Hvorfor hade FCM 2

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Jesper Schmidt » 29. aug 2011, 20:18

Gnu skrev:Det er da lidt komisk, at nogen lader sig forarge over sådan et banner, når man samtidig ser, hvad der ellers kommer af udgydelser i tråden her.

Jeg synes i øvrigt at banneret er go' gas.
Det burde selvfølgelig nok være dette indlæg fra dig jeg havde quotet, men det var nu også mere en kommentar på alle dine indlæg om emnet, og andres som har udtrykt samme holdning.

Men jeg har da intet imod at understrege at jeg mener det banner er tegn på en ualmindelig lav intelligens.

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 29. aug 2011, 20:42

Banneret er ligegyldigt.

Det eneste jeg siger er sådan set bare, at hvis man vil kritisere andre for at være dumme og usmaglige, så er det måske en god ide, at man ikke selv optræder, ja, dumt og usmageligt.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 29. aug 2011, 21:08

Gnu skrev:Banneret er ligegyldigt.

Det eneste jeg siger er sådan set bare, at hvis man vil kritisere andre for at være dumme og usmaglige, så er det måske en god ide, at man ikke selv optræder, ja, dumt og usmageligt.
Er det da de samme mennesker som tager afstand fra banneret som kalder koknepperne for kokneppere?

Brugeravatar
Broendum
1. div
1. div
Geografisk sted: Kbh.

Indlæg af Broendum » 29. aug 2011, 21:54

Jesper Schmidt skrev:
Gnu skrev:Det handler ikke specifikt om banneret.

Det handler om, at man lader sig forarge over et banner og kalder det usmageligt, mens man i samme åndedrag kalder ophavsmændende kokneppere. Det hænger ikke sammen.
Det er jo mere det helt ufatteligt dumme som ligger i at man tydeligvis ikke har tænkt over at man kalder en af sine egne spillere for "et hul", der gør det ualmindeligt tåkrummende og morsomt/tragikomisk.
Jamen, hun har da selv haft med selv at udstille sig selv:

http://studio1-2.dk/2011/foto/calendar-girls/" onclick="window.open(this.href);return false;

De passer da egentlig meget godt sammen ...

Gnu
Allstar
Allstar

Indlæg af Gnu » 29. aug 2011, 21:56

Poker-One-Kenobi skrev:Er det da de samme mennesker som tager afstand fra banneret som kalder koknepperne for kokneppere?
jonas386 skrev:Sig du tager pis på mig. For ellers er det godt nok langt ude... Jeg troede ikke engang koknepperne kunne finde på noget så sygeligt. - Sørgeligt.
jonas386 skrev:Mikkel Thygesen går jeg udfra... Han datede da hvertfald Lærke Møller i en overgang så vidt jeg husker. Derfor virker det ret usmageligt IMO... Altså ikke over for Thyge, men mere Lærke Møller.
For nu at give et par eksempler.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 29. aug 2011, 22:09

Gnu skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:Er det da de samme mennesker som tager afstand fra banneret som kalder koknepperne for kokneppere?
jonas386 skrev:Sig du tager pis på mig. For ellers er det godt nok langt ude... Jeg troede ikke engang koknepperne kunne finde på noget så sygeligt. - Sørgeligt.
For nu at give et eksempel.
Nå ja, herreste gud... Nu mener jeg der er forskel på at svine andre holds fans og så på at trække andre AaB'ere ned i dynget... Jeg ville feks da også synes det var usmageligt hvis vi (som AaB fans) lavede et banner hvor der stod: "Den eneste ko i ikke knepper er Lærke Møller" og denne spillede håndbold i AaB. Ja der er ikke håndbold længere, men det er princippet.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 29. aug 2011, 22:20

jonas386 skrev:
Gnu skrev:
Nå ja, herreste gud... Nu mener jeg der er forskel på at svine andre holds fans og så på at trække andre AaB'ere ned i dynget... Jeg ville feks da også synes det var usmageligt hvis vi (som AaB fans) lavede et banner hvor der stod: "Den eneste ko i ikke knepper er Lærke Møller" og denne spillede håndbold i AaB. Ja der er ikke håndbold længere, men det er princippet.
Suk...

