Slutspil i superligaen

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
jonas386
Allstar
Allstar

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af jonas386 » 9. jun 2015, 00:33

Gad vide hvor meget man har betalt HyperCube for alle deres modeller? Det har sikkert ikke været helt billigt.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Indlæg af sulakvelidze » 9. jun 2015, 13:35

Hvis det hele falder sammen på målstregen, er det endnu en pinlig sag for Divisionsforeningens top. I forvejen har de gjort sig til grin med feriepengesagen og den tåbelige krig med Mads Øland, og hvis dette også ender med et nederlag, fatter jeg ikke, at det ikke får konsekvenser for deres direktør. Han går jo fra tabersag til tabersag.

Hypercube har uden tvivl taget sig godt betalt af klubberne for at udføre et stykke arbejde, der fra starten har strålet langt væk af fejlslutninger. Deres påstand om, at de lyttede til tilhængernes ønsker, forholder jeg mig stærkt tvivlende overfor. Og deres absurde fokus på Belgien skriger til himlen i sin logik, fordi alt og alle har været klar over, at Belgiens succes har andre årsager end turneringsstrukturen. Jeg kender selvfølgelig ikke sagsgangen indgående, men ud fra, hvad der har været meldt ud fra Hypercube og Divisionsforeningen, er det amatøragtigt langt ud over alle grænser, hvad der er foregået.

Jeg håber, planerne om slutspil falder til jorden, og jeg håber, at Divisionsforeningen snart viser sig som en professionel organisation. Det kræver ikke et udenlandsk analyseinstitut at komme med modeller til den danske turneringsstruktur. Det kan de fleste fodboldnørder i Danmark gøre gratis - og endda med fingeren tættere på den danske fodboldpuls end Hybercube med deres underlige fokus på Belgien.

seamann

Indlæg af seamann » 9. jun 2015, 13:46

sulakvelidze skrev:Hvis det hele falder sammen på målstregen, er det endnu en pinlig sag for Divisionsforeningens top. I forvejen har de gjort sig til grin med feriepengesagen og den tåbelige krig med Mads Øland, og hvis dette også ender med et nederlag, fatter jeg ikke, at det ikke får konsekvenser for deres direktør. Han går jo fra tabersag til tabersag.

Hypercube har uden tvivl taget sig godt betalt af klubberne for at udføre et stykke arbejde, der fra starten har strålet langt væk af fejlslutninger. Deres påstand om, at de lyttede til tilhængernes ønsker, forholder jeg mig stærkt tvivlende overfor. Og deres absurde fokus på Belgien skriger til himlen i sin logik, fordi alt og alle har været klar over, at Belgiens succes har andre årsager end turneringsstrukturen. Jeg kender selvfølgelig ikke sagsgangen indgående, men ud fra, hvad der har været meldt ud fra Hypercube og Divisionsforeningen, er det amatøragtigt langt ud over alle grænser, hvad der er foregået.

Jeg håber, planerne om slutspil falder til jorden, og jeg håber, at Divisionsforeningen snart viser sig som en professionel organisation. Det kræver ikke et udenlandsk analyseinstitut at komme med modeller til den danske turneringsstruktur. Det kan de fleste fodboldnørder i Danmark gøre gratis - og endda med fingeren tættere på den danske fodboldpuls end Hybercube med deres underlige fokus på Belgien.
Nu er det jo ikke helt sikkert at det er analyseinstituttets fejl, at Divisionsforeningen ikke kan blive internt enige.

Og jeg er lodret uenig i, at fodboldnørder i DK kan magte analyse opgaven (de har ihverfald ikke fremlagt gennemanalyserede forslag endnu).

sulakvelidze
Allstar
Allstar

Indlæg af sulakvelidze » 9. jun 2015, 13:55

seamann skrev:
sulakvelidze skrev:Hvis det hele falder sammen på målstregen, er det endnu en pinlig sag for Divisionsforeningens top. I forvejen har de gjort sig til grin med feriepengesagen og den tåbelige krig med Mads Øland, og hvis dette også ender med et nederlag, fatter jeg ikke, at det ikke får konsekvenser for deres direktør. Han går jo fra tabersag til tabersag.

