Potentiel Superligastrejke

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Re: Potentiel Superligastrejke

Indlæg af limey » 27. jun 2014, 19:56

Provst i Brovst skrev:
Jesper Schmidt skrev: For det første ved at tro de kan knægte spillerforeningen, i en meget kort sommerpause, når de samtidigt kommer med krav om omfattende forringelser af den gældende overenskomst, for det andet ved overhovedet at opsige overenskomsten og komme med konfliktvarsel, når man stadig har haft muligheder for at blive enige uden at tage så drastiske midler i brug.
Lærerene var knækket på tre uger og deres strejkekasse er og var af episke dimensioner. Spillerforeningen ville være færdige på under en måned.
Det var da ingenlunde en tom strejkekasse der knægtede lærerne, men et ( i langt tid forinden planlagt ) regeringsindgreb. Jeg tvivler på at Don Corydone har haft en finger med i spillet denne gang -men på den anden side, så virker alt efterhånden muligt.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 27. jun 2014, 19:59

limey skrev:
Provst i Brovst skrev:
Jesper Schmidt skrev: For det første ved at tro de kan knægte spillerforeningen, i en meget kort sommerpause, når de samtidigt kommer med krav om omfattende forringelser af den gældende overenskomst, for det andet ved overhovedet at opsige overenskomsten og komme med konfliktvarsel, når man stadig har haft muligheder for at blive enige uden at tage så drastiske midler i brug.
Lærerene var knækket på tre uger og deres strejkekasse er og var af episke dimensioner. Spillerforeningen ville være færdige på under en måned.
Det var da ingenlunde en tom strejkekasse der knægtede lærerne, men et ( i langt tid forinden planlagt ) regeringsindgreb. Jeg tvivler på at Don Corydone har haft en finger med i spillet denne gang -men på den anden side, så virker alt efterhånden muligt.
Nej, "deres strejkekasse er og var af episke dimensioner" - men der var intet håb, de var knækket og sådan er det for brancher der tjener penge på ikke at udbetale lønninger. De fleste fodboldklubber ville få en sundere økonomi ved IKKE at skulle spille fodbold.

Eller superligaen kunne bare starte sæsonen med rene amatører, så ville "mod moderne fodbold" folket også blive glade.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Indlæg af limey » 27. jun 2014, 20:06

Provst i Brovst skrev:
limey skrev:
Provst i Brovst skrev:
Nej, "deres strejkekasse er og var af episke dimensioner" - men der var intet håb, de var knækket og sådan er det for brancher der tjener penge på ikke at udbetale lønninger. De fleste fodboldklubber ville få en sundere økonomi ved IKKE at skulle spille fodbold.
Ah, nu forstår jeg, hvad du mener. Enig i det meste.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Re: Sv: Potentiel Superligastrejke

Indlæg af Jesper Schmidt » 27. jun 2014, 21:29

fish skrev: Er det rygter når formanden for divisions foreningen udtaler det? Det bliver du nødt til at forklare.

Sendt fra min HTC One_M8 med Tapatalk
Den udtalelse har jeg i så fald misset. Men det er nu også ligegyldigt for resten af mit indlæg, som sagt er det vel helt naturligt at bruge den slags trusler i sådan nogle forhandlinger, uden det dermed nødvendigvis med garanti føres ud i livet.

Men nu skal det ikke lyde som om jeg forsvarer spillerforeningen, jeg synes begge parter opfører sig tåbeligt i denne sag, og har ikke sympatier i nogen af de to lejre. Hvis spillerne vil tages seriøst, når de siger at det de kæmper for er de spillere som har en meget lav indkomst, burde man måske overveje det logisike (og rimelige) i at kræve en fælles overenskomst som dækker alle medlemmer af spillerforeningen, lige fra den højst betalte FCK stjerne, til den nyoprykkede yngling i Hobro.

Frygah
Allstar
Allstar

Re: Sv: Potentiel Superligastrejke

Indlæg af Frygah » 27. jun 2014, 23:04

Jesper Schmidt skrev:
fish skrev: Er det rygter når formanden for divisions foreningen udtaler det? Det bliver du nødt til at forklare.

Sendt fra min HTC One_M8 med Tapatalk
Den udtalelse har jeg i så fald misset. Men det er nu også ligegyldigt for resten af mit indlæg, som sagt er det vel helt naturligt at bruge den slags trusler i sådan nogle forhandlinger, uden det dermed nødvendigvis med garanti føres ud i livet.

