Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Re: Hobro i Superligaen - godt eller skidt for AaB?

Indlæg af frederikshavneren » 2. jun 2014, 15:28

limey skrev:
astonvilla skrev:Lysanlægget på Hobro Stadion er det gamle fra Aalborg Stadion (før vi fik det nye i 2011).
Gad vide om Hobro overtager andre aflagte effekter fra AaB?

Curth, Due, Toft eller lign.
Buller?
Hobro er gået fra "Randers light" til at være "FCM II". Krejleren med stålbrillerne, Steinlein, har lovprist samarbejdet med Hobro og vil ikke udelukke, at strømmen af spillere fra Ikast til Hobro fortsætter.

A_Strandfelt
Allstar
Allstar

Indlæg af A_Strandfelt » 2. jun 2014, 15:32

Hobros placering er ikke helt uheldig. De ligger godt placeret tæt på Aalborg, Viborg, Randers, Herning og Århus. Der er masser af spillere, som kunne blive boende i deres respektive by ved en udlejning.

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 20. jun 2014, 13:21

A_Strandfelt skrev:Hobros placering er ikke helt uheldig. De ligger godt placeret tæt på Aalborg, Viborg, Randers, Herning og Århus. Der er masser af spillere, som kunne blive boende i deres respektive by ved en udlejning.
Ja det er nok ikke helt uden betydning, men de har også en potentiel sugardaddy godt skjult i baggrunden (stålkongen).

Vildt at Hobro for første gang nogensinde i klubbens historie netop har betalt transfer for en spiller http://www.bold.dk/nyt/hobro-koeber-ombejlede-berggreen" onclick="window.open(this.href);return false;
E. Berggreen er en spændende angriber, det bliver interessant at se om han slår til i Superligaen. Jeg har tidligere foreslået ham som emne i transfertråden, men det er klart at han skal bygge på hvis han skal blive en profil.

Lidt absurd så stor forskel der er på superliga klubberne. Hobro har netop for første gang købt en spiller, mens FCK endnu engang uden at tøve har smidt et kæmpe beløb på bordet (iflg. rygter koster Amartey 14 mill. kr.) Nu er det heldigvis ikke altid at pengene afgør det hele, det er vi selv det bedste eksempel på :aabfan:

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 20. jun 2014, 13:41

Det er fremragende gået af Hobro. Det kan let blive et af de bedste køb i Superligaen i år.
Samtidig vil det ikke komme bag på mig hvis Hobro har fået mere for sine 350.000 end Ståle og FCK har fået for for sine 14 millioner. Der er sikkert også astronomisk forskel på lønniveauet på de to spillere. Københavnerne har betalt en gigantpris for en ung temmelig uprøvet forsvarer fra en anden kultur. Chancen for at det går skidt er megastor, specielt når man tænker på størrelsen af Ståles og FCKs tålmodighedstærskel.
frederikshavneren skrev:
Vildt at Hobro for første gang nogensinde i klubbens historie netop har betalt transfer for en spiller http://www.bold.dk/nyt/hobro-koeber-ombejlede-berggreen" onclick="window.open(this.href);return false;
E. Berggreen er en spændende angriber, det bliver interessant at se om han slår til i Superligaen. Jeg har tidligere foreslået ham som emne i transfertråden, men det er klart at han skal bygge på hvis han skal blive en profil.

Lidt absurd så stor forskel der er på superliga klubberne. Hobro har netop for første gang købt en spiller, mens FCK endnu engang uden at tøve har smidt et kæmpe beløb på bordet (iflg. rygter koster Amartey 14 mill. kr.) Nu er det heldigvis ikke altid at pengene afgør det hele, det er vi selv det bedste eksempel på :aabfan:

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 19. jul 2014, 12:09

Antipas skifter til Hobro. Han skal nok passe godt ind hos hobroenserne, som er et udpræget kontrahold.

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 20. jul 2014, 14:20

Skal love for at Hobro har fået en lovende Superliga debut! Hobro skal nok overraske mange, jeg er sikker på at de ikke rykker ned. De har mange gode spillere samt et godt koncept.

Nu hvor det iscenesatte "Slaget om Jylland" af gode grunde ikke bliver til noget i denne sæson, måske Gaarde istedet snart lancerer "Slaget om Nordjylland".

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Indlæg af Mr. Larsen » 20. jul 2014, 15:46

Deltids spillerne fra Hobro er ved at smadrer OB i Odense.... FRYD :)
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 20. jul 2014, 16:10

frederikshavneren skrev:Skal love for at Hobro har fået en lovende Superliga debut! Hobro skal nok overraske mange, jeg er sikker på at de ikke rykker ned. De har mange gode spillere samt et godt koncept.

Nu hvor det iscenesatte "Slaget om Jylland" af gode grunde ikke bliver til noget i denne sæson, måske Gaarde istedet snart lancerer "Slaget om Nordjylland".
Du er simpelthen sikker på, efter en runde, at en første gangs oprykker som er halvtids professionelle ikke rykker ned?

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 20. jul 2014, 18:57

NIN den fromme skrev:
frederikshavneren skrev:Skal love for at Hobro har fået en lovende Superliga debut! Hobro skal nok overraske mange, jeg er sikker på at de ikke rykker ned. De har mange gode spillere samt et godt koncept.

Du er simpelthen sikker på, efter en runde, at en første gangs oprykker som er halvtids professionelle ikke rykker ned?
Det er selvfølgelig ikke kun bedømt på premiere sejren i Odense. Jeg har hele tiden sagt at Hobro har et godt hold og at de kommer til at overraske mange. De har en god træner, godt sportsligt setup, klar spillestil samt en del gode spillere.

Mogens
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Indlæg af Mogens » 20. jul 2014, 20:08

Og det koncept du snakker om, er det den der med at stå lavt med mange folk, og så forsøge at hugge bolden væk ved først givne lejlighed? Ja, undskyld hvis det lyder lidt barsk og muligvis er helt forkert, men det var, hvad jeg så, mens jeg sporadisk så kampen.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 20. jul 2014, 20:12

Derimod synes jeg Silkeborg viste rigtig gode takter mod et halvskidt FCK-hold. De ligner ikke bare en walk-over, det er helt sikkert.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 20. jul 2014, 22:05

Mogens skrev:Og det koncept du snakker om, er det den der med at stå lavt med mange folk, og så forsøge at hugge bolden væk ved først givne lejlighed? Ja, undskyld hvis det lyder lidt barsk og muligvis er helt forkert, men det var, hvad jeg så, mens jeg sporadisk så kampen.
Ja det var ik specielt kønt, men det var effektivt. Hobro er et besværligt hold at spille imod, der skal andre hold også nok erfare.

Dagen i dag (20. juli 2014) er tæt på at være historisk. For første gang i umindelig tid er AaB ikke Nordjyllands bedste hold. Som bekendt lyver stillingen aldrig!
Jeg kan slet ikke huske hvornår et andet nordjysk hold sidst var bedre placeret end AaB?

Det er selvfølgelig et øjebliksbillede at Hobro efter 1. spillerunde er bedre placeret. Vi overhaler naturligvis snart hobroenserne.

abbifar
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Alle der hedder Prica
Geografisk sted: 6933 Kibæk

Indlæg af abbifar » 20. jul 2014, 22:22

frederikshavneren skrev:
Mogens skrev:Og det koncept du snakker om, er det den der med at stå lavt med mange folk, og så forsøge at hugge bolden væk ved først givne lejlighed? Ja, undskyld hvis det lyder lidt barsk og muligvis er helt forkert, men det var, hvad jeg så, mens jeg sporadisk så kampen.
Ja det var ik specielt kønt, men det var effektivt. Hobro er et besværligt hold at spille imod, der skal andre hold også nok erfare.

Dagen i dag (20. juli 2014) er tæt på at være historisk. For første gang i umindelig tid er AaB ikke Nordjyllands bedste hold. Som bekendt lyver stillingen aldrig!
Jeg kan slet ikke huske hvornår et andet nordjysk hold sidst var bedre placeret end AaB?

Det er selvfølgelig et øjebliksbillede at Hobro efter 1. spillerunde er bedre placeret. Vi overhaler naturligvis snart hobroenserne.
Sidst AaB ikke var det bedste nordjyske hold var i 1983, da AaB lå i 3. division sammen med NB - der endte AaB som #10 og NB som #7. Dog er der mulighed for, at AaB var overhalet af enten FfI, Hjørring eller NB i 1984-sæsonens første runder - men sæsonen sluttede med AaB som en suveræn #1 9 points foran Horsens på 2. pladsen.

Så det er reelt tilbage i den sæson, hvor jeg startede med at følge AaB... for 31 år siden.
/Thomas
Proud fan of AaB since 1983

Mogens
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Indlæg af Mogens » 20. jul 2014, 22:46

frederikshavneren skrev:

Ja ja, det kan man vel også kalde et koncept, nu det viser sig, at kampen som helhed formede sig som jeg også så det.

Jeg hader bare, når folk siger, at et hold har et godt koncept, når det de gør, kan praktiseres af en sofa-træner med en flok tonsere (eller deltidsproffer).
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

hundekiks
Ynglinge
Ynglinge

Indlæg af hundekiks » 27. jul 2014, 17:11

Så fører Hobro 1-0 på et kanonmål mod Randers - godt gået

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 27. jul 2014, 17:14

hundekiks skrev:Så fører Hobro 1-0 på et kanonmål mod Randers - godt gået
Ikke så overraskende. Det er som jeg har sagt hele tiden: Hobro har et godt hold. De nordjyske klubber har straks lagt sig i spidsen hvis ellers Hobro kan fastholde føringen!
De har købt rigtig godt ind og er meget afklaret i deres spil.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 27. jul 2014, 17:24

frederikshavneren skrev:
Ikke så overraskende. Det er som jeg har sagt hele tiden: Hobro har et godt hold. De nordjyske klubber har straks lagt sig i spidsen hvis ellers Hobro kan fastholde føringen!
Hvis ikke ham Viktor Lundbjerg var så pisse ringe stod der mindst 1-1 og nok også 2-1.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 27. jul 2014, 17:36

Når vi møder Hobro den 19. Oktober, bliver det så kampen om 1.pladsen :cool:
- FlæskeFrank

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 27. jul 2014, 18:20

Eksil skrev:
frederikshavneren skrev:
Hvis ikke ham Viktor Lundbjerg var så pisse ringe stod der mindst 1-1 og nok også 2-1.
Enig. De sejler. Havde Randers lidt koldblodighed, havde ført 4-1. Stensikker nedrykker.

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 27. jul 2014, 18:29

Flot frisparksscoring af K . Fisker. Flotte mål der er scoret i det kronjyske lokalderby

Besvar