FCM har ikke bibeholdt truppen. De har sagt farvel til deres måske vigtigste spiller det sidste kalenderår i Danny Olsen. Derudover kæmper de med svært mange skader og får notorisk skrabet mange karantænedage sammen. Ser der som procentfordelt FCM 40 % FCK 40 % AaB + andre 20 %frederikshavneren skrev:No shit Sherlock... Ståle mener at FCK og Ikast er blevet forstærket i transfervinduet, mens AaB er blevet svækket http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/so ... b-svaekket" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg ser Ikast som den helt store guldfavorit. De har bibeholdt truppen og har endda hentet Jakob Poulsen. FCK har godt nok hentet Cornelius Blisand, men defensivt er de klart svækket med salget af Ragnar Sigurdsson.
PS. Hold da op som tiden går. I dag er det præcis 5 år siden, at Depor blev blæst ud af Communale i 3-0 sejren i den første kamp i UEFA Cuppens 16. dels finale.
Dansk mester 2014
- doukas
- Allstar

- Favoritspiller: Børsting
- Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.
Re: Dansk mester 2014
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Hvis du lige ændrer det til FCM 40%, FCK 40% og så os 20%, så er jeg helt enig.doukas skrev:Ser der som procentfordelt FCM 40 % FCK 40 % AaB + andre 20 %
Ingen andre kan blive mestre. De øvrige har ikke købt væsentligt ind, nr. 4, 5 og 6 har ikke forstærket start11, så hvorfor skulle de lige pludselig hente minimum 11 point og 3 hold ? Nr. 7 AGF har måske forstærket start11, men så tror jeg mere på at Herfølge løber med mesterskabet selv i indeværende sæson.
- FlæskeFrank
- doukas
- Allstar

Man kan jo godt blive mester uden at forstærke start-11. Men mine 20 % til AaB + andre skulle også mere forstås som AaB 17-19 % og andre 1-3 %FlæskeFrank skrev:Hvis du lige ændrer det til FCM 40%, FCK 40% og så os 20%, så er jeg helt enig.doukas skrev:Ser der som procentfordelt FCM 40 % FCK 40 % AaB + andre 20 %
Ingen andre kan blive mestre. De øvrige har ikke købt væsentligt ind, nr. 4, 5 og 6 har ikke forstærket start11, så hvorfor skulle de lige pludselig hente minimum 11 point og 3 hold ? Nr. 7 AGF har måske forstærket start11, men så tror jeg mere på at Herfølge løber med mesterskabet selv i indeværende sæson.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"
Det er ret usandsynligt at nummer fire bliver mester. De skal hente 11 point på FCM og samtidig overhale både FCK og AaB.doukas skrev:Man kan jo godt blive mester uden at forstærke start-11. Men mine 20 % til AaB + andre skulle også mere forstås som AaB 17-19 % og andre 1-3 %FlæskeFrank skrev:Hvis du lige ændrer det til FCM 40%, FCK 40% og så os 20%, så er jeg helt enig.doukas skrev:Ser der som procentfordelt FCM 40 % FCK 40 % AaB + andre 20 %
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
- doukas
- Allstar

Vil du da betegne 1-3 % sandsynlighed for en hændelse sker som sandsynlig?Pastorius skrev:Det er ret usandsynligt at nummer fire bliver mester. De skal hente 11 point på FCM og samtidig overhale både FCK og AaB.doukas skrev:Man kan jo godt blive mester uden at forstærke start-11. Men mine 20 % til AaB + andre skulle også mere forstås som AaB 17-19 % og andre 1-3 %FlæskeFrank skrev:Hvis du lige ændrer det til FCM 40%, FCK 40% og så os 20%, så er jeg helt enig.doukas skrev:Ser der som procentfordelt FCM 40 % FCK 40 % AaB + andre 20 %
- doukas
- Allstar

