Hvorfor hade FCM 2
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Re: Hvorfor hade FCM 2
Hvis man kigger på det forløb, som Lyngby havde i december måned, så ser man jo netop, hvad problemet er, hvis klubben er for afhængig af en interessent.
Selvfølgelig vil FCM sige, at det er noget helt andet. Men det viser med al tydelighed, hvor meget båden gynger, hvis interessenten blander sig.
Den kan godt være Benham ikke er KASI-Jesper eller Hellerup Finans, men båden gynger, når han rejser sig op, særlig når båden tager vand ind og han er pt. den eneste sikre indtægtskilde. Og så længe FCM ikke er nogenlunde rentabel, så er det dybt risikabel. Derfor er vi rigtig glade for, at AaB begynder at have en sund forretning.
Når det så er sagt, så taler jeg også for, at AaB måske ikke behøver at rejse med 3. klasse mere, men måske godt kunne opgradere til 2. klasse. Problemet for FCM er blot at I har sneget jer op på superbusinessklassen, selvom I hører hjemme på 3. klasse. Og endnu værre, I står i stævnen af Titanic og råber "King of the World" og ikke kan se noget problem med det(og nej jeg har ikke set filmen).
Det kan godt være, at det lykkes og Benham får sine millioner igen for det sportslige sats. I er ikke de første, som prøver den vej til toppen, men ikke alle er lykkedes.
Jeg har set et sted, at Chelsea har brugt 4 mia af Abramovichs mange milliarder for at nå hvor de er i dag(hvor de er begyndt at være en god/OK forretning). Det betyder nok, at Benham skal ligge min. 100 mio. kr. for at hive FCM op til at være toneangivende i DK og regelmæssig europæisk deltager(hvor pengene er). Og her skal nævnes, at det i løbet af de to sidste år er smidt 200 mio kr. i Brøndby, som pt. har udløst stort set ingenting - og det også er en tålmodig "eneejer"
Selvfølgelig vil FCM sige, at det er noget helt andet. Men det viser med al tydelighed, hvor meget båden gynger, hvis interessenten blander sig.
Den kan godt være Benham ikke er KASI-Jesper eller Hellerup Finans, men båden gynger, når han rejser sig op, særlig når båden tager vand ind og han er pt. den eneste sikre indtægtskilde. Og så længe FCM ikke er nogenlunde rentabel, så er det dybt risikabel. Derfor er vi rigtig glade for, at AaB begynder at have en sund forretning.
Når det så er sagt, så taler jeg også for, at AaB måske ikke behøver at rejse med 3. klasse mere, men måske godt kunne opgradere til 2. klasse. Problemet for FCM er blot at I har sneget jer op på superbusinessklassen, selvom I hører hjemme på 3. klasse. Og endnu værre, I står i stævnen af Titanic og råber "King of the World" og ikke kan se noget problem med det(og nej jeg har ikke set filmen).
Det kan godt være, at det lykkes og Benham får sine millioner igen for det sportslige sats. I er ikke de første, som prøver den vej til toppen, men ikke alle er lykkedes.
Jeg har set et sted, at Chelsea har brugt 4 mia af Abramovichs mange milliarder for at nå hvor de er i dag(hvor de er begyndt at være en god/OK forretning). Det betyder nok, at Benham skal ligge min. 100 mio. kr. for at hive FCM op til at være toneangivende i DK og regelmæssig europæisk deltager(hvor pengene er). Og her skal nævnes, at det i løbet af de to sidste år er smidt 200 mio kr. i Brøndby, som pt. har udløst stort set ingenting - og det også er en tålmodig "eneejer"
- FlæskeFrank
- Køllen I Møllen
- Allstar

Ydmyg overfor FCMs glorværdige og traditionsrige historie? Skrev du virkelig det???Mike80 skrev: Manden virker på alle måder udmyg og med respekt for klubbens historie
Janteloven eksisterer IKKE!
Nej, jeg skrev udmyg og med respekt for klubbens historie. Gloværdige og traditionsrige er ord du fandt på i farten i dit forsøg på at underbygge en pointe der ikke er der. Se eventuelt dit citat.Køllen I Møllen skrev:Ydmyg overfor FCMs glorværdige og traditionsrige historie? Skrev du virkelig det???Mike80 skrev: Manden virker på alle måder udmyg og med respekt for klubbens historie
Mike
Jeg ser ikke den markante oprustning du gerne vil fremhæve. Hvis vi ser på flest spillede kampe i start 11 har vi siden sidste sæson sagt farvel til Løssl og Juelsgaard mens vi har erstattet med Haugaard og Lauridsen. Derudover har Sparv og Izunna spillet ca 50/50 men ellers er resten udelukkende spillere vi også havde sidste sæson bortset fra Erik desværre for os har været skadet næsten hele efteråret?Arendt skrev:Som det bliver fremhævet af Limey, så er fodbold som regel en underskudsforretning. Arsenal, FCK og Manchester United er eksempler på, at det kan lade sig gøre. Jeg tror, at problemstillingen nærmere ligger i dette element. Der er økonomi i at vinde et dansk mesterskab, men det er ikke i nærheden af at komme i et europæisk gruppespil. I opruster markant med allerede 3 spillertilgange i dette vindue. Dette har medført at eksempelvis Johan Dahlin er hentet ind på målmandsposten, mens Jakob Haugaard efter en udemærket halvsæson og mulighed for U21 slutrunde må vinke farvel til dette, medmindre Johan bliver skadet. Jeg kan godt forstå, hvis han føler sig dårligt behandlet. Det samme gælder Erik Sviatchenko og Sylvester Igboun, som blev lovet at skifte, men