Hvorfor hade FCM 2

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Hovedet
Allstar
Allstar

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Hovedet » 29. jul 2015, 16:45

Når du stiller det op på den måde, kan jeg sagtens se din pointe, men det er måske heller ikke en helt fair måde at stille det op på. På den måde kommer Apoel f.eks. til at stå som et markant stærkere hold end eksempelvis Tottenham. Hvis vi kigger på Apoels resultater de senere år i europæisk sammenhæng, har det bestemt ikke været voldsomt imponerede. Året før os røg de ud et hold fra Kasakhstan eller lignende (dog ikke et håbløst hold, vil jeg lige sige), og i runden før havde de vanskeligheder mod HJK Helsinki. I år var de således heller ikke imponerede mod Vardar Skopje.

Ja, jeg glemte så i øvrigt lige, at AaB ikke kunne være rendt ind i ikke-mesterhold og derfor var forskånet for nogle rigtig grimme. Men som Kunji var inde på, var BATE Borisov det heldigste, vi kunne rende i, mens Red Bull Salzburg havde været det værste (selv om de senere viste sig at ryge ud til Malmö FF til min udelte forbløffelse). Men jeg er bestemt også enig i, at Apoel langtfra bare var "et hold fra Cypern" - altså underforstået noget svagt noget, vi uden videre havde spadseret henover. Det var en helt, helt forkert vurdering af holdet.

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kunji » 29. jul 2015, 16:52

Hovedet skrev:Når du stiller det op på den måde, kan jeg sagtens se din pointe, men det er måske heller ikke en helt fair måde at stille det op på. På den måde kommer Apoel f.eks. til at stå som et markant stærkere hold end eksempelvis Tottenham. Hvis vi kigger på Apoels resultater de senere år i europæisk sammenhæng, har det bestemt ikke været voldsomt imponerede. Året før os røg de ud et hold fra Kasakhstan eller lignende (dog ikke et håbløst hold, vil jeg lige sige), og i runden før havde de vanskeligheder mod HJK Helsinki. I år var de således heller ikke imponerede mod Vardar Skopje.

Ja, jeg glemte så i øvrigt lige, at AaB ikke kunne være rendt ind i ikke-mesterhold og derfor var forskånet for nogle rigtig grimme. Men som Kunji var inde på, var BATE Borisov det heldigste, vi kunne rende i, mens Red Bull Salzburg havde været det værste (selv om de senere viste sig at ryge ud til Malmö FF til min udelte forbløffelse). Men jeg er bestemt også enig i, at Apoel langtfra bare var "et hold fra Cypern" - altså underforstået noget svagt noget, vi uden videre havde spadseret henover. Det var en helt, helt forkert vurdering af holdet.
Jeg er med på, at listen ikke kan stå alene, fordi et hold som Tottenham ikke har præsteret europæisk, og der findes lignende tilfælde rundt omkring i verden.

Men i vores situation er den skam fuldt ud gyldig. Der er nemlig ingen hold fra de notorisk stærke ligaer. Hvis man endelig skal påpege noget, så er det, at Ludogoretz formentlig er et noget bedre hold end en 104. plads.

Jeg tror skam, vi er enige langt hen ad vejen, men når der bliver sagt, at vi floppede mod APOEL, så står jeg af. De er et hold, der har spillere på et niveau, som vi ikke har set i denne klub længe.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 29. jul 2015, 17:09

Kunji skrev:
Hovedet skrev:Når du stiller det op på den måde, kan jeg sagtens se din pointe, men det er måske heller ikke en helt fair måde at stille det op på. På den måde kommer Apoel f.eks. til at stå som et markant stærkere hold end eksempelvis Tottenham. Hvis vi kigger på Apoels resultater de senere år i europæisk sammenhæng, har det bestemt ikke været voldsomt imponerede. Året før os røg de ud et hold fra Kasakhstan eller lignende (dog ikke et håbløst hold, vil jeg lige sige), og i runden før havde de vanskeligheder mod HJK Helsinki. I år var de således heller ikke imponerede mod Vardar Skopje.

