Hvorfor hade FCM 2

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
VanColter
Lilleput
Lilleput

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af VanColter » 20. sep 2013, 23:20

http://www.tvmidtvest.dk/nettv/?id=27789
De ser sku farlige ud de FCM ultras

12mand
Allstar
Allstar
Favoritspiller: ene
Geografisk sted: 9000

Indlæg af 12mand » 21. sep 2013, 11:43

VanColter skrev:http://www.tvmidtvest.dk/nettv/?id=27789
De ser sku farlige ud de FCM ultras
haha. hvor er det dog os fesent med en gang FCM "ultras" så noget påtaget pis, de ikke har noget at ha det i.
jeg glæder mig til kampen - og til at viborg forhåbentligt tager 3 point.
efter AaB er viborg det hold jeg helst ser få succes - og blive oppe i ligaen.
lynge er gud!

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Indlæg af sulakvelidze » 21. sep 2013, 20:05

Hadets kamp sluttede 0-0. Og på trods af den enorme rivalisering imellem aktørerne og deres tilhængere blev kampen spillet til ende, uden at bondeoprøret brød ud på ny. :danmarkfan: :thumbsup: :cheers:

Det er værd at fejre, og jeg gør det med at hylde dette i dansk fodbold så mægtige hadeopgør med et kig på tilskuertal. For hvis to hold med så kort afstand imellem sig hader hinanden så ufatteligt meget....så må det kunne ses på tilskuertallene!

MCH Arena rummer plads til godt og vel 12.000 tilskuere. Den kapacitet er dog ikke nødvendig i kampene mod Viborg, der statistisk set samler lidt over halvdelen i snit: 6036. Trods de mange tilskuere i dag (9195) lykkedes det heller ikke som ubesejret tophold i hjemmekamp nummer 14 mod et Viborg-hold, der kunne spille sig på andenpladsen, at passere 10.000 tilskuere. Det har FCM ellers formået mod 10 af de 17 øvrige hold, de har mødt i Superligaens historie. Hmmm….

Men snittet er altså nu kravlet op over 6000, og med alt det had, der er mellem FCM og Viborg, kan man vel formode, at tilskuersnittet er på niveau med kampene mod dansk fodbolds førende hold. Men nej. FCM’s hjemmekampe mod FCK trækker langt mere end Viborg, nemlig 8545 i snit. Også kampene mod Brøndby lokker betydeligt mere i manden fra Herning og samler i snit 8363 – altså næsten 40 procent flere i snit.

Ok, det kan selvfølgelig forklares med, at Brøndby og FCK (i hvert fald tidligere) var de to førende hold i Danmark. Men hvad så med AaB da? Nej, heller ikke her kan man aflæse, at kampene mod Viborg har større appel. Faktisk tværtimod, for snittet mod AaB er på 6240. OB hjælper heller ikke påstanden om den særlige status i FCM-Viborg, for de trækker i snit 6545 til Herning, mens AGF er helt oppe på 7321 – altså 1300 flere i snit pr kamp, end Viborg kan trække.

Nå, ok… De store traditionsklubber fra provinsen er altså trods alt mere værd at betale for at se få tæsk end de så forhadte lokalrivaler fra Viborg. Men så lad os se på nogle af dem, der ligger længere væk. Esbjerg må da være mindre attraktive end hadeholdet Viborg?

Nej, heller ikke. Esbjerg trækker 6662 tilskuere i snit til Herning, og det hjælper heller ikke at kigge mod Horsens, for kampene mod dem trækker 7712 i gennemsnit. Ikke engang Randers er nogen hjælp. I gennemsnit trækker de 7188 tilskuere til Herning – igen betydeligt flere end Viborg.

Det begynder at blive svært at dokumentere den store interesse for kampe mellem FCM og Viborg. Men så tager vi fat i trumferne! Lad os kigge på geografien og finde en klub så langt væk fra Herning som muligt, med så få rejsende tilskuere som overhovedet tænkes kan: FC Nordsjælland!
Nej, forbier igen. FCN trækker i snit 6071 tilskuere til MCH Arena. Flere end haderivalen fra lige i nærheden.

Så er det vist på tide at give op. Eller hvad? Var der ikke noget med et hold, der hed Køge? De var notorisk dårlige, havde ingen tilskuere og lå langt pokker i vold fra Herning og omegn. De må da om nogen være mindre attraktive at betale for at se end dette gigantiske hadeopgør mod Viborg?

