Silkeborg har været et fremragende bekendtskab efter oprykning - og det samme gælder i øvrigt Viborg.Sønderhof skrev: ↑15. okt 2021, 22:13Det gør sgu også mig helt glad i mavsen, at se Silkeborg spille. Især fordi det er Kent Nielsen, der endelig får succes igen. Han er en fantastisk karakter, der, hvis man viser ham tillid, kan vende noget der ser håbløst ud til noget af det mest fantastiske fodbold. Det er jo ikke fordi den trup han har nu er SÅ meget bedre end den, der havde fået ca. 5 point og en måslscorer på minus 100 ved vinterpausen i '19. Silkeborgs transformation minder i bund og grund en hel del om den AaB og Kent gennemgik fra 2010-2014. Og grundlæggende fedt at se, når en klub lykkes med en langsigtet tålmodig, velovervejret og visionær strategi.Aalborg frederikshavner skrev: ↑15. okt 2021, 20:24Hvis bare der var flere suppe hold der spillede som Silkeborg IF. Oprykkerne imponerer voldsomt som ligaens bedst spillende hold hvis man spørger mig![]()
Superligaen 2021/2022
Re: Superligaen 2021/2022
De artikler om seertal i Superligaen er efterhånden mere og mere søgte og utroværdige. Det er jo snart sagt umuligt at konkludere noget som helst grundet den byzantiske TV-struktur og ditto kamptidspunkter.Pastorius skrev: ↑11. okt 2021, 15:24Der er ikke mange solide tal bag den her artikel om vigende seertal. Mit bud er at faldet udelukkende skyldes kampene på Discovery, og at seertal for Viaplay er stort set uændrede. Muligvis er der en lille ændring fordi nogle af dem der så kampene i TV- nu tager ud og ser dem istedet.
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... 88FHBnbXLQ
Møgjylland får spillestedet skak mod Farum
Bundby er ved at tabe til Vejle
Dagen i dag har været meget godt for os!
Bundby er ved at tabe til Vejle
Dagen i dag har været meget godt for os!
Drengene. Klubben. Byen. | JYLLAND ER RØD OG HVID! | Aalborg Boldklubspil Af 1885
Vejle er et absurd dårligt hold. De smider den til sidst
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Ah men for helvede da-
Drengene. Klubben. Byen. | JYLLAND ER RØD OG HVID! | Aalborg Boldklubspil Af 1885
Bortset fra Brøndby sejr er 0 point til OB og 1 point fcn og kun 1 til Silkeborg i fredags da fantastisk for os.
Der skal lægges max afstand til bund 6.
Vi SKAL i top 6 i år
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
Jeg vil endda vove at sige, at vi skal stræbe efter mere end bare at deltage i mesterskabsslutspillet i år, men også have en reel chance for i hvert fald en 4. plads, når det går i gang. Pisseærgerligt med Brøndbysejr i dag, og det var heller ikke en fordel for os, at Randers vandt.
Så er det godt at vi kæmper for medaljer i år.Hovedet skrev: ↑17. okt 2021, 18:23Jeg vil endda vove at sige, at vi skal stræbe efter mere end bare at deltage i mesterskabsslutspillet i år, men også have en reel chance for i hvert fald en 4. plads, når det går i gang. Pisseærgerligt med Brøndbysejr i dag, og det var heller ikke en fordel for os, at Randers vandt.
Derfor er det uhyggeligt vigtigt at FCM og FCK snubler i denne spillerunde hvis vi skal tale om noget virkiligt sjovt i år.
Mit fokus er at sikre top 6 og derfor er 0 point til OB en kæmpe fordel.Hovedet skrev: ↑17. okt 2021, 18:23Jeg vil endda vove at sige, at vi skal stræbe efter mere end bare at deltage i mesterskabsslutspillet i år, men også have en reel chance for i hvert fald en 4. plads, når det går i gang. Pisseærgerligt med Brøndbysejr i dag, og det var heller ikke en fordel for os, at Randers vandt.
Jeg tror på ingen måder at vi lander i nærheden af top 4 så hvad Randers FCM og FCK får af point har i mine øjne ingen interesse for AaB.
Vores største konkurrenter til 6 pladsen er OB SIF FCN.
BIF og AGF kommer stensikkert med i top 6.
AaB - BIF 13/4 2014
Maglau skrev: ↑17. okt 2021, 19:41Mit fokus er at sikre top 6 og derfor er 0 point til OB en kæmpe fordel.Hovedet skrev: ↑17. okt 2021, 18:23Jeg vil endda vove at sige, at vi skal stræbe efter mere end bare at deltage i mesterskabsslutspillet i år, men også have en reel chance for i hvert fald en 4. plads, når det går i gang. Pisseærgerligt med Brøndbysejr i dag, og det var heller ikke en fordel for os, at Randers vandt.
