Caca, Greven, Erik Bo. Listen er næsten uendelig.Jesper Schmidt skrev:Generelt er det sgu bare ret morsomt hvordan OB bare bliver ved med at hente tidligere AaB spillere, til trods for at det aldrig rigtigt er blevet helt godt med dem de har hentet... jeg kan i hvert fald ikke komme i tanker om en eneste spiller som har vist samme eller bedre niveau i OB end i AaB. Selv Silber var decideret dårlig i hans korte tid derovre. Og det er jo ikke fordi de ikke har prøvet...igen og igen...
Superligaen 2016/17 - grundspil
Re: Superligaen 2016/17 - grundspil
- Køllen I Møllen
- Allstar

Pudsigt at tænke på hvor få tidligere OB'ere vi har haft hos os. AK er sgu umiddelbart den eneste jeg lige kan komme på som har været i AaB EFTER OB.limey skrev:Caca, Greven, Erik Bo. Listen er næsten uendelig.Jesper Schmidt skrev:Generelt er det sgu bare ret morsomt hvordan OB bare bliver ved med at hente tidligere AaB spillere, til trods for at det aldrig rigtigt er blevet helt godt med dem de har hentet... jeg kan i hvert fald ikke komme i tanker om en eneste spiller som har vist samme eller bedre niveau i OB end i AaB. Selv Silber var decideret dårlig i hans korte tid derovre. Og det er jo ikke fordi de ikke har prøvet...igen og igen...
Helt generelt synes jeg der altid er mange tidligere AaB'ere rundt omkring i de andre klubber mens vi ikke har ret mange danske spillere som kommer fra andre superligaklubber.
Janteloven eksisterer IKKE!
Hvis nogen tror vi er enige om at spille planløst, langsomt og skråt bagud, så vil jeg henvise til den pågående kamp mellem Horsens og Esbjerg.
Det er faktisk næsten betryggende at se på.
- Provst i Brovst
- Allstar

- Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.
dyhrmaN skrev:Hvis nogen tror vi er enige om at spille planløst, langsomt og skråt bagud, så vil jeg henvise til den pågående kamp mellem Horsens og Esbjerg.
Hvad mener du når du skriver planløst? Tror du at Bo Henriksen og Colin Todd ikke har en plan for kampen, en taktik og en ide bag deres spil?
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
Alle trænere og spillere har en plan for en kamp - det ved vi begge, at de har.Provst i Brovst skrev:dyhrmaN skrev:Hvis nogen tror vi er enige om at spille planløst, langsomt og skråt bagud, så vil jeg henvise til den pågående kamp mellem Horsens og Esbjerg.
Hvad mener du når du skriver planløst? Tror du at Bo Henriksen og Colin Todd ikke har en plan for kampen, en taktik og en ide bag deres spil?
Når jeg siger planløst, er der tale om måden, hvorpå planen udføres i løbet af en kamp. Når alle spillere hele tiden spiller skråt bagud, ikke rigtigt går i ordentligt og organiseret pres og henfalder til lange bold op mod angribere, som ikke er sat op til dette, så er det tydeligt, at spillerne ikke formår at udføre den plan, de havde sat sig for. Når de så ikke formår, at tilpasse sig men blot accepterer den nye "skråt-bagud" status quo, der kan opstå i en kamp, så bliver det planløst.
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
Odense stadion omdøbes snart til EWII Park, det er dog nærliggende at det i folkemunde bliver kaldt noget andet...
- Provst i Brovst
- Allstar

