Hvorfor hade FCM 2

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Frygah
Allstar
Allstar

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Frygah » 2. jul 2014, 17:15

Hatten af for at FCM får hevet en sådan en invester ind. Jeg kan dog ikke lure om den slags mere er tilfældigheder end en strategisk langsigtet plan der bærer frugt. I første omgang er det selvfølgelig ligemeget.

Når det så er sagt, så foretrækker jeg klart den model vi arbejder med, såfremt den altså lykkes. Det kan godt være den er sværere at få gennemført, men jeg vil hellere have at det er forholdsvis lokale kræfter der giver os de økonomiske midler. Jeg har en forhåbning om at de trods alt har en kærlighed for klubben, og en fornemmelse af hvad der virker for AaB, Aalborg og Nordjylland. I modsætning til briten der lige bl.a. har udtalt "It looked like fun and all went really quickly". Nordjysk besindighed er det jeg tror på virker.

Derudover, så finder jeg det interessant at Steinlein på intet tidspunkt snakker om drift. Han snakker om at bygge ovenpå, udvide scouting og talentakademiet, der snakkes om Europa League og Champions League gruppespil. Det lyder som om de vil investere mere i spillertruppen, men jeg kan ikke se andet, end at det bliver endnu en stakket frist, hvis de ikke får styr på økonomien. Medmindre ham briten synes det er sjovt hvis hans nye legetøj fortsætter med underskud på 2-cifrede millionbeløb årligt.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

9800
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Wurtz

Indlæg af 9800 » 2. jul 2014, 17:53

Nu kender jeg flere fra AaB's investorgruppe indgående. Den væsentligste forskel er at det er FANS ligesom os andre, de har bare lidt flere penge at gøre godt med! Flere af dem er kommet fast på stadion i over 30 år!
Hvis en af dem mister interessen er der stadig flere om at eje klubben... En englænder der ikke har noget tilhørsforhold til hverken klub eller by... Det lyder som noget forbigående... Gad vide hvor mange kampe han kommer til at se?

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 2. jul 2014, 18:10

9800 skrev:Nu kender jeg flere fra AaB's investorgruppe indgående. Den væsentligste forskel er at det er FANS ligesom os andre, de har bare lidt flere penge at gøre godt med! Flere af dem er kommet fast på stadion i over 30 år!
Hvis en af dem mister interessen er der stadig flere om at eje klubben... En englænder der ikke har noget tilhørsforhold til hverken klub eller by... Det lyder som noget forbigående... Gad vide hvor mange kampe han kommer til at se?
Hvorfor er det - fra et sportsligt perspektiv - at foretrække fans i ejerskabskredsen? En person der udelukkende er i klubben af økonomiske grunde, ønsker at beskytte hans investering som hvis det var en fan. Det er jo ikke fordi det er sandsynligt at ham englænderen vil omlægge MCH arena til en lufthavn, såfremt successen udebliver. Og mange af verdens mest succesfulde kluber har ejere der udelukkende er fans af penge, og ikke klubben.

O.k. jeg er med på at man undgår nogle vanvittige beslutninger såsom at ændre trøjefarven, klublogo eller navnet, som der er et par uheldige eksempler på bl.a. i England, men i de fleste tilfælde virker det til at disse strengt kapitalistiske ejere er villige til at respektere klubbens kulturarv, da dette behager fansne. Så er penge ikke bare penge her?

Det skal ikke forstås sådan at jeg ikke foretrækker at det er AaB's egne der ejer klubben, men jeg syntes bare ikke der er en kæmpe forskel på vores model, og FCM's.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 2. jul 2014, 18:29

Gleens gentagne løgn om at FCM skulle have Suppens yngeste trup. Det er på ingen måder sandheden, og er udelukket sagt for at legitimere dårlige resultater samt endnu flere indkøb.

http://www.bt.dk/superligaen/riddershol ... ambitioner" onclick="window.open(this.href);return false;
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

nik
Landshold
Landshold

Indlæg af nik » 2. jul 2014, 18:37

Ham der ejer Brøndby bor vist heller ikke i DK. Tror det gør det en del nemmere at finde de nødvendige penge hvis indflydelsen følger med, synes det er super godt at der er udlændige der kan ser noget posetivt i vores talentudviklings liga

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 2. jul 2014, 19:08

nik skrev:Ham der ejer Brøndby bor vist heller ikke i DK. Tror det gør det en del nemmere at finde de nødvendige penge hvis indflydelsen følger med, synes det er super godt at der er udlændige der kan ser noget posetivt i vores talentudviklings liga
Mig bekendt er der ikke nogen "ham som ejer Brøndby"... Jeg er ikke bekendt med at nogen enkeltperson skulle eje over 50% af Brøndbys aktier. De har en storaktionær, som gennem sin store aktiepost har enorm indflydelse, men så vidt jeg ved sidder han da ikke alene på aktiemajoriteten.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 2. jul 2014, 19:59

Topic: Jeg forudsiger topunderholdning fra Herningkanten i de kommende år, eller hvor længe det nu går "godt" med den nye ejer, og en overambitiøs knægt som hans daglige chef. Jeg kan virkelig ikke tro det her ender godt for FCM, er jeg den eneste der ser det på den måde?

Jeg er voldsomt tilfreds med at det ikke er AaB som er i deres sko...

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 2. jul 2014, 20:02

Jeg ville nok have en lille bitte anelse om at det gik ud på at hjælpe og forstærke den engelske klub og ikke så meget andet. Reelt set har han vel købt samtlige spillere i FCM for de 68 millioner dkk? Edit. Det er 58 millioner.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
YesAaBcan
1. div
1. div
Geografisk sted: her - hvor ellers?

Indlæg af YesAaBcan » 2. jul 2014, 20:26

Den kommende formand har allerede "braked" to af de tiltag den spændende fremtid vil byde på:

Nye tanker og nye ideer.

Ja jeg ved ikke med jer, jeg sitrer af spænding.
"Dejligt at blive kaldt ung igen, i fodbolds mæssig sammenhæng" /Gaarde
"Jeg har svært ved at se, hvad der er mere interessant end AaB" /Lynge

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 2. jul 2014, 22:18

Provst i Brovst skrev:Jeg ville nok have en lille bitte anelse om at det gik ud på at hjælpe og forstærke den engelske klub og ikke så meget andet. Reelt set har han vel købt samtlige spillere i FCM for de 68 millioner dkk?
Han har endda også købt retten til de talenter som fremover kommer fra det der, ganske påfaldende, skal være skandinaviens største talentfabrik...

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 2. jul 2014, 22:22

YesAaBcan skrev:Den kommende formand har allerede "braked" to af de tiltag den spændende fremtid vil byde på:

Nye tanker og nye ideer.

Ja jeg ved ikke med jer, jeg sitrer af spænding.
Jeg kan løfte sløret for en lille flig af de nye ideer...

Jeg læste at det tilsyneladende skulle dreje sig om fokus på ernæring, nye træningsideer og (wait for it...) måske nye taktiske ideer og tanker!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 2. jul 2014, 22:53

Det er umuligt at vurdere om der kommer noget godt ud af den kapitaltilførsel de har fået, uden at kende lidt mere til personen bag og hvilke værdier han står for. Der kan ikke være meget tvivl om at det nok var den mindst ringe mulighed de havde. Det kan være godt for FCM - hvis det er den rigtige mand de har fundet.

Uanset om det gør FCM stærkere eller svagere, så synes jeg vi skal klappe hesten og lade dem selv bevise eller afkræfte hvad de er lavet af. Indtil videre har de kun vist at selv når de er stærkest er de tabere. Jeg vil gerne komme med den spådom at denne tråd ikke dør ud i ventetiden.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 2. jul 2014, 23:01

Jo jo, de skal da nok få brugt pengene med tiden.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 2. jul 2014, 23:10

Pastorius skrev:
Så længe det ikke er en vi kender.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 3. jul 2014, 09:13

Provst i Brovst skrev:
Pastorius skrev:
Tim Sparv er på vej til heden. Hvis Ikast formår at beholde deres bedste spillere så ser de satme giftige ud. På papiret har de vel klart Superligaens bedste centrale midtbane. Petter Andersson, Jakob Poulsen, Izunna og Tim Sparv.

Det er en midtbane som er de fleste modstandere noget overlegen, især hvis P. Andersson, J. Poulsen og Izunna genfinder deres topniveau.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 3. jul 2014, 09:19

frederikshavneren skrev:
Provst i Brovst skrev:
Pastorius skrev:
Tim Sparv er på vej til heden. Hvis Ikast formår at beholde deres bedste spillere så ser de satme giftige ud. På papiret har de vel klart Superligaens bedste centrale midtbane. Petter Andersson, Jakob Poulsen, Izunna og Tim Sparv.

Det er en midtbane som er de fleste modstandere noget overlegen, især hvis P. Andersson, J. Poulsen og Izunna genfinder deres topniveau.
Jeg tror ikke på dem - men lad os nu se.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Indlæg af limey » 3. jul 2014, 09:23

Nu er jeg ikke specielt kyndig indenfor selskabskonstruktioner, men jeg synes det ligner, at FCM nu er en decideret satellit-klub til Brentford. I så fald er der jo nogle fordele og ulemper ved en sådan opsætning. Man kan være heldig at få noget brugbart Championsship-reject til næsten ingen penge, men må samtidigt indstille sig på, at de bedste talenter går den modsatte vej.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 3. jul 2014, 10:16

Det er også godt at fck og Brøndby ikke bare kan snylter de bedste danskere, men at de bliver eller smutter til udlandet. Det bliver en pisse spændende liga næste år. AaB, Fck, Brøndby, fcm og Esbjerg kan alle vinde guld i år. AaB skal dog klart satse på top4 og måske endnu et pokal run

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 3. jul 2014, 10:47

limey skrev:Nu er jeg ikke specielt kyndig indenfor selskabskonstruktioner, men jeg synes det ligner, at FCM nu er en decideret satellit-klub til Brentford. I så fald er der jo nogle fordele og ulemper ved en sådan opsætning. Man kan være heldig at få noget brugbart Championsship-reject til næsten ingen penge, men må samtidigt indstille sig på, at de bedste talenter går den modsatte vej.
Hvordan er det i kommer frem til at de har noget som helst link til Brentford (udover han ejer dem self..). Synes da lige præcis ham englænderen udtalte, at klubberne skulle køres særskilt? Eller har jeg misset noget i nogle artikler?
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Geografisk sted: DK

Indlæg af Halil » 3. jul 2014, 11:10

Rasmus Ankersen, den nye formand i fcm, er sådan en type, som jeg godt kunne få det noget svært ved.

Alene det som der står på wiki siden bør være nok til et mindre udbrud af psoriasis.
er en dansk coach og forfatter samt tidligere fodboldspiller og -træner i FC Midtjylland.
Det skriger af varm luft.

Desuden ligner han Rasmus Seebachs krølhårede lillebror.
Uden Synd Ingen Frelse

Besvar