Jeg er med på, at listen ikke kan stå alene, fordi et hold som Tottenham ikke har præsteret europæisk, og der findes lignende tilfælde rundt omkring i verden.

Men i vores situation er den skam fuldt ud gyldig. Der er nemlig ingen hold fra de notorisk stærke ligaer. Hvis man endelig skal påpege noget, så er det, at Ludogoretz formentlig er et noget bedre hold end en 104. plads.

Jeg tror skam, vi er enige langt hen ad vejen, men når der bliver sagt, at vi floppede mod APOEL, så står jeg af. De er et hold, der har spillere på et niveau, som vi ikke har set i denne klub længe.
Jeg brugte ganske vist selv ordet "flop", og du har ret i, at det ikke kan stå alene og skal uddybes. Med "flop" mente jeg ikke, at AaB burde være gået videre (det var f.eks. et ubetinget flop mod Slavija Sarajevo i 2009, for dét hold skulle AaB simpelthen kunne slå). Jeg har selv harceleret mod den voldsomme undervurdering af Apoel, der har fundet sted. Derimod mener jeg, at vi burde have givet mere kvalificeret modstand i Nicosia hin augustaften i fjor, for Apoel var altså ikke uden for vores rækkevidde. Altid en fornøjelse at diskutere med en, man reelt er helt enig med griner

Gamen

Indlæg af Gamen » 30. jul 2015, 01:38

Det er sjovt som folk snakker som de har forstand til i den her tråd.

Først og fremmest, APOEL har ikke et større budget end FCK.

De havde i 2012 et lønbudget på 13 mio dollars, 87 mio, og det er næppe øget siden, tværtimod. Til sammenligning var FCK's lønbudget på 110 mio. sidste år, og er øget i år. Den cypriotiske liga har lidt under at blandt Omonia Nicosia og Anorthosis har været i kæmpestore problemer økonomisk.

APOEL's dyreste køb til dato var på omkring 7-9 mio kr., noget danske klubber har overgået mange gange.

APOEL gennemsnitsløn er ligeledes væsentligt lavere end FCK's ditto.

At tale om at de har spillere som er fuldstændig uopnåelige for danske klubber, så er det også noget vås. De spillere de typisk henter har floppet i større klubber, og tager til Cypern pga. vejret og sikre europæiske kampe.
I år er deres "store" signings angriberne Piatkowski (senest topscorer i Jagiellonia, midterklub i Polen) og Luis Leal (santoreaner med et par stærkt middelmådige sæsoner bag sig senest i obskure klubber). De ville heller ikke have været uopnåelige for en klub som FCK, langt fra endda.
Nøglespilleren Stilic er hentet fra Wisla, hvor han var ude i kulden. Den store profil fra kampene mod os og FCM, de Vincenti, havde ikke spillet en kamp af betydning i et halvt år, før han ankom på leje til APOEL fra Olympiakos, hvor han ikke fik en eneste kamp, og siden da har han ikke set sig tilbage.

Jeg ved ikke hvor I får jeres postulater fra, men de har ikke hold i virkeligheden.

Når APOEL spiller godt i Europa, så er det høj grad på baggrund af deres europæiske rutine. Som en fanatisk APOEL-fan har beskrevet for mig, så er de resultatmæssigt mod store hold floppet under en håndfuld gange på udebane de seneste 7-8 år. De går sjældent i panik, og har efterhånden stor rutine i europæiske kampe. De er et HOLD.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 30. jul 2015, 07:25

Gamen skrev:Det er sjovt som folk snakker som de har forstand til i den her tråd.

De havde i 2012 et lønbudget på 13 mio dollars, 87 mio, og det er næppe øget siden, tværtimod. Til sammenligning var FCK's lønbudget på 110 mio. sidste år, og er øget i år. Den cypriotiske liga har lidt under at blandt Omonia Nicosia og Anorthosis har været i kæmpestore problemer økonomisk.

APOEL's dyreste køb til dato var på omkring 7-9 mio kr., noget danske klubber har overgået mange gange.

