Hvorfor hade FCM 2

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af 634 » 12. jan 2015, 16:07

Danni skrev:
Mike80 skrev:
Danni skrev:
frederikshavneren skrev:Nu får jeg sikkert at høre for det, men hvis vi lægger mudderkastningen til side og ser nøgternt på det så har FCM opnået imponerende resultater.
Stiftet i 1999 ved en fusion ml. Ikast og Herning. På dette tidspunkt var Ikast et elevatorhold med et skod stadion som om muligt var endnu ringere end Herfølge Stadion, mens Herning så vidt jeg husker lå i røven af 1. division.

Straks efter fusionen bragede de igennem 1. division og rykkede op efter en rekord pointhøst i den næstbedste række.
Siden oprykningen har FCM vundet 2 sølvmedaljer og 4 bronzemedaljer, samt tabt 4 pokalfinaler.

Alt andet lige er det imponerende resultater når man ser den sløje forfatning Ikast og Herning var i før fusionen. Klubben har præsteret langt over evne da underlaget i området slet ikke burde berettige så gode resultater. Ud over de flotte resultater har de tilmed fået et af landets bedste stadions (trods placering på en pløjemark og en mere end træls speaker), samt haft stor succes med deres talent satsning. De har vel solgt spillere for 100 mill. plus, det kan vi da kun være misundelig over.

Når jeg nu har opremset dette så er jeg da helt enig i at FCM er en træls klub, men at det er en klub der deler vandene og som en af få danske klubber har fået opbygget et 'brand/interesse' der ikke kun dækker lokalt vidner denne tråd tydeligt om...
Tænk hvis AaB kunne vække bare lidt interesse udenfor Nordjylland, det har vi aldrig evnet!

Jeg ved ikke om det er nordjyske mindreværdskomplekser som gør at vi har mere travlt med at diskutere FCM, end vores egen klub som trods et skidt efterår i suppen om lidt over en måned som eneste skandinaviske klub skal spille i Europa Leagues knock out runde :S
Jeg er ret uenig i din iagttagelse. Når du siger, at underlaget i området ikke burde berettige til det, går jeg ud fra, du mener potentialet i området. Ifølge Wikipedia bor der 40.000 mennesker i Ikast/Brande kommune og 86.000 i Herning kommune. Ikast har allerede superligaerfaring da klubben dannes. Nu har den eksisteret i 15-16 år uden at vinde pokal, mesterskab eller kvalificere sig til hverken det ene eller det andet europæiske gruppespil. Prøv at sammenligne med andre klubber med det indbyggerpotentiale i samme periode. Esbjerg, OB, AaB, Nordsjælland, Randers. Jeg synes ikke, de har skabt resultater til mere end hvad man kan forvente med det indbyggerpotentiale. De har oven i købet fået penge udenlands fra. Derudover er der kun 80 km fra Herning til landets næststørste by Aarhus hvis fodboldhold er i en forfatning, således at man måske også kunne hapse noget af det bedste derfra. De 80 km er jo kortere afstand end der f.eks. er fra Aalborg til Skagen. Personligt bryder jeg mig ikke om den her slags klubber og mener faktisk, de burde forbydes ved regelsæt. Jeg har bemærket dine indlæg herinde om FC Vendsyssel også og gætter på, at du er af en anden mening end mig og det er også helt fint. Bare vi kan enes om at AaB er bedst:-) Men det her med FCM's succes synes jeg godt kan argumenteres for i forskellige retninger.
Ok, den sammenligning vil jeg gerne tage op og høre dig specificere. Lad os tage AGF med der som du jo siger faktisk ligger tættere på Herning geografisk end feks. Skagen gør til Aalborg. Vi sammenligner altså potentialet og indbyggertallet i 4 af de 5 største danske byer med to sammenlagte kommuner og en udstrækning på ca. 150km. Jeg gætter befolkningtætheden i nærområdet omkring stadion tæller i minus favør til FCM nær det kommer til at tiltrække tilskuere. FCM har samtidigt i deres levetid skulle slå igennem i et område og kæmpe om interesse fra både sponsorer samt menig mand med allerede etablere superliga klubber som Viborg, Silkeborg og Vejle. Hvis vi sammenligner med AaB har de jo feks. Haft eneret på et opland som ville svare til at også klubber som Randers og AGF skulle medregnes i den konkurrence FCM har været oppe imod, hvis vi skulle have haft tilsvarende forhold.

Lad os alligevel sammenligne:
AGF sidst mester 1986
Esbjerg sidst mester i 1965
Ob sidst mester i 1989
Randers FC sammenslutning af 6 lokale fodboldklubber og aldrig mestre.

Hvilke af ovenstående klubber mener du har klaret det bedre sportsligt og stået stærkere end FCM de sidste 15 år? Nu fremhæver du dem selv så tænker det må være fordi du har det syndspunkt ellers giver det vel ingen mening.

Mike
Jamen så lad os da lave den sammenligning begyndt fra 1999. Ikast/Bording kommune og Herning kommune har tilsammen rundt regnet 125.000 indbyggere. Derved må potentialet være til at skulle måle sig med AaB, OB, Esbjerg, FCN og Randers.

Siden 1999:

OB: 2 pokaltitler, 3 gruppespil i uefaen
Randers: 1 pokaltitel
FCN: 1 mesterskab, 2 pokaltitler, 1 gruppespil i champions League
Esbjerg: 1 pokaltitel, 1 gruppespil i uefaen samt en 1/16-finale i uefaen
AaB: 1 pokaltitel, 3 mesterskaber, 1 gruppespil i champions League, 2 gruppespil i uefaen, 2 1/16-finaler og en 1/8-finale i uefaen.

