Dansk mester 2014

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Geografisk sted: DK

Re: Dansk mester 2014

Indlæg af Halil » 29. jan 2014, 16:14

Hvis tallene omkring løn og transferbeløb passer, så er det en helt vanvittig god aftale for Fck.

Samtidigt er det en god aftale for Corner, der kan komme hjem til trygge ramme og blive solgt igen indenfor et par år og samtidigt få sin, for danske forhold, mega gode og høje løn.

Cardiff står tilbage som lallende idioter.

Sådan noget pis, hvis det er rigtigt!
Uden Synd Ingen Frelse

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 29. jan 2014, 16:24

birk skrev:Fantastisk god handel for Fck og giver dem vel mesterskabet ?
Skal vi ikke spille om det?

Sidste forår han spillede i superligaen kunne han ikke ramme en skid, lad os håbe det er den version der vender hjem

Reto
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Martin Rejthar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Reto » 29. jan 2014, 16:30

Halil skrev:Hvis tallene omkring løn og transferbeløb passer, så er det en helt vanvittig god aftale for Fck.

Samtidigt er det en god aftale for Corner, der kan komme hjem til trygge ramme og blive solgt igen indenfor et par år og samtidigt få sin, for danske forhold, mega gode og høje løn.

Den unge herre står vel også tilbage med et lidt skidt aftryk. ½ år og så væk fra stemplet som toyotaen, der blev købt for en jaguars penge og hjem til den lallende ukritiske danske presse med Viasat i spidsen. Nogle klubber researcher vel stadig inden de køber spillere for mange millioner, og disse vil nok skele til den bemærkelsesværdigt hurtige retræte fra Cardiff.

For FCK er det jo nærmest utroligt godt gået, selv om det selvfølgelig kommer let til dem med sådan en modpart.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 29. jan 2014, 16:33

birk skrev:Fantastisk god handel for Fck og giver dem vel mesterskabet ?
Tjae, han spillede et stærkt efterår, og et decideret elendigt forår. Jeg er ikke sikker på hvilken forfatning vi kommer til at se Cornelius i, efter den behandling han fik i Cardiff er det vel næppe utænkeligt at selvtilliden har fået et knæk. Han er blevet svinet til af ejeren, og han er endda så desperat for at få ham ud af vagten at han vil betale 70 procent, ifølge div medier, af hans løn for at slippe for at se på ham. Nu er Cornelius muligvis noget stærkere mentalt end jeg er, men jeg nægter at tro på det ikke er noget der gør ondt på enhver ung mand. Ligeledes bliver han, som det ser ud, det dyreste køb i suppens historie, og hvis ikke han præsterer fra dag 1 så kommer pressen til at være på nakken af ham.

Cornelius levede rigtig godt på en god periode hvor han spillede godt, og holdet spillede godt, og han fik en masse ros i pressen. Hvordan spiller han under pres, og nogle lidt andre forhold. Efteråret i suppen, kampene på landsholdet, og nu kampene i PL tyder ikke på han er tilnærmelsesvis så god under pres som uden pres.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar

Indlæg af Halil » 29. jan 2014, 16:34

Reto skrev:
Halil skrev:Hvis tallene omkring løn og transferbeløb passer, så er det en helt vanvittig god aftale for Fck.

Den unge herre står vel også tilbage med et lidt skidt aftryk. ½ år og så væk fra stemplet som toyotaen, der blev købt for en jaguars penge og hjem til den lallende ukritiske danske presse med Viasat i spidsen. Nogle klubber researcher vel stadig inden de køber spillere for mange millioner, og disse vil nok skele til den bemærkelsesværdigt hurtige retræte fra Cardiff.

For FCK er det jo nærmest utroligt godt gået, selv om det selvfølgelig kommer let til dem med sådan en modpart.
Det vil være et minimalt stempel.

Han har været skadet. Meget skadet. Samtidigt er Cardiff åbenlyst en klub med cirkusledelse, hvor der ovenikøbet er kommet en ny træner ind.

Jeg synes ihvertfald der er mange undskyldende omstændigheder for Corner til at han skal have specielt røde ører.
Uden Synd Ingen Frelse

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Indlæg af sulakvelidze » 29. jan 2014, 17:40

Reto skrev:

Enig - og så alligevel ikke helt. For er det virkelig så godt gået af FCK? Det er det, hvis man stiller det sådan op, at de giver 30 mio for en mand, de solgte for 75. Det er en god forretning.

