Hvorfor hade FCM 2

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Hovedet
Allstar
Allstar

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Hovedet » 17. aug 2015, 15:13

NIN den fromme skrev:
Hovedet skrev:Jeg har nu stadig den holdning, at FCM er landets ubetingede kultklub. Jeg erkender, at mesterskabet i fjor faldt uden for den ligning, vi ellers gerne ynder at opstille om FCM, men selv en pokal på fodboldbanen kan i min verden ikke fravriste FCM positionen som den her lidt kiksede ufrivilligt småfjollede klub, vi jo alle et eller andet sted holder af.

Når talen går på KPA og DNA, når managementfraserne myldrer frem som mælkebøtter i maj, når Claus Steinlein kommer for skade at overspinne på nederlaget hjemme til Apoel (den om "lærepengene" bliver endnu en FCM-legende til samlingen), når samme Steinlein fremstiller 4 tabte pokalfinaler som "sølvmedaljer", når klubben og dens tilhængere fremstiller sig selv som ofre for Janteloven (også før klubben havde vundet så meget som én pokal!); ja, så har de altid en tendens til at fremstå så tilpas fjogede og overgearede, at de leverer modgiften i sig selv og kommer ud på den anden side som et slags moderne kunstværk.

Klassens frække klovn og hele Danmarks FCM :-)
Jeg er 100% enig. Begrebet kult er igennem de senere år blevet misbrugt og devauleret i samme grad som drengerøvs dit og dat. Men FCM er kult. Om nogle år, når klassens frække dreng ligger nøgen og rippet for alt i den kolde midtjyske muld og gravstenen sender en sidste hilsen med teksten: Offer for janteloven. Ja, så vil det for alvor tage fart. FCM bliver fodboldens svar på Ed Wood og navnet vil gjalde som Ove Husts på lægterne fra Kjøllefjord til Wuhan.
Kunne ikke have skrevet det bedre selv - erkender også, at kultbegrebet er udvandet gennem de senere år, men hvis nogen lever op til det prædikat i sin oprindelige version, er det FCM. Måske en art kitsch ligefrem, hvis ikke det er at tage munden for fuld. Verden uden FCM bliver i hvert fald aldrig helt den samme. Derimod har jeg gennem flere år haft alvorlige problemer med at kapere Brøndby og deres kvalmende selvgodhed. Måske også medierne har båret ved til dette bål.

Jeg håber i øvrigt stadig på, at FCM får nappet Per Rud og Anders Bay, der kan føre klubben endnu højere op på bullshittens tinder.

9520AaB
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Indlæg af 9520AaB » 17. aug 2015, 16:51

Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 17. aug 2015, 16:59

Det er en del deres vinder DNA
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 17. aug 2015, 18:37

Tilgengæld går Brøndby rimeligt fri i den artikel. De har da rigtigt nok været i et gruppespil i perioden, men det er det sidst talte år, og de har efterfølgende ikke magtet at komme i et gruppespil på trods af de har kvalificeret sig 6 gange efterfølgende.

Samme historie med pointsnit pr. deltagelse. Det eneste der redder Brøndbys røv er, foruden UEFA gruppespil i 2005, at de for det meste lander på de dårligere europæiske pladser og præsterer at slå C og D hold ud.

Konklusionen er dog rimeligt klar. midtjyderne og Brøndby skal tage sig gevaldigt sammen europæisk, det er decideret pinligt at man ikke præsterer mere når man vælger at bruge så mange penge.

*Nu ender det selvfølgelig med at de begge kommer i gruppespil, og så ligner man jo lidt en idiot.*

*Indsæt selv pink*
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 17. aug 2015, 18:44

Den mest relevante graf er point pr. deltagelse. Ja, det tager ikke højde for seedning, men det er svært at få ind, uden avanceret statistik:

FCK - 8.9
AaB - 6.5
OB - 5.5
Esbjerg - 5.16
Brøndby 3.7
Randers 2.3
FCN 2
Horsens 2
FCM 1.8
AGF 0

Reelt er der tre grupper - FCK har været klart førende, AaB, OB og Esbjerg har klaret sig flot. Resten burde skamme sig.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Chris Rolfe

Indlæg af AllanPedersen » 17. aug 2015, 19:48

Er jeg den eneste der synes det er håbløst åbenlyst at mike80 er.. Sir.cumcized fra bold.dk?

