Baby!

damp
Allstar
Allstar

Indlæg af damp » 6. feb 2009, 15:33

Kan nu heller ikke se noget racistisk i ordet "NEGER". Ikke ordet i sig selv ihvertfald.
Hvad bliver det næste..? Skal man kalde dem alternativt pigmenteret personer..?
Ordet skal ses sammen med en sætningen, før man kan sige om det er racistisk, men så er det sætningen der er racistisk, og ikke ordet.

damp
Allstar
Allstar

Indlæg af damp » 6. feb 2009, 15:39

Jeg har også gennem flere udsendelser med militæret, mødt mange farvede soldater fra USA.
Og flere af dem var altså ikke så sarte. Flere af dem kaldte hinanden niggar, og jeg kunne da også sige
"what´s up my niggar" når jeg mødte dem, og det syntes de kun var sjovt.
Det ville være noget andet, hvis jeg sagde "skrid ud og pluk noget bomuld neger"
Det ville være racistisk, men det er ikke ordet neger/niggar der gør det racistisk, men sætningen.

Mener helle ikke vi skal være så sarte......

Brugeravatar
tegner
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg Øst

Indlæg af tegner » 6. feb 2009, 15:50

Hold da helt kæft,...denne her debat, er da gået helt i sort..!!
Guilty of being white-1981
Guilty of being right -1996

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar

Indlæg af Califfen » 6. feb 2009, 15:58

tegner skrev:Hold da helt kæft,...denne her debat, er da gået helt i sort..!!
Haha fantastisk ordspil :thumbsup:

Men Damp: Du kan ikke generalisere sådan. Det er klart, at de indbyrdes godt kan kalde hinanden nigga and whatnot. Som hvid kan man sågar også kalde dem nigga, hvis man kender dem eller bare har en eller anden forbindelse (som fx dig selv i militæret).

Problemet begynder, når man taler ned til dem eller bagtaler dem. Men det er jo så sandelig heller ikke på dagsordnen i denne tråd. Vi hader FCM - hvid, sort eller gul - ingen forskel.

damp
Allstar
Allstar

Indlæg af damp » 6. feb 2009, 16:04

Ja vil også sige, at der er flere sætninger herinde, som er racistiske.
Jeg mener bare ikke ordet i sig selv er racistisk.
Det er ikke et nedladende ord, medmindre det er i en nedladende sætning.

damp
Allstar
Allstar

Indlæg af damp » 6. feb 2009, 16:07

Og ja, debatten er røget af sporet, lad os hellere snakke om hvor meget vi hader FCM, uanset hudfarve.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 6. feb 2009, 17:00

Slyboy skrev:
Køllen I Møllen skrev: Det minder om dengang på det gamle debatforum hvor jeg blev beskyldt for at være nazist fordi jeg kaldte en jøde for en jøde. SUK!!!!!
Løgn! Jeg sagde at du gik i små sko fordi du over en 8-10 indlæg konsekvent skrev jøderne fremfor Maccabi. ( Det kan selvfølgelig være en anden debat du henviser til)

Jeg opfatter dog ikke neger i denne sammenhæng som værende racistisk, det er jo et uskyldigt indspark i en harmløs debat.

Nej, det er en heeeelt gammel tråd jeg snakker om (omhandlende bla Peter Schmeichel som har polske rødder)... Men nu du alligevel har Maccabi-tråden fremme vil jeg påpege at det var dig der gik i små sko, ikke mig :)

Besvar