Derudover har hold som Viborg og Silkeborg også vundet pokalen siden '99.

FCM: Intet vundet og ingen gruppespil..
Og mere ydmygende for FCM. De har aldrig i europæisk, besejret en bedre seedet modstander. De har trods alt deltaget en del gange i UEFA.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali

Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Mike80
1. div
1. div
Favoritspiller: Søren Skriver

Indlæg af Mike80 » 12. jan 2015, 16:08

Danni skrev:
Mike80 skrev:
Danni skrev:
frederikshavneren skrev:Nu får jeg sikkert at høre for det, men hvis vi lægger mudderkastningen til side og ser nøgternt på det så har FCM opnået imponerende resultater.
Stiftet i 1999 ved en fusion ml. Ikast og Herning. På dette tidspunkt var Ikast et elevatorhold med et skod stadion som om muligt var endnu ringere end Herfølge Stadion, mens Herning så vidt jeg husker lå i røven af 1. division.

Straks efter fusionen bragede de igennem 1. division og rykkede op efter en rekord pointhøst i den næstbedste række.
Siden oprykningen har FCM vundet 2 sølvmedaljer og 4 bronzemedaljer, samt tabt 4 pokalfinaler.

Alt andet lige er det imponerende resultater når man ser den sløje forfatning Ikast og Herning var i før fusionen. Klubben har præsteret langt over evne da underlaget i området slet ikke burde berettige så gode resultater. Ud over de flotte resultater har de tilmed fået et af landets bedste stadions (trods placering på en pløjemark og en mere end træls speaker), samt haft stor succes med deres talent satsning. De har vel solgt spillere for 100 mill. plus, det kan vi da kun være misundelig over.

Når jeg nu har opremset dette så er jeg da helt enig i at FCM er en træls klub, men at det er en klub der deler vandene og som en af få danske klubber har fået opbygget et 'brand/interesse' der ikke kun dækker lokalt vidner denne tråd tydeligt om...
Tænk hvis AaB kunne vække bare lidt interesse udenfor Nordjylland, det har vi aldrig evnet!

Jeg ved ikke om det er nordjyske mindreværdskomplekser som gør at vi har mere travlt med at diskutere FCM, end vores egen klub som trods et skidt efterår i suppen om lidt over en måned som eneste skandinaviske klub skal spille i Europa Leagues knock out runde :S
Jeg er ret uenig i din iagttagelse. Når du siger, at underlaget i området ikke burde berettige til det, går jeg ud fra, du mener potentialet i området. Ifølge Wikipedia bor der 40.000 mennesker i Ikast/Brande kommune og 86.000 i Herning kommune. Ikast har allerede superligaerfaring da klubben dannes. Nu har den eksisteret i 15-16 år uden at vinde pokal, mesterskab eller kvalificere sig til hverken det ene eller det andet europæiske gruppespil. Prøv at sammenligne med andre klubber med det indbyggerpotentiale i samme periode. Esbjerg, OB, AaB, Nordsjælland, Randers. Jeg synes ikke, de har skabt resultater til mere end hvad man kan forvente med det indbyggerpotentiale. De har oven i købet fået penge udenlands fra. Derudover er der kun 80 km fra Herning til landets næststørste by Aarhus hvis fodboldhold er i en forfatning, således at man måske også kunne hapse noget af det bedste derfra. De 80 km er jo kortere afstand end der f.eks. er fra Aalborg til Skagen. Personligt bryder jeg mig ikke om den her slags klubber og mener faktisk, de burde forbydes ved regelsæt. Jeg har bemærket dine indlæg herinde om FC Vendsyssel også og gætter på, at du er af en anden mening end mig og det er også helt fint. Bare vi kan enes om at AaB er bedst:-) Men det her med FCM's succes synes jeg godt kan argumenteres for i forskellige retninger.
Ok, den sammenligning vil jeg gerne tage op og høre dig specificere. Lad os tage AGF med der som du jo siger faktisk ligger tættere på Herning geografisk end feks. Skagen gør til Aalborg. Vi sammenligner altså potentialet og indbyggertallet i 4 af de 5 største danske byer med to sammenlagte kommuner og en udstrækning på ca. 150km. Jeg gætter befolkningtætheden i nærområdet omkring stadion tæller i minus favør til FCM nær det kommer til at tiltrække tilskuere. FCM har samtidigt i deres levetid skulle slå igennem i et område og kæmpe om interesse fra både sponsorer samt menig mand med allerede etablere superliga klubber som Viborg, Silkeborg og Vejle. Hvis vi sammenligner med AaB har de jo feks. Haft eneret på et opland som ville svare til at også klubber som Randers og AGF skulle medregnes i den konkurrence FCM har været oppe imod, hvis vi skulle have haft tilsvarende forhold.

AGF sidst mester 1986
Ob sidst mester i 1989

Hvilke af ovenstående klubber mener du har klaret det bedre sportsligt og stået stærkere end FCM de sidste 15 år? Nu fremhæver du dem selv så tænker det må være fordi du har det syndspunkt ellers giver det vel ingen mening.

Mike
Jamen så lad os da lave den sammenligning begyndt fra 1999. Ikast/Bording kommune og Herning kommune har tilsammen rundt regnet 125.000 indbyggere. Derved må potentialet være til at skulle måle sig med AaB, OB, Esbjerg, FCN og Randers.

Siden 1999:

AaB: 1 pokaltitel, 3 mesterskaber, 1 gruppespil i champions League, 2 gruppespil i uefaen, 2 1/16-finaler og en 1/8-finale i uefaen.