Gnu
Allstar
Allstar

Indlæg af Gnu » 29. aug 2011, 22:27

Du har simpelthen ikke fattet det endnu, hva' jonas?

Det handler ikke om banneret, og det handler ikke om AaB vs. FCM. Det handler om, at hvis man vil kritisere andre for at have et lavt niveau, så skal man nok, som minimum, sørge for, at man selv holder et bare nogenlunde niveau.

Det har en meget ringe opdragende effekt at fortælle folk, at de skal opføre sig ordentligt, hvis man samtidig står og pisser dem op og ned ad ryggen og kalder dem svin, kokneppere eller svenskere.

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kunji » 29. aug 2011, 22:35

Præcis. Og tonen omkring AaB-FCM-forholdet er efterhånden af så grotesk ringe et niveau, at man næppe har noget som helst lade dem høre for. Det virker i øvrigt også til, at enkelte debattører definerer dem selv som AaB-fans ud fra et had mod FCM. Langt de fleste ting, som bliver fremhævet herinde er af ekstrem ligegyldig og søgt karakter.

Ja, vi hader FCM, men denne tråd har efterhånden nået så lavt et niveau, at den oprindelige FCM-tråd nærmest synes fornuftig. Og det siger ikke så lidt.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 29. aug 2011, 22:36

Min pointe er at der er forskel på hvilket forum det udtrykkes i. Som Funky også så fint udtrykker.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Indlæg af limey » 29. aug 2011, 22:44

Kunji skrev:Ja, vi hader FCM, men denne tråd har efterhånden nået så lavt et niveau, at den oprindelige FCM-tråd nærmest synes fornuftig. Og det siger ikke så lidt.
Skal vi ikke lave en treer? Lad os nu se hvor langt vi kan trække den.

Svante
Drenge
Drenge

Indlæg af Svante » 29. aug 2011, 22:46

jonas386 skrev:
Gnu skrev:
You just made (the rest of it) my day.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 29. aug 2011, 22:49

Udgangspunktet var nu ellers udmærket; det banner de lavede dér er ganske enkelt lavstammet, og det har intet at gøre med, hvor Lærke Møller spiller håndbold.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 29. aug 2011, 22:56

Funky skrev:Udgangspunktet var nu ellers udmærket; det banner de lavede dér er ganske enkelt lavstammet, og det har intet at gøre med, hvor Lærke Møller spiller håndbold.
Jeg synes nu mere det er princippet i at hive en anden klubmand (eller kvinde) ned for at ramme en tidligere spiller.

Gnu
Allstar
Allstar

Indlæg af Gnu » 29. aug 2011, 23:00

jonas386 skrev:Min pointe er at der er forskel på hvilket forum det udtrykkes i. Som Funky også så fint udtrykker.
Gu' er der da ej forskel. Hvis man ikke kan stå på mål for sine ytringer, så skal man lukke røven. Og dét uanset forum.

Kunji er spot on.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 29. aug 2011, 23:02

Gnu skrev:
jonas386 skrev:Min pointe er at der er forskel på hvilket forum det udtrykkes i. Som Funky også så fint udtrykker.
Gu' er der da ej forskel. Hvis man ikke kan stå på mål for sine ytringer, så skal man lukke røven. Og dét uanset forum.

Kunji er spot on.

Selvfølgelig skal man stå ved hvad man siger, det har jeg heller ikke benægtet. Men jeg vil bestemt mene der er forskel. Vi kan da sagtens diskutere her på foraet at Helenius spiller dårligt uden at lave et banner hvor der står:"Helenius, du er elendig". Det er, som sagt, et spørgsmål om forum og omgivelser.