At tale om at de har spillere som er fuldstændig uopnåelige for danske klubber, så er det også noget vås. De spillere de typisk henter har floppet i større klubber, og tager til Cypern pga. vejret og sikre europæiske kampe.
I år er deres "store" signings angriberne Piatkowski (senest topscorer i Jagiellonia, midterklub i Polen) og Luis Leal (santoreaner med et par stærkt middelmådige sæsoner bag sig senest i obskure klubber). De ville heller ikke have været uopnåelige for en klub som FCK, langt fra endda.
Nøglespilleren Stilic er hentet fra Wisla, hvor han var ude i kulden. Den store profil fra kampene mod os og FCM, de Vincenti, havde ikke spillet en kamp af betydning i et halvt år, før han ankom på leje til APOEL fra Olympiakos, hvor han ikke fik en eneste kamp, og siden da har han ikke set sig tilbage.

Jeg ved ikke hvor I får jeres postulater fra, men de har ikke hold i virkeligheden.

Når APOEL spiller godt i Europa, så er det høj grad på baggrund af deres europæiske rutine. Som en fanatisk APOEL-fan har beskrevet for mig, så er de resultatmæssigt mod store hold floppet under en håndfuld gange på udebane de seneste 7-8 år. De går sjældent i panik, og har efterhånden stor rutine i europæiske kampe. De er et HOLD.

Skal de 110 mio til løn i FCK forståes sådan at man i FCKs førsteholdstrup tjener 3,5-4 mio i snit? Hvor har du de tal fra, det ville sgu overraske mig meget?

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 30. jul 2015, 07:43

@Poker - der her er oftest kilden. Realistisk er det nok ikke mindre i dag, når de har hentet 6-7 spillere hen over sommeren. Hvorfor mon Kusk ville til Staden?

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... ub/5451492

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Gentleman Finn » 30. jul 2015, 08:38

Halil skrev:Sagde Steinlein virkeligt det med en forbedring i forhold til sidste år og træningskampe osv?

Passer det!?
Ja! Den der sukkersøde altid positiv stil er kvalmende, han snakkede om 3 træningskampe mere de kan øve sig.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 30. jul 2015, 09:39

Eksil skrev:@Poker - der her er oftest kilden. Realistisk er det nok ikke mindre i dag, når de har hentet 6-7 spillere hen over sommeren. Hvorfor mon Kusk ville til Staden?

Klart nok, men samtidigt har FCK jo stadig en stor del unge spillere i førsteholdet. Så at de på trods af det skulle ligge på en snitløn omkring små 4 millioner synes jo er ret usandsynligt. Måske ligger transferbeløb skjult i de 110?

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 30. jul 2015, 09:54

Poker-One-Kenobi skrev:
Eksil skrev:@Poker - der her er oftest kilden. Realistisk er det nok ikke mindre i dag, når de har hentet 6-7 spillere hen over sommeren. Hvorfor mon Kusk ville til Staden?

Klart nok, men samtidigt har FCK jo stadig en stor del unge spillere i førsteholdet. Så at de på trods af det skulle ligge på en snitløn omkring små 4 millioner synes jo er ret usandsynligt. Måske ligger transferbeløb skjult i de 110?
Tror jeg ikke. De har nogle rigtigt tunge drenge til at trække det op. Eksempelvis får Cornelius omkring en flot hyre. Tilsvarende fik de nok også lov at betale for Nikolaj Jørgensens forlængelse (ligaens bedste spiller), de gamle proffer de hentet fra udlandet (gamle svenskere, nordmænd og briter) og de unge hentet fra udlandet (ham fra Sydamerika, Kusk og ham kanten fra Slovenien). Realistisk kan de sagtens bruge 150 mio kr om året, eller op til 5 gange så meget om AaB (+ plus langt mere i transfers).

Jeg ved ikke om trænere er inkluderet i det, men Ståle + setup omkring ham tjener nok også fint.