Ikast/ brande kommune plus Herning kommune strækker sig over 2000km2, hvilket betyder at tilskuereinteressen skal tiltrækkes fra afstande af 80-100km. Kan du se forskellen på byer som Aalborg 110.000 mennesker samlet i en aftstand af max 10 km fra stadion. Det samme kan du sige om Århus og OB. Du valgte ikke at kommentere på det fakta at FCM også modsat OB, AaB, Esbjerg har skulle kæmpe en kamp om sponsorerer og interesse med allerede etablerede klubber i en afstand ala Hobro til Aalborg. Ligesom fusionen i begge lejre faktisk blandt flere blev mødt af skeptisk og afstand. FCM har skulle kæmpe sig op fra ny og var aldrig blevet den faktor de er idag, hvis de havde valgt samme vej som alle andre danske klubber dengang. Der skulle kæmpes og tænkes kreativt og deraf nok også stemplet klassens frække dreng. Det IMO blind benægtelse ikke at tage disse variabler med i ligninger men blot fremhæve indbygger tal i kommunen, hvis du vil sammenligne potentiale for klubberne.

Så du mener OB, Esbjerg, Randers og får den sags skyld også Viborg og Silkeborg alle står stærkere end FCM i dansk topfodbold de sidste 15 år?! Der skal altså ikke mere end en sejr i parken kristihimmelfartsdag til at at definere forskellen på succes og fiasko over 15 år i din bog. Jeg ikke enig og uden farvede briller tror jeg selv menig fodboldmand ville sige at FCM har stået stærkere i toppen af dansk fodbold end både Esbjerg, OB, AGF, Randers, Silkeborg og Viborg! Men den holdning ved jeg også godt hører til et andet sted end Debatside.dk hvor vi som regel ender med at gøre regnskabet op i historie eller titler. To kærkomne trumfkort i en værd FCM debat.

Mike

Mike80
1. div
1. div

Indlæg af Mike80 » 12. jan 2015, 16:11

Arendt skrev:
Mike80 skrev:
Arendt skrev:
Mike80 skrev:
limey skrev:Det er jo ikke det, det handler om, Mike. Ingen, eller meget, meget få klubber, kan køre rundt af sig selv. Fodbold er pr se en underskudsforretning. Selv verdens største klubber kører ofte med gigantiske underskud. Det handler om, hvordan man vælger at styre biksen. Selvfølgelig har investorer i en klub som AaB også meget at have skulle sagt, men klubben er stadig ejet af vores egne. FCM til gengæld er blevet del af en meget større biks, hvor andre klubber og andre forretninger, kan - og højst sandsynligt vil - blive tilgodeset i højere grad. Du siger det jo selv - Benhams interesse ligger i akademiet. Tror du, han er fan af FCM?
Jeg tror Benham er fan af fodbold. Kontakten til FCM blev oprindeligt grundlagt via et pesonligt venskab med vores formand Rasmus Ankersen. Jeg tror Benham er forretningsmand og håber på at kunne tjene penge i en liga der umiddelbart via en forholdsvis billig investering giver adgang til Europa. Jeg tror på Benham når han udtaler at han ikke ønsker at ændre på den måde FCM drives ligesom jeg tror på ham når han specifikt siger at hans investeringer i brentford og FCM skal ses som to separate investeringer. Manden virker på alle måder udmyg og med respekt for klubbens historie, så jeg ser ikke den Vincent tan i så gerne vil gøre ham til herinde. Jeg stoler på Johny Rune, hessel og andre med FCM hjerte når de mener at Benham er den rigtige mand til nu at tage FCM det næste skridt. Jeg stoler på de udmeldinger der er kommet omkring klausuler der gør at FCM også eksistere såfremt Benham på et tidspunkt ønsker at ophæve sit engagement i klubben!

At man som AaB fan af gennemskueligt årsager ønsker at dreje vinklen ind på legetøj, prostitution osv. Gør det jo ikke til en sandhed! Heller ikke selvom man gentager dette og klapper sig selv på skulderen over hvor meget man har ramt plet.

FCM er ledet af samme folk som altid. Vi har ligaens mest dedikerede Træner der brænder for FCM. Vi har en direktion som nærmest alle har haft været aktive fodboldmænd i klubben. Jeg stoler på mange vil klubben det bedste og Benham ikke ønsker at ændre dette fordi han ser en investering. Penge til Benham - sportslig succes til FCM! Det kan jeg godt leve med og det mit syn på kapital tilførslen.

Mike
Som det bliver fremhævet af Limey, så er fodbold som regel en underskudsforretning. Arsenal, FCK og Manchester United er eksempler på, at det kan lade sig gøre. Jeg tror, at problemstillingen nærmere ligger i dette element. Der er økonomi i at vinde et dansk mesterskab, men det er ikke i nærheden af at komme i et europæisk gruppespil. I opruster markant med allerede 3 spillertilgange i dette vindue. Dette har medført at eksempelvis Johan Dahlin er hentet ind på målmandsposten, mens Jakob Haugaard efter en udemærket halvsæson og mulighed for U21 slutrunde må vinke farvel til dette, medmindre Johan bliver skadet. Jeg kan godt forstå, hvis han føler sig dårligt behandlet. Det samme gælder Erik Sviatchenko og Sylvester Igboun, som blev lovet at skifte, men dette blev aldrig en realitet, fordi i satte en fod i jorden. Dette var aldrig sket i AaB, da vi ikke står i vejen for et større eventyr til vores spillere.

Tilbage til økonomien efter et sidespring. Hvis i ikke kommer i et europæisk gruppespil, er FCM som et spil klodsmajor. Hele fundament smuldrer, hvis brikken nederst bliver hevet for tidligt ud. Jeres skrækscenarie må være, at i igen mister pusten i foråret, hvorfor FCK kommer og overhaler jer. I har et af ligaens største lønbudgetter, og uden at se kende jeres økonomiske regnskaber må dette give et kæmpe underskud på jeres drift. Hvis Benham finder ud af, at hans investering var fejlagtig, og at hans investering ikke giver det forventede overskud, som han på et tidspunkt gerne vil indkassere, så trækker han stikket. Hvis den "lette" adgang til Europa ikke er så let, så har i spillet meget højt spil. Med de store udgifter og minus på driften, så er jeg jeres klub truet på eksistensgrundlaget, medmindre lokale investorer støder til. Dem har i et anstrengt forhold til i modsætning til os, da Hessel kan gå begge veje. Dette vil efterlade jer et meget kritisk sted.

Alt dette er gemt bag den evige nr. 2 Glenn Riddersholm og den smilende Claus Steinlein, som har satset all-in i dette projekt. De to bliver begravet sammen med FCM, hvis der ikke kommer europæiske resultater på det engelske morgenbord. Ud fra din måde at kommunikere på, på denne side, så ville jeg have det rigtig godt med dette. Imens kan du stole på, at du kommer til at opleve et Nordjyllands hold, som har en positiv drift og i nogle år har nogle meget svingende resultater. Vi ender i nærheden af top 6. Herefter går der ca. 6 år, hvor vi vinder mesterskabet og alle nordjyder er stolte og fester til den lyse morgen, fordi det er lokale investorer investeret i et samlingspunkt med lokale medarbejdere, som ordner det praktiske for mange af de lokale spillere, som har repræsenteret AaB gennem ungdomsårene og har slået igennem på førsteholdet. Dette er vi stolte over. Hvis du ikke kan respektere vores holdninger og værdier på denne side, så kan jeg sandsynligvis tale for mange debattører, når jeg siger, at vi ikke kommer til at savne hverken dig eller dine holdninger, Mike.
Jeg ser ikke den markante oprustning du gerne vil fremhæve. Hvis vi ser på flest spillede kampe i start 11 har vi siden sidste sæson sagt farvel til Løssl og Juelsgaard mens vi har erstattet med Haugaard og Lauridsen. Derudover har Sparv og Izunna spillet ca 50/50 men ellers er resten udelukkende spillere vi også havde sidste sæson bortset fra Erik desværre for os har været skadet næsten hele efteråret?

I har til sammenligning solgt Kusk men samtidigt erstattet med tidligere profiler og dyrt solgte eks. Landsholdsspillere som Enevoldsen, Helenius samt Gorter på VB selvom jeres kæmpe talent Blåbjerg (han må være skuffet!) ikke høstede andet end roser for han præstationer på pladsen? Har i glemt talentudviklingen og tilliden her eller bliver der bare kastet med sten fra glashuset igen??

Du har mange gode personlige teorier og jeg kunne også opremse en række tænkte scenarier jeg så udspille sig? Men det vist gætværk og i dit tilfælde mere i retning af ønsketænkning og det gider ingen vil i virkeligheden debaterer ud fra.

Jeg har stor respekt for jeres historie og syntes i har vundet fortjent guld med flot spil og med masser af egnenudviklede profiler! Men det jo også hele forskellen og heri det mindreværkskompleks i har til FCM tilsyneladende ligger. Jeg kan godt holde med FCM og syntes de gør det fantastisk på mange parametre samtidigt med at AaB succes ikke tager noget fra dette. Det IMO ikke tilsvarende den anden vej hvor FCM af uransagelige årsager åbenbart fylder sindsygt meget herinde selv i de gode AaB perioder? Og ja det er sgu mærkeligt men det må være noget nordjysk hvor egensucces vejer mindre end pegen fingre..

Mike
Dette er faktuelt forkert. I har hentet Urena, Heinze, Marco Priis Jørgensen, Patryk Wolanski og Olsson i sidste vindue. Af disse spillere har Olsson og Urena gjort den bedste figur, da de har spillet mest i foråret. Enten følger du ikke med i din klubs transferhistorik, eller også vælger du at ignorere dette, da det ikke taler til din klubs fordel.

Der er forskel på at være Jakob Haugaard fra 1992 og stå en halvsæson, hvorefter han bliver sat af og på Jakob Blåbjerg, som er fra 1995 og har været en gardering. Med så mange kampe var det vigtigt, at have to på pladsen. Vi deltager i europæiske gruppespil. Jesper Lauridsen er til sammenligning fire år ældre. Jakob Blåbjerg var ikke klar, men han er fremtidens mand. Jakob Haugaard bliver aldrig fremtidens mand i FCM. Kig på vores offensive spillere og sig igen, at vi sylter vores talentudvikling. Vi laver flest spillere til A-landsholdet p.t.

Jeg kan virkelig ikke tage dig seriøst, da du ikke har dine faktuelle oplysninger korrekte. Kom igen når du har noget seriøst at byde på.
Der intet faktuelt forkert i mit indlæg!? -og hvis du lige trak vejret engang, og læste rigtigt inden du farede til tasterne ville du se at jeg hentyder til spillere i start 11. Altså de 11 mest startende spillere.

