Hvorfor hade FCM 2

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af le Cid » 7. jan 2013, 12:27

Pastorius skrev:
le Cid skrev: Er vi sikre på, at det ikke kan betyde noget i et tilfælde af, at der kommer et bud på spilleren? Jeg går ud fra, at det er ejeren af transferrettighederne, der skal sige ja eller nej til et beløb. Hvis det stadig er klubben, så har de jo mistet al incitament i at sælge spilleren.

Og jeg synes stadig, at det er enormt dårlig stil, at lade spilleren få nyheden gennem pressen...!
Nej, vi er ikke sikre på noget som helst, men der kan jo være lige så gode argumenter for at det vil betyde at der bliver presset på for et salg. I sidste ende handler det - som altid - om tillid mellem de parter der indgår en aftale, når nu der er almindelig kotume på området for at aftalerne ikke holder tiden ud.

...og så skal man lade være med at skrive under på en aftale som man ikke kan leve med, skulle det vise sig at den alligevel skal løbe tiden ud - det gælder både spiller og klub. Jeg ser stadig ikke noget problem.
Uagtet at det kun har begrænset betydning for spilleren, så synes jeg stadig, at det er utrolig dårlig stil. Det bekræfter mit indtryk af bastarden fra heden, som værende et sted hvor mennesker betyder mindre end en ussel mammut! ;-)
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Geografisk sted: DK

Indlæg af Halil » 7. jan 2013, 13:08

le Cid skrev:
Pastorius skrev:
le Cid skrev: Er vi sikre på, at det ikke kan betyde noget i et tilfælde af, at der kommer et bud på spilleren? Jeg går ud fra, at det er ejeren af transferrettighederne, der skal sige ja eller nej til et beløb. Hvis det stadig er klubben, så har de jo mistet al incitament i at sælge spilleren.

Og jeg synes stadig, at det er enormt dårlig stil, at lade spilleren få nyheden gennem pressen...!
Nej, vi er ikke sikre på noget som helst, men der kan jo være lige så gode argumenter for at det vil betyde at der bliver presset på for et salg. I sidste ende handler det - som altid - om tillid mellem de parter der indgår en aftale, når nu der er almindelig kotume på området for at aftalerne ikke holder tiden ud.

...og så skal man lade være med at skrive under på en aftale som man ikke kan leve med, skulle det vise sig at den alligevel skal løbe tiden ud - det gælder både spiller og klub. Jeg ser stadig ikke noget problem.
Uagtet at det kun har begrænset betydning for spilleren, så synes jeg stadig, at det er utrolig dårlig stil. Det bekræfter mit indtryk af bastarden fra heden, som værende et sted hvor mennesker betyder mindre end en ussel mammut! ;-)
Så skal du sige det samme om AaB(Med mindre du alene sigter efter den dårlige kommunikation - I givetfald et noget spinkelt grundlag). Albech har INTET at skulle have sagt i forhold til en pantsætning af transferrettighederne.

Jeg kan ikke se noget problem i konstruktionen.

Der har været noget dårlig kommunikation mellem fcm og Albech. Bum. Så er der ikke mere, at komme efter.

Desuden er der lige vel rigeligt tudefjæs over Albech. Selvom han sikkert har gået igennem et levende helvede i de par dage hen over julen, hvor han var for dum til at opfatte, at han stadig var ejet af fcm.
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Gentleman Finn » 7. jan 2013, 14:09

Det er dog ringe mandskabspleje af fcm. Men man må gå ud fra Albæk har et par tlf. nr. han ville kunne ringe på, inden han smutter til pressen. Han vil vist meget gerne væk.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar

Indlæg af Halil » 7. jan 2013, 14:29

Gentleman Finn skrev:Det er dog ringe mandskabspleje af fcm. Men man må gå ud fra Albæk har et par tlf. nr. han ville kunne ringe på, inden han smutter til pressen. Han vil vist meget gerne væk.
Det er det da.

Men jeg kan ikke hidse mig helt vildt op over det på vegne af Albæk(Albech? Hvad fanden hedder lorteungen?).