Nu er det jo ikke helt sikkert at det er analyseinstituttets fejl, at Divisionsforeningen ikke kan blive internt enige.

Og jeg er lodret uenig i, at fodboldnørder i DK kan magte analyse opgaven (de har ihverfald ikke fremlagt gennemanalyserede forslag endnu).
Jeg tror faktisk, at de fleste fodboldnørder kan komme med stærkere og bedre underbygget argumentation om strukturen i Superligaen end et hollandsk analyseinstitut, der fra starten har været forelsket i deres egen model fra Belgien - og får det til at lyde, som om den er årsagen til Belgiens succes.

Dermed ikke sagt, at Divisionsforeningen skulle støve en flok fodboldnørder op for at gøre arbejdet. Det er selvfølgelig sat på spidsen, når jeg fremhæver fodboldnørder på den måde - men jeg har set betydeligt større og mere valid refleksion i strukturdebatter rundt omkring på nettet end i de amatøragtige henvisninger til Belgien. Og jeg kan virkelig ikke se, hvorfor det skal være nødvendigt at bruge en masse af klubbernes penge på et udenlandsk analyseinstitut, som endda har været biased fra starten.

Men nej, det behøver ikke være Hypercubes fejl, at Divisionsforeningen ikke kan blive enig. Men hvis den ikke kan blive enig om en model med slutspil, er det hele jo bare spild af tid, for det har fra starten været åbenlyst, at Hypercube ville ende med at foreslå en model med slutspil.

FCM
Landshold
Landshold

Indlæg af FCM » 9. jun 2015, 14:44

sulakvelidze skrev:jeg har set betydeligt større og mere valid refleksion i strukturdebatter rundt omkring på nettet end i de amatøragtige henvisninger til Belgien. Og jeg kan virkelig ikke se, hvorfor det skal være nødvendigt at bruge en masse af klubbernes penge på et udenlandsk analyseinstitut, som endda har været biased fra starten.
Har du læst Hypercubes rapport?

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 9. jun 2015, 20:32

Et slutspil vil fuldstændigt udvande turneringen. Se bare på håndbold, hvor store dele af sæsonen er ligegyldig. Enten skal vi beholde den nuværende struktur eller også skal vi udvide ligaen til 16 og spille 30 kampe... Hvis det giver for få kampe, kan man eventuelt lave en ligapokal efter engelsk forbillede og lade vinderen få den dårligste EL-plads.

sulakvelidze
Allstar
Allstar

Indlæg af sulakvelidze » 10. jun 2015, 06:19

FCM skrev:
sulakvelidze skrev:jeg har set betydeligt større og mere valid refleksion i strukturdebatter rundt omkring på nettet end i de amatøragtige henvisninger til Belgien. Og jeg kan virkelig ikke se, hvorfor det skal være nødvendigt at bruge en masse af klubbernes penge på et udenlandsk analyseinstitut, som endda har været biased fra starten.
Nej, men jeg var heller ikke klar over, at det var et krav for at have en holdning til konklusionerne i den. Jeg har set hjernedøde referencer til Belgien, selv om alle med en smule omløb i pæren har kunnet skyde dem ned som irrelevante. Jeg har set, at de har arbejdet med et hav af modeller, selv om alle har kunnet forudsige, at det ville ende med dem med slutspil. Og jeg har set dem i ramme alvor præsentere muligheden for, at nummer syv skulle i Europa i stedet for nummer fire.

Det imponerer ikke. Og hvis det hele, og jeg skriver udtrykkeligt "hvis", så falder sammen, fordi medlemmerne af Divisionsforeningen slet ikke er tilhængere af slutspil, så tillader jeg mig at være kritisk over brugen af et udenlandsk firma, som fra starten har strålet langt væk af slutspil. Man kunne sådan set bare have spurgt klubberne først.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 10. jun 2015, 08:32

Klaus skrev:Et slutspil vil fuldstændigt udvande turneringen. Se bare på håndbold, hvor store dele af sæsonen er ligegyldig.
Det er nok den dårligste sammenligning, jeg nogensinde har læst.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 10. jun 2015, 12:36

Since skrev:Der bliver fortsat med den nuværende struktur. De bliver ikke enige om slutspil eller flere hold. Har det fra en insider ....
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... er-12-hold

