Hvorfor hade FCM 2

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Peder V Mikkelsen
Junior
Junior

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Peder V Mikkelsen » 17. maj 2015, 14:03

Det er imponerende hvordan Steinlein kan tænke ud af boksen, på det område er han nok DKs bedste sportsdirektør. Et par udvalgte citater:

http://sn.dk/Sport/FC-Midtjylland-er-st ... kel/488766

Hvis man ikke anerkender den normale måde at afgøre en sæson på er det nemmere at være et tophold:
- Kigger vi på de seneste 10 år, er vi Danmarks næstbedste klub kun overgået af FCK - målt på point. Så vi har jo egentlig været en kæmpe succes.
Med så mange scouts kan de vel scoute det meste af de 2 bedste rækker i England på en weekend og så tager de vel Tyskland næste weekend og om 3 kampe ved de alt om alle spillere i de bedste Europæiske ligaer:
- Vi har nu fået et scouting-netværk, hvor vi gik fra at have et meget lille budget til at have 300 ansatte ovre i England, som ser alle fodboldkampe. Vi har et af Europas førende scout-systemer.
Det lyder lidt som om Steinlein afslører at man er på vej med en koncern-strategi, nu hvor han omtaler det som om det er FCM som har 300 ansatte i England, så man reelt skal se det som en stor virksomhed som har fodboldvirksomheder i forskellige lande (som Red Bull).
Kom så de Hviie

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 17. maj 2015, 20:37

Tillykke til FCM. Fuldt fortjent mesterskab.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Re:

Indlæg af Buzz Killington » 17. maj 2015, 20:38

Kristian skrev:Tillykke til FCM. Fuldt fortjent mesterskab.
Derfor behoever man sgu da ikke sige tillykke!
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kunji » 17. maj 2015, 20:40

Avavav, Sisto er altså god. Vanvittig fin kamp at spille efter så lang en skade.

Jeg har egentlig været indstillet på, at FCM blev mestre så længe, at jeg er helt ligeglad. De vil altid være kawe. Vi må bare videre mod næste sæson, og så må de da gerne være kawe og tabe. Ligesom de plejer.

Fortjent det er det uden tvivl.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Re: Re:

Indlæg af Kristian » 17. maj 2015, 20:47

Buzz Killington skrev:
Kristian skrev:Tillykke til FCM. Fuldt fortjent mesterskab.
Derfor behoever man sgu da ikke sige tillykke!
Det burde man fandme være cool nok til at kunne. Men det er nok bare mig.

Og self hader jeg fcm.

Alexis
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Martin P

Indlæg af Alexis » 17. maj 2015, 20:54

Det skulle jo ske før eller siden. Vi har grint af dem i så mange år, og det vil næsten være for meget af det gode hvis de skulle fejle endnu en gang. De har simpelthen bare den bedste trup (ja de har bedre spillere end FCK spiller for spiller), så alt logik siger de burde vinde. Men det var også efterhånden ved at være en decideret skandale at de ikke havde vundet noget. Uden at have nærstuderet deres regnskaber, har de vel haft et underskud i omegnen af 150 mil de sidste 10 år, til trods for flere kapitalindsprøjtninger. Det er jo utroligt at det først er nu de faktisk vinder.

Har en kollega som er FCM fan, og selvom han er lykkelig for mesterskabet, så ærgrer det ham faktisk enormt meget at det sker i år, og ikke et af de andre år. Han ved godt at deres mesterskab for altid vil være kendt som et købemesterskab, som kun kom i hus pga en milliadær kommer og skyder en masse penge ind i klubben. Tror alle i FCM hellere vil have sagt at de havde vundet pga deres talenter end pga en suggerdaddy

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 17. maj 2015, 20:59

Hold da ferie nogle tamme fans de har på heden...

Hvor er vildskaben dog henne.

birk
Allstar
Allstar

Indlæg af birk » 17. maj 2015, 21:21

Fortjent mesterskab til Midtjylland , klasse hold de har

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 17. maj 2015, 21:52

Hold kæft Riddersholm er en kegle. I stedet for at glæde sig over eget mesterskab, skal han lige nævne, at de var bedste hold i både 2013 og 14. Christ en idiot. Jeg hader den klub :-)

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 17. maj 2015, 21:54

Disko Glen her til aften: "vi var også det bedste hold i 2013/14"

Man brækker sig en lille smule, men tillykke med mesterskabet

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 17. maj 2015, 22:02

troelsh skrev:Disko Glen her til aften: "vi var også det bedste hold i 2013/14"