dette blev aldrig en realitet, fordi i satte en fod i jorden. Dette var aldrig sket i AaB, da vi ikke står i vejen for et større eventyr til vores spillere.Mike80 skrev:Jeg tror Benham er fan af fodbold. Kontakten til FCM blev oprindeligt grundlagt via et pesonligt venskab med vores formand Rasmus Ankersen. Jeg tror Benham er forretningsmand og håber på at kunne tjene penge i en liga der umiddelbart via en forholdsvis billig investering giver adgang til Europa. Jeg tror på Benham når han udtaler at han ikke ønsker at ændre på den måde FCM drives ligesom jeg tror på ham når han specifikt siger at hans investeringer i brentford og FCM skal ses som to separate investeringer. Manden virker på alle måder udmyg og med respekt for klubbens historie, så jeg ser ikke den Vincent tan i så gerne vil gøre ham til herinde. Jeg stoler på Johny Rune, hessel og andre med FCM hjerte når de mener at Benham er den rigtige mand til nu at tage FCM det næste skridt. Jeg stoler på de udmeldinger der er kommet omkring klausuler der gør at FCM også eksistere såfremt Benham på et tidspunkt ønsker at ophæve sit engagement i klubben!limey skrev:Det er jo ikke det, det handler om, Mike. Ingen, eller meget, meget få klubber, kan køre rundt af sig selv. Fodbold er pr se en underskudsforretning. Selv verdens største klubber kører ofte med gigantiske underskud. Det handler om, hvordan man vælger at styre biksen. Selvfølgelig har investorer i en klub som AaB også meget at have skulle sagt, men klubben er stadig ejet af vores egne. FCM til gengæld er blevet del af en meget større biks, hvor andre klubber og andre forretninger, kan - og højst sandsynligt vil - blive tilgodeset i højere grad. Du siger det jo selv - Benhams interesse ligger i akademiet. Tror du, han er fan af FCM?
At man som AaB fan af gennemskueligt årsager ønsker at dreje vinklen ind på legetøj, prostitution osv. Gør det jo ikke til en sandhed! Heller ikke selvom man gentager dette og klapper sig selv på skulderen over hvor meget man har ramt plet.
FCM er ledet af samme folk som altid. Vi har ligaens mest dedikerede Træner der brænder for FCM. Vi har en direktion som nærmest alle har haft været aktive fodboldmænd i klubben. Jeg stoler på mange vil klubben det bedste og Benham ikke ønsker at ændre dette fordi han ser en investering. Penge til Benham - sportslig succes til FCM! Det kan jeg godt leve med og det mit syn på kapital tilførslen.
Mike
Tilbage til økonomien efter et sidespring. Hvis i ikke kommer i et europæisk gruppespil, er FCM som et spil klodsmajor. Hele fundament smuldrer, hvis brikken nederst bliver hevet for tidligt ud. Jeres skrækscenarie må være, at i igen mister pusten i foråret, hvorfor FCK kommer og overhaler jer. I har et af ligaens største lønbudgetter, og uden at se kende jeres økonomiske regnskaber må dette give et kæmpe underskud på jeres drift. Hvis Benham finder ud af, at hans investering var fejlagtig, og at hans investering ikke giver det forventede overskud, som han på et tidspunkt gerne vil indkassere, så trækker han stikket. Hvis den "lette" adgang til Europa ikke er så let, så har i spillet meget højt spil. Med de store udgifter og minus på driften, så er jeg jeres klub truet på eksistensgrundlaget, medmindre lokale investorer støder til. Dem har i et anstrengt forhold til i modsætning til os, da Hessel kan gå begge veje. Dette vil efterlade jer et meget kritisk sted.
Alt dette er gemt bag den evige nr. 2 Glenn Riddersholm og den smilende Claus Steinlein, som har satset all-in i dette projekt. De to bliver begravet sammen med FCM, hvis der ikke kommer europæiske resultater på det engelske morgenbord. Ud fra din måde at kommunikere på, på denne side, så ville jeg have det rigtig godt med dette. Imens kan du stole på, at du kommer til at opleve et Nordjyllands hold, som har en positiv drift og i nogle år har nogle meget svingende resultater. Vi ender i nærheden af top 6. Herefter går der ca. 6 år, hvor vi vinder mesterskabet og alle nordjyder er stolte og fester til den lyse morgen, fordi det er lokale investorer investeret i et samlingspunkt med lokale medarbejdere, som ordner det praktiske for mange af de lokale spillere, som har repræsenteret AaB gennem ungdomsårene og har slået igennem på førsteholdet. Dette er vi stolte over. Hvis du ikke kan respektere vores holdninger og værdier på denne side, så kan jeg sandsynligvis tale for mange debattører, når jeg siger, at vi ikke kommer til at savne hverken dig eller dine holdninger, Mike.
I har til sammenligning solgt Kusk men samtidigt erstattet med tidligere profiler og dyrt solgte eks. Landsholdsspillere som Enevoldsen, Helenius samt Gorter på VB selvom jeres kæmpe talent Blåbjerg (han må være skuffet!) ikke høstede andet end roser for han præstationer på pladsen? Har i glemt talentudviklingen og tilliden her eller bliver der bare kastet med sten fra glashuset igen??
Du har mange gode personlige teorier og jeg kunne også opremse en række tænkte scenarier jeg så udspille sig? Men det vist gætværk og i dit tilfælde mere i retning af ønsketænkning og det gider ingen vil i virkeligheden debaterer ud fra.
