Superliga 2014/2015

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Superliga 2014/2015

Indlæg af NIN » 11. nov 2014, 22:09

Hanga skrev:Det er bare typisk debatside.dk at snakke mesterskab efter 3 sejre i træk. Hvis der var nogen der havde luftet den idé inden kampen i Farum, var personen blevet hånet. Der kiggede alle nedad!
Nu har vi så skrabet 3 sejre hjem og der har da været fremgang i spillet, og så er vi pludselig mesterskabs kandidater.

Jeg vil holde fast i, at vi trods fremgang fortsat et godt stykke fra sidste sæsons niveau. Samtidig har vi andre faktorer såsom skader og Europa League deltagelse, der spiller ind. Slutteligt ser FCM endnu mere stabile ud, end de gjorde samme tid sidste år.

Lad os nu bare holde fokus på os selv, og sørge for at blive bedre og bedre. Så må vi se, hvad det kan føre os til. Det er netop den tilgang til tingene, der har fungeret så godt for os!
Det er jo derfor det er Debatside.dk Vent til vi kommer bagud efter 7 min. mod Ikast, så skal samtlige spillere plus Kent fyres og vi rykker ned. Ying og Yang Aalborg style ;)

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 11. nov 2014, 22:34

Hanga skrev:
jonas386 skrev:
Hanga skrev:Vi viser slet ikke mesterskabsspil, tumler fortsat med mange skader, og har fortsat Europa League at skulle fokusere på. Vi er altså ikke mesterskabskandidater, bare fordi vi har vundet 3 kampe i streg. Sidste sæson gjorde vi det umulige, men der var vi altså langt bedre kørende hele sæsonen og havde betydeligt bedre vilkår (f.eks. i forhold til skader). Jeg synes man kunne se tegninger til noget stort næsten lige fra start af.

Alt tyder på, at FCM kører det her hjem. De har altså også det bedste hold i øjeblikket, det må vi erkende. Nærmest alle deres profiler er tæt på topniveau og de viser stor stabilitet. Det er ikke så sikkert som amen i kirken, men lad os nu holde fokus på at komme i top 4 og gøre det godt i EL, i stedet for at kigge mod 1. pladsen - den når vi altså ikke!
Hvertfald ikke med den attitude ;)
Synes du da vi meldte stålsat og ambitiøst ud sidste sæson? Vi havde da netop en ydmyg tilgang til tingene.
Det var sagt med et glimt i øjet, jeg er helt enig i at vi skal tage det som det kommer, og så ser hvad der sker.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 11. nov 2014, 22:55

Statistikken taler klart for at Herning-Ikast bliver mestre http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 296913.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

De seneste sejre gør at det hele pludselig ser mere positivt ud, det er jo ikke mere end et par runder siden at vi var involveret i bundstriden. Vi spiller på andre parametre end i sidste sæson (mere vægt på en stram organisation), som et resultat af bl.a. salget af Kusk, skader mv.

For mit vedkommende er efterårssæsonen mere end godkendt hvis vi går videre til knockout fasen i Europa League. Det vil være en kæmpe bedrift hvis det lykkes, men det kræver at vi toppræsterer i de sidste to gruppespilskampe.

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kunji » 11. nov 2014, 23:49

Jeg tror altså ikke, at der nogle herinde, der taler realistisk om mesterskaber? Jeg er med på, at vi er nordjyder, og at vi tager det stille og roligt. En kamp ad gangen, du ved, og det er vældigt fint. Jeg er enig. Men derfor kan man jo rent faktisk godt drømme, bare tænke lidt fremad - realistisk og urealistisk.

Og det er ikke urealistisk, at FCM kollapser, og det er ikke urealistisk, at vi vinder over dem i næste runde. Men måske taber vi, og så er det hele ligemeget. Måske vinder FCM resten af deres kampe og tager det mest overbevisende mesterskab nogensinde. Og hvis de gør, så er det vores skyld. Fordi vi kom til at snakke et par kampe frem. Satans. KEP fandt ud af det, og så begyndte han at smide omkring sig med dumme afleveringer igen.

Slap af. Vi snakker bare. På en debatside. Og vi vil så nødig have at FCM får den pokal, fordi det er så sjovt, når de ikke vinder. Og Glenn er kaw. Og back Bach Bak er kaw.

I øvrigt er jeg tilfreds, hvis vi bare er i top-6, når vi går på ferie. Jeg kan godt acceptere, at vi ikke går videre i EL... :S Vi har haft en ekstremt hårdt ramt trup. Men jeg tror nu, at de sidste 3 runder bliver helt fine.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 12. nov 2014, 02:16

frederikshavneren skrev:Statistikken taler klart for at Herning-Ikast bliver mestre http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 296913.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg kunne godt vise en statistik der siger at FCM aldrig bliver mestre... det er de jo aldrig blevet før. De har før været foran og tabt.

