For det første var det vist aldrig et krav fra Spillerforeningen, at betale alle pengene på en gang og Øland var ikke interesset i at være skyld i en konkurs i AaB http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... n-loesning, for det andet er jeg sikker på, at det havde været muligt at optage lån, når man kunne bevise at man kørte med driftsoverskud. Likviteten var aldrig så lav, at vi var på kanten af en konkurs, og var vist aldrig under 4,7 mil. da det så sortest ud her de seneste 3-4 år. Derudover, havde man jo så meget styr på sagerne, at det ikke var nødvendigt at haste en aktie-emission igennem, men det skete efter ganske almindelige principper.Jesper Schmidt skrev:Nu er det ikke fordi jeg vil diskutere om vi var gået konkurs eller ej, for det er ligegyldigt for alt andet end sammenligningen i denne forbindelse, men vi stod i foråret med en negativ egenkapital, og skulle betale et stort to-cifret millionbeløb til spillerforeningen, samtidig med at man må formode klubbens lånemuligheder var begrænsede, da man i forvejen havde lånt penge af moderklubben. Jo vi var efter min mening så meget på kanten af konkurs at aktieemissionen (den del som var forhåndsgaranteret) var absolut nødvendig, hvis vi ser bort fra alle de ekstraindtægter vi senere fik ud af mesterskabet. Et mesterskab som så ikke bare skabte store indtægter via UEFA, men også var kraftigt medvirkende til det store salg af aktier til emissionen.doukas skrev:
Vi var da ikke gået konkurs uden aktie-emissionen. Der var overskud på driften i både 13 og 14. Det kommer man langt med i fodboldverden.
At aktie-emissionen så var en forudsætning for en sund videreudviklingen af klubben, er så en anden sag.
2014 sæsonen var en balancegang på et knivsæg for AaB, men det endte jo som bekendt nogenlunde.
Men i modsætning til FCM og Benham, så skyldtes de store problemer med økonomien jo ikke dyre spillerindkøb, men fortidens synder, i form af ejerskab i butikker og først og fremmest den skrækkelige feriepengesag.
Hvis AaB skulle være gået konkurs var det sket langt tidligere hvor kassen var noget mere tom
http://m.bt.dk/?redirect=www.bt.dk/spor ... ab-konkurs&