Nej, heller ikke. Køge BK/HB Køge har i gennemsnit trukket 6173 tilskuere væk fra hedelandskabet og ind til metropolen Herning. Altså 137 flere pr kamp end Viborg.

Faktum:

I Superligaens historie har FC Midtjylland haft hjemmekampe mod 18 forskellige hold. Rent tilskuermæssigt befinder Viborg sig som den 11. mest attraktive modstander, de kan tænke sig. Altså i bund og grund inden for kategorien ”ikke noget særligt”.

Men det skal selvfølgelig ikke forhindre Kristian Bak og alverdens bonderøve fra Midtjylland i at hyppe kampene mod Viborg op til noget stort.

sulakvelidze
Allstar
Allstar

Indlæg af sulakvelidze » 21. sep 2013, 20:47

Lidt mere statistik.

FCM og Viborg har været i Superliga sammen i otte sæsoner inden denne. Herunder en statistik, der viser sæsonerne (og antal FCM-hjemmekampe i sæsonen) samt Viborg-derbyernes tilskuermæssige placering blandt FCM’s hjemmekampe for de enkelte sæsoner.

2000-01 (16) Nr. 9
2001-02 (17) Nr. 1 + 12 (Note 1)
2002-03 (17) Nr. 16
2003-04 (10) Nr. 4 + 8 (Note 2)
2004-05 (17) Nr. 14 + 17
2005-06 (17) Nr. 3 + 6 (Note 3)
2006-07 (16) Nr. 6
2007-08 (17) Nr. 8 + 12

Noter
1: Sæsonens sidste kamp mod Viborg blev den mest sete på hjemmebane overhovedet i sæsonen. Hele 5518 tilskuere troppede op for at se FCM sikre sig bronze og første medaljer i klubbens historie i en kamp mod netop Viborg.

2: For retfærdighedens skyld har jeg kun taget de ti kampe spillet på hjemmebane inden åbningen af det nye stadion i Herning, da begge Viborg-opgør blev spillet i den periode. Og blandt disse ti kampe er Viborg-kampene altså placeret som nummer fire og otte tilskuermæssigt.

3: I denne sæson var Viborg længe blandt topholdene og sluttede sæsonen som nummer fire.

Generelt er Viborg-kampene altså placeret i midterfeltet, når man rangerer FCM’s tilskuertal for hjemmebane sæson for sæson. I enkelte sæsoner (2002-03 og 2004-05) har kampene mod Viborg endda været blandt de absolut mindst attraktive for FCM’s tilhængere.

Men igen: Det skal da ikke afholde FCM-folkene i at hyppe kampene mod Viborg op til noget stort. Så er de er jo lissom FCK og Brøndby og så’n!

Det er som bekendt det største ønske for en mand for Herning, og det skal såmænd også nok lykkes for FCM at bilde bønderne fra heden ind, at kampene mod Viborg er noget stort. Som så meget andet på den egn er der dog tale om et kunstigt produkt. En omgang plastic produceret af folk i modesmarte briller sendt af sted med en eksalteret ”LET’S GET READY TO RUMBLEEEEEEE!!!!”

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 22. sep 2013, 08:17

Nu skal man jo endelig ikke glemme at opgørene mellem Brøndby og FCK er startet på samme måde. Alt det ævl med New Firm, had osv er jo noget påtaget plastik akkurat som Ikast og Viborg. Medierne har bare puttet på gennem 20-30 år efterhånden og flere og flere er hoppet på løgnen. Og når alle engang tror på løgnen bliver den sandhed.
Så om 20-30 år er det måske lykkedes at få bonde-opgøret skreget op til noget stort.
Janteloven eksisterer IKKE!

sulakvelidze
Allstar
Allstar

Indlæg af sulakvelidze » 22. sep 2013, 22:59

Køllen I Møllen skrev:Nu skal man jo endelig ikke glemme at opgørene mellem Brøndby og FCK er startet på samme måde. Alt det ævl med New Firm, had osv er jo noget påtaget plastik akkurat som Ikast og Viborg. Medierne har bare puttet på gennem 20-30 år efterhånden og flere og flere er hoppet på løgnen. Og når alle engang tror på løgnen bliver den sandhed.
Så om 20-30 år er det måske lykkedes at få bonde-opgøret skreget op til noget stort.
Enig, men jeg tror mere på 2-3 år end på 20-30. Diverse medier har allerede købt påstanden om "Hadets Kamp" og mere i den dur om FCM-Viborg. Ikke fordi de tror på det, men fordi det også virker for dem. Lige som når Brøndby bliver kørt op på et ekstremt plan. Klik avler flere klik. Det har FCM fundet ud af, og derfor kører de deres absurde kampagne for at gøre kampene mod Viborg til noget stort og vildt.

