Landsholdet

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Re: Landsholdet

Indlæg af thomasjn » 20. jun 2013, 17:33

Funky skrev:http://www.bold.dk/nyt/DBU-boss-holder- ... d-Jon-Dahl

Selvfølgelig holder DBU øje med Jon Dahl. Endnu mere oplagt er dog Dennis Rommedahl. Det bli'r godt.
Den ny DBU-ledelse fra 2014

Generalsekretær: Gamle sure Jim Stjerne Hansen afløses af gamle sure Morten Olsen. Morten Olsen bliver det sikre kort som skaber en konservativ rød tråd i DBU, som sikrer at intet ændre sig de næste 100-200 år.
Kommunikationschef: Den pressesky og bidske Lars Berendt afløses af den lukkede og pressefjendske Jon Dahl Tomasson, hvorfor presseboykot og stædighed når helt nye højder.
Landstræner: I familieforetagenet DBU overtager sønnike selvfølgelig fars plads, må jeg derfor præsentere Danmarks nye landstræner Dennis Rommedahl.
Assistenttræner: Peter Bonde er blevet for kendt et navn grundet hans spøjse garn. Derfor skal vi have ny ukendt sjællandsk gut ind som ingen aner, hvem er og ikke har bevist hans evner. En dark-horse kan være Auri, da manden jo stadig kommer fra egen baghave og intet har bevist.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 22. jun 2013, 13:17

thomasjn skrev:
Funky skrev:http://www.bold.dk/nyt/DBU-boss-holder- ... d-Jon-Dahl

Selvfølgelig holder DBU øje med Jon Dahl. Endnu mere oplagt er dog Dennis Rommedahl. Det bli'r godt.
Den ny DBU-ledelse fra 2014

Generalsekretær: Gamle sure Jim Stjerne Hansen afløses af gamle sure Morten Olsen. Morten Olsen bliver det sikre kort som skaber en konservativ rød tråd i DBU, som sikrer at intet ændre sig de næste 100-200 år.
Kommunikationschef: Den pressesky og bidske Lars Berendt afløses af den lukkede og pressefjendske Jon Dahl Tomasson, hvorfor presseboykot og stædighed når helt nye højder.
Landstræner: I familieforetagenet DBU overtager sønnike selvfølgelig fars plads, må jeg derfor præsentere Danmarks nye landstræner Dennis Rommedahl.
Assistenttræner: Peter Bonde er blevet for kendt et navn grundet hans spøjse garn. Derfor skal vi have ny ukendt sjællandsk gut ind som ingen aner, hvem er og ikke har bevist hans evner. En dark-horse kan være Auri, da manden jo stadig kommer fra egen baghave og intet har bevist.
:thumbsup:
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 30. jun 2013, 12:58

Hvis Laudrup bliver landstræner, så nationaliseres en flok spanier vel, så han kan spille med dem.

Synes det er meget dårligt stil, at han ikke henter engelske spillere til sin engelske klub. Det kan godt være, at de er meget dyre, men det er bare hans forbandede pligt.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Konsulenten
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Steve-Dave
Geografisk sted: Frederiksberg

Indlæg af Konsulenten » 30. jun 2013, 13:09

FlæskeFrank skrev:Hvis Laudrup bliver landstræner, så nationaliseres en flok spanier vel, så han kan spille med dem.

Synes det er meget dårligt stil, at han ikke henter engelske spillere til sin engelske klub. Det kan godt være, at de er meget dyre, men det er bare hans forbandede pligt.
Så hvis en klub ligger i, tænkt eksempel, Wales, er det deres deciderede pligt at hente walisiske spillere?
"MYYYYYY ONLY AaB MY ONLY AaB, YOU ALL I LIFE FOR YOU MAKE ME HAPY NO EVER TALKING MY AaB AVAY!"

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 30. jun 2013, 17:32

Det korte svar JA.

Dermed behøver hele holdet ikke være en bestemt nationalitet. Men spiller du i den engelske liga, så bør man arbejde med engelske spillere i rimeligt omfang. Ikke hente 11 spillere fra Somalia.

Det lidt længere svar - du skrev walisere osv. Nej jeg mener ikke, at AaB skal hente nordjyder til holdet. Men der bør arbejdes med et stort kontingent danskere. Laudrup givere indtryk af, at de lokale/engelske spillere ikke er gode nok, når han kun henter andre nationaliteter. Det er ikke godt nok.
- FlæskeFrank

Kilde
Allstar
Allstar

Indlæg af Kilde » 30. jun 2013, 17:47

Nu har jeg ikke de store holdninger til Laudrup og Swansea, men jeg er stor fan af hold, der prøver at få lokale/regionale/nationale spillere til holdet. Eller så vidt muligt.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 30. jun 2013, 19:49

FlæskeFrank skrev:Det korte svar JA.

Dermed behøver hele holdet ikke være en bestemt nationalitet. Men spiller du i den engelske liga, så bør man arbejde med engelske spillere i rimeligt omfang. Ikke hente 11 spillere fra Somalia.

Det lidt længere svar - du skrev walisere osv. Nej jeg mener ikke, at AaB skal hente nordjyder til holdet. Men der bør arbejdes med et stort kontingent danskere. Laudrup givere indtryk af, at de lokale/engelske spillere ikke er gode nok, når han kun henter andre nationaliteter. Det er ikke godt nok.
Hvad nu hvis han har ret?

Laudrup vil gerne spille på en bestemt måde, og det kræver en bestemt type spillere. En type som Spanien spytter ud i spandevis, fordi det også er en fodboldfilosofi der er udbredt der.
Hvis den strategi er forkert ift Swansea, så er det dem der har ansat og forlænget med Laudrup der burde have sparket for det kan ikke komme bagpå ret mange at det er nogenlunde sådan han arbejder.
Med venlig Hilsen
--
Robert

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 30. jun 2013, 22:19

Jeg brokker mig heller ikke over, at han henter en eller to eller fire spaniere, men man har en forpligtigelse overfor det sted man træner, at skabe nationale spillere. Det er selvfølgelig ligemeget den periode, hvor det går godt. Men det er altså ikke Qatar han er træner i. Landet har rigtig gode spillere og han kunne sagtens hente nogle engelske spillere ind, som bredde. Men det gør han ikke.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 30. jun 2013, 23:16

FlæskeFrank skrev:Jeg brokker mig heller ikke over, at han henter en eller to eller fire spaniere, men man har en forpligtigelse overfor det sted man træner, at skabe nationale spillere. Det er selvfølgelig ligemeget den periode, hvor det går godt. Men det er altså ikke Qatar han er træner i. Landet har rigtig gode spillere og han kunne sagtens hente nogle engelske spillere ind, som bredde. Men det gør han ikke.
Hvorfor har man sådan en forpligtelse, og hvem har man denne forpligtigelse overfor? Tilhængerne er vel ligeglade hvis de får flere point med udlændinge på holdet.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 30. jun 2013, 23:35

Jeg glæder mig til at se reaktionerne den dag AaB får en træner, som siger, at danske spillere dur ikke til systemet, så han henter 11 spaniere.

Jeg tror ikke det vil være i Lynges ånd...
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 30. jun 2013, 23:40

FlæskeFrank skrev:Jeg glæder mig til at se reaktionerne den dag AaB får en træner, som siger, at danske spillere dur ikke til systemet, så han henter 11 spaniere.

Jeg tror ikke det vil være i Lynges ånd...
Det handler ikke om hvorvidt de er danskere eller udlændinge. Det handler om hvorvidt de føler for og kæmper for holdet. At de er AaB'ere. I teorien ville dette være muligt med 11 importerede spillere. På samme måde er det vist kun et par spillere fra den nuværende trup der er fra Aalborg, men det er alligevel tydeligt at AaB er deres klub. Hvorfor skulle det samme ikke kunne gøre sig gældende med ulændinge?

Men er det det du mener med at klubben har en forpligtelse til at skabe nationale spillere, samt at denne forpligtelse er overfor fansne?
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 1. jul 2013, 09:42

FlæskeFrank skrev:Jeg brokker mig heller ikke over, at han henter en eller to eller fire spaniere, men man har en forpligtigelse overfor det sted man træner, at skabe nationale spillere. Det er selvfølgelig ligemeget den periode, hvor det går godt. Men det er altså ikke Qatar han er træner i. Landet har rigtig gode spillere og han kunne sagtens hente nogle engelske spillere ind, som bredde. Men det gør han ikke.
Problemerne med dette er jo mange for Laudrup. Han sælger højt profilerede spillere som Joe Allen og Scott Sinclair, men der er jo ikke nogen direkte erstatninger i truppen for så store profiler som de nu en gang var. Du kan ikke svare på hvad Swansea gør for at udvikle egne spillere, men det er jo naturligt at et hold skal bruge et hold af en vis kvalitet for at klare sig i PL - derfor kan de godt arbejde med at flere af dem kommer fra eget akademi i fremtiden. Ben Davies er da et glimrende eksempel på at Laudrup også kan bruge egne spillere, selvom det var af nød. Er der ikke spillere fra egne rækker, så skal man købe. Da Swansea har begrænsede midler, skal de jo vurdere om det er bedst at bruge 2,5 million pund i England eller i udlandet. Se en mand som Kyle Bartley de købte i Arsenal sidste sommer, han har jo været langt fra holdet til en pris nær Helenius, trods store forsvarskvaler. Lige så vel som at en dansk spillere hellere vil til FCK, BIF, AGF eller AaB end Brønshøj, Hjørring, AB eller Hvidovre, så vil de engelske spillere der har talent hellere til nogle af de større klubber end Swansea. Så jo mindre man kaster om sig med penge som FCV, så kan man ikke få den kvalitet man skal bruge af nationale spillere. Når det er sagt, så var 5 i startopstillingen i Liga Cuppen af engelsk/walisisk afstamning. Det er da ikke så ringe?

