Jeg syntes personligt det virker som et helt FANTASTISK koncept. Jeg kan nærmest ikke få armene ned.Eksil skrev:[
Ståle som chefen for det hele virker som et presset koncept. Ingen CL og FCM kan pludselig stikke af i ligaen.
Superliga 2014/2015
Re: Sv: Superliga 2014/2015
- NIN
- Allstar

- Favoritspiller: Glenn Hoddle
- Geografisk sted: Vestbyen
- Kontakt:
Re: Superliga 2014/2015
En der kan huske hvad Ikast ca. betalte for Fagerberg i tidernes morgen?
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
10 af de storeNIN den fromme skrev:En der kan huske hvad Ikast ca. betalte for Fagerberg i tidernes morgen?
http://www.bold.dk/nyt/FCM-maa-slippe-1 ... -Fagerberg
Men det er jo intet i forhold til de 21 millioner de gav for Jonas Borring i sin tid.
http://www.fyens.dk/sport/OB-saelger-Jo ... el/1019618
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
I underkanten af 10 mio Herning-dollars.NIN den fromme skrev:En der kan huske hvad Ikast ca. betalte for Fagerberg i tidernes morgen?
- NIN
- Allstar

- Kontakt:
Oh! Røverkøb i forhold til Borring.Eksil skrev:I underkanten af 10 mio Herning-dollars.NIN den fromme skrev:En der kan huske hvad Ikast ca. betalte for Fagerberg i tidernes morgen?
-
Fabbe
- Allstar

- Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
- Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra
Man skal ikke glæde sig for tidligt, men er Ståles tid ved at rinde ud? Vi har ikke set mange toptrænere, som kunne toppræstere i Danmark i særligt mange år, og hvis nogen nu siger Troels Bech, så gem jer i en hæk. Forestillingen om en ny nordisk Svennis på Europascenen holdt ikke. Jobbet i b 1903 (a.k.a. fck) blev ikke en raketaffyring, der nåede stjernerne, som Svennis gjorde, men en blød bue, og han landede pladask på jorden efter to gange udenlandsflop med nedrykninger.Eksil skrev:Ståle som chefen for det hele virker som et presset koncept. Ingen CL og FCM kan pludselig stikke af i ligaen.
Der er ingen klub i Danmark, der siger: "Ham, der lige blev fyret i dén der engelske 1. divisionsbundklub - ham må vi ha!" Så eneste argument for at tage sådan et brugt øg i manegen må være gamle dage og "han kender forholdene".
Jeg skal nok håne mig selv offentligt i denne tråd (lige som i Hobro-tråden), hvis jeg tager fejl igen.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam
Du skriver jo mange rigtige ting, Fabbe, og dette er bestemt en af dem.Fabbe skrev:Man skal ikke glæde sig for tidligt, men er Ståles tid ved at rinde ud? Vi har ikke set mange toptrænere, som kunne toppræstere i Danmark i særligt mange år, og hvis nogen nu siger Troels Bech, så gem jer i en hæk. Forestillingen om en ny nordisk Svennis på Europascenen holdt ikke. Jobbet i b 1903 (a.k.a. fck) blev ikke en raketaffyring, der nåede stjernerne, som Svennis gjorde, men en blød bue, og han landede pladask på jorden efter to gange udenlandsflop med nedrykninger.
Der er ingen klub i Danmark, der siger: "Ham, der lige blev fyret i dén der engelske 1. divisionsbundklub - ham må vi ha!" Så eneste argument for at tage sådan et brugt øg i manegen må være gamle dage og "han kender forholdene".
Man må dog også give manden den kredit, at han forstår at bygge et hierarki og et omklædningsrum op. Nu ser han strategi meget tydeligt ud til at være "Københavnerdrengene" - Delaney, Zanka, Cornelius, Kadrii, Amankwaa, Remmer, Toutouh og Felfel. Det er hér, FC Københavns fremtidige rygrad og hierarki skal findes. Det er spillere, der kan kommunikere lokalt og sikkert kan blive utroligt spændende rent kommercielt og PR-mæssigt. Men spørgsmålet er om deres professionalisme og sportslige kvaliteter er stærke nok.
-
Gnu
- Allstar

- Favoritspiller: Ståle
- Geografisk sted: Din mor
Efter min mening mangler der en eller to lederskikkelser i den flok, dér. Det er muligt at Delaney har noget at skulle have sagt i omklædningningsrummet, men jeg synes bestemt ikke han virker som typen, de andre kan læne sig op ad, når det ikke lige kører på banen.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."
- Lucas Andersen 25. juli 2022
- Lucas Andersen 25. juli 2022
- NIN
- Allstar