Jeg håber ikke, at AaB falder i samme pinlige hul, hvis Hobro rykker op i Superligaen. Det er fint nok med lir omkring kampene, men man kan sgu også gå for meget på kompromis med sandheden.

sulakvelidze
Allstar
Allstar

Indlæg af sulakvelidze » 24. sep 2013, 15:39

Køllen I Møllen skrev:Nu skal man jo endelig ikke glemme at opgørene mellem Brøndby og FCK er startet på samme måde. Alt det ævl med New Firm, had osv er jo noget påtaget plastik akkurat som Ikast og Viborg.
Det der er for øvrigt mere rigtigt, end de fleste formentlig er klar over. Den første kamp mellem Brøndby og FCK (september 1992) trak 8800 tilskuere. Ikke noget særligt. Der var 500 flere til Brøndby-OB ugen efter, og Brøndby-Silkeborg trak i november samme år også over 8000 tilskuere. Og FCK's første hjemmekamp mod Brøndby trak 13.800. Kun 1500 flere end FCK's hjemmekamp mod Frem en måned inden.

Mediernes eksponering af FCK-Brøndby begyndte dog allerede i FCK's første sæson, hvilket især FCK nød godt af. Med tilskuertal som 4035 (B 1909), 3667 (Silkeborg), 2772 (Næstved) og 2968 (AGF) var deres hjemmekampe på dette tidspunkt jo langt fra at være overrendt. Fanbasen blev dog opdyrket med eksponeringen af især kampene mod Brøndby, hvilket gør det helt legitimt at betragte Brøndby og FCK som de tætteste venner i dansk fodbold. Der findes ikke to klubber, der i samme grad har nydt godt af hinanden som de to.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 24. sep 2013, 21:42

sulakvelidze skrev:
Køllen I Møllen skrev:Nu skal man jo endelig ikke glemme at opgørene mellem Brøndby og FCK er startet på samme måde. Alt det ævl med New Firm, had osv er jo noget påtaget plastik akkurat som Ikast og Viborg.
Det der er for øvrigt mere rigtigt, end de fleste formentlig er klar over. Den første kamp mellem Brøndby og FCK (september 1992) trak 8800 tilskuere. Ikke noget særligt. Der var 500 flere til Brøndby-OB ugen efter, og Brøndby-Silkeborg trak i november samme år også over 8000 tilskuere. Og FCK's første hjemmekamp mod Brøndby trak 13.800. Kun 1500 flere end FCK's hjemmekamp mod Frem en måned inden.

Mediernes eksponering af FCK-Brøndby begyndte dog allerede i FCK's første sæson, hvilket især FCK nød godt af. Med tilskuertal som 4035 (B 1909), 3667 (Silkeborg), 2772 (Næstved) og 2968 (AGF) var deres hjemmekampe på dette tidspunkt jo langt fra at være overrendt. Fanbasen blev dog opdyrket med eksponeringen af især kampene mod Brøndby, hvilket gør det helt legitimt at betragte Brøndby og FCK som de tætteste venner i dansk fodbold. Der findes ikke to klubber, der i samme grad har nydt godt af hinanden som de to.
Jeg husker faktisk at jeg havde et læserbrev i Tipsbladet (Ja, sådan et skrevet på papir og sendt i kuvert med frimærke på) lige efter vi vandt guld i 1995 hvor jeg havde undersøgt hvor meget Tipsbladet i sæsonen havde dækket de forskellige hold. Mener at jeg nåede frem til at FCK fik 20 (hæng mig ikke op på tallet) gange så meget spalteplads i Tipsbladet den sæson. AaB blev, som bekendt, nr 1 mens FCK blev nr 6.
Og nej, dengang kunne medierne ikke tørre kritikken af med at der bare var langt større interesse for FCK end for AaB. AaB havde nemlig et samlet snit på 8186 tilskuere mens FCK's var på 7499. Alligevel skulle nr 6 altså have 20 gange mere spalteplads end de danske mestre i løbet af sæsonen!!!
I løbet af de 20 år bastarden FCK har eksisteret har medierne egentlig bare fået folk over på deres side så det nu er svært at fastholde den oprindelige kritik af at de to københavnerklubber får al opmærksomheden. Det er stadig skrækkeligt at de gør det men nu har medierne jo skabt interesseren der gør at det er svært at overbevise dem om at de skal dække fair. Det er altså op ad bakke...

