Det er i høj grad lighedspunkter mellem Hjulmand og Cifuentes. I måden de gerne vil spille på, men også i måden de taler om relationer og om hele tiden at forbedre sig.AMadsen skrev: ↑7. sep 2021, 23:30Hmmm… det kan godt være jeg udstiller min manglende taktiske viden og jeg skal sende samtlige disclamers afsted omkring kvalitet og intensitet mht Landshold vs. AaB osv… Men er opstilling og kamptilgang ikke meget identisk med måden Cifuentes/AaB spiller? Det aggressive pres, men man kan også stille sig ved midterlinien… opstilling, opspil fra målmanden, viljen til at gå dybt/Langt for at variere spillet? Som sagt alle disclamers er “on” men er der noget om det eller er det bare mig der er blevet lidt Hjulmand blind?
Landsholdet
Re: Landsholdet
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Der er Hjulmand-vibes over Cifuentes. En moderne træner, som er fast omkring hans ideer, men samtidig kan tilpasse dem til det materiale han har og udvikle materialet henimod hans ideer. Det er i en kæmpe forskel fra Wieghorst som havde nogle af de samme ideer, men som tilgengæld ikke kunne udvikle spillere. Wieghorst trupperne havde kæmpe designfejl og nogle af dem er stadig i den nuværende trup, men Cifuentes ligner en træner der kan få meget mere ud af det han har. Friis var bare en træner, som var på et tidligere stadie og gik med de ting han lærte undervejs. Jeg synes Cifuentes projektet er det mest troværidge i AaB siden Kent Nielsen præ-2014 (og her tænker jeg hvordan jeg tænkte på holdet dengang og ikke hvad det opnåede)Pastorius skrev: ↑8. sep 2021, 00:06Det er i høj grad lighedspunkter mellem Hjulmand og Cifuentes. I måden de gerne vil spille på, men også i måden de taler om relationer og om hele tiden at forbedre sig.AMadsen skrev: ↑7. sep 2021, 23:30Hmmm… det kan godt være jeg udstiller min manglende taktiske viden og jeg skal sende samtlige disclamers afsted omkring kvalitet og intensitet mht Landshold vs. AaB osv… Men er opstilling og kamptilgang ikke meget identisk med måden Cifuentes/AaB spiller? Det aggressive pres, men man kan også stille sig ved midterlinien… opstilling, opspil fra målmanden, viljen til at gå dybt/Langt for at variere spillet? Som sagt alle disclamers er “on” men er der noget om det eller er det bare mig der er blevet lidt Hjulmand blind?
RAUS RAUS SSE!
Jeg kan sagtens følge jeres tanker, og er også meget enig. Mere generelt virker det også til at være den nye måde at spille fodbold på. Den centrale midtbane trækker ud på siderne i det etablerede spil, mens backen står for nærmest al øvrig offensiv bredde på holdet. Den moderne fløjspiller virker nærmest til at være død, bedst som det ellers var ved at være den nye måde at være angriber på. Backpositionen er ligeledes gået fra at være først og fremmest en bred forsvarsspiller og lidt en fyldrolle hvor man på en del hold har accepteret, at backen nedprioriteres og besættes af stabile spillere til nu at være den vigtigste offensivspiller og det farligste offensive våben. Det vil hellere ikke komme super meget bag på mig, hvis vi begynder at se centrale midtbanespillere blive omskolet til backen, på samme måde som vi har set tidligere fløjspillere rykkes derned her i første bølge.
Mæhle er selvfølgelig et godt eksempel, men ellers kan man jo bare se hvor mange mål der kommer efter et indlæg fra den ene back til den anden. Det er en ret stor forskel ift for bare 5 år siden, men selvfølgelig en ekstrem forandring hvis man kigger tilbage til pre-Guardiola og inden vi blev beriget med Dani Alves og Jordi Alba.
Dette kan selvfølgelig kun lade sig gøre fordi man begynder at stille med tre mand i forsvaret igen, men også fordi at forsvarsspillere i dag er blevet så gode med bolden, og rent faktisk evner at lave de sideskift der spiller backspilleren i position.
