Poker-One-Kenobi skrev:Gnu skrev:jonas386 skrev:Selvfølgelig skal man stå ved hvad man siger, det har jeg heller ikke benægtet. Men jeg vil bestemt mene der er forskel. Vi kan da sagtens diskutere her på foraet at Helenius spiller dårligt uden at lave et banner hvor der står:"Helenius, du er elendig". Det er, som sagt, et spørgsmål om forum og omgivelser.
Det har intet med denne sag at gøre.
Som sagt er Kunji spot on.
Kunji er spot on, jeg vil dog ikke stå på mål for hvad andre tumper har skrevet, og derfor mener jeg sagtens at jeg kan kritisere sådan et banner. Men generelt er det da en god rettesnor ikke at skrive noget man ikke ville kunne forsvare ansigt til ansigt...
Der er altså masser af eksempler på, at folk bevæger sig i forskellige fora, hvor der er forskellige regler for frirum og omgangstone. Velkommen til helvede hvis reglen skal være, at det du siger til enhver tid skal kunne siges i et hvilket som helst andet forum - og kan du ikke det, så skal du i stedet klappe i. Det bliver en meget tavs, eller meeeget skinger verden...
For lige at tage et eksempel som ikke har med internet-fora at gøre: Falck-reddere, brandfolk og politifolk...hvis de ikke har et frirum iblandt hinanden til at snakke anderledes om tingene end de gør foran et kamera, så bliver deres arbejde lige med ét meget anderledes og hårdere. Et mere fredeligt eksempel er den tone du har iblandt dine kammerater - den er nok anderledes end til moster Olgas sølvbryllupsfest.
Forummet her ER offentligt, og derfor synes jeg sådant set heller ikke man skal sige ALT om hvadsomhelst herinde. Man må formode, at AaB's spillere eksempelvis kender til forummet - derfor synes jeg godt man kan tænke lidt over, hvor barsk man vil være i sine bedømmelser. Men der er altså en verden til forskel på det her forum, og et flere meter stort banner på MCH til en ligakamp.
Og det centrale i min OPRINDELIGE pointe er fortsat, at jeg står HELT af på, at tumperne bag banneret ikke kan holde sig til bare at sige noget grimt til Thyge om Thyge.