sulakvelidze
Allstar
Allstar

Indlæg af sulakvelidze » 25. sep 2013, 10:47

Køllen I Møllen skrev:
sulakvelidze skrev:

Jeg husker faktisk at jeg havde et læserbrev i Tipsbladet (Ja, sådan et skrevet på papir og sendt i kuvert med frimærke på) lige efter vi vandt guld i 1995 hvor jeg havde undersøgt hvor meget Tipsbladet i sæsonen havde dækket de forskellige hold. Mener at jeg nåede frem til at FCK fik 20 (hæng mig ikke op på tallet) gange så meget spalteplads i Tipsbladet den sæson. AaB blev, som bekendt, nr 1 mens FCK blev nr 6.
Og nej, dengang kunne medierne ikke tørre kritikken af med at der bare var langt større interesse for FCK end for AaB. AaB havde nemlig et samlet snit på 8186 tilskuere mens FCK's var på 7499. Alligevel skulle nr 6 altså have 20 gange mere spalteplads end de danske mestre i løbet af sæsonen!!!
I løbet af de 20 år bastarden FCK har eksisteret har medierne egentlig bare fået folk over på deres side så det nu er svært at fastholde den oprindelige kritik af at de to københavnerklubber får al opmærksomheden. Det er stadig skrækkeligt at de gør det men nu har medierne jo skabt interesseren der gør at det er svært at overbevise dem om at de skal dække fair. Det er altså op ad bakke...
Jeg droppede at købe Tipsbladet af samme grund sidst i 90'erne. Havde ellers været trofast kernelæser i mange år, helt tilbage fra dengang det udkom om torsdagen. Jeg syntes, det var et godt blad, som med velskrevne artikler gik i dybden med mange ting og lavede grundige kampreferater. Også om kampe jeg ikke var klar over, at jeg kunne interessere mig for.

Men op igennem 90'erne blev stoffet mere og mere centreret om Brøndby og FCK. De jyske læsere blev syltet, og når Tipsbladet endelig lavede en større ting om en af provinsklubberne, havde det hele tiden en fernis af "Nøøøj, nu er vi rigtignok på tur i Jylland! Se hvordan vi dykker ned i en fremmed klub og laver reportage om livet på Fredensvang. Så vender vi tilbage om et halvt år og laver det samme om en anden klub, men indtil da: Mere om Brøndby og FCK!"

Det er sat på spidsen, men det var min fornemmelse dengang og den eneste grund til, at jeg til sidst droppede bladet helt. Jeg har måske købt det tre gange i de sidste 10-15 år, og jeg har ikke savnet det. På samme måde har jeg det med Onside søndag aften, som jeg også har skippet totalt.

Tænk hvis Tipsbladet havde satset mere på at beholde sine dengang mange jyske læsere. Så havde de måske undgået at være stikind-magasin i et annonceblad for ludere i dag.
Og tænk hvis Viasat ville lære af Tipsbladets fejl.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 25. sep 2013, 11:35

Og min forkromede konklusion paa alt dette er : Aegget kom foer hoenen i dette tilfaelde! Dvs mediernes daekning af de to Koebenhavner-klubber kom foerst. Derefter kom folks interesse for dem. Medierne vil meget gerne udlaegge det modsat men dette er ikke tilfaeldet.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 27. sep 2013, 11:49

Køllen I Møllen skrev:Og min forkromede konklusion paa alt dette er : Aegget kom foer hoenen i dette tilfaelde! Dvs mediernes daekning af de to Koebenhavner-klubber kom foerst. Derefter kom folks interesse for dem. Medierne vil meget gerne udlaegge det modsat men dette er ikke tilfaeldet.
Enig. Onside er indbegrebet af mediernes indsnævrede københavnerfiksering og jeg brækker mig over at man uge efter uge skal høre Camilla Martin lege journalist og tale med diverse folk som skal kloge sig på BIF's nedtur.