Vi må se om det bliver din indsider eller Claus Thomsen der ender med at få ret. Han lyder overbevist om, at der bliver slutspil. Ikke at han nødvendigvis har mere troværdighed end en unavngiven kilde.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 10. jun 2015, 12:41

Hanga skrev:
Since skrev:Der bliver fortsat med den nuværende struktur. De bliver ikke enige om slutspil eller flere hold. Har det fra en insider ....
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... er-12-hold

Vi må se om det bliver din indsider eller Claus Thomsen der ender med at få ret. Han lyder overbevist om, at der bliver slutspil. Ikke at han nødvendigvis har mere troværdighed end en unavngiven kilde.
En meget god bullshit detektor er at vende udsagnet om. Prøv at forestille dig at han i stedet udtalte at han var overbevist om at forslagene blev forkastet og vi kommer til at beholde den nuværende model... Det giver ikke mening, og derfor giver han udtalelse heller ikke meget mening - han er nødt til at lyde som om han tror på det, uanset hvad han tror/ved udfaldet bliver.
Med venlig Hilsen
--
Robert

FCM
Landshold
Landshold

Indlæg af FCM » 10. jun 2015, 12:46

sulakvelidze skrev:
FCM skrev:
Nej, men jeg var heller ikke klar over, at det var et krav for at have en holdning til konklusionerne i den.
Jeg ved ikke, om det ligefrem er et krav, men hvis man vil fremstå relativt reflekteret og nuanceret i sin argumentation, så vil det da ofte gavne, at man har sat sig en smule ind i tingene og kender præmisserne bag konklusionerne. For mig fremstår det sådan lidt hjernedødt (for at bruge dit eget udtryk) at du taler om, at du har set bedre refleksion i debatten rundt om på nettet, når du jo efterfølgende blankt erkender, at du ikke har læst Hypercubes rapport, og dermed jo absolut intet kender til de refleksioner der er lavet deri og de præmisser hvorpå deres anbefalinger bygger.

Jeg har heller ikke selv læst rapporten, men samtlige de medie- og klubfolk som jeg har set udtale sig om rapporten og det arbejde Hypercube har udført, har haft meget store roser til processen og det produkt Hypercube er endt med.

Når jeg nu ikke selv har læst rapporten, så vælger jeg at tro, at de personer, der har været tæt på processen, har lidt mere forstand på hvad der er foregået, og dermed har bedre grundlag for at vurdere kvaliteten af det udførte arbejde end tilfældige internetkrigere, der ofte ikke gider gøre den mindste indsats for at sætte sig ind i tingene.

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 10. jun 2015, 13:17

http://www.bt.dk/superligaen/ny-superli ... keligheden

bt påstår at 12 hold med slutspil er favorit blandt klubberne

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 10. jun 2015, 13:26

gravballe skrev:http://www.bt.dk/superligaen/ny-superli ... keligheden

Kommer ikke bag på så mange. Tror de fleste klubber er enige om, at der skal prøves noget nyt. 14 eller 12 hold er der hvor de er mest uenige ifølge BT.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 10. jun 2015, 13:27

Det er i mine øjne også den mindst ringe model - og det er i sig selv et problem.

Slutspillet vil - i lighed med den nuværende model - også bestå et ulige antal møder mellem holdene. Det hører ingen steder hjemme.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 10. jun 2015, 13:35

Ja, selvom jeg syntes ideen om slutspil er idiotisk, saa er det vel en fordel for os, saafremt vi altsaa kan klemme os ind i skutspillet. Vi er notorisk elendige mod bundhold der spiller overlevelseskamp, og er tilfredse med en 0-0'er. Vores spillestil kraever plads, og det faar vi kun naar modstanderen toer angriber.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

FCM
Landshold
Landshold

Indlæg af FCM » 10. jun 2015, 13:41

Pastorius skrev:

Det er i mine øjne også den mindst ringe model - og det er i sig selv et problem.

Slutspillet vil - i lighed med den nuværende model - også bestå et ulige antal møder mellem holdene. Det hører ingen steder hjemme.
Helt enig. Det er tosset, at en ny model ikke gør op med det primære problem med den gamle model: Det ulige antal hjemme- og udekampe. Det virker også af meget, at man vil presse 4 ekstra spillerunder ind (+ 2 efterfølgende play-off kampe i nedrykningsspillet). Umiddelbart vil det kræve en kortere vinterpause, og især i årene med slutrunder bliver det et ekstremt tætpakket program. Kan ikke forestille mig, at det ligefrem får klubber til at prioritere pokalturneringen højere.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 10. jun 2015, 13:56

Buzz Killington skrev:Ja, selvom jeg syntes ideen om slutspil er idiotisk, saa er det vel en fordel for os, saafremt vi altsaa kan klemme os ind i skutspillet. Vi er notorisk elendige mod bundhold der spiller overlevelseskamp, og er tilfredse med en 0-0'er. Vores spillestil kraever plads, og det faar vi kun naar modstanderen toer angriber.
Det tror jeg er en debatsidesandhed som er svært at finde statistisk belæg for over tid. Under alle omstændigheder er det en kortsigtet betragtning. Med tanke på hvor længe den nuværende - ligeså tåbelige - model har kørt, vil det nok være klogt at prøve på at finde den model der generelt giver bedst mening på langt sigt.

Mine prioriteter er i ordnet rækkefølge:

1) En sportslig fair og logisk model (lige mange kampe hjemme og ude)
2) En fornuftig forretningsmodel for klubberne
3) helst ikke slutspil
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 10. jun 2015, 14:24

Pastorius skrev:
Buzz Killington skrev:Ja, selvom jeg syntes ideen om slutspil er idiotisk, saa er det vel en fordel for os, saafremt vi altsaa kan klemme os ind i skutspillet. Vi er notorisk elendige mod bundhold der spiller overlevelseskamp, og er tilfredse med en 0-0'er. Vores spillestil kraever plads, og det faar vi kun naar modstanderen toer angriber.
Det tror jeg er en debatsidesandhed som er svært at finde statistisk belæg for over tid. Under alle omstændigheder er det en kortsigtet betragtning. Med tanke på hvor længe den nuværende - ligeså tåbelige - model har kørt, vil det nok være klogt at prøve på at finde den model der generelt giver bedst mening på langt sigt.

3) helst ikke slutspil
Over tid? Ja, det kan du have ret i. Det er et relativt moderne faenomen, som hvis debatsidens observationer er korrekte, er udtryk for vores nuvaerende spillestil. Saa naturligvis goer det sig kun gaeldende i den periode vi rent faktisk har praktiseret denne stil. Ikke desto mindre saa er det det billede der tegner sig over de to sidste saesoner, saadan rent anekdotisk. Hobro- og FCV-kampene er tydelige eksempler i denne sammenhaeng. Det haenger vel sammen med at vi mangler vaaben til at lukke et kompakt 11mands forsvar op, samt at vi ikke har holdet til at vaere farlige paa doedbolde.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 10. jun 2015, 14:35

Buzz Killington skrev:
Pastorius skrev:

3) helst ikke slutspil
Over tid? Ja, det kan du have ret i. Det er et relativt moderne faenomen, som hvis debatsidens observationer er korrekte, er udtryk for vores nuvaerende spillestil. Saa naturligvis goer det sig kun gaeldende i den periode vi rent faktisk har praktiseret denne stil. Ikke desto mindre saa er det det billede der tegner sig over de to sidste saesoner, saadan rent anekdotisk. Hobro- og FCV-kampene er tydelige eksempler i denne sammenhaeng. Det haenger vel sammen med at vi mangler vaaben til at lukke et kompakt 11mands forsvar op, samt at vi ikke har holdet til at vaere farlige paa doedbolde.
Hvis du kigger på to sæsoner, så er det i min bog et øjebliksbillede og ikke en tendens.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 10. jun 2015, 15:00

5 kampe mod samme modstander hver eneste sæson, plus eventuelle pokalkampe og træningskampe mod samme modstander? Ja der er endda mulighed for hele 8 betydende kampe mod samme modstander på et kalenderår, såfremt to hold mødes i semifinalen i pokalen og i en af de tidligere pokalrunder den efterfølgende sæson.

Jeg synes godt nok man gambler med dansk fodbolds fremtid her.

- Men hey, Hypercube lover efter eget udsagn 5-8 pladsers avancement på UEFA's rangliste, så alt er godt...

Besvar