Mike

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 12. jan 2015, 16:30

Der intet faktuelt forkert i mit indlæg!?
Nej, ikke bortset fra du noget behændigt vælger at ignorere det faktum at Spalvis og Ahlmann røg ud med skader i 10-11 måneder, ligesom man vidste at Jönsson ville være ude det meste af sæsonen. Så selvom Ahlmann og Spalvis stadig er på lønningslisten, så kommer de ikke rigtigt til at spille i år hvorfor det giver god mening at leje to erstatninger.
Det IMO ikke tilsvarende den anden vej hvor FCM af uransagelige årsager åbenbart fylder sindsygt meget herinde selv i de gode AaB perioder? Og ja det er sgu mærkeligt men det må være noget nordjysk hvor egensucces vejer mindre end pegen fingre..
Du har slet ikke forstået at grunden til FCM fylder så meget herinde pt er fordi du bliver ved med at kommentere på div. emner. Det er fint du byder ind, men det er jo stortset kun dig der holder debatten i live, havde du ikke skrevet i tråden ville der næppe være de store kommentarer til de forskellige "indslag". Og dit vrøvl med "det må være noget nordjysk" kan du ligesågodt stikke op ved siden af Benham for det er ikke kun herinde, selv sidelinien har en tråd lignende denne, og det er jo ikke ligefrem fordi FCM har noget på FCK.

http://sidelinien.dk/forums/showthread. ... di%C3%B8se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 12. jan 2015, 16:35

FlæskeFrank skrev:Selv Brøndbys Royal League trofæ begynder at stråle i selskab med FCM...
Øretæverne står tæt i kø i denne tråd i øjeblikket.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Danni
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Indlæg af Danni » 12. jan 2015, 16:44

Mike80 skrev:
Danni skrev:
Mike80 skrev:
Danni skrev:

AGF sidst mester 1986
Ob sidst mester i 1989

Mike

Siden 1999:

Ikast/ brande kommune plus Herning kommune strækker sig over 2000km2, hvilket betyder at tilskuereinteressen skal tiltrækkes fra afstande af 80-100km. Kan du se forskellen på byer som Aalborg 110.000 mennesker samlet i en aftstand af max 10 km fra stadion. Det samme kan du sige om Århus og OB. Du valgte ikke at kommentere på det fakta at FCM også modsat OB, AaB, Esbjerg har skulle kæmpe en kamp om sponsorerer og interesse med allerede etablerede klubber i en afstand ala Hobro til Aalborg. Ligesom fusionen i begge lejre faktisk blandt flere blev mødt af skeptisk og afstand. FCM har skulle kæmpe sig op fra ny og var aldrig blevet den faktor de er idag, hvis de havde valgt samme vej som alle andre danske klubber dengang. Der skulle kæmpes og tænkes kreativt og deraf nok også stemplet klassens frække dreng. Det IMO blind benægtelse ikke at tage disse variabler med i ligninger men blot fremhæve indbygger tal i kommunen, hvis du vil sammenligne potentiale for klubberne.

Så du mener OB, Esbjerg, Randers og får den sags skyld også Viborg og Silkeborg alle står stærkere end FCM i dansk topfodbold de sidste 15 år?! Der skal altså ikke mere end en sejr i parken kristihimmelfartsdag til at at definere forskellen på succes og fiasko over 15 år i din bog. Jeg ikke enig og uden farvede briller tror jeg selv menig fodboldmand ville sige at FCM har stået stærkere i toppen af dansk fodbold end både Esbjerg, OB, AGF, Randers, Silkeborg og Viborg! Men den holdning ved jeg også godt hører til et andet sted end Debatside.dk hvor vi som regel ender med at gøre regnskabet op i historie eller titler. To kærkomne trumfkort i en værd FCM debat.

Mike
Jeg håber edermageme, du får løn for det arbejde du ligger i dit forsvar... Selvfølgelig står OB, AaB, Esbjerg og FCN stærkere end FCM målt på de sidste 15 år. I hvert fald hvis man spiller for titlerne og europæisk succes. Det er muligt du stræber efter noget andet, men det var jo dig selv som spurgte ind til det sportslige.
Længe leve arbejderklassen!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 12. jan 2015, 17:02

Nu kan jeg forstå på FCM-fans, at det er helt forkert at snakke om mesterskaber.

Det kan godt være, at FCM har samlet næstflest point samlet de seneste 10 år, hvilket er imponerende her og nu. Det ville jeg også være stolt over og ville også have svært ved at forstå, hvad mesterskabet gør af forskel.

Det gør alt. Man nævner ikke toere.

Jeg var 22 år, da DK vandt em i 92. Jeg kan huske træneren, men hjælpetræneren? Hans navn vidste jeg dengang, men i dag måtte jeg Google ham(Jan B Poulsen).

Samtiden husker toerne, ikke eftertiden. Vores fem pokalfinalenederlag de seneste 15 år er glemt af alle end AaB-fans.

Iøvrigt er 2000 km2 nærmere 50*50 km end 100 km afstande uden at vide Herning geografi.
- FlæskeFrank

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Indlæg af sulakvelidze » 12. jan 2015, 17:44

Mike80 skrev:Du valgte ikke at kommentere på bla bla bla
God humor! Nogle gange skulle man næsten tro, at du gør dig selv til grin med vilje!
Mike80 skrev:FCM har skulle kæmpe sig op fra ny og var aldrig blevet den faktor de er idag, hvis de havde valgt samme vej som alle andre danske klubber dengang. Der skulle kæmpes og tænkes kreativt og deraf nok også stemplet klassens frække dreng.
Det er vildt, at du selv tror på så fantastisk en omgang vrøvl og historieforvanskning i en og samme spand lort. Når andre klubber med succes har kunnet nå toppen uden at "tænke kreativt" har det selvfølgelig heller ikke været nødvendigt for jer. Det er i ren og skær desperation efter at nå den succes, I har drømt forgæves om i 15 år, at i nu "tænker kreativt" ved at bukke jer forover for udenlandske milliardærer. (Undskyld, nu brugte jeg grimme ord. Hold din søn og de andre indre missionske for øjnene, så de ikke læser sandheden).

