Hvorfor hade FCM 2

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Mr. Larsen » 9. jan 2016, 21:21

Det jo vandvittig hvis de tal er korrekte, man får ikke en bæredygtig økonomi ud af at brænde så mange penge af på en enkelt spiller, jeg tror ikke engang den ville gå i FCK som måske har de allerbedste rammer herhjemme rent økonomisk.

Men selvfølgelig hvis Benham ingen skrupler har med at smide 40-50 mio i klubben hver år så er der jo ingen ko på isen, men det tvivler jeg også på han vil på sigt, og jeg ser ingen tendenser på at man prøver at stabilisere økonomien så det på sigt vil løbe rundt.
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 9. jan 2016, 22:56

Jeg tænker på om Benhams projekt ikke står og falder meget med om han kan få Brentford op i Premier League og få del i alle milliarderne deroppe?

Hvis Brentford ikke rykker op i løbet af de næste par sæsoner - så er det jo ikke sikkert det er så sjovt et legetøj længere.

På den måde hænger Brentfords og FCMs skæbne sammen tror jeg.

Men måske jeg bare drager underlige konklusioner... Er jo sket før!
Bienvenu Bassogog!

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 15. jan 2016, 21:32

Jeg ved godt jeg er et lille menneske, men jeg fryder mig altså lidt over at Brentford er bagud 3-0 hjemme ved pausen til Burnley.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 15. jan 2016, 21:43

Personligt har jeg ikke noget forhold til Brentford , eller championship fodbold i det hele taget. Men det er sgu en anelse bizart at magtbalancen i dansk fodbold indirekte er så afhængig af en engelsk andenrangsklub. I dansk målestok har Benham mange penge, men i engelsk målestok er hans pengetank egentlig rimeligt begrænset.

Jeg ved ikke hvordan Brentford kører rent økonomisk, men det er jo ikke småpenge der skal til for at følge med PL klubberne.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Mike80
1. div
1. div
Favoritspiller: Søren Skriver

Indlæg af Mike80 » 17. jan 2016, 20:00

Mike80 skrev:
Fritz skrev:
Mike80 skrev:
FlæskeFrank skrev:Det er en underlig liste, men ville alligevel poste den her i jantelovens debatfora http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/ud ... ek/5890852

Der står Erik Sviatchenko har en frikøbsklausul på omkring 12-14 mio kr. Underligt at en klub, som er bedst til det hele, har ladet sig fange på det forkerte ben. Men måske er det deres "Hele Menneske" indstilling som har sagt god for klausulen.

Pione Sisto står til en pris på 25-35 mio kr. Det må alle FCM-fans tro er en tastefejl.
Ja, det har været hårdt at se klubben forlænge med Erik efter det mislykkedes skifte til FCK for efterfølgende at være en bærende faktor i mesterskabet og succes i Europa. At vi så kun står til at inkasserer 12-14 mio (ovenpå de 40-50 han har været med til at indbringe i Europa) er selfølgelig en fadæse når vi eksempelvis sammenligner med den frikøbsklausul AaB fik hevet ind på Kusk :aabfan: Jeg ved godt du søger men dit Sviachenko eksempel er sgu lidt kikset da alt omkring hans forlængelse har været en succes. Vi lukkede munden på Kbh. Tabloiden da de synes Erik var allermest sur på FCM og siden har manden bidraget og udviklet sig med kæmpe skridt, så hvem ved om der klubber på banen til en budkrig og de 12-14 mio alligevel får vokseværk. Lad os se den an?

Mike
Hvilke klubber går i budkrig om en spiller, der har frikøbsklausul?
Min formulering var dårlig. Men pointe skulle have været at klausulen jo først er bekræftet når salget er gennemført og indtil da retorisk. FCM afviste et bud i sommers fra Norwich på angivelige 22 mig ifølge Klaus Egelund som er journalist på netop EB.
Erik til Celtic for angivelige 20mio (Ekelund EB) Godt vi så den an med 12 mio og frikøbsklausul...

Arendt
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Indlæg af Arendt » 17. jan 2016, 21:12

FCM har virkelig mange afgange i dette vindue i forhold til tilgange.

Tilgang
Vadlec Kadlec

Afgang
Målmand: Lasse Heintze (Karrierestop)
I centerforsvaret: Rasmus Lauritsen (Skive), Francis Dickoh (fri transfer) og Erik Sviatchenko (Celtic)
Midtbanen: Marco Larsen (Vejle), Eyjolfur Hedinsson (Stjarnan) og i parentes Petter Andersson, da han er skadet for resten af sæsonen.

Herudover er Morten Duncan angiveligt på vej væk til græsk fodbold.

