Superliga 2015/16

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af FlæskeFrank » 10. nov 2015, 10:27

frederikshavneren skrev:Det gør klubben(FCM,red) interessant for tilskuere, medier og sponsorer i et landsdækkende perspektiv.
Er du ikke i Fernando Olsen logik her ?

Fordi du og andre siger det, behøver det jo ikke at være sandt. Deres Europa-tur er ligeså hengemt som vores. Tilskuermæssigt er vel heller ikke prangende og endelig endelig sponsormæssigt.

Sponsormæssigt har de netop ikke kunne hive væsentlig hjem. Deres stadion hedder sponsormæssigt Messecenter Herning(altså lokal sponsor). De havde indtil nyligt det verdensberømte(!!!) Wunderelf til at lave trøjerne(som jo også er lokalt). De har fået Unibet i stedet for AaBs Oddset, same same. De har fået Jyske Bank som sponsor - det mest imponerende er vel her, at banken har hjemme i Silkeborg og er altså skiftet til naboen, men landsdækkende perspektiv(jeg ved godt, at Jyske Bank er en af landets allerstørste banker) det er ikke.

Generelt er det eneste sponsormæssigt imponerende/gode for dem, at de har fået aktiveret de lokale JBS og Jack Jones m.m. i sponsordelen. Men at de skulle være bedre end andre. Vi har haft Siemens og Metaxa stående på trøjerne - og de var også landsdækkende perspektiv.

De slås ligeså meget med ubetydeligheden som os. De har ihvertilfald ikke brudt koden.
- FlæskeFrank

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 10. nov 2015, 10:46

Det eneste der kan bryde sådan en kode, er for begge klubbers vedkommende:

- At være en fast del af toppen - HVERT ÅR
- En snit på over 10.000
- En fed kulise til HVER kamp
- Nogenlunde konstant med i Europæisk fodbold
- Nogle salg OG køb i ny og næ
- Egen branding om ikke kun at være Nordjyllans og Midtjyllands hold

Alt dette vil være mede til at komme i de store mediers søgelys... ellers er der kun fokus på København

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Kenneth K » 10. nov 2015, 10:55

Jeg ryster som oftest på hovedet, når folk beklager sig over, at AaB ikke løber med så mange overskrifter i de landsdækkende medier. Ofte synes jeg, at folk måske ser lidt for mange spøgelser, og ser lidt for unuanceret på det hele i en lidt for blåøjet tro på en uafhængig og saglig presse.

Men lige i det her tilfælde, med BTs guldbarometer, må jeg også stoppe op og le. For på særligt to af barometerne banker vi da i den grad på - formen og spillet.

På formbarometeret - hvis man skærer det over de seneste fem kampe - har vi 12 point. FCK og Brøndby 13 point, FC Midtjylland 9 point. Så dér er vi jo de facto godt med. På spillet, og det har så godt som alle medier vist også både bemærket og nævnt, leverer vi helt suverænt, når vi rammer topniveauet. Så dér kan vi da bestemt også godt være med.

Der er jo ikke andet for end at sørge for at skrive os selv ind i snakken - og det kan vi jo passende gøre ved at vinde på Brøndby Stadion om et par uger.

hje1980
Allstar
Allstar

Indlæg af hje1980 » 10. nov 2015, 11:54

Kenneth K skrev:Jeg ryster som oftest på hovedet, når folk beklager sig over, at AaB ikke løber med så mange overskrifter i de landsdækkende medier. Ofte synes jeg, at folk måske ser lidt for mange spøgelser, og ser lidt for unuanceret på det hele i en lidt for blåøjet tro på en uafhængig og saglig presse.

Men lige i det her tilfælde, med BTs guldbarometer, må jeg også stoppe op og le. For på særligt to af barometerne banker vi da i den grad på - formen og spillet.

På formbarometeret - hvis man skærer det over de seneste fem kampe - har vi 12 point. FCK og Brøndby 13 point, FC Midtjylland 9 point. Så dér er vi jo de facto godt med. På spillet, og det har så godt som alle medier vist også både bemærket og nævnt, leverer vi helt suverænt, når vi rammer topniveauet. Så dér kan vi da bestemt også godt være med.

Der er jo ikke andet for end at sørge for at skrive os selv ind i snakken - og det kan vi jo passende gøre ved at vinde på Brøndby Stadion om et par uger.
Jeps... og ellers bare passe os selv, og måske igen - som vi "plejer" at gøre når det sker - stå med guldet og alle "eksperterne" kan komme med deres flosker om billigt mesterskab, overraskende osv...

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 13. nov 2015, 18:42

Boersten og Blaabjerg starter her om et par min. for u21 ude mod Rumanien.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Huckleberry
Ynglinge
Ynglinge

Indlæg af Huckleberry » 13. nov 2015, 19:01

Børsting til 0-1

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 18. nov 2015, 23:48

Det har umiddelbart ikke noget med Superligaen at gøre, men nu følger endnu et par klubber i Farums fodspor. I morgen tages første spadestik til Silkeborgs nye overflødige stadion, her er der valgt kunstgræs som underlag.
Thranes gamle klub HIK skal også til at spille på kunstgræs. Der bliver i vinterpausen anlagt kunstgræs på Gentofte stadion.

Fodbold skal spilles på græs, det er en trist udvikling at flere klubber nu gør som Farum. Kunstgræs har kun sin berettigelse i de norske klubber der ligger i nærheden af polarcirklen. Når udviklingen først er i gang kan det desværre godt tænkes at endnu flere klubber fremover vil gøre som SIF og HIK.

hje1980
Allstar
Allstar

Indlæg af hje1980 » 19. nov 2015, 10:45

frederikshavneren skrev:Det har umiddelbart ikke noget med Superligaen at gøre, men nu følger endnu et par klubber i Farums fodspor. I morgen tages første spadestik til Silkeborgs nye overflødige stadion, her er der valgt kunstgræs som underlag.
Thranes gamle klub HIK skal også til at spille på kunstgræs. Der bliver i vinterpausen anlagt kunstgræs på Gentofte stadion.

Fodbold skal spilles på græs, det er en trist udvikling at flere klubber nu gør som Farum. Kunstgræs har kun sin berettigelse i de norske klubber der ligger i nærheden af polarcirklen. Når udviklingen først er i gang kan det desværre godt tænkes at endnu flere klubber fremover vil gøre som SIF og HIK.
Forstår så ikke hvorfor man ikke gør som eks. på Bernabeu.
Der er 30% kustgræs, for at styrke rodnettet i græsset og den vej sikre at plænen ikke kommer til skade.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 19. nov 2015, 12:06

frederikshavneren skrev:Det har umiddelbart ikke noget med Superligaen at gøre, men nu følger endnu et par klubber i Farums fodspor. I morgen tages første spadestik til Silkeborgs nye overflødige stadion, her er der valgt kunstgræs som underlag.

De nyeste kunstgraesbaner er ufatteligt taet paa at vaere lige saa gode som almindelig graes, saa laenge det er toert. Jeg spillede paa en nyligt anlagt en her i Leeds for et par uger siden, og det var sgu en overraskende positiv oplevelse. Bolden hopper som den skal, glidende taklinger er mulige, og bolden bevaeger sig med samme hastighed som paa graes, lige med undtagelse af at boldens bevaegelse er mere forudsigelig.

Jeg er blevet omvendt.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

seamann

Indlæg af seamann » 19. nov 2015, 12:38

Buzz Killington skrev:
De nyeste kunstgraesbaner er ufatteligt taet paa at vaere lige saa gode som almindelig graes, saa laenge det er toert. Jeg spillede paa en nyligt anlagt en her i Leeds for et par uger siden, og det var sgu en overraskende positiv oplevelse. Bolden hopper som den skal, glidende taklinger er mulige, og bolden bevaeger sig med samme hastighed som paa graes, lige med undtagelse af at boldens bevaegelse er mere forudsigelig.

Jeg er blevet omvendt.
Hvad siger Lorimer og Clarke til banen?

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 19. nov 2015, 13:11

seamann skrev:
Buzz Killington skrev:

Jeg er blevet omvendt.
Hvad siger Lorimer og Clarke til banen?
I lyser af hvordan det gaar for deres gamle klub, tror jeg de hovedsagligt gemmer sig paa pubben i disse dage, uden ret mange tanker om tidens fodboldudvikling. Maaske er det dem i denne artikel:

http://www.bbc.co.uk/newsbeat/article/3 ... int-anyway
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 20. nov 2015, 15:35

HIK har spillet på kunst i flere år, og det har alle parter været rigtig godt tilfredse med.

Kunstgræs er et kæmpe boost til dansk fodbold. Det giver os mulighed for at træne 30-40 pct. mere udendørs og dermed mulighed for at henlægge færre træninger til styrkerum og haller. Det mindsker dermed antallet af skader og overbelastninger i ungdomsårene ganske markant og giver os i sidste ende langt flere spillere, der er teknisk og taktisk veluddannede.

Derudover giver det nogle kæmpe besparelser i klubberne og kommunerne. De skal ikke bruge nær så mange penge på at vedligeholde banerne og de kan nøjes med meget færre baner, fordi der kan spilles på dem dag ud og dag ind. Det giver langt bedre forhold både for elite og bredde i klubberne.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Indlæg af sulakvelidze » 20. nov 2015, 18:24

Jeg har også haft fornøjelsen af at spille på den moderne form for kunstgræs og må sige, at jeg også blev imponeret. Det føltes (næsten) naturligt at løbe på, og bolden reagerede næsten som på græs. Jeg var dog aldrig tæt nok på en modstander til at kunne lave en glidende tackling, og bolden blev hele tiden spillet forbi mig, så min vurdering er ikke så skide kvalificeret. Umiddelbart er jeg dog helt enig i, at opfindelsen er god for dansk fodbold - af de grunde Yankee er inde på med mulighed for vintertræning, nemmere banepleje og så videre.

Det ændrer dog ikke på, at jeg foretrækker at se topfodbold blive spillet på græs. Argumenterne er langt hen ad vejen nostalgiske, men suppleret med, at fodbold er den fedeste sport, fordi den giver plads til så mange forskellige spillestile og spillertyper. På kunstgræs bliver det i højere grad end på græs et spil med flade afleveringer, løb for hinanden og tekniske dyder individuelt. Det er pænt at se på, men det er pænest, når det står i kontrast til andre spillestile.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 20. nov 2015, 18:42

sulakvelidze skrev:Jeg har også haft fornøjelsen af at spille på den moderne form for kunstgræs og må sige, at jeg også blev imponeret. Det føltes (næsten) naturligt at løbe på, og bolden reagerede næsten som på græs. Jeg var dog aldrig tæt nok på en modstander til at kunne lave en glidende tackling, og bolden blev hele tiden spillet forbi mig, så min vurdering er ikke så skide kvalificeret. Umiddelbart er jeg dog helt enig i, at opfindelsen er god for dansk fodbold - af de grunde Yankee er inde på med mulighed for vintertræning, nemmere banepleje og så videre.

Det ændrer dog ikke på, at jeg foretrækker at se topfodbold blive spillet på græs. Argumenterne er langt hen ad vejen nostalgiske, men suppleret med, at fodbold er den fedeste sport, fordi den giver plads til så mange forskellige spillestile og spillertyper. På kunstgræs bliver det i højere grad end på græs et spil med flade afleveringer, løb for hinanden og tekniske dyder individuelt. Det er pænt at se på, men det er pænest, når det står i kontrast til andre spillestile.
Hvis man ser paa banerne i topligaerne, saa er de saa flotte og plane at de naermest er standardiseret i en grad der minder om kunstgraes, selv i England. Saa de indbyder vel allerede i dag til den type fodbold du naevner. Alligevel ser man hold med individuelle spillestile som i nogen grad tilgodeser netop de kompetencer der er paa de forskellige hold. Jeg tror da ogsaa det vil fortsaette i fremtiden, selvom banen ikke ligner en ploejemark. Ellers er det jo ikke helt umuligt at man med tiden udvikler kunstgraesbaner der kan danne "bump" etc. som en ordenlig graesplaene.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Indlæg af sulakvelidze » 20. nov 2015, 18:51

Buzz Killington skrev:
sulakvelidze skrev:Jeg har også haft fornøjelsen af at spille på den moderne form for kunstgræs og må sige, at jeg også blev imponeret. Det føltes (næsten) naturligt at løbe på, og bolden reagerede næsten som på græs. Jeg var dog aldrig tæt nok på en modstander til at kunne lave en glidende tackling, og bolden blev hele tiden spillet forbi mig, så min vurdering er ikke så skide kvalificeret. Umiddelbart er jeg dog helt enig i, at opfindelsen er god for dansk fodbold - af de grunde Yankee er inde på med mulighed for vintertræning, nemmere banepleje og så videre.

Hvis man ser paa banerne i topligaerne, saa er de saa flotte og plane at de naermest er standardiseret i en grad der minder om kunstgraes, selv i England. Saa de indbyder vel allerede i dag til den type fodbold du naevner. Alligevel ser man hold med individuelle spillestile som i nogen grad tilgodeser netop de kompetencer der er paa de forskellige hold. Jeg tror da ogsaa det vil fortsaette i fremtiden, selvom banen ikke ligner en ploejemark. Ellers er det jo ikke helt umuligt at man med tiden udvikler kunstgraesbaner der kan danne "bump" etc. som en ordenlig graesplaene.
Jeg er ikke uenig. :cool: Og det er gode pointer med banekvaliteterne. Min fornemmelse er bare, at hold med hjemmebaner af kunstgræs spiller mere ens end hold med naturgræs. Men du har ret i, at banerne mange steder er så gode, at det alligevel indbyder til samme spillestil. Så måske går udviklingen uundgåeligt længere og længere væk fra tonserbold, hvilket i og for sig er charmerende nok. Men også en smule trist for en fodboldnostalgiker som mig.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 20. nov 2015, 18:58

Yankee skrev:

HIK har spillet på kunst i flere år, og det har alle parter været rigtig godt tilfredse med.