Jeg tror på ingen måder at vi lander i nærheden af top 4 så hvad Randers FCM og FCK får af point har i mine øjne ingen interesse for AaB.
Vi kan i hvert glæde os over, at Vejle forbliver på 2 point, så der er er mindre chance for, at vi slutter på sidstepladsen. Ærgerligt, at vi ikke kunne holde større afstand til SønderjyskE dog...
????????Maglau skrev: ↑17. okt 2021, 19:41Mit fokus er at sikre top 6 og derfor er 0 point til OB en kæmpe fordel.Hovedet skrev: ↑17. okt 2021, 18:23Jeg vil endda vove at sige, at vi skal stræbe efter mere end bare at deltage i mesterskabsslutspillet i år, men også have en reel chance for i hvert fald en 4. plads, når det går i gang. Pisseærgerligt med Brøndbysejr i dag, og det var heller ikke en fordel for os, at Randers vandt.
...Du ved godt at vi spiller om top-3 lige nu altså?!?!?!
????????
Tror ikke vi kommer nedryknings fare mm sdrjyske finder en eller anden sindssyg form. Men det sker ikke.Hovedet skrev: ↑17. okt 2021, 20:16Maglau skrev: ↑17. okt 2021, 19:41Mit fokus er at sikre top 6 og derfor er 0 point til OB en kæmpe fordel.Hovedet skrev: ↑17. okt 2021, 18:23Jeg vil endda vove at sige, at vi skal stræbe efter mere end bare at deltage i mesterskabsslutspillet i år, men også have en reel chance for i hvert fald en 4. plads, når det går i gang. Pisseærgerligt med Brøndbysejr i dag, og det var heller ikke en fordel for os, at Randers vandt.
Vi kan i hvert glæde os over, at Vejle forbliver på 2 point, så der er er mindre chance for, at vi slutter på sidstepladsen. Ærgerligt, at vi ikke kunne holde større afstand til SønderjyskE dog...
Det vil derfor sindssygt kedeligt hvis vi igen i dem sæson skal i nedrykningsspil hvor nedrykningen er givet som sidste sæson.
AaB - BIF 13/4 2014
Enten sker det eller også sker det ikke!Maglau skrev: ↑17. okt 2021, 20:23Tror ikke vi kommer nedryknings fare mm sdrjyske finder en eller anden sindssyg form. Men det sker ikke.Hovedet skrev: ↑17. okt 2021, 20:16Maglau skrev: ↑17. okt 2021, 19:41Mit fokus er at sikre top 6 og derfor er 0 point til OB en kæmpe fordel.Hovedet skrev: ↑17. okt 2021, 18:23Jeg vil endda vove at sige, at vi skal stræbe efter mere end bare at deltage i mesterskabsslutspillet i år, men også have en reel chance for i hvert fald en 4. plads, når det går i gang. Pisseærgerligt med Brøndbysejr i dag, og det var heller ikke en fordel for os, at Randers vandt.
Det vil derfor sindssygt kedeligt hvis vi igen i dem sæson skal i nedrykningsspil hvor nedrykningen er givet som sidste sæson.
50/50 Chance!
Quick maths!
Pointen er, vi spiller ikke om nedrykkning i år. Tak fordi i valgte at komme til min TED-ed talk.
Jada - men lige nu siger du. Det kan hurtigt ændre sig. Vi har før været tæt på toppen og tabt flere kampe i streg og raslet ned i tabellen.MrDomoon skrev: ↑17. okt 2021, 20:20????????Maglau skrev: ↑17. okt 2021, 19:41Mit fokus er at sikre top 6 og derfor er 0 point til OB en kæmpe fordel.Hovedet skrev: ↑17. okt 2021, 18:23Jeg vil endda vove at sige, at vi skal stræbe efter mere end bare at deltage i mesterskabsslutspillet i år, men også have en reel chance for i hvert fald en 4. plads, når det går i gang. Pisseærgerligt med Brøndbysejr i dag, og det var heller ikke en fordel for os, at Randers vandt.
????????
Men fortsæt du bare jubel optimisme - det skader ikke.
AaB - BIF 13/4 2014
Reelt har vi aldrig spillet med om nedrykning selvom vi har deltaget i nedrykningsspillet. Vi har altid været 90pct sikre på overlevelse
AaB - BIF 13/4 2014
Optimisme? Med alt respekt må jeg sige at AaB at vundet 8 ud at 10 senste kampe.Maglau skrev: ↑17. okt 2021, 20:28Jada - men lige nu siger du. Det kan hurtigt ændre sig. Vi har før været tæt på toppen og tabt flere kampe i streg og raslet ned i tabellen.MrDomoon skrev: ↑17. okt 2021, 20:20????????Maglau skrev: ↑17. okt 2021, 19:41Mit fokus er at sikre top 6 og derfor er 0 point til OB en kæmpe fordel.Hovedet skrev: ↑17. okt 2021, 18:23Jeg vil endda vove at sige, at vi skal stræbe efter mere end bare at deltage i mesterskabsslutspillet i år, men også have en reel chance for i hvert fald en 4. plads, når det går i gang. Pisseærgerligt med Brøndbysejr i dag, og det var heller ikke en fordel for os, at Randers vandt.
????????
Der er god grund til at folk både online og i byen begynder om at snakke om et god stemme i klubben igen.
Jeg kan ikke se hvorfor vi skal blive ved med at holde fast til Weighorst-mentalitet nu når klubben har et fantastisk sæson vi ikke har set siden 2013/14.
Well, jeg vil skide på Superligaen, så længe vi fastholder vores 3. plads på CIES-listenMrDomoon skrev: ↑17. okt 2021, 20:33Optimisme? Med alt respekt må jeg sige at AaB at vundet 8 ud at 10 senste kampe.Maglau skrev: ↑17. okt 2021, 20:28Jada - men lige nu siger du. Det kan hurtigt ændre sig. Vi har før været tæt på toppen og tabt flere kampe i streg og raslet ned i tabellen.MrDomoon skrev: ↑17. okt 2021, 20:20????????Maglau skrev: ↑17. okt 2021, 19:41Mit fokus er at sikre top 6 og derfor er 0 point til OB en kæmpe fordel.Hovedet skrev: ↑17. okt 2021, 18:23Jeg vil endda vove at sige, at vi skal stræbe efter mere end bare at deltage i mesterskabsslutspillet i år, men også have en reel chance for i hvert fald en 4. plads, når det går i gang. Pisseærgerligt med Brøndbysejr i dag, og det var heller ikke en fordel for os, at Randers vandt.
????????
Der er god grund til at folk både online og i byen begynder om at snakke om et god stemme i klubben igen.
Jeg kan ikke se hvorfor vi skal blive ved med at holde fast til Weighorst-mentalitet nu når klubben har et fantastisk sæson vi ikke har set siden 2013/14.
-
Uldahl
- Allstar

- Favoritspiller: Rade Prica
- Geografisk sted: Spanien
Frygter også for vores plads på den liste, nu hvor Gaarde ikke er her mere.Hovedet skrev: ↑17. okt 2021, 21:02Well, jeg vil skide på Superligaen, så længe vi fastholder vores 3. plads på CIES-listenMrDomoon skrev: ↑17. okt 2021, 20:33Optimisme? Med alt respekt må jeg sige at AaB at vundet 8 ud at 10 senste kampe.Maglau skrev: ↑17. okt 2021, 20:28Jada - men lige nu siger du. Det kan hurtigt ændre sig. Vi har før været tæt på toppen og tabt flere kampe i streg og raslet ned i tabellen.MrDomoon skrev: ↑17. okt 2021, 20:20????????Maglau skrev: ↑17. okt 2021, 19:41Mit fokus er at sikre top 6 og derfor er 0 point til OB en kæmpe fordel.Hovedet skrev: ↑17. okt 2021, 18:23
Jeg vil endda vove at sige, at vi skal stræbe efter mere end bare at deltage i mesterskabsslutspillet i år, men også have en reel chance for i hvert fald en 4. plads, når det går i gang. Pisseærgerligt med Brøndbysejr i dag, og det var heller ikke en fordel for os, at Randers vandt.
????????
Jeg kan ikke se hvorfor vi skal blive ved med at holde fast til Weighorst-mentalitet nu når klubben har et fantastisk sæson vi ikke har set siden 2013/14.![]()
Sjovt som nogen vælger at kikke nedad i tabelen. Jeg kikker opad og ser vores to nærmest konkurrenter til Guld og Sølv tabte 2 point. Jeg har svært ved at få armene ned over det der sker i klubben i øjebliket.
Og at vi nu kan se resultatet af at den nye sportsdirektørs og trænerens arbejde, med fremgang fra kamp til kamp. Fantastisk opbakning på tribunen, og en by der emmer af AaB fodbold,