Men nu skal det ikke lyde som om jeg forsvarer spillerforeningen, jeg synes begge parter opfører sig tåbeligt i denne sag, og har ikke sympatier i nogen af de to lejre. Hvis spillerne vil tages seriøst, når de siger at det de kæmper for er de spillere som har en meget lav indkomst, burde man måske overveje det logisike (og rimelige) i at kræve en fælles overenskomst som dækker alle medlemmer af spillerforeningen, lige fra den højst betalte FCK stjerne, til den nyoprykkede yngling i Hobro.
Lige præcis det sidste er jeg meget enig i. Det virker på mig ganske håbløst at spillerforeningen vil have en overenskomst der både dækker Cornelius og Elmander, og samtidig også en tilfældig 2. divisionsspiller på halv tid. Det er jo åbenlyst at der er så enormt store forskelle at man ikke bare kan ensrette en sådan overenskomst.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 28. jun 2014, 12:32

Hvorfor skulle spillerne ikke have en overenskomst? De har da lige så meget ret til feriepenge, pension, efteruddannelse og ordentlige arbejdsvilkår som vi alle sammen har. Mange af dem får enormt høje lønninger, men lige så mange deltidsproffer lever med meget skæve arbejdstider og en voldsom fysisk belastning på arbejdspladsen, der gør det meget svært at passe et deltidsjob ved siden af. Samtidig er de ansat på ekstremt korte kontrakter, og har dårlige vilkår for at tage ferie i løbet af året.

Det er faktisk meget prisværdigt at Superligaspillerne viser noget solidaritet med de af deres kolleger, der måske ikke har talentet til at tjene 100.000 om måneden, men som stadig er vigtige medarbejdere i branchen, og som naturligvis fortjener nogle ordentlige forhold.

Endelig er det også oplagt at man ser på aflønning af U/19-spillere, der spiller Superligafodbold. Hvis en medarbejder sættes til at udføre opgave X skal han naturligvis have en løn, der modsvarer det arbejde, han udfører. Du kan jo heller ikke ansætte en folkeskolelærer til at undervise i atomfysik på Universitetet uden at lønnen følger efter.

seamann

Indlæg af seamann » 28. jun 2014, 12:53

Yankee skrev:Hvorfor skulle spillerne ikke have en overenskomst? De har da lige så meget ret til feriepenge, pension, efteruddannelse og ordentlige arbejdsvilkår som vi alle sammen har. Mange af dem får enormt høje lønninger, men lige så mange deltidsproffer lever med meget skæve arbejdstider og en voldsom fysisk belastning på arbejdspladsen, der gør det meget svært at passe et deltidsjob ved siden af. Samtidig er de ansat på ekstremt korte kontrakter, og har dårlige vilkår for at tage ferie i løbet af året.

Det er faktisk meget prisværdigt at Superligaspillerne viser noget solidaritet med de af deres kolleger, der måske ikke har talentet til at tjene 100.000 om måneden, men som stadig er vigtige medarbejdere i branchen, og som naturligvis fortjener nogle ordentlige forhold.

Endelig er det også oplagt at man ser på aflønning af U/19-spillere, der spiller Superligafodbold. Hvis en medarbejder sættes til at udføre opgave X skal han naturligvis have en løn, der modsvarer det arbejde, han udfører. Du kan jo heller ikke ansætte en folkeskolelærer til at undervise i atomfysik på Universitetet uden at lønnen følger efter.

Der er forhåbentlig ikke nogen, der kan finde på at ansætte en folkeskolelærer til at undervise på universitetet.

Anken her, er netop at fritidsspillere og fuldtids professionelle ikke skal være dækket af den samme overenskomst. Men de kan da have hver deres.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 28. jun 2014, 15:39

seamann skrev: Der er forhåbentlig ikke nogen, der kan finde på at ansætte en folkeskolelærer til at undervise på universitetet.

Anken her, er netop at fritidsspillere og fuldtids professionelle ikke skal være dækket af den samme overenskomst. Men de kan da have hver deres.
Det er der sådan set ikke noget i vejen for. Men han skal selvfølgelig ansættes efter overenskomsten for universitetsansatte og ikke overenskomsten for folkeskolelærere. Dét er hele pointen.