Til gengæld må man glædes over den interne uro i fcm.
Uden Synd Ingen Frelse

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 7. jan 2013, 15:38

Halil skrev:
Gentleman Finn skrev:Det er dog ringe mandskabspleje af fcm. Men man må gå ud fra Albæk har et par tlf. nr. han ville kunne ringe på, inden han smutter til pressen. Han vil vist meget gerne væk.
Det er det da.

Men jeg kan ikke hidse mig helt vildt op over det på vegne af Albæk(Albech? Hvad fanden hedder lorteungen?).

Det afhænger jo i høj grad af hvad der er sket internt i biksen dernede, men indtil pantsætningsaftalen var der vel ikke nogen der lagde skjul på at Albæk mere eller mindre SKULLE sælges i dette vindue, og det er klart at præmisserne er voldsomt ændrede, nu hvor det i bund og grund er en klart bedre forretning for FCM at beholde ham. Jeg tvivler på at der bliver lavet det samme opsøgende salgsarbejde som de plejer at føre sig frem med på heden, nu hvor de stort set ikke vil have råd til en afløser for deres del af kagen ved et salg.

Jeg synes det er problematisk at spillerne ikke er beskyttede mod den her slags aftaler... men deres fagforening har jo vist travlt med at kradse penge ind, så det er nok ikke lige fra den kant støtten kommer.

Iøvrigt synes jeg helt klart det er på kant med hvad der er anstændig opførsel, at spillerne ikke i det mindste er blevet informeret. Men det er ikke voldsomt overraskende at det sker i FCM...

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar

Indlæg af Halil » 7. jan 2013, 18:51

Jesper Schmidt skrev:
Halil skrev:
Det er det da.

Det afhænger jo i høj grad af hvad der er sket internt i biksen dernede, men indtil pantsætningsaftalen var der vel ikke nogen der lagde skjul på at Albæk mere eller mindre SKULLE sælges i dette vindue, og det er klart at præmisserne er voldsomt ændrede, nu hvor det i bund og grund er en klart bedre forretning for FCM at beholde ham. Jeg tvivler på at der bliver lavet det samme opsøgende salgsarbejde som de plejer at føre sig frem med på heden, nu hvor de stort set ikke vil have råd til en afløser for deres del af kagen ved et salg.

Jeg synes det er problematisk at spillerne ikke er beskyttede mod den her slags aftaler... men deres fagforening har jo vist travlt med at kradse penge ind, så det er nok ikke lige fra den kant støtten kommer.

Iøvrigt synes jeg helt klart det er på kant med hvad der er anstændig opførsel, at spillerne ikke i det mindste er blevet informeret. Men det er ikke voldsomt overraskende at det sker i FCM...
Det er spekulation. Jeg er overbevist om, at kommer en klub med et fornuftigt tilbud, så sælger fcm ham.

At Albæk gerne vil videre kan jeg da godt forstå. Men, så skal han da lade være med at skrive under på en, tilsyneladende, meget lang kontrakt.

Albæk virker ikke som den hurtigste knallert på bondegården, når han kæfter sådan op i medierne. Det virker til, at han fatter ret lidt af, hvad det er sagen drejer sig om. DBU ligeså.

Jeg kan ikke se, hvorfor lige netop fobolspillere skal have en særlig beskyttelse i DK.
Uden Synd Ingen Frelse

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 7. jan 2013, 23:01

Albæk burde nok holde sin kæft før han havde snakket med ledelsen. Det andet virker bare røv uprofessionelt.

Som Brian Laudrup engang sagde så skal fodboldspillere helst ikke tænke for meget over tingene, det kommer der sjælddent noget godt ud af.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

salling23
Superliga
Superliga

Indlæg af salling23 » 15. jan 2013, 16:39

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... -ny-kritik

Så får de lige en tur i møllen igen:
Nu er det dog investorerne, der står for skud. For det er fire bestyrelsesmedlemmer i klubben, der samtidig har været med til at 'købe' de syv spillere. Og det er problematisk.

De her fire bestyrelsesmedlemmer kan let komme i en interessekonflikt. Ideelt set bør man slet ikke være bestyrelsesmedlem, hvis man samtidig har investeret i en spiller, for det kan potentielt skade ens dømmekraft, siger Caspar Rose, der er professor ved Copenhagen Business School, til Politiken
.
Sex er ligesom bridge. Har man ikke en ordentlig makker må man have en god hånd
(Monrad og Rislund)

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 15. jan 2013, 21:31

salling23 skrev:http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... -ny-kritik

Så får de lige en tur i møllen igen:
Nu er det dog investorerne, der står for skud. For det er fire bestyrelsesmedlemmer i klubben, der samtidig har været med til at 'købe' de syv spillere. Og det er problematisk.