For at tage den videre ud af procent-tangenterne, så vurderer Danske Spil ved en tilbagebetalingsprocent på 93 %, at der er 6,6 % chance for at Brøndby bliver mester. Noget skudt over målet IMO.
AaB vurderes til at have en chance på 11 % for at blive mester
Deres procentsatser er vel afhængige af hvormange der har spillet på de forskellige udfald og kan derfor ikke helt oversættes til deres vurdering af sandsynlighederne for at det sker nu.doukas skrev:For at tage den videre ud af procent-tangenterne, så vurderer Danske Spil ved en tilbagebetalingsprocent på 93 %, at der er 6,6 % chance for at Brøndby bliver mester. Noget skudt over målet IMO.
Jeg vil vurdere at sandsynligheden for at BIF kan vinde er under 1%.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
- doukas
- Allstar

Til dels er odds påvirket af hvor meget der spilles på en given begivenhed, men ikke udelukkende. Danske Spil vurderer i hvert fald at der mindst 3 % chance for at BIF bliver mester. Kan øvrigt se at odds på BIF ikke har rykket sig i et godt stykke tid, hvilket der indikerer at der ikke bliver spillet meget på dem.Pastorius skrev:Deres procentsatser er vel afhængige af hvormange der har spillet på de forskellige udfald og kan derfor ikke helt oversættes til deres vurdering af sandsynlighederne for at det sker nu.doukas skrev:For at tage den videre ud af procent-tangenterne, så vurderer Danske Spil ved en tilbagebetalingsprocent på 93 %, at der er 6,6 % chance for at Brøndby bliver mester. Noget skudt over målet IMO.
Jeg vil vurdere at sandsynligheden for at BIF kan vinde er under 1%.
Men under 1 %? Dvs. et hold som BIF ikke vil kunne overhale 3 hold og hente 11 point på en halvsæson i 1 ud af 100 tilfælde? Ingen troede vel heller at Randers kunne redde sig og AGF rykke ned i 08/09 hvor Randers hentede 15 point på AGF, som lå på en sikker 6. plads Mærkelige ting sker gerne i sport.
http://politiken.dk/debat/profiler/jako ... -ryger-ud/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Fundet på Ulvegraven. Det er, som en bruger skriver derinde, en decideret lam artikel. Det er sgu for nemt at være journalist. Jeg bryder mig ikke om Riddersholm, men måden de fremstiller ham kontra Ståle signalerer godt nok FCK fan. Eller nærmere københavner. Chancen for at BIF skulle hente 11 point på FCM er jo nærmest ikke eksisterende. Især ikke når BIF lægger ud med at få klø af os.
Fundet på Ulvegraven. Det er, som en bruger skriver derinde, en decideret lam artikel. Det er sgu for nemt at være journalist. Jeg bryder mig ikke om Riddersholm, men måden de fremstiller ham kontra Ståle signalerer godt nok FCK fan. Eller nærmere københavner. Chancen for at BIF skulle hente 11 point på FCM er jo nærmest ikke eksisterende. Især ikke når BIF lægger ud med at få klø af os.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
- jernskjorten
- Allstar