Desuden har EB's statistik den ulempe at der aldrig tidligere har været en klub med FCM's DNA der har ført med 10 point efter 14 runder.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 12. nov 2014, 10:13

NIN den fromme skrev:
Yankee skrev:Hvis vi skal tage en kamp af gangen, hvorfor snakker vi så om FCM-kampen?
Fordi det her er en tråd om Superligaen. Næste kamp i Superligaen er mod Ikast.
Den næste kamp diskuteres vel i kamptråden. Denne tråd hedder "Superliga 2014/2015", så det er vel et meget naturligt sted at diskutere hvilken placering AaB opnår i Superligaen 2014/2015.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af NIN » 12. nov 2014, 12:49

Yankee skrev:
NIN den fromme skrev:
Yankee skrev:Hvis vi skal tage en kamp af gangen, hvorfor snakker vi så om FCM-kampen?
Den næste kamp diskuteres vel i kamptråden. Denne tråd hedder "Superliga 2014/2015", så det er vel et meget naturligt sted at diskutere hvilken placering AaB opnår i Superligaen 2014/2015.
Jeg skal ikke gøre mig til dommer over hvad der er naturligt eller ej. Hvis du læser tilbage, diskuterede partnerne om Ikast vil opleve et sammenbrud hvis de tabte til både os og FCK. Plus der blev argumenteret for point forskellen vandt vi begge vores indbyrdes opgør. Andre igen henledte så opmærksomheden på, at vi skal fokusere på en kamp ad gangen og på vores egen situatioen og ikke Hedens. Hvis det er unaturligt at diskuteres en enkelt kamp frem politikken i tråden Superligaen 2014-15 må der jo sættes en stopper for det.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 12. nov 2014, 13:02

NIN den fromme skrev:
Yankee skrev:
NIN den fromme skrev:
Jeg skal ikke gøre mig til dommer over hvad der er naturligt eller ej. Hvis du læser tilbage, diskuterede partnerne om Ikast vil opleve et sammenbrud hvis de tabte til både os og FCK. Plus der blev argumenteret for point forskellen vandt vi begge vores indbyrdes opgør. Andre igen henledte så opmærksomheden på, at vi skal fokusere på en kamp ad gangen og på vores egen situatioen og ikke Hedens. Hvis det er unaturligt at diskuteres en enkelt kamp frem politikken i tråden Superligaen 2014-15 må der jo sættes en stopper for det.
Jeg synes også det er vigtig at vi alle bliver helt enige om nøjagtig hvad, hvor og hvornår der skrives på debatside.dk inden der bliver skrevet et ord mere.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 12. nov 2014, 18:46

Pastorius skrev:
NIN den fromme skrev:
Yankee skrev:
NIN den fromme skrev:
Jeg synes også det er vigtig at vi alle bliver helt enige om nøjagtig hvad, hvor og hvornår der skrives på debatside.dk inden der bliver skrevet et ord mere.
jeg synes også det de andre synes. Det har jeg oplevet er meget populært og mange mener man så er klog.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Indlæg af Spanky » 12. nov 2014, 20:21

http://www.bold.dk/nyt/christian-poulse ... ammekrogen" onclick="window.open(this.href);return false;

Perfekt! Han er ude mod os. Det er lige præcis en type som ham de manglet mod os, specielt de sidste mange gange i Aalborg. Nu er de tvunget til at stille op med to/tre af de resterende nulbonner de har til central midt. Wurtz og Risgård er dem alle overlegen i alle spillet facetter.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af NIN » 12. nov 2014, 22:11

Ammekrogen? Nyt initiativ fra DBU mod voldsbøller.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 13. nov 2014, 06:09

NIN den fromme skrev:Ammekrogen? Nyt initiativ fra DBU mod voldsbøller.
Skide feminister i DBU!
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 13. nov 2014, 11:44

Nu Nikolaj Thomsen er udtaget til A-landsholdet, er det så et tegn på at vi er dårlige talentudviklere, når det ikke står på FCM's/Mike80's sandhedsliste over talentudvikling ?

Skam jer AaB, kom nu ind i kampen, lav rigtige talenter og rigtige mål.

Undskyld, kunne ikke dy mig.
- FlæskeFrank

tgjensen
Drenge
Drenge

Indlæg af tgjensen » 13. nov 2014, 12:57

Det er jo kun fordi Pione Sisto endnu ikke har fået sit danske statsborgerskab. Morten Olsen har utvivlsomt grædt bitre tårer over, at hans hånd er blevet ført på den måde.

Brugeravatar
viper_dk
Ynglinge
Ynglinge
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: Aarhus
Kontakt:

Indlæg af viper_dk » 17. nov 2014, 16:09

Alligevel nye tider, Morten Olsen må have fået et tv der kan vise superliga :-). "AaB er den danske klub, der har leveret flest spillere til landsholdet i kalenderåret 2014. Hele 12 gange har en spiller fra AaB været med i Morten Olsens landsholdstrup..."

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/AaB-leve ... est-i-kamp

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar

Indlæg af Provst i Brovst » 17. nov 2014, 16:56

viper_dk skrev:Alligevel nye tider, Morten Olsen må have fået et tv der kan vise superliga :-). "AaB er den danske klub, der har leveret flest spillere til landsholdet i kalenderåret 2014. Hele 12 gange har en spiller fra AaB været med i Morten Olsens landsholdstrup..."