Hvilke engelske spillere er det han skal hente ind til bredden? Hvem er gode nok til PL, men gider sidde på bænken i Swansea, men samtidig er billigere end de alternativer han har hentet ind som breddespillere (Schecter/Tiendalli/Lamah). Monk har brokket sig en smule, Graham brokkede sig, Gower brokkede sig. De engelske spillere gider ikke sidde på bænken.

/Søgaard
Aalborg BK 1885!

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 1. jul 2013, 11:32

Hvis det handler om at skabe nationale spillere, hvorfor er det så bedre at hente engelske spillere til end walisisk klub end spaniere til en walisisk klub?
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 1. jul 2013, 17:21

Nu er det den engelske liga, ligesom AaB heller ikke spiller i den nordjyske liga. Jeg ved godt, at der findes en walisisk liga.
- FlæskeFrank

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 1. jul 2013, 21:01

Så hvis AaB nu blev indlemmet i den norske liga, af den ene eller anden grund, så burde vi kun hente nordmænd, eller hvordan?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 1. jul 2013, 21:58

Argumentationen er simpelthen for lav. De walisiske deltagere i den engelske turnering er uden sammenligning. Jeg skrev ganske rigtig engelske spillere, men kunne måske godt have skrevet britiske, men så var I kommet rendende med irske spillere osv.

Men hvis jeg skal følge jeres argumentation, så spiller AaB netop ikke i den norske liga og derfor har overvejende danske spillere, men jeg kan forstå at jeres holdning er, at AaB gerne måtte hente tonsvis af norske spillere bare spillestilen er rigtig. Rart at vide.
- FlæskeFrank

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 1. jul 2013, 22:09

FlæskeFrank skrev:Argumentationen er simpelthen for lav. De walisiske deltagere i den engelske turnering er uden sammenligning. Jeg skrev ganske rigtig engelske spillere, men kunne måske godt have skrevet britiske, men så var I kommet rendende med irske spillere osv.

Men hvis jeg skal følge jeres argumentation, så spiller AaB netop ikke i den norske liga og derfor har overvejende danske spillere, men jeg kan forstå at jeres holdning er, at AaB gerne måtte hente tonsvis af norske spillere bare spillestilen er rigtig. Rart at vide.
For mit vedkommende kan AaB stille et hold kun af eksil nordkoreanere og statsløse gøglere, bare de vinder mesterskabet

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Indlæg af limey » 1. jul 2013, 22:49

jonas386 skrev:Så hvis AaB nu blev indlemmet i den norske liga, af den ene eller anden grund, så burde vi kun hente nordmænd, eller hvordan?
Af alle hypotetiske scenarier oprullet på debatsiden, er dette nok det mest fortænkte.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 1. jul 2013, 22:53

FlæskeFrank skrev:Argumentationen er simpelthen for lav. De walisiske deltagere i den engelske turnering er uden sammenligning. Jeg skrev ganske rigtig engelske spillere, men kunne måske godt have skrevet britiske, men så var I kommet rendende med irske spillere osv.

Intet galt med argumentationen. Du har bare - så vidt jeg kan se - ikke været tydelig nok. Det kunne hjælpe hvis du forklarede hvorfor det forpligter at bruge spillere med en nationalitet der afspejler klubbens geografiske placering. Så ville resten give sig selv.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 2. jul 2013, 01:38

MHJ skrev:Intet galt med argumentationen. Du har bare - så vidt jeg kan se - ikke været tydelig nok. Det kunne hjælpe hvis du forklarede hvorfor det forpligter at bruge spillere med en nationalitet der afspejler klubbens geografiske placering. Så ville resten give sig selv.
Hvorfor så spille i den danske liga ?

Vi kunne ligeså tilmelde os den somaliske liga.
- FlæskeFrank

Besvar