Hvorfor hade FCM 2

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Jesper Schmidt » 10. mar 2015, 20:41

dyhrmaN skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Klaus skrev:
Argumentet med at Sisto er 30 millioner værd henter sin berettigelse i et tal som Ekstra Bladet ubekræftet har bragt ud, som et bud fra en potugisisk klub. Hvad nu hvis Ekstra Bladets tal ikke holder. For mig virker det som en noget tynd kilde. Noget helt andet er, at prisen for fodboldspillere er afhængig af mere end, hvem der byder mest. Sisto skal jo også selv være interesseret i skiftet. FX kunne man godt forestille sig, at han vil sige nej til klubber fra Østeuropa, Ukraine og Rusland, selvom pengene var gode. Ret beset er der næppe tvivl om, at det bedste for Sistos karriere vil være enten at blive i FCM 3-4 år mere, hvor han er sikker på spilletid og stadigvæk udvikler sig eller måske tage springet til en mellemstor liga som fx Holland eller Belgien, hvor han også vil have stor sandsynlighed for spilletid og niveauet trods alt er noget højere. Problemet med det "spring" er at det også lægger en overligger på salgsprisen ind. Der er ikke mange klubber i Holland og Belgien, som vil smide 30 millioner efter en ung uprøvet spiller, selvom han umidelbart er et stort talent. Det er klart, at han med en super slutrunde i U21 måske kan ændre noget. Men ligefrem at bogføre 30 millioner til sommer kan godt virke noget optimistisk.

Jeg synes FCM har en fantastisk trup. Men den er også meget dyr. Vi kender jo selv lidt til Duncans lønseddel, og han er kun en af mange. Skal økonomien på længere sigt i balance i FCM handler det ikke primært om spillersalg, men om en helt grundlæggende nedjustering af lønudgifterne lagt sammen med en markant forøgelse af sponsorindtægterne. Lige nu lever man lidt over evne. Det kan man gøre på grund af Sugardaddy og fred med det, jeg kan sgu godt forstå at de går 110% efter det mesterskab. Men når champagnen er drukket, tror jeg FCM vil stå sig bedst med at få ballance i økonomien. Så man ikke går helt fallit når pengestrømmen for daddy tører ud.
Man kan så til gengæld sige at økonomien kun er et problem HVIS Benham stopper for pengestrømmen, man havde jo de samme forbehold omkring Chelsea i mange år. Men det er nu ikke fordi jeg vil ud i nogen sammenligning der, og personligt tror jeg ikke på et langsigtet engagement fra Benhams side. Som jeg ser det, er Benham involveret i FCM fordi han for relativt få penge får en perfekt platform til at teste, afprøve og udvikle ting han har i tankerne at implementere i hans "rigtige" klub. Det spændende øjeblik kommer når Brentham en dag rykker op i Premier League, og drømmen for alvor skal til at udleves med dem... så tror jeg godt jeg ved hvor Benhams penge og opmærksomhed havner.

- Og Sisto? Jeg synes faktisk han efterhånden er voldsomt overvurderet.
Nu bliver Chelsea tit hentet op som sammenligning af, hvordan det kan gå godt, selvom rigmanden stopper eller hvordan? Men i Chelseas tilfælde hænger det ikke bare sammen med, at de nu har fået en anden rig dude i stedet for den oprindelige...
Nej det var nu mere som eksempel på hvordan en rigmand rent faktisk bliver hængende, selv om alle dengang regnede med at Abramovitch hurtigt ville blive træt af sit nye legetøj. Jeg ser nu ellers ingen direkte sammenligning med FCM. Så vidt jeg husker købte vores russiske ven Chelsea fordi han i forvejen var fan.

I FCM/Benham affæren blev Benham vel nærmere overtalt til at smide kroner i en klub han intet vidste om i forvejen. Noget som man sagtens kan forestille sig fandt sted i en brandert, ellers giver det jo ikke meget mening ;)

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Indlæg af sulakvelidze » 10. mar 2015, 20:57

Det bliver under alle omstændigheder interessant at se, hvad Benham gør, når/hvis hans hjerteklub rykker op i Premier League. Man må formode, at det kræver mange flere penge til Brentford, og kan/vil han intensivere sit forbrug i Brentford massivt og samtidig fastholde sit engagement i sit danske legetøj? Det er jo ikke til at forudsige, hvad en mand som Benham kan finde på. Lige så lidt som man kunne forudsige, hvad Kasi Jesper fik af underlige påfund. Men måske FCM-tilhængere hellere skulle ønske status quo for Brentford frem for at håbe på oprykning og en ny situation.

Jeg er dog sikker på, at FCM-tilhængerne er fløjtende ligeglade, så længe de har colaer nok til at tisse bukserne dejligt varme. Men netop afhængigheden af en rig englænders fortsatte interesse i sit danske legetøj er bestemt ikke værd at misunde dem. Både på ideologisk og pragmatisk plan foretrækker jeg til enhver tid AaB's situation og viden om at være herre i eget hus uanset antallet i europæiske triumfer.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 10. mar 2015, 21:27

sulakvelidze skrev:Det bliver under alle omstændigheder interessant at se, hvad Benham gør, når/hvis hans hjerteklub rykker op i Premier League. Man må formode, at det kræver mange flere penge til Brentford, og kan/vil han intensivere sit forbrug i Brentford massivt og samtidig fastholde sit engagement i sit danske legetøj? Det er jo ikke til at forudsige, hvad en mand som Benham kan finde på. Lige så lidt som man kunne forudsige, hvad Kasi Jesper fik af underlige påfund. Men måske FCM-tilhængere hellere skulle ønske status quo for Brentford frem for at håbe på oprykning og en ny situation.

Jeg er dog sikker på, at FCM-tilhængerne er fløjtende ligeglade, så længe de har colaer nok til at tisse bukserne dejligt varme. Men netop afhængigheden af en rig englænders fortsatte interesse i sit danske legetøj er bestemt ikke værd at misunde dem. Både på ideologisk og pragmatisk plan foretrækker jeg til enhver tid AaB's situation og viden om at være herre i eget hus uanset antallet i europæiske triumfer.
Så længe han kan tjene penge på FCM, og samtidig bruge dem som platform til at sælge sit produkt, tror jeg nu ikke han løber nogle vegne. Og ud fra alt hvad jeg har læst om manden, minder han på ingen måde om Kasi Jesper. Det er ikke en ego-sag for Benham, det er ikke lejetøj og det er ikke tilhørsforhold der er årsagen til hans engagement. Det er forretning, udelukkende. Og hvis han en dag smutter fra klubben, så tror jeg det enten er fordi hans strategi ikke er rentabel, eller fordi han må opgive ejerskab i klubben grundet reglen om at en person ikke må have aktiemajoriteten i to klubber der deltager i de europæiske turneringer. Det kan han dog gøre meget hurtigt, og meget brutalt, da det netop bare er business for ham. Men der går nok alligevel nogle år før det scenarie indtræffer.

Min spådom er at han bliver en stor succes for FCM, uden at man derfor skal regne med en lind strøm af mesterskaber på heden, da det simpelthen ville kræve for store investeringer i lyset af FCK's investeringsvillighed og gunstige position som KBH's altdominerende klub. Men jeg tror på dem som nogenlunde permanent top-3 klub i DK de næste mange år, med mesterskab nu og da. Og hvis jeg glemmer AaB et øjeblik, så er tror jeg faktisk det er hamrende godt for dansk fodbold i forhold til koefficienterne, tilskuere, sponsorkroner og tiltræksningskraft , selvom jeg ikke under FCM det.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

henrik
Junior
Junior

Indlæg af henrik » 10. mar 2015, 21:32

Nogen der kan gøre mig klog på dette; findes begrebet Financial Fairplay i DK?

sulakvelidze
Allstar
Allstar

Indlæg af sulakvelidze » 10. mar 2015, 21:48

Buzz Killington skrev:
sulakvelidze skrev:Det bliver under alle omstændigheder interessant at se, hvad Benham gør, når/hvis hans hjerteklub rykker op i Premier League. Man må formode, at det kræver mange flere penge til Brentford, og kan/vil han intensivere sit forbrug i Brentford massivt og samtidig fastholde sit engagement i sit danske legetøj? Det er jo ikke til at forudsige, hvad en mand som Benham kan finde på. Lige så lidt som man kunne forudsige, hvad Kasi Jesper fik af underlige påfund. Men måske FCM-tilhængere hellere skulle ønske status quo for Brentford frem for at håbe på oprykning og en ny situation.

Så længe han kan tjene penge på FCM, og samtidig bruge dem som platform til at sælge sit produkt, tror jeg nu ikke han løber nogle vegne. Og ud fra alt hvad jeg har læst om manden, minder han på ingen måde om Kasi Jesper. Det er ikke en ego-sag for Benham, det er ikke lejetøj og det er ikke tilhørsforhold der er årsagen til hans engagement. Det er forretning, udelukkende. Og hvis han en dag smutter fra klubben, så tror jeg det enten er fordi hans strategi ikke er rentabel, eller fordi han må opgive ejerskab i klubben grundet reglen om at en person ikke må have aktiemajoriteten i to klubber der deltager i de europæiske turneringer. Det kan han dog gøre meget hurtigt, og meget brutalt, da det netop bare er business for ham. Men der går nok alligevel nogle år før det scenarie indtræffer.

Min spådom er at han bliver en stor succes for FCM, uden at man derfor skal regne med en lind strøm af mesterskaber på heden, da det simpelthen ville kræve for store investeringer i lyset af FCK's investeringsvillighed og gunstige position som KBH's altdominerende klub. Men jeg tror på dem som nogenlunde permanent top-3 klub i DK de næste mange år, med mesterskab nu og da. Og hvis jeg glemmer AaB et øjeblik, så er tror jeg faktisk det er hamrende godt for dansk fodbold i forhold til koefficienterne, tilskuere, sponsorkroner og tiltræksningskraft , selvom jeg ikke under FCM det.
Det tror jeg (også), at du har ret i. Jeg vil endda toppe den ved at forudsige FCM som sikkert top to-hold i de kommende sæsoner - og jeg tror, de kommer til at vinde flere titler end den kommende. Men jeg misunder stadig ikke deres behov for at lade sig prostituere. Og jeg vil ikke gå så langt som at kalde det godt for dansk fodbold, at FCM har taget skridt til at gøre Superligaen til en cirkusliga. Benham har vist vejen, og hvis et par andre udenlandske milliardærer opdager, hvor let man kan overtage en klub i Danmark og få sportslig succes for relativt små summer, så er Superligaen definitivt smadret.

I Tyskland har man en regel om, at klubberne selv skal eje 51 procent af sig selv. Det er netop for at forhindre Bundesliga i at udvikle sig som andre store ligaer. For dansk fodbolds skyld ville jeg ønske, at DBU havde også sans for, at dansk fodbold også har brug for at være herre i eget hus. I grunden er det også mest DBU, man bør bebrejde udviklingen. Svage sjæle har det med at lade sig friste over evne, og det er så sket for FCM.

sulakvelidze
Allstar
Allstar

Indlæg af sulakvelidze » 10. mar 2015, 21:49

henrik skrev:Nogen der kan gøre mig klog på dette; findes begrebet Financial Fairplay i DK?
De indførte et eller andet krav om økonomisk balance for nogle år siden, men ingen tog det alvorligt, for alle vidste jo, at truslerne om tvangsnedrykning var tomme ord.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 10. mar 2015, 21:55

sulakvelidze skrev:
Buzz Killington skrev:

Det tror jeg (også), at du har ret i. Jeg vil endda toppe den ved at forudsige FCM som sikkert top to-hold i de kommende sæsoner - og jeg tror, de kommer til at vinde flere titler end den kommende. Men jeg misunder stadig ikke deres behov for at lade sig prostituere. Og jeg vil ikke gå så langt som at kalde det godt for dansk fodbold, at FCM har taget skridt til at gøre Superligaen til en cirkusliga. Benham har vist vejen, og hvis et par andre udenlandske milliardærer opdager, hvor let man kan overtage en klub i Danmark og få sportslig succes for relativt små summer, så er Superligaen definitivt smadret.

I Tyskland har man en regel om, at klubberne selv skal eje 51 procent af sig selv. Det er netop for at forhindre Bundesliga i at udvikle sig som andre store ligaer. For dansk fodbolds skyld ville jeg ønske, at DBU havde også sans for, at dansk fodbold også har brug for at være herre i eget hus. I grunden er det også mest DBU, man bør bebrejde udviklingen. Svage sjæle har det med at lade sig friste over evne, og det er så sket for FCM.
Du kan bestemt have en pointe i at det kan sætte et skidt præcedens. Og en liga domineret af plastiklubber i højere grad en den nuværende, ville dræbe min passion for superligaen endeligt. Det ville blive et rent underholdningsklappølsecirkus. Føj. Så hvis man langtsomt kunne indfase noget som den tyske model i DK, ville det være fantastisk. Enig.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 10. mar 2015, 23:05

Med al respekt Jesper, så synes jeg det er forkert at mene Sisto er overvurderet. Han er muligvis ikke ligaens bedste spiller, men utvivlsomt det største talent. Vi kan jo ligesågodt Være ærlige: Havde Bruhn præsteret det samme som Sisto, samme antal mål/assisst og været lige så point givende, så havde folk jo, med rette, skreget på landsholdsdebut og om klubber betydeligt større end Belgien/Holland. Og han er altså 1 år yngre hvis ikke jeg tager helt fejl. Sisto er en fantastisk spiller som jeg personligt glæder mig meget til at følge videre ud i Europa. Hvis han tager de rigtige klubvalg, så kan han nå rigtig langt.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 10. mar 2015, 23:51

jonas386 skrev:Med al respekt Jesper, så synes jeg det er forkert at mene Sisto er overvurderet. Han er muligvis ikke ligaens bedste spiller, men utvivlsomt det største talent. Vi kan jo ligesågodt Være ærlige: Havde Bruhn præsteret det samme som Sisto, samme antal mål/assisst og været lige så point givende, så havde folk jo, med rette, skreget på landsholdsdebut og om klubber betydeligt større end Belgien/Holland. Og han er altså 1 år yngre hvis ikke jeg tager helt fejl. Sisto er en fantastisk spiller som jeg personligt glæder mig meget til at følge videre ud i Europa. Hvis han tager de rigtige klubvalg, så kan han nå rigtig langt.
Jeg er skam enig i at Sisto er det største talent i ligaen, jeg kan også sagtens forestille mig at han har en fremtid som fast mand på landsholdet og en fin karriere et sted i udlandet. Men han er efter min mening ikke så god som han tit bliver gjort til, specielt efter han er blevet "rigtig dansker" kammer medierne helt over synes jeg. Sisto er så vidt jeg husker samme årgang som Lucas og Fischer, og et år ældre end Højbjerg... jeg synes disse 3 f.eks. er større talenter end han er, jeg synes sådan set også der er større potentiale i Lasse Vigen og Andreas Christensen.

Og så har Sisto altså kun for alvor vist sig frem som et stort talent i efteråret, og selv der faldt han efter min mening for ofte helt ud af kampene f.eks. mod os, hvor han i den første var totalt usynlig, mens jeg ikke mindes om han var med i den anden...det siger vel alt.

7 mål og 2 assists i denne sæson og 6 mål 4 assists i sidste sæson ved jeg nu ikke om ligefrem er tal der gør man ligefrem ville snakke om større klubber end Holland eller Belgien. Det er trods alt også Sistos 3. sæson i superligaen, og en direkte sammenligning med Kusks 3. sæson hvor han vel havde ca. samme alder, peger på stats som nok ender med at være ret sammenlignelige vil jeg tro - Kusk endte i 12/13 sæsonen med 8 mål 7 assists.

Jeg synes der er kommet en hype omkring Sisto som han endnu ikke helt lever op til.

FCM
Landshold
Landshold

Indlæg af FCM » 11. mar 2015, 09:29

Jesper Schmidt skrev:Sisto er så vidt jeg husker samme årgang som Lucas og Fischer, og et år ældre end Højbjerg... jeg synes disse 3 f.eks. er større talenter end han er
Lucas og Fischer er årgang 94
Pione og Højbjerg er årgang 95

Pione er så den eneste af de 4, der spiller i den danske liga, og dermed er det vel fair nok, at de danske medier fokuserer meget på ham. Det er 4 meget forskellige spillere, og derfor er det svært at sammenligne størrelsen på talentet.

Mike80
1. div
1. div
Favoritspiller: Søren Skriver

Indlæg af Mike80 » 11. mar 2015, 11:28

Klaus skrev:
Mike80 skrev: Ok. Opsummering. Sisto skadet i 6 uger. Din oprindelige pointe var han måske glippede U21 EM, ikke kunne sælges til 30 mio til sommer, og lige nu ikke var manden som reddede vores regnskab.
Mike
Argumentet med at Sisto er 30 millioner værd henter sin berettigelse i et tal som Ekstra Bladet ubekræftet har bragt ud, som et bud fra en potugisisk klub. Hvad nu hvis Ekstra Bladets tal ikke holder. For mig virker det som en noget tynd kilde. Noget helt andet er, at prisen for fodboldspillere er afhængig af mere end, hvem der byder mest. Sisto skal jo også selv være interesseret i skiftet. FX kunne man godt forestille sig, at han vil sige nej til klubber fra Østeuropa, Ukraine og Rusland, selvom pengene var gode. Ret beset er der næppe tvivl om, at det bedste for Sistos karriere vil være enten at blive i FCM 3-4 år mere, hvor han er sikker på spilletid og stadigvæk udvikler sig eller måske tage springet til en mellemstor liga som fx Holland eller Belgien, hvor han også vil have stor sandsynlighed for spilletid og niveauet trods alt er noget højere. Problemet med det "spring" er at det også lægger en overligger på salgsprisen ind. Der er ikke mange klubber i Holland og Belgien, som vil smide 30 millioner efter en ung uprøvet spiller, selvom han umidelbart er et stort talent. Det er klart, at han med en super slutrunde i U21 måske kan ændre noget. Men ligefrem at bogføre 30 millioner til sommer kan godt virke noget optimistisk.

Jeg synes FCM har en fantastisk trup. Men den er også meget dyr. Vi kender jo selv lidt til Duncans lønseddel, og han er kun en af mange. Skal økonomien på længere sigt i balance i FCM handler det ikke primært om spillersalg, men om en helt grundlæggende nedjustering af lønudgifterne lagt sammen med en markant forøgelse af sponsorindtægterne. Lige nu lever man lidt over evne. Det kan man gøre på grund af Sugardaddy og fred med det, jeg kan sgu godt forstå at de går 110% efter det mesterskab. Men når champagnen er drukket, tror jeg FCM vil stå sig bedst med at få ballance i økonomien. Så man ikke går helt fallit når pengestrømmen for daddy tører ud.

Det var Klaus Egelund som havde historien med det portugisiske bud på Sisto, og man kan sige meget om manden men det kan ikke debaterres, at han har rigtig gode kilder i FCM og flere gange tidligere har ramt rigtigt med sine artikler omkring klubben. (Igboun buddet fra Kina, Erik Sviatchenko til FCK blandt mange flere) Claus Steinlein har vel også efterfølgende bekræftet, at der har været bud og interesse fra klubber i en størrelse man normalt ikke hører fra i FCM, så kan ikke se hvorfor der grund til at anfægte historien denne gang.

Sisto i FCM 3-4 år mere? Håber da du får ret men tvivler på den er realistisk eller det ville være det rigtige for hans udvikling. Jeg med på at en så stor liga profil i hadeklubben naturligvis vil blive talt ned i dette forum, men jeg vælger nu at gå med "hypen" og gøre Sisto til præcist det kæmpe store talent han alle steder bliver gjort til. Der ingen grund til at gætte mere i øst og vest på en prisvurdering så lad os i stedet tage den når han ikke længere er i FCM. (Jeg forventer at tage debatten her op igen med et "hvad sagde jeg" så i advaret;))