Fritidsspillere har naturligvis ingen overenskomst. Deltids- og fuldtidsprofessionelle fungerer inden for samme arbejdsmarked og udfører nøjagtigt det samme stykke arbejde, så selvfølgelig skal de have samme overordnede overenskomst.

seamann

Indlæg af seamann » 28. jun 2014, 16:09

Yankee skrev:
seamann skrev: Der er forhåbentlig ikke nogen, der kan finde på at ansætte en folkeskolelærer til at undervise på universitetet.

Det er der sådan set ikke noget i vejen for. Men han skal selvfølgelig ansættes efter overenskomsten for universitetsansatte og ikke overenskomsten for folkeskolelærere. Dét er hele pointen.

Fritidsspillere har naturligvis ingen overenskomst. Deltids- og fuldtidsprofessionelle fungerer inden for samme arbejdsmarked og udfører nøjagtigt det samme stykke arbejde, så selvfølgelig skal de have samme overordnede overenskomst.
Jo, der er noget i vejen for at ansætte en folkeskolelærer på universitetet - der er et fagligt niveau, der skal opfyldes.

Fritidsspillere/deltidsspillere udfører ikke det samme arbejde som fuldtidsspillere og bevæger sig på et andet arbejdsmarked - med Hobro som den sjove undtagelse. De bør derfor ikke være dækket af samme overenskomst - ligesom afløseren på tankstationen ikke er medlem af djøf.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 28. jun 2014, 16:48

seamann skrev:Jo, der er noget i vejen for at ansætte en folkeskolelærer på universitetet - der er et fagligt niveau, der skal opfyldes.

Fritidsspillere/deltidsspillere udfører ikke det samme arbejde som fuldtidsspillere og bevæger sig på et andet arbejdsmarked - med Hobro som den sjove undtagelse. De bør derfor ikke være dækket af samme overenskomst - ligesom afløseren på tankstationen ikke er medlem af djøf.
Du forstår hverken mit abstraktionsniveau eller basale arbejdsmarkedsprincipper. Det er næppe videre debat værd :)

seamann

Indlæg af seamann » 29. jun 2014, 00:24

Yankee skrev:
seamann skrev:Jo, der er noget i vejen for at ansætte en folkeskolelærer på universitetet - der er et fagligt niveau, der skal opfyldes.

Du forstår hverken mit abstraktionsniveau eller basale arbejdsmarkedsprincipper. Det er næppe videre debat værd :)
Hvad tror du, du er? Ubegavede narrerøv.

Debatjuntaen
Administrator
Administrator

Indlæg af Debatjuntaen » 29. jun 2014, 08:06

Så dæmper I lige retorikken venner!!

Da den potentielle strejke er en del af et politisk spil, giver vi denne tråd lidt længere snor end normalt. Hvis debatten kommer for langt ud skrider vi dog ind som vi plejer. Tænk jer om - så finder I nok en god balance!!

God søndag
/Debatjuntaen

nik
Landshold
Landshold

Indlæg af nik » 29. jun 2014, 11:38

Det er jo en simpel arbejdtskamp mellem arbejdtsgiver og arbejdtstager , hvor man tester hinanden af hvor en løsning kommer med tiden når en af partnerne er kørt træt fordi det koster for meget. Om det er fodbold eller om det blandt sosuer er sådan ligemeget det er det samme

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 29. jun 2014, 16:35

nik skrev:Det er jo en simpel arbejdtskamp mellem arbejdtsgiver og arbejdtstager , hvor man tester hinanden af hvor en løsning kommer med tiden når en af partnerne er kørt træt fordi det koster for meget. Om det er fodbold eller om det blandt sosuer er sådan ligemeget det er det samme
Forskellen er at der er rigtig mange der ville give deres højre arm for at blive fodboldspillere. At være SOSU er måske knap så attråværdigt.
Den situation er der selvfølgelig nogle arbejdsgivere der har svært ved at administrere og måske kommer til at presse arbejdsvilkårene eller lønnen lidt rigeligt, og det er de arbejdsgivere, der er skyld i at der overhovedet eksisterer fagforeninger.