Gamen

Indlæg af Gamen » 30. jul 2015, 10:00

Poker-One-Kenobi skrev:
Cornelius får toplønnen, 5,8 mio. om året + bonusser. Og ja, selvfølgelig er der også nogle udskrivninger der ligger gemt i de 110 mio. Sign-on fees får man jo netop upfront, mod så at få en lavere løn i kontraktperioden. Cornelius fik en ret stor en af slagsen.
Men det ændrer ikke på at forskellen i FCK's og APOEL's lønbudget er mindst 20 mio. kr. årligt, og det skal man heller ikke være raketforsker for at regne ud når man ser på de to holds spillertrupper.

Til forskel fra FCK der tit og ofte sælger spillere videre, så har APOEL stort set aldrig spillersalg, netop fordi mange af de spillere de henter er A: lige på kanten af at være over the hill eller B: relativt uattraktive for andre klubber.

I den sæson hvor de kom i kvartfinalen i CL, 2012-sæsonen, og angiveligt ifølge brugere herinde skulle have haft utroligt mange midler, havde de samlet brugt 8 mio. på transfers på de 4 sæsoner op til 2012 ifølge deres egen bestyrelsesformand. Og det var på 3 spillere, herunder FCK's Ailton der kostede 700.000 Euro. Resten havde de hentet på fri transfer.
Ailton blev ligeledes deres største spillersalg til dato, da de solgte ham igen for 18 mio. kr. 3 år efter, ved udgangen af 2012.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 30. jul 2015, 10:03

Eksil skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:

Tror jeg ikke. De har nogle rigtigt tunge drenge til at trække det op. Eksempelvis får Cornelius omkring en flot hyre. Tilsvarende fik de nok også lov at betale for Nikolaj Jørgensens forlængelse (ligaens bedste spiller), de gamle proffer de hentet fra udlandet (gamle svenskere, nordmænd og briter) og de unge hentet fra udlandet (ham fra Sydamerika, Kusk og ham kanten fra Slovenien). Realistisk kan de sagtens bruge 150 mio kr om året, eller op til 5 gange så meget om AaB (+ plus langt mere i transfers).

Jeg ved ikke om trænere er inkluderet i det, men Ståle + setup omkring ham tjener nok også fint.
Hvor har du 22 millioner om året til Cornelius fra?

Kan kun finde dette, og her står han til underkanten af 6 mio. om året, en heeeelt anden pris en den du angiver
http://www.tv3sport.dk/fodbold/nyheder/ ... ernes-lon/

22 mio er hvad han tjener i løn under hele kontraktperioden..
Aalborg BK 1885!

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 30. jul 2015, 10:22

Søgaard skrev:
Eksil skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:

Hvor har du 22 millioner om året til Cornelius fra?

Kan kun finde dette, og her står han til underkanten af 6 mio. om året, en heeeelt anden pris en den du angiver
http://www.tv3sport.dk/fodbold/nyheder/ ... ernes-lon/

22 mio er hvad han tjener i løn under hele kontraktperioden..
Det var en tanketorsk fra min side. De 22 mio om året var i UK, derfor blev det også redigeret ud :-)

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 30. jul 2015, 11:46

Gamen skrev:Det er sjovt som folk snakker som de har forstand til i den her tråd.

Nu har jeg personligt ikke talt APOEL op, jeg er helt enig i, at vi i DK bør kunne matche APOEL jf. tidligere indlæg - nu sidder vi dog og sammenligner dem med FCK, men i dette tilfælde og sidste år, var det FCM og AaB der har været modstanderen. Så den største bredside må gå til FCK (og Brøndby) som ikke formår at bruge deres mange millioner ordentligt og rent faktisk er dem, der står over for APOEL i denne slags kampe. FCM kan man også begynde at diskutere, om de ikke bør slå dem. Det er også en interessant strategi APOEL har, ift. de fleste danske klubber, idet cyprioterne ser ud til at hente mere etablerede spillere (tit 25 år plus), hvorimod de danske også ofte henter unge spillere ind, med videresalg for øje. Det kan måske skabe lidt mere omsætning i truppen, og dermed gøre at de ikke rigtig når at blive et hold, som du interessant argumenterer at APOEL er.