Og så er det i øvrigt jer selv, der har udråbt jer som klassens frække dreng. Med et stort og stolt Claus Steinlein-smil endda. Vi andre betragter jer nok nærmere som skolegårdens omgangstøs. (Undskyld igen, også til din søn).
Mike80 skrev:Så du mener OB, Esbjerg, Randers og får den sags skyld også Viborg og Silkeborg alle står stærkere end FCM i dansk topfodbold de sidste 15 år?! Der skal altså ikke mere end en sejr i parken kristihimmelfartsdag til at at definere forskellen på succes og fiasko over 15 år i din bog. Jeg ikke enig og uden farvede briller tror jeg selv menig fodboldmand ville sige at FCM har stået stærkere i toppen af dansk fodbold end både Esbjerg, OB, AGF, Randers, Silkeborg og Viborg! Men den holdning ved jeg også godt hører til et andet sted end Debatside.dk hvor vi som regel ender med at gøre regnskabet op i historie eller titler. To kærkomne trumfkort i en værd FCM debat.
Igen: Er det med vilje, at du gør dig selv til grin?

Det er dig, der med henvisning til manglende titler hos flere klubber beder om et bevis på, at de har klaret sig bedre sportsligt end FCM. Du tæller selv de manglende mesterskaber til AGF, OB, Esbjerg og Randers og bruger dem som argument. Og når Danni så tager dig på ordet og på glimrende, nøgtern, sober og konstruktiv vis (slet ikke med brug af fyfy-grimme-væmmelige ord) dokumenterer, at en række klubber har klaret sig bedre end FCM ud fra de selv samme variabler, du stiller op, ja så twister du den lige væk fra din oprindelige retning, og så er titler kun noget, der tæller på debatside.dk.

Jeg begynder at tro, at du slet ikke er troll. Måske er du bare så forvirret og roder så meget rundt i din egen argumentation, at du ufrivilligt kommer til at fremstå sådan.

Mike80
1. div
1. div

Indlæg af Mike80 » 13. jan 2015, 04:43

jonas386 skrev:
Nej, ikke bortset fra du noget behændigt vælger at ignorere det faktum at Spalvis og Ahlmann røg ud med skader i 10-11 måneder, ligesom man vidste at Jönsson ville være ude det meste af sæsonen. Så selvom Ahlmann og Spalvis stadig er på lønningslisten, så kommer de ikke rigtigt til at spille i år hvorfor det giver god mening at leje to erstatninger.
Det IMO ikke tilsvarende den anden vej hvor FCM af uransagelige årsager åbenbart fylder sindsygt meget herinde selv i de gode AaB perioder? Og ja det er sgu mærkeligt men det må være noget nordjysk hvor egensucces vejer mindre end pegen fingre..
Du har slet ikke forstået at grunden til FCM fylder så meget herinde pt er fordi du bliver ved med at kommentere på div. emner. Det er fint du byder ind, men det er jo stortset kun dig der holder debatten i live, havde du ikke skrevet i tråden ville der næppe være de store kommentarer til de forskellige "indslag". Og dit vrøvl med "det må være noget nordjysk" kan du ligesågodt stikke op ved siden af Benham for det er ikke kun herinde, selv sidelinien har en tråd lignende denne, og det er jo ikke ligefrem fordi FCM har noget på FCK.

http://sidelinien.dk/forums/showthread. ... di%C3%B8se" onclick="window.open(this.href);return false;
Hej Jonas,

Jeg valgte at skrive indlægget ud fra den IMO misforståede "sandhed" visse debattører så flot forsøger at male omkring FCM og deres angiveligt købte succes med Benham i ryggen (eller bagfra hvis man skal blive i laveste fællesnævner) Det for mig en søgt sandhed og et vagt forsøg på at forklare en umiddelbar FCM succes. Derfor redegjorde jeg for at FCM i start 11 rent faktisk har sagt farvel til 2 spillere i periferien af landsholdet og erstattet disse med uprøvet målmænd fra egne rækker samt en udlejet back i Hobro? I har tilsvarende hentet Enevoldsen, helenius, Johnson og lejet Corter. 3 spillere som i selv i stærkeste start 11 forventer skulle spille samtidigt med i kun har sagt farvel til kusk. Det da for mere mere et forsøg på at hente succes udefra end det FCM har præsteret.

Jeg elsker denne tråd og det da noget af et skulderklap hvis du tillægger mig at holde liv i debatten:) Ja, FCM bliver diskuteret mange steder hvilket bekræfter mig i 2 ting. Vi gør ikke tingene som alle andre og det medfører øretæver i jantelovens Danmark og i særdeleshed højborgen Nordjylland som topper med snart 200 sider om en i virkeligheden "ligegyldig" midtjysk plastic klub. Den 2. Ting jeg bliver bekræftet i er at vi også gør det rigtigt og med succes. FCM bliver diskuteret fordi de har succes! Jeg tror ikke på at FCM havde fyldt på debatside.dk, sidelinjen.dk osv. Hvis vi bare havde været en blød mellemvare.

Mike

Mike80
1. div
1. div

Indlæg af Mike80 » 13. jan 2015, 04:51

FlæskeFrank skrev:Nu kan jeg forstå på FCM-fans, at det er helt forkert at snakke om mesterskaber.

Det kan godt være, at FCM har samlet næstflest point samlet de seneste 10 år, hvilket er imponerende her og nu. Det ville jeg også være stolt over og ville også have svært ved at forstå, hvad mesterskabet gør af forskel.

Jeg var 22 år, da DK vandt em i 92. Jeg kan huske træneren, men hjælpetræneren? Hans navn vidste jeg dengang, men i dag måtte jeg Google ham(Jan B Poulsen).

Samtiden husker toerne, ikke eftertiden. Vores fem pokalfinalenederlag de seneste 15 år er glemt af alle end AaB-fans.

Iøvrigt er 2000 km2 nærmere 50*50 km end 100 km afstande uden at vide Herning geografi.
Så har jeg ikke udtrykt mig klart nok. Det absolut ikke ligegyldigt med pokaler og mesterskaber og det ærgrer mig da voldsomt, at FCM trods mange muligheder endnu aldrig har lavet resultatet! Det ændrer dog ikke på at mesterskaber og pokaler for mig heller ikke bare kan stå alene (selvom det jo ville være behændeligt herinde iforhold til FCM) Det fint at Silkeborg, Viborg, Randers, OB mf. Har vundet en pokal eller 2 men jeg tror nu alligevel jeg vælger at det har været sjovest at holde med FCM i perioden! Og jeg mener neutrale fodboldmænd (hverken mig eller debatside.dk) ville pege på FCM hvis de blev bedt om at udpege hvilken klub som har stået stærkest i dk. Fodbold i nyere tid sammen med Brøndby, FCK og AaB. Det nu engang IMO.

Mike

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 13. jan 2015, 05:11

Mike80 skrev:
jonas386 skrev:

Hej Jonas,

Jeg valgte at skrive indlægget ud fra den IMO misforståede "sandhed" visse debattører så flot forsøger at male omkring FCM og deres angiveligt købte succes med Benham i ryggen (eller bagfra hvis man skal blive i laveste fællesnævner) Det for mig en søgt sandhed og et vagt forsøg på at forklare en umiddelbar FCM succes. Derfor redegjorde jeg for at FCM i start 11 rent faktisk har sagt farvel til 2 spillere i periferien af landsholdet og erstattet disse med uprøvet målmænd fra egne rækker samt en udlejet back i Hobro? I har tilsvarende hentet Enevoldsen, helenius, Johnson og lejet Corter. 3 spillere som i selv i stærkeste start 11 forventer skulle spille samtidigt med i kun har sagt farvel til kusk. Det da for mere mere et forsøg på at hente succes udefra end det FCM har præsteret.

Jeg elsker denne tråd og det da noget af et skulderklap hvis du tillægger mig at holde liv i debatten:) Ja, FCM bliver diskuteret mange steder hvilket bekræfter mig i 2 ting. Vi gør ikke tingene som alle andre og det medfører øretæver i jantelovens Danmark og i særdeleshed højborgen Nordjylland som topper med snart 200 sider om en i virkeligheden "ligegyldig" midtjysk plastic klub. Den 2. Ting jeg bliver bekræftet i er at vi også gør det rigtigt og med succes. FCM bliver diskuteret fordi de har succes! Jeg tror ikke på at FCM havde fyldt på debatside.dk, sidelinjen.dk osv. Hvis vi bare havde været en blød mellemvare.

Mike
Den første der nævner janteloven har pr definition tabt debatten...
Janteloven eksisterer IKKE!

Mike80
1. div
1. div

Indlæg af Mike80 » 13. jan 2015, 06:44

Danni skrev:
Mike80 skrev:
Danni skrev:
Mike80 skrev:
Danni skrev:

AGF sidst mester 1986
Ob sidst mester i 1989

Mike

Siden 1999:

Mike
Jeg håber edermageme, du får løn for det arbejde du ligger i dit forsvar... Selvfølgelig står OB, AaB, Esbjerg og FCN stærkere end FCM målt på de sidste 15 år. I hvert fald hvis man spiller for titlerne og europæisk succes. Det er muligt du stræber efter noget andet, men det var jo dig selv som spurgte ind til det sportslige.
Tæller det hvis indlægget er skrevet i arbejdstiden? ;)

Mike80
1. div
1. div

Indlæg af Mike80 » 13. jan 2015, 06:47

Køllen I Møllen skrev:
Mike80 skrev:
jonas386 skrev:

Hej Jonas,

Mike
Den første der nævner janteloven har pr definition tabt debatten...
Det må være af Nordjysk nød, at man har set sig nødsaget til ligefrem at lave definitioner og regler for hvornår man som part i debat må påpege åbenlys Jantelov;)

Mike

AaB - Ølstykke
Ynglinge
Ynglinge
Geografisk sted: Ølstykke - Djævleøen

Indlæg af AaB - Ølstykke » 13. jan 2015, 06:56

Janteloven findes ikke !

er der ikke et eller andet sted, du kan bruge din uforløste energi - du er godt nok trættende :thumbsdown:

Hvad med Brøndby forum - eller en mark ved Herning?

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Indlæg af MrBangDK » 13. jan 2015, 07:29

Mike80 skrev:
Så har jeg ikke udtrykt mig klart nok. Det absolut ikke ligegyldigt med pokaler og mesterskaber og det ærgrer mig da voldsomt, at FCM trods mange muligheder endnu aldrig har lavet resultatet! Det ændrer dog ikke på at mesterskaber og pokaler for mig heller ikke bare kan stå alene (selvom det jo ville være behændeligt herinde iforhold til FCM) Det fint at Silkeborg, Viborg, Randers, OB mf. Har vundet en pokal eller 2 men jeg tror nu alligevel jeg vælger at det har været sjovest at holde med FCM i perioden! Og jeg mener neutrale fodboldmænd (hverken mig eller debatside.dk) ville pege på FCM hvis de blev bedt om at udpege hvilken klub som har stået stærkest i dk. Fodbold i nyere tid sammen med Brøndby, FCK og AaB. Det nu engang IMO.