Kontinuiteten bliver virkelig sat på prøve i FCM. Hvis FCK vinder over FCM og vi gør det samme i vores første kamp, så kan det godt se meget svært ud for dem vedr. et nyt mesterskab.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

FCM
Landshold
Landshold

Indlæg af FCM » 17. jan 2016, 21:44

Arendt skrev:
Kontinuiteten bliver virkelig sat på prøve i FCM. Hvis FCK og vi vinder over FCM i vores første kamp, så kan det godt se meget svært ud for dem vedr. et nyt mesterskab.
Ingen tvivl om at de to første kampe bliver afgørende for vores forår. Godt vi har et par solide træningskampe inden til at komme op i tempo.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 17. jan 2016, 22:18

FCM skrev:
Arendt skrev:
Kontinuiteten bliver virkelig sat på prøve i FCM. Hvis FCK og vi vinder over FCM i vores første kamp, så kan det godt se meget svært ud for dem vedr. et nyt mesterskab.
Ingen tvivl om at de to første kampe bliver afgørende for vores forår. Godt vi har et par solide træningskampe inden til at komme op i tempo.
Andre ville måske sige "godt i har et par solide træningskampe til at tage al fokus..."

Unitedkampene kan blive både et plus og et minus for FCM, det er vel de største kampe i samtlige FCM spilleres karriere, og det er klart at det kan give et boost hvis man slipper fra kampene med skindet nogenlunde på næsen. Omvendt er der også risiko for nogle voldsomme skrammer i lakken, særligt uden Sviatchenko.

En ting er helt sikkert - fra nu af og til kampen på Old Trafford er spillet er der kun én kamp i FCM spillernes hoveder... det tror jeg godt det kan ende med at både vi og FCK kommer til at drage nytte af.

FCM
Landshold
Landshold

Indlæg af FCM » 18. jan 2016, 00:03

Jesper Schmidt skrev:
FCM skrev: Ingen tvivl om at de to første kampe bliver afgørende for vores forår. Godt vi har et par solide træningskampe inden til at komme op i tempo.
Andre ville måske sige "godt i har et par solide træningskampe til at tage al fokus..."

Unitedkampene kan blive både et plus og et minus for FCM, det er vel de største kampe i samtlige FCM spilleres karriere, og det er klart at det kan give et boost hvis man slipper fra kampene med skindet nogenlunde på næsen. Omvendt er der også risiko for nogle voldsomme skrammer i lakken, særligt uden Sviatchenko.

En ting er helt sikkert - fra nu af og til kampen på Old Trafford er spillet er der kun én kamp i FCM spillernes hoveder... det tror jeg godt det kan ende med at både vi og FCK kommer til at drage nytte af.
Helt enig i at det kan gå begge veje. Forhåbentlig har vi lært af Napoli-kampene. Dog tror jeg ikke, at spillerne ikke har luret at vi har nogle særdeles vigtige start-kampe i ligaen. Så helt under radaren ryger kampene mod jer og FCK nok ikke.

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Mr. Larsen » 18. jan 2016, 00:17

Mike80 skrev:
Erik til Celtic for angivelige 20mio (Ekelund EB) Godt vi så den an med 12 mio og frikøbsklausul...
Så mangler i "kun" 45 mio kr for at ha dækket underskuddet sidste år........
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

FCM
Landshold
Landshold

Indlæg af FCM » 18. jan 2016, 07:12

Mr. Larsen skrev:
Mike80 skrev:
Så mangler i "kun" 45 mio kr for at ha dækket underskuddet sidste år........
40 mio for EL indtil videre + 8 mio for ManU kamp.

Remark
1. div
1. div
Geografisk sted: Amager

Indlæg af Remark » 18. jan 2016, 08:55

og så lige minus

Kadlec 15,75 mil i overgang plus løn

Royer Xx overgangsssum

Kian Hansen i 11,5 mil i overgangssum

Det hænger ikke sammen....

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 18. jan 2016, 09:42

Remark skrev:
og så lige minus

Royer Xx overgangsssum

Man kan med spænding se frem til at der kommer officielle regnskabstal - om ikke andet, så fordi det sandsynligvis kommer til at betyde en væsentlig støjreduktion i tråden her, som det altid er tilfældet når det går dem skidt dernede.

Gad vide hvad vi skal sætte udgiften til dobbelttrænerløninger til, når de nu starter med at tabe deres fire-fem første kampe klart.
Med venlig Hilsen
--
Robert

FCM
Landshold
Landshold

Indlæg af FCM » 18. jan 2016, 10:02

Remark skrev:
og så lige minus

Royer Xx overgangsssum

Nu skal dette ikke udvikle sig til endnu en regnskabsdiskussion (dem er der rigelige af tidligere i tråden), men vil bare lige påpege overfor dig, at Kian indgik i sidste regnskabsår samt at nye spillere jo ikke belaster regnskabet med hele overgangssummen, men kun afskrivningen (overgangssum/kontraktår), så Kadlec og Kian vil samlet 'kun' påvirke regnskabet med ca 7 mio i afskrivninger (+ løn naturligvis).

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 18. jan 2016, 10:19

Mike80 skrev:
Mike80 skrev:
Fritz skrev:
Mike80 skrev:
FlæskeFrank skrev:Det er en underlig liste, men ville alligevel poste den her i jantelovens debatfora http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/ud ... ek/5890852

Der står Erik Sviatchenko har en frikøbsklausul på omkring 12-14 mio kr. Underligt at en klub, som er bedst til det hele, har ladet sig fange på det forkerte ben. Men måske er det deres "Hele Menneske" indstilling som har sagt god for klausulen.

Pione Sisto står til en pris på 25-35 mio kr. Det må alle FCM-fans tro er en tastefejl.
Ja, det har været hårdt at se klubben forlænge med Erik efter det mislykkedes skifte til FCK for efterfølgende at være en bærende faktor i mesterskabet og succes i Europa. At vi så kun står til at inkasserer 12-14 mio (ovenpå de 40-50 han har været med til at indbringe i Europa) er selfølgelig en fadæse når vi eksempelvis sammenligner med den frikøbsklausul AaB fik hevet ind på Kusk :aabfan: Jeg ved godt du søger men dit Sviachenko eksempel er sgu lidt kikset da alt omkring hans forlængelse har været en succes. Vi lukkede munden på Kbh. Tabloiden da de synes Erik var allermest sur på FCM og siden har manden bidraget og udviklet sig med kæmpe skridt, så hvem ved om der klubber på banen til en budkrig og de 12-14 mio alligevel får vokseværk. Lad os se den an?

Mike
Min formulering var dårlig. Men pointe skulle have været at klausulen jo først er bekræftet når salget er gennemført og indtil da retorisk. FCM afviste et bud i sommers fra Norwich på angivelige 22 mig ifølge Klaus Egelund som er journalist på netop EB.
Velinformerede skotske kilder beretter om 2 mio euro i overgangssum. Vil vædde med at de 20 mio kr. er "lækket" (som før set med andre handler i FCM) af en intern i FCM, og indeholder nok både forskellige former for bonus og udviklingspenge.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 18. jan 2016, 10:39

Jeg har ingen anelse om beløbet, men bemærker blot, at artiklen som refereres til ingen kildeanvisning har på beløbet. Der er på nogle af udtalelserne, men ikke beløbet, så det står journalisten alene for.

Men det er set før, at en handel bliver omtalt som udgift for den købende - hvilket jo både er til klub og spiller - og ikke kun hvad den sælgende får. Så kan både klausulen og prisen jo godt stemme.

Der har dog været påfaldende få beløb nævnt omkring denne handel. Den nævnte artikel er vel den eneste.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Mr. Larsen » 18. jan 2016, 11:31

Ingen erstatning for Sviatchenko, Benham er vel træt af at smide penge i et stort hul.....

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 18. jan 2016, 11:43

Mr. Larsen skrev:Ingen erstatning for Sviatchenko, Benham er vel træt af at smide penge i et stort hul.....
Ret beset så var Kian Hansen vel erstatningen.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Mr. Larsen » 18. jan 2016, 12:40

Hanga skrev:
Mr. Larsen skrev:Ingen erstatning for Sviatchenko, Benham er vel træt af at smide penge i et stort hul.....
Ret beset så var Kian Hansen vel erstatningen.
http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/fcm- ... iatchenko/

Det lyder som om Erstatningen skal komme fra egne rækker Jim Larsen og Patrick Bangsgaard.

Mike80
1. div
1. div
Favoritspiller: Søren Skriver

Indlæg af Mike80 » 18. jan 2016, 13:06

doukas skrev:
Mike80 skrev:
Mike80 skrev:
Fritz skrev:
Mike80 skrev:

Mike
Velinformerede skotske kilder beretter om 2 mio euro i overgangssum. Vil vædde med at de 20 mio kr. er "lækket" (som før set med andre handler i FCM) af en intern i FCM, og indeholder nok både forskellige former for bonus og udviklingspenge.
Men nu var Flæskefranks indfangsvinkel jo netop en artikel i EB hvor der berettes om en Sviachenko klausul. Det blev dengang fremført som fakta og FCM var fanget på det forkerte ben, hele menneske bla. Bla. Bla. Derfor er det vel meget nærliggende nu igen at tage udgangspunkt i mediet bag "klausulen" fra dengang, og selvsamme medie enda selvsamme journalist beretter nu om en salgspris på 20 mio.

Hvor har vi tidligere set FCM lække overgangssummer ved transfers med dertil hørende som du skriver? Eller er det bare belejligt "viden" du lige ligger inde med iforhold til at underbygge dit argument?

Mike

Besvar