Jeg forstår ikke, hvorfor dette stadig kan være en diskussion.Mike80 skrev:Der ikke meget som har ændret sig hvis ikke ingenting? Det også derfor (som dengang) at jeg skriver også fcm er afhængig af tilført kapital! Så både som dengang og nu står jeg selfølgelig ved at omstændighederne havde været anderledes hvis vi som følge af en konkurs havde været i risiko for tvangs nedrykning. Ligesom AaB, brøndby osv. (Som også skrevet)doukas skrev:Mike80 skrev:Ja, jeg tror på fcm var blevet mestre uden Benham. Vi har været en topklub længe og jeg har altid troet på et mesterskab før eller siden. Ligesom alle andre mesterhold i nyere tid har FCM heller ikke kunne præsentere en rentabel forretning, og en kapital tilfølsel var nødvendig for at holde forretningen kørende præcist som i AaB, brøndby, agf, osv..jonas386 skrev: Men svar på et simpelt spørgsmål: Tror du FCM var blevet mestre hvis ikke Benham var kommet med millionerne? Ja, eller nej? Tror du FCM var blevet nævnt som noget som helst interessant hvis ikke det var for Benham? Ja, eller nej?
Og så har vi vist fundet ud af at alle hold kan blive mestre hvis bare der postes nok penge i foretagendet. Se bare Manchester City, eller PSG der tidligere har været b-klubber, altså lige indtil at en fyr med penge kom og ville lege FM.
Du håndterer iøvrigt ikke det overskud du mener du besidder særligt godt. "altså bortset fra jeg forsøger at holde mig fra sammenligninger med religiøse trosretninger for så koster det nemlig en tur i skammekrogen for overtrædelse af gældende retningslinjer! -altså retningslinjerne for gæster)"
Tal om at være bitter..
Det klart vi ikke havde vundet DM hvis vi var uden penge og dekladeret til danmarksserien? (Samme med AaB) Men FCM har altså præsteret som et tophold længe. Haft en klar strategi og koncept, som i mangr sæsonen har peget mod et mesterskab før eller siden. Havde vi lavet tre 10 pladser på 4 sæsoner og efter Benham blevet mestre kunne jeg forstå retorikken! Men vi har altså præsteret mesterklasse 2,5 sæson (minus sidste forår) og vandt vel også mesterskabet på vores efterårssæson i dette år vel og mærke før Dahlin og Pusic og med plus på tranferregnskabet efter salg af løssl og juelsgaard! Det derfor det i mine øre lyder mere bittert og tudeagtigt når man som AaB mand har så stort behov for at tale mesterskabbet ned, at man fremhæver Benham som den ligefremme primære grund?! Mesterskabet startede med en en inovativ og visionær tanke da man som de første herhjemme opstartede akademiet og dannede grundstenen i alt det FCM er idag.
MikeHey Mike, hvad har ændret sig siden den 13. januar hvor du mente Benhams millioner havde betydning for jeres placering?Mike80 skrev:Jeg beklager på forhånd at jeg ikke magter at svare på alle spørgsmål og profetier. Hvis der noget som kan få nordjyderne til tasterne er det jo i den grad ømtålelige emner som FCM og jantelov.doukas skrev:Mike, det kan godt være du ikke mener i har "købt" jer, til jeres nuværende placering. Men, før Benhams millioner rullede ind, var folk i FCM ude og sige, at man blev nød til at sælge 3-4 profiler i sommervinduet. Det havde betydet at man nok havde sagt farvel til Erik Sviatchenko, Sylvester Igboun, Pione Sisto og enten Jakob Poulsen eller Morten Duncan. Og så havde man vel og mærket IKKE hentet Sparv, Olsson, Urena og Johan Dahlin.
Mener du stadigvæk at Benhams millioner ikke har betydet det store for jeres nuværende placering?
Nej, vi havde nok skudt Erik af til FCK hvis ikke Benham havde smidt penge i klubben ligesom flere andre ville have været på rampen. Jeg har iøvrigt tidligere i tråden netop påpeget at FCM ingenlunde har imponeret økonomisk og også har fået tilført livreddende økonomi af flere gange? Min pointe er bare igen, igen at jeg ikke ser den store forskel på det glashus i kaster jeres sten fra. AaB fik i den grad livreddende førstehjælp i foråret, hvor man var så langt nede at der ligefrem var gisninger om deadline iforhold til mulig konkurs. Lynge formåede at holde spillerforeningens krav om feriepenge udbetaling hen (ved simpelthen ikke at svare Mads Øland) i præcis længe nok tid til at man kunne gennemføre en aktieemmision, der for jer faldt på et perfekt tidspunkt hvor i toppede sportsligt. Ligesom Benhams penge ændrede vores situation reddede lokale pengemænd jer fra konkurs og tvungne salg af profiler, som feks. Nicolaj Thomsen der angiveligt havde bud fra Frankrig og Holland? I har sidenhen, ligesom FCM, formåede at hente spillere ligesom i ikke har solgt andre end Kusk.
Mener du at de udefrakommende millioner ikke det store for jeres nuværende forfatning?
I skal self. Pege fingre i denne tråd, og så må problemet jo være de grimme udenlandske valutaer, da det jo nok ellers ville være for åbenlyst, at vores klubber sejler i præcis samme båd. Nemlig den som var pivhullet og kun flyder på nåde fra pengestærke mænd i henholdsvis Danmark og England.
Mike
Mener du at AaBs primære ærsag til mesterskabet skal tilskrives de penge som reddede jeres klub? Tilført kapital er ret gennemgående for mange mesterklubber og uden penge havde omstændighederne været ændret. I din retorik burde alle mesterskaber imo derfor koges ned til tilført kapital som primær grund? Og den kan jeg ikke følge..
Jeg tror ikke vi havde vundet mesterskabbet med 11 nye profilkøb. Konturnalitet er langt vigtigere hvilket både i og vi beviste ved at vinde med en konturnitet og fast stsmme af spillere selvom budgettet ikke var det største i ligaen.
mike
FCM var ikke blevet mestre uden Benham, da de havde mistet Sviatchenko, Igboun og muligvis også Izunna. Nu fik de hans millioner, hvilket medførte, at de kunne bevare kontinuiteten samt krydre holdet med Martin Pusic, Marcos Urena, Martin Dahlin, Tim Sparv og Kristoffer Olsson.
I kunne nok heller ikke have hentet Kian Hansen eller Daniel Royer, da i ikke ville have blevet mestre.
AaB hentede en aktieemission efter mesterskabet, hvilket i sagens natur betyder, at økonomien ikke betød nogen rolle. Det som betød noget var kontinuiteten og sammenholdet i truppen.
I havde ikke hentet mesterskabet med 11 nye indkøb, men præmissen havde været anderledes, hvis i ikke havde hentet 5 nye spillere ind, og i havde mistet Sviatchenko samt nogle af de afrikanske spillere.
Jeres helt klare præmis for succés til næste sæson er, at i kan bevare kontinuiteten i holdet. Hvis i mister 3-4 stykker, så bliver det svært at toppræstere, som i denne sæson, da i skal spille nye spillere ind. Kian Hansen er et godt indkøb, mens Daniel Royer er et ubeskrevet blad. Disse køb indikerer, at i sælger Sviatchenko og Igboun til sommer.
Jeg tror, at FCK vinder Superligaen i næste sæson, da de har det defensive fundament og kommer til at være meget giftige offensivt. Det afhænger dog af, om de kan hente en topangriber. Jeg tror, at FCM bliver nummer 3 i næste sæson, da de skal spille europæiske kampe og mister kontinuitet i deres spillertrup, da der kommer spillerafgange.