Sir.cumcized lavede et helt blog indlæg på bold sidste år, der handlede om janteloven i Nordjylland, og han har alle dage svinet AaB til
når han får chancen.
Læser præcis de samme ord fra Mike80 herinde..

Han banner desuden AaB fans inde fra bold.dk når de taler ham imod, og nej her mener jeg ikke mig..
jeg er blevet banned for helt andre ting.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 17. aug 2015, 20:02

AllanPedersen skrev:Er jeg den eneste der synes det er håbløst åbenlyst at mike80 er.. Sir.cumcized fra bold.dk?

Sir.cumcized lavede et helt blog indlæg på bold sidste år, der handlede om janteloven i Nordjylland, og han har alle dage svinet AaB til
når han får chancen.

Han banner desuden AaB fans inde fra bold.dk når de taler ham imod, og nej her mener jeg ikke mig..
Tyv tror hver mand stjaeler. Men nej, Mike er paa ingen maade ham fra mod'en fra bold. Jantelovkortet er bare en meget naerliggende forklaring for folk der ikke magter at kigge indad. Det kan jo ikke vaere FCM der er noget galt med naar ingen kan lide dem.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Mike80
1. div
1. div
Favoritspiller: Søren Skriver

Indlæg af Mike80 » 17. aug 2015, 20:35

AllanPedersen skrev:Er jeg den eneste der synes det er håbløst åbenlyst at mike80 er.. Sir.cumcized fra bold.dk?

når han får chancen.

Jeg kan ikke tage æren for hverken en blog eller et alias på bold.dk desværre. Så blot endnu en af "os" uden for Nordjylland som mener at kunne se, at man netop i jeres landsdel har lidt mere ondt end i resten af dk. Når nogen stikker næsen frem.

Men hvad betyder det i Nordjylland. Vi enige om de tager fejl og er dumme og har dermed en konklusion!

Fortjener jeg ikke snart en tråd?

Mike

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 17. aug 2015, 20:45

Mike80 skrev:

når han får chancen.

Jeg kan ikke tage æren for hverken en blog eller et alias på bold.dk desværre. Så blot endnu en af "os" uden for Nordjylland som mener at kunne se, at man netop i jeres landsdel har lidt mere ondt end i resten af dk. Når nogen stikker næsen frem.

Men hvad betyder det i Nordjylland. Vi enige om de tager fejl og er dumme og har dermed en konklusion!

Mike
Du er godt nok vanvittigt, hvis du gerne vil associeres med Sir_cumcised, som nok er det ubetinget største r#vhul på de danske fodboldwebmedier.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Mike80
1. div
1. div

Indlæg af Mike80 » 17. aug 2015, 20:55

doukas skrev:
Mike80 skrev:

når han får chancen.

Mike
Du er godt nok vanvittigt, hvis du gerne vil associeres med Sir_cumcised, som nok er det ubetinget største r#vhul på de danske fodboldwebmedier.
Ok. Jeg aner ikke hvem manden er og læser ikke debattråde på bold.dk. Jeg kan dog forstå at han tidligere har skrevet en kritisk AaB blog, så vil lyve hvis jeg påstod din holdning til ham, som det ubetingede største r#v... osv. Kom helt vildt meget bag på mig i den sammenhæng.

Mike

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 17. aug 2015, 21:03

Det har han ikke.

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 17. aug 2015, 21:34

det har han ikke hvad? ikke skrevet en kritisk AaB blog?

http://www.bold.dk/snak/index.php?actio ... art=0&vis=

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar

Indlæg af doukas » 17. aug 2015, 21:36

Mike80 skrev:
doukas skrev:
Mike80 skrev:

når han får chancen.

Mike
Ok. Jeg aner ikke hvem manden er og læser ikke debattråde på bold.dk. Jeg kan dog forstå at han tidligere har skrevet en kritisk AaB blog, så vil lyve hvis jeg påstod din holdning til ham, som det ubetingede største r#v... osv. Kom helt vildt meget bag på mig i den sammenhæng.

Mike
Tror ikke han er AaB-kritisk. Han opfører sig bare rigtig skidt ved at svine folk til og skabe sig fuldstændig, og ingen kan gøre noget når han er selv er moderator, det er et kæmpe minus for bold.dk, og det er et stort mysterium hvem der holder hånden under ham.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 17. aug 2015, 21:41

Doukas.. som du kan se i mit link lige over din besked.

lavede han et indlæg der hed .. "Aalborgs mindreværd."
og som siderne skrider frem bliver han mere og mere nedladende overfor Aalborg fans.

Du vil også se at mange af dem er banned.. fordi de forsvarer AaB mod ham i den tråd..

update:

her er nogle af dem jeg lige render ind i fra ham

"Wow Big Ben. Så folk misunder simpelthen Aalborg pt? Det er sgu et ret legendarisk statement. Jeg tror de færrest der ikke bor i Nordjylland er klar over hvad der sker af nye ting i Aalborg."

"Kusk = Suarez og Ahlmann = Skrtel. Jeg synes den sammenligning holder 100%! Jeg er sikker på at AaB kommer til at gøre det rigtig godt i CL præcis som Liverpool med stor sandsynlighed også kommer til. "

"Så vandt AaB flot både mesterskab og pokal. Helt fortjent. Næppe har røgen lagt sig, før det vigtigste er at brokke sig over manglende anerkendelse. Disse to titler tæller slet ikke hvis ikke alle, selv de mest fanatiske fans fra andre klubber ikke kaster sig ned på knæ og anerkender. Titlerne er intet værd i dag, nu gælder kun brokkeriet over Ståle, FCK, medierne"

"20 år nord for limfjorden gør dig vel efterhånden til nordjyde? Jeg betragter dig i hvert fald således og din ageren herinde viser det da også. Det er der ikke noget galt i. Jeg har kommer tit i nordjylland og især Aalborg og genkender nu heller ikke den måde folk er på herinde. Folk er lidt underspillet, men her kan mange jo nærmest ikke glædes. Kun være forsmået. "

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar

Indlæg af doukas » 17. aug 2015, 21:43

AllanPedersen skrev:Doukas.. som du kan se i mit link lige over din besked.

lavede han et indlæg der hed .. "Aalborgs mindreværd."
og som siderne skrider frem bliver han mere og mere nedladende overfor Aalborg fans.

Du vil også se at mange af dem er banned.. fordi de forsvarer AaB mod ham i den tråd..
Ved ikke om han har noget imod AaB som sådan, men det er tydeligt at han har et horn i siden på Aalborg, glemte at han også gerne banner folk der siger ham imod.

Mike80
1. div
1. div

Indlæg af Mike80 » 17. aug 2015, 21:44

doukas skrev:
Mike80 skrev:
doukas skrev:
Mike80 skrev:

når han får chancen.

Mike

Mike
Tror ikke han er AaB-kritisk. Han opfører sig bare rigtig skidt ved at svine folk til og skabe sig fuldstændig, og ingen kan gøre noget når han er selv er moderator, det er et kæmpe minus for bold.dk, og det er et stort mysterium hvem der holder hånden under ham.
Ok. Dårlig stil i givet fald og self. Ikke en jeg ønsker at blive associeret med.

Mike

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 17. aug 2015, 21:49

Jeg er gået ud fra han er FCM fan.

Fordi han var meget.. MEGET gal på AaB da de vandt mesterskabet.. og også kaldte folk for racister når de jagtede FCM's afrikanske spillere.

Og nu gjorde han et stort nummer ud af der er jantelov og mindreværd i Aalborg.
Så beklager hvis du ikke er ham Mike.. jeg syntes det lå til højrebenet.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 17. aug 2015, 22:17

Han er en troll. Intet andet. Han søger reaktionen. Ikke ulig mange andre brugere, men moderator titlen får folk helt op i det røde felt.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 19. aug 2015, 08:16

Glenn var deltager i Radio 24syv's Fodbold FM og overraskende nok var han noget mindre utålelig efter han har forladt boblen. Han siger stadig ting som vindermentalitet og vinderkultur alt for ofte, men han ved jo faktisk noget om fodbold. Det allermest utålelige og skrydende var ligesom gået af efter exiten fra Herning.

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 19. aug 2015, 08:58

Eksil skrev:Glenn var deltager i Radio 24syv's Fodbold FM og overraskende nok var han noget mindre utålelig efter han har forladt boblen. Han siger stadig ting som vindermentalitet og vinderkultur alt for ofte, men han ved jo faktisk noget om fodbold. Det allermest utålelige og skrydende var ligesom gået af efter exiten fra Herning.
Jeg har nu altid godt kunnet lide Glenn og har aldrig deltaget i den generelle bashing af ham herinde, som jeg har fundet for unuanceret. Han har faktisk sagt en del fornuftige ting, også mens han var træner for FCM. Desuden må man lade manden, at han udviste stor integritet ved at forlade samme FCM på trods af det program, der ventede klubben.

Besvar