- Geografisk sted: Aalborg
Du bør stoppe med at opholde dig på ulvegraven. Og Politiken.dk...jonas386 skrev:http://politiken.dk/debat/profiler/jako ... -ryger-ud/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Sjovt med alle de kloge hoveder der udtaler sig. Det er til grin med deres vuderinger, og de har vel nærmest aldrig ramt rigtigt med noget som helst. Læste et sted i går at vestsjælland var spået en 6. plads. Hvorefter de går ud og taber 0 - 4 hjemme mod Sønderjyske.jonas386 skrev:http://politiken.dk/debat/profiler/jako ... -ryger-ud/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Efter at have set den sidste halve times tid af OB-FCMøg, tør jeg næsten godt afskrive bastarden fra heden i mesterskabskampen. Det var godt nok en ringe kamp (af begge hold)!!!
Eneste håb for dem er vel, at de kan få nogle af de skadede folk tilbage. Bredden på holdet i dag var ikke eksisterende, og så så det oveni købet ud til, at Bach Bak Bak Bak Bak blev skadet.
Dunken så dog forholdsvis skarp ud, men han kan vel næppe spille 15 kampe uden skader.
Eneste håb for dem er vel, at de kan få nogle af de skadede folk tilbage. Bredden på holdet i dag var ikke eksisterende, og så så det oveni købet ud til, at Bach Bak Bak Bak Bak blev skadet.
Dunken så dog forholdsvis skarp ud, men han kan vel næppe spille 15 kampe uden skader.
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index
Jeg ved ikke om jeg er helt enig. Pga børnepasning måtte jeg gå til og fra kampen, men ud fra det jeg så, synes jeg godt nok at Fedtjyderne var noget uheldige. Det er dem der presser på for en sejr og kun en feberredning sørger for at Duncan ikke bliver matchvinder. OB's sejrsmål kommer også fra en dum personlig fejl fra FCM's side. Som udgangspunkt er de stadig mine favoritter til skabet - prove me wrong!le Cid skrev:Efter at have set den sidste halve times tid af OB-FCMøg, tør jeg næsten godt afskrive bastarden fra heden i mesterskabskampen. Det var godt nok en ringe kamp (af begge hold)!!!
Muligvis var Midtafrika uheldige, men det ændrer ikke ved min opfattelse af, at de var ringe (lige som OB). Dunken var som sagt ok skarp, men hold nu op hvor havde begge hold ekstremt mange fejlafleveringer og dumme boldtab. Den slags var blevet kampstraffet af Thomsen, Kusk, Risgaard og Jönsson!limey skrev:Jeg ved ikke om jeg er helt enig. Pga børnepasning måtte jeg gå til og fra kampen, men ud fra det jeg så, synes jeg godt nok at Fedtjyderne var noget uheldige. Det er dem der presser på for en sejr og kun en feberredning sørger for at Duncan ikke bliver matchvinder. OB's sejrsmål kommer også fra en dum personlig fejl fra FCM's side. Som udgangspunkt er de stadig mine favoritter til skabet - prove me wrong!le Cid skrev:Efter at have set den sidste halve times tid af OB-FCMøg, tør jeg næsten godt afskrive bastarden fra heden i mesterskabskampen. Det var godt nok en ringe kamp (af begge hold)!!!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index
jeg er ikke et sekund i tvivl om at københavn vinder guldet. om afrika så kommer på en 2, 3 eller 4 plads. er lidt mere usikkert.
lynge er gud!
Når man har et budget der er mindst 3 gange så stort som resten af feltet kræver det også imponerende evner ikke vinde.12mand skrev:jeg er ikke et sekund i tvivl om at københavn vinder guldet. om afrika så kommer på en 2, 3 eller 4 plads. er lidt mere usikkert.
De 3 gange så stort er baseret på en undersøgelse af sporten analyseinstitut der viste en 75 procents forklaringskraft af budget.
Tjaeh ifht. pengene i fodbold har de selvfølgelig meget at sige. Omvendt er de altså ikke alt - bare se på Brøndby fra 2005 eller 2006 og så til nu. Eller se på OB; de er traditionelt rigere end os, men de sidste 10 sæsoner har vi gjort det bedre end dem. Ifht. tabellen har holdene slutter over hinanden lige mange gange (fem hver), men vi har vundet guld og oftest har holdene været tæt på hinanden. Selvfølgelig er pengene vigtige, men det kræver i lige så høj grad en god ledelse at få succes. I mine øjne er det stadig væsentligt, hvor godt Ståle har fået gang i FCK maskinen, men det kan man desværre godt frygte han har. Ifht. bønderne tror jeg dog deres chancer er små. Holdet er meget skadesplaget og de har hentet tre rustne spillere i vintervinduet imens de har solgt to midtbanespillere som var vigtige for dem i efteråret.
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
Uagtet hvor kikset Disco Glen virker, så er det flot det projekt han har gang i. Bevares Football Club Herning-Ikast spiller bestemt ikke prangende, men de har en stærk organisation, god fysik og meget løbestærke spillere. Det er en base som nok skal bære dem langt. Selv om de tabte i Odense så tror jeg stadigvæk, at Ikast napper guldet.thomasjn skrev:Tjaeh ifht. pengene i fodbold har de selvfølgelig meget at sige. Omvendt er de altså ikke alt - bare se på Brøndby fra 2005 eller 2006 og så til nu. Eller se på OB; de er traditionelt rigere end os, men de sidste 10 sæsoner har vi gjort det bedre end dem. Ifht. tabellen har holdene slutter over hinanden lige mange gange (fem hver), men vi har vundet guld og oftest har holdene været tæt på hinanden. Selvfølgelig er pengene vigtige, men det kræver i lige så høj grad en god ledelse at få succes. I mine øjne er det stadig væsentligt, hvor godt Ståle har fået gang i FCK maskinen, men det kan man desværre godt frygte han har. Ifht. bønderne tror jeg dog deres chancer er små. Holdet er meget skadesplaget og de har hentet tre rustne spillere i vintervinduet imens de har solgt to midtbanespillere som var vigtige for dem i efteråret.
Det der også taler imod os i topstriden er vores manglende bredde. FCK og FCM har bredere trupper, hvilket kan blive udslagsgivende.
-
Jesper Schmidt
- Halftime

- Geografisk sted: Aalborg
Tydeligt bevist af at FCM startede med en ung afrikaner uden superligaerfaring mod OB, og indskifter et par 18-19 årige uden nævneværdig superligaerfaring. Til trods for at vi selv har et par skader på stamspillere, er vores indskiftere i dag Anders Due, Augo og Søren Frederiksen, og under normale omstændigheder vil de tre have selskab af PK på bænken. Det kan godt ske FCM på papiret har en bedre bredde, men det nytter jo ikke noget hvis de er ukampdygtige, eller af andre årsager ikke bliver benyttet.frederikshavneren skrev:Uagtet hvor kikset Disco Glen virker, så er det flot det projekt han har gang i. Bevares Football Club Herning-Ikast spiller bestemt ikke prangende, men de har en stærk organisation, god fysik og meget løbestærke spillere. Det er en base som nok skal bære dem langt. Selv om de tabte i Odense så tror jeg stadigvæk, at Ikast napper guldet.thomasjn skrev:Tjaeh ifht. pengene i fodbold har de selvfølgelig meget at sige. Omvendt er de altså ikke alt - bare se på Brøndby fra 2005 eller 2006 og så til nu. Eller se på OB; de er traditionelt rigere end os, men de sidste 10 sæsoner har vi gjort det bedre end dem. Ifht. tabellen har holdene slutter over hinanden lige mange gange (fem hver), men vi har vundet guld og oftest har holdene været tæt på hinanden. Selvfølgelig er pengene vigtige, men det kræver i lige så høj grad en god ledelse at få succes. I mine øjne er det stadig væsentligt, hvor godt Ståle har fået gang i FCK maskinen, men det kan man desværre godt frygte han har. Ifht. bønderne tror jeg dog deres chancer er små. Holdet er meget skadesplaget og de har hentet tre rustne spillere i vintervinduet imens de har solgt to midtbanespillere som var vigtige for dem i efteråret.
Det der også taler imod os i topstriden er vores manglende bredde. FCK og FCM har bredere trupper, hvilket kan blive udslagsgivende.
FCK har klart den bedste bredde, selv om der også er pladser de ser smalle ud på, og af mange årsager er de stadig favoritter i mine øjne. Der skal dog ikke meget til at tippe favoritværdigheden til andre sider, og de indbyrdes opgør tror jeg bliver afgørende, f.eks. vil en FCM sejr i Parken i næste runde samtidig med en hjemmesejr til os over FCV sende FCK så langt efter at det sagtens kan blive afgørende. Jeg tror personligt først det bliver afgjort meget sent i sæsonen, sikkert i sidste runde, og jeg vil absolut ikke blive overrasket hvis vi selv er med i slutspurten, slet ikke efter dagens kamp.
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Jeg bemærkede at DiscoGlen i morgentv overhovedet ikke nævnte os som titelbejlere.
Måske havde han bare gårsdagens kamp i baghovedet, men tankevækkende alligevel.
I øvrigt kan det ikke overraske FCK, at Busk ikke er bedre. Han fik også kampe i maj sidste år og var ikke bedre. Fatter ikke at de bliver ved med at se et lys i ham.
Måske havde han bare gårsdagens kamp i baghovedet, men tankevækkende alligevel.
I øvrigt kan det ikke overraske FCK, at Busk ikke er bedre. Han fik også kampe i maj sidste år og var ikke bedre. Fatter ikke at de bliver ved med at se et lys i ham.
- FlæskeFrank