Jeg har stor respekt for jeres historie og syntes i har vundet fortjent guld med flot spil og med masser af egnenudviklede profiler! Men det jo også hele forskellen og heri det mindreværkskompleks i har til FCM tilsyneladende ligger. Jeg kan godt holde med FCM og syntes de gør det fantastisk på mange parametre samtidigt med at AaB succes ikke tager noget fra dette. Det IMO ikke tilsvarende den anden vej hvor FCM af uransagelige årsager åbenbart fylder sindsygt meget herinde selv i de gode AaB perioder? Og ja det er sgu mærkeligt men det må være noget nordjysk hvor egensucces vejer mindre end pegen fingre..
Mike
Ok, den sammenligning vil jeg gerne tage op og høre dig specificere. Lad os tage AGF med der som du jo siger faktisk ligger tættere på Herning geografisk end feks. Skagen gør til Aalborg. Vi sammenligner altså potentialet og indbyggertallet i 4 af de 5 største danske byer med to sammenlagte kommuner og en udstrækning på ca. 150km. Jeg gætter befolkningtætheden i nærområdet omkring stadion tæller i minus favør til FCM nær det kommer til at tiltrække tilskuere. FCM har samtidigt i deres levetid skulle slå igennem i et område og kæmpe om interesse fra både sponsorer samt menig mand med allerede etablere superliga klubber som Viborg, Silkeborg og Vejle. Hvis vi sammenligner med AaB har de jo feks. Haft eneret på et opland som ville svare til at også klubber som Randers og AGF skulle medregnes i den konkurrence FCM har været oppe imod, hvis vi skulle have haft tilsvarende forhold.Danni skrev:Jeg er ret uenig i din iagttagelse. Når du siger, at underlaget i området ikke burde berettige til det, går jeg ud fra, du mener potentialet i området. Ifølge Wikipedia bor der 40.000 mennesker i Ikast/Brande kommune og 86.000 i Herning kommune. Ikast har allerede superligaerfaring da klubben dannes. Nu har den eksisteret i 15-16 år uden at vinde pokal, mesterskab eller kvalificere sig til hverken det ene eller det andet europæiske gruppespil. Prøv at sammenligne med andre klubber med det indbyggerpotentiale i samme periode. Esbjerg, OB, AaB, Nordsjælland, Randers. Jeg synes ikke, de har skabt resultater til mere end hvad man kan forvente med det indbyggerpotentiale. De har oven i købet fået penge udenlands fra. Derudover er der kun 80 km fra Herning til landets næststørste by Aarhus hvis fodboldhold er i en forfatning, således at man måske også kunne hapse noget af det bedste derfra. De 80 km er jo kortere afstand end der f.eks. er fra Aalborg til Skagen. Personligt bryder jeg mig ikke om den her slags klubber og mener faktisk, de burde forbydes ved regelsæt. Jeg har bemærket dine indlæg herinde om FC Vendsyssel også og gætter på, at du er af en anden mening end mig og det er også helt fint. Bare vi kan enes om at AaB er bedst:-) Men det her med FCM's succes synes jeg godt kan argumenteres for i forskellige retninger.frederikshavneren skrev:Nu får jeg sikkert at høre for det, men hvis vi lægger mudderkastningen til side og ser nøgternt på det så har FCM opnået imponerende resultater.
Stiftet i 1999 ved en fusion ml. Ikast og Herning. På dette tidspunkt var Ikast et elevatorhold med et skod stadion som om muligt var endnu ringere end Herfølge Stadion, mens Herning så vidt jeg husker lå i røven af 1. division.
Straks efter fusionen bragede de igennem 1. division og rykkede op efter en rekord pointhøst i den næstbedste række.
Siden oprykningen har FCM vundet 2 sølvmedaljer og 4 bronzemedaljer, samt tabt 4 pokalfinaler.
Alt andet lige er det imponerende resultater når man ser den sløje forfatning Ikast og Herning var i før fusionen. Klubben har præsteret langt over evne da underlaget i området slet ikke burde berettige så gode resultater. Ud over de flotte resultater har de tilmed fået et af landets bedste stadions (trods placering på en pløjemark og en mere end træls speaker), samt haft stor succes med deres talent satsning. De har vel solgt spillere for 100 mill. plus, det kan vi da kun være misundelig over.
Når jeg nu har opremset dette så er jeg da helt enig i at FCM er en træls klub, men at det er en klub der deler vandene og som en af få danske klubber har fået opbygget et 'brand/interesse' der ikke kun dækker lokalt vidner denne tråd tydeligt om...
Tænk hvis AaB kunne vække bare lidt interesse udenfor Nordjylland, det har vi aldrig evnet!
Jeg ved ikke om det er nordjyske mindreværdskomplekser som gør at vi har mere travlt med at diskutere FCM, end vores egen klub som trods et skidt efterår i suppen om lidt over en måned som eneste skandinaviske klub skal spille i Europa Leagues knock out runde
Lad os alligevel sammenligne:
AGF sidst mester 1986
Esbjerg sidst mester i 1965
Ob sidst mester i 1989
Randers FC sammenslutning af 6 lokale fodboldklubber og aldrig mestre.
Hvilke af ovenstående klubber mener du har klaret det bedre sportsligt og stået stærkere end FCM de sidste 15 år? Nu fremhæver du dem selv så tænker det må være fordi du har det syndspunkt ellers giver det vel ingen mening.