Man brækker sig en lille smule, men tillykke med mesterskabet
Det var til at brække sig over. Håber den møgklub falder sammen i europa

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 17. maj 2015, 23:04

Alexis skrev: Har en kollega som er FCM fan, og selvom han er lykkelig for mesterskabet, så ærgrer det ham faktisk enormt meget at det sker i år, og ikke et af de andre år. Han ved godt at deres mesterskab for altid vil være kendt som et købemesterskab, som kun kom i hus pga en milliadær kommer og skyder en masse penge ind i klubben. Tror alle i FCM hellere vil have sagt at de havde vundet pga deres talenter end pga en suggerdaddy
Så kan du da trøste ham med at de allerede levede på en udenlandsk suggardaddy længe inden Benham, det er jo ikke noget nyt... Inden Benham var det ham inderen, der blev lovet et akademi i Indien.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

white splash
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af white splash » 17. maj 2015, 23:57

Hold da op et klip dr sporten har smidt på Facebook med Disco Glenn..... :o

Der kan man da snakke om at bære nag... :D
1 2 3 Jimmy er en mur!

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Indlæg af sulakvelidze » 18. maj 2015, 00:19

white splash skrev:Hold da op et klip dr sporten har smidt på Facebook med Disco Glenn..... :o

Der kan man da snakke om at bære nag... :D
Hahaha! Klassisk FCM, klassisk Glen. Han er og bliver en kæmpe taber. Selv når han vinder.

Tillykke Glen, du vinder også titlen som dansk fodbolds mest indebrændte træner. :thumbsup:

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 18. maj 2015, 00:23

Jeg er ved gud ikke fan af Glen, men kan ikke se, at den udtalelse skulle være mangel på format? Han morer sig blot over det faktum, at det netop er os, der kan sætte det sidste søm i FCKs kiste. Det er vel ikke så meget anderledes end da T med et glimt i øjet gned salt i Glens sår, til det der awardshow sidste år.

Til gengæld synes jeg endnu engang at Glen fremstod uheldigt i post-match interviewet sammen med Ståle... Han kunne ikke helt lade vær med at træde rundt i konflikterne og kørte den sædvanlige FCM forherlige, som vi er så vant til, fremfor blot at fremstå som en glad vinder med overskud.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 18. maj 2015, 10:59

Hanga skrev:Jeg er ved gud ikke fan af Glen, men kan ikke se, at den udtalelse skulle være mangel på format? Han morer sig blot over det faktum, at det netop er os, der kan sætte det sidste søm i FCKs kiste. Det er vel ikke så meget anderledes end da T med et glimt i øjet gned salt i Glens sår, til det der awardshow sidste år.

Til gengæld synes jeg endnu engang at Glen fremstod uheldigt i post-match interviewet sammen med Ståle... Han kunne ikke helt lade vær med at træde rundt i konflikterne og kørte den sædvanlige FCM forherlige, som vi er så vant til, fremfor blot at fremstå som en glad vinder med overskud.
Fandt det morsomt, hvordan Glen på den ene side udråbte sit hold til det bedste i 13,14 og 15 (selvfølgelig som følge af stort talentarbejde), og så på den anden side underspillede FCMs rolle i næste sæson hvor han bare håber FCM kan byde 2 de mastodonter FCK og Brøndby op til dans, før han til sidst brugte energi på at fortælle hvordan han sådan ønskede FCK skulle være dansk fodbolds store lokomotiv, sådan som der jo er så frygtelig hårdt brug for i Danmark - ren presbold til Ståle.

Glen vil ikke lægge det pres på sig selv, men med den trup, den økonomi og vilje til at spendere penge, så skal FCM være DKs klart bedste hold, også næste sæson. Det kan de ikke løbe fra, selvom Glen nok gerne vil sende det pres videre til Ståle.

Sandheden er, at hvis FCM ikke lykkes med at komme i top 2 næste sæson og havne i et Europæisk gruppespil, vil det være en fiasko, forudsat truppen bliver de 10-15 procent stærkere der bliver proklameret.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 18. maj 2015, 11:17

og Disko Glen fortsætter uden et gram af ydmyghed og realisme:

"Vi vil slå hul i gennem til det europæiske gruppespil - det er ambitionen. Det kommer helt sikkert til at tære på vores os alle ikke mindst mentalt. Derfor vil vi ved vinterpausen nok heller ikke se os være otte point foran de andre, nok nærmere fire"

http://www.bt.dk/superligaen/og-saa-ska ... fcm-og-fck
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 18. maj 2015, 12:05

Glen hentydede nu vist til, at det sidste år var FCK, der spillede guldet til Aalborg ved at vinde i Herning. I år kan det så være AaB, der - helt officielt - spiller guldet til Herning ved at tage point mod FCK i Parken. Det ville da også være skæbnens ironi, og jeg har svært ved at se, at det skulle være et udtryk for "mangel på format". Men bare rolig, det sker heller ikke. AaB taber med et brag her på onsdag.

Jeg kan nu heller ikke lade være med bare at være en lille smule misundelig. FCM melder omgående ambitiøst ud i forhold til næste sæson og vil helt tydeligt ikke ende som den døgnflue, vi desværre må erkende, at vi selv bliver efter en strålende sæson.

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 18. maj 2015, 12:21

Hovedet skrev: Jeg kan nu heller ikke lade være med bare at være en lille smule misundelig. FCM melder omgående ambitiøst ud i forhold til næste sæson og vil helt tydeligt ikke ende som den døgnflue, vi desværre må erkende, at vi selv bliver efter en strålende sæson.
Jeg kan ærligt sige jeg ikke er en gran misundelig over for deres udmeldinger. Jeg er heller ikke misundelig på steroide-tossen der pumper sig med alverdens kemikalier, for at se smart ud.

Jeg ved godt der er mange der kalder AaB uambitiøse og kedelige, men jeg er 100% overbevist om at alle mand i AaB er drønambitiøse og arbejder stenhårdt. De behøver bare ikke melde det ud hele tiden og igen. Og samtidig tager man faktisk ansvar for økonomien og for den udvikling klubben er igang med. Og det er ikke en 2-årig udviklingstrategi, men en mangeårig satsning, der vel i Danmark er den der minder mest om det vi har set Dortmund præstere i Tyskland (Sorry BIF).

I øvrigt er begrebet døgnflue håbløst, da det i min verden netop er det man sikrer sig imod på lang sigt, ved ikke at kaste 40-70 millioner kroner efter spillere man i realiteten ikke har råd til, på baggrund af 1 god sæson. Døgnfluer er vel nærmere det vi har præsteret når vi har købt dyrt ind, blevet mestre, haft drønende underskud og derefter ikke kunne præstere godt nok. Men fodboldfans er desværre et utålmodigt folkefærd.

I øvrigt er der vel intet der siger at FCM i næste sæson på nogen måde lever op til deres egne forventninger - Og hvad gør de så, udover at suge på Benhams millioner?
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 18. maj 2015, 12:34

Frygah skrev:
Hovedet skrev: Jeg kan nu heller ikke lade være med bare at være en lille smule misundelig. FCM melder omgående ambitiøst ud i forhold til næste sæson og vil helt tydeligt ikke ende som den døgnflue, vi desværre må erkende, at vi selv bliver efter en strålende sæson.
Jeg kan ærligt sige jeg ikke er en gran misundelig over for deres udmeldinger. Jeg er heller ikke misundelig på steroide-tossen der pumper sig med alverdens kemikalier, for at se smart ud.

Jeg ved godt der er mange der kalder AaB uambitiøse og kedelige, men jeg er 100% overbevist om at alle mand i AaB er drønambitiøse og arbejder stenhårdt. De behøver bare ikke melde det ud hele tiden og igen. Og samtidig tager man faktisk ansvar for økonomien og for den udvikling klubben er igang med. Og det er ikke en 2-årig udviklingstrategi, men en mangeårig satsning, der vel i Danmark er den der minder mest om det vi har set Dortmund præstere i Tyskland (Sorry BIF).

I øvrigt er begrebet døgnflue håbløst, da det i min verden netop er det man sikrer sig imod på lang sigt, ved ikke at kaste 40-70 millioner kroner efter spillere man i realiteten ikke har råd til, på baggrund af 1 god sæson. Døgnfluer er vel nærmere det vi har præsteret når vi har købt dyrt ind, blevet mestre, haft drønende underskud og derefter ikke kunne præstere godt nok. Men fodboldfans er desværre et utålmodigt folkefærd.

I øvrigt er der vel intet der siger at FCM i næste sæson på nogen måde lever op til deres egne forventninger - Og hvad gør de så, udover at suge på Benhams millioner?
Næ, de skal ganske rigtigt præstere i næste sæson, men har dog intentioner om at gøre det. Jeg kan nu også sagtens følge dine ord langt henad vejen, og vi kan jo have en tendens til at glemme, hvor skrækkelig en situation AaB egentlig kommer fra. Jeg er en lille smule misundelig (med streg under lille smule), i en erkendelse af at de her kunstgreb, som FCM og BIF foretager sig, heller ikke er holdbare i det lange løb.

Besvar