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/AaB-leve ... est-i-kamp
De spiller jo ikke.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af NIN » 17. nov 2014, 23:15

Jeg har lidt vanskeligt ved at følge MTG's Sportschef Peter Nørrelund forargelse over at Silkeborg budgettere med at de rykker ud af landets bedste række. Visatchefen mener det er uambitiøst og stiller spørgsmål ved klubbens berettigelse i Superligaen, samt at de som klub er mindre attraktiv for tv-stationerne. At Silkeborg har set realiteterne i øjnene - de ligger sidst efter 14 runder med 4 point og en målscore på 8-23 og agerer ud fra at der er en statistisk overhængende risiko for de rykker ud, er vel ikke det samme som at kaste håndklædet i ringen? Brøndby forventer et underskud i år på mellem 160-170 millioner. Det er 120 millioner mere end de udmeldte ved årets begyndelse. AGF udråber sig igen og igen som mesterskabs favoritter når de har vundet to kampe og der efter for gode til at rykke ned. Og alligevel laver de ikke andet. Er det mere ambitiøst? Og er det mere ansvarligt?

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 18. nov 2014, 01:28

NIN den fromme skrev:Jeg har lidt vanskeligt ved at følge MTG's Sportschef Peter Nørrelund forargelse over at Silkeborg budgettere med at de rykker ud af landets bedste række. Visatchefen mener det er uambitiøst og stiller spørgsmål ved klubbens berettigelse i Superligaen, samt at de som klub er mindre attraktiv for tv-stationerne. At Silkeborg har set realiteterne i øjnene - de ligger sidst efter 14 runder med 4 point og en målscore på 8-23 og agerer ud fra at der er en statistisk overhængende risiko for de rykker ud, er vel ikke det samme som at kaste håndklædet i ringen? Brøndby forventer et underskud i år på mellem 160-170 millioner. Det er 120 millioner mere end de udmeldte ved årets begyndelse. AGF udråber sig igen og igen som mesterskabs favoritter når de har vundet to kampe og der efter for gode til at rykke ned. Og alligevel laver de ikke andet. Er det mere ambitiøst? Og er det mere ansvarligt?
Hans mål er vel ikke en superliga i økonomisk balance, men en superliga, hvor klubberne køber så mange og så store profiler så muligt, mens de spiller der, og så regner han vel sikkert med at der er andre fantaster klar til at poste penge i andre klubber når de første knækker halsen.

Jeg havde egentlig opfattelsen at du var - mindst - lige så kynisk som mig, men du skriver vel også bevidst naivt her?

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar

Indlæg af Provst i Brovst » 18. nov 2014, 07:08

Viasat chefen har tager imod Silkeborgs udmelding med kyshånd. Endelig en jydeklub han har en grund til at udelukke fra udvælgelsen. Bemærk at sig ikke er mere ude i kulden end at han har tænkt sig og vise dem mod bif og fck alligevel. Forskellen for sif er altså den samme.

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 18. nov 2014, 09:09

Pastorius skrev:
NIN den fromme skrev:Jeg har lidt vanskeligt ved at følge MTG's Sportschef Peter Nørrelund forargelse over at Silkeborg budgettere med at de rykker ud af landets bedste række. Visatchefen mener det er uambitiøst og stiller spørgsmål ved klubbens berettigelse i Superligaen, samt at de som klub er mindre attraktiv for tv-stationerne. At Silkeborg har set realiteterne i øjnene - de ligger sidst efter 14 runder med 4 point og en målscore på 8-23 og agerer ud fra at der er en statistisk overhængende risiko for de rykker ud, er vel ikke det samme som at kaste håndklædet i ringen? Brøndby forventer et underskud i år på mellem 160-170 millioner. Det er 120 millioner mere end de udmeldte ved årets begyndelse. AGF udråber sig igen og igen som mesterskabs favoritter når de har vundet to kampe og der efter for gode til at rykke ned. Og alligevel laver de ikke andet. Er det mere ambitiøst? Og er det mere ansvarligt?
Hans mål er vel ikke en superliga i økonomisk balance, men en superliga, hvor klubberne køber så mange og så store profiler så muligt, mens de spiller der, og så regner han vel sikkert med at der er andre fantaster klar til at poste penge i andre klubber når de første knækker halsen.

Jeg havde egentlig opfattelsen at du var - mindst - lige så kynisk som mig, men du skriver vel også bevidst naivt her?
Det der er bare klassisk fodbold journalistik.
Klubber der køber dyre interessante spillere eller investerer i udenomsaktiviteter, begge med underskud til følge - er økonomisk uansvarlige og gambler emd dansk fodbold.
Når klubber holder igen og satser på talent udvikling og økonomisk ansvarlighed er de uambitiøse.
Sådan er livet så skide nemt for journalister, eksperter og andre mediepersoner - de kan snakke og kloge sig på andres vegne totalt uden ansvar.

Besvar