Superligaen 2016/17 - grundspil
- Spanky
- Allstar

- Favoritspiller: Risgård og Mini
- Geografisk sted: Vodskov
Re: Superligaen 2016/17 - grundspil
Tipsbladet er har lavet en fin forklaring på, hvordan slutspillet vil forløbe, hvis den nuværende stilling holder:
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... llet-se-ud
-
Jesper Schmidt
- Halftime

- Geografisk sted: Aalborg
Den illustrerer meget godt hvordan det kan være en fordel at slutte som nr. 8 fremfor som nr. 7.Spanky skrev:Tipsbladet er har lavet en fin forklaring på, hvordan slutspillet vil forløbe, hvis den nuværende stilling holder:
Med den nuværende stilling som eksempel, vil AaB som 8er simpelthen starte med et udgangspunkt hvor der er 2 point yderligere ned til den grimme 3. plads i puljen, end der er for Horsens som 7er i den anden gruppe. Leger man det lille tankeeksempel, at slutstillingen skulle være præcist det dobbelte pointtal, ville fordelen ved at slutte som nr. 8 fremfor nr. 7 altså være hele 4 point... det er ikke bare håbløst, det er vanvittigt usportsligt, og skriger jo langt væk på at det vil kunne betale sig for hold at tabe mod slutningen af grundspillet.
Forresten er det også tankevækkende, at med det tankeeksperiment hvor vi fordobler holdets nuværende pointtal som forudsætning, ville AaB med blot en enkelt sejr reelt have sikret sig 5 totalt ligegyldige kampe i nedrykningsspillet, fordi man så kun ville kunne hentes af et af de nederstplacerede hold på målscoren, hvor man ville have en fordel på hhv. 14 og 22 mål. Det kunne da i den grad give spændende og tilskuer/seervenlige kampe.
- NIN
- Allstar

- Favoritspiller: Glenn Hoddle
- Geografisk sted: Vestbyen
- Kontakt:
Du vrøvler hr. Schmidt. Vi har jo hørt igen og igen, at modsat tidligere, så vil det nye koncept helt eliminere ubetydelige opgør.Jesper Schmidt skrev:Den illustrerer meget godt hvordan det kan være en fordel at slutte som nr. 8 fremfor som nr. 7.Spanky skrev:Tipsbladet er har lavet en fin forklaring på, hvordan slutspillet vil forløbe, hvis den nuværende stilling holder:
Med den nuværende stilling som eksempel, vil AaB som 8er simpelthen starte med et udgangspunkt hvor der er 2 point yderligere ned til den grimme 3. plads i puljen, end der er for Horsens som 7er i den anden gruppe. Leger man det lille tankeeksempel, at slutstillingen skulle være præcist det dobbelte pointtal, ville fordelen ved at slutte som nr. 8 fremfor nr. 7 altså være hele 4 point... det er ikke bare håbløst, det er vanvittigt usportsligt, og skriger jo langt væk på at det vil kunne betale sig for hold at tabe mod slutningen af grundspillet.
Forresten er det også tankevækkende, at med det tankeeksperiment hvor vi fordobler holdets nuværende pointtal som forudsætning, ville AaB med blot en enkelt sejr reelt have sikret sig 5 totalt ligegyldige kampe i nedrykningsspillet, fordi man så kun ville kunne hentes af et af de nederstplacerede hold på målscoren, hvor man ville have en fordel på hhv. 14 og 22 mål. Det kunne da i den grad give spændende og tilskuer/seervenlige kampe.
Hvor har du dog hørt det?NIN skrev:
Du vrøvler hr. Schmidt. Vi har jo hørt igen og igen, at modsat tidligere, så vil det nye koncept helt eliminere ubetydelige opgør.
Jeg er stadig stor tilhænger af den nye struktur. Jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst har haft tynd mave over om vi lå nr. 7 eller 6 efter 13 kampe. Jeg kan ikke huske hvornår jeg har sidst har haft tyndt mave over de sidste 4 efterårsrunder (SE, LB, ACH, RFC). Jeg kan ikke huske hvornår jeg har været så engageret og spændt på en sæson, hvor vi ligger midt i rækken. Normalt ville vi kalde det en mellemsæson, men nu er forummet rødglødende og man går og er sindssygt spændt på hver eneste kampe fordi deadlinen i runde 26 pludselig rykker tættere og tættere på.