Så ingen spiller planløst.dyhrmaN skrev:Alle trænere og spillere har en plan for en kamp - det ved vi begge, at de har.Provst i Brovst skrev:dyhrmaN skrev:Hvis nogen tror vi er enige om at spille planløst, langsomt og skråt bagud, så vil jeg henvise til den pågående kamp mellem Horsens og Esbjerg.
Når jeg siger planløst, er der tale om måden, hvorpå planen udføres i løbet af en kamp. Når alle spillere hele tiden spiller skråt bagud, ikke rigtigt går i ordentligt og organiseret pres og henfalder til lange bold op mod angribere, som ikke er sat op til dette, så er det tydeligt, at spillerne ikke formår at udføre den plan, de havde sat sig for. Når de så ikke formår, at tilpasse sig men blot accepterer den nye "skråt-bagud" status quo, der kan opstå i en kamp, så bliver det planløst.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
Så giv dit bud på, hvilket ord du vil bruge til at beskrive mit ovennævnte eksempel.Provst i Brovst skrev:Så ingen spiller planløst.dyhrmaN skrev:Alle trænere og spillere har en plan for en kamp - det ved vi begge, at de har.Provst i Brovst skrev:dyhrmaN skrev:Hvis nogen tror vi er enige om at spille planløst, langsomt og skråt bagud, så vil jeg henvise til den pågående kamp mellem Horsens og Esbjerg.
- Provst i Brovst
- Allstar

Der findes ikke et hold hvor alle spillere spiller skråt tilbage men alligevel spiller lange bolde op mod angriberne. Det er jo en åbenlys umulighed.dyhrmaN skrev:Så giv dit bud på, hvilket ord du vil bruge til at beskrive mit ovennævnte eksempel.Provst i Brovst skrev:Så ingen spiller planløst.dyhrmaN skrev:Alle trænere og spillere har en plan for en kamp - det ved vi begge, at de har.Provst i Brovst skrev:dyhrmaN skrev:Hvis nogen tror vi er enige om at spille planløst, langsomt og skråt bagud, så vil jeg henvise til den pågående kamp mellem Horsens og Esbjerg.
Hvert eksempel har sin forklaring og benævnelser til at beskrive de forskellige situationer og faser af kampen. Eks. Et hold der bliver presset tilbage mod sin vilje så lyder forklaringen eksempelvis at de kom til at stå for dybt og ikke de spiller planløst.
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Sjovt at rigtig mange klubber er begyndt at forlænge med lange kontrakter til talenterne, særligt FCM men vi har også gjort lidt i det, mens senest Silkeborg har forlænget med 4 år til en højreback.
Jeg skal ikke kloges i talenternes kvalitet, men det er da påfaldende, at Brøndby kun har givet 1 årig forlængelse til Svenn Crone(sommeren 2018), når han spiller en hel del. Begge parter skal selvfølgelig kunne enes om kontraktlængde og løn, men med den tendens som ses i de andre klubber om at binde de unge spillere i længere tid synes 1 årig forlængelse meget kort.
Jeg er dog ikke i tvivl om, at FCM har skrevet med nogle, hvor de efterfølgende skulle bryde kontrakten før tid. Uden at nævne navne.
Jeg skal ikke kloges i talenternes kvalitet, men det er da påfaldende, at Brøndby kun har givet 1 årig forlængelse til Svenn Crone(sommeren 2018), når han spiller en hel del. Begge parter skal selvfølgelig kunne enes om kontraktlængde og løn, men med den tendens som ses i de andre klubber om at binde de unge spillere i længere tid synes 1 årig forlængelse meget kort.
Jeg er dog ikke i tvivl om, at FCM har skrevet med nogle, hvor de efterfølgende skulle bryde kontrakten før tid. Uden at nævne navne.
- FlæskeFrank
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/ud ... en/6346258
Hvis dette sker, og bliver en succes, så bliver det vel så småt enden på nationalt fodbold....
Hvis dette sker, og bliver en succes, så bliver det vel så småt enden på nationalt fodbold....
Du behøver ikke lade det forstyrre din nattesøvn, Gravballe ...gravballe skrev:http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/ud ... en/6346258
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
Det mest overraskende er at der endnu ikke er oprettet en udbryderliga, det er uden tvivl fremtiden og spørgsmålet er ikke om det sker, men hvornår det sker.gravballe skrev:http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/ud ... en/6346258
Som jeg skrev for et stykke tid siden så ser jeg gerne AaB deltage i en udbryderliga. Vi er ikke interessant nok til at deltage i den form for liga FCK taler om, men hvis der kan dannes en liga med skandinaviske hold som AaB, Viking, Brann Bergen, IFK Göteborg, Hammarby mv. ser jeg det som et spændende projekt. Der er mange interessante skandinaviske hold som jeg hellere vil møde fremfor skodhold som Haderslev, Viborg, Farum mv.
-
Gnu
- Allstar

- Favoritspiller: Ståle
- Geografisk sted: Din mor
Jøsses. Hvis vi vil udvikle dansk fodbold nytter det sgu da ikke noget at møde norske knokkelhold eller svensk blød mellemvare. Royal League med de bedste norske, svenske og danske hold var desuden en eklatant fiasko.frederikshavneren skrev:Det mest overraskende er at der endnu ikke er oprettet en udbryderliga, det er uden tvivl fremtiden og spørgsmålet er ikke om det sker, men hvornår det sker.gravballe skrev:http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/ud ... en/6346258
Som jeg skrev for et stykke tid siden så ser jeg gerne AaB deltage i en udbryderliga. Vi er ikke interessant nok til at deltage i den form for liga FCK taler om, men hvis der kan dannes en liga med skandinaviske hold som AaB, Viking, Brann Bergen, IFK Göteborg, Hammarby mv. ser jeg det som et spændende projekt. Der er mange interessante skandinaviske hold som jeg hellere vil møde fremfor skodhold som Haderslev, Viborg, Farum mv.
Superligaen er ikke nogen speciel god liga, men det er Tippeligaen og Allsvenskan dælme da slet ikke, så hvorfor i alverden skulle det da være interessant at møde dem? Jeg tager gerne Viborg over Viking any day of the week.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."
- Lucas Andersen 25. juli 2022
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Det er jeg ikke enig i.Gnu skrev:Royal League med de bedste norske, svenske og danske hold var desuden en eklatant fiasko.
En af de ting, som vanskeliggjorde turneringen var vel også fordi nogle hold begyndte at få europæisk succes, så datoerne var færre. Det var vel et af succeskriterierne for turneringen.
Læg dertil, at den gang fandtes der vintre, så det gav væsentlig dårligere baner.
Det var vel aldrig tænkt som et publikumstilløbsstykke, men tv-turnering.
Royal League er latterliggjort, men eklatant fiasko var det ikke.
Det største problem var vel, at de skulle have begravet den hurtigere end de gjorde og så sagt "det var rigtig i tre år, nu er behovet ikke det samme".
Men i dag er der vel kun FCK med i Europa og derfor mangler mange klubber lidt ekstra kampe, hvor Royal League kunne være en fin løsning. Hellere det end ligacupturnering.
- FlæskeFrank
-
Gnu
- Allstar

- Favoritspiller: Ståle
- Geografisk sted: Din mor
Nej, du har ret. Royal League var en kæmpe succes. Det var derfor, man måtte opgive at gennemføre fjerde år, da ingen tv-station gad at købe rettighederne.FlæskeFrank skrev:Det er jeg ikke enig i.Gnu skrev:Royal League med de bedste norske, svenske og danske hold var desuden en eklatant fiasko.
En af de ting, som vanskeliggjorde turneringen var vel også fordi nogle hold begyndte at få europæisk succes, så datoerne var færre. Det var vel et af succeskriterierne for turneringen.
Læg dertil, at den gang fandtes der vintre, så det gav væsentlig dårligere baner.
Det var vel aldrig tænkt som et publikumstilløbsstykke, men tv-turnering.
Royal League er latterliggjort, men eklatant fiasko var det ikke.
Det største problem var vel, at de skulle have begravet den hurtigere end de gjorde og så sagt "det var rigtig i tre år, nu er behovet ikke det samme".
Men i dag er der vel kun FCK med i Europa og derfor mangler mange klubber lidt ekstra kampe, hvor Royal League kunne være en fin løsning. Hellere det end ligacupturnering.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."
-
Jesper Schmidt
- Halftime

- Geografisk sted: Aalborg
Det tror jeg bestemt heller ikke. Det er vel først og fremmest et forsøg på at lægge pres på UEFA, og på at hævde sig som en "vigtig" klub på det europæiske landkort. Jeg har svært ved at forestille mig at en privat liga kan være en reel mulighed for andre end de allerstørste og rigeste klubber, som vil kunne betale sig fra de konsekvenser en udelukkelse fra fodboldens organisationer vil medføre. Det vil blive en utroligt lille og lukket klub, som ikke vil have mulighed for overhovedet at spille kampe mod modstandere fra lande som er med i UEFA (samt sikkert alle andre organisationer), og man vil have svært ved at tiltrække spillere med landsholdsdrømme, for det vil der selvfølgelig blive lukket af for. Alt det ved FCK naturligvis, og det gør UEFA naturligvis også... det er mest af alt buldren på tomme tønder. Nogen vil sikkert sige det er en disciplin man ofte ser fra den del af landet.Hovedet skrev:Du behøver ikke lade det forstyrre din nattesøvn, Gravballe ...gravballe skrev:http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/ud ... en/6346258
-
sulakvelidze
- Allstar

- Favoritspiller: Lukas Spalvis
Det sagde man også for 25 år siden. Jeg vil se sådan en liga, før jeg tror på den. Og skulle den komme, ville jeg ikke gide at se på den. Ikke engang med AaB i den.frederikshavneren skrev:Det mest overraskende er at der endnu ikke er oprettet en udbryderliga, det er uden tvivl fremtiden og spørgsmålet er ikke om det sker, men hvornår det sker. .
Dig, måske. Og et ret begrænset antal andre. Det store flertal, sponsorer og ikke mindst tv vil til enhver tid foretrække en kamp mellem AaB og Viborg end mellem AaB og Viking Stavanger. Den dag Skandinavien bliver én nation, kan man begynde at tale om potentiale for en skandinavisk liga. Indtil da er det en illusion båret af flyvske tanker. Lige som i 1989, da formanden for Hvidovre IF bralrede ud om klubbens store ambitioner: "Vi er med, når den europæiske Superliga kommer i 1992."frederikshavneren skrev:Som jeg skrev for et stykke tid siden så ser jeg gerne AaB deltage i en udbryderliga. Vi er ikke interessant nok til at deltage i den form for liga FCK taler om, men hvis der kan dannes en liga med skandinaviske hold som AaB, Viking, Brann Bergen, IFK Göteborg, Hammarby mv. ser jeg det som et spændende projekt. Der er mange interessante skandinaviske hold som jeg hellere vil møde fremfor skodhold som Haderslev, Viborg, Farum mv.
Mange andre har siden været overbeviste om, at en sådan liga var lige om hjørnet. At det bare var et spørgsmål om tid. Jeg gætter på, at hvis potentialet havde været der, ville den slags ligaer være opstået for længe siden.
Klasse underholdning: https://m.youtube.com/user/VesttribunenTV
Helt uenig. Situationen er en anden i dag. Der er sket en ekstrem udvikling i transfersummer, lønninger og ikke mindst agent-betalinger. Det kan ikke vare ved og det er ikke holdbart for selv de største klubber. Netop af den grund tror jeg vi på et eller andet tidspunkt vil se de største europæiske klubber gå sammen i et form for franchise-system med 30-40 klubber a lá NFL eller NHL. Det er også muligt at det bare vil være Premier League-klubberne, der gør det, fordi de bliver trætte af nedrykningsfaren og fordi de på den måde kan sætte resten af Europa af. Flere og flere Premier League-klubber er jo ejet af rigmænd, der også har et NFL eller NBA-hold, så jeg tror det er et spørgsmål om tid før de lægger 2 og 2 sammen. Vi snakker nok 20-30 år ud i fremtiden, dog.sulakvelidze skrev:Mange andre har siden været overbeviste om, at en sådan liga var lige om hjørnet. At det bare var et spørgsmål om tid. Jeg gætter på, at hvis potentialet havde været der, ville den slags ligaer være opstået for længe siden.
Med et etableret system for at drafte og bytte spillere vil de absurde transferbeløb forsvinde og topklubberne vil ikke længere være presset ud i at flyve 14/15-årige drenge ind i helikopter og skrive enorme kontrakter med dem i en alt for tidlig alder. Du vil også tage magten fra agenterne og sikre at der ikke eksisterer så perverst et marked at en agent kan tjene hundredvis af millioner på noget så simpelt som at sætte en fodboldspiller sammen med en fodboldklub. Der vil stadig være brug for agenter, men på et helt andet og mere reguleret niveau.
Det kunne også være et system hvor resten af klubberne over hele verden får nogle fastsatte priser for deres spillere, når de hentes til top-ligaen. På den måde ville man undgå at spillerne kan presse deres udviklende klub med kontraktudløb, frikøbsklausuler og man ville få et langt mere enkelt og gennemsigtigt transfersystem. Endelig ville man blandt topklubberne kunne sætte et lønloft som man har det i NHL. Det betyder at holdene hele tiden holdes på omtrent samme niveau i en ekstremt kompetitiv liga samtidig med at der sættes et loft på hvor vanvittige lønninger, spillerne kan kræve. Klubberne ville på den måde også være tvunget til at føre en rimelig anstændig forretning, hvilket ville være rigtig godt for fodboldens ry generelt.
-
sulakvelidze
- Allstar

- Favoritspiller: Lukas Spalvis
Ok, så kan vi jo genoptage snakken om 20-30 år. Jeg tror stadig ikke på ideen, som verden ser ud nu. På tegnebrættet ser det interessant ud for dem, der er meget fodboldinteresserede og orienterer sig meget bredt. Men ikke i praksis, fordi det meget store flertal i målgruppen er bedøvende ligeglade med, om AaB er bedre end Örgryte eller omvendt. Så en liga som den FCK og frederikshavneren drømmer om er ren fantasi, som verden ser ud nu.Yankee skrev:Helt uenig. Situationen er en anden i dag. Der er sket en ekstrem udvikling i transfersummer, lønninger og ikke mindst agent-betalinger. Det kan ikke vare ved og det er ikke holdbart for selv de største klubber. Netop af den grund tror jeg vi på et eller andet tidspunkt vil se de største europæiske klubber gå sammen i et form for franchise-system med 30-40 klubber a lá NFL eller NHL. Det er også muligt at det bare vil være Premier League-klubberne, der gør det, fordi de bliver trætte af nedrykningsfaren og fordi de på den måde kan sætte resten af Europa af. Flere og flere Premier League-klubber er jo ejet af rigmænd, der også har et NFL eller NBA-hold, så jeg tror det er et spørgsmål om tid før de lægger 2 og 2 sammen. Vi snakker nok 20-30 år ud i fremtiden, dog.sulakvelidze skrev:Mange andre har siden været overbeviste om, at en sådan liga var lige om hjørnet. At det bare var et spørgsmål om tid. Jeg gætter på, at hvis potentialet havde været der, ville den slags ligaer være opstået for længe siden.
Der er en lille risiko for, at de allerstørste klubber i Europa bryder ud og laver deres egen liga. Men igen: Det har de truet med i årtier, så hvis fordelene opvejede ulemperne, havde de nok gjort det. Og der er alt for store ulemper ved at forlade et fællesskab uanset hvor mange fordele, man kan se for sig selv. Bare se på Brøndby og tv-aftalen, hvordan de kom krybende tilbage efter først at have følt sig for store til at være en del af fællesskabet. Hvis FCK og ligesindede fra Sverige, Norge og lignende lande fandt på at gå solo, ville de hurtigt finde ud af, at de har mere brug for fællesskabet, end fællesskabet har brug for dem.
Klasse underholdning: https://m.youtube.com/user/VesttribunenTV