Mike
- Køllen I Møllen
- Allstar

Du forstår godt hvad jeg mener uanset om jeg smører tykt på eller ej.Mike80 skrev:Nej, jeg skrev udmyg og med respekt for klubbens historie. Gloværdige og traditionsrige er ord du fandt på i farten i dit forsøg på at underbygge en pointe der ikke er der. Se eventuelt dit citat.Køllen I Møllen skrev:Ydmyg overfor FCMs glorværdige og traditionsrige historie? Skrev du virkelig det???Mike80 skrev: Manden virker på alle måder udmyg og med respekt for klubbens historie
Mike
Man skal da godt nok lide af skingrende storhedsvanvid for ikke at være ydmyg over FCMs historie.
- NIN
- Allstar

- Favoritspiller: Glenn Hoddle
- Geografisk sted: Vestbyen
- Kontakt:
Er der ikke sket en forveksling mellem ydmyg og ydmyget her?Køllen I Møllen skrev:Du forstår godt hvad jeg mener uanset om jeg smører tykt på eller ej.Mike80 skrev:Nej, jeg skrev udmyg og med respekt for klubbens historie. Gloværdige og traditionsrige er ord du fandt på i farten i dit forsøg på at underbygge en pointe der ikke er der. Se eventuelt dit citat.Køllen I Møllen skrev:Ydmyg overfor FCMs glorværdige og traditionsrige historie? Skrev du virkelig det???Mike80 skrev: Manden virker på alle måder udmyg og med respekt for klubbens historie
Mike
Man skal da godt nok lide af skingrende storhedsvanvid for ikke at være ydmyg over FCMs historie.
Du forstår også godt hvad jeg mener, og med til historie hører altså også de sidste 15 år. Dit indlæg er et søgt og kejtet forsøg på igen at gribe nemmeste mulighed for igen at prikke til FCM og dreje debatten væk fra den virkelig pointe, nemlig at jeg ikke opfattet Benham som en "verdensmand" ala Vincent Tan, der netop købte et stykke legetøj. Men i Benhams tilfælde ser jeg derimod en fodboldmand med respekt for det allerede grundlagte og de gældende værdier i FCM, og forvent ikke han kommer til at diktere anderledes. Det ville da klæde dig at tage stilling til den virkelig pointe i mit indlæg, hvis du vil debatere med fremfor endnu en nem og søgt stikpille til det fakta at FCM ikke har en historie ala AaB, for det er vist rimeligt kendt viden og allerede pointeret på en 80-90 sider i denne tråd.Køllen I Møllen skrev:Du forstår godt hvad jeg mener uanset om jeg smører tykt på eller ej.Mike80 skrev:Nej, jeg skrev udmyg og med respekt for klubbens historie. Gloværdige og traditionsrige er ord du fandt på i farten i dit forsøg på at underbygge en pointe der ikke er der. Se eventuelt dit citat.Køllen I Møllen skrev:Ydmyg overfor FCMs glorværdige og traditionsrige historie? Skrev du virkelig det???Mike80 skrev: Manden virker på alle måder udmyg og med respekt for klubbens historie
Mike
..og så er det da bare komisk at citere et indlæg på 1 linje for efterfølgende at skrive den om og spørge om jeg virkelig skrev dette! På med humor hatten..
Mike
- Køllen I Møllen
- Allstar

Min agenda i denne tråd er ikke at forsøge en saglig debat med dig. Det har flere andre forsøgt med større eller mindre succes. Jeg er her blot for at latterliggøre FCMMike80 skrev:Du forstår også godt hvad jeg mener, og med til historie hører altså også de sidste 15 år. Dit indlæg er et søgt og kejtet forsøg på igen at gribe nemmeste mulighed for igen at prikke til FCM og dreje debatten væk fra den virkelig pointe, nemlig at jeg ikke opfattet Benham som en "verdensmand" ala Vincent Tan, der netop købte et stykke legetøj. Men i Benhams tilfælde ser jeg derimod en fodboldmand med respekt for det allerede grundlagte og de gældende værdier i FCM, og forvent ikke han kommer til at diktere anderledes. Det ville da klæde dig at tage stilling til den virkelig pointe i mit indlæg, hvis du vil debatere med fremfor endnu en nem og søgt stikpille til det fakta at FCM ikke har en historie ala AaB, for det er vist rimeligt kendt viden og allerede pointeret på en 80-90 sider i denne tråd.Køllen I Møllen skrev:Du forstår godt hvad jeg mener uanset om jeg smører tykt på eller ej.Mike80 skrev:Nej, jeg skrev udmyg og med respekt for klubbens historie. Gloværdige og traditionsrige er ord du fandt på i farten i dit forsøg på at underbygge en pointe der ikke er der. Se eventuelt dit citat.Køllen I Møllen skrev:Ydmyg overfor FCMs glorværdige og traditionsrige historie? Skrev du virkelig det???Mike80 skrev: Manden virker på alle måder udmyg og med respekt for klubbens historie
Mike
..og så er det da bare komisk at citere et indlæg på 1 linje for efterfølgende at skrive den om og spørge om jeg virkelig skrev dette! På med humor hatten..