Derudover glæder jeg mig rigtig meget til slutspillet. Vi har allerede set en række virkelig fede kampe mellem FCM, AaB, Brøndby og FCK og jeg glæder mig til at disse hold mødes weekend efter weekend. Og så bliver det fedt med en masse knald-eller-fald-kampe for de mindre hold. Det vil være guld værd for deres tilskueropbakning. Hvem kan glemme Iddi Alkhags hovedstød, hvem kan glemme Kasper Risgårds mål mod Køge, hvem kan glemme Nomvethes bronze-show mod OB, hvem kan glemme da vi smed 2000-sølvet i Brøndby, hvem kan glemme Tim Janssens mål, hvem kan glemme da en grædefærdig Søren Frederiksen udlignede mod Lyngby? Det er jo de kampe, vi lever for - og nu får Superligaen mange flere af dem. Det synes jeg er virkelig fedt - om ikke andet som eksperiment.
- NIN
- Allstar

- Favoritspiller: Glenn Hoddle
- Geografisk sted: Vestbyen
- Kontakt:
Hvor alle gode rygter opstår; køen i Brugsen. Jamen jeg vil da opfordre dig til at hamstre nogle ruller Lambi så, der er rift om dem. Næsten lige så meget som at komme først igennem tælleapparaterne på stadion. Et gratis tip: Kom i god tid. Ang. afskrivelse og mellemsæson. Så skal man vist adoptere telefonnummerts optimisme, var der tale om en såkaldt normal sæson, og man afskrev os efter 13 kampe og kun fem point op til andenpladsen med tyve runder og en vinterpause endnu.Yankee skrev:Hvor har du dog hørt det?NIN skrev:
Du vrøvler hr. Schmidt. Vi har jo hørt igen og igen, at modsat tidligere, så vil det nye koncept helt eliminere ubetydelige opgør.
Jeg er stadig stor tilhænger af den nye struktur. Jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst har haft tynd mave over om vi lå nr. 7 eller 6 efter 13 kampe. Jeg kan ikke huske hvornår jeg har sidst har haft tyndt mave over de sidste 4 efterårsrunder (SE, LB, ACH, RFC). Jeg kan ikke huske hvornår jeg har været så engageret og spændt på en sæson, hvor vi ligger midt i rækken. Normalt ville vi kalde det en mellemsæson, men nu er forummet rødglødende og man går og er sindssygt spændt på hver eneste kampe fordi deadlinen i runde 26 pludselig rykker tættere og tættere på.
Derudover glæder jeg mig rigtig meget til slutspillet. Vi har allerede set en række virkelig fede kampe mellem FCM, AaB, Brøndby og FCK og jeg glæder mig til at disse hold mødes weekend efter weekend. Og så bliver det fedt med en masse knald-eller-fald-kampe for de mindre hold. Det vil være guld værd for deres tilskueropbakning. Hvem kan glemme Iddi Alkhags hovedstød, hvem kan glemme Kasper Risgårds mål mod Køge, hvem kan glemme Nomvethes bronze-show mod OB, hvem kan glemme da vi smed 2000-sølvet i Brøndby, hvem kan glemme Tim Janssens mål, hvem kan glemme da en grædefærdig Søren Frederiksen udlignede mod Lyngby? Det er jo de kampe, vi lever for - og nu får Superligaen mange flere af dem. Det synes jeg er virkelig fedt - om ikke andet som eksperiment.
-
sulakvelidze
- Allstar

- Favoritspiller: Lukas Spalvis
Var der for resten ikke skråsikre påstande fra modstandere af en udvidelse af superligaen om, at det kunne dansk fodbold slet ikke klare. At det var holdene i 1. division simpelthen for uduelige til? Eller var det kun i debatten for eller imod Hobro i Superligaen?'
I år klarer Lyngby (nr 4) og Horsens (nr 6) sig indtil videre ganske pænt. Vel endda så pænt, at de sender hver sin fuckfinger i hovedet på dem, der påstod, at Superligaen ville lide under en udvidelse. Nu er den på 14 hold, og da smertegrænsen for optagelse af hold nedefra åbenlyst ikke er nået endnu, kan vi jo lige så godt tage skridtet fuldt ud og lave en liga på størrelse med så mange andre i Europa.