Gnu
Allstar
Allstar

Indlæg af Gnu » 29. aug 2011, 23:12

jonas386 skrev:Selvfølgelig skal man stå ved hvad man siger, det har jeg heller ikke benægtet. Men jeg vil bestemt mene der er forskel. Vi kan da sagtens diskutere her på foraet at Helenius spiller dårligt uden at lave et banner hvor der står:"Helenius, du er elendig". Det er, som sagt, et spørgsmål om forum og omgivelser.
Det har intet med denne sag at gøre.

Som sagt er Kunji spot on.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 29. aug 2011, 23:35

Gnu skrev:
jonas386 skrev:Selvfølgelig skal man stå ved hvad man siger, det har jeg heller ikke benægtet. Men jeg vil bestemt mene der er forskel. Vi kan da sagtens diskutere her på foraet at Helenius spiller dårligt uden at lave et banner hvor der står:"Helenius, du er elendig". Det er, som sagt, et spørgsmål om forum og omgivelser.

Kunji er spot on, jeg vil dog ikke stå på mål for hvad andre tumper har skrevet, og derfor mener jeg sagtens at jeg kan kritisere sådan et banner. Men generelt er det da en god rettesnor ikke at skrive noget man ikke ville kunne forsvare ansigt til ansigt...

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 29. aug 2011, 23:42

Jeg køber den ikke. Der er efter min mening så langt fra at skrive et eller andet herinde om FCM (meget af det af en drillende mere end ægte hadsk natur, og typisk kun om FCM og de profiler, som tegner virksomheden - ikke deres koner, kærester, børn, kæledyr osv.) til det lamme banner, som de bød på dernede forleden, at det ender helt ude i det dybt urimelige at sidestille de to ting. FCM ønsker ERKLÆRET at være "klassens frække dreng", de har nogle folk gående som virkelig giver den gazz udaf netop dén tangent (Ørgaard, Bak, osv.), og så får de naturligvis noget røg et reelt set relativt privat sted som her. Givetvis uden de overhovedet aner noget om det. Det har intet med det banner at gøre.
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 29. aug 2011, 23:55

Poker-One-Kenobi skrev:
Gnu skrev:

Kunji er spot on, jeg vil dog ikke stå på mål for hvad andre tumper har skrevet, og derfor mener jeg sagtens at jeg kan kritisere sådan et banner. Men generelt er det da en god rettesnor ikke at skrive noget man ikke ville kunne forsvare ansigt til ansigt...
Der er altså masser af eksempler på, at folk bevæger sig i forskellige fora, hvor der er forskellige regler for frirum og omgangstone. Velkommen til helvede hvis reglen skal være, at det du siger til enhver tid skal kunne siges i et hvilket som helst andet forum - og kan du ikke det, så skal du i stedet klappe i. Det bliver en meget tavs, eller meeeget skinger verden...
For lige at tage et eksempel som ikke har med internet-fora at gøre: Falck-reddere, brandfolk og politifolk...hvis de ikke har et frirum iblandt hinanden til at snakke anderledes om tingene end de gør foran et kamera, så bliver deres arbejde lige med ét meget anderledes og hårdere. Et mere fredeligt eksempel er den tone du har iblandt dine kammerater - den er nok anderledes end til moster Olgas sølvbryllupsfest.
Forummet her ER offentligt, og derfor synes jeg sådant set heller ikke man skal sige ALT om hvadsomhelst herinde. Man må formode, at AaB's spillere eksempelvis kender til forummet - derfor synes jeg godt man kan tænke lidt over, hvor barsk man vil være i sine bedømmelser. Men der er altså en verden til forskel på det her forum, og et flere meter stort banner på MCH til en ligakamp.
Og det centrale i min OPRINDELIGE pointe er fortsat, at jeg står HELT af på, at tumperne bag banneret ikke kan holde sig til bare at sige noget grimt til Thyge om Thyge.

Besvar