Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
-
Pastorius
- Allstar

- Geografisk sted: Sorø
-
Kontakt:
Spanky skrev:doukas skrev:Tager sgu hatten af for FCM - ikke alene har de utrolig mange udlændinge i truppen - men de kan faktisk også mønstre denne opstilling:
Wolanski, Novak, Bodurov, O'Shaughnessy, Gach Gak, Singh, Hassan, Andersson, Mabil, Royer, Urena.
Det vil sige 11 forskellige nationaliteter i sammen opstilling - det er sgu imponerende!
Imponerende inkompetent startellever. Nu kan jeg selvfølgelig ikke vurdere de nye spilleres niveau, men min påstand er, at ovenstående opstilling aldrig vil komme i top6 f.eks. Hassan og Andersson har været udemærkede udlændingen - specielt sidstnævnte. Men spillere som Novak, Royer og Urena har vi ikke set en skid til - det er sgu ikke imponerende, hvad de har fået ud af deres såkaldte smartodds-system (eller hvad det nu hedder).
Jeg tror bestemt ikke på deres strategi på sigt. Nu har de i dette vindue mistet to af deres vigtigste spillere (både på og udenfor banen) set over de sidste tre-fire år - det kommer til at gøre ondt.
Jeg tror nu vi skal passe på med at undervurdere FCM. De har en imponerende fysik, og får de det til at fungere kan de trykke de fleste hold i superligaen.
Jeg sætter min lid til at de holder godt fast på Thorup, så er der ikke nogen større fare for at de får holdet til at fungere.
Med venlig Hilsen
--
Robert
-
Spanky
- Allstar

- Favoritspiller: Risgård og Mini
- Geografisk sted: Vodskov
Pastorius skrev:Spanky skrev:doukas skrev:Tager sgu hatten af for FCM - ikke alene har de utrolig mange udlændinge i truppen - men de kan faktisk også mønstre denne opstilling:
Wolanski, Novak, Bodurov, O'Shaughnessy, Gach Gak, Singh, Hassan, Andersson, Mabil, Royer, Urena.
Det vil sige 11 forskellige nationaliteter i sammen opstilling - det er sgu imponerende!
Imponerende inkompetent startellever. Nu kan jeg selvfølgelig ikke vurdere de nye spilleres niveau, men min påstand er, at ovenstående opstilling aldrig vil komme i top6 f.eks. Hassan og Andersson har været udemærkede udlændingen - specielt sidstnævnte. Men spillere som Novak, Royer og Urena har vi ikke set en skid til - det er sgu ikke imponerende, hvad de har fået ud af deres såkaldte smartodds-system (eller hvad det nu hedder).
Jeg tror bestemt ikke på deres strategi på sigt. Nu har de i dette vindue mistet to af deres vigtigste spillere (både på og udenfor banen) set over de sidste tre-fire år - det kommer til at gøre ondt.
Jeg tror nu vi skal passe på med at undervurdere FCM. De har en imponerende fysik, og får de det til at fungere kan de trykke de fleste hold i superligaen.
Jeg sætter min lid til at de holder godt fast på Thorup, så er der ikke nogen større fare for at de får holdet til at fungere.
Selvfølgelig skal vi tage dem seriøst med det budget de opererer med.
Men meget af det som man, trods alt, har haft respekt for dernede fra er væk nu. Spillere som Duncan, Sviatchenko og Lauridsen tror jeg betyder mere end man tror for balancen og rygraden i truppen. Nu består deres hold efterhånden kun af dyre lejesvende, hvor mange af dem ikke har vist noget nævneværdigt. Det hele kan selvfølgelig stadig gå op i en højre enhed for dem, men det kan bestemt også gå den anden vej - specielt med Thorup ved roret!
-
Eksil
- Allstar

Før det løber helt af med jer, skal vi så lige huske, at i sidste FCM kamp blev AaB knust fysisk? Det var ikke kønt og der var begravelsesstemning herinde. Der er ialt fire kampe imod FCK og FCM i foråret og de kan tilsammen blive rigtigt svære, for AaB skal spille udenom deres spillere i alle de kampe.
-
Kristian
- Allstar