Mike
Ok, fair nok:) Så håber jeg det går lidt bedre for dig næste gang...Køllen I Møllen skrev:Min agenda i denne tråd er ikke at forsøge en saglig debat med dig. Det har flere andre forsøgt med større eller mindre succes. Jeg er her blot for at latterliggøre FCMMike80 skrev:Du forstår også godt hvad jeg mener, og med til historie hører altså også de sidste 15 år. Dit indlæg er et søgt og kejtet forsøg på igen at gribe nemmeste mulighed for igen at prikke til FCM og dreje debatten væk fra den virkelig pointe, nemlig at jeg ikke opfattet Benham som en "verdensmand" ala Vincent Tan, der netop købte et stykke legetøj. Men i Benhams tilfælde ser jeg derimod en fodboldmand med respekt for det allerede grundlagte og de gældende værdier i FCM, og forvent ikke han kommer til at diktere anderledes. Det ville da klæde dig at tage stilling til den virkelig pointe i mit indlæg, hvis du vil debatere med fremfor endnu en nem og søgt stikpille til det fakta at FCM ikke har en historie ala AaB, for det er vist rimeligt kendt viden og allerede pointeret på en 80-90 sider i denne tråd.Køllen I Møllen skrev:Du forstår godt hvad jeg mener uanset om jeg smører tykt på eller ej.Mike80 skrev:Nej, jeg skrev udmyg og med respekt for klubbens historie. Gloværdige og traditionsrige er ord du fandt på i farten i dit forsøg på at underbygge en pointe der ikke er der. Se eventuelt dit citat.Køllen I Møllen skrev:Ydmyg overfor FCMs glorværdige og traditionsrige historie? Skrev du virkelig det???Mike80 skrev: Manden virker på alle måder udmyg og med respekt for klubbens historie
Mike
Mike
- Køllen I Møllen
- Allstar

Man har kun det sjov man selv sidder på. Og hvis man kan more sig på andres bekostning ved at omskrive det de skriver så er det bare med at slå til 
Men FCM kan naturligvis sagtens latterliggøre sig selv, der er slet ikke brug for min indblanding.
Men FCM kan naturligvis sagtens latterliggøre sig selv, der er slet ikke brug for min indblanding.
Så bliver det vist ikke nemmere at skabe go humor! Men super fedt, at du trods alt i svineriet også skriver hvor stor din respekt omkring tingenes udvikling i FCM i virkeligheden er, ligesom du jo også udtrykker du syntes det den 2. Fedeste klub i dk. Og nok også den fedeste når bare de bliver lidt ældre og får lidt flere år til historien... Jeg stadig rystet over du virkelig skrev dette!!?? Jo, det rigtig sjovt at gribe chancen og omskrive folks indlæg således at man kan more sig på deres bekostning som du skriver;) Så fangede jeg også humoren...Køllen I Møllen skrev: Og hvis man kan more sig på andres bekostning ved at omskrive det de skriver så er det bare med at slå til.
Mike
-
Danni
- Landshold

- Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
- Geografisk sted: Vejgaard
Jamen så lad os da lave den sammenligning begyndt fra 1999. Ikast/Bording kommune og Herning kommune har tilsammen rundt regnet 125.000 indbyggere. Derved må potentialet være til at skulle måle sig med AaB, OB, Esbjerg, FCN og Randers.Mike80 skrev:Ok, den sammenligning vil jeg gerne tage op og høre dig specificere. Lad os tage AGF med der som du jo siger faktisk ligger tættere på Herning geografisk end feks. Skagen gør til Aalborg. Vi sammenligner altså potentialet og indbyggertallet i 4 af de 5 største danske byer med to sammenlagte kommuner og en udstrækning på ca. 150km. Jeg gætter befolkningtætheden i nærområdet omkring stadion tæller i minus favør til FCM nær det kommer til at tiltrække tilskuere. FCM har samtidigt i deres levetid skulle slå igennem i et område og kæmpe om interesse fra både sponsorer samt menig mand med allerede etablere superliga klubber som Viborg, Silkeborg og Vejle. Hvis vi sammenligner med AaB har de jo feks. Haft eneret på et opland som ville svare til at også klubber som Randers og AGF skulle medregnes i den konkurrence FCM har været oppe imod, hvis vi skulle have haft tilsvarende forhold.Danni skrev:Jeg er ret uenig i din iagttagelse. Når du siger, at underlaget i området ikke burde berettige til det, går jeg ud fra, du mener potentialet i området. Ifølge Wikipedia bor der 40.000 mennesker i Ikast/Brande kommune og 86.000 i Herning kommune. Ikast har allerede superligaerfaring da klubben dannes. Nu har den eksisteret i 15-16 år uden at vinde pokal, mesterskab eller kvalificere sig til hverken det ene eller det andet europæiske gruppespil. Prøv at sammenligne med andre klubber med det indbyggerpotentiale i samme periode. Esbjerg, OB, AaB, Nordsjælland, Randers. Jeg synes ikke, de har skabt resultater til mere end hvad man kan forvente med det indbyggerpotentiale. De har oven i købet fået penge udenlands fra. Derudover er der kun 80 km fra Herning til landets næststørste by Aarhus hvis fodboldhold er i en forfatning, således at man måske også kunne hapse noget af det bedste derfra. De 80 km er jo kortere afstand end der f.eks. er fra Aalborg til Skagen. Personligt bryder jeg mig ikke om den her slags klubber og mener faktisk, de burde forbydes ved regelsæt. Jeg har bemærket dine indlæg herinde om FC Vendsyssel også og gætter på, at du er af en anden mening end mig og det er også helt fint. Bare vi kan enes om at AaB er bedst:-) Men det her med FCM's succes synes jeg godt kan argumenteres for i forskellige retninger.frederikshavneren skrev:Nu får jeg sikkert at høre for det, men hvis vi lægger mudderkastningen til side og ser nøgternt på det så har FCM opnået imponerende resultater.
Stiftet i 1999 ved en fusion ml. Ikast og Herning. På dette tidspunkt var Ikast et elevatorhold med et skod stadion som om muligt var endnu ringere end Herfølge Stadion, mens Herning så vidt jeg husker lå i røven af 1. division.
Straks efter fusionen bragede de igennem 1. division og rykkede op efter en rekord pointhøst i den næstbedste række.