16 hold - lige ud og alle mod alle to gange. Det ville helt aktuelt give dette indhold: '
AaB
FCK
Brøndby
FCM
Lyngby
Randers
Horsens
SønderjyskE
Nordsjælland
Silkeborg
AGF
Viborg
OB
Esbjerg
Hobro IK
HB Køge
Ja, der ville blive uddelt nogle snittere en gang imellem. Men jeg har aldrig forstået, hvorfor nogen ser det som en ulykke, at den slags kampe også forekommer. Og vi smed da ikke AGF ud af ligaen, da de tabte 0-7 til Brøndby, selv om de reelt havde fortjent det.
Ja, tv-pengene skal deles med flere. Men det ved man på forhånd og har mulighed for at lægge budget efter det. Og visse klubber (Brøndby, FCM) kører alligevel med suspekt overforbrug uanset om de får 50 mio. eller pose nødder i tv-penge.
Ja, der ville blive færre kampe mellem de absolut bedste end i en liga med et slutspil. Til gengæld vil kampene have større pondus end når man inden for samme kalenderår risikerer at skulle møde hinanden 5-6 gange.
Jeg ved godt, at det ikke sker, men jeg glæder mig over, at argumentet om at det vil ødelægge Superligaen, ikke holder.
I år klarer Lyngby (nr 4) og Horsens (nr 6) sig indtil videre ganske pænt. Vel endda så pænt, at de sender hver sin fuckfinger i hovedet på dem, der påstod, at Superligaen ville lide under en udvidelse. Nu er den på 14 hold, og da smertegrænsen for optagelse af hold nedefra åbenlyst ikke er nået endnu, kan vi jo lige så godt tage skridtet fuldt ud og lave en liga på størrelse med så mange andre i Europa.
16 hold - lige ud og alle mod alle to gange. Det ville helt aktuelt give dette indhold: '
AaB
FCK
Brøndby
FCM
Lyngby
Randers
Horsens
SønderjyskE
Nordsjælland
Silkeborg
AGF
Viborg
OB
Esbjerg
Hobro IK
HB Køge
Ja, der ville blive uddelt nogle snittere en gang imellem. Men jeg har aldrig forstået, hvorfor nogen ser det som en ulykke, at den slags kampe også forekommer. Og vi smed da ikke AGF ud af ligaen, da de tabte 0-7 til Brøndby, selv om de reelt havde fortjent det.
Ja, tv-pengene skal deles med flere. Men det ved man på forhånd og har mulighed for at lægge budget efter det. Og visse klubber (Brøndby, FCM) kører alligevel med suspekt overforbrug uanset om de får 50 mio. eller pose nødder i tv-penge.
Ja, der ville blive færre kampe mellem de absolut bedste end i en liga med et slutspil. Til gengæld vil kampene have større pondus end når man inden for samme kalenderår risikerer at skulle møde hinanden 5-6 gange.
Jeg ved godt, at det ikke sker, men jeg glæder mig over, at argumentet om at det vil ødelægge Superligaen, ikke holder.
Klasse underholdning: https://m.youtube.com/user/VesttribunenTV
- doukas
- Allstar

- Favoritspiller: Børsting
- Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.
Følelsen af "tynd mave og sindsygt spændt" her midt på sæsonen deler du ikke med ret mennesker, for tilskuer- og seertalllet er nærmest historisk lavt.Yankee skrev:Hvor har du dog hørt det?NIN skrev:
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"
Ja tak til de 16 hold ude og hjemme. For mig, er den klassiske struktur den eneste rigtige, når det gælder fodboldligaer. Den gamle var uhensigtsmæssig med sine 33 runder, men i det mindste var ligastrukturen nogenlunde enslydende. Jeg glæder mig hverken til slutspil eller nedrykningskampe. Faktisk er min interesse for superligaen virkeligt dalet - også mere end jeg selv havde regnet med. Jeg har endda taget mig selv i at glemme at AaB skulle spille.
Men hey, den hollandske rapport sagde at niveauet på alle planer ville blive meget bedre med slutspil. Så det er nok bare mig.
Men hey, den hollandske rapport sagde at niveauet på alle planer ville blive meget bedre med slutspil. Så det er nok bare mig.
Og hvad så? Det ændrer ikke på min glæde over den nye struktur. Og det ændrer ikke på at der blev fremsat nogle idiotiske stråmandsargumenter mod slutspilsstrukturen.doukas skrev: Følelsen af "tynd mave og sindsygt spændt" her midt på sæsonen deler du ikke med ret mennesker, for tilskuer- og seertalllet er nærmest historisk lavt.