- Kontakt:
Før man helt begraver FCK helt, skal man selvfølgelig have in mente, at klubben har vundet seks ud af de seneste ti mesterskaber og de fire gange de ikke har stået øverst, har de fået tre gange sølv og en gang bronze. Så helt galt står det ikke til. Alligevel er det som om løveflokken virker lidt i panik og faktisk har gjort det et stykke tid. Indkøb har efterfulgt indkøb som enten er blevet fundet for lette og sendt videre på en lejekontrakt eller smuglet mere eller mindre diskret ud af bagdøren. Senest deres argentinske stjerne signing, som ellers skulle have vælte superligaen. Samtidig har der netop i dette tilfælde været bemærkelsesværdig travlt ved håndvasken på Peter Bangs Vej. Hvis en spiller med de kvaliteter som FCK tidligere har beskrevet kommer til en dansk klub og er overvægtig, fordi han har tilbragt fem uger på sofaen hjemme i Argentina og set VM i fodbold. Mon så ikke man fandt en løsning på det? Vi skriver trods alt 2014 hvor listen med diætister, personlige trænere og kostguruer m.m. er længere end køen til en X-Factor audition. Vi snakker kilo, ikke et brækket lårben. Det ”spontane” indkøb af Kadrill hos liga rivalen OB, virker også som en panikhandel og klassisk magtdemonstration. For egen regning vil det ikke undre mig det mindste, hvis OB’erens gang hos FCK bliver relativ kort. Listen med indkøb hos ligarivaler som ikke har slået til i hovedstaden, er lige så lang som tålmodigheden med dem har været kort. Det virker overordnet som om, at københavnerne desperat leder efter nøglen til fordomsstyrke og det fundament der gjorde dem ”uovervindelige”. Billedet af en ludoman som satser mere og mere for at vinde det tabte tilbage melder sig på nethinden. Det er sket igennem en belgisk træner. Indkøb af utallige angriber, rutineret svenskere, tilbage køb af egne flop i udlandet og senest en nærmest komplet magtoverdragelse til Ståle efter en uværdig afsked med klubbens mangeårige sportschef. Misser FCK endnu engang deres målsætning om CL kvalifikation og skulle mesterskabet glippe for tredje gang på fem år, så tror jeg nordmandens dage som ikke blot FCK træner, men toptræner er talte. Og hvor efterlader det så Danmarks ”fodbold lokomotiv”. På en tom perron eller på vej ud over kløften?
Dags dato har klubben en gæld på 967,7 millioner kr.
Dags dato har klubben en gæld på 967,7 millioner kr.
Far er ikke skuffet, far er sur:
http://m.bt.dk/superligaen/solbakken-de ... sk-fodbold
Og det dér må så være noget af det dummeste, jeg har læst fra Ståle i lang tid. Måske det dummeste - nogensinde!fish skrev:Far er ikke skuffet, far er sur:
Det giver faktisk rigtig god mening at FORESTILLE sig Ståle udtale de ting, imens han sidder imellem de to snobber fra Rytteriet ("Davs med dig, dejlige, liderlige Ståle...du er sgu sød....") med en silkeklud om halsen og masser af penge på lommen og beklage sig over de fandens fattige klubber, som bare er så keeedelige...de gider sgu ikke en skid...hvorfor forkæler de ikke sig selv lidt med et indkøb fra Barcelona en gang imellem....

Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Staale fortsaetter bare sin roevdaekning, som har vaeret et permanent tema siden han kom tilbage. I stedet for at anerkende egen fiasko, retter han fokus mod de andre, samtidig med han indsniger hvor fed han selv er med alle de coefficient point han tidligere har hentet.Funky skrev:Og det dér må så være noget af det dummeste, jeg har læst fra Ståle i lang tid. Måske det dummeste - nogensinde!fish skrev:Far er ikke skuffet, far er sur:
Det giver faktisk rigtig god mening at FORESTILLE sig Ståle udtale de ting, imens han sidder imellem de to snobber fra Rytteriet ("Davs med dig, dejlige, liderlige Ståle...du er sgu sød....") med en silkeklud om halsen og masser af penge på lommen og beklage sig over de fandens fattige klubber, som bare er så keeedelige...de gider sgu ikke en skid...hvorfor forkæler de ikke sig selv lidt med et indkøb fra Barcelona en gang imellem....
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Problemet for Ståle er jo at man i FCK har valgt at bygge hele den sportslige sektor op omkring ham, og derfor står han også med hele ansvaret. Skulle AaB fejle kan Kent brokke sig over dårlige indkøb, og Gaarde kan tilsvarende vaske hænder ved at sige Kent ikke har fået nok ud af et stærkt materiale. Det kan Ståle ikke. Efter han har sat sig på hele skidtet selv så er der ikke andre end ham der har ansvaret.
Han virker dog ikke indtil nu til at være meget bedre end CV til at købe spillere. Udover Amartey (som så også kostede en bondegård) har resten været jævnt dårlige.
Man kan dog også mærke han begynder at mærke presset.
Han virker dog ikke indtil nu til at være meget bedre end CV til at købe spillere. Udover Amartey (som så også kostede en bondegård) har resten været jævnt dårlige.
Man kan dog også mærke han begynder at mærke presset.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Jeg er bare lige nødt til at spørge - er der noget forkert i det, Ståle siger?fish skrev:Far er ikke skuffet, far er sur:
Jeg er da personligt også pivtræt af at høre Brøndere og AGF'ere, der sviner AaB for APOEL-kampen. Altså, hvad helvede har de selv leveret i Europa de sidste ti år?
http://www.bt.dk/superligaen/broendby-m ... nunderskud" onclick="window.open(this.href);return false;
med det underskud, så skulle man tro, der skal endnu et stort penge beløb spørjtes ind i klubben, hvis de skal overleve et år mere? En egen kapital på 83m, er måske et stort beløb, men når man lige har brændt 150m af på et år, så holder det vist ikke længe.
med det underskud, så skulle man tro, der skal endnu et stort penge beløb spørjtes ind i klubben, hvis de skal overleve et år mere? En egen kapital på 83m, er måske et stort beløb, men når man lige har brændt 150m af på et år, så holder det vist ikke længe.
Er det ikke mest en teknikallitet? Har de ikke "bare" nedskrevet værdien af deres aktiver - på samme måde som AaB tidligere har gjort?gravballe skrev:http://www.bt.dk/superligaen/broendby-m ... nunderskud
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index
jo det har de vist også, men de fik vel omkring de 200m sidste år. Selv om du nedskriver værdien af deres bygninger, så burde det vel ikke direkte fjerne penge i egenkapitalen i den grad som det har?le Cid skrev:Er det ikke mest en teknikallitet? Har de ikke "bare" nedskrevet værdien af deres aktiver - på samme måde som AaB tidligere har gjort?gravballe skrev:http://www.bt.dk/superligaen/broendby-m ... nunderskud
altså hvis du har 200m på konto og bygninger der er vurderet til 100m = 300 i egenkapital. Hvis du så nedskriver værdien af bygninger til 50m, vil man jo "kun" gå ned på 250m, det burde jo aldrig ramme deres realle kassebeholdning?
eller misforstår jeg det her?
De mangler som absolut minimum at demonstrere at de har styr over udgifterne, og det kommer sikkert også til at tilføre mere kapital indenfor et års tid.le Cid skrev:Er det ikke mest en teknikallitet? Har de ikke "bare" nedskrevet værdien af deres aktiver - på samme måde som AaB tidligere har gjort?gravballe skrev:http://www.bt.dk/superligaen/broendby-m ... nunderskud
Derudover er der intet der tyder på de har kontrol over det sportslige.
Over en periode på 3-5 år er det F'erne (minus FCV) vi skal betragte som konkurrenterne. FCK er der selvfølgelig naturligt. FCN har den økonomiske ballast til at få et boost hvis de får en god sæson eller to sportsligt og FCM har potentielt fået en stærk mand ind som kan udvilke klubben (hvis ikke han hellere vil afvikle den eller blot mister interessen).
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
- doukas
- Allstar