Eksil skrev:Før det løber helt af med jer, skal vi så lige huske, at i sidste FCM kamp blev AaB knust fysisk? Det var ikke kønt og der var begravelsesstemning herinde. Der er ialt fire kampe imod FCK og FCM i foråret og de kan tilsammen blive rigtigt svære, for AaB skal spille udenom deres spillere i alle de kampe.
Det var bestemt ikke en køn kamp, men er du gal der er sket meget siden.
Rammer vi topformen, så får vi point i alle de kampe.
-
Spanky
- Allstar

- Favoritspiller: Risgård og Mini
- Geografisk sted: Vodskov
Der er meget forskellige holdninger til fcm's transfervindue på ulvegraven. Det er bestemt ikke alle som er tilfreds med, at 6 danske spillere er erstattet med 6 udlændinge.
Personligt er jeg meget spændt på, om de kan få det til at spille dernede i foråret.
-
Kristian
- Allstar

Spanky skrev:Der er meget forskellige holdninger til fcm's transfervindue på ulvegraven. Det er bestemt ikke alle som er tilfreds med, at 6 danske spillere er erstattet med 6 udlændinge.
Personligt er jeg meget spændt på, om de kan få det til at spille dernede i foråret.
Og tilmed forskellige nationaliteter. De skal nok få det svært med at få det til at spille tror jeg. Bliver en stor udfordring. Ingen tvivl om at de sikkert har kvalitet, meeen. Det er lige overkill nok til min smag, at hente så mange udlændinge.
-
NIN
- Allstar

- Favoritspiller: Glenn Hoddle
- Geografisk sted: Vestbyen
-
Kontakt:
Kristian skrev:Spanky skrev:Der er meget forskellige holdninger til fcm's transfervindue på ulvegraven. Det er bestemt ikke alle som er tilfreds med, at 6 danske spillere er erstattet med 6 udlændinge.
Og tilmed forskellige nationaliteter. De skal nok få det svært med at få det til at spille tror jeg. Bliver en stor udfordring. Ingen tvivl om at de sikkert har kvalitet, meeen. Det er lige overkill nok til min smag, at hente så mange udlændinge.
De er vel blot ved at implementere den engelske multikulturelle model.
-
Jesper Schmidt
- Halftime

- Geografisk sted: Aalborg
Hvis jeg var FCM fan ville jeg være særdeles betænkelig ved tanken om at Thorup og Steinlein skal styre et omklædningsrum hvor 3/4 er udlændinge, og 1/4 nytilkomne udlændinge.
Og det er vel kun starten. Hvis computeren skal have noget at arbejde med, når spillere skal erstattes fremover, kigger den nok ikke specielt meget i DK.
Selvfølgelig skal man ikke afskrive FCM, for de har en god og ekstrem stærk trup, plus en fysik som vi har set drille mange hold. Men jeg må sige at jeg ser deres transfers som en stor svækkelse på den korte bane (=foråret)... deres sæson starter om 14 dage, og de har hentet 5 nye spillere som tidligst tiltræder i dag. Det ligner kaos.
-
Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
NIN skrev:Kristian skrev:Spanky skrev:Der er meget forskellige holdninger til fcm's transfervindue på ulvegraven. Det er bestemt ikke alle som er tilfreds med, at 6 danske spillere er erstattet med 6 udlændinge.
De er vel blot ved at implementere den engelske multikulturelle model.
Jeg har på fornemmelsen at Benham's computer ikke medtager variabler der relaterer sig til klubfølelse, trupsammenhæng, spillerpersonlighed eller generel effekt på kontinuitet når den "scouter". Men det er vist ret tydeligt - specielt for vores klub - at den slags giver et par procent ekstra på banen.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
-
sulakvelidze
- Allstar