Hvad angår tilskuer- og tv-tallet er der et par pointer, du overser:
1) Tilskuertallet er faldet ca. 1/6, hvilket passer med at der er kommet 1/6 flere kampe. Da Bilka begyndte at holde åbent om søndagen solgte de jo heller ikke 1/6 mere - deres salg blev bare smurt ud over flere dage (meget forsimplet).
2) De to udvidelseshold (SIF+ACH) har aldrig trukket mere end 4-5.000 i snit, hvilket er markant lavere end det normale snit på ca. 7.000. Tilmed har den "normale oprykker" (Lyngby) haft et elendigt snit på kun 3.500.
3) Der er jo ikke ændret noget i strukturen for efterårsturneringen, så det virker underligt at det skulle afskrække mere end hver tiende stadiongænger. Jeg tror ikke der er ret mange af de løse stadiongængere, der har sat sig ind i den nye struktur og de faste stadiongængere tror jeg altså ikke er afskrækket.
4) Vi kender ikke seertal fra Discovery's kampe, hvilket trods alt udgør over 40 pct. af kampene. Det er meget svært at sige noget om det samlede seerantal, men jeg tror ikke nødvendigvis faldet er større end det generelle fald i TV-kiggeri, som alle dele af TV-branchen oplever for øjeblikket. Der er rigtig mange, der er gået over til at streame fodboldkampe og de tælles ikke med i seertallene.
Kort fortalt er det meget, meget spekulativt at tilskrive nogen effekt på tilskuer- eller seertal på den nye struktur. Selv hvis man kunne det, ville det ikke være fair at drage konklusioner, da vi jo ikke engang har været en hel sæson igennem. Lad os nu give nytænkningen en chance!
- doukas
- Allstar

Selvfølgelig, alle andre er idioter og kun folk med rigtig indsigt i fodbold forstår at værdsætte den nye struktur.Yankee skrev:Og hvad så? Det ændrer ikke på min glæde over den nye struktur. Og det ændrer ikke på at der blev fremsat nogle idiotiske stråmandsargumenter mod slutspilsstrukturen.doukas skrev: Følelsen af "tynd mave og sindsygt spændt" her midt på sæsonen deler du ikke med ret mennesker, for tilskuer- og seertalllet er nærmest historisk lavt.
Hvad angår tilskuer- og tv-tallet er der et par pointer, du overser:
1) Tilskuertallet er faldet ca. 1/6, hvilket passer med at der er kommet 1/6 flere kampe. Da Bilka begyndte at holde åbent om søndagen solgte de jo heller ikke 1/6 mere - deres salg blev bare smurt ud over flere dage (meget forsimplet).
2) De to udvidelseshold (SIF+ACH) har aldrig trukket mere end 4-5.000 i snit, hvilket er markant lavere end det normale snit på ca. 7.000. Tilmed har den "normale oprykker" (Lyngby) haft et elendigt snit på kun 3.500.
3) Der er jo ikke ændret noget i strukturen for efterårsturneringen, så det virker underligt at det skulle afskrække mere end hver tiende stadiongænger. Jeg tror ikke der er ret mange af de løse stadiongængere, der har sat sig ind i den nye struktur og de faste stadiongængere tror jeg altså ikke er afskrækket.
4) Vi kender ikke seertal fra Discovery's kampe, hvilket trods alt udgør over 40 pct. af kampene. Det er meget svært at sige noget om det samlede seerantal, men jeg tror ikke nødvendigvis faldet er større end det generelle fald i TV-kiggeri, som alle dele af TV-branchen oplever for øjeblikket. Der er rigtig mange, der er gået over til at streame fodboldkampe og de tælles ikke med i seertallene.
Kort fortalt er det meget, meget spekulativt at tilskrive nogen effekt på tilskuer- eller seertal på den nye struktur. Selv hvis man kunne det, ville det ikke være fair at drage konklusioner, da vi jo ikke engang har været en hel sæson igennem. Lad os nu give nytænkningen en chance!
1) Jeg forstår ikke sammenligningen mellem antallet af tilskuere på stadion og åbningstider i Bilka. Hvis du har et husholdnings-budget på 3.000 kr./mdr bruger du selvfølgelig ikke flere (signifikant) penge hvis Bilka holder længere åbent. Hvis du har et sæsonkort, har du så stadigvæk et "kampbudget" på f.eks. max 16-17 kampe pr. halvsæson? Det stiller jeg mig tvivlende overfor.