Mæhle er selvfølgelig et godt eksempel, men ellers kan man jo bare se hvor mange mål der kommer efter et indlæg fra den ene back til den anden. Det er en ret stor forskel ift for bare 5 år siden, men selvfølgelig en ekstrem forandring hvis man kigger tilbage til pre-Guardiola og inden vi blev beriget med Dani Alves og Jordi Alba.
Dette kan selvfølgelig kun lade sig gøre fordi man begynder at stille med tre mand i forsvaret igen, men også fordi at forsvarsspillere i dag er blevet så gode med bolden, og rent faktisk evner at lave de sideskift der spiller backspilleren i position.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Nøj Københavnerpressen piver over, at en af deres darlings er blevet smidt af landsholdet. Utroligt at ingen har gravet i hvad der har gjort at Daramy blev sendt hjem. DBU og Hjulmand er selvsagt ordentlige og profesionelle og kommenterer ikke de konkrete aspekter i en personalesag, men presse og pundits lader sig godt nok spændende for Daramy vognen.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
RAUS RAUS SSE!
-
ToGangeAA
- Drenge

- Favoritspiller: Würtz alltime. Nuværende: Kasper Jørgensen
Det var direkte pinligt at være vidne til mobsede FCK fans på bold.dk og twitter, og så se pressen falde i med begge ben.
De har opbygget et eller andet mantra om at "Daramy kan gøre hvad det passer ham" mod diverse forsvar, men faktum er at han ikke engang kunne sætte en mand mod Kazakhstan. En kamp som han var den aller dårligste i.
Det er fint, at man i superligaen kan score mål mod for et tophold 11 vs. 9 mod OB, men dertil, og så at tage springet er bare for stort.
- Og nu er det så Jelert og Clem de vil prøve at presse igennem, og før det, var det spillere som Rasmus Falk og Corner.
De har opbygget et eller andet mantra om at "Daramy kan gøre hvad det passer ham" mod diverse forsvar, men faktum er at han ikke engang kunne sætte en mand mod Kazakhstan. En kamp som han var den aller dårligste i.
Det er fint, at man i superligaen kan score mål mod for et tophold 11 vs. 9 mod OB, men dertil, og så at tage springet er bare for stort.
- Og nu er det så Jelert og Clem de vil prøve at presse igennem, og før det, var det spillere som Rasmus Falk og Corner.
Jeg forstår simpelthen ikke, at Kasper Hjulmand venter 80 minutter med at skifte ud, og efter kampen siger at der nok manglede noget intensitet.
De fleste kunne vel se at kampens momentum ændrede sig radikalt i 2. Halvleg, og at især Højbjerg og Højlund havde svært ved at finde fæste i kampen. Eriksens manglende kampe viste sig også i 2. Halvleg, ligesom jeg ikke synes der var meget helt med de indlæg der skulle være kommet fra de to backs. Både Kristiansen og Bah blev hurtigt degraderet til bander.
Jeg er heller ikke helt overbevist om, at det var optimalt at fortsætte med 3 bagi, da vi først begyndte at få problemer med at holde fast i spillet på midtbanen.
Jeg kan på en eller anden måde ikke lade være med at være lidt imponeret over, hvor hurtigt Hjulmand, og resten af landsholdet, har pisset al' goodwill fra 21' væk, og efterhånden er et værre sted på den front ift da Hjulmand startede. Peter Møller og resten af DBU beholder nok Hjulmand frem til VM i USA, men for alle parters skyld er det nok efterhånden bedst at droppe samarbejdet.
Jeg oplever at overraskende mange landsholdsfans nærmest får knopper når de ser og hører på Hjulmand, og jeg kan heller ikke lade være med at det har påvirket ham betydeligt mere end han tør stå ved, at gå fra at være nærmest ledelsesguru, til nu at blive set som en hykler der er ved at smide det hele på gulvet, og måske endda er lidt til grin i den brede offentlighed.
