Hvorfor hade FCM 2

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
white splash
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af white splash » 30. sep 2014, 10:41

Mike80 skrev:
doukas skrev:
Mike80 skrev:
Ja, FCM er måske underpræsteret men du glemmer at man til de respektive U-landhold allerede har solgt spillere som har haft deres uddanelse på akademi i FCM.. Joakim Andersen, Victor Fisher og Lasse Vigen er alle U-landsholds repræsentanter med FCM uddanelse! (De iøvrigt solgt til et samlet beløb på omkring 25 mio).

Mike
Nej, nej og nej. De tre spillere blev signet i henholdsvis FCK, AGF og Esbjerg da de allerede var indlysende og etableret talenter og repræsenteret på u-landsholdene. Så de har ikke nogen FCM akademi-"uddannelse" og var jo også max 18 mdr. i Herning før de røg videre. Spillerne blev nok nærmere trukket til Herning pga. en større lønpose og udsigten til salg til udlandet, dvs. som et springbræt. Ligesom det heller ikke er talentudvikling at hente et bundt 18-årige afrikanere en gang om året selvom man gerne vil kalde det det i Herning.
Ja, og hvis de havde hentet dem tidligere havde du valgt børne rov´s vinklen! Det netop derfor denne tråd er lang og fantastisk.. Går ud fra dobbelmoralen trods alt godt kan bære at fremhæve Nicolaj Thomsen (Skagen), Wurtz (Skive), Grønkjær (Thisted) ligesom det okay at hente Spalvis i Lithauen som 18 årige og kalde dem talenter af AaB.. ;)
You beat me to it! Hvis man definerer talenter efter at de skal have spillet i ens klub siden de var 6 år, så er der ikke ret mange klubber som har fremavlet eget talent. Derfor mener jeg også at i skal tilskrives Fisher og Vigen, ligeså meget som vi kan tilskrives dem du nævner... Det er jo et talentnetværk man har.. Kender ikke ham Joakim.. :)
1 2 3 Jimmy er en mur!

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 30. sep 2014, 10:47

Mike80 skrev:
doukas skrev:
Mike80 skrev:
Ja, FCM er måske underpræsteret men du glemmer at man til de respektive U-landhold allerede har solgt spillere som har haft deres uddanelse på akademi i FCM.. Joakim Andersen, Victor Fisher og Lasse Vigen er alle U-landsholds repræsentanter med FCM uddanelse! (De iøvrigt solgt til et samlet beløb på omkring 25 mio).

Mike
Nej, nej og nej. De tre spillere blev signet i henholdsvis FCK, AGF og Esbjerg da de allerede var indlysende og etableret talenter og repræsenteret på u-landsholdene. Så de har ikke nogen FCM akademi-"uddannelse" og var jo også max 18 mdr. i Herning før de røg videre. Spillerne blev nok nærmere trukket til Herning pga. en større lønpose og udsigten til salg til udlandet, dvs. som et springbræt. Ligesom det heller ikke er talentudvikling at hente et bundt 18-årige afrikanere en gang om året selvom man gerne vil kalde det det i Herning.
Ja, og hvis de havde hentet dem tidligere havde du valgt børne rov´s vinklen! Det netop derfor denne tråd er lang og fantastisk.. Går ud fra dobbelmoralen trods alt godt kan bære at fremhæve Nicolaj Thomsen (Skagen), Wurtz (Skive), Grønkjær (Thisted) ligesom det okay at hente Spalvis i Lithauen som 18 årige og kalde dem talenter af AaB.. ;)
Troede du var færdig med at skrive i denne tråd? Kan du virkekelig ikke se forskellen på at hente spillere (i en tidligere alder) i Skive, Skagen, Aabybro, Gug og Thisted (nærområdet) og så hente u-landsholdsspillere i København, Aarhus og Nigeria? Spillerne i nærområdet blev jo spottet i en lang tidligere alder, og før de repræsenterde de danske U-landshold og får deres debut i AaB-regi.

Ville aldrig kalde Spalvis for et AaB-talent eller "uddannet" i AaB-regi ligesom Curth og Michael Jakobsen heller ikke var det. Har virkelig svært ved at se dobbeltmoralen.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar

Indlæg af doukas » 30. sep 2014, 10:53

white splash skrev:
Mike80 skrev:
doukas skrev:
Mike80 skrev:

Mike
You beat me to it! Hvis man definerer talenter efter at de skal have spillet i ens klub siden de var 6 år, så er der ikke ret mange klubber som har fremavlet eget talent. Derfor mener jeg også at i skal tilskrives Fisher og Vigen, ligeså meget som vi kan tilskrives dem du nævner... Det er jo et talentnetværk man har.. Kender ikke ham Joakim.. :)
Sikke noget sludder. AGF og Esbjerg og var meget kede af at miste Fisher og Vigen som de havde investeret meget arbejde i, men kunne og ville ikke hamle op med den lønpose som FCM kunne tilbyde de to store talenter.

Nej, selvfølgelig skal spillere ikke kun tilskrives en klub hvis de har spillet der siden barns ben, men jeg synes ikke det har meget med talentudvikling at gøre, at man henter etableret U-landsholdsspilleren i konkurrende Superligaklubber.