Det gennemsnitlig tilskuertal er faldet fra 7.446 til 6.129 , dvs. et fald på ca. 20 % (edited med samlet antal tilskuere pr. måned i efteråret divideret med antallet af kampe) (Brøndby og AGF er de eneste hold som har oplevet en stigning) hvis man sammenligner snittet indtil videre med efteråret sidste sæson. Det skyldes nok især, at AC Horsens og FCN trækker snittet ned.
2) Enig. Men FCK, AaB, Viborg, Esbjerg, OB, Randers og Sønderjyske har også oplevet et markant fald i tilskuerinteressen.
3) Tror og tror.
4) Jeg er meget tvivlende overfor, at der skulle streames mange flere kampe denne sæson kontra sidste sæson. Så ny er den teknologi vist heller ikke. Der er masse af tal for kampe, også med Canal 9 og Eurosport i denne sæson. Snittet denne sæson for de første 14 runder lyder pt. på 59.782 og vi ikke har tal for 6 kampe ud af 98 (SDR-LBK, FCM-SIF, ACH-RAN, OB-FCK og EFB-FCM - hvilket er kampe vi vist kan sige, der typisk ikke er kæmpe interesse for). Det er straks værre at regne snittet ud sidste sæson for de første 14 runder, hvor der mangler tal for 19 ud af 84 kampe, men snittet i de første 14 runder lød på 107.000 tilskuere med de tal vi kender. Så med alle forbehold, så er det immervæk en forskel.
Jeg er slet ikke i tvivl om, at den nye struktur indtil videre har betydet et markant fald i tvseereinteressen, idet udbudet er øget og der er kommet flere "bløde kampe" på skæve tidspunkter her først i sæsonen.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"
Du er ikke ene. Denne sæson har også for mit vedkommende været omgærdet af en lettere ligegyldighed; jeg fatter en hat af det nedrykningsslutspil, og jeg kan slet ikke se, hvorfor en seriøs sportsgren skal omgærdes af det gøgl og pjat ud fra nogle særdeles tvivlsomme argumenter om "højere niveau" for slet ikke at tale om de højere tilskuertal, der i hvert fald er udeblevet bigtime.limey skrev:Ja tak til de 16 hold ude og hjemme. For mig, er den klassiske struktur den eneste rigtige, når det gælder fodboldligaer. Den gamle var uhensigtsmæssig med sine 33 runder, men i det mindste var ligastrukturen nogenlunde enslydende. Jeg glæder mig hverken til slutspil eller nedrykningskampe. Faktisk er min interesse for superligaen virkeligt dalet - også mere end jeg selv havde regnet med. Jeg har endda taget mig selv i at glemme at AaB skulle spille.
Kan nogen i øvrigt huske Club Brügge? Det var deres sejrsgang mod hhv. Brøndby, FCK og AaB i 2014, der udgjorde det ganske raison d´etre i den nye turneringsform. Siden dengang har samme Club Brügge fået bøllebank af først FCM og siden FCK - altså burde vi holde os langt væk fra det slutspil, om vi skulle forfølge den tankegang.
I det hele taget har fodbolden taget en drejning, der i hvert fald efterlader mig på nostalgiens losseplads. FCKs planer om at løsrive sig fra Superligaen for at spille mod andre halv- og helperifere hold fra Norge, Sverige, Holland, Skotland og Belgien bekræfter mig blot i, at kæden er sprunget af cyklen. Jeg anerkender, at der naturligvis mest af alt er tale om en halvdesperat presbold mod UEFA, da ligaen på forhånd er så dødfødt, at selv en kirkegård ville emme af liv i sammenligning med, men det er hele tankegangen bag, der er så galt afmarcheret, at den medvirker til den brækfornemmelse, det er svært ikke at føle på fodboldens vegne. Desuden vil jeg rent ud sagt skide på, at FCK en gang hvert 10. år skulle kvalificere sig til en ottendedelsfinale i CL eller lignende. Hvad kan vi bruge det til ???
Jeg har samme drømmesyn: En 1. division med 16, der møder hinanden 2 gange på en sæson. Vinderen er det hold, der efter 30 kampe har flest point. Hvor svært kan det egentlig være?