Siden oprykningen har FCM vundet 2 sølvmedaljer og 4 bronzemedaljer, samt tabt 4 pokalfinaler.
Alt andet lige er det imponerende resultater når man ser den sløje forfatning Ikast og Herning var i før fusionen. Klubben har præsteret langt over evne da underlaget i området slet ikke burde berettige så gode resultater. Ud over de flotte resultater har de tilmed fået et af landets bedste stadions (trods placering på en pløjemark og en mere end træls speaker), samt haft stor succes med deres talent satsning. De har vel solgt spillere for 100 mill. plus, det kan vi da kun være misundelig over.
Når jeg nu har opremset dette så er jeg da helt enig i at FCM er en træls klub, men at det er en klub der deler vandene og som en af få danske klubber har fået opbygget et 'brand/interesse' der ikke kun dækker lokalt vidner denne tråd tydeligt om...
Tænk hvis AaB kunne vække bare lidt interesse udenfor Nordjylland, det har vi aldrig evnet!
Jeg ved ikke om det er nordjyske mindreværdskomplekser som gør at vi har mere travlt med at diskutere FCM, end vores egen klub som trods et skidt efterår i suppen om lidt over en måned som eneste skandinaviske klub skal spille i Europa Leagues knock out runde
AGF sidst mester 1986
Ob sidst mester i 1989
Hvilke af ovenstående klubber mener du har klaret det bedre sportsligt og stået stærkere end FCM de sidste 15 år? Nu fremhæver du dem selv så tænker det må være fordi du har det syndspunkt ellers giver det vel ingen mening.
Mike
Siden 1999:
OB: 2 pokaltitler, 3 gruppespil i uefaen
Randers: 1 pokaltitel
FCN: 1 mesterskab, 2 pokaltitler, 1 gruppespil i champions League
Esbjerg: 1 pokaltitel, 1 gruppespil i uefaen samt en 1/16-finale i uefaen
AaB: 1 pokaltitel, 3 mesterskaber, 1 gruppespil i champions League, 2 gruppespil i uefaen, 2 1/16-finaler og en 1/8-finale i uefaen.
Derudover har hold som Viborg og Silkeborg også vundet pokalen siden '99.
FCM: Intet vundet og ingen gruppespil..
Længe leve arbejderklassen!
-
white splash
- Allstar

- Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
- Geografisk sted: Aalborg
FCM har vundet Atlantic Cup!!Danni skrev:Jamen så lad os da lave den sammenligning begyndt fra 1999. Ikast/Bording kommune og Herning kommune har tilsammen rundt regnet 125.000 indbyggere. Derved må potentialet være til at skulle måle sig med AaB, OB, Esbjerg, FCN og Randers.Mike80 skrev:Ok, den sammenligning vil jeg gerne tage op og høre dig specificere. Lad os tage AGF med der som du jo siger faktisk ligger tættere på Herning geografisk end feks. Skagen gør til Aalborg. Vi sammenligner altså potentialet og indbyggertallet i 4 af de 5 største danske byer med to sammenlagte kommuner og en udstrækning på ca. 150km. Jeg gætter befolkningtætheden i nærområdet omkring stadion tæller i minus favør til FCM nær det kommer til at tiltrække tilskuere. FCM har samtidigt i deres levetid skulle slå igennem i et område og kæmpe om interesse fra både sponsorer samt menig mand med allerede etablere superliga klubber som Viborg, Silkeborg og Vejle. Hvis vi sammenligner med AaB har de jo feks. Haft eneret på et opland som ville svare til at også klubber som Randers og AGF skulle medregnes i den konkurrence FCM har været oppe imod, hvis vi skulle have haft tilsvarende forhold.Danni skrev:Jeg er ret uenig i din iagttagelse. Når du siger, at underlaget i området ikke burde berettige til det, går jeg ud fra, du mener potentialet i området. Ifølge Wikipedia bor der 40.000 mennesker i Ikast/Brande kommune og 86.000 i Herning kommune. Ikast har allerede superligaerfaring da klubben dannes. Nu har den eksisteret i 15-16 år uden at vinde pokal, mesterskab eller kvalificere sig til hverken det ene eller det andet europæiske gruppespil. Prøv at sammenligne med andre klubber med det indbyggerpotentiale i samme periode. Esbjerg, OB, AaB, Nordsjælland, Randers. Jeg synes ikke, de har skabt resultater til mere end hvad man kan forvente med det indbyggerpotentiale. De har oven i købet fået penge udenlands fra. Derudover er der kun 80 km fra Herning til landets næststørste by Aarhus hvis fodboldhold er i en forfatning, således at man måske også kunne hapse noget af det bedste derfra. De 80 km er jo kortere afstand end der f.eks. er fra Aalborg til Skagen. Personligt bryder jeg mig ikke om den her slags klubber og mener faktisk, de burde forbydes ved regelsæt. Jeg har bemærket dine indlæg herinde om FC Vendsyssel også og gætter på, at du er af en anden mening end mig og det er også helt fint. Bare vi kan enes om at AaB er bedst:-) Men det her med FCM's succes synes jeg godt kan argumenteres for i forskellige retninger.frederikshavneren skrev:Nu får jeg sikkert at høre for det, men hvis vi lægger mudderkastningen til side og ser nøgternt på det så har FCM opnået imponerende resultater.
AGF sidst mester 1986
Ob sidst mester i 1989
Mike
Siden 1999:
FCN: 1 mesterskab, 1 gruppespil i champions League
AaB: 1 pokaltitel, 3 mesterskaber, 1 gruppespil i champions League, 2 gruppespil i uefaen, 2 1/16-finaler og en 1/8-finale i uefaen.