Kunstgræs er et kæmpe boost til dansk fodbold. Det giver os mulighed for at træne 30-40 pct. mere udendørs og dermed mulighed for at henlægge færre træninger til styrkerum og haller. Det mindsker dermed antallet af skader og overbelastninger i ungdomsårene ganske markant og giver os i sidste ende langt flere spillere, der er teknisk og taktisk veluddannede.

Derudover giver det nogle kæmpe besparelser i klubberne og kommunerne. De skal ikke bruge nær så mange penge på at vedligeholde banerne og de kan nøjes med meget færre baner, fordi der kan spilles på dem dag ud og dag ind. Det giver langt bedre forhold både for elite og bredde i klubberne.
Kunstgræs er fantastisk til træningsbaner, lidt ligesom en motionscykel eller et løbebånd er super hvis man ikke kan løbe eller cykle rigtigt. ;)

Rigtigt fodbold skal spilles på rigtigt græs hvor det er muligt. Jeg synes det er en stor fejl, hvis fodbolden fortsætter af den kurs hvor man bevæger sig længere og længere væk fra at det man som knægt spiller hjemme i haven eller i fodboldklubben og det man ser på Aalborg Stadion eller i tv fra Old Trafford er præcist det samme. Det er fodboldens helt store fordel i forhold til stort set alle andre sportsgrene.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 20. nov 2015, 19:53

I PL spiller man også med en lidt anden type. Mener det er halv kunstgræs/halv almideligt græs, men er overhovedet ikke sikker på den præcise kombination.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 21. nov 2015, 12:20

Jesper Schmidt skrev: Jeg synes det er en stor fejl, hvis fodbolden fortsætter af den kurs hvor man bevæger sig længere og længere væk fra at det man som knægt spiller hjemme i haven eller i fodboldklubben og det man ser på Aalborg Stadion eller i tv fra Old Trafford er præcist det samme. Det er fodboldens helt store fordel i forhold til stort set alle andre sportsgrene.
Men det er jo lige præcis pointen. De unge knægte spiller mere på kunstgræs end på naturgræs i klubberne - og de elsker det.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 22. nov 2015, 03:07

Yankee skrev:
Jesper Schmidt skrev: Jeg synes det er en stor fejl, hvis fodbolden fortsætter af den kurs hvor man bevæger sig længere og længere væk fra at det man som knægt spiller hjemme i haven eller i fodboldklubben og det man ser på Aalborg Stadion eller i tv fra Old Trafford er præcist det samme. Det er fodboldens helt store fordel i forhold til stort set alle andre sportsgrene.
Men det er jo lige præcis pointen. De unge knægte spiller mere på kunstgræs end på naturgræs i klubberne - og de elsker det.
Det er altså i mine øjne en skrækkelig trend, og personligt mener jeg ikke kunstgræs burde være tilladt til officielle kampe i et land som Danmark.

Fodbold skal spilles på græs. Det er efter min mening et andet spil når det spilles på kunstgræs, præcist som når det spilles på et trægulv i en idrætshal.

Jeg mener man skal passe voldsomt meget på med at gøre det mest simple spil i verden mere kompliceret end det er nødvendigt, og den dag (den kommer snart, hvis der ikke bliver sat stopklodser op) hvor al turneringsfodbold spilles på kunstgræs, er det pludselig ikke længere "rigtigt" fodbold når ungerne banker et par mål sammen hjemme i haven, og så bliver det pludselig lige så svært for knægtene at spille det "rigtige" spil udenfor klubberne, som det er at spille håndbold, badminton, tennis eller ishockey.

Jeg mener at det er den største fejl man nogensinde har begået blandt de høje herrer i verdensfodbolden, da man tillod brugen af kunstgræs til officielle kampe, når det ikke drejer sig om steder hvor det ikke er en absolut nødvendighed pga. vejret. Det er vel iøvrigt også den mest radikale ændring af spillet nogensinde, efter min mening, og den er kommet snigende ind fra sidelinjen af rene kommercielle hensyn.

Og iøvrigt er det gået stærkt med at tippe stemningen når det gælder kunstgræs... jeg husker f.eks. hvordan der nærmest var ramaskrig herhjemme, da der skulle spilles Royal League kampe i Norge på en indendørs kunstgræsbane. Det er forhold som der i dag spilles afgørende kampe under på allerhøjeste niveau.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 25. nov 2015, 15:50

Slagelse er økonomisk presset og er truet af konkurs. Hvis det ender så galt betyder det så at nummer sjok i Superligaen slipper for nedrykning?

Udviklingen i Slagelse er som forventet. En kunstig overbygning med et rædselsfuldt FC navn i et kriseramt område, at de har store problemer kan ikke undre.

Besvar