-
Uldahl
- Allstar

- Favoritspiller: Rade Prica
- Geografisk sted: Spanien
Jeg hader også den vej det går og allerede har gået. Men det er TV pengene der styre det hele i dag, og det bliver værre. O færre hold i en tunering giver flere TV penge til de deltagende holdHovedet skrev:Du er ikke ene. Denne sæson har også for mit vedkommende været omgærdet af en lettere ligegyldighed; jeg fatter en hat af det nedrykningsslutspil, og jeg kan slet ikke se, hvorfor en seriøs sportsgren skal omgærdes af det gøgl og pjat ud fra nogle særdeles tvivlsomme argumenter om "højere niveau" for slet ikke at tale om de højere tilskuertal, der i hvert fald er udeblevet bigtime.limey skrev:Ja tak til de 16 hold ude og hjemme. For mig, er den klassiske struktur den eneste rigtige, når det gælder fodboldligaer. Den gamle var uhensigtsmæssig med sine 33 runder, men i det mindste var ligastrukturen nogenlunde enslydende. Jeg glæder mig hverken til slutspil eller nedrykningskampe. Faktisk er min interesse for superligaen virkeligt dalet - også mere end jeg selv havde regnet med. Jeg har endda taget mig selv i at glemme at AaB skulle spille.
Kan nogen i øvrigt huske Club Brügge? Det var deres sejrsgang mod hhv. Brøndby, FCK og AaB i 2014, der udgjorde det ganske raison d´etre i den nye turneringsform. Siden dengang har samme Club Brügge fået bøllebank af først FCM og siden FCK - altså burde vi holde os langt væk fra det slutspil, om vi skulle forfølge den tankegang.
I det hele taget har fodbolden taget en drejning, der i hvert fald efterlader mig på nostalgiens losseplads. FCKs planer om at løsrive sig fra Superligaen for at spille mod andre halv- og helperifere hold fra Norge, Sverige, Holland, Skotland og Belgien bekræfter mig blot i, at kæden er sprunget af cyklen. Jeg anerkender, at der naturligvis mest af alt er tale om en halvdesperat presbold mod UEFA, da ligaen på forhånd er så dødfødt, at selv en kirkegård ville emme af liv i sammenligning med, men det er hele tankegangen bag, der er så galt afmarcheret, at den medvirker til den brækfornemmelse, det er svært ikke at føle på fodboldens vegne. Desuden vil jeg rent ud sagt skide på, at FCK en gang hvert 10. år skulle kvalificere sig til en ottendedelsfinale i CL eller lignende. Hvad kan vi bruge det til ???
Jeg har samme drømmesyn: En 1. division med 16, der møder hinanden 2 gange på en sæson. Vinderen er det hold, der efter 30 kampe har flest point. Hvor svært kan det egentlig være?
16 hold i suppen var også nævnt da vu skulle have ny struktur. Blev nedstemt FCK. og BIF allerede inden det rigtig kom på banen, for dyrt at skulle dele med 16 hold. Der for 14 hold og slut spil, som jeg fatter nada af. Savner den gamle 1 division og stå pladserne på langsiden, hyggen med de andre faste der kom og stod samme sted til alle kampene.
Nu er vi tilskuere og ønsker ikke så vigtige for klubberne længere. Det er at maximere TV pengene.
Hvad er det dog for noget pis at skrive? Hvordan har jeg på nogen måde tilkendegivet noget i den retning? Kunne vi ikke droppe alle de der stråmandsargumenter?doukas skrev:
Selvfølgelig, alle andre er idioter og kun folk med rigtig indsigt i fodbold forstår at værdsætte den nye struktur.
Den nye liga struktur, bliver døden for ligaen, den gennemsnitlige fodbold ser, gider sku da ikke tage ud og se AaB hvis de er endt uden for top 6, og det samme gælder en del af de andre hold. Min interesse for ligaen er allerede faldet, og jeg følger da stadig AaB, men jeg føler bare ikke det er det samme mere. Min interesse er småt dalende, og jeg har ellers brugt meget tid på AaB, også de år hvor de spillede knap så godt.
I gamle dage var det sku også lettere at planlægge stadion besøg, da man vidste det var Søndag kl 15. Disse tåbelige tidspunkter kampene nu spilles får næppe flere på stadion, jeg har flere gange glemt AaB skulle spille...