- Favoritspiller: Lukas Spalvis
Spanky skrev:Der er meget forskellige holdninger til fcm's transfervindue på ulvegraven. Det er bestemt ikke alle som er tilfreds med, at 6 danske spillere er erstattet med 6 udlændinge.
Tjah, janteloven er også nået til Ulvegraven. Trist at der iblandt deres oplyste gruppe af overskudsmennesker findes afvigere, der tillader sig at se skævt til FCM.
Men de utilfredse afvigere får jo sådan set bare, hvad de har bedt om. De brokkede sig ikke, da de blev taget af Benham. Nu bliver de med mandagens shop-amok udstillet som det stykke legetøj, de er. Og så begynder nogle af dem at klynke. Det skulle de nok have gjort noget før.
-
doukas
- Allstar

- Favoritspiller: Børsting
- Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.
Ankersen føler åbenbart trang til at forsvare FCMs ageren i transfervinduet på Ulvegraven, et transfervindue som har været en kæmpe succes ifølge både Steinlein og Ankersen
Steinlein efter han har landet 3-4 valget, den bulgarske kæmpeprofil Bodurov.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"
-
Pastorius
- Allstar

-
Kontakt:
doukas skrev:
Haha - det er 14-15 måneder siden:
Transfervinduet er stedet, hvor man skal vise, at man virkelig mener talentudvikling. I min verden har Brøndby i dette vindue vist, at der er et gab mellem det, klubben siger, og det, de gør. De har købt stort ind og har med deres indkøb lavet et massivt angreb på guldet i Superligaen. Hvis jeg var et talent som Daniel Stückler (som Brøndby hentede i Lyngby, red.), ville jeg nu sidde og tænke: "Får jeg nogensinde chancen? Mener de virkelig det, de siger?" Agger og Elmander kan jeg forstå, men når man køber to unge nordmænd og lejer en islænding og en finne, sender man et signal til sine unge spillere, siger Rasmus Ankersen til tipsbladet.dk og uddyber:
- Jeg synes, det er fair at spørge, om Brøndbys Masterclass bare er varm luft, "buzzwords", eller om de for alvor mener talentudvikling? Indtil videre har vi til gode at se, om de virkelig vil satse på egne talenter, som de har sagt, de vil, siger Rasmus Ankersen, der på ekstraordinær generalforsamling mandag bliver valgt som bestyrelsesformand i FC Midtjylland.
Med venlig Hilsen
--
Robert
-
Buzz Killington
- Allstar

Pastorius skrev:doukas skrev:
Haha - det er 14-15 måneder siden:
Transfervinduet er stedet, hvor man skal vise, at man virkelig mener talentudvikling. I min verden har Brøndby i dette vindue vist, at der er et gab mellem det, klubben siger, og det, de gør. De har købt stort ind og har med deres indkøb lavet et massivt angreb på guldet i Superligaen. Hvis jeg var et talent som Daniel Stückler (som Brøndby hentede i Lyngby, red.), ville jeg nu sidde og tænke: "Får jeg nogensinde chancen? Mener de virkelig det, de siger?" Agger og Elmander kan jeg forstå, men når man køber to unge nordmænd og lejer en islænding og en finne, sender man et signal til sine unge spillere, siger Rasmus Ankersen til tipsbladet.dk og uddyber:
- Jeg synes, det er fair at spørge, om Brøndbys Masterclass bare er varm luft, "buzzwords", eller om de for alvor mener talentudvikling? Indtil videre har vi til gode at se, om de virkelig vil satse på egne talenter, som de har sagt, de vil, siger Rasmus Ankersen, der på ekstraordinær generalforsamling mandag bliver valgt som bestyrelsesformand i FC Midtjylland.
Hold kæft hvor er det smukt!
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
-
Mogens
- Allstar

- Favoritspiller: Mig selv
- Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk
Hanga skrev:Mr. Larsen skrev:
Haha først den "
Svenske Rooney" og nu den "Norske Iniesta", de har da nogen farverige navne for deres flopspiller