- Favoritspiller: Børsting
- Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.
Brøndby har nu lanceret Vision 2017 (hvor det dog lyder FCM'sk)
Det går ud på:
Mestre senest i 2017/2018.
Medaljer hver sæson.
50 % af truppen skal stamme fra "Master Class"
Overskud på driften i 2017 (før transfer)
En likviditet på minimum 20 mio kr. uden kapitaltilførelse frem mod 2017
De forhøjede indtægter skal skabes udfra højere Tv- og tilskueromsætning samt en betydelig stigning i antal sponsorer.
Brøndby har nu præsteret et halvårsregnskab på -150 mio kr. og forventer et årsregnskab på minus 160-170 mio kr. Egenkapitalen er nu på 86 mio kr. For under 12 mdr. siden havde Brøndby en egenkapital på over 200 mio kr. Den likvide beholdning er faldet med ca 50 % fra 2013 til 2. halvår 2014
Per Rud udtaler:
Jeg spår, at inden 30 mdr. udspiller et af tre følgende scenarier sig:
1. Brøndby foretager endnu en aktieemission. Opbakning bliver halv så stor som tidligere.
2. Jesper Bech Andersen sælger sine BIF-aktier til en anden rigmand/fond
3. BIF drosler ned for de sportslige ambitioner og begynder at køre på et discountbudget (urealistisk)
Held og lykke Brøndby.
Det går ud på:
Mestre senest i 2017/2018.
Medaljer hver sæson.
50 % af truppen skal stamme fra "Master Class"
Overskud på driften i 2017 (før transfer)
En likviditet på minimum 20 mio kr. uden kapitaltilførelse frem mod 2017
De forhøjede indtægter skal skabes udfra højere Tv- og tilskueromsætning samt en betydelig stigning i antal sponsorer.
Brøndby har nu præsteret et halvårsregnskab på -150 mio kr. og forventer et årsregnskab på minus 160-170 mio kr. Egenkapitalen er nu på 86 mio kr. For under 12 mdr. siden havde Brøndby en egenkapital på over 200 mio kr. Den likvide beholdning er faldet med ca 50 % fra 2013 til 2. halvår 2014
Per Rud udtaler:
Godt at se Per Rud kan holde begge ben på jorden, med den enorm positive udvikling taget i betragtning- Vi mener, at det er både realistisk og naturligt med den trænerstab og den spillertrup, vi har til rådighed - og med vores muligheder for kontinuerligt at bygge mere på, siger sportschef Per Rud til klubbens hjemmeside.
- Brøndby IF er en stor klub, og derfor skal vi også have store, sportslige ambitioner. Alle i og omkring klubben ønsker, at Brøndby skal tilbage som en fast bestanddel af toppen i dansk fodbold.
- Det sker ikke over natten, men vi er kommet et godt stykke vej. Den positive udvikling får ikke vores fødder til at lette fra jorden, men vi er selvfølgelig ambitiøse.
Jeg spår, at inden 30 mdr. udspiller et af tre følgende scenarier sig:
1. Brøndby foretager endnu en aktieemission. Opbakning bliver halv så stor som tidligere.
2. Jesper Bech Andersen sælger sine BIF-aktier til en anden rigmand/fond
3. BIF drosler ned for de sportslige ambitioner og begynder at køre på et discountbudget (urealistisk)
Held og lykke Brøndby.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Jeg synes, at der skønt at kalde det vision 2017 og så første delmål er mesterskab i 2018.
Tror medaljer hvert år kan blive svært. De tre hold, som endte højere end BIF i år er ikke blevet svækket. FCK skal nok tage medalje, AaB og FCM har fået penge på kontoen på den ene eller anden måde, så de sælger ikke for peanuts og dermed sværere at passere end ellers. Hvis de misser det første år skal ramaskrigene jo nok komme.
Økonomisk er det stadig svært at se, at de skal få rettet skuden op. TV-mæssigt får de "for mange penge ift. placering allerede" - så her kan de ikke stige voldsomt(de kan ikke få flere tv-topkampe, red.). Sponsormæssigt kan de selvfølgelig steppe op, men indtil videre er de kun nået til et obskur bettingfirma, så brandet er flosset. Sportslig kan de tjene rigtig mange penge på spillersalg og europæisk. Europæisk skal de steppe noget op. Spillersalgsmæssigt er emnerne lidt begrænset endnu, særlig når de ikke er med europæisk. Men kan de få 20 mio for Makienok, så er de selvfølgelig godt på vej - troede maks. 2 mio euro.
Hvis vi kigger på os selv, så vendte skuden først for alvor, da vi havde solgt Lucas A, Helenius og måske Lasse Nielsen. Hvis de sælger Makienok, så mangler de nok stadig et salg eller to endnu før truppen "betaler sig selv", men det kan de jo også nå inden 2017.
Tror medaljer hvert år kan blive svært. De tre hold, som endte højere end BIF i år er ikke blevet svækket. FCK skal nok tage medalje, AaB og FCM har fået penge på kontoen på den ene eller anden måde, så de sælger ikke for peanuts og dermed sværere at passere end ellers. Hvis de misser det første år skal ramaskrigene jo nok komme.
Økonomisk er det stadig svært at se, at de skal få rettet skuden op. TV-mæssigt får de "for mange penge ift. placering allerede" - så her kan de ikke stige voldsomt(de kan ikke få flere tv-topkampe, red.). Sponsormæssigt kan de selvfølgelig steppe op, men indtil videre er de kun nået til et obskur bettingfirma, så brandet er flosset. Sportslig kan de tjene rigtig mange penge på spillersalg og europæisk. Europæisk skal de steppe noget op. Spillersalgsmæssigt er emnerne lidt begrænset endnu, særlig når de ikke er med europæisk. Men kan de få 20 mio for Makienok, så er de selvfølgelig godt på vej - troede maks. 2 mio euro.
Hvis vi kigger på os selv, så vendte skuden først for alvor, da vi havde solgt Lucas A, Helenius og måske Lasse Nielsen. Hvis de sælger Makienok, så mangler de nok stadig et salg eller to endnu før truppen "betaler sig selv", men det kan de jo også nå inden 2017.
- FlæskeFrank