I gamle dage var det sku også lettere at planlægge stadion besøg, da man vidste det var Søndag kl 15. Disse tåbelige tidspunkter kampene nu spilles får næppe flere på stadion, jeg har flere gange glemt AaB skulle spille...
- doukas
- Allstar

Din kommentar "hva så?" og din smøre om idiotiske stråmandsargumenter imod strukturen samt dit skriv (iøvrigt ikke bakket op af statistik) om, at der ikke er evidens for, at strukturen har betydet noget for tilskuer- og seeretallet, indikerer for mig en "jeg-ved-bedre-end-menigmand-attitude". Det er muligt jeg tager fejl, men indrømmet, det var også lidt en stikpilleYankee skrev:Hvad er det dog for noget pis at skrive? Hvordan har jeg på nogen måde tilkendegivet noget i den retning? Kunne vi ikke droppe alle de der stråmandsargumenter?doukas skrev:
Selvfølgelig, alle andre er idioter og kun folk med rigtig indsigt i fodbold forstår at værdsætte den nye struktur.
Har du en kommentar til punkterne? For jeg vil f.eks. gerne have forklaret princippet om sammenhængen antallet af tilskuere på stadion og åbningstiderne i Bilka. Og mener du stadigvæk, at der streames langt mere i denne sæson kontra sidste sæson?
Jeg har aldrig skrevet at der er sammenhæng mellem tilskuerantal og åbningstider i Bilka. Jeg har heller aldrig skrevet at der bliver streamet langt mere i denne sæson kontra sidste.doukas skrev:Din kommentar "hva så?" og din smøre om idiotiske stråmandsargumenter imod strukturen samt dit skriv (iøvrigt ikke bakket op af statistik) om, at der ikke er evidens for, at strukturen har betydet noget for tilskuer- og seeretallet, indikerer for mig en "jeg-ved-bedre-end-menigmand-attitude". Det er muligt jeg tager fejl, men indrømmet, det var også lidt en stikpilleYankee skrev:Hvad er det dog for noget pis at skrive? Hvordan har jeg på nogen måde tilkendegivet noget i den retning? Kunne vi ikke droppe alle de der stråmandsargumenter?doukas skrev:
Selvfølgelig, alle andre er idioter og kun folk med rigtig indsigt i fodbold forstår at værdsætte den nye struktur.![]()
Har du en kommentar til punkterne? For jeg vil f.eks. gerne have forklaret princippet om sammenhængen antallet af tilskuere på stadion og åbningstiderne i Bilka. Og mener du stadigvæk, at der streames langt mere i denne sæson kontra sidste sæson?
Det er ulideligt at få skudt sådan nogle holdninger i skoene, så lad venligst være med det.
- doukas
- Allstar

Yankee skrev:Jeg har aldrig skrevet at der er sammenhæng mellem tilskuerantal og åbningstider i Bilka. Jeg har heller aldrig skrevet at der bliver streamet langt mere i denne sæson kontra sidste.doukas skrev:Din kommentar "hva så?" og din smøre om idiotiske stråmandsargumenter imod strukturen samt dit skriv (iøvrigt ikke bakket op af statistik) om, at der ikke er evidens for, at strukturen har betydet noget for tilskuer- og seeretallet, indikerer for mig en "jeg-ved-bedre-end-menigmand-attitude". Det er muligt jeg tager fejl, men indrømmet, det var også lidt en stikpilleYankee skrev:Hvad er det dog for noget pis at skrive? Hvordan har jeg på nogen måde tilkendegivet noget i den retning? Kunne vi ikke droppe alle de der stråmandsargumenter?doukas skrev:
Selvfølgelig, alle andre er idioter og kun folk med rigtig indsigt i fodbold forstår at værdsætte den nye struktur.![]()
Det er ulideligt at få skudt sådan nogle holdninger i skoene, så lad venligst være med det.
Yankee skrev: Tilskuertallet er faldet ca. 1/6, hvilket passer med at der er kommet 1/6 flere kampe. Da Bilka begyndte at holde åbent om søndagen solgte de jo heller ikke 1/6 mere - deres salg blev bare smurt ud over flere dage (meget forsimplet).
Sammenligner du ikke åbningstiderne i Bilka med antallet af tilskuere på stadion her?