Vi skal jo nok gå videre, men jeg tror desværre ikke at det bliver en slutrunde, som vi taler om i voldsomt positive vendinger om 10-15 år
De fleste kunne vel se at kampens momentum ændrede sig radikalt i 2. Halvleg, og at især Højbjerg og Højlund havde svært ved at finde fæste i kampen. Eriksens manglende kampe viste sig også i 2. Halvleg, ligesom jeg ikke synes der var meget helt med de indlæg der skulle være kommet fra de to backs. Både Kristiansen og Bah blev hurtigt degraderet til bander.
Jeg er heller ikke helt overbevist om, at det var optimalt at fortsætte med 3 bagi, da vi først begyndte at få problemer med at holde fast i spillet på midtbanen.
Jeg kan på en eller anden måde ikke lade være med at være lidt imponeret over, hvor hurtigt Hjulmand, og resten af landsholdet, har pisset al' goodwill fra 21' væk, og efterhånden er et værre sted på den front ift da Hjulmand startede. Peter Møller og resten af DBU beholder nok Hjulmand frem til VM i USA, men for alle parters skyld er det nok efterhånden bedst at droppe samarbejdet.
Jeg oplever at overraskende mange landsholdsfans nærmest får knopper når de ser og hører på Hjulmand, og jeg kan heller ikke lade være med at det har påvirket ham betydeligt mere end han tør stå ved, at gå fra at være nærmest ledelsesguru, til nu at blive set som en hykler der er ved at smide det hele på gulvet, og måske endda er lidt til grin i den brede offentlighed.
Vi skal jo nok gå videre, men jeg tror desværre ikke at det bliver en slutrunde, som vi taler om i voldsomt positive vendinger om 10-15 år
Det var lidt som at se AaB under Hilje. Nogenlunde offensivt, men rystende usikkert defensivt til trods for 3 bag ud, 2 backs og en defensiv midt. Kan ikke finde ud af at dominere en kamp.
Hans tid er udløbet. Han har selv bygget landsholdet op efter MO, men formår nu ikke kapitalisere på gode seedninger. Vi kommer til at crashe ud af gruppespillet, igen. Håber DBU eller Hjulmand tør tage beslutningen nu og ikke om 1½-2 år.
Hans tid er udløbet. Han har selv bygget landsholdet op efter MO, men formår nu ikke kapitalisere på gode seedninger. Vi kommer til at crashe ud af gruppespillet, igen. Håber DBU eller Hjulmand tør tage beslutningen nu og ikke om 1½-2 år.
Så længe komiske Ali, aka Peter Møller, står i spidsen, skal vi nok ikke regne med meget handling. Hjulmand var i den grad hans projekt, og det er ikke lang tid siden Møller udtalte, at ambitionen er at vinde EM. Mon ikke DBU skulle prøve med en ambition, som hedder at deltage i VM slutrunden, og så ellers få skiftet Hjulmand ud efter EM.Eksil skrev: ↑17. jun 2024, 08:28Det var lidt som at se AaB under Hilje. Nogenlunde offensivt, men rystende usikkert defensivt til trods for 3 bag ud, 2 backs og en defensiv midt. Kan ikke finde ud af at dominere en kamp.
- doukas
- Allstar

- Favoritspiller: Børsting
- Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.
Det er nok meget rigtigt det du skriver, men det var altså Åge Hareide, og ikke Hjulmand, som fik bygget landsholdet op efter MO's rædselsregime til sidst.Eksil skrev: ↑17. jun 2024, 08:28Det var lidt som at se AaB under Hilje. Nogenlunde offensivt, men rystende usikkert defensivt til trods for 3 bag ud, 2 backs og en defensiv midt. Kan ikke finde ud af at dominere en kamp.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"
Du har totalt ret. Det var fordi jeg filosoferede over MOs og Hjulmands meget lignende "buer" hos DBU at jeg helt glemte pragmatikeren Åge.doukas skrev: ↑17. jun 2024, 09:29Det er nok meget rigtigt det du skriver, men det var altså Åge Hareide, og ikke Hjulmand, som fik bygget landsholdet op efter MO's rædselsregime til sidst.Eksil skrev: ↑17. jun 2024, 08:28Det var lidt som at se AaB under Hilje. Nogenlunde offensivt, men rystende usikkert defensivt til trods for 3 bag ud, 2 backs og en defensiv midt. Kan ikke finde ud af at dominere en kamp.