Mike, kan du svare på hvor mange spillere fra jeres tonsvis af samarbejdsklubber har kastet et nævneværdigt talent af sig, siden 2010?
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Mike80
1. div
1. div
Favoritspiller: Søren Skriver

Indlæg af Mike80 » 30. sep 2014, 10:59

Yankee skrev:
Mike80 skrev: Ja, og hvis de havde hentet dem tidligere havde du valgt børne rov´s vinklen! Det netop derfor denne tråd er lang og fantastisk.. Går ud fra dobbelmoralen trods alt godt kan bære at fremhæve Nicolaj Thomsen (Skagen), Wurtz (Skive), Grønkjær (Thisted) ligesom det okay at hente Spalvis i Lithauen som 18 årige og kalde dem talenter af AaB.. ;)
Nu er der forskel på at AaB henter spillere i Skagen og Brønderslev og at FCM henter spillere i Køge og Timbuktu!
Jeg svarer lige jeg begge:

Jo jeg kan godt se forskellen! Og ja det faktisk netop pointen i mit postulat omkring større satsning på talent udvikling på et tidligere tidspunkt i FCM! Der blev netop gjort op med de gamle trygge rammer i fodbold dk. hvor feks. en klub som AaB ikke behøvede at stramme sig yderliger an for at tiltrække talenter fra hele Nordjylland, da konkurencen deroppe var/er yderst begrænset! Scouting netværket for alle klubber nationalt og internationalt rækker idag langt længere end den lokale andedam, og hvis du virkelig mener talentudvikling, må man bruge de penge det koster at sende en mand til Køge og have nogle faciliterer og et setup, som efterfølgende kan overbevise ham om at den lokale fodbold klub ikke nødvendigvis er bedste alternativ for yderligere udvikling af talentet..

Det måske ikke så romantisk som i gamle dage men det nu engang den udvikling vi ser i moderne fodbold:) Og der mener jeg FCM var på forkant af alle andre danske klubber lige netop fordi de hentede spillere i Køge og Timbuktu! Det gør dem i min verden ikke mindre Homegrown..

Victor Fischer blev iøvrigt hentet fra Århus i en radius som åbenbart dækker lokalt område i og med du mener Thomsen i Skagen (102km. fra aalborg) går under dette;) Han var tilmed yngre da han blev tilknyttet, så postulatet er hult..

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar

Indlæg af doukas » 30. sep 2014, 11:27

Mike80 skrev:
Yankee skrev:
Mike80 skrev: Ja, og hvis de havde hentet dem tidligere havde du valgt børne rov´s vinklen! Det netop derfor denne tråd er lang og fantastisk.. Går ud fra dobbelmoralen trods alt godt kan bære at fremhæve Nicolaj Thomsen (Skagen), Wurtz (Skive), Grønkjær (Thisted) ligesom det okay at hente Spalvis i Lithauen som 18 årige og kalde dem talenter af AaB.. ;)
Nu er der forskel på at AaB henter spillere i Skagen og Brønderslev og at FCM henter spillere i Køge og Timbuktu!

Jo jeg kan godt se forskellen! Og ja det faktisk netop pointen i mit postulat omkring større satsning på talent udvikling på et tidligere tidspunkt i FCM! Der blev netop gjort op med de gamle trygge rammer i fodbold dk. hvor feks. en klub som AaB ikke behøvede at stramme sig yderliger an for at tiltrække talenter fra hele Nordjylland, da konkurencen deroppe var/er yderst begrænset! Scouting netværket for alle klubber nationalt og internationalt rækker idag langt længere end den lokale andedam, og hvis du virkelig mener talentudvikling, må man bruge de penge det koster at sende en mand til Køge og have nogle faciliterer og et setup, som efterfølgende kan overbevise ham om at den lokale fodbold klub ikke nødvendigvis er bedste alternativ for yderligere udvikling af talentet..

Det måske ikke så romantisk som i gamle dage men det nu engang den udvikling vi ser i moderne fodbold:) Og der mener jeg FCM var på forkant af alle andre danske klubber lige netop fordi de hentede spillere i Køge og Timbuktu! Det gør dem i min verden ikke mindre Homegrown..

Victor Fischer blev iøvrigt hentet fra Århus i en radius som åbenbart dækker lokalt område i og med du mener Thomsen i Skagen (102km. fra aalborg) går under dette;) Han var tilmed yngre da han blev tilknyttet, så postulatet er hult..
Jamen det er fint du synes postulatet er hult. Jeg mener bare du burde kalde tingene hvad de er, nemlig ikke talentudvikling, men talentindkøb. Hvor forskellen også består i, er at AaB spotter deres talenter i samarbjedsklubber hvilket er noget svære end at spotte og hente U-landsholdsspillere, for det kræver ikke meget mere scouting end at kigge på holdkortet til en U16-landskamp og så selvfølgelig en ordenlig lønpose.

Kunne du komme med nogle eksempler på talenter som er kommet til fra jeres tonsvise af danske samarbejdsklubber de sidste 3-4 år?