Det var "den hvide Ronaldinho", hvis det er Fagerberg, du tænker på..
Som om disse sammenligninger ikke er komiske nok, så bliver det da helt skørt, når man ser på forskellene på Ronaldinho og Rooney... Det er jo ikke ligefrem to spillestile, der læner sig op ad hinanden.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14
-
Pastorius
- Allstar

-
Kontakt:
Mogens skrev:Hanga skrev:Mr. Larsen skrev:
Haha først den "
Svenske Rooney" og nu den "Norske Iniesta", de har da nogen farverige navne for deres flopspiller

Det var "den hvide Ronaldinho", hvis det er Fagerberg, du tænker på..
Som om disse sammenligninger ikke er komiske nok, så bliver det da helt skørt, når man ser på forskellene på Ronaldinho og Rooney... Det er jo ikke ligefrem to spillestile, der læner sig op ad hinanden.
The R-twins?
Med venlig Hilsen
--
Robert
-
Jesper Schmidt
- Halftime

- Geografisk sted: Aalborg
doukas skrev:Ankersen føler åbenbart trang til at forsvare FCMs ageren i transfervinduet på Ulvegraven, et transfervindue som har været en kæmpe succes ifølge både Steinlein og Ankersen
Steinlein efter han har landet 3-4 valget, den bulgarske kæmpeprofil Bodurov.
Det er jo fantastisk, intet mindre

-
MrBangDK
- Allstar

- Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..
Det kunne være fedt at høre FCM og Mike80's spin på ovenstående! Men mon ikke de har for travlt med at gøre traktorerne klar til den kommende sæsons pulls?
Ska' vi hak'?
-
FCM
- Landshold

MrBangDK skrev:Det kunne være fedt at høre FCM og Mike80's spin på ovenstående! Men mon ikke de har for travlt med at gøre traktorerne klar til den kommende sæsons pulls?
Du kan vel bare læse Ankersens egen forklaring inde på Ulvegraven. Der er vel ingen grund til at vi gentager den? Der er dog ikke noget nyt i den, og du vil sikkert også kunne finde den tidligere i denne tråd. Strategien er uændret ift det udmeldte siden Benham kom - så kan man diskutere strategien, men man bør ikke være kritisk - eller overrasket over - at den bliver fulgt.
-
Hanga
- Allstar

- Geografisk sted: 7200 Grindsted
FCM skrev:MrBangDK skrev:Det kunne være fedt at høre FCM og Mike80's spin på ovenstående! Men mon ikke de har for travlt med at gøre traktorerne klar til den kommende sæsons pulls?
Du kan vel bare læse Ankersens egen forklaring inde på Ulvegraven. Der er vel ingen grund til at vi gentager den? Der er dog ikke noget nyt i den, og du vil sikkert også kunne finde den tidligere i denne tråd. Strategien er uændret ift det udmeldte siden Benham kom - så kan man diskutere strategien, men man bør ikke være kritisk - eller overrasket over - at den bliver fulgt.
Men kan vi blive enige om, at det er hyklerisk at angribe Brøndbys manglende talentsatsning, når man så gør nøjagtigt det samme selv?
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
-
Buzz Killington
- Allstar

FCM skrev:MrBangDK skrev:Det kunne være fedt at høre FCM og Mike80's spin på ovenstående! Men mon ikke de har for travlt med at gøre traktorerne klar til den kommende sæsons pulls?
Har egentlig ikke noget med substansen at gøre. Jeg kan bare ikke lade være med at spekulere i hvor mange orgasmer Ankersen kan nå at få i løbet af sådan et par sætninger:
Når jeg sidder og kigger på vores succession plan ["ååhh!!"] for, hvordan FCM-holdet skal se ud to og tre sæsoner ude i fremtiden, kan man kun være optimistisk på akademiets vegne. Der er rigtig meget talent på vej, og bestyrelsen har lavet et klart commitment ["jaaahhh]!!" til, at de unge spillere step by step ["Åhh jaaa, bliv ved Claus!!!"] skal sluses ind på førsteholdet.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus