Nej det var nu mere som eksempel på hvordan en rigmand rent faktisk bliver hængende, selv om alle dengang regnede med at Abramovitch hurtigt ville blive træt af sit nye legetøj. Jeg ser nu ellers ingen direkte sammenligning med FCM. Så vidt jeg husker købte vores russiske ven Chelsea fordi han i forvejen var fan.dyhrmaN skrev:Nu bliver Chelsea tit hentet op som sammenligning af, hvordan det kan gå godt, selvom rigmanden stopper eller hvordan? Men i Chelseas tilfælde hænger det ikke bare sammen med, at de nu har fået en anden rig dude i stedet for den oprindelige...Jesper Schmidt skrev:Man kan så til gengæld sige at økonomien kun er et problem HVIS Benham stopper for pengestrømmen, man havde jo de samme forbehold omkring Chelsea i mange år. Men det er nu ikke fordi jeg vil ud i nogen sammenligning der, og personligt tror jeg ikke på et langsigtet engagement fra Benhams side. Som jeg ser det, er Benham involveret i FCM fordi han for relativt få penge får en perfekt platform til at teste, afprøve og udvikle ting han har i tankerne at implementere i hans "rigtige" klub. Det spændende øjeblik kommer når Brentham en dag rykker op i Premier League, og drømmen for alvor skal til at udleves med dem... så tror jeg godt jeg ved hvor Benhams penge og opmærksomhed havner.Klaus skrev:
Argumentet med at Sisto er 30 millioner værd henter sin berettigelse i et tal som Ekstra Bladet ubekræftet har bragt ud, som et bud fra en potugisisk klub. Hvad nu hvis Ekstra Bladets tal ikke holder. For mig virker det som en noget tynd kilde. Noget helt andet er, at prisen for fodboldspillere er afhængig af mere end, hvem der byder mest. Sisto skal jo også selv være interesseret i skiftet. FX kunne man godt forestille sig, at han vil sige nej til klubber fra Østeuropa, Ukraine og Rusland, selvom pengene var gode. Ret beset er der næppe tvivl om, at det bedste for Sistos karriere vil være enten at blive i FCM 3-4 år mere, hvor han er sikker på spilletid og stadigvæk udvikler sig eller måske tage springet til en mellemstor liga som fx Holland eller Belgien, hvor han også vil have stor sandsynlighed for spilletid og niveauet trods alt er noget højere. Problemet med det "spring" er at det også lægger en overligger på salgsprisen ind. Der er ikke mange klubber i Holland og Belgien, som vil smide 30 millioner efter en ung uprøvet spiller, selvom han umidelbart er et stort talent. Det er klart, at han med en super slutrunde i U21 måske kan ændre noget. Men ligefrem at bogføre 30 millioner til sommer kan godt virke noget optimistisk.
Jeg synes FCM har en fantastisk trup. Men den er også meget dyr. Vi kender jo selv lidt til Duncans lønseddel, og han er kun en af mange. Skal økonomien på længere sigt i balance i FCM handler det ikke primært om spillersalg, men om en helt grundlæggende nedjustering af lønudgifterne lagt sammen med en markant forøgelse af sponsorindtægterne. Lige nu lever man lidt over evne. Det kan man gøre på grund af Sugardaddy og fred med det, jeg kan sgu godt forstå at de går 110% efter det mesterskab. Men når champagnen er drukket, tror jeg FCM vil stå sig bedst med at få ballance i økonomien. Så man ikke går helt fallit når pengestrømmen for daddy tører ud.
- Og Sisto? Jeg synes faktisk han efterhånden er voldsomt overvurderet.
I FCM/Benham affæren blev Benham vel nærmere overtalt til at smide kroner i en klub han intet vidste om i forvejen. Noget som man sagtens kan forestille sig fandt sted i en brandert, ellers giver det jo ikke meget mening