Når man regner lønbudget vil jeg pointere, at så skal der self. også kigges på skatteprocenter og leveomkostninger, hvis man vi have noget der er sammenligneligt. Vi har en topskat på, lad os sige 54%, så ved jeg godt det kan være et par pct. mere eller mindre. Cypern har 35%. Så siger vi 120 mio. i budget for FCK, bliver det til 55 mio. efter skat mens 90 mio. på cypern bliver til 58 mio. efter skat, give or take, hvis vi bare antager at bundfradrag er det samme. Ser man videre på forbrugerprisindeks er DK nr. 6, Cypern nr. 35 (http://www.numbeo.com/cost-of-living/ra ... ountry.jsp). Det kan man ikke direkte udlede noget af, hverken det ene eller det andet, men jeg siger bare der er flere faktorer. Bare for at drage en parallel, så se på det hus Thelander har fået sig i Grækenland (der var et bette billede på instagram tror jeg) - jeg er ret sikker på at Kusk tjener mere eller det samme, men ikke bor lige så godt i København.
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 30. jul 2015, 12:21

Skatten er lettere på Cypern end den i Danmark. En stor del af FCKs budget går jo til at betale staten, det er noget mindre på Cypern.
https://en.wikipedia.org/wiki/Taxation_in_Cyprus
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar

Indlæg af Provst i Brovst » 30. jul 2015, 12:22

Poker-One-Kenobi skrev:

Ja det er inklusiv transferbeløb svjv.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.

Gamen

Indlæg af Gamen » 30. jul 2015, 13:32

Provst i Brovst skrev: Skatten er lettere på Cypern end den i Danmark. En stor del af FCKs budget går jo til at betale staten, det er noget mindre på Cypern.
Ja, det er jeg helt med på. Men forskerordningen gælder vel stadig for udenlandske spillere, og der betaler man vel skat på cypriotisk niveau mere eller mindre i 3 år.

Når alt kommer til alt, så vil jeg godt æde min hat på at FCK's samlede lønbudget er større end APOEL's. Ellers ville cyprioterne også kunne tiltrække langt større profiler end tilfældet er. Der er en grund til at deres liga primært består af afdankede portugisere og østeuropæere, når vi kigger på signings.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar

Indlæg af Provst i Brovst » 30. jul 2015, 13:56

Gamen skrev:
Provst i Brovst skrev: Skatten er lettere på Cypern end den i Danmark. En stor del af FCKs budget går jo til at betale staten, det er noget mindre på Cypern.
Ja, det er jeg helt med på. Men forskerordningen gælder vel stadig for udenlandske spillere, og der betaler man vel skat på cypriotisk niveau mere eller mindre i 3 år.
Men det er kun en brøkdel af FCKs ansatte der er "forskere". Selv disse "forskere" skal leve i Danmark og dermed betale højere priser for nærmest alt. Det presser også lønnen.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 30. jul 2015, 14:11

Gamen skrev:

Når alt kommer til alt, så vil jeg godt æde min hat på at FCK's samlede lønbudget er større end APOEL's. Ellers ville cyprioterne også kunne tiltrække langt større profiler end tilfældet er. Der er en grund til at deres liga primært består af afdankede portugisere og østeuropæere, når vi kigger på signings.
Det er self. korrekt at forskerordningen bidrager til den udenlandske del af spillertruppens skattepct. Mener det er 26 pct. skat hvis man vælger en 3'årig forskerordning, 33 pct. på en 5'årig. Det er dog "kun" 7 af deres spillere der kan være under den ordning - Santander, Amartey, Nilsson, Høgli, Ludwig, Antonssen, Verbic (Pourie har været her for længe?). Antager vi de tjener 300 klik i snit, så er det en skattebesparelse på omkring 7 mio. om året ift. min tidligere beregning.

Men er de 110 mio. inkl. transfers, som Provsten lader til at vide, så kan man også hurtigt barbere 20-30 mio. på den konto.
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 4. aug 2015, 19:36

Hold nu fast hvor har Apoel spillerne godt af noget modgang.

Lad nu bare FCM give dem noget af Deres egen medicin. Apoel skal ned med nakken.

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kunji » 4. aug 2015, 19:38

Lad dog for guds skyld FCM tabe, så Benthams indtog ikke bliver retfærdiggjort.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Besvar