1 2 3 Jimmy er en mur!
- Provst i Brovst
- Allstar

- Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.
Brutalt.Danni skrev: Jamen så lad os da lave den sammenligning begyndt fra 1999. Ikast/Bording kommune og Herning kommune har tilsammen rundt regnet 125.000 indbyggere. Derved må potentialet være til at skulle måle sig med AaB, OB, Esbjerg, FCN og Randers.
Siden 1999:
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
- Provst i Brovst
- Allstar

- Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.
Lad nu være med at dreje kniven rundt.white splash skrev: FCM har vundet Atlantic Cup!!
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
Fra WikipediaProvst i Brovst skrev:Brutalt.Danni skrev: Jamen så lad os da lave den sammenligning begyndt fra 1999. Ikast/Bording kommune og Herning kommune har tilsammen rundt regnet 125.000 indbyggere. Derved må potentialet være til at skulle måle sig med AaB, OB, Esbjerg, FCN og Randers.
Siden 1999:
"I 2010 og 2011 vandt FCN pokalturneringen. Begge gange blev FC Midtjylland slået i finalen i Parken."
-
sulakvelidze
- Allstar

- Favoritspiller: Lukas Spalvis
Danni skrev:Jamen så lad os da lave den sammenligning begyndt fra 1999. Ikast/Bording kommune og Herning kommune har tilsammen rundt regnet 125.000 indbyggere. Derved må potentialet være til at skulle måle sig med AaB, OB, Esbjerg, FCN og Randers.Mike80 skrev: Lad os alligevel sammenligne:
AGF sidst mester 1986
Ob sidst mester i 1989
Mike
Siden 1999:
FCN: 1 mesterskab, 2 pokaltitler, 1 gruppespil i champions League
Så blev den mink da vist lige pelset!
Jeg havde slet ikke tænkt over, at forskellen er så markant. Måske har FCM-dna'ets evige brølen om egen VERDENSKLASSE også lullet mig i søvn og fået mig til at tro, at de har mere succes end andre. Og hvis vi tæller BIF og FCK med, klemmer FC Midtjylland sig kun lige nøjagtigt ind i top ti over danske klubbers præstationer i deres egen levetid.
Så tror da fanden, at de er så desperate efter succes, at de ligefrem vil sælge sig selv for at få lidt af det, de i 15 år har set alle konkurrenterne nå.
Klasse underholdning: https://m.youtube.com/user/VesttribunenTV
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Selv Brøndbys Royal League trofæ begynder at stråle i selskab med FCM...
- FlæskeFrank
Dette er faktuelt forkert. I har hentet Urena, Heinze, Marco Priis Jørgensen, Patryk Wolanski og Olsson i sidste vindue. Af disse spillere har Olsson og Urena gjort den bedste figur, da de har spillet mest i foråret. Enten følger du ikke med i din klubs transferhistorik, eller også vælger du at ignorere dette, da det ikke taler til din klubs fordel.Mike80 skrev:Jeg ser ikke den markante oprustning du gerne vil fremhæve. Hvis vi ser på flest spillede kampe i start 11 har vi siden sidste sæson sagt farvel til Løssl og Juelsgaard mens vi har erstattet med Haugaard og Lauridsen. Derudover har Sparv og Izunna spillet ca 50/50 men ellers er resten udelukkende spillere vi også havde sidste sæson bortset fra Erik desværre for os har været skadet næsten hele efteråret?Arendt skrev:Som det bliver fremhævet af Limey, så er fodbold som regel en underskudsforretning. Arsenal, FCK og Manchester United er eksempler på, at det kan lade sig gøre. Jeg tror, at problemstillingen nærmere ligger i dette element. Der er økonomi i at vinde et dansk mesterskab, men det er ikke i nærheden af at komme i et europæisk gruppespil. I opruster markant med allerede 3 spillertilgange i dette vindue. Dette har medført at eksempelvis Johan Dahlin er hentet ind på målmandsposten, mens Jakob Haugaard efter en udemærket halvsæson og mulighed for U21 slutrunde må vinke farvel til dette, medmindre Johan bliver skadet. Jeg kan godt forstå, hvis han føler sig dårligt behandlet. Det samme gælder Erik Sviatchenko og Sylvester Igboun, som blev lovet at skifte, men dette blev aldrig en realitet, fordi i satte en fod i jorden. Dette var aldrig sket i AaB, da vi ikke står i vejen for et større eventyr til vores spillere.Mike80 skrev:Jeg tror Benham er fan af fodbold. Kontakten til FCM blev oprindeligt grundlagt via et pesonligt venskab med vores formand Rasmus Ankersen. Jeg tror Benham er forretningsmand og håber på at kunne tjene penge i en liga der umiddelbart via en forholdsvis billig investering giver adgang til Europa. Jeg tror på Benham når han udtaler at han ikke ønsker at ændre på den måde FCM drives ligesom jeg tror på ham når han specifikt siger at hans investeringer i brentford og FCM skal ses som to separate investeringer. Manden virker på alle måder udmyg og med respekt for klubbens historie, så jeg ser ikke den Vincent tan i så gerne vil gøre ham til herinde. Jeg stoler på Johny Rune, hessel og andre med FCM hjerte når de mener at Benham er den rigtige mand til nu at tage FCM det næste skridt. Jeg stoler på de udmeldinger der er kommet omkring klausuler der gør at FCM også eksistere såfremt Benham på et tidspunkt ønsker at ophæve sit engagement i klubben!limey skrev:Det er jo ikke det, det handler om, Mike. Ingen, eller meget, meget få klubber, kan køre rundt af sig selv. Fodbold er pr se en underskudsforretning. Selv verdens største klubber kører ofte med gigantiske underskud. Det handler om, hvordan man vælger at styre biksen. Selvfølgelig har investorer i en klub som AaB også meget at have skulle sagt, men klubben er stadig ejet af vores egne. FCM til gengæld er blevet del af en meget større biks, hvor andre klubber og andre forretninger, kan - og højst sandsynligt vil - blive tilgodeset i højere grad. Du siger det jo selv - Benhams interesse ligger i akademiet. Tror du, han er fan af FCM?