Men spørgsmålet er, om FCK ikke kunne få mere kvalitet for de 30 mio et andet sted? Jeg har aldrig været imponeret af Cornelius og er muligvis farvet i min holdning, men jeg tror, at FCK kunne få en bedre angiber end Cornelius til den samme pris. Og nu er han da pisket til at levere i superligaen. Ellers vil han nærmest være historiens dyreste flop i FCK, og det siger ikke så lidt.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 29. jan 2014, 18:47

Det er tæt på at være det mest groteske forløb jeg nogensinde er stødt på i fodboldverdenen.

Og er Cornelius virkelig 27 mio. værd?

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 29. jan 2014, 20:01

Jesper Schmidt skrev:Det er tæt på at være det mest groteske forløb jeg nogensinde er stødt på i fodboldverdenen.

Enig.
Og nej, det mener jeg ganske bestemt ikke han er. Man skal virkelig også gøre en markant forskel for at gøre sig 27 mill værd i den danske Superliga.

Helt grotesk forløb. Og helt grotesk at de giver så mange penge for en forholdsvis uprøvet ung spiller.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 29. jan 2014, 20:48

Eksperter hylder Cornelius' skifte til FCK selvfølgelig gør de det, alt hvad FCK gør er jo genialt og fantastisk!
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Reto
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Martin Rejthar

Indlæg af Reto » 29. jan 2014, 21:52

sulakvelidze skrev:
Reto skrev:

Enig - og så alligevel ikke helt. For er det virkelig så godt gået af FCK? Det er det, hvis man stiller det sådan op, at de giver 30 mio for en mand, de solgte for 75. Det er en god forretning.

Men spørgsmålet er, om FCK ikke kunne få mere kvalitet for de 30 mio et andet sted? Jeg har aldrig været imponeret af Cornelius og er muligvis farvet i min holdning, men jeg tror, at FCK kunne få en bedre angiber end Cornelius til den samme pris. Og nu er han da pisket til at levere i superligaen. Ellers vil han nærmest være historiens dyreste flop i FCK, og det siger ikke så lidt.
Det er selvfølgelig på det rene talmæssige plan, at det er godt gået af FCK. Omtrent 30-35 mio i kasse 1 er jo uhørt ved at sælge og købe tilbage på den her måde.

Jeg er helt enig i, at man sikkert nok kunne købe mere kvalitet for pengene, uagtet at den danske liga nok ikke er så tiltrækkende for spillere i det prisniveau. Desuden kender knægten klubben, og der er ingen integrationsmæssige issues i forhold til at falde ind i truppen.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 29. jan 2014, 22:24

Nå, men så blev det alligevel tydeligt at 'Toyota'* Cornelius var den mest hypede af ham og Helenius, når Cardiff er villige til at betale 40 millioner for at komme af med ham.

*Forresten tak for øgenavnet Mr. Tan. Tilråb af den slags skal sgu nok hjælpe på det opblæste grødhovedes allerede flossede ego.
http://www.mirror.co.uk/sport/football/ ... uluUxB_svE
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 29. jan 2014, 23:55

Hold nu op, havde præcis det samme forløb taget sted med HELENIUS havde alle herinde jo været enige om at det var den mest geniale måde at tjene 40-50 millioner på et halvt års udleje. Hvilket det da også er. Nu kommer han så tilbage og er uden tvivl en forstærkning i guldmagten, og herefter kan han så blive solgt igen om et år eller to for en milionsum der sikkert ender omkring det de lige har givet for ham. Rimeligt misundelsesværdigt forløb for klubben.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar

Indlæg af Halil » 29. jan 2014, 23:57

Jesper Schmidt skrev:Det er tæt på at være det mest groteske forløb jeg nogensinde er stødt på i fodboldverdenen.

Ja. Det er han værd. Det er kup som Fck har lavet.

Kan i seriøst ikke huske, hvordan han dominerede i suppen?

Gutten er 20 år gammel og det er blot et spørgsmål om tid, før han igen dominerer af helvedes til i suppen.

Med tanke på, at Fck var lige ved at smide ca. 25 mio efter Allah fra Norge, så er det endnu mere vanvittigt, at de hiver Cornelius hjem.

Sådan noget forbandet pis!
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Indlæg af Brodernumsi » 30. jan 2014, 00:23

Halil skrev:

Gutten er 20 år gammel og det er blot et spørgsmål om tid, før han igen dominerer af helvedes til i suppen.

Med tanke på, at Fck var lige ved at smide ca. 25 mio efter Allah fra Norge, så er det endnu mere vanvittigt, at de hiver Cornelius hjem.

Jeg husker hans sidste 12 måneder hvorfra 6 var i suppen, der var han røv elendig, jeg giver ikke fem flade ører for ham, han er et typisk eksempel på kjøwenhavner pressens absurde hype af en middelmådig spiller.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar

Indlæg af Halil » 30. jan 2014, 00:45

Brodernumsi skrev:
Halil skrev:

Jeg husker hans sidste 12 måneder hvorfra 6 var i suppen, der var han røv elendig, jeg giver ikke fem flade ører for ham, han er et typisk eksempel på kjøwenhavner pressens absurde hype af en middelmådig spiller.
Fair nok.

For et bedre og mere nuanceret billede af Cornelius kvaliteter, så bør du huske 18 måneder tilbage.

Hav en rar dag.
Uden Synd Ingen Frelse

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 30. jan 2014, 01:30

Halil skrev:

Han var en dominerende faktor i de første 6 mdr. da han kom ud af det blå og ingen kendte ham. Til gengæld fulgte så et halvt år hvor han i dén grad var den bløde mellemvare, og næsten ikke scorede. Jeg ved ikke hvilken version af Cornelius som er mest retvisende, knægten har da uden tvivl talent, men har han klasse nok til at være 27 mio. værd for en dansk superligaklub? Det er jeg ikke så sikker på, og jeg mener helt ærligt FCK burde kunne tiltrække bedre spillere når de smider den slags moneter omkring sig.

Til gengæld skal de da have ros for at hente deres egne spillere hjem igen, det giver alt andet lige en helt anden identitet, fremfor ligegyldige "stjerner" fra de svenske og norske ligaer. Og så slipper de jo alt andet lige for igen-igen at fejle med at integrere offensivspillere fra udlandet.

EDIT: Cornelius scorede 14 mål i efteråret i 2012/13 sæsonen, mens han i foråret 2013 scorede 4. (han spillede 12 ud af 13 kampe i foråret)

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Indlæg af Lindmark » 30. jan 2014, 08:21

Halil skrev:
Reto skrev:

Det vil være et minimalt stempel.

Han har været skadet. Meget skadet. Samtidigt er Cardiff åbenlyst en klub med cirkusledelse, hvor der ovenikøbet er kommet en ny træner ind.

Jeg synes ihvertfald der er mange undskyldende omstændigheder for Corner til at han skal have specielt røde ører.
1) Kan vi ikke være enige om ikke at kalde den unge mand for "Corner". Please. Ellers kaster jeg op ud over mit tastatur :@
2) Selvfølgelig er det en forstærkning for København.
3) Har han ikke været meget skadet i 2013? Jeg ved godt at det er lavt at håbe på skader til modstandernes spillere, men i J.Poulsens og A.Cornelius' tilfælde vil jeg tillade mig at gøre en undtagelse.
4) AaB kan stadig blive mestre i denne sæson. Det er i vores egne hænder med 6 indbyrdes point i spil mod Ikast.
Lindmark / Vendelbokartellet

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 30. jan 2014, 08:37

27 millioner for Cornelius er et røverkøb. Ikke fordi han er det værd rent objektivt - faktisk mener jeg stadig Helenius er en bedre spiller.

Men fordi det er FCK. De sælger rutinemæssigt angribere for over 60 millioner og har netop solgt en middelmådig forsvarer til 38 millioner. De befinder sig i en helt anden liga og hvis Cornelius bare kan score 15-17 mål i næste sæson og samtidig lodde et par stykker i CL så er han straks de 70 millioner værd igen.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 30. jan 2014, 08:50

Yankee skrev:27 millioner for Cornelius er et røverkøb. Ikke fordi han er det værd rent objektivt - faktisk mener jeg stadig Helenius er en bedre spiller.

Men fordi det er FCK. De sælger rutinemæssigt angribere for over 60 millioner og har netop solgt en middelmådig forsvarer til 38 millioner. De befinder sig i en helt anden liga og hvis Cornelius bare kan score 15-17 mål i næste sæson og samtidig lodde et par stykker i CL så er han straks de 70 millioner værd igen.
Toyota Cornellius kommer aldrig op i den prisklasse igen, det eventyr og fiasko vil forevigt ligge loft over det næste salg, hvis der nogensinde bliver et igen. Jeg tror han sagtens kan være færdig internationalt og måske endda også som national profil.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

white splash
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen

Indlæg af white splash » 30. jan 2014, 08:51

Provst i Brovst skrev:
Yankee skrev:27 millioner for Cornelius er et røverkøb. Ikke fordi han er det værd rent objektivt - faktisk mener jeg stadig Helenius er en bedre spiller.

Toyota Cornellius kommer aldrig op i den prisklasse igen, det eventyr og fiasko vil forevigt ligge loft over det næste salg, hvis der nogensinde bliver et igen. Jeg tror han sagtens kan være færdig internationalt og måske endda også som national profil.
Men dog ikke som landsholdsspiller..... ;)
1 2 3 Jimmy er en mur!

Besvar