Det er nok rigtigt, men du bruger det som et argument imod at bruge statstik for seertallet denne sæson. Det argument holder bare ikke, da der der været tale om streamings indflydelse på antal seere til fodboldkampe i en del sæsoner efterhånden. Man kan sagtens sammenligne seeretallet fra sidste sæson og denne sæson.Yankee skrev: Det er meget svært at sige noget om det samlede seerantal, men jeg tror ikke nødvendigvis faldet er større end det generelle fald i TV-kiggeri, som alle dele af TV-branchen oplever for øjeblikket. Der er rigtig mange, der er gået over til at streame fodboldkampe og de tælles ikke med i seertallene.
Vil meget gerne beklage på forhånd, hvis du nu er skudt endnu flere holdninger i skoen.
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Jeg synes diskussionen bygger på to forkerte præmisser omkring tilskuertal. Nemlig de tal, som jeg ser det, referer til samlet tilskuertal og ikke tilskuertal på hjemmebane. Når tallene er i minus flere steder vil det også smitte af på de besøgende klubber. At Lyngby aldrig samler mange tilskuere på hjemmebane skal vel ikke lide AaB til last ? Så der tales ud fra hjemmebanetilskuertallene.
Dernæst er det klassisk formiddagsjournalistik at sige, at der var flere hele sidste sæson i snit end nu. De rigtig store tilskuertal ligger altid sidst i sæsonen, hvor klubberne næsten altid har højere tilskuertal end den øvrige del af sæsonen. Her er noget på spil. Ligeledes lider f.eks. SønderjyskE pt. under at de også har spillet europæisk - flere kampe, men ikke nødvendigvis tilsvarende flere tilskuere.
Det vil først give et mere retvisende billede efter 10-12 hjemmebane.
Dernæst er det klassisk formiddagsjournalistik at sige, at der var flere hele sidste sæson i snit end nu. De rigtig store tilskuertal ligger altid sidst i sæsonen, hvor klubberne næsten altid har højere tilskuertal end den øvrige del af sæsonen. Her er noget på spil. Ligeledes lider f.eks. SønderjyskE pt. under at de også har spillet europæisk - flere kampe, men ikke nødvendigvis tilsvarende flere tilskuere.
- FlæskeFrank
- doukas
- Allstar

Punkt 1. Jeg refererer til tilskuertal på hjemmebaneFlæskeFrank skrev:Jeg synes diskussionen bygger på to forkerte præmisser omkring tilskuertal. Nemlig de tal, som jeg ser det, referer til samlet tilskuertal og ikke tilskuertal på hjemmebane. Når tallene er i minus flere steder vil det også smitte af på de besøgende klubber. At Lyngby aldrig samler mange tilskuere på hjemmebane skal vel ikke lide AaB til last ? Så der tales ud fra hjemmebanetilskuertallene.
Punkt 2. Jeg har sammenlignet et snit på tilskuertal på hjemmebane i de første 14 kampe i denne sæson med snittet for tilskuere på hjemmebane i efteråret 2015/2016. Det er et fint sammenlignings-grundlag, men man kan sige, at den statistiske usikkerhed selvfølgelig er større ved at sammenligne 14 holds 6-7 hjemmebanesnit end ved at sammenligne 14 holds 8-9 hjemmebanesnit som en hel efterårsæson varede før denne sæson.
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Det er stadig langt fra flertallet der har saesonkort. Derudover, saa er tid/interesse en begraenset resurse. De rigtigt spaendende kampe kommer foerst for alvor gaar i gang i slutspillet, saa giver det mening at man sparer op til de kampe. Ved at dele turneringen op har man i princippet devalueret grundspillet, men samtidig revalueret slutspillet. Jeg vil blive meget overrasket hvis det samlede tilskuertal naar saesonen er ovre, ikke overstiger tallene fra den gamle struktur. Ikke at jeg syntes det retfaerdigoer den nuvaerende goeglerstruktur det mindste.doukas skrev: 1) Jeg forstår ikke sammenligningen mellem antallet af tilskuere på stadion og åbningstider i Bilka. Hvis du har et husholdnings-budget på 3.000 kr./mdr bruger du selvfølgelig ikke flere (signifikant) penge hvis Bilka holder længere åbent. Hvis du har et sæsonkort, har du så stadigvæk et "kampbudget" på f.eks. max 16-17 kampe pr. halvsæson? Det stiller jeg mig tvivlende overfor.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus