Buzz Killington skrev:jonas386 skrev:Jeg synes heller ikke at Spalvis er blandt superligaens 10 bedste fodboldspillere, men jeg synes han er blandt de bedste til det han skal, altså at score mål. Jeg ville ikke have ham med på en top-10, men jeg ville uden tvivl have ham med i en "superligaens bedste opstilling".
Det han er godt til, goer ham vel ogsaa til en god fodboldspiller? Hans spidskompetencer som placeringsevne, og timing, og koelighed er paa et niveua vi ikke har set i suppen i mange aar. Men du har maaske en meget snaevr Morten Olsen'sk definition af "bedst" og "fodboldspiller" her, som udelukker spillere med ekstreme spidskompetence, til fordel for spillere med mange all-round kompetencer? Kunnne en maalmand f.eks. aldrig blive blandt de bedste i dine oejne?
Spalvis er en spiller hvor bolden skal spilles til ham så han kan skyde den ind første gang, det er ikke en spiller der skal have bolden og så få holdet igang derfra. Jeg synes Spalvis er en fremragende boksspiller, men han er altså også en spiller der er rigtigt afhængig af at holdet omkring ham fungerer og producerer chancerne for ham. Det er der jo heller ikke noget i vejen med, men skal man være den bedste fodboldspiller, så skal man, i mine øjne, være en spiller der netop kan løfte holdet, og få hele holdet til at spille bedre. Sådan en spiller er Spalvis ikke. Spalvis er dog et godt eksempel på en spiller der er forskellen på nederlag og sejr, men det synes jeg heller ikke er det samme.
På samme måde, og uden yderligere sammenligning, synes jeg også Inzaghi var blandt verdens bedste målscorere da han var på toppen, men jeg ville aldrig overveje ham seriøst som en af verdens bedste fodboldspillere.
Skulle jeg lave en liste over de bedste fodboldspillere i AaB er jeg heller ikke sikker på Spalvis ville være med i top-3, men Spalvis er utvivlsomt blandt de 3 vigtigste i AaB, og så absolut den mest kampafgørende. De to(3) ting er dog ikke nødvendigvis det samme.
Ift målmænd, så synes jeg den er en anelse svær. Der findes målmænd som jeg synes er blandt de bedste på et hold, men det er jo nogle lidt andre kriterier en målmand bedømmes på, og jeg synes ikke at målmænd skal bedømmes sammen med markspillere. Dertil er forskellen bare for stor på hvad man må, og kan.