De her fire bestyrelsesmedlemmer kan let komme i en interessekonflikt. Ideelt set bør man slet ikke være bestyrelsesmedlem, hvis man samtidig har investeret i en spiller, for det kan potentielt skade ens dømmekraft, siger Caspar Rose, der er professor ved Copenhagen Business School, til Politiken
.
Ved ikke hvor enig jeg er. Det er vel de færreste der investerer i en fodboldklub for at tjene på det. Samme med aktier i en klub. Havde jeg mange penge og smed 100 millioner i eks AaB, så ville det aldrig være fordi jeg regnede med at hive et større beløb hjem igen.

12mand
Allstar
Allstar
Favoritspiller: ene
Geografisk sted: 9000

Indlæg af 12mand » 6. feb 2013, 12:18

det er desværre noget tid siden man har hørt noget (dårligt) nyt fra marken. så det kan desværre tyde på at de heller ikke er ved at gå konkurs. :'(
lynge er gud!

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Indlæg af Mr. Larsen » 6. feb 2013, 13:17

12mand skrev:det er desværre noget tid siden man har hørt noget (dårligt) nyt fra marken. så det kan desværre tyde på at de heller ikke er ved at gå konkurs. :'(
Giv tid giv tid, dagen skal nok komme både for FCM og BIF :)
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

12mand
Allstar
Allstar
Favoritspiller: ene
Geografisk sted: 9000

Indlæg af 12mand » 6. feb 2013, 14:29

Mr. Larsen skrev:
12mand skrev:det er desværre noget tid siden man har hørt noget (dårligt) nyt fra marken. så det kan desværre tyde på at de heller ikke er ved at gå konkurs. :'(
Giv tid giv tid, dagen skal nok komme både for FCM og BIF :)
der er længe til jul. men det ville da være en lækker julegave.
lynge er gud!

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 6. feb 2013, 20:36

Elsker ulvegraven indimellem. Der er folk derinde der mener at Frank K er manden der kan sikre dem medaljer efter hans 2 mål i 2 træningskampe.

Milfix
2. div
2. div
Favoritspiller: Puyol

Indlæg af Milfix » 6. feb 2013, 23:43

Skal man forsvare dem lidt kan det jo tænkes at de håber Farlige Frank giver en tur i Fårup Sommerland til lidt guldgravning såfremt FC Slavehandel kaster en guldrandet kontrakt efter ham!
AaB 4-4-2: J. Nielsen - M. Jakobsen, J. Høgh, D. Califf, S. Thorst - S. Solbakken, T. Augustinussen, H. Rasmussen, J. Grønkjær - F. Strandli, R. Prica
Schmeichel - Puyol, Maldini, Carlos, Ferdinand - Xavi, Iniesta, M. Laudrup - Messi, Stoichkov, Villa

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 19. feb 2013, 14:34

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... her-skifte" onclick="window.open(this.href);return false;

Nogle gange tror jeg seriøst Claus Steinlein er retarderet. Udover han selvfølgelig ikke tænker længere end 1 måned frem, så viser det altså også bare han er røv ligeglad med spillerne som mennesker, og kun vil score den bedste profit på dem.

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kunji » 19. feb 2013, 14:42

jonas386 skrev:http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... her-skifte

Nogle gange tror jeg seriøst Claus Steinlein er retarderet. Udover han selvfølgelig ikke tænker længere end 1 måned frem, så viser det altså også bare han er røv ligeglad med spillerne som mennesker, og kun vil score den bedste profit på dem.
Altså jeg kan heller ikke li' Steinlein og FCM, men han siger da intet forkert her? Rent økonomisk ville det være bedst for FCM, at Viktor skiftede, men sportsligt er det bedst for Viktor at blive.

Ja, uha, hvor er det usympatisk udtalt...

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 19. feb 2013, 15:05

Kunji skrev:

Altså jeg kan heller ikke li' Steinlein og FCM, men han siger da intet forkert her? Rent økonomisk ville det være bedst for FCM, at Viktor skiftede, men sportsligt er det bedst for Viktor at blive.

Det er det da overhovedet ikke?
Hvis Fischer skiftede nu kunne han blive solgt for et givent beløb der ikke er ekstremt højt. For så godt har Fischer jo heller ikke spillet i de kampe han har været med i. Han har scoret mål, bevares, men han har jo ikke spillet sådan virkelig godt.
Hvis Fischer derimod fortsætter sin udvikling og bliver solgt om 2 år eller sådan, så venter der altså et betydeligt større beløb og venter for FCM. 3 gange så meget måske.

Nu og her kunne han måske sælges for 40-60 millioner, fint beløb, ingen tvivl, men FCM ville her nok tjene 7 af disse. Fortsætter han sin udvikling scorer mål og bliver en profil, jamen så kan han som 20 årig måske sælges for 130-160 millioner, og så er der pludselig måske små 18 millioner til FCM (alt efter hvordan deres klausul ser ud). Går udfra de får 10-15%.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 19. feb 2013, 15:09

jonas386 skrev:
Kunji skrev:

Hvis Fischer skiftede nu kunne han blive solgt for et givent beløb der ikke er ekstremt højt. For så godt har Fischer jo heller ikke spillet i de kampe han har været med i. Han har scoret mål, bevares, men han har jo ikke spillet sådan virkelig godt.
Hvis Fischer derimod fortsætter sin udvikling og bliver solgt om 2 år eller sådan, så venter der altså et betydeligt større beløb og venter for FCM. 3 gange så meget måske.
Arh du ser sgu spøgelser her. Han siger, at de godt kunne bruge pengene fra et videresalg nu (sikkert fordi de er pressede), men at han mener Fischer er det rigtige sted. For en gangs skyld ser manden faktisk udover, hvad der er FCMs interesse. Godt nok er det banalt, men med Steinleins niveau burde man næsten rose ham. Manden sidder et sted, hvor han næppe har råd til at tænke på hvad Fischer er værd om 2-3 år lige nu. Steinlein er en spade og bryder mig ikke om FCM, men det her er altså ikke noget at hidse sig op over.

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar

Indlæg af jernskjorten » 19. feb 2013, 15:28

jonas386 skrev:
Kunji skrev:Altså jeg kan heller ikke li' Steinlein og FCM, men han siger da intet forkert her? Rent økonomisk ville det være bedst for FCM, at Viktor skiftede, men sportsligt er det bedst for Viktor at blive.

Nu og her kunne han måske sælges for 40-60 millioner, fint beløb, ingen tvivl, men FCM ville her nok tjene 7 af disse. Fortsætter han sin udvikling scorer mål og bliver en profil, jamen så kan han som 20 årig måske sælges for 130-160 millioner, og så er der pludselig måske små 18 millioner til FCM (alt efter hvordan deres klausul ser ud). Går udfra de får 10-15%.
Aner intet om, hvor sandsynlige dine tal er, men hvis vi ser bort fra beløbsstørrelsen, skal man jo også have med i regnestykket, at FCM har pistolen for panden rent økonomisk. De har jo kæmpe problemer, og de har vel nærmest solgt transferrettighederne til hele truppen. De har nødvendigvis ikke 2 år til at vente på, at Fischer bliver solgt for et større beløb, end han er værd nu.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 19. feb 2013, 15:34

jernskjorten skrev:
jonas386 skrev:
Kunji skrev:Altså jeg kan heller ikke li' Steinlein og FCM, men han siger da intet forkert her? Rent økonomisk ville det være bedst for FCM, at Viktor skiftede, men sportsligt er det bedst for Viktor at blive.

Aner intet om, hvor sandsynlige dine tal er, men hvis vi ser bort fra beløbsstørrelsen, skal man jo også have med i regnestykket, at FCM har pistolen for panden rent økonomisk. De har jo kæmpe problemer, og de har vel nærmest solgt transferrettighederne til hele truppen. De har nødvendigvis ikke 2 år til at vente på, at Fischer bliver solgt for et større beløb, end han er værd nu.
Det er jeg slet ikke i tvivl om, men 7 millioner rækker jo ikke langt i den situation. Det er jo bare at kaste penge i havet.

Besvar