Mike
Og det er der heller ikke nogen der vil i fremtiden. I er en plastikklub der har solgt den sjæl, som næsten ikke var der... I kan tale alt det I vil om vindermentalitet, scouting systemer, den frække dreng, etc. Men når alt kommer til alt, så har det ikke givet jer andet end bitre nederlag og lige ved og næsten oplevelser. Det er lige præcis dét der gør, at de første 15 år af FCM's levetid blot vil stå som en diffus periode, hvor det kun er Mokai drikkende Daisy typer der synes det er gået fantastisk..

Jeg hader ALT hvad der har med FCM at gøre!!
Ska' vi hak'?

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 13. jan 2015, 08:50

Mike80 skrev:Så har jeg ikke udtrykt mig klart nok. Det absolut ikke ligegyldigt med pokaler og mesterskaber og det ærgrer mig da voldsomt, at FCM trods mange muligheder endnu aldrig har lavet resultatet! Det ændrer dog ikke på at mesterskaber og pokaler for mig heller ikke bare kan stå alene (selvom det jo ville være behændeligt herinde iforhold til FCM) Det fint at Silkeborg, Viborg, Randers, OB mf. Har vundet en pokal eller 2 men jeg tror nu alligevel jeg vælger at det har været sjovest at holde med FCM i perioden! Mike
Det er lige præcis min pointe omkring samtiden og eftertiden. Selvfølgelig har det været sjovt at være den næstmest scorende de seneste 10 år. Mener dog, at man lavede et tilsvarende regnestykke omkring år 2000. Her bonede Silkeborg ud med næstflest point.

Det var de nok også glade for i Silkeborg, men i dag er der ingen, som tænker på tilbage til '90erne og det stærke Silkeborg(og de vandt mesterskabet i 1994).

Og sådan vil det også være med FCM, hvis ikke I hurtigst muligt får noget i pokalskabet. Det er basal historieskrivning, intet med AaB eller FCM at gøre.

Det overrasker mig, at FCM har været i så mange pokalfinaler. Jeg ville have troet det var 1-2, men jeg kan godt huske vores 4-5 pokalfinaler i samme periode. Hvad betyder det ? Det betyder, at kun ens egne fans kan huske de tabte pokalfinaler(for du kan formentlig heller ikke huske AaBs finaler i samme periode).
Mike80 skrev:Og jeg mener neutrale fodboldmænd (hverken mig eller debatside.dk) ville pege på FCM hvis de blev bedt om at udpege hvilken klub som har stået stærkest i dk. Fodbold i nyere tid sammen med Brøndby, FCK og AaB. Det nu engang IMO. Mike
Nu blander du så tre andre hold med i topstriden, normalt plejer det jo at være FCM og så os andre i FCM retorik. Jeg er sådan set ikke uenig, men afhængig af nyere tids regning, men så har de sidste 10 år givet FCN har et mesterskab og to pokaltitler, mens OB har 3 2. pladser. De klubber ville nok også se sig selv i den top 4.
- FlæskeFrank

Danni
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Indlæg af Danni » 13. jan 2015, 10:18

Mike80 skrev:
FlæskeFrank skrev:Nu kan jeg forstå på FCM-fans, at det er helt forkert at snakke om mesterskaber.

Mike
Prøv lige at forklare hvorfor FCM står stærkere end OB de sidste 15 år. Jeg kan ikke rigtig få øje på noget der skulle indikere det. OB har spillet europæisk gruppespil 3 gange og vundet pokalen to gange. Og hvis du vil tælle de sekundære pladser med har de så vidt jeg ved 3 sølvmedaljer. Jeg tror da absolut ikke fynboerne vil bytte det, for det FCM har opnået.
Længe leve arbejderklassen!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 13. jan 2015, 11:15

Danni skrev:
Mike80 skrev:Så har jeg ikke udtrykt mig klart nok. Det absolut ikke ligegyldigt med pokaler og mesterskaber og det ærgrer mig da voldsomt, at FCM trods mange muligheder endnu aldrig har lavet resultatet! Det ændrer dog ikke på at mesterskaber og pokaler for mig heller ikke bare kan stå alene (selvom det jo ville være behændeligt herinde iforhold til FCM) Det fint at Silkeborg, Viborg, Randers, OB mf. Har vundet en pokal eller 2 men jeg tror nu alligevel jeg vælger at det har været sjovest at holde med FCM i perioden! Mike
Prøv lige at forklare hvorfor FCM står stærkere end OB de sidste 15 år. Jeg kan ikke rigtig få øje på noget der skulle indikere det. OB har spillet europæisk gruppespil 3 gange og vundet pokalen to gange. Og hvis du vil tælle de sekundære pladser med har de så vidt jeg ved 3 sølvmedaljer. Jeg tror da absolut ikke fynboerne vil bytte det, for det FCM har opnået.
Damn. Det må være svært at hævde sig, når fakta gang på gang går FCM imod.
- FlæskeFrank

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 13. jan 2015, 11:25

@Mike

Hvad hedder gummiben på engelsk?

(Det er jo rart at være forberedt når Bentham skal forklares hvad han fik for pengene ;) )

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 13. jan 2015, 13:03

Mike, det kan godt være du ikke mener i har "købt" jer, til jeres nuværende placering. Men, før Benhams millioner rullede ind, var folk i FCM ude og sige, at man blev nød til at sælge 3-4 profiler i sommervinduet. Det havde betydet at man nok havde sagt farvel til Erik Sviatchenko, Sylvester Igboun, Pione Sisto og enten Jakob Poulsen eller Morten Duncan. Og så havde man vel og mærket IKKE hentet Sparv, Olsson, Urena og Johan Dahlin.

Mener du stadigvæk at Benhams millioner ikke har betydet det store for jeres nuværende placering?
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Besvar