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 30. sep 2014, 11:46

Det er i hvert fald interessant at se forskellen, hvor FCM med held har hentet flere af de største etablerede talenter rundt om i landet, mens AaB har præsteret at udvikle profiler og landsholdsspillere via samarbejdsklubber, som det ikke stod i stjernerne skulle blive profiler. Ingen af dem havde vel spillet en eneste u-landskamp før de røg på førsteholdet i AaB?

Lidt flabet kunne man vel påstå, at "nordens bedste" scouting- og talentfabrik har snorksovet i timen, når der har løbet 3 landsholdsspiller rundt i Nordjylland, uden de har gaflet dem, som er deres koncept?
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar

Indlæg af doukas » 30. sep 2014, 12:12

Frygah skrev:Det er i hvert fald interessant at se forskellen, hvor FCM med held har hentet flere af de største etablerede talenter rundt om i landet, mens AaB har præsteret at udvikle profiler og landsholdsspillere via samarbejdsklubber, som det ikke stod i stjernerne skulle blive profiler. Ingen af dem havde vel spillet en eneste u-landskamp før de røg på førsteholdet i AaB?

Lidt flabet kunne man vel påstå, at "nordens bedste" scouting- og talentfabrik har snorksovet i timen, når der har løbet 3 landsholdsspiller rundt i Nordjylland, uden de har gaflet dem, som er deres koncept?
FCM har netop ikke gaflet dem fordi de ikke spille på U-landshold på daværende tidspunkt

Mike80
1. div
1. div

Indlæg af Mike80 » 30. sep 2014, 12:17

doukas skrev:
Mike80 skrev:
Yankee skrev:

Jamen det er fint du synes postulatet er hult. Jeg mener bare du burde kalde tingene hvad de er, nemlig ikke talentudvikling, men talentindkøb. Hvor forskellen også består i, er at AaB spotter deres talenter i samarbjedsklubber hvilket er noget svære end at spotte og hente U-landsholdsspillere, for det kræver ikke meget mere scouting end at kigge på holdkortet til en U16-landskamp og så selvfølgelig en ordenlig lønpose.

Kunne du komme med nogle eksempler på talenter som er kommet til fra jeres tonsvise af danske samarbejdsklubber de sidste 3-4 år?
Ja, det kunne jeg! Og hvis du sys det vigtigt kunne du jo også selv undersøge? Jeg har ihvertfald hele vejen netop gjort opmærksom på jeg ikke tillægger geografi en helt masse iforhold til scouting af talent! Fair nok du stadig mener vejen frem er at kigge egen andedam og håbe talentet er tilstede lokalt.. Hvor meget får man i løn som fcm akademi spiller? Du må vide det eftersom du jo fortsat fremhæver som vigtigste faktorer i forhold til at tilknytte talenter..

Tak for snakken

Mike

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Indlæg af limey » 30. sep 2014, 12:24

I maj havde vi sjovt nok denne tråd for os selv. Jeg vil faktisk påstå at aktiviteten blandt FCM-folk på debatsiden er direkte proportionelt med klubbens resultater på fodboldbanen. Vi mangler sådan set bare at FCM-Kent vender tilbage og fortæller os alle, hvor meget fejl vi tager.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Indlæg af sulakvelidze » 30. sep 2014, 14:06

limey skrev:I maj havde vi sjovt nok denne tråd for os selv. Jeg vil faktisk påstå at aktiviteten blandt FCM-folk på debatsiden er direkte proportionelt med klubbens resultater på fodboldbanen. Vi mangler sådan set bare at FCM-Kent vender tilbage og fortæller os alle, hvor meget fejl vi tager.

Lige netop. Og hvornår AaB går konkurs. Det skylder han også at afsløre.

Men FCM-Kent og de andre æreløse ulveunger stak jo hovedet langt ned i ulvegraven, mens AaB’s spillere stod i Slagelse og fejrede mesterskab nummer fire. Nu stikker de så snuden frem igen. En ny førsteplads, en ny og ung formand med smarte buzzwords og ikke mindst en røvfuld engelske millioner senere er selvtilliden tilbage i Herning, og de kan igen besøge debatside.dk og kæmpe for FCM-konstruktionens kæmpemæssige ære.

Helt alvorligt: Jeg tror ikke, at mange danske fodboldfans er i tvivl om, at der er god talentudvikling i FCM. Og jeg tvivler ikke på, at FCM på trods af det gabende tomme pokalskab er en anerkendt del af dansk topfodbold. Så når der alligevel bliver set skævt til dem, må det skyldes noget andet. Og jeg tror, at det skyldes deres opførsel. Eller for at sige det på FCM’sk: Deres DNA.

Da AaB i foråret kæmpede om DM-guld, bed jeg mærke i den massive støtte fra neutrale fodboldtilhængere. Når jeg snakkede fodbold med tilhængere af FCK, OB, AGF, Brøndby og Esbjerg lød håbet fra hver eneste af dem: ”Jeg håber, AaB vinder det guld!” Eller mere præcist: ”Gid FCM ikke vinder det, for de er sgu ikke til at holde ud at høre på!”
Jeg kan selvfølgelig være så heldig kun at omgås folk med antipatier for FCM, men jeg tror faktisk, at holdningen er udbredt blandt fodboldtilhængere i hele landet. Og jeg tror ikke, at det skyldes janteloven. Jeg tror, det alene skyldes deres opførsel, deres kultur, deres DNA – i de senere år først og fremmest personificeret i Glen Riddersholm.