Hvis vi skal vinde EM er det nok bedre at satse på håndbold, curling eller en anden nichesport :-)Raptorr skrev: ↑17. jun 2024, 08:42Så længe komiske Ali, aka Peter Møller, står i spidsen, skal vi nok ikke regne med meget handling. Hjulmand var i den grad hans projekt, og det er ikke lang tid siden Møller udtalte, at ambitionen er at vinde EM. Mon ikke DBU skulle prøve med en ambition, som hedder at deltage i VM slutrunden, og så ellers få skiftet Hjulmand ud efter EM.Eksil skrev: ↑17. jun 2024, 08:28Det var lidt som at se AaB under Hilje. Nogenlunde offensivt, men rystende usikkert defensivt til trods for 3 bag ud, 2 backs og en defensiv midt. Kan ikke finde ud af at dominere en kamp.
-
calciomania
- 2. div

- Geografisk sted: Aalborg
Hjulmand har efterhånden vist sig som en træner, der er rigtigt god i medgang, men knapt så god i modgang.
I medgang er han glad og jovial og overskudsagtig og meget åben. Men lige så snart, det brænder på og der kommer lidt kritik, bliver han sammenbidt og knapt så snakkesalig. Jeg har lagt mærke til, at han sjældent tager kritik til sig eller indrømmer, når han begår fejl. F.eks. i går, hvor alle kunne se, at han burde have skiftet ud langt tidligere, ja der hævder han, at han ikke så tegn til, at slovenerne havde fået mere momentum i anden halvleg. Selvom jeg tror nok at alle vi andre kunne se det. Bortset fra den ene store chance til Højlund havde Danmark jo heller ikke rigtigt noget efter pausen.
Også efter VM i Qatar så jeg ikke rigtigt nogen selvransagelse. Vi fik aldrig Hjulmands bud på, hvad der gik galt og al kritik prellede af på ham. Han var nærmest småfornærmet, når pressen ytrede sig kritisk.
Han virker også som en mand, der er lidt for gode venner eller lidt for tæt med et par af spillerne. Her tænker jeg på de tre gamle Kjær, Schmeichel og Eriksen, som Hjulmand nærmest virker som "bonkammerater" med. Det tror jeg ikke er sundt og jeg gætter på, at nogle af de yngre fremadstormende spillere synes, at han giver de tre gamle lidt for lang snor. Eriksen var god i går, indtil han gik træt. Men hvorfor blev han ikke skiftet ud omkring det 60. minut, da det var tydeligt, at han var løbet tør for energi? Hvorfor skal Eriksen altid spille under Hjulmand? Og er det en selvfølge, at Schmeichel skal stå på landsholdet, indtil han selv siger stop? Han er stadig en god og først og fremmest rutineret målmand. Men det er tydeligt, at hans reaktionsevne er blevet dårligere og han er ofte lidt sent reagerende og agerende, f.eks. på langskud, hvor han tit ser ud som om, han nærmest først får smidt sig, efter at bolden er røget forbi ham. Den, der ramte stolpen i går, var han f.eks. ikke i nærheden af og havde aldrig nået den, fordi han først fik smidt sig, da bolden var på vej forbi ham. - Kjær var så ikke med i går, fordi han er småskadet. Men det ville ikke undre mig, om han igen er med mod England. Hvad jeg ikke håber, da han tydeligvis ikke er i tilstrækkeligt god kampform.
Når dette er sagt, var der gode takter i første halvleg og jeg vil da ikke afskrive, at vi kan gå videre. Det ville netop være typisk dansk at dumme sig mod upåagtede Slovenien og så levere brandkampe mod England og/eller Serbien. Danmark har det bedst som undertippet og vi har også haft svært ved at spille mod hold, der står dybt i banen. Hvad England og Serbien næppe vil gøre mod os. Men uanset hvad, er det i hvert fald lidt op ad bakke nu. Og vi kan nemt risikere at SKULLE slå Serbien i den tredje kamp og det bliver ingen nem opgave, for de har nogle ret gode spillere som f.eks. Milinkovic-Savic og Vlahovic.
I medgang er han glad og jovial og overskudsagtig og meget åben. Men lige så snart, det brænder på og der kommer lidt kritik, bliver han sammenbidt og knapt så snakkesalig. Jeg har lagt mærke til, at han sjældent tager kritik til sig eller indrømmer, når han begår fejl. F.eks. i går, hvor alle kunne se, at han burde have skiftet ud langt tidligere, ja der hævder han, at han ikke så tegn til, at slovenerne havde fået mere momentum i anden halvleg. Selvom jeg tror nok at alle vi andre kunne se det. Bortset fra den ene store chance til Højlund havde Danmark jo heller ikke rigtigt noget efter pausen.
Også efter VM i Qatar så jeg ikke rigtigt nogen selvransagelse. Vi fik aldrig Hjulmands bud på, hvad der gik galt og al kritik prellede af på ham. Han var nærmest småfornærmet, når pressen ytrede sig kritisk.
Han virker også som en mand, der er lidt for gode venner eller lidt for tæt med et par af spillerne. Her tænker jeg på de tre gamle Kjær, Schmeichel og Eriksen, som Hjulmand nærmest virker som "bonkammerater" med. Det tror jeg ikke er sundt og jeg gætter på, at nogle af de yngre fremadstormende spillere synes, at han giver de tre gamle lidt for lang snor. Eriksen var god i går, indtil han gik træt. Men hvorfor blev han ikke skiftet ud omkring det 60. minut, da det var tydeligt, at han var løbet tør for energi? Hvorfor skal Eriksen altid spille under Hjulmand? Og er det en selvfølge, at Schmeichel skal stå på landsholdet, indtil han selv siger stop? Han er stadig en god og først og fremmest rutineret målmand. Men det er tydeligt, at hans reaktionsevne er blevet dårligere og han er ofte lidt sent reagerende og agerende, f.eks. på langskud, hvor han tit ser ud som om, han nærmest først får smidt sig, efter at bolden er røget forbi ham. Den, der ramte stolpen i går, var han f.eks. ikke i nærheden af og havde aldrig nået den, fordi han først fik smidt sig, da bolden var på vej forbi ham. - Kjær var så ikke med i går, fordi han er småskadet. Men det ville ikke undre mig, om han igen er med mod England. Hvad jeg ikke håber, da han tydeligvis ikke er i tilstrækkeligt god kampform.
Når dette er sagt, var der gode takter i første halvleg og jeg vil da ikke afskrive, at vi kan gå videre. Det ville netop være typisk dansk at dumme sig mod upåagtede Slovenien og så levere brandkampe mod England og/eller Serbien. Danmark har det bedst som undertippet og vi har også haft svært ved at spille mod hold, der står dybt i banen. Hvad England og Serbien næppe vil gøre mod os. Men uanset hvad, er det i hvert fald lidt op ad bakke nu. Og vi kan nemt risikere at SKULLE slå Serbien i den tredje kamp og det bliver ingen nem opgave, for de har nogle ret gode spillere som f.eks. Milinkovic-Savic og Vlahovic.
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Generelt mener jeg trænere, som ikke skifter ud mellem 60-70 min. Må stå på mål for resultatet.
Og især, hvis spillerne på bænken stort set matcher dem på banen. Når man sætter Christian Nørgaard ind, så er der en vis bredde...
Man misser også en chance for at bringe flere i spil til start pladserne, når de ikke får kamp forståelse.
Så det var rædderligt at følge 2.halvleg.
Og især, hvis spillerne på bænken stort set matcher dem på banen. Når man sætter Christian Nørgaard ind, så er der en vis bredde...
Man misser også en chance for at bringe flere i spil til start pladserne, når de ikke får kamp forståelse.
- FlæskeFrank
-
Dennis Nielsen
- Allstar

selvfølgelig sat på spidsen, men det er som om, at der kun er en plan a. Når der justeres fra modstanderen, så er det stadig plan a. Når modstanderen udligner eller kommer foran, er det stadig plan a.
Noget jeg lå meget mærke til, det var begrundelsen for at bænke Mæhle. Der skulle være en venstrebenet spiller i venstre side og det modsatte i højre, således der kunne komme nogle indlæg. Jeg så ikke særlig mange indlæg, men en masse småspil - plan a - der ikke rigtig iscenesætter vores to angribere.
Havde vi haft en type som Hareide, er jeg sikker på, at resultatet havde været anderledes.
Hjulmand irriterer mig, med hans forkælede facon.
Vi havde bolden mest i 1 halvleg, men vi blæste dem ikke bagover chancemæssigt. Det er som om, at Hjulmand tror, at boldbesiddelse giver point.
Noget jeg lå meget mærke til, det var begrundelsen for at bænke Mæhle. Der skulle være en venstrebenet spiller i venstre side og det modsatte i højre, således der kunne komme nogle indlæg. Jeg så ikke særlig mange indlæg, men en masse småspil - plan a - der ikke rigtig iscenesætter vores to angribere.
Havde vi haft en type som Hareide, er jeg sikker på, at resultatet havde været anderledes.
Vi havde bolden mest i 1 halvleg, men vi blæste dem ikke bagover chancemæssigt. Det er som om, at Hjulmand tror, at boldbesiddelse giver point.
-
calciomania
- 2. div

- Geografisk sted: Aalborg
Jeg er sådan set enig.Dennis Nielsen skrev: ↑17. jun 2024, 15:49selvfølgelig sat på spidsen, men det er som om, at der kun er en plan a. Når der justeres fra modstanderen, så er det stadig plan a. Når modstanderen udligner eller kommer foran, er det stadig plan a.
Generelt mener jeg ikke, at pragmatisk fodbold er dårligt, for ofte fører det til bedre resultater. Vi vandt trods alt EM i 1992 med pragmatisk fodbold under Richard Møller Nielsen. Hareide leverede også gode resultater, selvom han ofte blev kritiseret for sin mere kontante og direkte, men lidt defensive spillestil. Morten Olsen var meget mere populær og folkelig, men hans resultater var objektivt dårligere end Richardo´s og Hareide´s. Selvom der var enkelte gode momenter (VM 2002 og EM 2004, primært).
Spørgsmålet er, om DBU´s "røde tråd" ikke i et vist omfang begrænser dansk fodbold, så vi spillemæssigt bliver for forudsigelige og lette at læse? Og spørgsmålet er ligeså, om Danmark ikke er for et lille land til at insistere på prangende og flot boldbesiddende fodbold. Vi er trods alt hverken Frankrig eller Brasilien. Ja, Holland er også geografisk et lille land, men de er immervæk ca. tre gange flere indbyggere end os. De spiller jo også på en lignende måde. Boldbesiddende og med kælen boldomgang. Men de har også flere indbyggere og dermed flere spillere at vælge imellem.
Ud fra det jeg har hørt i Mediano og andre steder, så virker det mere til at han er bange for anførergruppens indflydelse, og for reaktionen, hvis han eks. skulle fratage Simon Kjær muligheden for landskampsrekorden, eller sætte spørgsmålstegn ved Schmeichels rolle som førstekeeper. Det skulle også have været et, ud af mange, problemer ved VM i Qatar, hvor Simon Kjær vidst havde ladet Hjulmand og resten af truppen vide hvor utilfreds han var med at starte ude. Så længe resultaterne var der, så var det måske fint nok at læne sig op af anførergruppen, og lade dem styre slagets gang internt i truppen.calciomania skrev: ↑17. jun 2024, 14:11Han virker også som en mand, der er lidt for gode venner eller lidt for tæt med et par af spillerne. Her tænker jeg på de tre gamle Kjær, Schmeichel og Eriksen, som Hjulmand nærmest virker som "bonkammerater" med. Det tror jeg ikke er sundt og jeg gætter på, at nogle af de yngre fremadstormende spillere synes, at han giver de tre gamle lidt for lang snor.
I det hele taget var hele slutrunden i Qatar bare så kæmpestort et fuck op på alle niveauer, at han burde have trukket sig straks efter kampen imod Australien. Hele DBUs og spillernes føren sig frem med danske værdier, og 'Vi skal nok vise FIFA hvor utilfredse vi er', for så at falde totalt til patten ved udsigten til gule kort, og at protester ikke måtte koste noget sportsligt, samtidig med at man alligevel ryger direkte ud fra en decideret svag gruppe, er simpelthen så pinligt for alle involverede. Det havde været meget bedre, hvis de bare havde holdt kæft, eller endda insisteret på, at det ikke var spillernes/DBUs bord, og man ikke ville blande sport og politik.
Som Peter Brügmann (tror jeg) sagde, så er der nok ikke mange priser som 'årets laks', 'årets leder' og lignende gøglerkåringer der venter på ham i de kommende år.
Jeg kunne godt li' Kasper Hjulmand, og synes han har gjort et rigtig flot stykke arbejde i både Lyngby og FCN, men jeg er nok også nået dertil, hvor jeg aktivt ikke bryder mig om ham, og bliver en smule provokeret hver gang jeg skal se på ham.
Sådan helt seriøst, burde han trække sig efter slutrunden, hvis vi ikke går videre, og søge jobbet i FCN for tredje gang. Der er vel ikke mange der længere tror på, at det er Ajax eller tilsvarende der venter på ham, når han ikke længere skal være landstræner.
Er i øvrigt helt enig i, at overskuddet fra Hjulmands side virker helt væk.
Fuldstændig enig...det kampbillede der begyndte allerede fra 60 min, burde have ringet i en klokke hos Hjulmand.FlæskeFrank skrev: ↑17. jun 2024, 15:41Generelt mener jeg trænere, som ikke skifter ud mellem 60-70 min. Må stå på mål for resultatet.
At han så er ude i pressen og beklage at de først kom ind i 79 min i stedet for 72...HALLO træner. Så mand dig da op og tag fat i 4 dommeren og få de spillere ind.
Har han bare siddet på sin flade. Enten har assistenten eller Hjulmand sovet big time.
- alithebeast
- Allstar

- Geografisk sted: Sønderholm
Jeg har hørt fra pålidelige kilder, at DBU har købt en palle med papkrus og en flybillet til Tyskland, hvor William Kvist vil slutte sig til landsholdet som pressekonsulent 
Hader København!
-
Danni
- Landshold

- Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
- Geografisk sted: Vejgaard
Det er bemærkelsesværdigt, synes jeg, at Tjekkiet som ikke ligger langt fra Danmark på verdensranglisten eller på UEFA’s klubkoefficientliste har 8 spillere fra deres hjemlige liga i startopstillingen mod Portugal lige nu, mens vi ikke har en superligaspiller i hele truppen.
Længe leve arbejderklassen!
Vi burde også have i hvert fald et par stykker i truppen, alene fordi der er nogle SL spillere i form, som selvfølgelig burde være valgt før spillere i andre ligaer, der ikke spiller fast for deres klubhold eller tydeligvis ikke er i form.Danni skrev: ↑18. jun 2024, 21:19Det er bemærkelsesværdigt, synes jeg, at Tjekkiet som ikke ligger langt fra Danmark på verdensranglisten eller på UEFA’s klubkoefficientliste har 8 spillere fra deres hjemlige liga i startopstillingen mod Portugal lige nu, mens vi ikke har en superligaspiller i hele truppen.