Det ville være mere rimeligt at sammenligne forboldspillere med hestepiger (der gerne vil være dressurryttere eller beriddere). Indenfor det fag er der heller ikke noget synderlig høj grad af organisering, på trods af at der er mere end et par enkelte af abejdsgiverne der presser vilkårene til det yderste.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 29. jun 2014, 16:45

seamann skrev:
Yankee skrev:

Jeg konstaterer sådan set bare at du ikke ved hvad et arbejdsmarked er, ligesom du åbenlyst ikke forstår min abstraktion vedrørende skolelærere på universitetet. Jeg kan prøve med en lidt simplere opsætning:

Det er ikke tilladt at ansætte en lærling til en svends arbejdsopgaver. I så fald skal han i hvert fald aflønnes som en svend. Det er dét princip, Spillerforeningen vil have indført for fodboldspillere.

Deltids- og fuldtidsprofessionelle spillere ER en del af samme arbejdsmarked. Det kan jeg ikke rigtig forklare bedre. Sådan er det bare. Derfor skal de selvfølgelig have den samme overenskomst. En overenskomst, der naturligvis tager højde for forskellige vilkår og situationer. Det er den anden ting, Spillerforeningen vil have indført.

Endelig har Spillerforeningen fået rettens ord for at de skal have del i de indtægter, klubberne opnår via spilernes PR-værdi (kort fortalt). Det er grunden til at Divisionsforeningen har opsagt overenskomsten.

seamann

Indlæg af seamann » 29. jun 2014, 20:05

Yankee skrev:
seamann skrev:
Yankee skrev:

Jeg konstaterer sådan set bare at du ikke ved hvad et arbejdsmarked er, ligesom du åbenlyst ikke forstår min abstraktion vedrørende skolelærere på universitetet. Jeg kan prøve med en lidt simplere opsætning:

Det er ikke tilladt at ansætte en lærling til en svends arbejdsopgaver. I så fald skal han i hvert fald aflønnes som en svend. Det er dét princip, Spillerforeningen vil have indført for fodboldspillere.

Deltids- og fuldtidsprofessionelle spillere ER en del af samme arbejdsmarked. Det kan jeg ikke rigtig forklare bedre. Sådan er det bare. Derfor skal de selvfølgelig have den samme overenskomst. En overenskomst, der naturligvis tager højde for forskellige vilkår og situationer. Det er den anden ting, Spillerforeningen vil have indført.

Endelig har Spillerforeningen fået rettens ord for at de skal have del i de indtægter, klubberne opnår via spilernes PR-værdi (kort fortalt). Det er grunden til at Divisionsforeningen har opsagt overenskomsten.
Konstaterer jeg ikke ved hvad et arbejdsmarked er. Kan ikke forstå dit abstraktionsniveau.
Og samtidig gedigent vrøvl som at deltids og fuldtids spillere pr definition Er en del af samme arbejdsmarked.
Jeg syntes, du er et imbecilt røvhul, der udstiller din manglende viden.

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 29. jun 2014, 20:13

Det er vist ikke Yankee, der er den ubegavede her.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 29. jun 2014, 20:27

seamann skrev:
Yankee skrev:
seamann skrev:
Yankee skrev:

Konstaterer jeg ikke ved hvad et arbejdsmarked er. Kan ikke forstå dit abstraktionsniveau.
Og samtidig gedigent vrøvl som at deltids og fuldtids spillere pr definition Er en del af samme arbejdsmarked.
Jeg har sådan en lille tommelfinger-regel der siger at den der kalder sin mod-debattør et imbecilt røvhul som regel er den mindst begavede af de to...
Janteloven eksisterer IKKE!

Molholt
Lilleput
Lilleput
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Indlæg af Molholt » 29. jun 2014, 21:43

tænk at man måske ville skulle på en Away i Europa

og støtte Amatør spiller eller tideligere spiller,

hvem kunne vi dog stille op med ?

MR er den rigtige vinder
Allstar
Allstar

Indlæg af MR er den rigtige vinder » 30. jun 2014, 01:44

Køllen I Møllen skrev:
seamann skrev:
Yankee skrev:
seamann skrev:
Yankee skrev:

Jeg har sådan en lille tommelfinger-regel der siger at den der kalder sin mod-debattør et imbecilt røvhul som regel er den mindst begavede af de to...
du foretrækker måske den mere abstrakte sviner som Yankee fyrede af?
Um Gandhi Dandy, um grande
milionário socialista

Besvar