At man som AaB fan af gennemskueligt årsager ønsker at dreje vinklen ind på legetøj, prostitution osv. Gør det jo ikke til en sandhed! Heller ikke selvom man gentager dette og klapper sig selv på skulderen over hvor meget man har ramt plet.
FCM er ledet af samme folk som altid. Vi har ligaens mest dedikerede Træner der brænder for FCM. Vi har en direktion som nærmest alle har haft været aktive fodboldmænd i klubben. Jeg stoler på mange vil klubben det bedste og Benham ikke ønsker at ændre dette fordi han ser en investering. Penge til Benham - sportslig succes til FCM! Det kan jeg godt leve med og det mit syn på kapital tilførslen.
Mike
Tilbage til økonomien efter et sidespring. Hvis i ikke kommer i et europæisk gruppespil, er FCM som et spil klodsmajor. Hele fundament smuldrer, hvis brikken nederst bliver hevet for tidligt ud. Jeres skrækscenarie må være, at i igen mister pusten i foråret, hvorfor FCK kommer og overhaler jer. I har et af ligaens største lønbudgetter, og uden at se kende jeres økonomiske regnskaber må dette give et kæmpe underskud på jeres drift. Hvis Benham finder ud af, at hans investering var fejlagtig, og at hans investering ikke giver det forventede overskud, som han på et tidspunkt gerne vil indkassere, så trækker han stikket. Hvis den "lette" adgang til Europa ikke er så let, så har i spillet meget højt spil. Med de store udgifter og minus på driften, så er jeg jeres klub truet på eksistensgrundlaget, medmindre lokale investorer støder til. Dem har i et anstrengt forhold til i modsætning til os, da Hessel kan gå begge veje. Dette vil efterlade jer et meget kritisk sted.
Alt dette er gemt bag den evige nr. 2 Glenn Riddersholm og den smilende Claus Steinlein, som har satset all-in i dette projekt. De to bliver begravet sammen med FCM, hvis der ikke kommer europæiske resultater på det engelske morgenbord. Ud fra din måde at kommunikere på, på denne side, så ville jeg have det rigtig godt med dette. Imens kan du stole på, at du kommer til at opleve et Nordjyllands hold, som har en positiv drift og i nogle år har nogle meget svingende resultater. Vi ender i nærheden af top 6. Herefter går der ca. 6 år, hvor vi vinder mesterskabet og alle nordjyder er stolte og fester til den lyse morgen, fordi det er lokale investorer investeret i et samlingspunkt med lokale medarbejdere, som ordner det praktiske for mange af de lokale spillere, som har repræsenteret AaB gennem ungdomsårene og har slået igennem på førsteholdet. Dette er vi stolte over. Hvis du ikke kan respektere vores holdninger og værdier på denne side, så kan jeg sandsynligvis tale for mange debattører, når jeg siger, at vi ikke kommer til at savne hverken dig eller dine holdninger, Mike.
I har til sammenligning solgt Kusk men samtidigt erstattet med tidligere profiler og dyrt solgte eks. Landsholdsspillere som Enevoldsen, Helenius samt Gorter på VB selvom jeres kæmpe talent Blåbjerg (han må være skuffet!) ikke høstede andet end roser for han præstationer på pladsen? Har i glemt talentudviklingen og tilliden her eller bliver der bare kastet med sten fra glashuset igen??
Du har mange gode personlige teorier og jeg kunne også opremse en række tænkte scenarier jeg så udspille sig? Men det vist gætværk og i dit tilfælde mere i retning af ønsketænkning og det gider ingen vil i virkeligheden debaterer ud fra.
Jeg har stor respekt for jeres historie og syntes i har vundet fortjent guld med flot spil og med masser af egnenudviklede profiler! Men det jo også hele forskellen og heri det mindreværkskompleks i har til FCM tilsyneladende ligger. Jeg kan godt holde med FCM og syntes de gør det fantastisk på mange parametre samtidigt med at AaB succes ikke tager noget fra dette. Det IMO ikke tilsvarende den anden vej hvor FCM af uransagelige årsager åbenbart fylder sindsygt meget herinde selv i de gode AaB perioder? Og ja det er sgu mærkeligt men det må være noget nordjysk hvor egensucces vejer mindre end pegen fingre..
Mike
Der er forskel på at være Jakob Haugaard fra 1992 og stå en halvsæson, hvorefter han bliver sat af og på Jakob Blåbjerg, som er fra 1995 og har været en gardering. Med så mange kampe var det vigtigt, at have to på pladsen. Vi deltager i europæiske gruppespil. Jesper Lauridsen er til sammenligning fire år ældre. Jakob Blåbjerg var ikke klar, men han er fremtidens mand. Jakob Haugaard bliver aldrig fremtidens mand i FCM. Kig på vores offensive spillere og sig igen, at vi sylter vores talentudvikling. Vi laver flest spillere til A-landsholdet p.t.
Jeg kan virkelig ikke tage dig seriøst, da du ikke har dine faktuelle oplysninger korrekte. Kom igen når du har noget seriøst at byde på.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.