Når Glen sætter sig op ad en målstolpe i Haderslev og tænker store tanker om livet og tilværelsen vel vidende, at en fotograf nok skal forevige hans stunt, er vi mange, der tænker, at han er kaw. Vi tænker det endnu mere, når vi ser ham på et næsten tømt stadion med en kæmpefane i hænderne i forsøget på at score point hos de tilbageværende ulveunger nede bag målet.
Når Glen tuder over advarsler til sine afrikanske spillere, eller forsøger at påvirke DBU til at give karantæne til Rasmus Würtz, er vi mange, der tænker, at han er en nar. Det gør vi ikke kun i Aalborg. Det gør man også i København, Aarhus og Odense.
Og når Glen med fader Benhams analyseredskab som bevis forsøger at bilde Danmark ind, at FCM faktisk spillede et godt forår, håner man ham i Aalborg og Odense, hvor man husker to sejre over FCM i foråret. Og man håner ham i Brøndby, Haderslev, København og Farum og hvor man ellers husker forårssejre over FCM og derfor ved, at det dybest set er noget Herning-tosset vrøvl, han fyrer af.

Og sådan kunne man blive ved. Med Glen, med Steinlein - og med de (heldigvis ikke ret mange) ivrige ulveunger, der som i Mike80’s tilfælde nu har fået selvtilliden tilbage og derfor med trollagtig adfærd igen tør gæste debatside.dk. Altså så snart resultaterne takket være de engelske millioner med et snuptag har ændret klubbens status fra udsalgsvare til guldkandidat.

FCM har rent ud sagt prostitueret sig til penge. De har trukket bukserne ned, lagt sig på maven med enden i vejret og sagt til fader Benham: ”Kom og tag os, sir! Brug os, som du vil!” Hvor klubben i foråret konkurrerede med AaB om det danske mesterskab, konkurrerer den derfor nu med Brøndby om at være dansk fodbolds største luder. Man kappes ganske enkelt om at lade sig styre mest muligt af rigmænd med trang til at spille FM med rigtige penge.

Det er ikke så mærkeligt, at denne tråd kommer til at bære præg af det. Det ville være mærkeligt andet – og det ville også være mærkeligt, hvis en tråd som denne ikke fra tid til anden gravede dybt for at håne FCM. Måske har jeg lige gjort det, hvem ved. Og måske bliver det også gjort, når vi griner af database-analyser af Lasse Nielsens manglende niveau. Men hey, kære FCM-venner: Sådan er denne tråd altså bare så ond og ubarmhjertig for små ulveunger, der aldrig har oplevet at fejre en titel. Mit råd til jer FCM-gæster er derfor: Mand jer op og tag nogle større sko på, når I bevæger jer herind. Det klæder jer ikke med blanke øjne – heller ikke selv om I forsøger at skjule harmen med strategisk placerede smileys.

Og igen: Det er ikke kun på debatside.dk, i Aalborg og i Nordjylland, at der bliver set skævt til FCM. Det bliver der gjort i hele landet. Men frem for at se indad og forstå, at årsagen ligger i egen DNA, er det nok nemmere for en forsmået FCM-tilhænger at trække jantelovskortet som forklaring på, at ikke alle køber påstanden om verdensklasse og vinderkultur. Den slags er set før:

Billede

PS: Beklager længden på dette indlæg. Men det var også mit sidste i denne tråd. Jeg skriver ikke mere herinde. Det er slut. Jeg lover det.

Mike80
1. div
1. div

Indlæg af Mike80 » 30. sep 2014, 15:36

sulakvelidze skrev:
limey skrev:I maj havde vi sjovt nok denne tråd for os selv. Jeg vil faktisk påstå at aktiviteten blandt FCM-folk på debatsiden er direkte proportionelt med klubbens resultater på fodboldbanen. Vi mangler sådan set bare at FCM-Kent vender tilbage og fortæller os alle, hvor meget fejl vi tager.

Men FCM-Kent og de andre æreløse ulveunger stak jo hovedet langt ned i ulvegraven, mens AaB’s spillere stod i Slagelse og fejrede mesterskab nummer fire. Nu stikker de så snuden frem igen. En ny førsteplads, en ny og ung formand med smarte buzzwords og ikke mindst en røvfuld engelske millioner senere er selvtilliden tilbage i Herning, og de kan igen besøge debatside.dk og kæmpe for FCM-konstruktionens kæmpemæssige ære.

Helt alvorligt: Jeg tror ikke, at mange danske fodboldfans er i tvivl om, at der er god talentudvikling i FCM. Og jeg tvivler ikke på, at FCM på trods af det gabende tomme pokalskab er en anerkendt del af dansk topfodbold. Så når der alligevel bliver set skævt til dem, må det skyldes noget andet. Og jeg tror, at det skyldes deres opførsel. Eller for at sige det på FCM’sk: Deres DNA..

Da AaB i foråret kæmpede om DM-guld, bed jeg mærke i den massive støtte fra neutrale fodboldtilhængere. Når jeg snakkede fodbold med tilhængere af FCK, OB, AGF, Brøndby og Esbjerg lød håbet fra hver eneste af dem: ”Jeg håber, AaB vinder det guld!” Eller mere præcist: ”Gid FCM ikke vinder det, for de er sgu ikke til at holde ud at høre på!”
Jeg kan selvfølgelig være så heldig kun at omgås folk med antipatier for FCM, men jeg tror faktisk, at holdningen er udbredt blandt fodboldtilhængere i hele landet. Og jeg tror ikke, at det skyldes janteloven. Jeg tror, det alene skyldes deres opførsel, deres kultur, deres DNA – i de senere år først og fremmest personificeret i Glen Riddersholm.

Når Glen sætter sig op ad en målstolpe i Haderslev og tænker store tanker om livet og tilværelsen vel vidende, at en fotograf nok skal forevige hans stunt, er vi mange, der tænker, at han er kaw. Vi tænker det endnu mere, når vi ser ham på et næsten tømt stadion med en kæmpefane i hænderne i forsøget på at score point hos de tilbageværende ulveunger nede bag målet.
Når Glen tuder over advarsler til sine afrikanske spillere, eller forsøger at påvirke DBU til at give karantæne til Rasmus Würtz, er vi mange, der tænker, at han er en nar. Det gør vi ikke kun i Aalborg. Det gør man også i København, Aarhus og Odense.
Og når Glen med fader Benhams analyseredskab som bevis forsøger at bilde Danmark ind, at FCM faktisk spillede et godt forår, håner man ham i Aalborg og Odense, hvor man husker to sejre over FCM i foråret. Og man håner ham i Brøndby, Haderslev, København og Farum og hvor man ellers husker forårssejre over FCM og derfor ved, at det dybest set er noget Herning-tosset vrøvl, han fyrer af.

Og sådan kunne man blive ved. Med Glen, med Steinlein - og med de (heldigvis ikke ret mange) ivrige ulveunger, der som i Mike80’s tilfælde nu har fået selvtilliden tilbage og derfor med trollagtig adfærd igen tør gæste debatside.dk. Altså så snart resultaterne takket være de engelske millioner med et snuptag har ændret klubbens status fra udsalgsvare til guldkandidat.

FCM har rent ud sagt prostitueret sig til penge. De har trukket bukserne ned, lagt sig på maven med enden i vejret og sagt til fader Benham: ”Kom og tag os, sir! Brug os, som du vil!” Hvor klubben i foråret konkurrerede med AaB om det danske mesterskab, konkurrerer den derfor nu med Brøndby om at være dansk fodbolds største luder. Man kappes ganske enkelt om at lade sig styre mest muligt af rigmænd med trang til at spille FM med rigtige penge.

Det er ikke så mærkeligt, at denne tråd kommer til at bære præg af det. Det ville være mærkeligt andet – og det ville også være mærkeligt, hvis en tråd som denne ikke fra tid til anden gravede dybt for at håne FCM. Måske har jeg lige gjort det, hvem ved. Og måske bliver det også gjort, når vi griner af database-analyser af Lasse Nielsens manglende niveau. Men hey, kære FCM-venner: Sådan er denne tråd altså bare så ond og ubarmhjertig for små ulveunger, der aldrig har oplevet at fejre en titel. Mit råd til jer FCM-gæster er derfor: Mand jer op og tag nogle større sko på, når I bevæger jer herind. Det klæder jer ikke med blanke øjne – heller ikke selv om I forsøger at skjule harmen med strategisk placerede smileys.

Og igen: Det er ikke kun på debatside.dk, i Aalborg og i Nordjylland, at der bliver set skævt til FCM. Det bliver der gjort i hele landet. Men frem for at se indad og forstå, at årsagen ligger i egen DNA, er det nok nemmere for en forsmået FCM-tilhænger at trække jantelovskortet som forklaring på, at ikke alle køber påstanden om verdensklasse og vinderkultur. Den slags er set før:

Billede

PS: Beklager længden på dette indlæg. Men det var også mit sidste i denne tråd. Jeg skriver ikke mere herinde. Det er slut. Jeg lover det.
Trollagtigt adfærd! Haha.. Ja, det beskriver vel meget godt den modtagelse man som gæst kan forvente på Debatside.dk! Hvis du uenig (selv når vi diskuterer DIN klub) så du en troll.. ;)

Jeg TUDER på ingen måde over jeres FCM omtale i denne tråd! Og smilet er større end de blanke øjne du gerne vil have pålagt.. Jeg syntes denne tråd er fantastisk!! Og jeg læser den hver eneste gang FCM præsenterer noget som lugter af nyhed! Tråden er gennemført og jeg ville blive skuffet hvis en hvilken som helst udmelding fra FCM ikke ville kunne gradbøjes negativt eller humoristisk herinde..

Ja, ikke mange neutrale fans ønsker guld til FCM! Der er selfølgelig lige den flok af debattører her på debatsiden som alle følte behov for at postulerer at de håbede på FCM guld såfremt AaB ikke kunne spille med.. Men det var selfølgelig også da det lignede et FCM mesterskab allermest;)

Jeg har ingen store tanker eller strategi omkring mine smileys! De kommer lidt som jeg føler, og skal ikke tages som led i et større strategi spin;)

Jamen tak for dit sidste indspark i givet fald! Jeg har nydt dine indlæg lige fra de seriøse til lommeanalyser i excelark hvor du beviser at FCM-Køge faktisk er et større opgør en det vi i plastic klubben kalder hadets opgør..

Mike

sulakvelidze
Allstar
Allstar

Indlæg af sulakvelidze » 30. sep 2014, 16:12

Mike80 skrev:Trollagtigt adfærd! Haha.. Ja, det beskriver vel meget godt den modtagelse man som gæst kan forvente på Debatside.dk! Hvis du uenig (selv når vi diskuterer DIN klub) så du en troll.. ;)

Min bemærkning om trollagtig adfærd var selvfølgelig alene en henvisning til dit umotiverede forsøg på at provokere med en snak om håndboldspeaker og røde pølser på Aalborg Stadion. Det har ikke noget med din uenighed i vores syn på FCM at gøre, hvilket du jo nok også er klar over.

Du er velkommen til at være uenig. Og du må gerne provokere. Også med din snak om håndboldstemning og røde pølser er det god lir og giver debatten kulør. Men du ved jo godt, at du er på udebane, så vær i det mindste ærlig om, at du troller den, når du gør det. Og lad være med først at trolle den og så bagefter hyle op om, at man ikke må være uenig med nogen herinde. Du har analyseret dette forum utroligt dårligt, hvis du tror, at der ikke er plads til uenighed.

Men lad os da bare sige, at du slet ikke tuder over vores FCM-drillerier. Lad os i stedet kalde det ”at du er meget ihærdig i forsvaret af din klubs ære, og at du med stort engagement vil forklare os, at vi tager fejl i snakken om fader Benhams database”. Hvis det gør ondt at blive tolket som en, der tuder over FCM-drillerier, så læs den sætning i stedet.

Min pointe er bare, at du/I bør iføre jer større sko, når I træder ind i tråden. Eller i det mindste bare forstå trådens natur i stedet for at se den som en kampplads for et forsvar af jeres prostituerede DNA. Så undgår I nemmere de blanke øjne og behovet for at skjule harmen med overforbrug af smileys.

Mike80 skrev:Jeg TUDER på ingen måde over jeres FCM omtale i denne tråd! Og smilet er større end de blanke øjne du gerne vil have pålagt.. Jeg syntes denne tråd er fantastisk!! Og jeg læser den hver eneste gang FCM præsenterer noget som lugter af nyhed! Tråden er gennemført og jeg ville blive skuffet hvis en hvilken som helst udmelding fra FCM ikke ville kunne gradbøjes negativt eller humoristisk herinde..

Ja, ikke mange neutrale fans ønsker guld til FCM! Der er selfølgelig lige den flok af debattører her på debatsiden som alle følte behov for at postulerer at de håbede på FCM guld såfremt AaB ikke kunne spille med.. Men det var selfølgelig også da det lignede et FCM mesterskab allermest;)

Jeg har ingen store tanker eller strategi omkring mine smileys! De kommer lidt som jeg føler, og skal ikke tages som led i et større strategi spin;)

Jamen tak for dit sidste indspark i givet fald! Jeg har nydt dine indlæg lige fra de seriøse til lommeanalyser i excelark hvor du beviser at FCM-Køge faktisk er et større opgør en det vi i plastic klubben kalder hadets opgør..

Mike

Mike80
1. div
1. div

Indlæg af Mike80 » 30. sep 2014, 18:07

Frygah skrev:Det er i hvert fald interessant at se forskellen, hvor FCM med held har hentet flere af de største etablerede talenter rundt om i landet, mens AaB har præsteret at udvikle profiler og landsholdsspillere via samarbejdsklubber, som det ikke stod i stjernerne skulle blive profiler. Ingen af dem havde vel spillet en eneste u-landskamp før de røg på førsteholdet i AaB?

Hvilke 3 spillere hentyder du til?

Mike

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 30. sep 2014, 18:12

sulakvelidze skrev: PS: Beklager længden på dette indlæg. Men det var også mit sidste i denne tråd. Jeg skriver ikke mere herinde. Det er slut. Jeg lover det.
sulakvelidze skrev: Min bemærkning om trollagtig adfærd...
Må man kun drille FCM i denne tråd?
Med venlig Hilsen
--
Robert

Mike80
1. div
1. div

Indlæg af Mike80 » 30. sep 2014, 18:41

sulakvelidze skrev:
Mike80 skrev:Trollagtigt adfærd! Haha.. Ja, det beskriver vel meget godt den modtagelse man som gæst kan forvente på Debatside.dk! Hvis du uenig (selv når vi diskuterer DIN klub) så du en troll.. ;)

Min bemærkning om trollagtig adfærd var selvfølgelig alene en henvisning til dit umotiverede forsøg på at provokere med en snak om håndboldspeaker og røde pølser på Aalborg Stadion. Det har ikke noget med din uenighed i vores syn på FCM at gøre, hvilket du jo nok også er klar over.