GOdt man er stoppet med at se det lort.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 10. okt 2013, 08:46

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 119307.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

Hhhmmmmm, mon vores flittige gæsteskribent "FCM" har en kommentar til dette :-)

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 10. okt 2013, 09:30

Klaus skrev:http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 119307.ece

Problemet skulle være løst. De arrangerer ifølge rygtet to opvisningskampe: Hadets Opgør og Hadets Opgør II her i efteråret. De to testimonial kampe skulle mere end rigeligt dække Ikasts gæld og samtidig sikre økonomien et par år ud i fremtiden via entreindtægter og tv-rettigheder alene.

Billede

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 10. okt 2013, 09:38

Det kommer vel næppe som den helt store overraskelse for ham.
Med venlig Hilsen
--
Robert

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 10. okt 2013, 09:43

Troede faktisk deres økonomi var i bedring. Men det virker godt nok voldsomt.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

FCM
Landshold
Landshold

Indlæg af FCM » 10. okt 2013, 10:33

Det er jo ikke ligefrem nogen nyhed, eftersom regnskabet blev offentliggjort for en uge siden. Hvorfor det først er kommet til EB.dk nu aner jeg ikke noget om, men der er måske en eller anden praktikant, der er blevet sat til at se om man missede nogen historier i sidste uge.

Det er på ingen måde akut konkursfare, da der er stillet en bankgaranti, der sikrer driften frem til sommer (det står også i regnskabet, men det har EB glemt).

Økonomien er ringe - det er der heller ikke noget nyt i. Dog er den i markant bedring, og man har fx sparet ca 18 mio i personaleomkostninger det sidste år. Der er dog stadig en stykke vej, og der er behov for at få tilført kapital.

Det har man flere muligheder for at gøre, men umiddelbart er den der snakkes mest om en aktieemission på ca. 20-25 mio. Jeg forventer at der på generalforsamlingen om 14 dage meldes mere konkret ud.

Feriepengesagen er også en ubekendt i vores tilfælde, hvor man i sidste regnskabsår - ligesom AaB - meldte ud, at man har sat de penge tilside man mener, at man skylder (uden at ville oplyse det konkrete beløb). Hvorvidt man har ramt korrekt er der ingen, der aner. Der har intet været om FCM og evt forhandlinger med Spillerforeningen, og der har heller ikke været nævnt noget om kravets størrelse. Så der er ikke meget viden på det område.

dyhrmaN
Allstar
Allstar

Indlæg af dyhrmaN » 10. okt 2013, 11:36

det der med at håbe på klubber går fallit dur ikke længere. Vi er gang på gang blevet skuffede :) Hverken Brøndby eller FCM, selvom de balancerer på kanten, går aldrig fallit - der altid en gal rigmand klar til at smide penge efter dem...

FCM
Landshold
Landshold

Indlæg af FCM » 10. okt 2013, 11:53

dyhrmaN skrev:det der med at håbe på klubber går fallit dur ikke længere. Vi er gang på gang blevet skuffede :) Hverken Brøndby eller FCM, selvom de balancerer på kanten, går aldrig fallit - der altid en gal rigmand klar til at smide penge efter dem...
Man kunne vel sige det samme om AaB ;-)

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 10. okt 2013, 12:04

FCM skrev:
dyhrmaN skrev:det der med at håbe på klubber går fallit dur ikke længere. Vi er gang på gang blevet skuffede :) Hverken Brøndby eller FCM, selvom de balancerer på kanten, går aldrig fallit - der altid en gal rigmand klar til at smide penge efter dem...
Man kunne vel sige det samme om AaB ;-)
Vi mangler seriøst en gal rigmand. I Nordjylland skal der åbenbart altid løftes i flok...
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Geografisk sted: DK

Indlæg af Halil » 10. okt 2013, 12:23

Til FCM folkene:

http://www.bold.dk/nyt/Tilfredsstillende-minus-i-FCM" onclick="window.open(this.href);return false;
Omsætningen er faldet fra 83,5 til 66,3 millioner kroner, men FCM forventer, at den igen stiger til cirka 80 millioner kroner i 2013/14, og dermed forventer man at lande på et resultat mellem minus 10 og minus 16 millioner kroner, hvilket presser egenkapitalen, der er på 17,5 millioner kroner.
Jeg forstår ikke helt den her passage.

Fcm håber på en øget omsætning, samtidigt med man vil skære på omkostningerne, men alligevel vil det ende med et øget minus.

Hvordan er det lige det hænger sammen?
Uden Synd Ingen Frelse

Besvar