Mike

Mike80
1. div
1. div

Indlæg af Mike80 » 11. mar 2015, 11:33

jonas386 skrev:Med al respekt Jesper, så synes jeg det er forkert at mene Sisto er overvurderet. Han er muligvis ikke ligaens bedste spiller, men utvivlsomt det største talent. Vi kan jo ligesågodt Være ærlige: Havde Bruhn præsteret det samme som Sisto, samme antal mål/assisst og været lige så point givende, så havde folk jo, med rette, skreget på landsholdsdebut og om klubber betydeligt større end Belgien/Holland. Og han er altså 1 år yngre hvis ikke jeg tager helt fejl. Sisto er en fantastisk spiller som jeg personligt glæder mig meget til at følge videre ud i Europa. Hvis han tager de rigtige klubvalg, så kan han nå rigtig langt.
Respekt Jonas. En nuance som klæder dig;) Sagligt, neutralt og heltsikkert en side som senere vil komme dig tilgode, da folk nu i fremtidige debatter må begynde, at forholde sig til du ikke altid ser tingene gennem et par snævre røde og hvide AaB briller.

Mike

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 11. mar 2015, 11:34

Mike80 skrev:
Klaus skrev:
Mike80 skrev: Ok. Opsummering. Sisto skadet i 6 uger. Din oprindelige pointe var han måske glippede U21 EM, ikke kunne sælges til 30 mio til sommer, og lige nu ikke var manden som reddede vores regnskab.
Mike

Det var Klaus Egelund som havde historien med det portugisiske bud på Sisto, og man kan sige meget om manden men det kan ikke debaterres, at han har rigtig gode kilder i FCM og flere gange tidligere har ramt rigtigt med sine artikler omkring klubben. (Igboun buddet fra Kina, Erik Sviatchenko til FCK blandt mange flere) Claus Steinlein har vel også efterfølgende bekræftet, at der har været bud og interesse fra klubber i en størrelse man normalt ikke hører fra i FCM, så kan ikke se hvorfor der grund til at anfægte historien denne gang.

Sisto i FCM 3-4 år mere? Håber da du får ret men tvivler på den er realistisk eller det ville være det rigtige for hans udvikling. Jeg med på at en så stor liga profil i hadeklubben naturligvis vil blive talt ned i dette forum, men jeg vælger nu at gå med "hypen" og gøre Sisto til præcist det kæmpe store talent han alle steder bliver gjort til. Der ingen grund til at gætte mere i øst og vest på en prisvurdering så lad os i stedet tage den når han ikke længere er i FCM. (Jeg forventer at tage debatten her op igen med et "hvad sagde jeg" så i advaret;))

Mike
Jeg tvivler ikke på talentet størrelse og ikke - så meget - på at der har været et godt bud på ham. Problemet er at det bud ikke længere kan veksles til kontanter, og er ret irrelevant for hvad han er værd til sommer. For det første er han en smule ældre og har nu haft en skadeshistorik. Han skal bevise sig selv én gang til, før han igen er på samme niveau prismæssigt.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Mike80
1. div
1. div

Indlæg af Mike80 » 11. mar 2015, 12:44

Pastorius skrev:
Mike80 skrev:
Klaus skrev:
Mike

Mike
Jeg tvivler ikke på talentet størrelse og ikke - så meget - på at der har været et godt bud på ham. Problemet er at det bud ikke længere kan veksles til kontanter, og er ret irrelevant for hvad han er værd til sommer. For det første er han en smule ældre og har nu haft en skadeshistorik. Han skal bevise sig selv én gang til, før han igen er på samme niveau prismæssigt.
Ja, og så vi nok tilbage ved rent gætværk. Jeg har svært ved at se han som netop fyldt 20 årige i sin 2 sæson, som fast man skulle blive en meget dårligere spiller ligesom jeg ikke tror en 6 ugers skade (den første i senior karrieren) eller et dansk statsborgerskab kommer til at betyde det store iforhold til interessen til sommer. Det kan også være at en a-landsholdsudtagelse samt et succesfulde U-21 em kommer til, at betyde at de 30mio veksles til 50mio og sådan kan vi gætte videre ud fra hver vores henholdsvise halvtomme/ halvfyldte glas! Jeg tror ikke vi kommer videre og har givet mit syn på sagen for nu, men tager den selfølgelig gerne op igen når vi blevet klogere og Sisto ikke længere er at finde i FCM. (Jeg tror personligt ikke der går 3-4 sæsoner)

Mike

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 11. mar 2015, 12:50

Mike80 skrev:
Respekt Jonas. En nuance som klæder dig;) Sagligt, neutralt og heltsikkert en side som senere vil komme dig tilgode, da folk nu i fremtidige debatter må begynde, at forholde sig til du ikke altid ser tingene gennem et par snævre røde og hvide AaB briller.

Mike
Jeg vil også have ros!

Hvis jeg nu siger at:

FCM er de bedste til talentudvikling og har de største talenter

FCM har den bedste trup

FCM har den bedste økonomiske plan

FCM har den bedste trænerstab

FCM har det flottest stadion og de bedste pølser

FCM har den bedste scouting, teknologi og know-how

FCM har de bedste fans

Får jeg så også ros Mike? PLEASE, GIV MIG ROS, DIN ANERKENDELSE BETYDER ALT!
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Mike80
1. div
1. div

Indlæg af Mike80 » 11. mar 2015, 13:11

doukas skrev:
Mike80 skrev:

Mike
Jeg vil også have ros!

Hvis jeg nu siger at:

FCM har den bedste trup

Ja, det et rigtig flot indlæg. Det handler ikke om at FCM er bedst til alt. Det handler om at man selfølgelig vinder på troværdigheden og seriøsiteten i næste debat, (også selvom man syntes FCM er forkert på den og det syntes Jonas tit de er) når man en gang eller ved flere lejligheder har har bevist, at man evner, at se på FCM som klub, uden at man i sin ophidselse drejer pointen i samme gammelkendte rille som: plasticklub, prostitution, sugardaddy osv. Jonas er sgu ikke positivt stillet iforhold til FCM! Det Buzz Killington, frederikshavneren o.f. Heller ikke og alligevel formår de, (modsat andre herinde) at have en nuance til debatten, som i sidste ende vinder en troværdighed, også i næste debat hvor FCM igen er den store stygge ulv.

Men fortsæt du bare i den tro at det handler om anderkendelse fra Jonas. Jeg har debateret med Jonas mange gange, og at beskylde ham for at søge anerkendelse er sgu nok ikke helt fair. (Jeg tror feks. Mange på ulvegraven (mest tidligere) havde et horn i siden på netop Jonas)

Mike

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar

Indlæg af doukas » 11. mar 2015, 13:28

Mike80 skrev:
doukas skrev:
Mike80 skrev:

Mike
Jeg vil også have ros!

Hvis jeg nu siger at:

FCM har den bedste trup

Ja, det et rigtig flot indlæg. Det handler ikke om at FCM er bedst til alt. Det handler om at man selfølgelig vinder på troværdigheden og seriøsiteten i næste debat, (også selvom man syntes FCM er forkert på den og det syntes Jonas tit de er) når man en gang eller ved flere lejligheder har har bevist, at man evner, at se på FCM som klub, uden at man i sin ophidselse drejer pointen i samme gammelkendte rille som: plasticklub, prostitution, sugardaddy osv. Jonas er sgu ikke positivt stillet iforhold til FCM! Det Buzz Killington, frederikshavneren o.f. Heller ikke og alligevel formår de, (modsat andre herinde) at have en nuance til debatten, som i sidste ende vinder en troværdighed, også i næste debat hvor FCM igen er den store stygge ulv.

Men fortsæt du bare i den tro at det handler om anderkendelse fra Jonas. Jeg har debateret med Jonas mange gange, og at beskylde ham for at søge anerkendelse er sgu nok ikke helt fair. (Jeg tror feks. Mange på ulvegraven (mest tidligere) havde et horn i siden på netop Jonas)

Mike

Nu handler det ikke om, at jeg tror Jonas vil have din ros eller anerkendelse, for det tror jeg han er ligeglad med. Synes bare det er ufrivilligt komisk af dig, at du i bedste skolemester-stil, bedømmer folks måde at debattere på. Som om nogen herinde er interesseret i, hvad du har af meninger om deres debatstil
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 11. mar 2015, 13:30

Mike80 skrev: Ja, og så vi nok tilbage ved rent gætværk.

Mike
Det var min pointe.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Mike80
1. div
1. div

Indlæg af Mike80 » 11. mar 2015, 13:58

doukas skrev:
Mike80 skrev:
doukas skrev:
Mike80 skrev:

Mike
Jeg vil også have ros!

Hvis jeg nu siger at:

FCM har den bedste trup

Mike

Nu handler det ikke om, at jeg tror Jonas vil have din ros eller anerkendelse, for det tror jeg han er ligeglad med. Synes bare det er ufrivilligt komisk af dig, at du i bedste skolemester-stil, bedømmer folks måde at debattere på. Som om nogen herinde er interesseret i, hvad du har af meninger om deres debatstil
Jeg syntes egentligt først det blev skolemester idet, du følte behov for at blande dig og begynde at svare på Jonas vegne?! Det var jo ham mit indlæg var henvendt til ik sandt? Jeg har haft mange sammenstød med Jonas og har i tidligere debatter skudt ham i skoene, at han er super farvet og uden objektivitet! Jonas har ændret sin indgangsvinkel og tilgang, hvilket han også tidligere selv har udtrykt. Når jeg engang tidligere (og det kunne du jo ikke vide) har været efter manden skylder jeg selfølgelig også, at udtrykke når jeg syntes det modsatte gør sig gældende. Det handler om min egen troværdighed for jeg forventer ikke at jeg enig med Jonas herfra.

Har du nok selvindsigt til, at se det komiske i, at du tror jeg har en reel interesse i hvad du syntes om min debatstil, og ikke mindst hvad jeg udtrykker over for en 3. Part?

Mike

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar

Indlæg af doukas » 11. mar 2015, 14:21

Mike80 skrev:
doukas skrev:
Mike80 skrev:
doukas skrev:
Mike80 skrev:

Mike
Jeg vil også have ros!

Hvis jeg nu siger at:

FCM har den bedste trup

Mike

Jeg syntes egentligt først det blev skolemester idet, du følte behov for at blande dig og begynde at svare på Jonas vegne?! Det var jo ham mit indlæg var henvendt til ik sandt? Jeg har haft mange sammenstød med Jonas og har i tidligere debatter skudt ham i skoene, at han er super farvet og uden objektivitet! Jonas har ændret sin indgangsvinkel og tilgang, hvilket han også tidligere selv har udtrykt. Når jeg engang tidligere (og det kunne du jo ikke vide) har været efter manden skylder jeg selfølgelig også, at udtrykke når jeg syntes det modsatte gør sig gældende. Det handler om min egen troværdighed for jeg forventer ikke at jeg enig med Jonas herfra.

Har du nok selvindsigt til, at se det komiske i, at du tror jeg har en reel interesse i hvad du syntes om min debatstil, og ikke mindst hvad jeg udtrykker over for en 3. Part?

Mike
Nu er det jo ikke kun Jonas debatstil, du har haft behov for at bedømme. Mindes også andre navne er blevet bragt i spil, læs evt. dine egne indlæg igennem. Og jeg svarer jo ikke på Jonas' vegne, jeg svarer på mine egne vegne.

Jeg fatter ikke helt hvad du mener her, Har du nok selvindsigt til, at se det komiske i, at du tror jeg har en reel interesse i hvad du syntes om min debatstil, og ikke mindst hvad jeg udtrykker over for en 3. Part? og tror bevist du prøver at forvirre mig med noget sludder. Men here goes:

Jeg er da ligeglad med din debatstil, som jeg ikke mener hænger sammen med, at jeg synes det er sjovt du har behov for at "rose" visse debattører for deres debatstil, som mere handler om hvad du har af selvopfattelse, og jeg har da aldrig givet udtryk for, at du skulle interesseret i hvad jeg mener om din debatstil.

Kan du ikke selv høre hvor oppustet dette lyder En nuance som klæder dig;) Sagligt, neutralt og heltsikkert en side som senere vil komme dig tilgode Tilgode? Hvorhenne? På diskoteket, i Brugsen eller på Ulvegraven og debatsiden? Hvad er det han har tilgode? Fatter det ikke!

Og så forstå dog, der er jo (næsten) ingen herinde, der i denne tråd er særlig saglige eller neutrale, det er ikke noget jeg higer efter. Det er en AaB-tråd der handler om at hade FCM på et AaB forum, så jeg fatter ikke hvad du vil opnå med dine bedømmelser.

Besvar