Du er velkommen til at være uenig. Og du må gerne provokere. Også med din snak om håndboldstemning og røde pølser er det god lir og giver debatten kulør. Men du ved jo godt, at du er på udebane, så vær i det mindste ærlig om, at du troller den, når du gør det. Og lad være med først at trolle den og så bagefter hyle op om, at man ikke må være uenig med nogen herinde. Du har analyseret dette forum utroligt dårligt, hvis du tror, at der ikke er plads til uenighed.

Men lad os da bare sige, at du slet ikke tuder over vores FCM-drillerier. Lad os i stedet kalde det ”at du er meget ihærdig i forsvaret af din klubs ære, og at du med stort engagement vil forklare os, at vi tager fejl i snakken om fader Benhams database”. Hvis det gør ondt at blive tolket som en, der tuder over FCM-drillerier, så læs den sætning i stedet.

Min pointe er bare, at du/I bør iføre jer større sko, når I træder ind i tråden. Eller i det mindste bare forstå trådens natur i stedet for at se den som en kampplads for et forsvar af jeres prostituerede DNA. Så undgår I nemmere de blanke øjne og behovet for at skjule harmen med overforbrug af smileys.

Mike80 skrev:
Så du tolker altså mit drilleri med håndbold speaker og røde pølser som trollagtigt og umotiveret provokation i en tråd på 172 sider, hvor eneste krav er man kan dreje vinklen negativt på FCM? Og i samme ombæring mener du jeg bør gå i større sko og iøvrigt tørre mine blanke øjne?! Jeg undskylder hvis du føler dig trådt på eller provokeret på din klubs vegne men troede retorikken var okay da jeg stadig mener der er 1 trin eller 2 op til det niveau, hvor vi sammenligner klubberne med prostituerede, hvilket selvfølgelig er et niveau jeg ikke kunne finde på at nærme mig som gæst herinde.. (Eller i det hele taget iøvrigt!)

Jeg ved intet om hvorvidt jeg tager fejl eller ej ang. Fremtidig succes med at scoute ved brug af Benhams database? Jeg forklarede at det var min opfattelse at databasen blev brugt som et værktøj i forsøget på at finde spillere, og at man efterfølgende stadig scoutede, som man altid havde gjort! Det skrev jeg fordi det var min opfattelse at flere herinde havde det indtryk at man nu udelukkende hentede spillere ud for Benhams analyser.. Det skal ikke ses som et blindt forsvar! Men JEG sys selvfølgelig det et spændende tiltag og jeg glæder mig til at se resultaterne om en sæson eller to..

Lasse Nielsen var super god i ligaen! Det var Michael Jacobsen iøvrigt også da i solgte ham.. Måske Benhams database i FCK havde siet ham fra, men det havde jo været latterligt for han havde jo vist niveauet tidligere.. Eller? :)

Mike

sulakvelidze
Allstar
Allstar

Indlæg af sulakvelidze » 30. sep 2014, 20:48

Mike80 skrev:Så du tolker altså mit drilleri med håndbold speaker og røde pølser som trollagtigt og umotiveret provokation i en tråd på 172 sider, hvor eneste krav er man kan dreje vinklen negativt på FCM?
Ja, det gør jeg. Hvis jeg skrev et indlæg på Ulvegraven (hvilket aldrig kommer til at ske), ville jeg ikke føre mig frem med påstande om, at I er en plasticklub med håndboldstemning på lægterne - for nu at bruge et eksempel så harmløst som dit. Og ja, dit drilleri var og er harmløst, hvilket også er grunden til, at jeg beskriver det som god lir og med til give debatten kulør. Men det er stadig trollagtig adfærd, og jeg ville ikke benytte den på udebane.

Og hvis jeg alligevel gjorde, og den så blev kommenteret, ville jeg ikke fremmane en bizar tolkning om, at det så betyder, at man ikke må være uenig. Du ved bedre end det, og din tåbelige påstand om, at der ikke er plads til uenighed på debatside.dk taler i virkeligheden for sig selv som et udtryk for din trollagtige adfærd.
Mike80 skrev:Og i samme ombæring mener du jeg bør gå i større sko og iøvrigt tørre mine blanke øjne?! Jeg undskylder hvis du føler dig trådt på eller provokeret på din klubs vegne men troede retorikken var okay da jeg stadig mener der er 1 trin eller 2 op til det niveau, hvor vi sammenligner klubberne med prostituerede, hvilket selvfølgelig er et niveau jeg ikke kunne finde på at nærme mig som gæst herinde.. (Eller i det hele taget iøvrigt!)
Nu fornemmer jeg blanke øjne igen...

Det er kun FCM og Brøndby, jeg sammenligner med ludere. Og det gør jeg, fordi I opfører jer som ludere. For I har jo prostitueret jer i FCM. I har jo lagt jer fladt for fader Benham og hans mange penge. Så desperate er i efter storhed og den første titel, at I hellere vil slette den sidste rest af ære, end I vil drosle ned på ambitionerne.

Hvis fader Benham sagde, at I kun måtte spille med katolikker, ville I acceptere det på stedet. Hvis han forlangte, at spilledragten skulle være grøn, ville den blive det hen over natten. Sådan er en prostitueret, som giver al magten til en rigmand og gør sig til hans legetøj. Derfor sidder sammenligningen med ludere lige i skabet.

Nåja, måske gravede jeg for dybt her. Måske gik jeg et niveau for langt ned i min nedrakning af jeres besynderlige konstruktion. Men jeg kan jo så signalere mit overskud og skjule mine blanke øjne over jeres succes med en strategisk placeret smiley. :P

Alvorligt talt forestiller jeg mig faktisk, at fader Benham er en fornuftig fyr. Så I er nok så heldige, at jeres nye ejer ikke udvikler sig til en tosse som ham Cardiff-klovnen. Og hvis Benhams database viser sig nyttig, så kan I jo sagtens ende som en lykkelig luder alligevel. De findes jo også, har jeg hørt. Men det forhindrer ikke os andre i at more os over jer, og da slet ikke i denne tråd, hvorfor opfordringen endnu engang skal lyde kort og godt: tør øjnene og lev med det.

sulakvelidze
Allstar
Allstar

Indlæg af sulakvelidze » 30. sep 2014, 20:51

Pastorius skrev:
sulakvelidze skrev: PS: Beklager længden på dette indlæg. Men det var også mit sidste i denne tråd. Jeg skriver ikke mere herinde. Det er slut. Jeg lover det.
sulakvelidze skrev: Min bemærkning om trollagtig adfærd...
Må man kun drille FCM i denne tråd?

Det tror jeg ikke, at der er nogle regler om. Mit PS om, at det var mit sidste indlæg i tråden var dog en henvisning til Mike80's tidligere annoncering om, at han nu var færdig i tråden, hvorefter han alligevel ikke kunne holde sig ude. Jeg holder alt for meget af denne tråd til, at jeg nogensinde kunne finde på at love sådan noget i ramme alvor.

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 30. sep 2014, 20:54

Mike80 skrev:
Trollagtigt adfærd! Haha.. Ja, det beskriver vel meget godt den modtagelse man som gæst kan forvente på Debatside.dk! Hvis du uenig (selv når vi diskuterer DIN klub) så du en troll.. ;)
Det her viser meget godt du ikke helt har fanget jargonen herinde, samt hvordan man bør opføre sig når man er på udebane. Vi har således både brugerne salling fra AGF, since fra OB og Evil Empire(?) fra BIF, der har frekventeret dette forum, og hvor der har været en masse spændende, lange og ophedede debatter. Ingen af disse deler din oplevelse, så det kunne måske være du i bare et øjeblik burde kigge hvordan du selv fremturer herinde, inden du flyder over i "hvis man er uenig, er man en troll" ulidelige konklusioner.

Når man som gæst præsterer kommentarer som din håndboldspeaker kommentar, din voldsomt arrogante-sjove udmelding om excel-ark vedr. FCM-Køge vs. HADETS OPGØR(!!!!1122), og når du tidligere er rendt tilbage på ulvegraven og lavet "Se, se hvor dumme de er, de der AaB-fans, hahaha!" indlæg, ja så bliver du ikke taget seriøs. Tough luck. Der er nemlig andre (uskrevne) regler for gæster på langt de fleste fodbold-forums, men det magter du åbenbart ikke at forholde dig til, og så skrue ned for de smarte bemærkninger. For langt de fleste herinde kan sagtens have seriøse debatter, hvilket mange gange er afprøvet, også med ovennævnte fans af andre klubber.

Alternativet er at folk responderer som hidtil.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 30. sep 2014, 21:11

sulakvelidze skrev:

Helt alvorligt: Jeg tror ikke, at mange danske fodboldfans er i tvivl om, at der er god talentudvikling i FCM. Og jeg tvivler ikke på, at FCM på trods af det gabende tomme pokalskab er en anerkendt del af dansk topfodbold. Så når der alligevel bliver set skævt til dem, må det skyldes noget andet. Og jeg tror, at det skyldes deres opførsel. Eller for at sige det på FCM’sk: Deres DNA.

Billede

Beklag ej længden på dit indlæg. Skriv du bare flere end dem, min ven.
Bienvenu Bassogog!

Mike80
1. div
1. div

Indlæg af Mike80 » 30. sep 2014, 21:23

Jeg må jo efterhånden erkende at jeg med mine blanke øjne, tude tilgang og ekstremt hårde udmelding om røde pølser i Aalborg og en håndbold speaker på tiltale til luder FCM og fremdeles, har trådt så mange over fødderne herinde, hvor der ellers er selvpromoveret højt til loftet, at jeg naturligvis trækker mig i respekt for de stødte og sårede..

Go vind Aalborg;) (taktisk smiley)

Mike

Besvar